eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
10.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
📜📃📃📜 📃 📃📜 📃 ا❁﷽❁ا ❇️فضیلت حضرت قرآن: يَأْتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي أَحْسَنِ صُورَةٍ ⚪️یکی از فضائل حضرت قرآن ، ظاهر و متمثل شدن آن در روز قیامت ، در بهترین وجه و صورت بر خلق است. مطابق حدیث حضرت مولانا باقرالعلوم (علیه السلام)، حضرت قرآن برای هر گروهی از مردم و یا ملائکه در صفوف محشر، در هیئت بهترین و والاترین آن گروه ظاهر می شود؛ بر مسلمان سلام می دهد و آنان او را نظاره می کنند؛ برای برخی از بندگان شفاعت می کند و از برخی دیگر شکایت می نماید؛ تحت عرش به سجده می افتد و سپس با خداوند عزوجل تکلّم نموده و خداوند متعال او را با شأن «حجت الله بر روی زمین» معرفی می نماید. ➖عن ابی جعفر (علیه السلام): ▫️يا سَعْدُ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّ الْقُرْآنَ يَأْتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي أَحْسَنِ صُورَةٍ نَظَرَ إِلَيْهَا الْخَلْقُ وَ النَّاسُ صُفُوفٌ ▪️ای سعد، قرآن را بیاموز [در کسب معرفت به قرآن تلاش کن] که همانا حضرت قرآن در روز قیامت،‌ در بهترین صورت خویش وارد می شود و خلق به او نظاره می کنند ،‌ در هنگامی که مردم صف کشیده اند ▫️فيَأْتِي عَلَى صَفِّ الْمُسْلِمِينَ فِي صُورَةِ رَجُلٍ فَيُسَلِّمُ فَيَنْظُرُونَ إِلَيْهِ ثُمَّ يَقُولُونَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَلِيمُ الْكَرِيمُ إِنَّ هَذَا الرَّجُلَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ نَعْرِفُهُ بِنَعْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَيْرَ أَنَّهُ كَانَ أَشَدَّ اجْتِهَاداً مِنَّا فِي الْقُرْآنِ فَمِنْ هُنَاكَ أُعْطِيَ مِنَ الْبَهَاءِ وَ الْجَمَالِ وَ النُّورِ مَا لَمْ نُعْطَه‏ ▫️ ..ثُمَّ يُجَاوِزُ حَتَّى يَأْتِيَ عَلَى صَفِّ الشُّهَدَاءِ .. ثُمَّ يُجَاوِزُ حَتَّى يَأْتِيَ صَفَّ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ ... فَيَجْتَمِعُونَ فَيَأْتُونَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَيَسْأَلُونَهُ.. فَيُسَلِّمُ ثُمَّ يُجَاوِزُ حَتَّى يَأْتِيَ عَلَى صَفِّ الْمَلَائِكَةِ فِي سُورَةِ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ .. ▪️پس به صورت مردی، نزد صف مسمانان می آید، به آنان سلام داده و آنان او را می بینند و می گویند: این فردی از مسلمانان است که او را می شناسیم ؛ اما از آنجا که در فراگیری قرآن از ما بیشتر تلاش نموده این میزان از بهاء و جمال و نور به او داده شده که به ما داده نشده است ▪️پس به نزد صف شهداء می آید و آنان نیز او را شهیدی از شهداء می پندارند که اجر بیشتری به او داده شده است.. سپس در قالب و هیئت پیامبری مرسل، نزد صف پیامبران و رسولان می آید؛ و آنان می گویند او نبی مرسلی است که بر ما برتری داده شده است ▪️در این هنگام همگی جمع شده و نزد رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) می آيند تا به حقیقت بدانند صورت و هیبت ظاهر شده بر آنان چه کسی است؟! رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) می فرمایند: آیا او را نمی شناسید؟ او حجت خداوند بر خلقش است؛ پس حضرت قرآن سلام می دهد ▪️سپس نزد صف ملائکه در قالب ملک مقرّبی ظاهر می شود که مقامش از بقیه ملائک بالاتر است ▫️ثمَّ يُجَاوِزُ حَتَّى يَنْتَهِيَ إِلَى رَبِّ الْعِزَّةِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ... يَا حُجَّتِي فِي الْأَرْضِ وَ كَلَامِيَ الصَّادِقَ النَّاطِقَ ارْفَعْ رَأْسَكَ وَ سَلْ تُعْطَ وَ اشْفَعْ تُشَفَّعْ ▪️سپس از همه صفوف می گذرد و به درگاه حضرت ربّ‌العزة می رسد و در تحت عرش به سجده می افتد ؛ در این هنگام خداوند عزوجل به او می گوید : «ای حجت من بر روی زمین و ای کلام صادق ناطق من! سَر ات را از سجده بر دار و بخواه تا به تو بدهم و شفاعت کن تا شفاعت تو را بپذیرم ▫️فيَرْفَعُ رَأْسَهُ .. ▪️در این هنگام حضرت قرآن، سَر خود را از سجده بر می دارد ▫️فيَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى كَيْفَ رَأَيْتَ عِبَادِي فَيَقُولُ يَا رَبِّ مِنْهُمْ مَنْ صَانَنِي وَ حَافَظَ عَلَيَّ وَ لَمْ يُضَيِّعْ شَيْئاً وَ مِنْهُمْ مَنْ ضَيَّعَنِي وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّي وَ كَذَّبَ بِي وَ أَنَا حُجَّتُكَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِكَ ▪️خداوند تبارک و تعالی سوال می کند: بندگانم را چگونه دیدی؟ حضرت قرآن پاسخ می دهد: برخی مرا محافظت نموده و حرمت ام را حفظ کردند و برخی مرا ضایع نموده و حقم را کوچک شمرده و تکذیبم کردند؛ در حالی که من حجت تو بر تمام خلق ات بوده ام ▫️فيَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِي لَأُثِيبَنَّ عَلَيْكَ الْيَوْمَ أَحْسَنَ الثَّوَابِ وَ لَأُعَاقِبَنَّ عَلَيْكَ الْيَوْمَ أَلِيمَ الْعِقَابِ ▪️خداوند تبارک و تعالی می فرماید: به عزت و جلال و رفعتم سوگند که امروز بهترین ثواب ها و دردناک ترین عقاب ها را به خاطر تو بدهم 📓الكافي ؛ ج۲ ؛ ص۵۶۹ 📓البرهان فی تفسیر القرآن ج۵ ص۲۱ 📓بحارالانوار ج۷ ص۳۱۹ 📃 📃📜 📜📃📃📜📃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📃 خط‌حزب‌الله | روز قدس، روز تمایز منافقین و متعهدین است 🔻«روز قدس» روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملتها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جُرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند. ۱۳۵۸/۰۵/۲۵ | ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47796
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📃 خط‌حزب‌الله | پایان شب صهیون 👈🏼 راه حل مقاومت، فردای روشن امیدبخش فلسطین را رقم می‌زند 🔻آن روزی که دولتهای فاتح جنگ جهانی اول، منطقه غرب آسیا را به عنوان مهم‌ترین غنیمت جنگی، میان خود تقسیم میکردند «نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه دائمی خود بیش از پیش احساس کردند.»۹۹/۰۳/۰۲ 🔻از همان سالها دولتهای غربی زمینه‌چینی را آغاز کردند تا نهایتا «پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری‌ دولتهای منطقه، ضربه خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند.»۹۹/۰۳/۰۲ اکنون حدود هفتاد سال از دوران تاریک «شجره خبیثه صهیونیسم» می‌گذرد و نشانه‌های مختلفی نوید پایان این شب سیاه را می‌دهد. 🔻در آستانه روز قدس مروری بر راه حل مسئله فلسطین و ابعاد آن در بیانات رهبر انقلاب خواهیم داشت. | ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47796
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 ا❁﷽❁ا 📑 أوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ▪️در صحیحه ای از امام صادق (علیه السلام)، یکی از ثقاتِ اصحاب خدمت آن حضرت آمده و درباره بافضيلت‌ترين عملى كه موجب قرب الهى مى‌شود و محبوب‌ترين اعمال نزد خداوندعزّوجلّ سوالی پرسید. سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَفْضَلِ مَا يَتَقَرَّبُ بِهِ الْعِبَادُ إِلَى رَبِّهِمْ وَ أَحَبِّ ذَلِكَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا هُوَ؟ ▪️امام صادق (عليه السلام) در پاسخ به سؤال او فرمودند: «مَا أَعْلَمُ‏ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ أَفْضَلَ‏ مِنْ‏ هَذِهِ‏ الصَّلَاةِ، أَ لَا تَرَى أَنَّ الْعَبْدَ الصَّالِحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ قَالَ‏ "وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا"»؛ بعد از معرفت، چيزى برتر از اين نماز نمى شناسم. مگر نمى بينى كه عبد صالح، عيسى بن مريم، گفت : «و [خدا] مرا به نماز سفارش كرد». 📗الكافي (ط - الإسلامية)، ج۳، ص۲۶۴ 🖊 از آنجا که پاسخ امام (علیه السلام) به سوال مقدر او و مبتنی بر ظرف وجودی اوست، قدری در متن سوال توجه می کنیم. 🔸پرسش راوی از خدمت امام، در قالب صفت تفضیلی است؛ یعنی او از واژه "أفضل و أحب" که به معنای عالی ترین و محبوب ترین اعمال نزد خداوند متعال است، پرسش خود را طرح می کند. بنابراین امام در پاسخ او به أفضل الشیء عندالله تصریح می فرمایند و در اینجا آن حضرت بار دیگر می فرمایند که صلاة پس از معرفت با فضیلت ترین عمل نزد خداست که بندگان به واسطه آن می توانند نزد خداوند متعال تقرب بجویند. پس شرط صحت عبادیات (که أفضل آنها صلاة است) معرفت می باشد. 🔹سپس آن حضرت، تعلیل کلام خود را به این آیه شریفه منتهی می فرمایند: عیسی (علیه السّلام) که عبد صالح خداوند بود، عرضه داشت: أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا؛ مادامیکه در حیات هستم، مرا به نماز و زکات وصیت کرده است. صلاة و زکاة بنابر تصریحِ حضرت قرآن از نخستین کلماتی بوده که عیسی (علیه السلام) به زبان آورده است. همچنین از این آیه به دست می آید که تشریع صلاة و زکاة در شریعت عیسی (علیه السلام) نیز ثابت بوده است. در این آیه شریفه تصریح شده که نماز و زکات وصیت به نبی خدا شده است؛ وصیت در ثلاثی مجرد به معنی وصول و در ابواب مزید به معنای عهد است و چون فرمود "أوصانی بـِ" یعنی این وصیت از جانب خدا به نبی او إبلاغ و رسیده است. نیز در این آیه شریفه نماز و زکات مقید به "ما دمت حیا" شده است که حاکی از تاکید شارع بر این فرائض است. 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفیر
🔉کلام جدید؛هندسه مسایل جدید کلامی| استاد محزونیه 📅جلسه اول |چیستی کلام جدید 📅جلسه دوم| شناخت شناسی 📅جلسه سوم| الحاد 📅جلسه چهارم|الحاد فلسفی 📅جلسه پنجم| الحاد علمی 📅جلسه ششم| الحاد کیهانی 📅جلسه هفتم| رابطه عقل و وحی 📅جلسه هشتم| تکثر گرایی دینی 📅جلسه نهم|قرائت مختلف از دین 📅جلسه دهم|زبان دین 📅جلسه یازدهم| علم دین 📅جلسه دوازدهم| بررسی وحی @safire14