eitaa logo
خبرفوری
399 دنبال‌کننده
114.4هزار عکس
76هزار ویدیو
815 فایل
ماصرفاسریعترین روش برای اطلاع رسانی راانتخاب کردیم ومسوولیت صحت آنرابرعهده نمیگیریم #قالیباف #شهیددکتر_رئیسی #زاکانی_قاضی_زاده
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ نقش یهود در انتقال قدرت از خلفا به بنی‌امیه 1️⃣ در انتقال قدرت از خلفا به بنی‌امیه، نقش مهمی داشتند. آنان با نفوذ در دستگاه خلافت، زمام آن را در دست گرفته و طوری جهت‌دهی کردند که قدرت به – که با یهود متعاهد بودند – منتقل شود. 2️⃣ در جریان ، بین یهود و تحالفی انجام شد، مبنی بر عداوت با رسول‌خدا (ص) و همکاری آن دو برای همیشه. 3️⃣ بعد از این‌که یهود در مقابل سجده کرده و دین آن‌ها را بهتر از دین اسلام نامیدند، پنجاه نفر از قریش به‌همراه ابوسفیان، با یهود نزد آمدند و تحالفی با این محتوا انجام دادند که: «لا یخذل بعضنا بعضاً، ولتکوننّ کلمتنا واحدة على هذا الرجل ما بقی منّا رجل». 4️⃣ لذا بر این اساس، بین یهود و ، علاقه و ارتباط خاصی بود؛ و چون اهل کتاب مستقیماً نمی‌توانستند اسلام را به‌دست گیرند، سعی داشتند برای مقابله با اسلام، خلافت را به‌دست معاهدان خود داده و از این راه بتوانند به اهداف خود برسند. 5️⃣ یهودیان در انتقال قدرت به نیز تلاش می‌کردند. که نزد برخی از سران صحابه جایگاه خاصی داشت، با سخنان خود چنان در آن‌ها کرده بود که با صراحت معاویه را به‌عنوان حاکم بعد از عثمان معرفی می‌کرد. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل یادداشت «نقش یهود در انتقال قدرت از خلفا به بنی‌امیه» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/17739 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ نفوذ جبههٔ نفاق یهودی در حکومت اسلامی (١) 1️⃣ حوادث بعد از شهادت پیامبر اسلام (ص) ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی قبلی نبود. با تجربه‌ای که از ایجاد انحراف در مسیحیت داشت، کار خود را شروع کرد و نسخه‌ای جدید و ارتقاء یافته از را در دین اسلام، مد نظر قرار داد. آن‌ها با هدف نقش‌آفرینیِ فعال در بعد از پیامبر (ص)، در حکومت را در دستور کار قرار دادند. 2️⃣ پیامبر اسلام (ص) در این شرایط دشوار، از طرفی تثبیت اسلام و تبیین دین خاتم را در نظر داشت، و از طرف دیگر با مثلث شرک و نفاق و مواجه بود. دقت در جنگ‌ها و نحوهٔ مواجههٔ پیامبر، نشان می‌دهد که حضرت شدیدترین برخورد را با داشته‌اند. 3️⃣ بررسی تاریخ با این نگاه، آیهٔ ۸۲ سورهٔ مائده را برای ما روشن می‌کند که خداوند می‌فرماید: ، شدیدترین دشمنان اسلام هستند! 4️⃣ پیامبر (ص) به یارانش فرموده بود: «به‌درستی که وجب به وجب و ذراع به ذراع روش کسانی که قبل از شما بودند را پیروی خواهید کرد، اگرچه داخل لانهٔ سوسماری رفته باشند! اطرافیان پرسیدند: یا رسول‌الله! منظورت یهود و نصاری است؟ فرمود: پس چه کسی؟» 5️⃣ این گزارش، یکی از گزارش‌های کلیدی در حوادث پس از رسول‌الله (ص) به‌شمار می‌آید. براساس این گزارش، رفتاری که مسلمانان پس از شهادت رسول‌الله (ص) از خود نشان می‌دهند، تطابق کامل با رفتار و مسیحیان در گذشتهٔ تاریخ دارد. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ نفوذ جبههٔ نفاق یهودی در حکومت اسلامی (۲) 1️⃣ پیامبر اکرم (ص) تأکید داشت که به او ایمان نخواهند آورد. طبق نقل منابع مختلف، آن حضرت به‌گونه‌ای از ایمان آوردن یهودیان ناامید بود که می‌فرمود: حتی اگر ده نفر از یهودیان به او بگروند، در دنیا یک هم باقی نخواهد ماند! 2️⃣ از دیگر سو، با گزارش‌های متعدد، از اسلام آوردن تعداد قابل توجهی از یهودیان روبه‌رو هستیم! همان‌ها که رسول‌الله (ص) در ایمان‌آوردنِ حتی ده نفر از آنها تردید داشت!!! 3️⃣ شاید از همین‌رو است که در بسیاری از متون به یهودیان تصریح شده است. به‌عنوان نمونه ابن‌کثیر پس از ذکر ماجرای جنگ بدر، تصریح می‌کند: 👈 «بسیاری از مشرکان و یهودیان ساکن مدینه، از قبیله بنی‌قینقاع و بنی‌نضیر و بنی‌قریظه و بنی‌حارثه، اسلام منافقانه آوردند.» 4️⃣ البته ما ادعا نداریم هیچ‌یک از یهودیان مسلمان نشدند؛ بلکه معتقدیم باید با دیدهٔ تردید، به ادعای اسلام از سوی یهودیان نگریست و با توجه به پروندهٔ سیاه آن‌ها، این‌گونه ادعاها را نیز باید از ترفندهای جبههٔ در جریان تصمیم‌گذار مسلمانان، به‌شمار آورد. 5️⃣ نکتهٔ مهم این است که این حجم انبوه از پس از شهادت رسول‌الله (ص) چه شدند؟! آیا همگی آن‌ها از بین رفتند؟! یا سر به لاک خود فرو بردند و از مسائل اجتماعی بریدند؟! یا این‌که: نقش اساسی در حوادث پس از رسول‌الله (ص) داشتند، ولی هم خودشان و هم دیگران، نخواستند ردّی از آن‌ها به‌جا بماند؟!! ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «نفوذ جبهه نفاق یهودی در حکومت اسلامی» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/14267 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡ حاج میرزا علینقی کاشانی از تجار متمول ایران و پدربزرگ (مادری) محمدجواد ظریف. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (١) 1⃣ از تجّار متموّل ایران در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است. آن‌گونه که نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سال‌های ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتش‌های متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد. 2⃣ قهرمان میرزا سالور (عین‌السلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴،‌ حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت: 📝 باغ مرحوم نبیل‌السلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده. 🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخ‌ریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پس‌کوچه [است] و آب روان هم ندارد. 🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بی‌محابا بدون تعمّق ملک می‌خرند، عمارت می‌سازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول می‌دهند. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷ 3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود: 📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه به‌هم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟) 🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است. 🔸 قمار هم بین این‌ها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت می‌شود. شبی یک‌هزار و دویست تومان به صاحب‌خانه و مجلس می‌دهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان می‌بندند. عبدالعلی خان [خواجه‌نوری] می‌گفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت می‌شود. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳ ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (٢) 1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به ، که پس‌کوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، به‌نحوی که را متحیّر کرد، ‌«میرزا ابراهیم‌خان نبیل‌السلطنه» است که بعدها پسرش، ، رئیس دفتر شد و دخترش، ، سناتور. و فرزندانش از سرشناس بودند. 2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحران‌های مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری به‌منظور تبادل غیرقانونی پول () شبیه است. 3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمان‌ریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که ، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمان‌ریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور افتتاح شد. 4⃣ احداث این کارخانه در به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین و بود که در آن زمان ‌مرغوب‌ترین پنبه ایران به‌شمار می‌ر‌فت. بخش مهمی از ‌زارعین این اراضی از طوایف شبان بودند که از زمان صفویه به‌تدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند. 5⃣ عین‌السلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است: 📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایف‌الحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را). 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷ ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (٣) 1⃣ سی‌وسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار،‌ در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت: 📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاه‌آباد رسیدیم. اسب‌ها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت می‌کنند. باد می‌آمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عمله‌جات را از گرفته بود. حالیه هم باز همان‌ها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاق‌ها است. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹ 2⃣ تصور می‌کنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوق‌الذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده می‌شد. 3⃣ با توجه به اسنادی ‌که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند ‌اطلاعات دقیق‌تری‌ دربارهٔ ‌«حاج علینقی کاشانی» و شرکایش،‌ و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشت‌های عین‌السلطنه را مستند و کامل کند. 4⃣ در سال‌های پسین می‌کوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آن‌گونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز می‌کرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيت‌الله‌العظمی بروجردی، «وجوهاتی» می‌داد. ورّاث مادی و معنویِ این‌گونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته می‌کنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار خاندان خود ‌سکوت می‌کنند! ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (۴) 1⃣ سرگذشت ما را به نتایجی شگفت می‌رساند. 2⃣ این تأمل نشان می‌دهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود و سپس انتقال دولت به ، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که به‌خاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته) 3⃣ محمود احمدی‌نژاد اصالتاً از طایفه مهاجر به است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه (مهاجر به ) و از جانب مادر از طایفهٔ است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) است. 4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم: 📝 «در سال‌های ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی. 📝 آن زمان برای هیچ‌کس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان (مهدی‌شهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را به‌دست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگ‌ترین ‌تأثیرات را خواهند گذارد.» ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter