eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات 274-261 بقره قسمت دوم بخش پنجم ● رياكارى در هر عمل مستلزم نداشتن ايمان به خدا و روز جزا در آن عمل است اتحاد سياق فعل هائى كه در آيه آمده ، يعنى فعل ((ينفق ماله )) و فعل ((و لا يؤمن )) با اينكه ممكن بود بفرمايد ((و لم يومن - رياكار ازاول ايمان نياورده ))، دلالت دارد بر اينكه مراد از ايمان نداشتن رياكار در انفاقش به خدا و روز جزا، ايمان نداشتن او به دعوت پروردگارى است كه او را به انفاق مى خواند، و ثوابهائى جزيل و عظيم به وى وعده مى دهد، چون اگر به دعوت اين داعى و به روز قيامت (روزى كه پاداشهاى اعمال در آن روز ظاهر مى شود) ايمان مى داشت ، در انفاقش قصد ريا نمى كرد و تنها عمل را براى خاطر خدا مى آورد، و علاقمند به ثواب جزيل خدا مى شد. پس منظور از اينكه فرمود، ايمان به خدا ندارد اين نيست كه اصلا به خداوندى خدا قائل نيست. و از آيه شريفه چنين بر مى آيد كه ريا در هر عملى كه آدمى انجام مى دهد مستلزم نداشتن ايمان به خدا و به روز جزا در همان عمل است . فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ ... ضمير در كلمه : ((فمثله )) به كلمه ((الذى )) در جمله : ((الذى ينفق ماله رئاء الناس )) بر مى گردد، پس مثلى كه در آيه زده شده براى كسى است كه مال خود را به منظور خودنمائى انفاق مى كند، و كلمه ((صفوان )) و نيز كلمه ((صفا)) به معناى سنگ صاف و سخت است ، و كلمه ((وابل )) به معناى باران تند و رگبار طولانى است و ضمير در جمله ((لا يقدرون )) نيز به همان ((الذى ينفق ...)) بر مى گردد، خواهى گفت : كلمه ((الذى )) مفرد است ولى ضمير در جمله ((لا يقدرون )) جمع است . در پاسخ مى گوئيم كلمه ((الذى )) هر چند كه لفظا مفرد است و ليكن در اينجا در معناى جمع استعمال شده و به معناى همه كسانى است كه چنين باشند. اين آيه وجه شباهت رياكار به سنگ را بيان مى كند، معناى وسيعى است كه هم در رياكار هست و هم در آن سنگ ، و آن بى اثر و سست بودن عمل است همچنان كه خاكى كه روى سنگ صاف قرار دارد با بارانى اندك از بين رفته و نمى تواند اثرى داشته باشد. و جمله : ((و الله لا يهدى القوم الكافرين )) حكم را نسبت به رياكار و كافر به وجهى عام بيان مى كند، و مى فرمايد: ريا كننده در رياكاريش يكى از مصاديق كافر است ، و خدا مردم كافر را هدايت نمى كند، و به همين جهت جمله نامبرده كار تعليل را مى كند. و خلاصه معناى اين مثل آن است كه كسى كه در انفاق خود مرتكب ريا مى شود، در ريا كردنش و در ترتيب ثواب بر انفاقش حال سنگ صافى را دارد كه مختصر خاكى روى آن باشد، همين كه بارانى تند بر آن ببارد، همين بارانى كه مايه حيات زمين و سرسبزى آن و آراستگى اش به گل و گياه است ، در اين سنگ خاك آلود چنين اثرى ندارد، و خاك نامبرده در برابر آن باران دوام نياورده و بكلى شسته مى شود، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 599 تنها سنگى سخت مى ماند كه نه آبى در آن فرو مى رود، و نه گياهى از آن مى رويد، پس وابل (باران پشت دار) هر چند از روشن ترين اسباب حيات و نمو است ، و همچنين هر چند خاك هم سبب ديگرى براى آن است ، اما وقتى محل اين آب و خاك ، سنگ سخت باشد عمل اين دو سبب باطل مى گردد، بدون اينكه نقصى و قصورى در ناحيه آب و خاك باشد، پس اين حال سنگ سخت بود و عينا حال رياكار نيز چنين است : براى اينكه وقتى رياكار در عمل خود خدا را در نظر نمى گيرد، ثوابى بر عملش مترتب نمى شود، هر چند كه نفس عمل هيچ نقصى و قصورى ندارد، چون انفاق سببى است روشن براى ترتيب ثواب ، ليكن به خاطر اينكه قلب صاحبش چون سنگ است ، استعداد پپذيرفتن رحمت و كرامت را ندارد. و از همين آيه بر مى آيد كه قبول شدن اعمال ، احتياج به نيتى خالص ‍ وقصدى به وجه الله دارد. شيعه و سنى هم از رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) روايت كرده اند كه فرمود: ((انما الاعمال بالنيات - معيار در ارزش اعمال تنها نيت ها هستند)). 