هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نظر رهبر انقلاب دربارهی امر «واسطهگری» در ازدواج
🌸 ۱۳۹۳/۵/۱
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
🔻حاشیهنگاری دیدار رمضانی دانشجویان با رهبرانقلاب
🔰«مستقیم فلسطین...»
🖌️به قلم سرکار خانم فاطمه یوسفی
در ادامه بخوانید:
هدایت شده از ریحانه
🔻حاشیهنگاری دیدار رمضانی دانشجویان با رهبرانقلاب
🔰«مستقیم فلسطین...»
🖌️به قلم سرکار خانم فاطمه یوسفی
🔹کارت ورود در دست و با سرعت از انقلاب به فلسطین رسیدم. مدت زیادی بود این مسیر را نرفته بودم و جزئیات فراموشم شده بود. به دوستی زنگ زدم که از کدام درب باید بروم؟ گفت: «مستقیم فلسطین را برو تا به مقصد برسی.» تصورم این بود که به دلیل محدودیتهای کرونایی و کم بودن حضار، سریع و راحت از ورودیها عبور میکنیم اما غوغایی بود پشت درهای بسته. دانشجوهای سرزندهای که به شوق ملاقات با رهبرانقلاب از شهرهای مختلف به هر نحوی شده خودشان را به خانهی امام خود رسانده بودند.. یک طرف دیگر، عدهای مضطرب از به همراه نیاوردن کارت واکسن، گوشی به دست منتظر پیامکی از سامانه صدور مجازی کارت واکسن بودند. البته خودم هم جزو همین صف بودم!
🔸بالاخره هفتخان رستم سپری شد و قدم بر موکتهای سفیدسرمهای آشنای خانه محبوب گذاشتم. در بدو ورود چیزی که توجهم را جلب کرد، حضور تعدادی از دانشجویان بود که از نظر پوشش با بقیه متفاوت بودند و با هیجان خاصی در سالن مشغول صحبت با دانشجوهای دیگر بودند. علیرغم پوشش متفاوت، هدف همگی مشترک بود: دیدار با استاد و رهبرشان، که بین این همه مشغلههای بزرگ، سهم ملاقات با شاگردان کوچکش را همیشه حتی در سالهای شدتگرفتن ویروس منحوس، کنار میگذاشت و با وسواس و توجهی خاص پای حرفهایشان مینشست. حالا بعد از دوسال دوری و دیدار مجازی، مجالی برای تازه کردن دیدار بود. زودتر از تصورم آقا به جایگاه تشریف آوردند و با چند شعار کوتاه برنامه آغاز شد. دلم ناگهان برای لحظه ورود و موج هیجان و شعارهای بی وقفه دیدارهای بدون صندلی قبل تنگ شد که ما را به چند قدم نزدیک تر شدن به جایگاه امیدوار میکرد، اما این صندلیها ما را در همان فاصلههای از پیش تعین شده میخکوب کرده بود. بر روی صندلی منتظر بودم، منتظر برای دیدن چهره آقا بدون ماسک...
🔹مراسم مثل همیشه با قرائت قرآن شروع شد. قاری خود دانشجوی برق علوموتحقیقات و نفر دوم مسابقات سراسری اوقاف بود. با پایان قرائت قرآن سکوت در سالن جاری شد. مجری هم خیلی سریع و بدون اتلاف وقت، سر اصل مطلب رفت و با کسب اجازه از میزبان، نخستین سخنران اولین دیدار دانشجویی قرن جدید را به جایگاه فراخواند.
🔸محسن نراقی دانشجوی رشتهی شیمی و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، صحبت های خود را با سلامٌعلیآلیاسین آغاز کرد. او از فربهی ساختارها و ضرورت تحول در آن ها گفت، فضای فرهنگی کشور در عرصه فضای مجازی را به سرزمین های اشغالی تمثیل کرد. از خلا عقلانیت انقلابی در برخی آقایان گفت و ازین گفت که در برخی مسئولین نیازمند جهاد تصمیم هستیم! این جمله او با احسنت گفتنهای پراکنده حضار همراه شد. در نهایت بعد از دوبار اخطار وقت بالاخره دل از تریبون کند و با درخواست جلسه خصوصی و گرفتن قول برای آن، تربیون را به سخنران بعدی سپرد.
