هدایت شده از davat-ammar114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رأی شما شمرده میشود، هم در زمین و هم در آسمان!
👈🏻 حواست به امتحان انتخابات هست؟
🇮🇷@davat114
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ استاد #رائفی_پور
📃 «دو قطبی سازان»
▫️اون دختری که نوع لباسش فرق داره به این معنی نیست که از اسلام خارجه
▫️اتفاقات عجیبی که یهو دم انتخابات رخ میده
📥 دانلود سخنرانی کامل این کلیپ 👇
🌐 https://t.me/masaf/50901
📥 لینک دانلود با کیفیتهای مختلف👇
🌐 aparat.com/v/lUJFG
✅ کانال رسمی استاد رائفیپور و مؤسسه مصاف
🆔 @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
گاف سخنگوی دولت در کپی از خبر غلط یک سایت علیه رئیسی/آقای ربیعی! دولت را هم اینطور اداره میکنید؟
🔺سایت رویداد ۲۴، ۳۰ اردیبهشت در مطلبی به موضوع کارنامه رئیسی درباره فیلترینگ پرداخت.
🔸در این مطلب در حالیکه سعی شده بود صرفا گزارشی از مواضع رئیسی درباره فضای مجازی و فیلترینگ باشد، به طور ناشیانهای فیلترینگ تلگرام هم به او نسبت داده شد.
🔸در حالیکه رئیسی روز ۱۵ اسفند ۹۷ به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شده بود اما در این گزارش ادعا شد فیلترینگ تلگرام در اردیبهشت ۹۷ با دستور رئیسی بوده است.
🔸نکته قابل تأمل اما این است: علی ربیعی سخنگوی دولت، در نامهای خطاب به استانداران و اعضای دولت خواستار حمله به مواضع آیتالله رئیسی شده است و دقیقا این بخش از دستور ربیعی که مربوط به فضای مجازی و در صفحه ۲۹ این نامه است، کپی گزارش حدودا یک ماه قبل سایت رویداد ۲۴ است.
🔸حالا باید مشخص شود، مطلب ۳۰ اردیبهشت رویداد ۲۴ با سفارش و خوراکدهی دولتیها بوده و الان با گاف ربیعی لو رفته؟ یا اینکه در خوشبینانهترین شکل، آقای ربیعی و دوستان از یه مطلب رسانهای کپیبرداری کردهاند؟!
🆔 @Masaf
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
به همت اداره کل تبلیغ حوزههای علمیه خواهران و با همکاری سازمان مدارس صدرا برگزار میشود:
اولین رویداد رشد ویژه بانوان طلبه فعال در عرصه کودک و نوجوان
کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام👇
boshra.whc.ir
﷽؛
🌹گروه پژوهشی شهید چمران (مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان اصفهان)
برگزار می نماید:🌹
📣 کرسی آزاد اندیشی علمی ترویجی 👇
💫💫 *تفاوت های مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی و تاثیر آن در کیفی کردن انتخابات * 💫💫
با حضور 🎤💻
🎙استاد ارائه دهنده: آقای دکتر احمد رهدار
🎙 اساتید ناقد: آقای دکتر محمدعلی بصیری و آقای دکتر علیرضا اسدی
🎙دبیر علمی جلسه: جناب آقای دکتر عبدالرسول احمدیان
📆زمان: سه شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰
🕰ساعت: ۱۷ عصر
⚡️⚡️لینک مستقیم حضور در جلسه:
🖇date.bz/amin1
#کرسی_آزاد_اندیشی
برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
↪️@pajoohesh_esfahan
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کرسی آزاد اندیشی
"تفاوت های مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی و تاثیر آن در کیفی کردن انتخابات"
📆 سه شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۱۷
🌐dte.bz/amin1
🔸گروه پژوهشی شهید چمران
موسسات آموزش عالی حوزوی و مراکز تخصصی خواهران (سطح سه و چهار)
ا🔲🔳🔲🔳
ا🔳🔲
ا🔲
ا🔳
#معانی_الأحکام
ا❁﷽❁ا
🔳 معرفتِ مفیدِ تقرُّب
در مطلب قبل ضرورت و جایگاه معرفت مقرِّب تبیین شد.
ثابت شد که غرض اقصای شارع مقدس از تشریع تکالیف، إیصال مکلفین به معرفت اوست.
نیز بیان شد که عبادیات همچون سایر أعمال مبتنی بر نیت قربة الی الله می باشند، و بدون آن قصد قرب، چون بلا اتجاهند، فاقد ارزش می باشند.
از اینرو اساس و شرط قبولی عبادیات، نیت قربة الی الله است.
حال در این مطلب ضمن تشریح ارتباط معرفت و نیت قربة الی الله، مطلوب و مقصود مولی از معرفتی که مقرّب عند الله و مستکمل ایمان مکلف است را تبیین خواهیم کرد.
◀️ همانطور که در مطالب گذشته و در صحیحه ای از رسول خدا (صلوات الله علیه) بیان شد، منشا نیت در معرفت است؛ «النِّيَّةُ تَبْدُو مِنَ الْقَلْبِ عَلَى قَدْرِ صَفَاءِ الْمَعْرِفَةِ»،
از اینرو قبولی عبادات نیز مستلزم معرفت می باشد.
یعنی معرفت بر عبادت و بر نیت قربت تقدم دارد.
◀️ و این مطلب مطابق قول حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که فرموده اند:
«أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِكْرُه مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاه»؛
اى مردم، خداوند متعال بندگانش را نيافريده مگر براى آن كه او را بشناسند، و تنها هنگامى که بندگان نسبت به خدا معرفت یافتند، او را عبادت مى كنند، و زمانى كه او را عبادت كردند، از پرستش غيرِ او بى نياز مىگردند.
📓علل الشرائع، ج۱، ص ۹
↩️در این عبارت «فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ»؛
«إذا» ظرفیه شرطیه و مفید فاصله و تراخی است؛ عبارت بعد إذا، شرطیه است و ظهور بر علیت دارد؛
یعنی عبودیت که خود متوقف بر نیت قربت است، منحصرا زمانی محقق می شود که شناخت ایجاد شده باشد.
در غیر اینصورت عبودیت بدون شناخت بی معنا و در اوهام خواهد بود.
و چون گفتیم که إذا مفید فاصله و تراخی است؛ یعنی آغاز عبودیت، معرفت است. معرفت بر عبودیت تقدم دارد.
پس لازمه قبولي عبادات، معرفت است.
و آن معرفتی مفيد فايده است كه مقرِّب باشد و الاّ آن عبادت منتج به استغنا و رقیت نخواهد شد.
لذا معرفت، آن شناختي است كه مقرِّب باشد. يعني شناختي كه نتيجه آن قربة الي الله باشد.
و اگر شناختي به قربة الي الله ختم شود به آن معرفت گفته می شود.
🔳
🔲
🔳🔲
🔲🔳🔲🔳
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حرف حساب دکتر سعید محمد درباره آیت الله رئیسی