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□●نماز دو رکعتی شب‌های ماه رمضان و دو توصیه‌ برای قنوت و دعای پس از نماز●□ □در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز خوانده شود و در هر رکعت: □سوره «حمد» یک مرتبه □سوره «توحید» سه مرتبه : □«سبْحانَ مَنْ هُوَ حَفيظٌ لا يَغْفُلُ، سُبحانَ مَنْ هُوَ رَحيمٌ لا يَعْجَلُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ قآئِمٌ لا يَسْهُو، سُبْحانَ مَنْ هُوَ دائِمٌ لا يَلْهُو» □منزّه است آن كه نگهبان است و غفلت نمی‌كند، منزّه است آن كه مهربان است و شتاب نمی‌ورزد، منزّه است آن كه برپا است و از ياد نمی‌برد، منزّه است آن كه هميشگى است و سرگرم نمی‌شود. □سپس هفت بار تسبيحات اربعه را بگوید: □سُبحانَ اللهِ وَالحَمدُللهِ وَلا اله الا الله وَاللهُ اکبَر : □سبْحانَكَ سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ، يا عَظيمُ اغْفِرْ لِیَ الذَّنْبَ الْعَظيمَ □منزّهى تو منزّهى تو، منزّهى تو، اى بزرگ، گناه بزرگ مرا بيامرز. □سپس ده مرتبه صلوات بر پيغمبر و آل او عليهم السّلام بفرستد. □کسی که این دو رکعت نماز را شب‌های این ماه بجا آورد، حق تعالی هفتاد هزار گناه او را بيامرزد. □توصیه اوّل: در قنوت این نماز دعای «ااَللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ ....» را قرائت نمائید. □توصیه دوّم: بعد از نماز و ذکرهای آن این دعا را بخوانید: □«أعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ أنْ يَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضانَ أوْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَيْلَتِی هذِهِ وَ لَكَ قِبَلِی ذَنْبٌ أوْ تَبِعَةٌ تُعَذِّبُنِی عَلَيْهِ» □خدایا پناه می‌برم به جلال وجه کریم تو از این که ماه مبارک رمضان بر من بگذرد، یا همین امشب صبح شود و هنوز در نامۀ عملِ من گناهی یا تبعاتی باقی مانده باشد که مشمول مغفرت و رحمت و بخشش تو قرار نگرفته باشد. □دعای «اَللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضان ...» □هر كس این دعا را در شب‌های ماه رمضان بخواند، گناهان چهل سال او آمرزیده شود: □●«اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ، الَّذي اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ علي عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ، صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَارْزُقْنی حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ، في عامی هذا وَفي كُلِّ عام، وَاغْفِرْ لی تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ، يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ» □●خدایا! ای پروردگار ماه رمضان که در آن قرآن را فرستادی و واجب کردی بر بندگان روزه را در این ماه. درود فرست بر محمّد و آل محمّد و روزی‌ام گردان حجّ خانۀ محترم خود کعبه را در این سال و در هر سال و بیامرز برایم این گناهان بزرگ را که براستی نیامرزد آن‌ها را جز تو ای بخشاینده و ای بسیار دانا. □●امیدوارم عزیزان این دو رکعت نماز و ذکرهای بعدش را که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، ترک نکنند. خیلی معجون عجیبی است و آثارِ فوق‌العاده‌‌ای دارد. حتماً هر شب از این نماز عظیم با آن قنوت و اذکار بعدی‌ بهره بگیرید. □●استاد مهدی طیّب ●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●توصیه هایی از مرحوم آيت الله كشميري (ره) براي بهره مندی هرچه بیشتر از ضیافت الله●□ □●۱- حتما دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید وآن هم چیزی نیست جز « » باخود وخدای خود . خصوصاً به نوع رابطه حضرتش با خودتان بیندیشد امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود. ●هرچه کوته نظرانند برایشان پیمای ●که ‌حریفان ز مُل و من ز تأمل مستم □●۲- یکی از مهمترین حالتهای بندگی خصوصا در رمضان المبارک حالتیست که توصیه مؤکد نبی مکرم(صلی الله علیه وآله) است و آن « » می باشد. فقط خداو اولیاء الهی می دانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سرشما می بارد. حتماً در روز یک داشته باشید. ●بر آستان جانان گر سر توان نهادن ●گلبانگ سر بلندی بر آسمان توان زد □●۳- آغاز ماه رمضان حتماً کنید که لله روزه بگیرید فقط لله. آداب روزه داری را تا آنجا که دارید انجام دهید .