🔹کاظمی دانشجوی دکترای مهندسی آب دانشگاه تبریز به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی آمد و از شکلگیری یک تصور در جامعه سخن گفت. تصور حاکمیتی بودن بحث فرزندآوری. او سپس با تکرار چند باره عبارت «اوفوا بعهدکم» وعدههای مسئولین حاضر را که بعضا به جای اقدام، سرگرم انتصابات اطرافیان خود شدند، یادآوری شد و راهکار برون رفت از بعضی معضلات مانند بحران آب و محیط زیست را رجوع به نخبگان دانشگاهی دانست. در پایان بعد از دوبار تذکر اتمام وقت، سلامِ دانشجویان پاکستانی و سوری و یمنی را به آقا رساند و برای همهی حاضرین نه فقط سخنرانان درخواست یادگاری تبرکی کرد و با احسنت حضار بدرقه شد.
🔸حالا نوبت جنبش عدالتخواه بود که از نطق خودش رونمایی کند. پیش استاد درس پس میدادند! از ظرفیت رهبری جهت برونرفت از بنبستهای کشور گفت. از پدیده تجمیع قوا که نیاز دارد به دفاع رهبری از تفکیک قوا؛ از یتیم ماندن قانون اساسی که نیاز دارد به حراست رهبری. درپایان هم گریزی منتقدانه به عملکرد کلی اعضای دفتر رهبری زد و نقش آفرینی آقا را امیدآفرین خطاب کرد. اسکندری دانشجوی ارشد مدیریت آب دانشگاه تربیت مدرس، در انتها برای پدرش که بر اثر کرونا فوت شده بود طلب دعا کرد. در پایان آقا از او خواستند که متن سخنرانی خود را بدهد و جنبش نامهای را نیز ضمیمه کرد.
هدایت شده از ریحانه
🔹مجری ضمن تشکر از رعایت وقت توسط نماینده جنبش؛ علیبزرگخو دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر را به نمایندگی از اتحادیه تحکیموحدت به جایگاه فراخواند. وی با بیانی بیپروا وعده شفافیت آرای کارگزاران را دروغی ملی خواند که میخواهند با ادعای مغایر بودن با منافع ملی این دروغ را تطهیر کنند! از مشخص نبودن تکلیف مسئولین با مساله زنان گله کرد و اینکه دانشجویان مادر توسط اساتید طرد میشوند. گریزی هم به عدم پاسخگویی کافی شورای نگهبان در مساله تایید صلاحیتها زد و با نقد به استراحت اساتید دانشگاه و بیگاری کشیدن از دانشجو و خمودی حوزه، مسئولیت شناسی را برای این دو نهاد آرزو کرد که نکند کشور را آب ببرد و آن ها را خواب! در پایان، نامه مبارزان تاجیکستانی مقیم ایران و نامه مردم بیآب یکی از شهرستانهای استان فارس را ضمیمه صحبت هایش کرد.
🔸سخنران بعدی نماینده انجمنهای اسلامی مستقل بود. آقای امیرحسین پناهی دانشجوی مقطع تخصص پزشکی؛ با تقسیم بندی حکمرانی به سه قسمت عادلانه، صادقانه و شجاعانه نقد خود را آغاز کرد. گریزی هم به سبکزندگی و سفر خانوادههای مسئولین زد. مانند چند سخنران قبلی از ضرورت ترمیم سرمایههای اجتماعی ازدسترفته گفت و شورای نگهبان را مورد نقد قرار داد. از نبود شفافیت آرای حاکمیتیها گفت که اگر مختارانه در فضای شیشهای قرار نگیرند مردم آنها را از حیات خلوت بیرون خواهند کشید. از حال بد تلویزیون گفت و در انتها با عبارت مدعیان عصبی عدالتخواهی پروژهای، عملکرد بعضی مدعیان عدالتطلبی را نقد کرد. در پایان برای مسئولین، شجاعت انقلابی جهت تغییر شرایط را آرزو کرد و رهبری ابن نوع دسته بندی را که مخترعش مشخص نبود تحسین کرد. پناهی به بهانه دو نکته جامانده پایانی به نطق خود ادامه داد و از عدم شایسته سالاری و میدان دادن به محافظه کارها به جای آرمان خواهها به بهانه جوانگرایی نالید و از رهبری خواست که ملاحظات پیش روی مطالبه گران و آرمان خواهان را تببین کند.
🔹حالا به انتهای مراسم رسیدهایم، همه حرفهایشان را زدهاند. مجری برنامه، زهرا سادات رضوی، دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه علامه و از ادوار تحکیم، که خود ید طولایی در حوزه زن و خانواده دارد، از مهجوریت زنان و دختران گفت و با مزاح برای مصداقش به مرد بودن همه سخنرانان اشاره کرد و به نمایندگی از دختران نکاتی پیرامون مساله زن گفت. رضوی حلقه مفقوده مساله زن و خانواده را نبود درک صحیحی از تحولات زنان در میان مردان بیان کرد و لازم دانست که در کنار معرفی زن تراز انقلاب باید مرد تراز انقلاب را برای حمایت از تحقق زن تراز داشته باشیم و احسنت گویان سالن بیاختیار شروع به کفزدن کرد که عدهای با صلوات آن را جمع کردند.
🔸از سرنوشت دختران دغدغهمند بعد از دوره دانشجویی گفت. از پژوهشگاههای زنان گفت که پر شدهاند از مردان که با فشار مضاعف به زنان برای آنها الگو تعیین میکنند در حالی که خلا الگوی مردانه جهت حمایت وجود دارد. جالب اینجا بود که امسال سجاده و قرآن شبهای قدر آقا چشم سخنرانان را گرفته بود و قولش را گرفتند. مجری هم چفیهی روی دوش آقا را برای پدرش که از رزمندگان و جانبازان جنگ بود طلب کرد که آقا در انتهای برنامه وسط همهمهها مثل همیشه پای قولشان ماندند.
🔹رهبری بسم الله گفتند و ماسک را برداشتند. دلمان باز شد از تبسم پدرانهشان. آقا با توصیههایی شروع کردند. به صورت کلی جوابی به صحبتهای نمایندگان تشکلها دادند. مشکلاتی که سخنرانان شمرده بودند را بن بست ندانستند و یافتن پاسخ آنها را در گفت و شنود با مسئولین مربوطه بیان کردند و از دوره مسئولیت خودشان و رفت و آمد دائمیشان به دانشگاه تهران برای نشستن پای حرف دانشجویان یادکردند. به درخواست یکی از دانشجوها در رابطه با پس گرفتن پسوند انقلابی از مجلس اشاره مزاحآمیزی کردند و فرمودند: عده ای ازین مسئولین که شما امروز زحمت شستوشوی آنها را کشیدید، قبلا همینجایی نشسته بودند که شما نشستهاید که این سخن آقا با خندهی بچهها همراه شد.
