هدایت شده از باهم
مغالطات رئیسجمهور
[یکم]. رئیسجمهور در نشست خبریِ و در واکنش به انتصابهای ناروا، چند شبهاستدلال مطرح کرد. نخست اینکه ایشان فتنه را «نسبیسازی» کرد و به «نگاهها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن میگویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه اینکه عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل میدهد و اینگونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب بردهاند و حقِ محض نیستند و نمیتوان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و میداند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنهگر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریفآلودی ارائه میدهد؟! در مسألههای اختلافی، باید به چه کسی جز ولیّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّفقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آنهمه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنشهایی از سوی فتنهگران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفتهاند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضعگیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیسجمهور، در میانه مینشیند و به سایۀ نسبیّت پناه میبرد و برای قدرت، به حقیقت جفا میکند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان میدهد آنچه که رخ داده، بهحتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «بهواقع» فتنه بود و نباید با پناهبردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. بهنظرم کسیکه دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهرهای از عدالت سیاسی ندارد.
[دوّم]. دیگر اینکه ایشان در ادامه میافزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعفها، چشمپوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنهگران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانهای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمیکنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمیپذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنهگران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آنهمه صدمات ملّی و ضربههای حیثیّتی و شکافهای اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعفهای عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنهگرانی چون هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیسجمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و سادهساز است؟!
[سوّم]. رئیسجمهور به عنوان یک شبهاستدلال دیگر میگوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنهگران»؟! این وفاق، با نام اینکه «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنیاش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسیهای قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیهبندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمیخیزد و نه از تکهتکهکردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عملگرایان برای اینکه مانع و مزاحمی در مسیر قدرتشان نباشد، چنین شگردی را در پیش میگیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالتهای فکری نادیده گرفته شوند. هنگامیکه طرّاحان پشتصحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون میکِشند و بهعنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت میدهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانهگی داشت. در این دولت، بازار سطحیاندیشی و سادهسازی و منطقگریزی و محاسبات کوچهبازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد.
«مهدی جمشیدی »
47.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمازصبح شهیدرئیسی عزیزمون درحرم علی ابن موسی الرضا( علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادشهیدرئیسی بخیرروحش شاد😔
هدایت شده از کانال شبگردتنها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش صبحگاهی
Rah@♥♥𝐉𝐎𝐈𝐍
❥❥@Shabgardtanhaaa❥❥
🔴 فهرست حمایت تشکلها، شخصیتهای حقوقی و حقیقی، کانالها از تجمع مردمی ✍️
📌 توجه : فهرست هر ساعت بروزرسانی میشود.
▪️ آیت الله حامد وفسی (مجتهد و استاد اخلاق)
▪️ سردار حسین الله کرم (فرمانده دفاع مقدس)
▪️ دکتر کامران غضنفری (نماینده تهران مجلس)
▪️ حجت الاسلام و المسلمین حقیقت
▪️ حجت الاسلام و المسلمین موسی علیزاده
▪️ حجت الاسلام و المسلمین قنبر عیسیپور
▪️ دکتر صادق کوشکی (استاد دانشگاه تهران)
▪️ زهیر معصومی (فرزند فرمانده شهید دفاع مقدس)
▪️ میلاد رشید (فرزند شهید پاسدار مدافع حرم ابراهیم رشید، فرمانده تخریب کل سوریه)
▪️ مسجد کوثر
▪️ استاد شجاعی
▪️ جانباز آقای آرانی
▪️ خانواده شهید مقاری
▪️ فرزند شهید علی پور
▪️ استاد امیدرضا ستاری
▪️ خانواده شهید میردوستی
▪️ امام جماعت آقای مطهری
▪️ خانواده شهید حاجی امیری
▪️ خانواده شهید مرتضی عراقی
▪️ حمایت رسانه شهرک شهید محلاتی
🔹 کانال کمیل
🔹 تشکل یازهرا
🔹 موسسه نجوا
🔹 تشکل سحاب
🔹 کانال تا ۲۰۳۰
🔹 تشکل صابرون
🔹 کانال آتتی فتنه
🔹 جبهه ملی همت
🔹 کانال آنتی لیبرال
🔹 کانال عصربیداری
🔹 هیئتهای قزوین
🔹 کانال راز موفقیت
🔹 کانال رادیو شهید
🔹 کانال جهش ایران
🔹 تشکل نور علی نور
🔹 تشکل اصحاب حق
🔹 تشکل فریاد ابوذرها
🔹 کانال قیام لله | ایلام
🔹 کانال ره توشه زندگی
🔹 تشکل حکمت صادق
🔹 کانال صدای معنویت
🔹 تشکل تحصن مردمی
🔹 تشکل معین الاحسان
🔹 تشکل سفیران معروف
🔹 هئیت رزمندگان اسلام
🔹 گروه کمکهای مومنانه
🔹 قرارگاه مردمی فلسطین
🔹 کانال ظهور نزدیک است
🔹 ستاد رزمندگان حزب الله
🔹 تشکل آتش به اختیار قم
🔹 گروه مردمی سفیر آرامش
🔹 تشکل مطالبهگران مردمی
🔹 گروه جهادی برکت انقلاب
🔹 کانال طب اسلامی (صالحین)
🔹 قرارگاه جهادی نینوا غرب تهران
🔹 کانال ابصرالناظرین جهاد تبیین
🔹 تشکل حجاب عفاف حیات طیبه
🔹 گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت
🔹 کانال طور سینا | مطالبهگری حجاب
🔹 کانال گوهرشاد (اخبار حجاب و عفاف)
🔹 تشکل مردمی موسسه مجازی قرآنی مبشر
🔹 قرارگاه فرهنگی جهادی شهید ابراهیم رشید
🔹 گروه جهادی شهید ابراهیم هادی مشهد مقدس
🔹 تشکل مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر
🔹 گروه آمران به معروف و نهی از منکر شهرستان عسلویه
🔹 گروه دادخواهانِ ساحت عفاف و حجاب، آمرانِ به معروف و ناهیانِ از منکرِ مسئولین رشت
#️⃣ #نشر_حداکثری ✅
🌀 هر کانال، گروه و شخصیتی را که میدانید از این حرکت حمایت میکند، برای ما بفرستید تا اسامی آنها را در اعلامیه و بیانیه نهایی ذکر کنیم.
