eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
368 دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
12.7هزار ویدیو
133 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقیقت امر را بخواهید تلاشم این است که کمتر در مورد مسائل داخلی بنویسم اما گاهی اوقات حد و حدود نامردی و بی‌انصافی، خیانت و وطن‌فروشی به جایی می‌رسد که اگر ورود نکنیم خودمان نامرد و بی‌انصاف می‌شویم. ائتلاف سهمگینی از بهایی‌ها، جدایی‌طلب‌ها، سطلنت‌طلب‌ها، منافقین، حجتیه‌ای‌ها، جریان‌های راست افراطی در کشور که نان‌شان در دو قطبی‌سازی و دعوا دادن مردم است و بالاتر از همه این‌ها جریان زر و زور و تزویر تلاش‌شان را کردند تا کشور را زمین بزنند اما توفیقی به دست نیاوردند اما امروز می‌خواهند همه چیز را جابجا کنند!! چنان واژه «انقلاب» را لوث کردند که خودشان هم نمی‌دانند اصولاً این عروس هزار داماد به هر چیزی می‌ماند جز انقلاب و هیچ وقت نفهمیدند انقلاب با چهار تا شعار و فحش و دیوارنویسی راه به جایی نمی‌برد. اینکه بیایید و قصد انقلاب داشته باشید و انتظار داشته باشید که حکومت یک چیزی هم به‌تان بدهد معنی‌اش این است که معنی انقلاب را هم نفهمیده‌اید که برای انقلاب کردن باید هزینه داد... این همه داد و فریاد برای چیست؟ این ابتدای راه است و تا آخرش خیلی مانده... @syriankhabar
⭕️ جهاد تبیین موثر از دانشگاه شریف تا اعدام‌ها ✍ نحوه جهاد تبیین در هر حادثه و زمانی با اقتضائات خاص خودش همراه می‌شود و متناسب با رویدادها، برنامه دشمن، ذهنیت افکار عمومی و جبهه خودی در سطح تاکتیک تغییراتی می‌کند. جهاد تبیین گرچه از یکسو تلاشی برای رفع شبهات و تنویر افکار عمومی بر پایه پاسخگویی علمی و منطقی است ولی از سوی دیگر سطحی از تبلیغ یا شگردهای رسانه، الزام به رعایت اقتضائات و شرایط افکار عمومی و در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف و... را نیز همراه خود دارد.استفاده از این ابزارها و رعایت ملاحظات نیز رویداد به رویداد متفاوت می‌شود. 🔸 به عنوان مثال موضوع اعدام‌های اخیر با نوع و میزان شبهاتی که مطرح شده نیازمند جهاد تبیین است. در موضوع اولین اعدام پس از اغتشاشات تبیین مساله محاربه از دیدگاه فقه، شرع و عقل موضوعیت پیدا کرد. در موضوع اعدام دوم، باوجودی که فرد قاتل دو نفر را با چاقو و بی‌رحمانه کشته و چهار نفر دیگر را نیز زخمی کرده ولی باز هم عده‌ای از سلبریتی‌ها با وقاحت از اعدام او انتقاد می‌کنند و برای افکار عمومی شبهه آفرینی و تردید سازی می‌کنند.‌خب طبیعی است که اینبار جهاد تبیین متفاوت از موضوع اول هست. در این جهاد تبیین جدید شما با پدیده حامیان قاتل رو به رو هستید و با جنگ رسانه‌ای مواجه هستید که روایتش از قاتل و خانواده قاتل شروع و ختم می‌کند و اساسا به مقتول و خانواده مقتول کاری ندارد. با پدیده هوشمندی رو به رو هستید که فریبکارانه در موضوع اعدام‌ها احساسات اشتباه و غلط را می‌خواهد بر احساسات درست و بر عقلانیت جامعه غالب کند. 🔸 اما گاه جهاد تبیین در یک موقعیت و مکان خاص نیازمند اقتضائات خود می‌شود. به عنوان نمونه در حوادث اخیر دانشگاه شریف با رفتارهای زشت و افراطی یک اقلیت معترض خیلی زود تبدیل به مکانی شد که اقتضائات خاصی برای جهاد تبیین به خود گرفت. 🔸 به اعتقاد نگارنده با حضور شهردار تهران به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه یکی از تجربه‌های موفق جهاد تبیین رقم خورد و‌ تحلیل چرایی این موفقیت به درک جهاد تبیین موثر کمک خواهد کرد. 1⃣ اولین اثر این جهاد تبیین در خارج از دانشگاه خود را نشان داد. آنجای که طیف بزرگی از چهره‌‌های اصلی اغتشاشات در داخل و خارج به صورت هماهنگ مجبور به واکنش منفعلانه و تخریب فرد جهادگری که برای تبیین به دانشگاه رفته بود شدند. در این میان ورود فوری رسانه های همچون ایران اینترنشال که عملیات رسانه ای خودش را در توییترش با عنوان خبر فوری از حضور شهردار تهران در دانشگاه شریف شروع کرد، و یا بی بی سی فارسی که به جای نقد محتوا مجبور شد بر روی حاشیه های سبک و سخیف تمرکز کند، نشانه‌های اثربخشی جهاد تبیینی بود که در دانشگاه شریف روز دانشجو شکل گرفت. 2⃣ معترضین در دانشگاه شریف احساس شکست کردند و در پاسخگویی مناسب به لکنت افتادند. اقلیت معترض در هفته‌های گذشته در دانشگاه شریف به هر دلیل و مصلحتی در مواقع هوچی‌گری، توهین و ابراز رفتارها و گفتارهای بی‌منطق پاسخ قاطع و محکم دریافت نکرده بودند. شریف به نقطه‌ای رسیده بود که ضمن رعایت قواعد گفتگوی علمی صمیمانه و آزاد اندیشی، برای دفاع از انقلاب باید گاهی صدا رساتر و شفاف‌تر از معمول می‌شد و قاطعیت و شفافیت در معرفی و هدف قرار دادن دشمن خارجی و تقبیح دنباله روی از آن با صراحت بیشتری بیان می‌شد. 3⃣ سومین دلیل موفقیت به ویژگی‌ها و کارنامه تبیین‌گر بر می‌گردد. زاکانی با بیش از دو دهه حضور در بالاترین سطح مطالبه‌گری و مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی برای اکثریت دانشجویان که دنبال مطالبه گری و مبارزه با فساد هستند، یک گوینده معتبر و مشروع و مقبول به حساب می‌آید. ضمن اینکه دکتر زاکانی در کنار مطالبه‌گری و مبارزه با فساد، در بیان عملکرد خود در شهرداری نیز دست پر بود و با بیان رکوردها و انجام وظایف فراتر از معمول مدیریت شهری برای حل مسایل اجتماعی، اقتصادی و معیشتی اثر بخشی کلامش را افزایش داد. خلاصه اینکه باید این روزها بیشتر کسانی به دانشگاه‌ها بروند که خود کارنامه مشخصی در مطالبه گری، اصلاح گری و کارآمدی داشته باشند. 4⃣ موضوع مهم دیگر این بود که در مراسم روز دانشجو دانشگاه شریف با جامعه مخاطب گزینشی برخورد نشد. امروز نیز جهاد تبیین موثر با بخشی کردن جامعه و عدم رو به رو شدن واقعی با سلایق مختلف و عدم گفتگو انتقادی و صریح با مخالفین موثر جبهه مقابل اتفاق نمی‌افتاد. ماحصل این مواجهه حقیقی، حتما منجر به تولید بصیرت و گفتمان برتر خواهد شد. ..... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال خبر و تحلیل
سلام خدایا شکرت به خاطر همه نعمت‌ها خصوصاً نعمت بارانت که دارد بر سر و روی زمینیان فرود می‌آید! دستانمان را زیر باران بگیریم و با قلبی مالامال از شکر و امید حاجت طلب کنیم؛ برای سلامت و هدایت مردم خوب و راست قامت ایران اسلامی از شر شیاطین و عاقبت بخیری جوانان و بصیرت پیران و ظهور حضرت درمان عجل الله تعالی فرجه. خدایا به همه مردم و مردمان و مستضعفان این عالم رحم کن و دل‌های آنان را به سوی امام مهدی عج هدایت بفرما! آمین 🤲🌹❤️
🎲دکتر اسدا‌‌‌... پازکیان ،پژوهشگر مسائل سیاسی بین المللی ✍️پروژه نرمالیزه کردن نظام،سمی مهلک که اصلاحات آن را به بدن نظام تزریق نمود. جان ساورز رئیس سازمان اطلاعات انگلستان (Mi6) سال ۱۳۹۴ ،جمله ای را در خصوص نوع برخورد و مواجهه با جمهوری اسلامی ایران می گوید : «باید در تعامل با ایران ،از گزینه صبر استراتژیک » بهره برداری نمود. این صبر استراتژیک به این معنی است :«که باید مدتی در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال » را در برابر ایران صبر کنیم تا گزینه ها و نیروهای میدانی ما ماموریت خودشان را در داخل ایران انجام دهند تا ما به نتیجه مطلوب خویش برسیم. «دکتر سعید حجاریان مدتی بعد» می گوید دولت روحانی ،پروژه نرمالیزاسیون ایران را انجام می دهد و متعاقبا می گوید: منظور از نرمالیزاسیون : ۱-هنجار سازی ۲-به سامان کردن ایران و بعد توضیح می دهد : که میبایست کاری کرد که اتفاقاتی نادر در کشور ایران شبیه معجزه بیفتد،که ،که این وقایع شبیه معجزه بوده و از طریق ،مساله ای،چون آشوب که ذاتی تغییر و تحول است ،کشور ایران را در مسیر تغییر بیفتد. البته وی در مقام شاگردی دکتر بشیریه ،همگام با مراد خود ،بشیریه می گوید: « باید در ایران دموکراتیزاسیون اتفاق بیفتد. و مقصود وی اینست جامعه از این ،طریق در مسیر دو قطبی(طرفداران تغییر و موافقان حاکمیت ) افتاده و این آنتالپی (دوقطبی ) موجب درگیری مردم علیه مردم ،اغتشاش و آشوب و در نهایت شکل گیری فضای مورد انتظار آنان خواهد شد. البته از منظر سعید حجاریان باید کارگزاران و نیروهای میدانی این دموکراتیزاسیون(غربی کردن ایران) را پیش ببرند. لازم به ذکر است این پروژه ،جهت پیشبرد برنامه های خویش ،در سه محور برنامه ریزی نموده است: ۱-کمک به کوچک کردن ایران و تقسیم ایران به (۷ کشور طرح برنارد لوییس،و ۵ کشور طرح رالف پیتزر افسر ارشد وزارت دفاع آمریکا) ۲-جلوگیری از افول غربگرای،در ایران طرح کنت دومارانش رییس سرویس اطلاعات فرانسه (از طریق نفوذ و یارگیری از مساجد و دانشگاههای ایران) ۳-پروژه متوقف کردن علمی ایران: نشریه نیچر که یکی از معتبرترین نشریات علمی جهان است در یکی از مقالات خود با عنوان «رژه بزرگ ایرانیان» راهکار جلوگیری از توسعه علمی ایران را اغتشاش ،یا تحریم می داند. حال با توجه به این مولفه ها مخاطب بهتر میتوان بخشی از علل اغتشاشات در ایران را بهتر متوجه‌،گردد. ۱۴۰۱/۹/۲۲
روزمان را با آغاز کنیم 🔰 آیا می‌دانید مذهبیِ بدونِ مبارزه، ظالم است؟ [سوره التوبة (9): آيه 19] أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (19) آيا آبرسانى به حاجيان و تعمير مسجد الحرام را همانند (عملِ) كسى قرار داده‏ايد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده است؟ اين دو نزد خداوند يكسان نيست و خداوند گروه ستمگر را هدايت نمى‏كند. ✅رحیم پور ازغدی: قرآن ميفرمايد، كسانى كه به اسم كارهاى مذهبى، سرگرم معيشت حجاج و آب دادن و تزيين مسجد الحرام و هيئت راه انداختن و آش نذرى دادن هستند، كه كارهاى خوبى هم هست، آيا فكر كرده‌اند اين كارها مساوى است با جهاد در راه خدا؟ امام خمينى در بياناتش به اين دسته افراد ميفرمايد، خداوند در قرآن جواب شماها را داده كه دنبال يك مذهب بى‌خطريد، مذهب منهاى جهاد و فداكارى، مذهب منهاى مقاومت! امام (ره) ميفرمايد، قرآن ، سرگرمى به معيشت حجاج، آب دادن به آنها و عمارت و تزيين مسجدالحرام و غفلت از ايمان به خدا و روز جزاء و فرار از مبارزه و كناره‌گيرى از جهاد فى سبيل الله را عين ظلم ميداند و ميگويد كسانى كه زندگى مذهبى‌شان اينگونه است، ظالمند! أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ جاهَدَ فی سَبیلِ اللّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللّهِ وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ ايمان به خداى تعالى و روز جزاء، انسان را به جهاد فى سبيل الله و قيام براى حق و عدل، سوق ميدهد و خداوند قومى را كه اهل مبارزه نباشند، هدايت نميكند و ميفرمايد آنها ظالمند. آنهايى كه مجاهده و مبارزه ميكنند در راه خدا، مساوى نيستند با كسانى كه ميگويند دين از سياست جدا است و بجاى مبارزه با ظلم به حاجى‌ها آب ميدهند، بجايش مسجد ميسازند، هيئت را آب و جارو ميكنند، قند و چايى به عزادارها ميدهند و... خدا اين دو دسته را مساوى نميداند و ميگويد دسته دوم ظالمند، يعنى مذهبى‌هاى بدون جهاد و دور از سياست. امام (ره) ميفرمايد، پيامبر اسلام در تمام ساعات زندگانى‌اش با كفار ظلم پيشه به جنگ پرداخت و از كمى عِدّه و عُدّه نناليد و پيامبران اديان الهى در عين حالى كه در يك دستشان، كتابهاى آسمانى براى هدايت مردم بود، در دست ديگرشان سلاح بود. ابراهيم خليل با يك دست صُحف را داشت و با دست دگر تبر براى شكستن بتها، موسى كليم الله، با يك دست تورات را داشت و با دست دگر عصا، كدام عصا؟ عصايى كه اژدها بود و فرعونيان را به خاك مذلت نشاند، و پيامبر بزرگ اسلام با يك دست قرآن را داشت براى هدايت بشر و با دست دگر شمشير براى سركوب خائنان و آنان كه قابل هدايت نبودند و توطئه ميكردند. اينها فلسفه دين است از نگاه امام. كسان ديگرى، دين را دارند جور ديگرى معنا ميكنند، دين را فقط لبخند با ظالم تفسير ميكنند. اسلام ميگويد لبخند با مردم، اخم با ظالم، اما اينها ميگويند لبخند به همه، ولو به قيمت اخم به محرومان و مردم مظلوم! ◀️همين الان هم كسانى مرتباً امام امام ميگويند ولى درست خلاف حرفهاى ايشان را ميزنند و معتقدند ميشود معنوى باشى و مسجد آباد كنى و هيئت راه بياندازى وليكن اهل لبخند به ظالم هم باشى، با آمريكا، با ابوسفيان با ابوجهل با ابولهب، در ديدگاه اينها ابولهب با حمزه مساوى است! به هر دو بايد لبخند زد ✍️
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک کشمیری فرمانده حمله به سفارت انگلیس در تهران و اوج ذلت ملت ایران .این کلیپ رو یک بار نه بلکه چندین بار باید بادقت دید چه کسانی برای اینده ما تصمیم میگیرند و پشت پرده این سیاست های کثیف بر علیه ملت ایران چه کسانی هستند👆🏼👆🏼 لطفا کلیپ را تا آخر ببینید حتما
🌎🌎🌎 🌎خیلی مهم/ حتما بخوانید. چرامجید رضا رهنورد که بچه مذهبی بود⁉️ قاتل شد: مراقب خود، اطرافیان و فرزندان مان باشیم. امروز صبح که خبر اعدام مجید رهنورد را همراه عکسش دیدم یک حس عجیبی بهم ‏دست داد خوشحال نشدم به چهره اش که نگاه کردم افسوس خوردم که چرا عاقبت این جوان باید این جوری بشه تا این که بعدازظهر به جلسه ای دعوت شدم، سخنرانش فردی بودکه از زندگی او مستندی تهیه کرده بود و در جریان باز جویی وی بود این مطلب از زبان ایشان است. مادرش به عشق امام رضا علیه السلام نامش را ‏مجیدرضا گذاشت از کودکی مسجدی و هیئتی بود همیشه تلاش میکرد صف اول نمازجماعت خودش را جاکند حتی برای ثواب بیشتر نماز، عبا بر شانه می انداخت ولی از ۱۵ سالگی که وارد فضای مجازی شد کم کم تحت تاثیر قرار گرفت آنچنان شست و شوی مغزی شد که نماز را ترک می کند و اعتقادات مذهبی و عشق به امام ‏حسین (علیه السلام)و حضرت فاطمه (علیهاسلام) را کنار گذاشته و حتی مسخره می کند: خودش میگوید ۸ سال رسانه مغز من را تبدیل کرد به یک اتاق گاز که هر لحظه ممکن بود با یک جرقه منفجر شود، روز حادثه با دیدن آن گروه صدنفره اغتشاش در خیابان آن جرقه زده شد اول در خانه وصیت نامه اش را می نویسد که برای من گریه نکنید ‏سر قبرم قرآن نخوانید، هر چاقویی که زده به خاطر کینه ای بوده که از حزب اللهی ها داشته، او میگوید با خودش فکر می کرده بعد از قتل اگر او را بگیرند حتما زجرکش و تکه تکه اش میکنند برای همین موقع دستگیری میگوید مرا زود اعدام کنید اما بعد از چند روز که رفتار ماموران اطلاعاتی را می بیند که ‏با رفتار دینی با او تعامل می کنند تمام معادلات ذهنی اش به هم می ریزد بچه های اطلاعاتی به جای این که او را بزنند و شکنجه ا‌ش بدهند، با او صحبت می کنند از زندگیش می پرسند برای اینکه متوجه شود اعتقاداتش اشتباه است به او کتاب می دهند بخواند و خلاصه مجرم و بازجو باهم گریه میکنند. آخر تازه ‏فهمیده که این ۸سال چه قدر فضای مجازی مغزش را شستشو داده تا دست به این جنایت برند، به مادرش می گوید، با مادران شهدا صحبت کن، طلب عفو نکن فقط طلب حلالیت کن من مثل یک حیوان برادرم را کشتم، مجید رضا میگوید چند حسرت به دلم مانده، یک بار دیگر دست مادرم را ببوسم به مادرم کادو بدهم: بعداز ۸ ‏سال دوباره پایم به حرم امام رضا علیه السلام برسد (این حرف را با گریه و زجه میزند و باز جو هم همراهش گریه و زجه میزند) او بسیار پشیمان و شکسته شده بود. در حقیقت می شود گفت دشمن دوتا جوان ما را شهید نکرد بلکه دوتا جوان را شهید کرد ویک جوان را کشت، دشمن یک جوان را که می توانست سرباز امام زمان عجل الله باشد ‏را تبدیل به یک قاتل کرد. مراقب خود، اطرافیان و فرزندان مان در فضای مجازی باشیم. ✍دکتر اصغری نکاح، روانشناس و دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
🔥روزنامه ترویج خشونت و فحشا؟ ♦️آیا مماشات با روزنامه‌ی فتنه‌گری که با پول بیت‌المال مسلمین، رسما وارد میدان می‌شود تا اغتشاشاتی را که جان و امنیت و اقتصاد مردم را هدف گرفته ادامه پیدا کند؛ صحیح است؟ 🔻«جنبش مهسا» اصطلاح سازی امروز روزنامه اعتماد به نمایندگی از جریان فتنه سبز است برای تنفس مصنوعی آشوب و تخریب و تامین اهداف غرب و غربگرایان در ایران. 🔻تامین نیاز غرب به انرژی از طریق تحمیل برجام و کنترل ایران از طریق برادرهای نامشروع برجام، هدف خارجی و امتیاز گیری خلاف قانون از حاکمیت هدف داخلی جریان غربگرا است. ⚠️هشدار: اگر فورا با تخلفات واضح جریان فتنه، قاطعانه برخورد نشود، حوزه های اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور ضربات بسیار شدیدی را تجربه خواهند کرد. ✍حمیدرضا ابراهیمی
🔴یه خاطره از کتاب خلخالی درباره حکم محاربه توی اوایل انقلاب. ⏪خلخالی: "خبر دادند در کردستان قصابی ساطور به دست، در خیابان عربده‌کشی می‌کند که: بیایید! گوشت طرفداران خمینی ارزان شده! و انقلابی‌ها را تهدید می‌کند و راه را می‌بندد. مردم هم از ترس و وحشت از آن محل عبور نمی‌کردند." اتفاقا عازم کردستان بودم. گفتم تا فردا صبر کنید. رفتم کردستان، مغازه قصابی‌اش را نشانم دادند. وقتی رسیدم دیدم با چاقو در حال عربده‌کشی‌ست. همان‌جا کلت کشیدم و کارش را ساختم. چنان جنایتکاری اصلا نیاز به دادگاه نداشت. چرا؟" "چون من خودم حاکم شرع و قاضی مملکت، با چشم خودم محاربه و افساد فى الأرض برايم مسجل شد، دیگر نیازی به شاهد و وکیل و کیفرخواست و دادگاه نبود. بعضی انتقاد کردند که اگر اصل کارَت هم درست باشد، روش اجرايت غلط است. در جواب گفتم: شما با اصل کار هم مخالفید و مشکل‌تان فقط با روش نیست" ▪️امروز معلوم شد حق با خلخالی بوده. بحث با کسانی که نمی‌فهمند بستن مسلحانه خیابان یعنی چه، بی فایده است. ✅ مرحوم خلخالی در زمان خودش جزء جناح چپ بود و در واقع همفکر و هم اندیشه خاتمی به حساب میامد. حالا چپی ها(اصلاح طلبان) دلسوز برانداز و قاتل شده اند و برای فریب مردم گرگ در پوست گوسفند هستند.