هدایت شده از ریحانه
🔸رهبری با بیان اینکه قدر دوره جوانی را اگر ندانید حسرت خواهید خورد، تند و تیزبودن جوانان را خطری برای کمرنگ شدن جایگاه تفکر دانستند. البته با مزاح، تند و تیزی جوانیهای خودشان را به یاد آوردند اما سهم تفکر و منطق را بسیار مهم قلمداد کردند و از کم بودن اقبال جوانان به کتابخوانی انتقاد کردند. آقا در یکی از توصیههایشان بر اساس دعای ابوحمزه، جهت رهایی از انفعال و کسالت، جوانان را به حضور در محافل و مجالس وعظ و علما و اهل معرفت توصیه کردند.ایشان در انتهای صحبت هایشان از تمایز روز قدس امسال نسبت به سنوات گذشته گفتند، از به نهایت رسیدن خباثت و جنایت صهیونیست غاصب و به اوج خود نزدیک شدن استقامت و شجاعت اهالی انتفاضه. آقا گفتند: «امیدواریم انشاءالله خدای متعال عاقبت کار را در قضیّهی فلسطین به نیکی و خوشی و بزودی فرا برساند و فلسطینیها را مسلّط کند.». این دعای پایانی من را یاد همان آدرسی که قبل از دیدار گرفته بودم انداخت: «مستقیم فلسطین را بروید تا به مقصد برسید...»
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
📚طاهر خان طومان
✨روایت زندگی شهید مدافع حرم سیدرضا طاهر
▪️سیدرضا دیماه 1364 در شهرستان بابل متولد شد. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در همان شهرستان گذراند. در سال 1384 جذب سپاه شد. دو سال و نیم در دانشگاه نظامی امامعلی(ع) اصفهان مشغول به تحصیل شد و مدرک فوقدیپلم خود را گرفت. پس از آن در سال 1387 در سپاه ساری جذب شد و در لشکر25 کربلای ساری، مشغول به کار شد و در20آبانماه همان سال ازدواج (عقد) نمود. فروردین 1395 عازم مأموریت عازم سوریه شد و در منطقۀ خانطومان بههمراه تعدادی از همرزمانش به درجۀ رفیع شهادت نایل آمد.
▫️ازجمله آثار نویسنده میتوان به خداحافظ دنیا، عهد کمیل، از ام الرصاص تا خانطومان و... اشاره کرد.
#معرفی_کتاب
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🌹@farhangi_whc🌹
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
🔻 رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور سوریه با تأکید بر تقویت ارتباط و پیوند دو کشور:
👈🏻 مقاومت و پیروزی در یک جنگ بینالمللی، زمینهساز سرافرازی سوریه شد. ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 شهید مطهری، پرچمدار جهاد تبیین
📸 یکی از سختترین جهادها
💠 امام خامنهای
📌 مناهج:
🔢 اینکه جهاد، انواعی دارد را کم و بیش شنیدهایم.
اما تابحال کمتر تبیین شده که جهاد تبیین از سختترین جهادها است.
❇️ جهادی که نیاز به علم و اجتهاد دارد؛ جهادی که هزاران نفر را میتواند از ظلمات جهل به نور حقیقت برساند.
❇️ جهادی که نقشههای شوم فرهنگی و عقیدتی کفار و منافقین را نقش بر آب و رسوا و بیتأثیر میکند.
❇️ جهادی که میتواند هم عاقبت مجاهدش را ختم به شهادت کند و هم شهیدپرور باشد.
✅ حال ببینید عظمت مجاهدانی مثل شهیدان مطهری، بهشتی، دستغیب، باهنر و ... مافوق ادراک است.
♨️ طلبه اگر در تحصیل کوتاهی نکند و پس از کسب علم و مهارتهای لازم وارد عرصه تبیین و هدایتگری شود، یقینا وارث حقیقی انبیاست و با ایشان محشور خواهد بود؛ انشاءالله.
رزقنا الله توفیق الجهاد و الشهادة...
#جهاد_تبیین
#شهید_مطهری
#جهاد_اهل_علم
#شهادت_عالمانه
@Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 دردسر یا نعمت؟
📝 تجربهی تبلیغی
🖋 هادی چیت ساز
🔸 طبیعی است هیچ روحانی دوست ندارد حرف و متلک بشنود.
ما روحانیون نماینده و سخنگوی هیچ مسئولی نیستیم و به کسی هم بدهکاری نداریم.
ما فقط مدافع انقلاب هستیم و در عین حمایت از اصل حرکت انقلاب، خودمان منتقد ضعفهاییم و برای حل آن باید تلاش کنیم.
