eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ولای ولایت
هدایت شده از تبیان
چهارم خرداد روز دزفول،شهر مقاومت و پایداری گرامی باد 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
هدایت شده از تبیان
در رفت و آمدهاتون دقت کنید ✅ تا می‌تونید با زن و شوهرهایی رفت و آمد کنید که در زندگی موفق هستند. ❌ نه کسانی که دائم از زندگی متاهلی خود گلایه می کنند 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
هدایت شده از تبیان
مرحوم آیت الله محمّدتقی بهجت: ما دعای غیر مستجاب نداریم❗️ 👌یا دعا دیرتر مستجاب میشود 👌یا یک بلایی از انسان دور میشود 👌یا بهتر از آن را به او میدهند 👌 یا روز قیامت او را می آورند میگویند : این همه ثواب برای تو . 🔶میگوید:من که کاری نکردم که لایق این همه ثواب باشم 🔸میگویند : این ثواب ها برای این است که دعا کردی و به صلاحت نبود مستجاب بشود،بجایش الان جبران کردیم میگوید: ای کاش هیچ کدام از دعاهایم در دنیا برآورده نمی شد... 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
بی-تو-ای-صاحب-زمان.mp3
2.6M
سلام امام زمانم اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از Fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر شهید سبزعلی آژگان 🌹🌹 تنهاشهیداهل روستای زنگیان جیرفت، که پس از ۲۶ سال مفقودالاثری پیدا شد . شادی روحش صلواتی هدیه فرمایید❣ گروه دلاوران عاشورایی http://eitaa.com/joinchat/1177616393G282e89421c
آیات 242-228 بقره قسمت ششم بخش دوم1⃣ ● رواياتى در مورد طلاق خلع و مبارات مولف : اخبار همانطور كه ملاحظه مى كنيد در معناى جمله نامبرده مختلف است . و در تفسير قمى در ذيل جمله ((و لا يحل لكم ان تاخذوا مما آتيتموهن شيئا الا ان يخافا الا يقيما حدود الله ...))، از امام صادق (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود: طلاق ((خلع )) اين نيست كه زن را آنقدر شكنجه دهى تا بگويد مهرم حلال و جانم آزاد، بلكه اين در وقتى است كه زن بگويد هيچ سوگندى كه براى تو مى خورم راست نمى گويم ، و به آن وفا نمى كنم ، و از اين به بعد بدون اجازه ات از خانه بيرون مى روم ، و مرد اجنبى را به بسترت راه مى دهم ، و از جنابتى كه از جماع تو حاصل شود غسل نمى كنم ، و يا بگويد هيچ امرى را از تو اطاعت نمى كنم ، تا طلاقم دهى ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 382 اگر اين را گفت ، آن وقت بر شوهر حلال مى شود آنچه مهر به او داده ، پس بگيرد، و يا علاوه بر آن مقدارى هم از مال زن را كه زن قادر بر آن است طلب كند، و با رضايت طرفين در طهرى كه با او جماع نكرده طلاقش دهد، در حالى كه شهود هم حاضر باشند، در چنين شرايطى طلاق بائن خواهد بود، هر چند كه يك طلاق است ، و ديگر شوهر نمى تواند در عده رجوع كند، و بعد از عده ، او هم مانند سايرين يك خواستگار است، اگر زن راضى شد دوباره خود را به عقد او در مى آورد، و اگر خواست در نمى آورد، پس اگر خود را به عقد او در آورد، نزد شوهر دو طلاق ديگر محل دارد، و جا دارد كه شوهر بر زن شرط كند، آن شرطى را كه صاحب مبارات مى كند. مترجم : (فرق طلاق مبارات با طلاق خلع اين است كه در طلاق خلع تنها زن طالب جدائى است ، و به همين جهت مرد مى تواند هم مهرى را كه داده پس بگيرد، و هم چيزى از مال زن را مطالبه نموده بگويد: اگر فلان چيز را به من بدهى طلاقت مى دهم ، ولى در طلاق مبارات هر دو طالب جدائى هستند، و به همين جهت شوهر نمى تواند علاوه بر پس گرفتن مهر چيز ديگرى را طلب كند). 