eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
10.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فایل دوره آفلاین متن خوانی ✅۳جلسه کارگاهی 💠هزینه دوره : ۵۰تومان 🌹۵۰ درصد تخفیف به طلاب= ۲۵🌹 برای دریافت فایل به پیام دهید @Ad_tarkib https://eitaa.com/joinchat/2460680272Cb373a155de
سلام سیر کارگاه 1⃣ما قبلا کلیات روش ترکیب رو در کارگاه های کوتاه مثل اصفهان گفتیم میتونید دریافت کنید رایگان 2⃣اگر فرصت دارید میتونید دوره ۳۰ جلسه ای کوتاه استاد شیرافکن رو هم گوش کرده و یاد داشت کنید( به ویژه برا افرادی که میخوان بشن) 3⃣اینجا طبق همون روش کارگاه عملی داریم با این تفاوت که روی آیات و روایات به صورت کاملا عملی کار میشه مثل رانندگی که عملا پشت فرمون میشنن 4⃣در پایان جلسه نیز سوالات مرتبط و مشاوره آنلاین یا تلفنی در خدمت اعضا محترم هستیم موفق باشید https://eitaa.com/joinchat/2460680272Cb373a155de
Kowsarnet.2.12.1.apk
12.46M
؛ 📌آخرین نسخه 💠چرا شبکه کوثرنت ، در مقایسه با سایر پیام رسانها برای کارهای آموزشی مناسب است: 🔖شبکه های اجتماعی برای تعامل گروه‌های مختلف از افراد با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجربه راه اندازی شده‌اند در حالی که پیام‌رسان‌ها دقیقا برای ارسال و دریافت پیام بین دو نفر ساخته شده‌اند، لذا امکانات تعاملی پیام‌رسان‌ها قابل مقایسه با شبکه‌های اجتماعی نیست. 💠به خاطر محدودیت امکانات در پیام رسان‌ها، در کانالی که در پیام رسان ایجاد می‌شود: ▫️ امکان نظردهی ذیل مطالب وجود ندارد ▫️ امکان ثبت عکس العمل وجود ندارد ▫️ جستجوی مطالب به سختی ممکن است ؛ ▫️ دسته بندی مطالب وجود ندارد ▫️دسته‎بندی تنها از طریق هشتگ گذاری ممکن است که با زیاد شدن تعداد پست‌ها کار را سخت و طاقت فرسا و دسترسی به محتوای مورد نظر را سخت می‌کند. 💠اما شبکه کوثرنت ، یک شبکه اجتماعی است. در یک شبکه اجتماعی برتری آن به امکانات تعاملی است از جمله: ⚪️ امکان نظر دهی ذیل پستها ⚪️ امکان لایک کردن و درج عکس‌العمل نسبت به پست‌ها ⚪️ امکان آدرس دادن مستقیم نسبت به یک پست ⚪️ دسته بندی مطالب گروه و کانال ⚪️ جستجوی آسان و دسترسی سریع به مطالب ⚪️ دسترسی آسان به عناصر آموزشی و افراد از جمله: طلاب، هم‌کلاسی‌ها، مدیر مدرسه، کادر آموزشی و اساتید؛ ⚪️داشتن حساب کاربری کوثرنت برای همه طلاب؛ ⚪️ تشکیل گروه‎های مکانیزه بر اساس مدرسه و وجود رواق برای تمام مدارس شامل اطلاعات تمامی طلاب، کادر و اساتید مدرسه؛ ⚪️تفکیک هویتی حساب کاربری استاد، طلبه، مدیر و معاونان مدرسه. 🕌 💠 💎💠 💠 ناصرات المهدی عجل الله فرجه
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا 🔳 علَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً ظهور آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه (لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّين)؛ و نیز روایت امام کاظم (علیه السلام) (فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِيرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِيعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِيلَةِ فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا)؛ دلالت داشت بر اینکه فقه توقف بر احکام ظاهری عملی نیست، بلکه مراد شارع از امر به تفقه در دین، تفهّم در حقیقت دین، غور در معاریض و الحان کلام معصوم و وصول به معرفة الإمام است. برای درک أفضل و أحسن این معنا از روایت دیگری که ذیل آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه آمده استفاده می کنیم. این روایت که در مقام تشریح معنای فقه است، می تواند أدل الدلیل برای تایید مقصود ما باشد. ▪️امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «تَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ مِنْكُمْ فَهُوَ أَعْرَابِيٌّ‏»؛ در دین تفقه کنید، پس همانا کسی از شما که در دینش تفقه نکند، أعرابی است. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۱، ص۲۱۵ 🔸 آغاز روایت شریفه با صیغه امر است که ظهور بر وجوب دارد، سپس امام (علیه السلام) علت وجوب را در جمله بعد تبیین می فرمایند. یعنی تفقه و تضلع در فهم دین بخاطر این است که اگر کسی تلاش در این فهم نکند، أعرابی است. پس از مفاد این روایت به دست می آید که عدم تفقه مساوق اعرابی بودن است. محتوای روایت مذکور، با أسناد دیگری در منابع آمده است: ▪️همان حضرت (علیه السلام) می فرمایند: «عَلَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ فِي دِينِ اللَّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً، فَانَّهُ مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینِ الله لَم یَنظُرِ اللهُ الیهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَم یُزَکِّ لَهُ عَمَلاً». 📓الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۳۱ 🔸 بار دیگر در این روایت حضرت در سیاق و هیئت امر، به تفقه در دین دستور می فرمایند. امر بر تفقه در قالب جمله مرکبی است که صدر آن پایه و بیانگر مراد اصلی حضرت می باشد و ذیل آن پیرو و بعبارتی می تواند مفسّر کلام ایشان باشد. اتصال جملات پایه و پیرو با حرف "واو" است. به طور کلی استعمال "واو" در زبان عربی جهت ايجاد نسبت ميان معاني مختلف و ارتباط بين المفاهيم است. به بیانی دیگر تفقه در تقابل با أعرابی قرار گرفته که مفسّر معنای فقه است. یعنی کسی که در فهم دین تلاش نمی کند، أعرابی است. ◀️ همانطور که ملاحظه شد، اسلوب و سیاق این روایات واحد است. تعریف فقه در این روایات در قالب «تعرف الاشیاء بأضدادها» بیان شده است. به عبارت دیگر "مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ" مساوق "أَعْرَابِي" است؛ «تَفَقَّهُوا وَ إِلَّا أَنْتُمْ أَعْرَابٌ جُهَّالٌ». یعنی کسی که فهم عمیق در دین ندارد، أعرابی یا بسیار جاهل است. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا