eitaa logo
مهدی ذوالقدر
378 دنبال‌کننده
141 عکس
92 ویدیو
0 فایل
🌺معارف تربیتی_بصیرتی 🌺 طلبه سطح چهار حوزه علمیه قم استاد حوزه و دانشگاه راه ارتباطی: @Zolghadr1414
مشاهده در ایتا
دانلود
کمپوت میوه یا رُب گوجه⁉️ تَرکِش خُمپاره پیشونیش رو چاک داده بود که ازش پرسیدم: چه حرفی برای مردم داری؟ با لبخند گفت: از مردم کشورم میخوام وقتی برای خط کمپوت میفرستن، عکس روی کمپوت‌ها رو نکنن!! گفتم داره ضبط میشه برادر یه حرف بهتری بگو با همون طنازی گفت: آخه نمیدونی سه بار بهم رب گوجه افتاده ...!!😂😂 🔹"هفته دفاع مقدس گرامی باد"🔹 ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
🔹پیشنهاد جالب رییس‌جمهور به برگزارکنندگان جایزه مصطفی بی‌شک تحول در علوم انسانی تمدن‌زاتر از علوم دیگر هست... ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همه می‌دانند که خدا پیامبرش را برای ما به عنوان اسوه حسنه معرفی میکنه. ❓اما آیا میشه بدون شناخت احوالات و ویژگیهای الگو، از او الگوبرداری کرد؟! 👌کتاب سنن‌النبی در این موضوع برای عموم کتاب خوبیه. ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌خوشا به حال این شهید بزرگوار. چه کرده‌ای که از تندیست نیز هراس دارند!! ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
مرگ، با فقدان همراه است یا وجدان!؟ مرگ از دست دادن است یا یافتن؟ ‌✍️⁩وقتی مال نفیسی تلف میشه، صاحب مال آزرده میشه، البته هرچقدر ارزش مال بیشتر، آزرده شدن صاحب مال بیشتر... وقتی یکی از دوستان و اقوام فوت میشه، نوعی انقباض و گرفتگی خاطر، به سراغ آدم میاد، البته هرچقدر اون شخص نزدیک‌تر، گرفتگی خاطر بیشتر.... حال اگر _خدای ناکرده_ به جای یک مال یا یک شخص، همه اموال و یا همه اقوام از انسان گرفته بشه؛ انقباض و گرفتگی خاطر چند برابر میشه... خصوصاً به این فقدانِ اموال و اشخاص، اضافه کنید فقدانِ بدن و جسم رو !!! بله، این ماجرا، واقعیت همون مرگ هست که یک روزی بالاخره سراغ‌مان خواهد آمد. 👈مایی که بر فقدان یک مال و یا یک فرد از اقوام طاقت نداشته و عنان اختیار از دست میدیم، چگونه در هنگامه مرگ و قطع یک مرتبه همه تعلقات، صبر خواهیم کرد؟!! مرگ برای شخصی که اسیر تعلقات دنیایی هست، حقیقتیست تلخ... 👈 اما این ظاهر کار هست، در ورای این قطع کردن‌ها، وصل کردن‌هاییست. یافتن‌هاییست ، وجدان‌هاییست... بله روی دیگر واقعه مرگ اتصال به معدن عظمت و نشستن بر سُفره‌ای بزرگ از سفره‌های رحمت الهیست که شیرینی و لذات اون اصلأ قابل مقایسه با تلخی فقدان‌های در مرگ نیست... بگذارید این طور بگم : وقتی شخصی، صاحب مالی میشه لذتی می‌بره، البته هرچقدر اون مال ارزشمندتر، لذت بیشتر... یک وقت خدا به شخصی فرزندی عطا می‌کنه و صاحب فرزند لذت می‌بره، البته هرچقدر اون فرزند سالم و زیباتر، لذت بیشتر... حال اگه به جای یک مال و یک فرد، اموال فراوان و افراد محبوب‌تری، نصیب شخص بشه، لذت و سرور بیشتری از آن او خواهد شد... خصوصاً به این لذات، اضافه کنید لذت رسیدن به حقیقت خود که وجد و سرور بی‌نهایت همینه... ‌☝️⁩ماییم که تعیین کننده روی تلخ و شیرین مرگیم، با نوع و شعاع نگاهمون، اسارت و آزادی‌مون، با کوچک و بزرگی ظرف قلب‌مون، با اعمال و آمال‌مون .... راستی مرگ رو فقدان می‌بینیم و یا وجدان!!؟؟ ✍️مهدی ذوالقدر ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
