eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد حسین انصاریان
#ویژه_غدیر 🌸اعمال روز غدیر/صفحه دوم🌸 ⁉️ آیا می دانستید در اسلام هیچ عیدی به بزرگی و عظمت عید غدیر وجود ندارد؟ ⁉️ آیا می دانستید در اسلام هیچ مناسبتی به اندازه عید غدیر آداب و مستحبات ندارد؟ 📣 با مطالعه متن بالا هم خودمان با آداب این عید بزرگ آشنا شویم و هم با ارسال آن به دیگران در ثواب بزرگداشت آن شریک باشیم 👈هر نفر حداقل برای یک نفر یا یک گروه یا یک کانال دیگر👉 🆔 @ansarian_ir
هدایت شده از استاد حسین انصاریان
🌼ز آیه ها بشارتى ز سوره ها اشارتى 🌹مدینه شد زیارتى که شمس نازل آمده 🌼خدا على دیگرى به شیعه مى دهد نشان 🌹سلام ما درود ما به جد صاحب الزمان 🌸طلوع ستاره تابناک ولایت، خورشید عدالت، فرزند ایمان، مفسر بزرگ آیه های قرآن، حضرت امام علی النقی(ع) تبریک باد🌸 🌐 @ansarian_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⭐️غدير؛ مايه وحدت اسلامی 🔻رهبرانقلاب: مسأله غدیر میتواند مایه وحدت باشد؛ همچنان که مرحوم آیةاللَه شهید مطهری مقاله‌ای با عنوان «الغدیر و وحدت اسلامی» دارد. 🔹او کتاب الغدیر را - که درباره مسائل مربوط به غدیر است - یکی از محورهای اسلامی میداند که درست هم هست. ممکن است به نظر عجیب بیاید، اما واقعیت مطلب همین است. 🔹خودِ مسأله ، غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به عنوان اعتقاد قبول کرده است - یعنی حکومت منصوب امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام از طرف پیامبر که در حدیث غدیر آشکار است - اصل مسأله ولایت هم مطرح شده است. 🔹این دیگر شیعه و سنی ندارد. 🔺اگر امروز جهان و ملتهای کشورهای اسلامی، شعار ولایت اسلامی سر دهند، بسیاری از راههای نرفته و گره‌های ناگشوده امت اسلامی باز خواهد شد و مشکلات کشورهای اسلامی به حل نزدیک خواهد گشت. ۷۹/۰۱/۰۶ 🌹تا روز عيد غدير؛ انتشار مجموعه 💻 @Khamenei_ir
#تصویر_روز | السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی @aqr_ir
پسر حضرت دریا! دل مارا دریاب / ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران سامرا قسمت چشمان عطش خیزم کن / تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران… 🌺 ولادت حضرت علی‌النقی امام هادی علیه‌السلام مبارک باد @aqr_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
بر پایه اصول را بنا باید کرد بر هادی راه اقتدا باید کرد پیش از نجف و قدم به وادی غدیر تعظیم به سوی سامرا باید کرد ✨میلاد باسعادت حضرت امام هادی (ع) مبارک باد✨ @motahari_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🌺 حديثى است از امام هادى (سلام اللّه عليه)، مى‌فرمايد: ✅ «مَنْ هانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلا تَأْمَنْ شَرَّهُ» 🔷 اگر كسى خودش در نزد خودش خوار بشود، احساس بزرگوارى را در خودش از دست بدهد در روح خودش احساس شخصيت اخلاقى و معنوى نكند، از شر او ايمن مباش. ❗️آن كسى كه اين احساس را باخت همه چيز را باخته است، فلا تَأْمَنْ شَرَّه! 📚 استاد شهید مطهری، فلسفه اخلاق، ص 135 @motahari_ir
هدایت شده از برداشت‌ها
مغالطه استخر فرح ! سال ها پیش در باره حکم اخلاقیِ "داستان سازی های مقدس" و "تهمت های ارزشمند" بسیار می نوشتم و‌چنان می پنداشتم که ریشه بسیاری ازخشونت های سیاسی- ‌مذهبی، در "تهمت های مجاز" و "دروغ های ثواب دار" است. ولی اکنون ‌مغالطه های مقدسی به گوش می رسد که هزار بار خطرناکتر از آنها است. زیرا آنجا "مصادیق" مورد حمله قرار می گرفتند و چهره افراد تیره می شد ولی در اینگونه از مغالطه ها "روش ها"ی استنتاج  غلط  به عنوان روش صحیح و ارزشمند معرفی می شوند و اصولی جعل می شوند که بنیان روش شناسی و معرفت شناسی علمی را از پایه ویران و وارونه می کند.  در اینجا به یک نمونه اشاره می کنم.  "هیچکس مکان مرگش را نمی داند."