حمله به زائران حضرت احمد بن موسی علیهالسلام بیش از هر چیز ناشی از حقد و کینه تروریستها، تجزیهطلبها و اغتشاشگران از بصیرت و روشنبینی مردم شیراز و فارس است. مردمی که در حوادث اخیر پای کار نظام بودند و نقشههای فتنهگران را نقش بر آب کردند.
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 داعش چطور بر اعتراضات مردم سوریه سوار شد؟
🔸به بهانه اعتراضات مردمی سوریه هفت سال درگیر جنگ داخلی شد؛
منتظر سوریه شدن ایران هستند!
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از 💠 دانش اجتماعی مسلمین 💠
🔰داستان برهنگی، فحاشی و خشونت:
عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی
✍ #مهدی_جمشیدی
🔖۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراضهای اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان میداد و هم آنها را «مردم» میانگاشت، ولی این بار:
الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامهریزیشده» و «غیرخودجوش» دانست.
ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر.
ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد.
د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجانزدگانِ غافل» قلمداد کرد.
هـ. به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نهفقط مواجهۀ «فرهنگی».
ز. اعتراضها را «حاشیهای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی».
🔖۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنانکه از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقبنشینی از ارزشها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست،
⚜بلکه ایشان میخواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّیتر» به خدمت «ارزشهای انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود.
⚜این جهتگیری، بهطور کامل در مقابل خواستههای ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است.
🔖۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش میکند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالیگری» و «اباحیگری» فراهم سازد.
⚜«آزادی» نیز در قالب «مردمسالاریِ دینی» و بهخصوص در ساحتهای پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشهورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط».
⚜ازاینرو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد.
🔖۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراهسازی مردم با خویش ناکام ماند، نمیتواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند.
⚜زین پس، فضا برای روایتهای ضدّارزشی و اخلاقستیز و غربگرا از زندگی و آزادی، «تنگتر» و «منقبضتر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدمکردن هستههای اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد.
⚜جریان اغتشاش، تمام داشتههایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوختهای ندارد. «نمایشهای وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقتبار بود و کار آن را تمام کرد.
💠 به کانال "دانش اجتماعی مسلمین" بپیوندید
🆔 @DaneshMoslemin
هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
خوانشی از یک عکس
این عکس کودکِ زباله گرد با آن گونی پاره را هر رسانهای میتواند براساس جهانی که برای مخاطب خود میسازد، تفسیر و خوانش کند و در نهایت بهره خود را ببرد اما آنچه از این عکس به ذهن متبادر میشود و به طور صریح و آشکار معنایی را به مخاطب القا میکند، غیرت و شعور این کودک نسبت به کشور و پرچم ایران است. شعور و غیرتی که در این چند روز اخیر، عدهای روشنفکر، استاد و کارشناس و دلقک و شومن و سلبریتی و خودباخته و منفعت طلب، فاقد آن بودند و در قضایای پیش آمده حسابی قافیه را باختند.
عدهای که برای سرنگونی و تجزیه این سرزمین، چنگ به هر ریسمان پوسیده سعودی، صهیونیستی، انگلیسی زنند تا شاید در این وادی لقمه نانی نصیبشان گردد.
در ضمن از این عکس، تصویری دیگری به ذهن خطور میکند و آن تصویری ناشاد از بیعدالتی و تبعیض از جامعه طبقاتی است که دستپختِ تفکر لیبرالیستی و پرت و پلاهای آدام اسمیتها و نیلیها و اقتصاددانهایست که تفکرشان را در دانشگاهها نهادینه کردند سپس پایه و اساس آن را در دولتهای کارگزاران و اصلاحات پیریزی نمودند و دولت اعتدال به اوج خود رساندند.
یک روی این تصویر غیرت ایرانی را نمایش میدهد ولی روی دیگرش حتما ناکارآمدی مسئولینی را بازتاب میکند که انقلاب را در موضوع عدالت سالیان سال به عقب کشاندند.