💢 رفتار نژادپرستانه پاپ فرانسیس را _که خود را نماینده خدا و حضرت عیسی می‌داند_ مقایسه کنید با بوسه مرجع تقلید شیعه، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از دستان یک طلبه سیاه پوست 🔹 اسلام ناب محمدی همواره نگاه یکسانی به قومیت‌ها دارد و آنها را با یکدیگر برابر می‌شمارد. ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿برای پیروزی کامل و نهایی جبهه مقاومت کمترین کاری که از ما برمی‌آید، «دعا» کردن هست.دعا تأثیر داره خصوصا برای ملت مظلوم مسلمان. از خدا بخواهیم هرچه زودتر این غده سرطانی از منطقه نابود کنه🤲 ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 سالروز ورود پر خیر و برکت اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به قم مبارک باد🌺 ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فیلم اول: وزیر دادگستری فرانسه: هرکس با حماس یا جهاد اسلامی همدردی کند به ۵ سال زندان محکوم خواهد شد! فیلم دوم: حمله پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به تجمع حامیان فلسطین در لیون! 🔹اینه اون آزادی بیانی که همش می‌زنن تو سر ما!! ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
مختصری درباره‌ی «شیخ ابراهیم زکزاکی» پدیده‌ی آفریقا و رهبر شیعیان نیجریه؛ شیخ زکزاکی، سُنّی بود ولی یه سُنّی ضداستعمار. اول انقلاب میاد ایران و شیعه میشه. خودش تعریف می‌کنه میگه؛ «چهل سال قبل، اومدم ایران تا در جشن‌های پیروزی انقلاب شرکت کنم. امام یه قرآن به من هدیه دادن و گفتن برید با این قرآن، مردم نیجریه رو به اسلام دعوت کنین» شیخ زکزاکی بعد دیدار با امام، شیعه میشه، پا میشه می‌ره نیجریه و با توزیع تصاویر امام، ملت رو جذب تشیع می‌کنه. مردم نیجریه این قدر به امام و انقلاب علاقه‌مند میشن که حتی بهشون میگن «خمینیون»❤️ با زحمات شیخ زکزاکی، تا الان حدود ۲۰ میلیون نفر توی نیجریه شیعه شدن که ۹۰ درصد آنها مقلد آیت‌الله خامنه‌ای هستند. شیخ یه جمله‌ای داره که میگه؛ امام حسین یک جون (غلام سیاه پوست) داشت، اما امام زمان پونزده میلیون. شیخ بارها و بارها در نیجریه دستگیر و زندانی شده، ایشون ۹ تا بچه داره که ۶ تاشون به دست رژیم نیجریه به شهادت رسیدن. قصه اونجا غم‌انگیزتر میشه که هزار نفر از شیعیان نیجریه در راهپیمایی روزِ قدسِ سالِ ۹۳ به دست رژیم نیجریه قتل عام شدن😔 نهایتا شیخ سال ۱۴۰۰، بعد از شش سال حصر و زندان آزاد میشه و بعضی از ماها هم با بالا و پایین شدن قیمت تخم مرغ اعتقاداتمون بالا و پایین میشه!!!! ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
⁉️ بعضیا تحمل حضور افغانستانی تو کشور و شهرشون ندارن بعد انتظار دارن فلسطینیه جلوی ۷۰ سال اِشغال کشورش کاری نکنه ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
