eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
■●اولين شب جمعۀ ماه رجب را لیله الرغائب می‌گويند. در این شب، مقداری از شب که گذشت، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی‌ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع شود. ■●آن گاه خداوند می‌فرماید: ای فرشتگانم! هرچه می‌خواهید از من درخواست کنید. فرشتگان عرض می‌کنند: حاجت ما این است که از روزه داران رجب درگذری. خداوند می‌فرماید: این کار را انجام دادم. ■●برای این شب نمازی بسیار با فضيلت از حضرت رسول اکرم صلى الله عليه و آله و سلّم نقل شده است که اگر کسی آن را به جا آورد، پس از مرگ هنگامی که در قبر گذاشته شود، خداوند تبارک و تعالی ثواب نمازش را به سوی او به بهترین صورت می‌فرستد تا همدم او شود و او را از تنهایی بیرون آورد و با روی گشاده و درخشان و زبانی شیوا و فصیح به او می‌گوید: ■●اى حبيب من تو را بشارت باد كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى. بنده می‌گويد تو كيستى؟ به خدا سوگند من چهره‌اى زيباتر از چهرۀ تو نديده‌ام و سخنى شيرين‌تر از سخن تو نشنيده‌ام و بويى بهتر از بوی تو نبوییده‌ام! : من ثواب آن نماز هستم كه در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردی. امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم و مونس تنهايى تو باشم و هراس را از تو برگيرم و هنگامی كه در صور دميده شود، در عرصۀ قيامت سايه‌اى بر سرت خواهم افكند، پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد. : ■●اولين پنجشنبۀ ماه رجب را روزه می‌دارى. و چون شب جمعه داخل شود، مابين نماز مغرب و عشاء، دوازده ركعت نماز بجاى مى‌آورى، هر دو ركعت با يک سلام، و در هر رکعت می‌خوانی: ■سوره «حمد» یک مرتبه ■سوره «قدر» سه مرتبه ■سوره «توحيد» دوازده مرتبه ■●پس از پایان نماز هفتاد مرتبه مى‌گويى: ■اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ عَلَى آلِه■ِ ■●سپس به سجده می‌روى و هفتاد مرتبه می‌گويى: ■سبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوح■ ■●آنگاه سر از سجده برداشته و هفتاد مرتبه می‌گويى: ■ربِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْظَمُ■ ■●دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه می‌گويى: ■سبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوح■ ■●سپس حاجت خود را می‌طلبى كه به خواست خدا برآورده خواهد شد. @mohamad_hosein_tabatabaei
□○نتیجۀ فلسفۀ سیاسی غیر الهی○□ رضوان الله علیه □○وقتی که ما با دیدۀ واقع بینی به روش دموکراسی که فعلاً در دست ملل متمدّن جهان است نگاه کرده، کیفیّت استنباط جهانیِ این روش را دقیقاً بررسی نمائیم، می بینیم کاری که این روشِ - به اصطلاح - راقی مترقّی انجام داده، این است که روش ستمگرانۀ استبداد و بی بند و باریِ عهد اساطیر را از حالت فردی بیرون کشیده، به شکل اجتماعی درآورده است! □○«بررسی های اسلامی» ج ۱ ص ۱۷۰○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□○اطاعت و پیروی از اهل بیت علیهم السلام به نص شرعی، واجب است.  سره○□ □○اگر افراد بشر علم و جهل خود را می دانستند و نقص و کمالشان را تمیز می دادند، در پیروی از انبیا علیهم السلام و تبعیت از دین یکسان بودند. اختلاف بشر در علم و جهل آنهاست و ارزش و قدر انسان ها هم به علم است نه به مال. علم است که همه چیز و همه ی اشخاص را به سوی خود می کشاند. آن شخص می گوید: «لَمْ أَجِدْ أَفْهَمَ مِنْ مُحَمدِ بن عَلِی علیه السلام؛ کسی را داناتر از محمد بن علی (امام باقر) علیه السلام نیافتم». □○کسانی که با اهل بیت علیهم السلام مخالفند، در حقیقت با علم و دانش و فهم مخالفند. ما اگر قدر علم را می دانستیم، باید از عترت بِما أَنهُمْ عُلماءُ وَ أَعْلَمُ الناسِ بَعْدَ رَسُولِ الله  صلی الله علیه وآله وسلم (از آن جهت که عالمند و بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از همه داناتر هستند) پیروی می کردیم. □○گذشته از اینکه آنان اوصیای رسول خدایند، و اطاعت و پیروی از آنان به نص شرعی، واجب است. □○در محضر بهجت، ج۲، ص ۳۰۴○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○..