eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از العالم فارسی
حمله نیروی هوایی عراق به پایگاه های داعش در جنوب الدشیشیه در خاک سوریه https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از العالم فارسی
مقام ارشد نُجَباء: پارلمان عراق جای نامزدهای خائن نیست http://fa.alalam.ir/news/3540316 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از العالم فارسی
قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز 97/02/16 http://fa.alalam.ir/news/3540416 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از العالم فارسی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روحانی: درباره مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از العالم فارسی
ابراهیم الموسوی در گفتگو با العالم: حزب الله لبنان، از مهم ترین احزاب این کشور است/ برخی درصدد جلوگیری از مشارکت حزب الله در انتخابات هستند http://fa.alalam.ir/news/3540386 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از العالم فارسی
امنیت خلیج فارس، در گرو خروج آمریکایی‌هاست http://fa.alalam.ir/news/3540546 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🔴 نگاه متفاوت اسلامی و غربی به یک جمله: «عقیده آزاد است» 🔸در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔹این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. 🔸ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔹اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔸از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📝 استاد مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص) 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 @motahari_ir
آیات 242-228 بقره قسمت چهارم بخش هفتم وَ لا تَنسوُا الْفَضلَ بَيْنَكُمْ... ● تشويق مردم به احسان و فضل نسبت به يكديگر در روابط بين خود كلمه ((فضل )) مانند كلمه فضول به معناى زيادى است ، با اين تفاوت كه فضل به طوری كه گفته اند زيادى در مكارم و كارهاى ستوده است ، و فضول ، به معناى زيادى در نا ستوده است ، در اين جمله كلمه فضل آمده كه از نظر اخلاقى سزاوار است انسان در مجتمع حياتش آن را به كار گيرد، و افراد اجتماع در آن قلمرو با يكديگر زندگى و معاشرت كنند، و منظور اين بوده كه مردم را به سوى احسان و فضل به يكديگر تشويق كند، تا افراد به آسانى از حقوق خود صرف نظر كنند، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 369 و شوهر در مورد همسرش تسهيل و تخفيف قائل شود، و همسر او نيز نسبت به شوهرش سخت گيرى نكند و نكته اى كه در جمله :((ان الله بما تعملون بصير))، همان نكته اى است كه در ذيل آيه : ((و الوالدات يرضعن اولادهن )) بيان كرديم . حَفِظوا عَلى الصلَوَتِ وَ الصلَوةِ الْوُسطى وَ قُومُوا للَّهِ قَنِتِينَ حفظ هر چيز به معناى ضبط آن است ، ولى بيشتر در مورد حفظ معانى در نفس ، استعمال مى شود، و كلمه : ((وسطى )) مونث ((اوسط)) (ميانه تر) است ، و منظور از ((صلوة وسطى )) نمازى است كه در وسط نمازها قرار مى گيرد و از كلام خداى تعالى استفاده نمى شود كه منظور از آن چه نمازیست؟ تنها سنت است كه آن را تفسير مى كند و ان شاء الله به زودى رواياتش از نظر خواننده مى گذرد. و لام در جمله : ((قوموا لله ))، لام غايت است و قيام به هر امرى كنايه است از اشتغال به انجام آن و كلمه : ((قنوت )) به معناى خضوع در اطاعت است ، در جاى ديگر فرموده : ((كل له قانتون )) و نيز فرموده : ((و من يقنت منكن لله و لرسوله )) پس حاصل معناى آيه اين است كه بايد شما مردم متصف به اطاعت خدا و خضوع و خلوص براى او شويد. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
■●يکی عادتش اين است که با انگشترش بازی می‌‌‌‌‌کند، ديگری عادتش اين است که با تسبيحش بازی می‌‌‌‌‌کند و سومی با ريشش بازی می‌‌‌‌‌کند. می‌‌‌‌‌پرسيم برای چه با ريشت بازی می‌‌‌‌‌کنی؟ می‌‌‌‌‌گويد الکی. اين «الکی» يعنی پوچ، بيهوده. اين قبيل کارها از همان قدم اول «برای» ندارد تا به قدم دوم برسد. ■●کاری است که فقط همان کار است و برای هيچ انجام شده است، کاری است غيرحکيمانه، غيرعاقلانه. اگر انسان کاری انجام دهد که اگر از او بپرسند برای چه چنين می‌‌‌‌‌کنی، «برای» نداشته باشد، اين کار را می‌‌‌‌‌گوييم پوچ، باطل. ■● آشنایی با قرآن، جلد۷، صفحه۱۵●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●ما یاد گرفته‌ایم فقط بهانه بیاوریم و غُر بزنیم که نمی‌گذارند کار کنیم یا جامعه منحرف شده و دیگر نمیشود کاری انجام داد و... . در حالی که هرچه مشکلات زیادتر شود، تکالیف بیشتر میشود. □●اگر در مملکتی هستی که تمامش تاریک است، این نشان میدهد که تو یک کبریت هم روشن نکرده‌ای. نباید مسأله را توجیه کنیم و بگوییم دیگران اقدام نکرده‌اند. که تو باید فرض کنی کسی جز تو در این عالم نیست. □●باید خود شروع کنی و هر مقدمه‌ای را که میخواهد، فراهم نمایی. وقتی اهداف دور را تکه‌تکه و ریز کنی، زود به آنها می‌رسی، ولی وقتی بخواهی قلمبه قلمبه کار کنی، اهداف نزدیک را هم از دست میدهی و محروم میشوی. □● اخبات، جلد۱، ليلة القدر - قم، چاپ: اول، ۱۳۸۱ ه.ش●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
هدایت شده از تحولات منطقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه انهدام خودروی عبوری حامل نظامیان ارتش عربستان بوسیله سلاح کالیبر بالا موفق رزمندگان یمنی 🔻نجران عربستان @TahavolateMantaghe