eitaa logo
مهدی طاهری
990 دنبال‌کننده
764 عکس
361 ویدیو
68 فایل
دین، فرهنگ، سیاست، تاریخ و تمدن... ارتباط با ادمین 👇 @mahdiTahere
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حمایت از مظلوم امتحان الهی‌ است حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری با استناد به آیه دوم از سوره عنکبوت حمایت از مظلومان عالم را یکی از عرصه‌های امتحان الهی دانست و گفت: اگر با هم عهد حمایت از مظلوم می‌بندیم، مظلوم‌تر از جمهوری اسلامی نیست که باید مدافع آن باشیم و نیز، در مقابل ظلم به ملت غزه که نماد مقاومت هستند، نباید سکوت کنیم. 🔗گزارش ایکنا:👇 https://iqna.ir/00HjTo ༺🦋@nehzat_eslami_chb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-1240654078_-428440672.aac
35.2M
شب دهم عهد اشک اقتدار آل‏عمران : 178 وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ. • امام خمینی ره: مجلس عزا نه برای این است که گریه کنند برای سیدالشهدا و اجر ببرند - البته این هم هست و دیگران را اجر اخروی نصیب کند - بلکه مهم، آن جنبه سیاسی است که ائمه ما در صدر اسلام نقشه‌اش را کشیده‌اند که تا آخر باشد و آن، این [که‌] اجتماع تحت یک بیرق، اجتماع تحت یک ایده و هیچ چیز نمی‌تواند این کار را به مقداری که عزای حضرت سیدالشهدا در او تأثیر دارد، تأثیر بکند(صحیفه امام، ج16،ص346). https://eitaa.com/MahdiTaheri55
مهدی طاهری
『﷽』 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎤 سخنران: حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری 🎤
شب یازدهم عهد آزادگی بررسی تحلیلی جایگاه زن از طلوع اسلام تا غروب عاشورا و شکل‌گیری الگوی سوم زن مسلمان ایرانی امشب تپه نوالشهدای شهرکرد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-2070274302_-101893922.aac
33.98M
شب یازدهم: عهد آزادگی بررسی تحلیلی جایگاه زن از طلوع اسلام تا غروب عاشورا و شکل‌گیری الگوی زن مسلمان ایرانی؛ • خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در ورودی کوفه: اگر خطبه زینب در دروازه کوفه نبود و اگر خطبه فدکیه حضرت زهرا نبود. فهم نمی‌شد. تعالی جایگاه زن در بستر قرآن کریم؛ • همسر عمران، الگوی زن شرقی: الگوی زن غربی: انقلاب اسلامی و الگوی زن مسلمان ایرانی. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
مهدی طاهری
『﷽』 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎤 سخنران: حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری 🎤
شب دوازدهم عهد نهضت بانوان با موضوع«نهضت خاموش مادر موسی تا غوغای بیداری زینب کبری» امشب تپه نورالشهدای شهرکرد https://eitaa.com/MahdiTaheri55
2032213763_-637260964.aac
38.59M
شب دوازدهم عهد نهضت بانوان با موضوع«نهضت خاموش مادر موسی تا غوغای بیداری زینب کبری» از الگوی پشتیبانی تا الگوی پیشتازی https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔰 🔹 با شهدا تا کربلای حسین 🔹 ده شب مراسم سوگواری دهه دوم محرم در جوار شهدای گمنام 🗓 از جمعه 29 تیر ماه (ساعت ۲۰:۲۰) 🏫 مکان : تپه نورالشهدا 🎙 سخنران: حجت الاسلام دکتر طاهری به همراه دو شب روایتگری سردار احمدیان 🎤 با نوای مداحان : سید احمد معنوی حاج حسین رفیعی حاج حسین علیمحمدی کربلایی محمد مهدی مطلبی هیئت انصار المهدی(عج) ┄┄┅═✧❁○❁✧═┅┄┄ 💫 https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔸تحلیلی بر عهدهای الهی در قرآن حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری با اشاره به اینکه یکی از مدل‌های فهم قرآن، درک و تحلیل واژگان قرآنی است، گفت: «عهد» یکی از الفاظ قرآنی قابل تأمل است و عهدهای فردی و جمعی فراوانی در قرآن مطرح شده که در صورت عمل به آنها، تربیت صحیح شکل خواهد گرفت. 🔗لینک اخبار: 👇 📍https://iqna.ir/00Hjkm 📍https://nehzat.ir/fa/news/16666 📍https://www.mehrnews.com/news/6170497 ༺🦋@nehzat_eslami_chb https://eitaa.com/MahdiTaheri55
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: • جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. • نباتات: رشد دارند اما حرکت و مقصد ندارند. • حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. • انسان:
رشد، حرکت و مقصد 
دارد. به تعبیری دیگر انسان اگر مقصد نداشته باشد حدش حد حیوان است و اگر حرکت نداشته باشد حدش حد نبات و اگر رشد نداشته باشد حدش حد جماد. بنابراین انسان باید حیاتش را به‌گونه‌ای شکل دهد که دارای رشد و حرکت و مقصد باشد و از این جهت است که انسان تکلیف هم دارد و چون تکلیف دارد نیاز به تشخیص و گزینش دارد. • تشخیص‌ها و گزینش‌های انسان‌ها از نظام باورها و ارزش‌های او شکل می‌گیرد و انسان را وارد ساحت‌های حیات می‌کند. ۱) حیات اعتقادی: • پایه حیات اعتقادی باور به توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت. • حیات اعتقادی بعد دانستن و دانایی انسان است. • داشتن حیات اعتقادی برای داشتن حیات اجتماعی سالم کافی نیست. • تلاش اهل بیت علیهم السلام تبدیل حیات اعتقادی به حیات اجتماعی است. • برای این مهم عقیده را باید با نشاط نگه‌داشت. • حیات معرفتی دروازه نشاط حیات اعتقادی است. ۲) حیات معرفتی: • بُعد آگاهی انسان است. • از طریق معرفت به سیره انبیاء و ائمه علیهم السلام ایجاد می‌شود نه باور به ضرورت نبوت و امامت. • فهم انسان نسبت به شیوه و روش انبیاء و ائمه در مواجهه با مسایل مختلف است. • حیات معرفتی از زندگی اهل بیت تصویر سازی درست می‌کند. • برخی در باور به اهل بیت مشکل ندارد در تصویر از اهل بیت علیهم السلام و تحلیل زندگی اهل بیت دچار مشکل‌اند. • تحلیل دو مفهوم: یک: صبر معنای صبر به معنی تحمل وتوقف؛ صبر به معنی استقامت و حرکت. دو: موفقیت تصور ما از موفقیت کسی است که مشکلی ندارد. یا کسی که با سختی به مرتبه ای رسیده است. • چون در حیات اهل بیت علیهم السلام حرکت است پس مجاهدت و مقاومت و استفامت هست. • برای فهم حیات معرفتی درست باید وارد حیات ایمانی بشویم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
-395436287_-111800989.aac
30.82M
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: • جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. • نباتات: رشد دارند امام حرکت و مقصد ندارند. • حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. • انسان: رشد، حرکت و مقصد دارد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
3350272_1288987630.aac
33.94M
صوت👆 یادداشت 👇 شب دوم: ساحت‌های حیات (2): ۳) حیات ایمانی: • رسوخ اعتقاد در دل. • اصحاب کهف گروهی اهل ایمان که نشانه راسخ اعتقاد در دل. آیات اول سوره مبارکه کهف. • این گروه حیات ایمانی ندارند. ۴) حیات اجتماعی: • مطابقت زندگی ما با زندگی اهل بیت در حیات فردی: تبدیل نگرش به گفتمان تبدیل نگرش به رفتار: ۵) حیات فراتاریخی: • باور به حضور اهل بیت علیهم السلام و تاثیر ایشان در عالم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
صوت👆 یادداشت 👇 شب دوم: ساحت‌های حیات (2): الكهف : 13 نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً. الكهف : 14 وَ رَبَطْنا عَلى‏ قُلُوبِهِمْ إِذْ قامُوا فَقالُوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَا مِنْ دُونِهِ إِلهاً لَقَدْ قُلْنا إِذاً شَطَطاً. مقدمه: خلاصه جلسه قبل: حکایت موسی و شبان و تفاوت حیات اعتقادی و حیات معرفتی: • باور درست و تصویرسازی غلط. تلاش برای دانستن متفاوت از تلاش برای فهمیدن است: • احساس بی‌نیازی به معرفت، احساس استغناء، شبه دانستن به جای دانستن: آیا با وجود هوش مصنوعی باز هم حیات معرفتی و دانشی اهمیت دارد: اولا هوش مصنوعی، مصنوع بشر است؛ ثانیا هوش مصنوعی آگاهی است یا دانایی؛ ثالثا هوش مصنوعی رافع تکلیف یا اراده است یا مسئولیت آور؛ رابعا تقویت کننده فکر و اندیشه به صورت عمومی است یا تضعیف کننده. • یکی از موانع معرفت و فهم حجاب، علم و حجاب دانایی است؛ سیر دانش: حس ‌گرایی، عقل‌گرایی، دانش شهودی؛ امام خمینی در کتاب چهل حدیث: حجاب علم از حجاب‌هایی نیست که از کنارش رد بشوی، بلکه باید وارد حجاب بشوی و آن را بشکافی و بیرون بیایی. من نیز چندان عقیده به علم فقط ندارم وعلمی را که ایمان نیاورد حجاب اکبر می‌دانم؛ ولی تا ورود در حجاب نباشد، خرق آن نشود. علوم بذر مشاهدات است.. ۳) حیات ایمانی: • رسوخ اعتقاد در دل. • اصحاب کهف گروهی اهل ایمان که نشانه راسخ اعتقاد در دل. آیات اول سوره مبارکه کهف. • دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام متفاوت از دوست داشتن حیات و سیره اهل بیت علیهم السلام است.(اسیر بسیرة جدی و ابی) • اللهم اجعل محیایی محیا محمد و آل محمد و... . • چند مثال عاشورایی از محبت: عبدالله بن عمر، عبدالله بن عمرو عاص یزید بن الحصین الهمدانی و پیشنهاد مذاکره با عمرسعد. امام به یزید بن الحصین فرمود ذلک الیک! فدخل علیه و لم یسلم علیه! عمر سعد گفت مگر من مسلمان نیستم... در مذاکره از اوج اقتدار و انداز ورود کرد در مذاکره ذلیل نبود. به ابن سعد گفت:فکر می‌کنی مسلمانی و آب را بر روی حسین بسته‌ای؟! عمرسعد گفت: انی لأعلم حرمة أذاهم و لکن یا أخا الهمدان ما اجد نفسی تجیبنی الی ترک الری! فرجع یزید بن حصین فقال للحسین علیه السلام یا ابن رسول الله قد رضی أن یقتلک بولایة الری! • اهل بیت را دوست دارد برای اهل بیت گریه می‌کند اما سیره اهل بیت را نه، شیوه اهل بیت را نه(گریه عمر سعد بر امام حسین علیه السلام). • این گروه حیات ایمانی ندارند. ۴) حیات اجتماعی: • مطابقت زندگی ما با زندگی اهل بیت در حیات فردی: نگرش را تبدیل به گفتمان کردن این که گفتمان مکتب اهل بیت علیهم السلام در ساحات مختلف اجتماعی. تبدیل نگرش به رفتار: در نسبت با بزرگ‌ترها و پیرمردها، پدر و مادر؛ خواهر و برادر؛ دختر و ... گفتمان انبیاء در سیره ما حاکم است یا گفتمان فراعنه. اراده اجتماع را برای تحقق این گفتمان بسیج کردن. (لیقوم الناس)(چند شب رفتی هیئت یا چند نفر را بردی هیئت) ۵) حیات فراتاریخی: • باور به حضور اهل بیت علیهم السلام و تاثیر ایشان در عالم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55