پ.ن:
مقام معظم رهبری: ما دهه چهارم انقلاب را دهه «پیشرفت و عدالت» نامگذاری کردیم؛ «پیشرفت» بهمعنای واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمیگویم، درباره عدالت ما عقبمانده هستیم؛ خودمان اعتراف میکنیم.
دانیال بصیر
#عدالت
#غیرت
@cafe_fekr
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
41.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند کامل "ژنرال"
🔹مستندی از چگونگی دستگیری امیر منصور آریا ، #شاه_مهره آمریکاییها برای تجزیه شرق ایران که توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد.
🔹از چک سفید امضای سعودیها برای او تا بودجه اولیه ۲۶۰ میلیون دلاری ترامپ برای حمله برقآسا به شرق ایران
#پایان_مماشات
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR
هدایت شده از منانقلابیام | عباسبابائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعودى اینترنشنال شماره #مهران_رجبی عزیز رو منتشر میکنه که بهش فحش بدن!
میگه بیش از ٧ هزار تماس از خارج کشور داشته و مزاحمش میشدن.
میگذره تا یه اسرائیلی بهش زنگ میزنه...
@abas_babaeii
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 #مهم | دختری که باعث جنگ اول خلیج فارس شد!
💯 بررسی پرونده دروغی جنجالی دختری کویتی بنام نیره که زمینه جنگ اول خلیج فارس و حمله آمریکا به عراق را رقم زد؛
😱 جنگی با ۱۵۰هزار کشته مستقیم و تلف شدن نیم میلیون کودک عراق متعاقب آن؛
⁉️دروغی که بازخوانی تاریخ آن در زمان بلند شدن سروصدای نیرههای ایرانی، مهم بنظر میرسد.
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
👓 شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان...
پاینده مانی و جاودان!
جمهوری اسلامی #ایران!
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
‼️ جام جهانی و سندرم «خود مردم پنداری»!
منتشرشده در روزنامه شهرآرا مورخ 7 آذر 1401
🌀 «خود مردم پنداری» یک بیماری است که در لایههای روشنفکری و غربزدگی ایران رسوخ کرده و هیچ گاه حاضر نشده مردم را ببیند و با آنها هم افق شود؛ چه پیش از انقلاب و در بحبوحه مبارزات، چه پس از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی، چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن و چه امروز.
⚠️ خود مردم پندارها هر چند کم هستند اما در همه عرصهها خودنمایی میکنند؛ از اقتصاد و سیاست و اجتماع گرفته تا فرهنگ و هنر و حتی ورزش. این عده قلیل با نادیدن مردم ایران اسلامی، در تلاشاند تا خواستههای خود که از اهداف استعماری دشمنان ایران وام گرفتهاند، به مردم تحمیل کنند. تحمیلی که در زر ورقهای رنگین قرار گرفته تا بتواند مردم را با خود همراه کند. زهی خیال باطل!
🔰 طی هفتاد روز گذشته خود مردم پندارها به دنبال این بودند که ایران را تجزیه کنند. جمعیت محدودی که فکر میکردند با دمیدن در آتش اغتشاش و ناامنی میتوانند خدشهای به آرمان ایران اسلامی مستقل وارد کنند. با تمام قوا و همه رسانههایشان، با هزاران فراخوان و فشار دنبال این بودند تا مردم را علیه انقلاب مردمیشان بشورانند. چه تناقض آشکاری!
✳️ خود مردم پندارها حتی به ورزش هم رحم نکردند. به جام و جهانی فوتبال که رسید فکر کردند میتوانند تیم ملی ایران را با فشار و اجبار از دور مسابقات حذف کنند. ولی نشد. در روزهای منتهی به برگزاری جام جهانی هم با تحریم و تهدید و توهین به بازیکنان تیم ملی، دنبال این بودند که خواستههای خود را تحمیل کنند. خود مردم پندارها حتی به ایرانی بودن خود هم پشت کردند و در بازی ایران و انگلیس نه تنها از تیم ملی ایران حمایت نکردند، که حمایت خود را به سمت تیم حریف بردند و از باخت تیم خوشحال شدند.
🌀 خود مردم پنداری یک سندرم است که دامن روشنفکری را رها نمیکند. اما آنها خوب میدانند که مردم کسانی دیگر هستند. مردم همانهایی هستند که از باخت تیم ملی ایران در برابر انگلیس ناراحت شدند، اشک ریختند و دلگیر شدند. مردم همانهایی هستند که بعد از پیروزی تیم ملی در برابر ولز، بدون هیچ فراخوان و فشاری به خیابانها آمدند و جشن ملی گرفتند؛ مثل 9 دی 1388 یا 13 آبان 1401. مردم همانهایی هستند که به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض دارند اما عقلانیت انقلابیشان هیچگاه آنها را با خودمردم پندارها و دشمنان این مرز و بوم همراه نمیکند.
🔻 خودمردم پندارها از این مردم میترسند، چون مثل رودی خروشان، آنها را از بین میبرند. سندرم خود مردم پنداری بیش از هر کسی خود مردم پندارها را آزار میدهد. چون مردم همه جای کشور هستند، و کشور متعلق به مردم است و آنها با دیدن مردم واقعی عذاب میکشند. بیش باد این عذاب!
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
👌 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای ترویج حجاب
آیت الله حائری شیرازی
از این اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. باید صدای اذانتان در دانشگاه بلند شود. از این عارتان نشود که مثلا بگویند این هم دارد اذان می گوید. بروید پشت دانشکده بایستید و اول وقت، اذان بگویید.
مخصوصاً یک جایی که آدم برای خدا کِنِف می شود [ارزشش بیشتر است]. جاهایی که به آدم بارک الله و احسنت می گویند، این میتواند آدم را جهنمی کند؛ اما جایی که به آدم فحش می دهند ممکن است انسان را بهشتی کند. شما اذان را فراموش نکنید. خدا رحمت کند نواب صفوی را. دستور داده بود به فدائیان اسلام که وقتی اذان شد، هرجا که بودید اذان بدهید. این ها در هر خیابانی که بودند، اول اذان ظهر که می شد هرکدامشان پشت یک مغازه ای یا پشت هر جا که بودند صدای اذانشان بلند می شد.
شما کارهای مبارزه با بی حجابی را به طور غیر مستقیم می توانید انجام دهید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می شوند و می روند وضو میگیرند و نماز می خوانند. شما میخواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید [اما این خیلی جواب نمی دهد]. این گل را با دست باز نمی کنند، [اگر غنچه گل را با دست باز کنند]، گل دیگر گل نمی شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می شود.
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از منانقلابیام | عباسبابائی
فاطمیهی سکولارها
وقتی سکولارهای مذهبی، داعیهدار سیاسیترین اقدام صدیقهی طاهره(سلاماللهعلیها) میشوند، به خنثیترین شکل ممکن اقداماتی پرهزینه و کمبهره را در قالب عزاداری و نمایشنامه و تعزیه و پردهخوانی و پردهنویسی، به خورد مخاطب حیرانی میدهند که درنهايت تمام وظیفهاش را در همان لعن و لطمه و آه جستجو میکند.
کیست که نداند، یکی از اصلیترین و اصولیترین خاکریزهای مکتب علوی، فاطمیهای است که «ناموس دهر» در جایگاه یک «سرباز و سردار و لشکر»، تمامْقامت و در نهایتِ غربت، برای دفاع از ولایت و امامت و رهبری جامعه و خروشیدن علیه غاصبان ناجوانمرد زمانه، فرزند و جان و جوانیاش را فداکرد؟! از آن «اقدام انقلابی» و «خروش میدانی» چقدر این روزها در خطابهها و مرثیهها و کتیبههای فراوان خیابانی میتواندید؟!
قرار نیست هر مجموعه و هیأت و مسجدی را واکاوی کنیم که چگونه به فلان انجمن و عالم و ذاکرِ سکولار میرسد؛ همینکه تاریخِ انسانساز و جامعهساز و تمدنساز اهلبیت را نتوانند یا نخواهند در جغرافیا جاریکنند و در همان زمان و مکانِ پرغربت و مظلومیت بمانند، درحال ترویج اسلام و تشیع خنثی هستند.
از نشانههای روشن سکولاربودن این قوم، آناست که «فدک» برایشان، بیش از آنکه رمزی باشد از «ولایت و حکومت»، زمینی است حاصلخیز که فقط باید غاصبانش را نفرین کرد؛ اما آنهنگام که تاریخِ فدک همچون چشمهای جوشان در بستر زمان جاری بشود و بهدست امام کاظم(علیهالسلام) برسد، حدودش را نه فقط زمین زراعی و نخلستان فدک، بلکه تمام مملکت و فرمانروایی و حکومت هارون معرفی میکنند؛ همان حکومتی که مرز بین «امام حقّ» و «حاکمِ جور» است و اکنون توسط او غصب شدهاست!
فاطمیه علاوه بر آنکه با عزاداری و نمایشنامه و پردهنویسی باید به نسلهای بعدی برسد، اما اگر «اقامه» نشود، ظلم به آن بانو کماکان در قامت ساکتان و بیتفاوتان روزگار استمرار خواهدداشت. «اقامهی فاطمیه» اما آن چیزی نیست که با قاعدان زمان محققشود؛ بلکه نیاز به مجاهدانی دارد که عزاداری و اشک بر «فاطمهی مظلومه»، آنان را مدافع «خطّولایت» و مجاهد علیه «طاغوت زمان» کند؛ یعنی همان کاری که «حضرت روحاللّه» با «احیای ولایتفقیه» و «میراندن طاغوت پهلوی» انجامدادند.
اگر «ولیّجامعه» را نشناختی، یا اگر شناختی، شهیدانه در شاهراه مستقیمش طیّ طریق نکردی، فاطمیهات نسبت به فاطمیهی زهرای مرضیه، شبحی بیش نیست.
اگر «غاصبان و ظالمان و طاغوتیانِ زمانه» را نشناختی یا اگر شناختی، علیه آنان هیچ اقدامی انجام ندادی، هر اقدامی که برای فاطمیه انجام دهی، در مسیر «انقلاب شکوهمند فاطمی» نیست.
حیرتانگیز و دردآور آنکه اقدامات بهظاهر فاطمی عدهای در این روزگار، نفی «خطّولایت» را بهدنبال دارد و «تایید طاغوت زمان»! والا مگر میشود صدها منبر و هیأت با کتیبههای گرانقیمت در سطح شهر، هیچ اثری از فاطمیترین انقلابها بعد از انقلاب فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) نداشتهباشد؟!
«مدعیان فاطمی» که ناجوانمردانه و مذبذبانه، «انقلابیهای فاطمی» را رجم به پالودهخوری با دشمنان تاریخی «حضرت مادر» میکنند، نیک میدانند که فاطمیترین مدعیان فاطمیه، نه آنان، بلکه شهیدانی هستند که علاوه بر عزاداری و اشکریختن بر آن بانو، در راه احقاق حقوق تاریخی ایشان و فرزندان مظلومش، از جان و مال و جوانی خویش گذشتند.
«سرباز فاطمی» یعنی «حاجقاسم»؛ همو که «بیتالزهرا»یش خالصانهترین عزاداریها را با حضور خیل سربازان فاطمی به یادگار دارد؛ عزاداریهایی که بهجای تخدیر حاضران، آنان را سرباز جانبرکف «ولیفقیه» میکرد و مدافع در برابر «طاغوت زمان، آمریکا».
🖋عباس بابائی
@abas_babaeii
عکس زیبای قدیمی و پرمعنی از شهر سامرا
🔹خانه های مسکونی که حرم امامین عسکریین علیهما السلام را احاطه کرده، در حالی که کاخ بنی العباس آن طرف رها شده است. این کاخ همزمان با تاسیس شهر سامرا و بدستور معتصم ساخته شده بود که پس از شهادت و تدفین امامین عسکریین علیهما السلام اینگونه در گذر زمان مرکزیت خود را از دست داده است.
✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇
🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b