#تعمیم_ناشی_از_وحدت
اگر #آزمایشی در زمین انجام شده است خواسته اند #نتیجه آن را به تمام #عالم طبیعت #تعمیم دهند . این خصلت وحدت جویی در تمام دانشمندان (چه مادی و چه غیر مادی) دیده شده است و حاکی از این است که یک امر فطری است.
دکتر مهدی گلشنی ، قرآن و علوم، ص ۲۱۹
@Maktab_sadegh2
.
💥 دوست عزیز! این مقایسه درست نیست
اولا آنها از کسی که به دروغ حجاب سرش کرده بودند، استفاده میکردند تا از کشف حجاب دفاع و آنرا عادی کنند که قطعا این ترفند از نظر روانی مؤثر است. اما آیا شما از کسی که کشف حجاب کرده برای دفاع از حجاب استفاده کردید یا شما برای اثبات امر دیگری به حضور بیحجابش ضریب دادید؟ بدیهی است که این کار شما از نظر روانی، برخلاف کار آنها رسمیت بخشیدن به عمل غلط (کشف حجاب) اوست! برای همین طرف مقابل این تناقضگویی را به رخ میکشد که مسأله شما حکم خدا نیست بلکه موضوع سیاسی وجانبداری از حاکمیت است.
ثانیا آنها در کنار انتشار هزاران خبر از افرادی که باحجاب مخالفت و دشمنی میکردند، همانطور که در کانالتان نوشتهاید، دو سه نفر را محجبه کردند و از آنها در دفاع از بیحجابی فیلم گرفتند، رسانههای ما اما از میان میلیونها محجبه حاضر در راهپیمایی، بیشترین حجم اخبار گفتگوهای خود را به کسانی اختصاص دادند که بیحجاب بودند یا حجاب ناقصی داشتند! بحث بر سر اصل پرداختن به آنها نیست بلکه بحث بر میزان ضریب دادن در رسانه به هر یک از این موارد است.
وقتی چهار ماه کشور را به بهانه حجاب زیر اغتشاش بردهاند، وقتی به زنان محجبه تعرض کردهاند، حالا شما دریک همایش ملی بیشترین حجم بازنمایی رسانهای خودت را به انتشار نظرات کسانی اختصاص بدهی که در این چهار ماه در حاشیه بودهاند نه در متن درگیری، این یعنی خودزنی! این یعنی ناامید کردن هسته سختی که برای ارزشها و آرمانهای نظام اسلامی هزینه داده!
حمید رسایی
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
.
💥 فلسفه حضور چند بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن
فلسفه حضور هدفمند تعداد انگشتشمار زنان بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن (که متأسفانه با ذوقزدگی برخی رسانههای اصولگرا و صفحات مجازی صورتی، ضریب پیدا کرد) انتشار همین مقاله روزنامه جمهوری اسلامی و صفحات مجازی مدافع آزادی حجاب بود تا مدافعان حجاب را متهم به تناقضگویی کنند.
بدیهی بود وقتی جماعتی با برنامه و طراحی، چهار ماه کشور را به بهانه حجاب آشوبزده کردهاند تا بگویند اکثریت جامعه بویژه زنان کشور با مسأله حجاب مشکل دارند، حالا که در یک همایش ملی، میلیونها محجبه به میدان آمدهاند، نباید در رسانههای مدافع حجاب، فرصت تریبون در اکثر موارد به حاضرینی که حجاب ناقصی دارند، اختصاص یابد، نباید از دیدن آنها ذوقمرگ شوند، نباید با رسانه خود به حضورشان ضریب بدهند و آن را برجسته کنند که خروجی آن القای اقلیت بودن محجبهها باشد!
علاوه بر آن، حتما نباید خبر حضور تعداد معدودی افراد بیحجاب را در رسانههای خود پوشش میدادند بلکه حق این بود که حاضران در میدان، به فرد کشف حجاب کرده تذکر میدادند، شال و روسری سرش میکردند و تصویر این اتفاق را رسانهای میکردند. آن وقت، خوراک تبلیغاتی جماعتی مثل روزنامه جمهوری در فضای مجازی مهیا نمیشد و قلم مسموم حامی فتنهگران از کار می افتاد!
حمید رسایی
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💥 وقتی سوراخ دعا را گم میکنند!
منطق برخی دوستان که از حضور افراد بیحجاب در مراسمهایی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن دفاع میکنند و با ذوقزدگی خبر حضور این افراد در رسانههای عمومی مثل خبرگزاریها و رسانه ملی را بازتاب میدهند و این کار را لازم و ضروری میدانند، این است که حضور این افراد، نشانه قدرت جذب نظام است یا با این کار، باید آنها را جذب کرد! در توجیه این کار هم میگویند که بین فرد بیحجابی که در تأیید نظام به میدان آمده با بیحجابی که در خیابان ول است و پرسه میزند، تفاوت قائل شویم و برای جذبشان باید آنها را ببینیم!
با این منطق، قاعدتا باید منتظر روزی باشیم که اگر کسی لخت شد ولی در تأیید نظام اسلامی (!) روی بلندی رفت و سخنرانی کرد، با ذوقزدگی آن را هم در رسانهها و صفحات خود پوشش دهند و در پاسخ شما بگویند که فرق است بین خانمی که لخت است و در تأیید نظام سخنرانی میکند با کسی که لخت است و علیه نظام سخنرانی میکند!