کمیت گرا نباشید کیفیت جو باشید.دنبال ختم آیات وادعیه نباشید. درپی هضم آنها باشید. غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جانتان شود. بزرگترین مشکل ما قشری نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال های قبل با ولعِ زیاد خوانی اعمال انجام دادید به کجا رسیدید. ●به مجاز این سخن نمی گویم ●به حقیقت نگفته ای الله □●۴- حتی المقدور بر سفره خانه خود کنید حتی در مساجد افطار نکنید. بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه ی افطار به وخانه شما تعلق گیرد. در ضمن هنگام افطار دِلال کنید. ●لقمه کآمد از طریق مشتبه ●خون‌خور وخاک وبرآن دندان منه ●کان تورا در راه دین مفتون کند ●نور عرفان از دلت بیرون کند ؟ در اول دعای افتتاح عرض می کنیم « مدلاً علیک» دلال با کسر دال یعنی ناز کردن هنگام برای خدا ناز کنید چون برایش روزه‌گرفتین وحضرتش خوان کرم گسترده لقمه اول را نزدیک دهان ببرید اما نخورید و کنید. یعنی به خدا عرض می کنید اگه حاجتم را بدهی افطار می کنم به این حالت می گویند؛ معجزه می کند. □●۴- رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان کیمیای« » است. با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق ومهربانی برخورد‌کنید. همیشه خصوصاً در این ماه خوش برخورد باشید. لحظه عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی الهیست. ●به حسن خُلق توان کرد صیدِ اهل نظر ●به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را □●۶- کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای « »به ساحل نجات می رسد. ازخدای سبحان در این ماه خصوصاً سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید. البته شرط سحرخیزی واشک ریزی داشتن است. ●اشک را کز بهر حق بارند خَلق ●گوهراست و اشک پندارند خلق □●۷- از ابتدای ماه رمضان باید هدف گذاری شما « ” باشد که جان جان رمضان است. در این خصوص سخن زیاد است لیکن« مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز» فقط سعی کنیم در ما واقع شود نه درماه. ●تو لیلة القبری برو تا لیلة القدری شوی ●چون‌ قدر مر ارواح را کاشانه شو کاشانه شو □●۸- این ماه ماه «ربیع القرآن» ماست. در این هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر نمایید امید است دم دمای افطار آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد . ●معنی قرآن زقرآن پرس وبس ●وزکسی کآتش زده اندر هوس □●۹- بالامام تمام الصلاة والصیام. در سراسر ماه رمضان توجه شما به روزه دارحقیقی و یعنی وجود ذی جود حجة بن الحجج البالغة (عجل الله)نمی بایست منقطع شود. روزه و نماز وبندگی شما از کانال آن حضرت به بارگاه باری تعالی بار می یابد. □تو‌مگو ما را بدان شه بار نیست ●با کریمان کارها دشوار نیست @mohamad_hosein_tabatabaei
■●آیا هیچ شنیده‌اید کسی برای ورود به حضور ذات خود، نیازی به اجازه و تشریفات داشته باشد؟●■ ■کسی که بخواهد با خویشتن رویاروی شود، تنها کاری که باید انجام دهد، قصد رویارویی است. میان ذات آدمی و درک آن ذات، نه فاصله‌ای وجود دارد که برای سپری کردن آن، زمان و وسیله‌ای مورد نیاز باشد، و نه احتیاجی به دیدن این مفهوم و شناخت آن مفهوم و تحقیق در این قضیه و آن دلیل وجود دارد که میان انسان و دریافت معبود او حجابی باشد که برای برطرف کردن آن، تکاپویی لازم باشد. روزی حضرت موسی به خدا عرض کرد: خدایا، چگونه به تو برسم؟ خداوند سبحان فرمود: همین‌که قصد کردی، به من رسیدی. ■در دعای عرفه حضرت سیدالشهداء امام معصوم فرزند علی‌بن ابی‌طالب، این جمله را می‌خوانیم: ■«آیا حقیقتی غیر از تو، آن روشنایی را دارد که بتواند تو را بر من آشکار کند؟» ■آن خداوندی که به همه انسان‌ها از رگ گردن آنان نزدیک‌تر است، چه نیازی به واسطه و تشریفات دارد؟ اما مسئله توسل به ارواح انبیا و ائمه معصومین(علیهم السلام)، نه‌تنها برای عنوان تشریفات، بلکه منظور از توسل به آن ارواح مقدّسه، اظهار علاقه به شخصیت و عقاید و اعمال آنان است که مانند توبه، موجب تطهیر روح و بازسازی آن می‌شود. ■●مجموعه آثار ۶ خلوت انس- تحلیل اندیشه‌ها و شخصیت حافظ، صفحه ۶۸۳ و ۶۸۴●■ ■●استاد ●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○" حقیقت صبر "○□ □صبر است که آزمون پایداری عاشق در سختیهای راه عشق است. این آزمون برای طرد سالکان مدعی و سست رای است. اما حقیقت صبر ستم دیدن و هیچ نگفتن، خواری کشیدن و خاموش ماندن نیست، بلکه صبر به حقیقت تحمل هر رنجی است که برای رسیدن به مقصود از آن چاره نیست. □○برگرفته از کتاب " مقالات " به قلم حسین الهی قمشه ای○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 « هاى و گناه‌‌» 🌺 👈 در روایات نیز بسیار آمده كه جهل، زمینه گناه است. در اینجا به ذكر چند نمونه مى پردازیم: 🍀حضرت علیه السلام مى فرماید: «قَصَّمَ ظَهرى رَجُلان: عالِم مُتَهتِّك و جاهِل مُتَنسِّك» (قصارالجمل، ج1 ص127) «دو شخص، كمرم را شكستند، دانشمند بى پروا، و جاهل مقدس نما.» سپس فرمود: جاهل، انسان را با زهدنمائیش مى فریبد، و عالم با گستاخى و بى پروائیش، انسان را مغرور و فریفته خود مى كند. 🍀 و نیز فرمود: «ایاكم والجهال من المستعبدین والفجار من العلماء فانهم فتنتة كل مفتون» (قصارالجمل، ج1 ص128) «بپرهیزید از جاهلان عبادت پیشه و از گنهكاران دانشمند، چرا كه این ها مایه فتنه و آشوب هر فتنه شده هستند.» 🍀 و در سخنى دیگر فرمود: «لاترى الجاهل الا مُفرِطاً او مُفرِّطاً» (نهج البلاغه، حكمت70) «نمى بینى جاهل را مگر اینكه یا راه افراط و زیاده روى را مى پیماید و یا راه تفریط و كوتاهى از حد اعتدال را.» 🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
○رمضان، (۱)○ ○رمضان از مصدر رَمَضَ یا رمیض است. رَمَضَ به معنای گرمای شدید یا شدت حرارت است که بر رمل می‌تابد. رمیض را نیز باران آخر تابستان و ابتدای پاییز گفته‌اند که می‌آید و گرمای تابستان را از بین می‌برد لذا رمضان، گرمای گناه را از بین می‌برد. ریاضتی که انسان در این ماه می‌کشد، آن گرمای معاصی که در درون ما هست را از بین می‌برد لذا برخی گفته‌اند که رمضان مساوق «ماحی ‌السیئات» است؛ محو کننده و سوزاننده گناهان است. ماه رمضان پس از شعبان می‌آید و ۲۹ یا ۳۰ روز بعد می‌رود، این ماه رمضان است که اینگونه است اما رمضان چطور؟ او نیز می‌رود؟! روایتی نورانی و بسیار شریف از جناب هشام بن سالم از امام محمد باقر علیه‌السلام وارد شده است که شایسته است تمام ماه رمضان را در آن مستغرق شویم که این روایت حقیقتاً به انسان جان می‌دهد، ارتقاء وجودی می‌یابی و جور دیگری به رمضان می‌نگری. ○او می‌گوید: به همراه هشت نفر از رجال به محضر حضرت امام باقر علیه‌السلام رسیدیم. سخن از ماه رمضان به میان آمد. برخی گفتند که رمضان آمد و از اینگونه حرفها، حضرت فرمود: «لَا تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لَا ذَهَبَ رَمَضَانُ وَ لَا جَاءَ رَمَضَانُ فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا یجِیءُ وَ لَا یذْهَبُ وَ إِنَّمَا یجِیءُ وَ یذْهَبُ الزَّائِلُ وَ لَکنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضَان فَالشَّهرُ المُضاف إلي الإسمِ وَ الإسمُ إسمُ الله وَ هُوَ الشَّهر الَّذی أنزَل فِیه القُرآن» (بحار، ج ۹۶، ص ۳۷۶). نگویید که رمضان رفت و رمضان آمد. چرا؟! چون رمضان، اسم‌الله است... اسم عبارت است از تجلی ذات حق متعال به صفتی از صفاتش. این اسم رمضان، تجلی حق متعال به صفت غفاریت و ماحی السیئات بودن و تو بگو به هر صفتی که تطهیر کننده انسان باشد است! سبحان الله... یا رمضان... در اسماء الهی که وارد شده است بنده "یا رمضان " را ندیده‌ام ولی حتی اگر مبنایمان را توقیفیت اسماء الله بر اساس نگاه