🔹 اما مردم گلایهها و اعتراضهایی دارند. وقتی طلبهای را میبینند، سخن به اعتراض میگشایند. راستش حق دارند چون مشکلات زیاد شده، اما وظیفه روحانیون چیست؟
1⃣ گاهی واقعا تحلیلها ناقص و یا اشتباه است. وظیفه ما تبیین درست و صحیح است.
برای مثال تحلیلی ناقص و جهتدار یا شایعهای بیاساس را از رسانههای بیگانه یا افراد بیخبر ممکن است شنیده باشند، طبیعی است باید آگاه شوند.
یا مثلا ممکن است عدهای گمان کنند تمام مشکلات به رهبری برمیگردد، درحالیکه هر کاری در کشور وزیر و مسئول دارد و باید از آنها پیگیری کرد.
مثلا مشکلات جهاد کشاورزی یک منطقه به رهبر ربطی ندارد و باید از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.
2⃣ گاهی نه برای اعتراض، بلکه گمان میکنند روحانیون میتوانند برای مشکلاتشان کاری کنند مخصوصا در مناطق روستایی.
نباید مطالبه و مشکل مردم را پشت گوش بیندازیم و فقط بشنویم. اگر بتوانیم از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه خدمتی انجام دهیم، حتما باید پیگیری کنیم.
تجربههای تبلیغی بسیاری وجود دارد که طلبهای قدم بزرگی برای کشاورزی و دامداری یا اشتغال چند روستا برداشته و مثل یک چشمه جاری خدمتش برکت پیدا کرده است.
اما اگر امیدی به حل مشکل نداریم، باز هم باید پیگیریهای اولیه را انجام دهیم. کمترین تأثیرش این است که مسئولان فقط صدای مردم را نمیشنوند بلکه روحانیت را همراه مردم میدانند و برای حل مسئله تلاش میکنند.
3⃣ نهایتا اگر کاری از دست طلبه برنیاید، حداقل میتوانیم گوش شنوایی برای همدردی با مردم باشیم. اینکه مردم مشکلاتشان را معمولا فقط برای روحانیت میگویند، بخاطر اعتمادی است که به این لباس دارند نه برای عقدهگشایی.
♨️ پناه آوردن مردم به روحانیون، یک نعمت است که باید قدر آن را بدانیم نه اینکه با بیحوصلگی برخورد کنیم.
این همان سرمایه اجتماعی اختصاصی روحانیت است که هیچ قشری ندارد و اگر با رفتارهای زننده برخورد کنیم، قطعا ضرر بزرگی خواهیم کرد.
❇️ کم نیستند کسانی که در مواجهه با رفتارهای خوب طلبهها بعد از اعتراضشان، تازه عاشق آخوندها میشوند ولی اگر رفتار ناخوشی ببینند، رفتار یک نفر را پای کل صنف مینویسند.
#سرمایه_اجتماعی_روحانیت
@Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ آیتالله جوادی آملی و آنهماری شیمل! مسئله این است
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پی سپار، مسئول مرکز ترجمه و میز اروپا-امریکا پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مطلبی اینگونه آورده است:🔻
◻️ آیا میدانید در حال حاضر چند کتاب درباره اسلام، قرآن، علوم قرآنی و حدیث، فقه اسلامی و تاریخ اسلام به زبان انگلیسی نوشته و یا ترجمه شده و در دسترس مخاطبین در سطح جهان قرار دارد؟
یک جستجوی ساده در موتور جستجوی گوکل بوکس (Google books) نشان میدهد کلمات فوق در عنوان یا متن چه تعداد کتاب انگلیسی بکار رفته است:
کلمه اسلام به انگلیسی در عنوان یا متن بیش از سی میلیون (۳۰,۰۰۰,۰۰۰) کتاب
کلمه قرآن با نگارش های مختلف به انگلیسی در عنوان یا متن بیش از (۱۰,۳۰۰,۰۰۰) کتاب
...
