📒 #فتح_خون
🔸 دیندار آن است كه در كشاكش بلا دیندار بماند، وگرنه، در هنگام راحت و فراغت و صلح و سِلم، چه بسیارند اهل دین...
﷽
#روضههفتگی
ایامشهادتحضرتزهراسلاماللهعلیها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سخنران 🔻
حجتالاسلام #عظمتی
مرثیهخوانی🔻
کربلایی علیرضا #شاهدامادی
کربلایی ابوالفضل #مداحی
#زمان
پنجشنبه ۳ آبانماه ، ساعت ۲۰:۳۰
#مکان
شیخآباد،خیابانولیعصر(عج)،کوچه۳۶
حسینیهبیتالرقیهسلاماللهعلیها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
درثوابنشرسهیمباشید❗️❗️
•هیئتفدائیانامیرالمؤمنینعلیهالسلام•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سکانس ۱۵ ثانیه ای یحیی سنوار؛ زیباترین فیلم کوتاه واقعی جهان
🔹 در میانه جنگ فرمانده ای زخمی بر روی مبل با دست زخمی نشسته و آخرین مبارزه اش را انجام میدهد
کارگردان خداوند است و فیلمبردار ابلیس.
نام فیلم هم متولد ماه اکتبر
🏴 انا لله و انا الیه راجعون
حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون که امروز بلافاصله پس از نماز جمعه مظلومانه و بیدفاع هدف سوءقصد قرارگرفته بود، لحظاتی پیش به شهادت رسید و دعوت حق را لبیک گفت.
🏴 شهادت ایشان را تسلیت عرض میکنیم...
#شهدای_روحانیت
شادی روحشان حمد و ۳صلوات
💠➣┅──────────────
💥 این سنت الهی است که اگر شما در برابر ظالم، خضوع کنید، او بیشتر فشار میآورد.
🔰 امام خمینی (ره):
🔹 هرچه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار میآورد.
🔹 وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب مینشیند. هرچه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر مینشیند.
یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو میآید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب میرود.
🔹 این سنت الهی است، و مطلبی بود که با تجربه، خودِ شما ثابت کردید که شما وقتی قدمها را برداشتید طرف اینکه طاغوت نباید باشد، رفت از بین و تمام شد؛ بساطشان را برچیدند و رفتند».
(صحیفۀ امام، ج۱۰، ص ۱۳۱)
https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/10/page/131
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانوادههای شهدای امنیت: شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچکانگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند. ۱۴۰۳/۸/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
✅❇️ تفاوت اجتماعى بودن انسان با حیوانات اجتماعى
نظریه دیگر این است که انسان مدنىّ بالطبع به آن شکل نیست ولى به یک معنى دیگر هست و آن این است که در عین اینکه از انسانها کارهاى مختلف ساخته است ولى استعدادهاى انسانها صد درصد مشابه آفریده نشده، یعنى انسانها نه مثل گوسفندها یا کبوترها یکدست آفریده شده اند و نه مثل حیوانات اجتماعى جامعه شان ارگانیزه شده، بلکه انسانها در یک حالت بین بین هستند؛ یعنى افراد انسان در عین اینکه یک
آزادى اى دارند و مى توانند مقامهاى مختلفى را در جامعه داشته باشند، با استعدادهاى متفاوت آفریده شده اند. مثلا بعضى ها استعدادشان استعداد ادبى است. بچه ها که به مدرسه مى روند این امر را نشان مى دهد. بعضى استعدادشان در امور طبیعى بیشتر است، بعضى در امور هنرى، بعضى در علوم ادبى، بعضى در علوم ریاضى و بعضى در امور عملى استعدادشان بیشتر است.
تدبیر خلقت در تفاوت استعدادها
اختلاف طبیعى از این جهت میان افراد هست و این اختلاف طبیعى بى جهت نیست، یک نوع اصل غائیت است همان طور که وضع حیوان اجتماعى یک نوع اصل غائیت است. زنبور عسل که آن طور ساخته شده، در خلقت مخصوصآ یک نظمى به او داده شده است که این «نوع» بتواند زندگى اش را به همین شکل ادامه بدهد. در انسانها هم استعدادها مختلف آفریده شده است براى این که [زندگى شان سامان یابد.] آنوقت افراد دو حالت دارند: مى توانند به طور طبیعى عمل کنند، مى توانند به طور غیرطبیعى عمل کنند؛ آزادند، اجبار ندارند.
مثلا یکى استعداد ادبى دارد یکى استعداد طبیعى[1] . دانشجویى که استعداد طبیعى
دارد مى تواند برود در رشته ادبى ولى استعدادش نمى شکفد. آن هم که استعداد ادبى دارد مى تواند برود رشته طبیعى یا ریاضى ولى استعدادش نمى شکفد، در واقع خودش را در آن رشته حرام مى کند. ولى اگر در آن رشته اى که استعدادش را دارد بیفتد قطعآ پیش مى رود. در تاریخ علما و نوابغ مى بینیم که به دلیل اینکه خودشان از خودشان استعدادیابى نکرده بودند، پدران و معلمهایشان استعدادیابى نکرده بودند، اینها را در ابتدا در یک رشته اى انداخته اند، بعد دیده اند آدمهاى کودنى اند، به طورى که ناامید شده اند.
در داستان راستان، ما داستان آن گیاه شناس معروف سوئدى «لینه» را آورده ایم که در ابتدا او را در رشته دیگرى انداخته بودند. معلمانش چون ناامید شدند، به پدر و مادرش گفتند این را از مدرسه بردارید ببرید دنبال کار و کسبى، این به درد علم نمى خورد. ولى بعد همین آدم افتاد در گیاه شناسى، گیاه شناس جهانى شد.
داروین دو سه رشته عوض کرد. این اواخر اصلا مأیوس شدند. پدرش طبیب بود و مى خواست او را طبیب کند. او هم استعداد طب نداشت. آخر که از او مأیوس شد رفت کشیش اش کرد. در آن رشته هم چیزى نشد. گفتند این، آخر چیزى نمى شود. بعد در رشته خودش افتاد، شد دانشمند معروف جهانى.
این مسئله «کلُّ حِزْبٍ بِما لَدَیهِمْ فَرِحونَ» هم که در قرآن هست همین است. ذوقها، استعدادها، میلها و کششها در همه افراد یک جور نیست. مثلا همان موسیو کنِه یک پزشک بوده، تا شصت سالگى پزشکى مى کرده و مسلّم اگر تا آخر عمرش پزشک بود اسمش هم از تاریخ محو شده بود. سر پیرى در رشته اقتصاد مى افتد. در پزشکى این آدم نبوغش بروز نکرد ولى در اقتصاد که رشته اش نبود نبوغش بروز کرد. معلوم مى شود استعدادش در این رشته بیشتر بوده است.
به حسب نیازهاى مختلفى که جامعه انسانى دارد، استعدادهاى مختلف در جامعه در میان افراد پخش شده است. اگر کسى ذوق فنى دارد و خودش هم نمى داند، این نیاز جامعه است که این ذوق فنى را در او به وجود آورده است؛ یعنى خلقت روى حساب کار مى کند. اگر کسى استعداد سلحشورى و سربازى زیاد دارد، این نیاز جامعه است که او را به این شکل خلق کرده و آفریده است.
به این معنا اگر بخواهیم بگوییم، این یک مطلب درستى است: استعدادها یکسان نیست. در عین اینکه همه استعدادها در همه افراد هست اما همه در همه استعدادها یکسان نیستند. یکى صد درصد استعداد رشته اى را دارد یکى پنج درصد هم ندارد. دیگرى آن استعدادى که این فرد پنج درصد دارد صد درصد دارد. همه، استعدادهایى کم و بیش دارند ولى بعضى ها در یک رشته بیشتر دارند در یک رشته کمتر.
مسئله اینکه باید کوشش کرد جامعه به حال طبیعى خودش برگردد، ممکن است که یک مقدار بر این اساس باشد، یعنى باید استعدادیابى شود. البته آن نظریه معروف ارسطو در باب بردگان هم بر همین اساس بود گو اینکه آن نظریه در آن مورد که سقراط
و ارسطو و دیگران حتى در نژادها هم این طور فکر مى کردند مسلّم غلط بوده است. امروز هم افرادى مثل گوبینو تقریبآ این گونه فکر مى کرده اند که اصلا نژادهاى بشر مختلف آفریده شده اند. بعضى نژادها براى کارهاى فکرى و ذوقى و ظریف مثل فلسفه و ادب و شعر و هنر آفریده شده اند و جامعه در یک قسمت به اینها احتیاج دارد.
یک نژاد دیگر آفریده شده براى کارهاى پست و پایین؛ حمالى کند، کشاورزى کند، کارهاى زوردار. کارهاى بدنى را یک نژاد باید انجام بدهد کارهاى فکرى را نژاد دیگر.
مسلّم به این معنا این فکر مردود است یعنى نژادها نشان نمى دهند که تا این حد با یکدیگر اختلاف داشته باشند. ولى در این که افراد با یکدیگر اختلاف دارند جاى بحث نیست و نیز در این که [تقسیم کارها ]باید بر اساس همین اختلاف طبیعى باشد جاى بحث نیست. در همه جاى دنیا این قضیه معمول است.
اگر شما مى گویید «در کشورهاى سوسیالیستى هم یک نفر کارگر معدن زغال سنگ، بعد رسیده به مقام دبیرکلىِ فلان حزب، پس معلوم مى شود که هنر حزب این است که توانسته موانع را بردارد که آن فرد در آنچه که استعداد دارد جلو بیاید؛ یعنى او هزارها نفر را عقب زده ولى در مسابقه عقب زده است»، این یعنى قبول کردن و به رسمیت شناختن اختلاف استعدادهاى طبیعى. مسلّم هر جامعه اى که بتواند این هنر را به خرج بدهد که در یک غربال آزاد، نه جبر و تحمیل و توصیه و تبعیض، به صورت یک میدان مسابقه آزاد درآید که هرکسى در رشته اى که استعداد آن را دارد بیفتد و افرادى هم که در یک رشته استعداد دارند هر که بیشتر استعداد دارد جلو بیفتد، آن را «جامعه ایده آل» مى گویند.
(از آثار شهید مطهری رحمة الله)
https://eitaa.com/Mahdiaazemate