eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
120 ویدیو
934 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
JPTR_Volume 8_Issue 3-4_Pages 163-190.pdf
229.7K
معقولیت در روشنگری و لیبرالیسم نفیسه ساطع
الرسائل_الفلسفية_الصغرى_أبو_نصر_الفارابي.pdf
18.75M
العنوان: الرسائل الفلسفية الصغرى الكاتب: الحكيم الكامل أبو نصر الفارابي
💢کرسی علمی: «نقد دیدگاه الهیات مسیحی در سازگاری دیدگاه پویانگرانه به زمان ~ با شواهد نظریه نسبیت اینشتین و بازسازی آن بر اساس حرکت جوهری عمومی عالم» 👤 ارائه دهنده: دکتر محمد صادق کاویانی 🗓 چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: ۱۳ 🏢 دانشگاه باقرالعلوم(ع)_طبقه سوم_سالن جلسات شهید بهشتی 📌لینک پخش برخط: http://dte.bz/res1 🔰اطلاع رسانی نشست های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
🔰گروه علمی فلسفه دین، جلسه۱۶۰ 🔹نقد و بررسی تعارض علم و معجزه باوری از دیدگاه ریچارد داوکینز 🎤 حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آیت 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۴، ساعت۱۹:۳۰ 🖇این جلسه به صورت مجازی برگزار می‌گردد. 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din 🆔@hekmateislami
💠نشست ماهیانه مقاله‌خوانی حکمت و تاریخ پزشکی 💠 🔰نشست پنجم🔰 🔷 عنوان مقاله: Medical Commentaries: A Preliminary Examination of Ibn al-Nafīs's Shurūḥ, the Mūjaz and Subsequent Commentaries on the Mūjaz By: Nahyan Fancy ❇️ ارائه‌دهنده: دکتر ابوالفضل حکیم‌الهی دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🗓 چهارشنبه 1403/7/25 ⏰ 13 تا 14:30 🔸 مکان: دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، طبقه دوم، کلاس دو ❇ نشست به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می شود. 🔷 پیوند شرکت در نشست: https://meet.google.com/exv-pcyw-oed 🌾 @naturalphilosophy 🌿 https://t.me/ataeq
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه هفتم @Philosophy_files
4_5969824642439844537.mp3
22.63M
شرح تاریخ فلسفه راتلج روش‌شناسی رنه دکارت 🎙 جلال پیکانی @book_phi
4_5969824642439844541.mp3
30.48M
شرح تاریخ فلسفه راتلج دکارت: متافیزیک و فلسفه ذهن 🎙 جلال پیکانی @book_phi
گروه فلسفه اسلامی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌کند: کرسی ترویجی «تعریف حدی واجب تعالی: ملاحظات منطقی و معرفت شناختی ابن سینا، ابن عربی و ملاصدرا» 🔻ارائه‌دهنده دکتر محمد حسین زاده عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🔻ناقد دکتر روح الله سوری استادیار گروه فلسفه اسلامی دانشگاه خوارزمی 🔻دبیر احمد صادقی علویجه دانشجوی دکتری فلسفه اسلامی دانشگاه قم ⏰ زمان : چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ مکان : قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان دانش، کوچه دانش ۳ ، پلاک ۷۱ مؤسسه حکمت و فلسفه ایران لینک شرکت در جلسه مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 🔻موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبه قم 🆔@irip_ir
🔔 برنامه ی کلاس های آزاد موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مهر ماه 1403 🟩 حضوری و مجازی 📗فلسفه های تحلیلی و زبانی مدرس: دکتر سید امیرعلی موسویان 🕰 زمان کلاس: شنبه ها ساعت 18-16 ثبت‌نام: https://lms.irip.ac.ir/ 🔻موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🆔https://eitaa.com/hekmatfalsafe
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ویدئوی معرفی کلاس فلسفه های تحلیلی و زبانی با توضیحات آقای دکتر موسویان 🟩 حضوری و مجازی 📗 فلسفه های تحلیلی و زبانی مدرس: دکتر سید امیرعلی موسویان 🕰 زمان کلاس: شنبه ها ساعت 18-16 ثبت‌نام: https://lms.irip.ac.ir/ 🔻موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🆔https://eitaa.com/hekmatfalsafe
مفاهیم فلسفی - شماره (۱۸) 📌 فهم متعارف [common sense] این مفهوم در فلسفه به دو معنا به کار رفته است: ۱. فهم متعارف در این معنا، «فهم متعارف» به باورهای روزمره‌ و بدیهی اشاره دارد که افراد بدون نیاز به تفکر فلسفی به‌طور طبیعی آنها را درست می‌دانند و می‌پذیرند (مثل باور به اینکه من جسم دارم). این باورها اغلب به‌عنوان مبنای مشترک برای قضاوت‌های عقلانی به کار می‌روند. گرچه فیلسوفان عقل‌گرا (مانند دکارت) برای رسیدن به معرفت یقینی باورهای متعارف را به چالش کشیدند، اما در مقابل، برخی فیلسوفان مدافع نقش «فهم متعارف» در مقابله با آموزه‌های شکاکانه هستند. توماس رید، فیلسوف اسکاتلندی، از «فهم متعارف» به عنوان مبنایی برای مقابله با شکاکیت دیوید هیوم استفاده کرد. همچنین، جی.ای. مور در مقاله مشهور خود به نام «دفاع از فهم متعارف» ادعا می‌کند که چنین باورهایی، در برابر استدلال‌های شکاکانه مطمئن‌تر است. ۲. حس مشترک این معنا توسط ارسطو مطرح شد. او معتقد بود قوه‌ای با نام «حس مشترک» در ما وجود دارد که داده‌های حسی را از حواس پنجگانه دریافت کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب و متحد می‌کند. در فلسفهٔ قرون وسطی (اسکولاستیک)، این مفهوم گسترش یافت و در تفکر فیلسوفانی مانند توماس آکویناس بسط پیدا کرد. مصطفی بسمل 📕 The Blackwell Dictionary of Western Philosophy [2004] ➖➖➖ 🌐@EpistemeHub | کانال معرفت‌شناسی