آیا می دانید سهم علمای ما در ایران و عراق در این حجم وسیع کتب اسلامی به زبان انگلیسی بسیارناچیز و غیر قابل ذکر است؟
آیا می دانید که بسیاری از نویسندگان کتب اسلامی به زبان انگلیسی که به عنوان اسلام شناس در دنیا مطرح هستند و از نظر علوم اسلامی هم با علما و فضلای ما قابل مقایسه نیستند بسیار شناخته شده تر از امثال آیت الله جوادی آملی و علامه محمد تقی جعفری هستند؟
برای روشن شدن عمق فاجعه دوباره یک جستجوی ساده، این بار در موتور جستجوی گوگل، نشان می دهد که نام "آنه ماری شیمل" و "ویلیام مونتگمری وات"، دو اسلام شناس غربی، با حروف لاتین به ترتیب یک میلیون و چهارصد هزار بار (۱۴۰۰۰۰۰) و دو میلیون و نهصد هزار بار (۲۹۰۰۰۰۰) در صفحه های اینترنت بکار رفته است ولی نام آیت الله عبدالله جوادی به لاتین فقط نود و چهار بار(۹۴)؛ در حالی که از نظر علوم اسلامی و قرانی آیت الله جوادی آملی کجا و آن حضرات کجا!
نتیجه این کم کاری این شده که تشنگان معارف اسلام در دنیا در شکل و شمایل و قالبهای فهم اسلام شناسان غربی با اسلام، قران، فقه و کلام آشنا شده و دیگر علمای ما را به عنوان سخنگوی اسلام نمی شناسند.
در بحث تقریب مذاهب و وحدت اسلامی نیز مسئله دقیقا همین است. نویسندگان غربی که دیدگاهایی غیر از ما در خصوص وحدت و اختلاف امت اسلامی دارند تاکنون بواسطه زبان انگلیسی ایده های خود را در این حوزه به مخاطبین خود در سراسر دنیا القا کرده اند درحالی که ما در مجمع تقریب مذاهب به سایت و آثار فارسی و عربی اکتفا کرده و ایده های خود را حداکثر برای مخاطبین فارسی و کشور های عرب منطقه بطور مکرر بازنویسی می کنیم؛ مخاطبینی که چه در جبهه موافق و چه مخالف، گوش هایشان از این مطالب پر بوده و چندان بر آن وقعی نمی نهند.
تا کی نسبت به آثار و نتایج عظیم تالیف و ترجمه آثار اسلامی و ایده های وحدت اسلامی به زبان انگلیسی غفلت می کنیم. اگر این آثار به زبان انگلیسی در دنیا منتشر شود به علت اینکه عمده تحصیل کردگان کشور های دنیا با این زبان آشنا هستند چنانچه به این آثار علاقمند شوند بطور خودکار آنها را به زبانهای کشور خود نیز ترجمه می کنند و بدین ترتیب ایده ها و آثار اسلامی و وحدت در سراسر دنیا و در دانشگاه های مختلف نفوذ کرده و علما و فضلای ارزشمند ما به عنوان مرجع علمی و سخنگوی قابل اعتنا در این خصوص مطرح می شوند. آنگاه "آیت الله جوادی آملی" در جایگاه خویش می نشیند و "آنه ماری شیمل" در جای خویش، و دیگر مسئله ای نیست.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
✅ دولت تصمیم های سخت؛
دولت رئیسی تا امروز در به نتیجه رساندن تصمیم های اساسی موفق بوده؛ و حالا به سراغ اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها رفته است.
🔓 واردات واکسن خارجی
🔓 کاهش محدودیت های کرونایی
🔓 بهبود وضعیت فروش نفت و گاز
🔓 افزایش حقوق بیشتر از تورم
🔓 آزاد سازی سواحل و رودخانه ها
🔓 آزاد سازی منابع مالی خارج کشور
🔓 اشتغالزایی و احیای کارخانه ها
🔓 حذف قوانین اضافه صدور مجوز
🔓 اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها