دهقان فداکار!
(گفت و شنود)
گفت: از جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی چه خبر؟
گفتم: در این جلسه که دستور کار آن ارائه برنامه رئيسجمهور و رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی بود، رئیسجمهور محترم برنامه خود را ارائه ندادند.
گفت: هنوز وقت دارند. شاید در ادامه این جلسات برنامه خود را ارائه بدهند.
گفتم: برخی از مدعیان اصلاحات بهجای درخواست از آقای پزشکیان برای ارائه برنامه، که وظیفه رئیسجمهور است، ایشان را بهخاطر عدم ارائه برنامه، تشویق هم میکنند!
گفت: خب، دنبال این هستند که برنامه خود را به دولت چهاردهم تحمیل کنند!
گفتم: یارو اقدام پتروس فداکار و دهقان فداکار را با هم قاطی کرده بود، میخواست انگشتش را بکند توی چشم راننده قطار!
لینک گروه « از کجا ، چه خبر »
......
......
25.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سعید جلیلی باید له شود!
......
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امروز وقتی دیدم رییسجمهور میگوید «درگیری لفظی و برخوردهای تهاجمی بین ایران و اسرائیل» از نقاط ضعف موجود است خیلی تعجب کردم!
🔸 البته بعید میدانم خود پزشکیان هم متوجه شده باشد چه حرف غلطی نوشته و به دستش دادهاند.
🔹 به یاد انتخابات و حرفهای زاکانی و پورمحمدی راجع به ایشان افتادم!
محمدجواد محمدزاده
.....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از این مضحک تر نمیشد!!!
موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با «همتی» وزیر پیشنهادی اقتصاد !!
✍ کمیسیون اقتصادی مجلس ، همتی را میشناسید یا نه؟! یکی از عوامل گران سازی شدید قیمت ها در زمان روحانی بود و یکی از عوامل وضع موجود کشور؟!
از متهمین اصلی چای دبش
.....
....
کانال خبر و تحلیل
🔻امروز وقتی دیدم رییسجمهور میگوید «درگیری لفظی و برخوردهای تهاجمی بین ایران و اسرائیل» از نقاط ضعف
یه مشت ضد انقلاب اختاپوس دور پزشکیانند که این عبارت ها رو توی سخنرانی هاش می گذارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر صمصامی: همتی از متهمین چای دبش است
🔹مخالف برنامههای وزیر پیشنهادی اقتصاد: آقای همتی از متهمین چای دبش است که دولت شهید رئیسی را متهم کرده است.
.....
.....
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اختیارات ویژه همتی چالشهایی برای کشور ایجاد کرد
«حسین صمصامی» مخالف برنامههای وزیر پیشنهادی اقتصاد:
🔹آقای همتی با فاصله زمانی کوتاه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی اختیارات ویژه از سران قوا جهت ساماندهی بازار ارز و اصلاحات بانکی دریافت کرد.
🔹این اختیارات خاص و ویژه در سالهای ۹۸ و ۹۹ تمدید شد اما ماحصل آن چالشهای مضاعفی برای کشور ایجاد کرد.
🔹در خصوص بانک آینده اقدامات نامتعارف و ریشه دواندن فساد در این بانک از بانک تات شروع شد و عمده چالشهای آن سوءاستفاده سهامداران کلان از منابع عمومی و احداث پروژههای خصوصی بود.
.....
.....
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ پزشکیان: مقصر ماییم؛ مقصر آمریکا و بیگانگان نیستند
مردم امروز از ما شاکی هستند، مقصر ماییم؛ مقصر آمریکا و بیگانگان نیستند!
بله آقای پزشکیان مقصر ماییم ولی کدام ما
مقصر کسانی هستند که اعتقادی به شعارهای انقلاب ندارند اما مسئولیت قبول کردهاند،
مقصر کسانی هستند که از گذشته انقلابیشان خسته شدهاند،
مقصر کسانی هستند که به اسم انقلاب، در زندگی شخصیشان عکس انقلاب عمل میکند...
لطفا این ماها را از هم جدا کنید.
✍ حجت الاسلام حمید رسایی
.....
....
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ زنگنه نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد
🔹تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد بود و آقای همتی تورم را با ۴۶.۵ درصد تحویل نفر بعدی داد و در بند پ ماده ۱۱ قانون برنامه هفتم مسئولیت کنترل تورم بر عهده بانک مرکزی است و رئیس بانک مرکزی وقت نمیتواند از آن شانه خالی کند.
.....
....