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□○ رحمه‌الله در پاسخ به کسانی که دستورالعملی برای سیروسلوک می‌خواستند، می‌فرمودند: «هر روز نصف صفحه از کتاب را بخوانید و بدان عمل کنید، بعد از یک سال در خود تغییر را احساس می‌کنید». □○ ... و اما آنچه دلالت میکند بر آنچه گفتیم که «رجاء و امیدواری به رحمت و مغفرت، باید بعد از طاعت و عبادت باشد، و بدون آن، غرور و حماقت است»، از آیات و اخبار، بی حد و نهایت است. □○... از حضرت پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مروی است که «احمق کسی است که متابعت هوا و هوس نفسانی را کند و آرزو از خدا (امید به رحمت خدا) داشته باشد». □○و شخصی به خدمت امام جعفر صادق علیه‌السلام عرض کرد که «قومی هستند که گناه میکنند و میگویند: ما امید به خدا داریم. و همیشه چنین‌اند تا مرگ ایشان برسد». حضرت فرمودند که «ایشان کسانی هستند که به آرزو میگذرانند و دروغ میگویند، رجا و امید ندارند. و به درستی که کسی که امید به چیزی داشته باشد، درصدد طلب آن برمیآید و کسی که از چیزی بترسد، از آن میگریزد». □○(معراج‌ السعادة، ص۲۰۹ و ۲۱۰) ۱۴۵○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●اگر من خلافی را انجام دادم وظیفه شما نهی از منکر است●□ □●الآن مكلّفيم ما، مسئوليم همهمان، همهمان مسئوليم، نه مسئول براى كار خودمان؛ مسئول كارهاى ديگران هم هستيم «كُلُّكم راعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسؤُولٌ عَن رَعِيَّتِه» همه بايد نسبت به همه رعايت بكنند. همه بايد نسبت به ديگران. مسئوليت من هم گردن شماست؛ شما هم گردن من است. اگر من پايم را كج گذاشتم، شما مسئوليد اگر نگوييد چرا پايت را كج گذاشتى؟ بايد هجوم كنيد، نهى كنيد كه چرا؟ □●اگر خداى نخواسته يك معمّم در يك جا پايش را كج گذاشت، همه بايد به او هجوم كنند كه چرا برخلاف موازين؟ ساير مردم هم بايد بكنند. □● اختصاص به روحانى ندارد؛ مال همه است. بايد نهى از منكر بكند؛ امر به معروف بكند. □●صحیفه امام ، جلد ۸ ، صفحه ۴۸۷ سخنرانى امام خمینی(ره) در جمع روحانيون، پرسنل كميته و سپاه (وظايف روحانيون و پاسداران●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●قرآن برطرف کننده هر حاجتی است و بدون ایمان و عمل به آن، هیچ نوع بی‌نیازی امکان ندارد. ■●همه نظریات و مکتب هایی که درباره انسان در هر قلمرو آنچنان که هست و آنچنان که باید با تمام نیرهای خود وارد عرصه حیات انسانها شدند- همانگونه که می‌دانیم- یا به هیچ وجه از عهده موفق ساختن انسانها به کسب سعادت حقیقی بر نیامدند، یا اگر حاجتی را به طور نسبی برطرف کردند، احتیاجات دیگری را بر جامعه بشری افزودند. ■●استاد_علامه_جعفری حیات معقول●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
تولی و تبری
🎥 رهبر معظم انقلاب: بدانید پای امریکایی ها و بقیه کسانی که مانند آنها هستند از این منطقه قطع خواهد ش
■●حکمت روزه، لقا و محبت خداست●■(۳) ■از موارد فرق بين روزه و ساير عبادات همين است كه دربارهٴ اعمال ديگر، ملائكه الهی هنگام مرگ به استقبال مؤمنين می آيند كه: ﴿سلامٌ عليكم طبْتم فادْخلوها خالدين﴾[۴] درهای بهشت را باز می كنند و می گويند از هر دری كه خواستيد بفرماييد. ■امّا دربارهٴ روزه دار خدای سبحان فرمود: من خودم جزا می دهم. اين جزء احكام و آداب روزه نيست؛ لذا نه در سلسله بحثهای و كه فقه عهده دار آن است آمده و نه در بحثهای آداب روزه؛ بلكه جزو حكمتهای عبادت است كه چگونه انسان به جايی می رسد كه خداوند متعال مستقيماً جزای او را به عهده می گيرد. ■خداوند به كسانی چون اوليای الهی كه روزه های مستحبی می گيرند و سهميهٴ خود را به و و می دهند، در عين حال كه ﴿جنّاتٍ تجری من تحتها الأنهار﴾[۵] در اختيار آنهاست، می فرمايد: ﴿فادْخلی فی عبادی ٭ وادْخلی جنّتی﴾ زيرا برای مطلب بالاتری، روزه می گيرند. امّا آنها كه برای ورود به بهشت و برای استفاده از ميوه های دلپذير آن روزه می گيرند تنها نوعی سوداگری دارند. ●[۱] ـ روضة المتقين، ج ۳، ص ۲۲۵. بعضی كلمه «أجزی» در اين روايت را به صيغهٴ مجهول خوانده اند: «الصوم لى وأنا أُجزی به» يعنی روزه برای من است و من پاداش آن هستم! (ر ك: نهايه ابن اثير، ج ۱، ص ۲۷۰، «جزا»). ●[۲] ـ سورهٴ آل عمران، آيهٴ 1۱۵. ●[۳] ـ سورهٴ فجر، آيهٴ ۲۹ـ 3۳۰. ●[۴] ـ سورهٴ زمر، آيهٴ ۷۳. راجع به روايات برزخ مراجعه شود به: تفسير نورالثقلين، ج ۴، ص ۵۰۶ و ۵۰۷؛ بحار، ،۶، ص ۱۳۹؛ علم اليقين، ج ۲، ص ۱۰۶۰. ●[۵] ـ سورهٴ بقره، آيهٴ ۲۵. @mohamad_hosein_tabatabaei
تولی و تبری
□○آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره):○□ □«اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فيهِ نَصيباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَةِ» خدايا، من را از رحمت واسعہ خودت نصيب گردان. □برای استجابت اين دعا بايد چہ كنيم؟ بايد بہ زيردستمان كمك كنيم. اگر وضع مالی كسی خوب است، برای دختران دم‌بخت مستمند جهاز تهيہ كند. در اين صورت دعا دربارہ او مستجاب می‌شود و اگر زلزلہ شود، زير آوار نمی‌‌ماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شدہ است. □«وَاهْدِنی فيهِ لِبَراهينِكَ السّاطِعَةِ» خدايا من را هدايت كن بہ ادلہ روشن خودت. □خدا دليل‌های روشنی دارد كہ ما را بہ آن ادلہ روشن، هدايت می‌كند. هر ظالمی كہ بہ جزای اعمالش می‌رسد، عبرتی است برای ما. آدم با ديدن اين عبرت‌ها می‌تواند خداشناس شود. □«وَخُذْ بِناصِيتی اِلي مَرْضاتِكَ الْجامِعَةِ» من را بہ سمت موجبات خوشنودی و رضايت خودت ببر. □از من راضی باش هرچند كہ بد كردم و عمرم را بہ بطالت مصرف كردم. حالا آمده‌ام و من را بہ سمت رضايت خودت ببر. از من خشنود شو و رضايت جامع داشتہ باش. بايد تمام عيب‌ها را از خود دور كنم، و با غيبت نكردن، حلال كردن مال و... اين دعا درباره‌ام مستجاب شود. تا مردم از ما راضی نشوند، خدا از ما راضی نميشود. □«بِمَحَبَّتِكَ يا اَمَلَ الْمُشْتاقينَ» اين دعاها را دربارہ من مستجاب كن، بہ حق دوستی خودت ای آرزوی مشتاقان. □اينطور ميگوييم چون خدا نسبت بہ ما دوستی دارد و خدا صد برابر محبت والدين بہ اولاد، ما را دوست دارد. روايت است كہ دوستی صد درجہ دارد كہ ۹۹ بخش آن مخصوص خدا است و يك درجہ آن بين مخلوقات تقسيم شدہ و خدا در همان يك بخش نيز، سهم دارد. □خدايا اين دعاها را بہ محبت خودت دربارہ ما مستجاب كن. @mohamad_hosein_tabatabaei