(لقمان ۳۴) بنا بر این نمی توان گفت فلانی چون در فلان مکان جان سپرده است پس به طور حتم اهلِ خیانت  بوده است و کسانی که خیانت می کنند در همان جا خواهند مُرد! از روایاتی که در باب مرگِ ناگهانی  آمده است بی اطلاع نیستم. اما هیچیک از انها به‌ما اجازه نمی دهد از نوعِ مرگ یک نفر، پی به خیانتِ او ببریم.  قرآن،"عاقبت" انسان ها را در چشم اندازی وسیع و در سرایی جاودان ترسیم کره است. آن سرایی که تجسم زندگی این جهانی است. اما نگاهِ عوامانه، نوعِ مرگ را "عاقبت" می پندارد که با نظر دهریون بیشتر سازگاری دارد. ما برای نقدِ اشخاص معیار های محکم و  منطقی تری داریم.و باید افراد را با "نوعِ زندگی" ارزشیابی کنیم نه با "نوعِ مرگ" !   ۹۷/۶/۵ سید زین العابدین صفوی @zeinoddin43
هدایت شده از برداشت‌ها
مغالطه استخر فرح ! سال ها پیش در باره حکم اخلاقیِ "داستان سازی های مقدس" و "تهمت های ارزشمند" بسیار می نوشتم و‌چنان می پنداشتم که ریشه بسیاری ازخشونت های سیاسی- ‌مذهبی، در "تهمت های مجاز" و "دروغ های ثواب دار" است. ولی اکنون ‌مغالطه های مقدسی به گوش می رسد که هزار بار خطرناکتر از آنها است. زیرا آنجا "مصادیق" مورد حمله قرار می گرفتند و چهره افراد تیره می شد ولی در اینگونه از مغالطه ها "روش ها"ی استنتاج  غلط  به عنوان روش صحیح و ارزشمند معرفی می شوند و اصولی جعل می شوند که بنیان روش شناسی و معرفت شناسی علمی را از پایه ویران و وارونه می کند.  در اینجا به یک نمونه اشاره می کنم.  "هیچکس مکان مرگش را نمی داند."(لقمان ۳۴) بنا بر این نمی توان گفت فلانی چون در فلان مکان جان سپرده است پس به طور حتم اهلِ خیانت  بوده است و کسانی که خیانت می کنند در همان جا خواهند مُرد! از روایاتی که در باب مرگِ ناگهانی  آمده است بی اطلاع نیستم. اما هیچیک از انها به‌ما اجازه نمی دهد از نوعِ مرگ یک نفر، پی به خیانتِ او ببریم.  قرآن،"عاقبت" انسان ها را در چشم اندازی وسیع و در سرایی جاودان ترسیم کره است. آن سرایی که تجسم زندگی این جهانی است. اما نگاهِ عوامانه، نوعِ مرگ را "عاقبت" می پندارد که با نظر دهریون بیشتر سازگاری دارد. ما برای نقدِ اشخاص معیار های محکم و  منطقی تری داریم.و باید افراد را با "نوعِ زندگی" ارزشیابی کنیم نه با "نوعِ مرگ" !   ۹۷/۶/۵ سید زین العابدین صفوی @zeinoddin43
هدایت شده از العالم فارسی
حاتمی: اوضاع سوریه به تدریج بهبود می‌یابد/ جنگ جهانی علیه سوریه هنوز به پایان نرسیده است http://fa.alalam.ir/news/3745971 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اگر نخواهیم به رای پدرانمان باشیم؛ تکلیف چیست؟ 🔹افرادی که دقیق ترند در کنار این سوال، نقل قولی هم از حضرت امام می آورند که خطاب به طاغوت فرموده بودند به فرض که "پدران ما" در گذشته برای تعیین سرنوشت خود کسی را انتخاب کرده باشند اما آنها نه وکیل ما بودند و نه ولی ما؛ پس اکنون اختیار انتخاب تعیین سرنوشت با خود نسل حاضر است. 🔹و با اشاره این کلام امام می پرسند چرا رفراندوم مجدد برگزار نمی کنید؟ 🔹ابتدا پاسخ کوتاه؛ 🔸اول اینکه چرا باید رفراندوم بگذاریم؟ 🔸همین که گفته می شود رفراندوم مجدد، یعنی سوال کننده محترم نیز هیچ قطعیتی از نظر اکثریت مردم ندارد. احتمال می دهد که نظر مردم تغییر کرده است. اما این احتمال از کجا آمده است؟ چرا باید به این احتمال تن داد؟ 🔸طرف مقابل هم می گوید ما همچنان اکثریتیم. شما در کجای دنیا تجربه ای داشته اید که به خاطر گمانه زنی عده ای اصل حکومت را مجدد به رفراندوم بگذارند؟ 🔸اما نکته مهمتر عقلانیت بحث است. فرض کنیم رفراندوم برگزار شود؛ اینبار گروه دیگر تشکیک می کنند. خب؟ این زنجیره کجا متوقف می شود؟ اصلن اصل نظام نه؛ فرض کنیم با رای مردم رئیس جمهور انتخاب شده است. فردا یکی بگوید رای دیروز برای دیروزی هاست، امروز رای گیری مجدد. قبول می کنید؟ 🔸ادامه مطالب در لینک زیر: 👉fna.ir/bod4mf @Farsna