مهدی ذوالقدر
مرگ، با فقدان همراه است یا وجدان!؟ مرگ از دست دادن است یا یافتن؟ ‌✍️⁩وقتی مال نفیسی تلف میشه، صاحب
«چرا عالم پس از مرگ رو همچون می پنداریم؟» ‌✍️⁩گاهی که به بعد فکر می‌کنم و اینکه چه جور فضایی تو اونجا حاکمه و اون عالم چه ویژگی‌هایی داره؛ یه حالتی شبیه به به ذهنم میاد.... 👈از یه طرف "حالت و فضای خواب" مثال خوبیه برای تشبیه و تقریب به ذهن نسبت به عالمی که مادی نیست و مجرده و زمان و مکان نداره و... 👈اما از یه طرف هم باید مراقب جهات مُبعِّد مثال بود. چرا که عالم مجردات قوی‌تر از عالم مادیاته و نباید عالم برزخ رو مثل شبح در خواب که رقیق هست و ضعیف، در نظر گرفت... ‌☝️⁩نکته مهم اینجاست که ما عالم پس از مرگ رو، چون از اینجا (دنیا) نگاه می کنیم همچین حسی رو داریم و به اصطلاح ذهنمون مادی هست و الا اون عالم به حکم عقل و نقل قابل مقایسه با این عالم نیست از همه جهات... یعنی مبادا گمان کنیم یه عمر میخوایم تو حالتی شبیه به خواب سیر کنیم و لذات و درد های خواب گونه خواهیم داشت... 👈همونطور که ما وقتی از جایی به جایی دیگه میریم مدت زمانی باید بگذره تا با جای جدید آشنا بشیم، در انتقال از عالمی به عالمی دیگه نیز همین نکته جاریه. ما وقتی از جایی تاریک به جایی روشن و یا بالعکس میریم چشممون مدت زمانی نیاز داره تا عادت به شرایط جدید کنه و این دلیل بر ضعف و نقص شرایط جدید نیست بلکه ویژگی ما اینه... ما در ورود به محیط اداری جدید یا محل سکونت جدید و در استفاده از ابزار و وسایل جدید ، و کُلاً در مواجهه با هر امر و ، در ابتدا همین حالت رو داریم اما پس از مدتی ، این مشکل حل میشه و اون از بین میره. 👈پس یکی از چیزهایی که در ورود به برزخ ، ما را تحت فشار قرار میده و و و نداشتن تجربه از عالم جدید است که به تدریج حل میشه البته با تفاوتی که میان مقام و درجه افراد در ایمان و عمل هست. لذا در روایت هست که وقتی کسی وارد برزخ میشه اقوام او در برزخ، متوجه میشن، اما به هم میگن مدتی صبر کنید بعد سراغش برید که او تازه از امری عظیم فراغت پیدا کرده است. ✅ پس وقتی از اینجا، عالم پس از مرگ رو بررسی می کنیم، به خاطر شدت ما با دنیا، اون رو شَبَح گونه می‌پنداریم، اما پس از مدتی حضور در برزخ، وقتی دنیا رو بررسی می کنیم کار برعکس میشه و اونوقت هست که دنیا رو خوابی بیش نمی‌بینیم. مثل ارتباط عالم جنین و دنیا؛ که جنین تا وقتی به دنیا نیومده، از دنیا وحشت داره ولی پس از مدتی حضور در دنیا، از محل قبلیش وحشت داره.... ✍️ مهدی ذوالقدر ادامه داره ... ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
🔹اقتضای آدم بودن چیست؟! ...مسلمان بودن پیش‌کش.... + همراه با عکسی تأثربرانگیز 💔 ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عِتاب استاد!! سید جواد عاملی، فقیه معروف، صاحب کتاب مفتاح الکرامة، شب مشغول صرف شام بود که صدای در را شنید. وقتی که فهمید پیشخدمت استادش سید مهدی بحرالعلوم دم در است با عجله به طرف در دوید. پیشخدمت گفت: «حضرت استاد شما را الآن احضار کرده است. شام جلو ایشان حاضر است اما دست به سفره نخواهند برد تا شما بروید.». جای معطلی نبود. سید جواد بدون آنکه غذا را به آخر برساند، با شتاب تما به خانه سید بحرالعلوم رفت. تا چشم استاد به سید جواد افتاد، با خشم و تغیر بی سابقه‏ای گفت: «سید جواد! از خدا نمی‏ترسی، از خدا شرم نمی‌کنی؟!». 😳سید جواد غرق حیرت شد، که چه شده و چه حادثه‌ای رخ داده؟! تاکنون سابقه نداشته اینچنین مورد عتاب قرار بگیرد. هرچه به مغز خود فشار آورد تا علت را بفهمد ممکن نشد. ناچار پرسید: «ممکن است حضرت استاد بفرمایند تقصیر اینجانب چه بوده است؟». 👈«هفت شبانه روز است فلان شخص همسایه‏ات و عائله‏اش گندم و برنج گیرشان نیامده. در این مدت از بقال سر کوچه خرمای زاهدی نسیه کرده و با آن به سر برده‌اند. امروز که رفته است تا باز خرما بگیرد، قبل از آنکه اظهار کند، بقال گفته نسیه شما زیاد شده است. او هم بعد از شنیدن این جمله خجالت کشیده تقاضای نسیه کند، دست خالی به خانه برگشته است و امشب خودش و عائله‏اش بی‏شام مانده‏اند.». 😟به خدا قسم من از این جریان بی‌خبر بودم، اگر می‌دانستم به احوالش رسیدگی می‌کردم.». همه داد و فریادهای من برای این است که تو چرا از احوال همسایه‏ات مانده‏ای؟ چرا هفت شبانه روز آنها به این وضع بگذرانند و تو نفهمی؟ اگر باخبر بودی و اقدام نمی‌کردی که تو اصلا نبودی، بودی.». می‌فرمایید چه کنم؟ پیشخدمت من این ظرف غذا را برمی‏دارد، همراه هم تا دم در منزل آن مرد بروید، دم در پیشخدمت برگردد و تو در بزن و از او خواهش کن که امشب با هم شام صرف کنید. این پول را هم بگیر و زیر فرش یا بوریای خانه‌اش بگذار، و از اینکه درباره او که همسایه تو است کوتاهی کرده‌ای معذرت بخواه. سینی را همان جا بگذار و برگرد. من اینجا نشسته‌ام و شام نخواهم خورد تا تو برگردی و خبر آن مرد مؤمن را برای من بیاوری. 🍱 پیشخدمت سینی بزرگ غذا را که انواع غذاهای مطبوع در آن بود برداشت و همراه سید جواد روانه شد. دم در پیشخدمت برگشت و سید جواد پس از کسب اجازه وارد شد. صاحبخانه پس از استماع معذرت خواهی سیدجواد و خواهش او دست به سفره برد. لقمه‏ای خورد و غذا را مطبوع یافت. حس کرد که این غذا دست پخت خانه سیدجواد، که عرب بود، نیست، فوراً از غذا دست کشید و گفت: «این غذا دست پخت عرب نیست، بنابراین از خانه شما نیامده. تا نگویی این غذا از کجاست من دست دراز نخواهم کرد.». آن مرد خوب حدس زده بود. غذا در خانه بحرالعلوم ترتیب داده شده بود. آنها ایرانی الاصل و اهل بروجرد بودند و غذا غذای عرب نبود. سیدجواد هرچه اصرار کرد که تو غذا بخور، چه کار داری که این غذا در خانه کی ترتیب داده شده، آن مرد قبول نکرد و گفت: «تا نگویی دست دراز نخواهم کرد.» سید جواد چاره‏ای ندید، ماجرا را از اول تا آخر نقل کرد. آن مرد بعد از شنیدن ماجرا غذا را تناول کرد، اما سخت در شگفت مانده بود. می‌گفت: «من راز خودم را به احدی نگفته‌ام، از نزدیکترین هایم پنهان داشته‏ام نمی‌دانم سید از کجا مطلع شده است!» سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت‏ در حیرتم که باده فروش از کجا شنید؟! الکنی والالقاب، محدث قمی، ج 2/ ص 62. ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