🔻علامۀ انقلابی -۴
🖊مهدی جمشیدی
۸. نکتۀ دیگری که علامه طهرانی در مقام پاسخ به دشواریهای و گرههای حاکمیّتی مطرح میکنند، این است که ایشان میفرمایند این حکومت که شما مىگویید فلان ضعف را دارد، در برابر باید گفت آیتالله خمینى که حکومت را به دست گرفته است نمىتواند یک مُشت «فرشتۀ آسمانى» بیاورد تا مردم را اداره کنند؛ بلکه این حکومت به دست «خودِ ما» باید اداره شود؛ این حکومت به دست خود ماست و این خیانتهایى که به آنها انتقاد داریم، خودمان داریم به دست خودمان انجام مىدهیم(نور مجرّد، ج۳، ص۲۰۳). ما به عنوان مردم، دچار فرافکنی هستیم و از مدخلیّت خود در امور، غافلیم یا تجاهل میکنیم، درحالیکه ما نیز بیشوکم در کاستیها و خللهای وضع موجود، مؤثّر هستیم. «جامعه»، خود را از محاسبه کنار کشیده و تصوّر میکند تنها باید منتقد و مخالف باشد و اعتراض کند، درحالیکه نظام اجتماعی، مرکّب از همین عناصر و اجزاء است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در برآیند کلّی و نهایی، مؤثّر هستیم. نتیجۀ پایانی، حاصل تجمیع همین کارنامههای کوچک و موردی است و روشن است که اگر ما به تکالیف خویش عمل نکنیم، برآیند نیز مطلوب نخواهد بود. اینگونه نیست که اگر ما در قدرت رسمی قرار نداریم، پس مسئولیّتی نیز متوجّه ما نیست، بلکه نیروهای درونِ قدرت رسمی نیر حاصل انتخابهای خودِ ما هستند و این ما هستیم که با «انتخابهای فردی»مان، تقدیر خودمان را به دست گرفتهایم، اما آنجا که باید در برابر انتخابهای نادرست و ناروای خویش، پاسخگو باشیم، همچنان مواجهۀ طلبکارانه داریم و به گونهای سخن میگوییم که گویا، هیچ نقش و سهمی در شکلگیری نظم و وضع کنونی نداشتهایم. در نظام مبتنی بر «مردمسالاری دینی»، مردم نمیتوانند خود را از مؤاخذه و پاسخگویی برکنار بدانند و همواره در موضع مدّعی قرار بگیرند، بلکه باید به کارنامههای سیاسی و اجتماعی خویش بنگرند و ببینند آیا در انتخابهایشان، بهدرستی عمل کردهاند و یا در مرحلۀ مردمسالاری پساانتخاباتی، به عملکردها نظارت داشتهاند و امربهمعروف و نهیازمنکر کردهاند؟ این پرسشها، معطوف به «جامعه» هستند؛ چراکه جامعه، قدرت دارد و حاکمیّت را صورتبندی میکند. حاکمان نیز، ملائکۀ آسمانی نیستند که تدبیر انقلاب را به دست گرفته باشند، بلکه از همین جامعه برخاستهاند و انقلاب، چارهای ندارد جز اینکه به همین بضاعتهای انسانی که اغلب نیز متوسط هستند، تکیه کند. میگویند جامعه، بازتاب «باطن حاکمیّت» است، اما حقیقت این است که حاکمیّت نیز آنگاه که مبتنی بر مردمسالاری باشد، نمایانگر «ضمیر جامعه» است. ازآنجاکه نقد حاکمیّت، سکۀ رایج هست و همگان میکوشند در قامت منتقد نسبت به حاکمیّت ظاهر شوند و همواره، جانب مردم را بگیرند، به این واقعیّت اعتنا نمیکنیم که چهبسا برخی از لغزشها و خطاها، ریشۀ اجتماعی دارند.
۹. در حکومت اسلام، متخصصان و مجتهدان در مقام «فکر» و «نظر» برای خودشان آزادند و باید آزاد باشند، چون تقلید بر مجتهد، حرام است؛ ولی در مقام «عمل» در مسائل اجتماعی که تصادم با رأی ولیّفقیه حاصل میشود، مطلقاً حق «اظهارنظر عمومی» – بهطوریکه موجب تضعیف شود - ندارند و باید در عمل، تابع باشند؛ خواه مسأله از مسائل ساده و عادی باشد و خواه از مسائل مهم و اساسی و خطیر چون جنگ و جهاد(نور مجرّد، ج۳، ص۲۰۷). در این بیان، دو مقام از یکدیگر تفکیک شدهاند؛ یکی مقام «تفکّر» و دیگری مقام «عمل». در مقام تفکّر، روشن است که ولیّفقیه نمیتواند از مجتهدان و متخصصان توقع داشته باشد که همانند او فکر کنند؛ چون این سخن به معنی تجویز فکر نکردن است. نظام ولایتفقیه، مبتنی بر استبداد نیست و نمیخواهد با زور و تحمیل، همگان را ذیل یک نظام اندیشهگی قرار بدهد و باب نقادی و نظرورزی و خلّاقیّت فکری را مسدود کند؛ چون رشد اجتماعی، حاصل همین تضارب آراء و عقول است. فلسفۀ وجودیِ ولیّفقیه، نفی اندیشۀ دیگران نیست و بنا نیست با حضور وی، دیگران حق تفکّر را از دست بدهند و او به جای همه، اندیشه کند و دیگران فقط مطیع و منقاد نظرات وی باشند. معنا ندارد کسیکه خودش مجتهد و کارشناس است، تابع و مقلّد باشد و امکان تفکّر را از خودش بزداید، اما از آن سو، اگر سخن و برداشت ولیّفقیه در مقام عمل رسمی و قانونی، «حجّیّت» نداشته باشد و تفسیرهای دیگر از دین، طالب اعتبار رسمی و عمومی باشند، «اختلال نظام» لازم میآید؛ یعنی شیرازۀ امر اجتماعی از هم میپاشد و هرجومرج ایجاد میشود. منتقدان قرائت رسمی از دین، به این واقعیّت توجّه ندارند که گذشته از دین، حتی از قانون عرفی نیز باید یک روایت، حاکم باشد.
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقطهزنی یمنیها با این تمرینها شروع شد :)
.....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو کودک فلسطینی دمپاییهایشان را به هم قرض میدهند تا بتوانند از داغی زمین بکاهند و آب را ببرند....
.....
....