☑️ نشانی زیر برای معرفی میباشد.
🆔 @najva_pr 📝
🔖 به پویش مطالبهگری قانون حجاب با برچسب زیر بپیوندید 💯
#️⃣ #احیای_کمیته_انقلاب ✅
#️⃣ #اجرای_قانون_حجاب
اگر به موقع مطالبه به حق نکنیم در تجارت فحشا و ترویج بی حیایی سهیم خواهیم بود.
هویت ایرانی اسلامی
در خطر است
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
از ۱۹ وزارتخانه فعلی، ۱۴ وزارتخانه موظف به اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب هستند.
۳۲ دستگاه و نهاد حکومتی علیرغم اینکه چندین سال از مصوبه ۴۲۷ در سال ۸۵ می گذرد، تاکنون نمودی همه جانبهای از سوی این دستگاهها در سطح جامعه رویت نشده است.
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴
با تجمع قانونی
مقابل ساختمان ستاد مرکزی قوه قضائیه
ساعت ۱۴
تقاطع بلوار کشاورز و خیابان حجاب
گرد هم می آییم.
تا بار دیگر شاهد به مسلخ رفتن
آرمان های روح الله نباشیم.
🔖 به پویش مطالبهگری قانون حجاب با برچسب زیر بپیوندید 💯
#️⃣ #احیای_کمیته_انقلاب ✅
#️⃣ #اجرای_قانون_حجاب ✅
🔔 کانال #تجمع_مردمی
هدایت شده از 🇮🇷خادمین مخلص شهر جدید (فازیک)بهارستان🇮🇷
654_52372390188386.mp3
5.56M
هدایت شده از اقیانوس نهج البلاغه
05-74.mp3
3.69M
🌹 ﷽ 🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
السلام علیک یا اباعبدالله
🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺
قسمت هفتاد و چهارم خطبه امام حسین(ع) در منا
خلاصه ای از درس امروز
1_امام حسین (ع) در اواخر این خطبه میفرمایند: پروردگارا تو میدانی اعتراض و فریاد و اقدام و نهضت ما علیه حکومت غاصب و ظالم اموی نه به خاطر دسترسی به قدرت و ثروت دنیای فانی است بلکه ما میخواهیم اولا؛ پرچم و نشانه های دین تو را به مردم ارائه دهیم. ثانیا؛ در شهرهای تو اصلاح ایجاد کنیم. ثالثا؛ برای بندگان مظلوم و بی پناه تو امنیت و آرامش برقرار نماییم. رابعا؛ به فرائض و احکام تو عمل کنیم.
2_در حکومت اموی فساد و گمراهی نهادینه و فقر، تبعیض، رشوه، رانت خواری، ربا و ریا همه حکومت را فرا گرفته بود.
در چنین حکومتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر در زندان یا در زیر شکنجه ها یا در تبعید و یا به شهادت رسیدند، سخن از عمل به فرائض الهی امکان پذیر نیست.
3_ در حکومت اموی مردم دین ستیز و دین گریز خواهند شد.
اگر در حکومت اسلامی عدالت وجود داشته باشد و قضات، افرادی صالح و پاک دست باشند و در اجرای حدود الهی برای تمامی افراد جامعه در هر سمت و جایگاهی که باشند، رضایت خداوند را در نظر بگیرند و اگر حاکمان فقر زدایی را در اولویت خود قرار دهند میتوان از عمل به فرائض و احکام الهی سخن گفت.
4_ فقر، فرصتی برای شیطان در دین زدگی و دین گریزی مردم است.
چهارشنبه _1403/07/04_ ارسال از اصفهان
خداوند یار و نگهدارتان 🌹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