شاید برای شما هم اتفاق افتاده ✍️مهدی ذوالقدر ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
🔺 «مرنج و مرنجان» 👈مرنج و مرنجان جمله‌ای کوتاه است ولی بار معنوی بالایی دارد و حیطه را هدف قرار داده است.به قول آقای خلاصه تمام علم اخلاق در همین دو کلمه است. ✍️ بخش عمده‌ای از ادبیات رایج اخلاقی و دینی ما، است. مثل همین جمله «مرنج و مرنجان». گرچه رسیدن به این مرتبه لازم است، اما این کافی نیست. 👈سخن درباره رویکرد و جهت‌گیری‌های اخلاقی و اجتماعی رایج ماست. سیره اهل بیت چنین نبوده است که اکتفا کنند به نرنجیدن و نرجاندن، بلکه باید از طرف دیگر گفت «مرنج و مرنجان و مگذار برنجد خاطری». اولیاء الهی صِرفِ رنجیده نکردن دیگری و رنجیده نشدن را، برای خود هنر نمی‌دانستند. مرتبه آنها از خود و خودیت فراتر است، آنان از رنجش دیگران، رنجیده خاطر می‌شدند و تمام هم و غم‌شان، زدودن گرد غم و اندوه از چهره دیگران بود! 👈و حتی از این هم بالاتر، باید گفت: «بِرَنج و بِرَنجان» یعنی نه تنها می‌بایست خودت از مشکلات دیگران بشوی، بلکه دیگران را نیز باید ملتفت مشکلات کنی تا رنجیده خاطر بشوند، تا آنان نیز به نوبه خود کنند. 👈پس در حوزه اخلاق نباید در نگاه فردی منحصر و متوقف شد، بلکه باید پا به گذاشت، آنهم با چنین وسعت و گستره‌ای، خصوصا بعد انقلاب، رویکرد متدینین و متولیان اخلاق می‌بایست همراه با پیوستِ اجتماعیِ فعالانه باشد نه منفعلانه. ✍️ مهدی ذوالقدر ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━
«آثار عمل، هنگام بازگشت، معلوم می‌شوند!» شاید برای بسیاری از انسان‌ها این سوال پیش اومده باشه که ما (یا هر کس دیگه‌ای) فلان اشتباه کردیم و هیچی نشد، پس عقاب و مکافاتی در کار نیست. میشه اینطور بگیم که: 👈اولاً باید بین وجود چیزی و درک و احساس آن چیز تفاوت گذاشت. چه بسیارند چیزهایی که وجود دارند، ولی ما آنها را حس نمی‌کنیم. «طنز😊: از یک کسی که منزلش کنار اتوبان بود، پرسیدند: وجود اتوبان در کنار منزل شما، روی شما تاثیر نگذاشته؟ گفت: نَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه» 👈ثانیاً برای انسان‌های معمولی درک عقاب و جزاء عمل، هنگام عمل سخت هست. به همین خاطر برای آنها درک اثر عمل، هنگام ارادهِ بازگشت از آن عمل، معلوم میشه. مثل معتادی که تا وقتی مواد به دستش می‌رسد متوجه بلایی که به سرش میاد، نیست اما از وقتی بخواهد ترک کنه، متوجه میشه که با خودش چه کرده است. یعنی چه بسا عقوبت و کفاره اعمال زمانی برای گناه‌کار مفهوم و معلوم بشه که بخواد توبه و بازگشت رو شروع کنه، چه تائب فرد باشد و چه جمع. 👈ثالثا باید متذکر این نکته شد که بازگشت حتمی است. و دیر یا زود حقایق آشکار خواهد شد، پس چه بهتر که شخص مرتکب اون عمل نشه و اگر مبتلا شد، زود بازگردد... گذر پوست به دباغ خانه میفته ✍️مهدی ذوالقدر ╭━━⊰🌸🦋🌸⊱━━ https://eitaa.com/MahdiZolghadr1414 ╰━━⊰🌸🦋🌸⊱━━