لطفا سوراخ دعا را گم نکنید و ماستها را در قیمهها نریزید!
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💥 خاطره قابل تأمل امام خامنهای از سید قطب
قابل توجه کسانی که با پوشش خبری حضور بیحجابها در مراسمهای ملی و مذهبی، دنبال جذب آنها هستند.
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
.
💥 حدیثی از امام کاظم (ع) درباره انقلابی از قم
امام كاظم عليه السلام فرمودند: رَجُلٌ مِن اَهلِ قُم يَدعُو النّاسَ اِلَي الحَقِّ مُجتَمِعٌ مَعَهُ قَومٌ كَزُبُرِ الحَديدِ لاتَزَلَّهُمُ الرِياحُ العَواصِفُ و لايَمِلُّونَ مِنَ الحَربِ و لايَجبَنُونَ و عَلَي الّلهِ يَتَوَكَّلُونَ و العاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ (بحارالأنوار ، ج ۶۰ ، ص ۲۱۶)
مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت میكند، قومی همراه او جمع میشوند مانند پارههای آهن كه تند بادهای حوادث آنها را نمیلغزاند، از جنگ خسته و ملول نمیشوند و نمیترسند و به خداوند توكل میكنند و سرانجام نيک، برای پرهيزگاران خواهد بود.
امشب مصادف است با شب شهادت امام کاظم (علیهالسلام) در مشهد دعاگوی شما دوستان همراه هستم. انشالله شفاعت این پدر و پسر بزرگوار، روزی همه ما باشد.
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اگر خدا در دل های شما خیری سراغ داشته باشد ،چیزی بهتر از آنچه از شما گرفته شده به شما می دهد....🌼
[انفال/۷۰]
@Maktab_sadegh2
کدامین گل به جرمِ عطر افشاندن گرفتار است
مگر او نیتِ دیگر به غیر از خیر خواهی داشت
#سید_حمیدرضا_برقعی
#شهادت_امام_موسی_کاظم
@Maktab_sadegh2
عبدالکریم سروش که از مخالفان معروف جمهوری اسلامی است به دلیل بیان واقعیات درباره خودشیفته فراهانی علی کریمی را عصبانی کرده!!! تا اینجاش مشکلی نیست، جالب اینه که اونو طرفدار جمهوری اسلامی خونده 😂😂
این احمق بیسواد و اسکل که تا همین دو سال پیش میخواست رئیس یکی از فدراسیونهای جمهوری اسلامی بشه، نمیدونه سروش خیلی زودتر تو وادی مخالفت با جمهوری اسلامی افتاده و البته هر غلطی که علی کریمی تونسته انجام بده ، اونم انجام داده😏😏
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2
💥امام کاظم نصف عمر خود را زندان بودند، این همه #فرزند از کجا آورده اند که در ایران این تعداد #امامزاده داریم؟
#شهادت_امام_کاظم علیه السلام
✅پاسخ
🔹واقعیت اینست که امام کاظم ع در سال ۱۲۸ هجری متولد شده اند و در سال ۱۸۳ هجری در زندان هارون وفات کرده اند بنابراین در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیده اند. مدت زندانی بودن ایشان هم ۲۴ سال نبوده بلکه طبق نظر صحیح ۴ سال و طبق قولهای دیگری 5 یا 6 یا ۷ سال بوده است.
📚الأعلام ، خیرالدین الزرکلي، ج۷ ، ص۳۲۱
ضمن اینکه امامزاده هایی که در ایران هستند لزوما فرزندان بلاواسطهٔ امام موسی کاظم ع نیستند، بلکه بسیاری از آنان از نوادگان و نبیرگان و گاه تا چندین نسل واسطه هستند که به دلیل کرامت علمی و معنوی آنها مورد احترام مردم بوده اند.
علاوه بر آن بسیاری از امام زادگان نیز از فرزندان امامان دیگر و به خصوص سادات حسنی و حسینی هستند که بعد از قیام زید بن علی(سال ۱۲۱هجری) - از دست ظلم بنی امیه - به ایران فرار کردند و با ایرانیان وصلت نمودند و نسل فراوانی از آنان به جای ماند. در واقع جد بسیاری از این امامزاده ها قبل از تولد امام کاظم ع به ایران آمده اند.
🔹 لازم به ذکر است که برخی از این سادات با #کمک_ایرانیان به قیامهایی بر ضد حکومت ظالم زمان دست زدند که در بسیاری از موارد به شهادت آنان می انجامید تا اینکه در سال ۲۵۰ هجری نخستین قیام شیعی در #طبرستان به رهبری حسن بن زید که از سادات حسنی بود به تاسیس حکومت محلی انجامید که ۲۸ سال پابرجا بود ولی به دست سامانیان ساقط شد.
سپس حسن بن علی حسینی معروف به ناصر اطروش در سال ۲۷۸ هجری در گیلان و دیلمان قیام کرد که به تاسیس حکومت انجامید.
امامزاده های شمال ایران غالبا باید از این دسته سادات حسنی و حسینی باشند.
@Maktab_sadegh2
💥مزدور
بی شرفی مطلق اگر آدم بود میشد پوریا زراعتی
پوریا اولا بسوز و بعد از دست ما عصبانی باش و در نهایت از این عصبانیت بمیر
#اسرار_سیاسی
#ایران_چین
#چین
#آنچه_یک_انقلابی_باید_بداند
@Maktab_sadegh2