فقهای عظام قرار دهیم، بنا بر این روایت می‌توانیم بگوییم «یا رمضان»... وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا. خدا می‌فرماید مرا با اسم من بخوانید، بگو یا رمضان... توجه کنید به حقیقت ماه رمضان. در این زمینه چند حدیث از معصوم وارد شده است که رمضان، اسمی از اسماء الله است. نباید تعجب کنیم، داریم که امام صادق علیه‌السلام به عیادت یکی از اصحاب که بیمار شده بود رفتند. در آنجا، یکی از این بوالفضول ها (که وجودشان گاهی اوقات بد نیست و سبب خیر می شوند تا معارف از وجود امام نازل شود) در محضر امام به این بیمار تشر زد که چرا اینقدر آه می‌کشی؟! به جای آه کشیدن پروردگارت را بخوان و به او استغاثه کن! حضرت فرمود چه کارش داری؟! إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى (توحید شیخ صدوق/ص ۲۱۹) شما عظمت آه را ببین! این اسم، «یا»(حرف ندا) بر نمی‌دارد. وقتی حق متعال را با دیگر اسماء می‌خوانیم کمی فاصله داریم، البته یا در معنای لطیف‌تر به معنی هو است و عدد یا در ابجد با عدد هو برابر ۱۱ است لذا وقتی شما می‌گویی یا رحیم اعنی می‌گویی هو الرحیم اما نمی‌گوییم یا آه... در قرآن داریم که خدا راجع به حضرت ابراهیم می‌فرماید «إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لَحَلِيمٌ أَوَّاهٌ مُّنِيبٌ» (هود/۷۵). او بسیار آه می‌کشید. حضرت علامه نیز در الهی‌نامه می‌فرمایند که «الهی، از من آهی و از تو نگاهی... الهی، عمری آه در بساط نداشتم و اینک جز آه در بساط ندارم... » ○حضرت فرمودند که رمضان اسمی از اسماء الله است... چرا نگوییم که آمد و رفت؟! ببینید که امام چه درس بزرگی در معرفت به توحید و اسماء حسنای الهی به ما می‌دهند. آقا می‌فرمایند: «وَ إِنَّمَا یجِیءُ وَ یذْهَبُ الزَّائِل» آنکه زائل شدنی است، می‌آید و می‌رود. ما زائل هستیم، مگر در خدا زوال راه دارد که در اسم او نیز راه داشته باشد؟! اسماءالله باقی‌اند. چقدر خیالمان راحت شد... ما گاهی اوقات دلمان برای رمضان تنگ می‌شد... اینجاست که حضرت سیدالساجدین و زین العابدین علیه‌السلام در آن دعای وداع با ماه رمضان، رمضان را مخاطب ذوی العقول قرار می‌دهد. اسم الله است دیگر و اسماء الله که لفظ نیستند... اسماء الله حقایق علمی و مبدأ عالَم هستند و باقی و برقرارند اما وقتی بخواهند در عالَم حد و شهادت و ناسوت خود را نشان دهند در این قوالب زائل شدنی نشان می‌دهند چون این عالم، عالم ضیق و تنگی است. خیالمان راحت شد... شما شوال و ذی القعده و... هم در محضر رمضان باش!
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
💎جرعه ای از نهج البلاغه 🔹پایان کار 📜 امیرالمومنین علی(ع): براى هر انسانى عاقبتى شیرین یا تلخ است. حکمت 151 #کلام_امیر 📡. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🌑🌙 ماه نجات از جهنم 🌟 ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است، که در دعای روز ماه رمضان [میخوانیم‌]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة. 👈 آتش و دوزخ الهی و همچنین بهشت و نعیم الهی در همین دنیا موجود است. 👈 آنچه در نشئه‌ی آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزی است که در اینجا است. 📡. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩گزارش مجلس از تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها نهایی شد کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تسنیم: 🔹 در گزارشی که تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است، نوع تخلفات، تبعیض‌ها و تک‌روی‌ها و نوع عدول از قانون در سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کرده‌ایم. 🔹تخلف صورت گرفته در سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود 100 هزار میلیارد تومان است 🔹پولی که باید از محل یارانه‌ها به تولید اختصاص داده می‌شد، تبعیض‌آمیز بوده و به شرکت‌هایی پرداخت شده که صلاحیت دریافت این یارانه‌ها را نداشته‌اند. https://tn.ai/2006531 📡. @TasnimNews