از امام جعفر صادق عليه السلام مروى است: در هر كربى توسل به صاحب لواى سيد الشهداء عليه السلام به عدد نام شريف آن جناب(۱۳۳) : □يا كاشف الكرب عن وجه الحسين اكشف كربى بحق أخيك الحسين ۱۳۳ بار□ □○هزار و یک کلمه علامه حسن زاده آملی كلمه ۸۷۴○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●يك تذكر مهم برای انجام اعمال ●□ □●اهل سلوک باید با اشتیاق در حدّ هاضمه روحی خود، به‌آن [مستحبات] روی‌آورند. به یک طفل شیر خوار غذای بچّه چهار، پنج ساله را نمیشود خوراند. ظرفیّت وجودی او، آن حجم و ثِقل غذا را نمیتواند بپذيرد؛ برایش ضرر دارد. همچنين یک كودك پنج ساله هم غذای یک جوان بیست ساله را نمیتواند بخورد. □●هاضمه روح ما هم اينگونه است. در مسیر سلوک، هاضمه رو به توسعه می‌رود. در ابتدای راه، عبادات مستحّب را نباید به او تحمیل کرد. باید در حدّی که انسان شوق و نشاط و شادابی دارد انجام دهد. وقتی به حدّی رسید که احساس كرد خستگی و حالت تحمیل و تلخی و کسالت بر او عارض شد، باید دست بکشد. □●در همین حد همه عزیزان به انجام عبادات مستحبّ اهتمام بورزند. البتّه واجبات را قبل از آن انجام دهند، كه شرط اثربخشی مستحبّات انجام واجبات است. □●اشتها قابل تحریک است. همانطور که اشتهای بدن با محرّکهایی قابل تحریک است، اشتهای روحانی هم با محرّكهايی تحريك ميیشود؛ تا بتوان با شادابی از مقدار بیشتری عبادات بهره برد. بهره های عبادات هم مَنوط به خلوص، محبّت و عشقی است که در انجام آنها موج میزند. مَنوط به درک محتوای آن عبادات و سِرّی است که در هر یک از اَذکار، اوراد، نماز، دعا، مناجات، روزه گرفتن،صدقه‌دادن، غسل‌کردن، احیاگرفتن و امثال اینها وجود دارد. □●سعی کنیم همانطور که به پیکر اعمال اشتغال میورزیم، از روح و سرّ و باطن اعمال هم بهره مند شویم و عمل ما فقط یک پیکره ی بی روحی نباشد. □●استاد مهدی طيب _جلسه ١٩ ارديبهشت ٩٢●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
هدایت شده از ↩️ امام دلها ↪️
📚 شرح حدیث جنود عقل و جهل 8⃣8⃣ | کارنامه‌ای برای زبان بیهوده‌گو در خصوص سخنان لغو بيهوده و كلمات زشت ناشايسته بايد دانست كه آنها بسيار مضرّ به حال روح است. - را از صفا و صلاح و سلامت و وقار و طمأنينه و سكونت ساقط می‌كند. - حلاوت و اللَّه را از ذائقه روح ببرد. - ايمان را ضعيف و ناچيز كند. - دل را بميراند. - لغزش و خطا از آن زياد شود. - پشيمانى بسيار بارآورد. - كدورت بين دوستان و دشمنى بين مردم ايجاد كند. - مردم را به انسان بدبين كند، و او را از نظر آنان بيندازد. - اطمينان و وثوق از او ساقط شود، و او را در نظر مردم بی‌مقدار و بی‌وزن كند. و اينها در صورتى است كه بر كلام او مترتّب نشود هاى گوناگون لسانى. 📚 ، صفحه ۳۹۱ 👥مرور آثار امام (ره) در کانال امام دلها👇 ✅ https://eitaa.com/imam_delha
هدایت شده از ↩️ امام دلها ↪️
📚 چهل حدیث 8⃣8⃣| الحديث الخامس و العشرون: وسواس از القائات ابلیس! «عبد اللّه بن سنان گويد ياد كردم براى حضرت صادق، عليه السلام، مردى را كه مبتلا بود به وسوسه در وضو و نماز و گفتم: «او مرد عاقلى است.» حضرت صادق، عليه السلام، فرمود كه « [چه] عقلى براى اوست و حال آنكه پيروى شيطان مىكند؟» گفتم به آن حضرت: «چگونه پيروى شيطان مىكند!» فرمود: «از او سؤال كن اينكه مىآيد او را چه چيز است آن، پس همانا مىگويد: از عمل شيطان است.» آيا چيزى كه مخالف نصّ متواتر و اجماع علما است، بايد آن را از شيطان حساب كرد يا از كمال طهارت نفس و تقوا؟ تا كنون كى را سراغ داريد كه شبهات راجع به اموال وسواسى باشد؟ تا كنون كدام وسواسى عوض يك مرتبه زكات يا خمس چند مرتبه داده باشد؟ 📚 ، صفحه ۳۹۹ 👥مرور آثار امام (ره) در کانال امام دلها👇 ✅ https://eitaa.com/imam_delha
هدایت شده از ↩️ امام دلها ↪️
📚 آداب الصلاة 8⃣8⃣| شرحی بر ايّاكَ نَعْبُدُ وَ ايّاكَ نَسْتَعين ايّاكَ نَعْبُدُ وَ ايّاكَ نَسْتَعين از متفرّعات الحمد للَّه است، كه اشاره به توحيد حقيقى است. و كسى كه حقيقت توحيد در قلب او جلوه ننموده و قلب را از مطلق شرك پاك ننموده، ايّاك نَعْبد او حقيقت ندارد، و حصر عبادت و استعانت را به حق نتواند نمود، و خدا بين و خدا خواه نخواهد بود. و چون توحيد در قلب جلوه نمود، به اندازه جلوه آن، از موجودات منصرف و به عزّ قدس حقّ متعلّق شود تا آنجا كه مشاهده كند كه به اسم اللَّه اياك نعبد و اياك نستعين واقع شود؛ و بعضى از حقايق در قلب تجلى كند. 📚 نوشته ره، صفحه ۲۷۷ 👥مرور آثار امام (ره) در کانال امام دلها👇 ✅ https://eitaa.com/imam_delha