eitaa logo
ملاردی ها
83 دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
16.8هزار ویدیو
193 فایل
استقلال آزادي جمهوري اسلامي @Gh123 Admin @Arangeh @Malardiha https://eitaa.com/karizno
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای امیرعبداللهیان! ❓در گعده‌خانهء غیر منتخب داووس چه می‌کنید؟ ❓اگر آنجا نروید، کدام یک از منافع ملی ما تأمین نمی‌شود یا به خطر می‌افتد؟ ❓رفتن شما به این نهاد خصوصی غیر منتخب، چه منافعی برای ملت ایران به ارمغان می‌آورد که در جای دیگر تأمین نمی‌شود؟ ✍️مهدی منتظر مهدی ❓ضمناً، بر اساس دعوت به عمل آمده یعنی چه؟ چرا رک و راست نمی‌گویید شیطان مجسم روی زمین، کلاس شوآب (رییس مجمع جهانی اقتصاد، WEF) از امیرعبداللهیان دعوت کرده و وزیر هم نه نگفته؟ ❓شفاف بگویید ثمر شرکت در این اجلاس‌های صهیونیستی چیست؟ ❓در این اجلاس خصوصی غیر دولتی چه می‌گذرد که نمی‌توانید از آن دل بکنید؟ 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏻ویدیوی فوق، کاری است از مجمع جهانی اقتصاد که پس از تدوین دستور کار 2030، در سال 2016 تهیه شده که 8 پیش‌بینی در خصوص آیندهء دنیا در سال 2030 کرده است. پیش‌بینی‌هایی که بیشتر به برنامه‌ریزی‌ شبیهند. 📌اکنون که در میانهء راه رسیدن به سال هدف 2030، برای اهداف توسعهء پایدار هستیم، دیدن این ویدیو بسیار جالب‌تر می‌شود. این‌که چه مواردی از این برنامه‌ریزی‌ها تحقق یافته یا در حال تحقق است. ➖این 8 پیش‌بینی عبارتند از: 1️⃣سلب کلی مالکیت از افراد (=بردگان نوین): انسان‌ها دیگر مالک هیچ چیزی نخواهند بود و باید همه چیز را اجاره کنند. (گرانی روزافزون مسکن و خودرو، یکی از دلایلی است که افراد، دیگر توان خرید نخواهند داشت) 2️⃣افول آمریکا و تقسیم قدرت بین چند کشور دنیا 3️⃣تولید اعضای بدن انسان در آزمایشگاه 4️⃣کاهش شدید مصرف گوشت (تبلیغات روزافزون حشره‌خواری را به یاد آورید. بردگان حتی از خوردن غذای معمول محروم خواهند شد... بد نیست به گرانی روزافزون انواع گوشت و ناتوانی مردم در خرید آن هم توجه کرد) 5️⃣جابه‌جایی‌های جمعیتی و مهاجرت‌های گسترده 6️⃣قیمت‌گذاری جهانی کربن و محدودیت برای مصرف سوخت‌های فسیلی 7️⃣سفر به فضا و ارتباط با بیگانگان فضایی (= اجنه) 8️⃣فروپاشی ارزش‌های غربی ☑️ویدیوی فوق، احتمالا به دلیل بازتاب‌های منفی، دیگر بر روی سایت WEF وجود ندارد، اما همچنان در اینترنت قابل بازیابی است. 🆔@CoronaDeception
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏻تاکسی‌های برقی واگذار نمی‌شوند! ❌این شعار مجمع جهانی اقتصاد (همان که امیرعبداللهیان، امسال نیز در آن حاضر شده است) را به خاطر دارید؟ ❌«در سال 2030، شما مالک هیچ‌چیز نخواهید بود!» (اینجا را ببینید) ♨️از کنار اخباری که این روزها می‌شنوید، به سادگی رد نشوید! متأسفانه برخی از ارکان کشوری، در جهت دستیابی به اهداف سند 2030 و مع‌الاسف مجمع جهانی اقتصاد -این نهاد تمام صهیونیستی- گام بر می‌دارند. ➖پ.ن: در خصوص مضرات خودروهای برقی، قبلاً اینجا نوشته‌ام. 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
💠امام خامنه‌ای: «صدا و سيما را دانشگاهی برای تدريس‌ اصول‌ اسلام‌ انقلابی بدانيد» 🔻خطاب به خانم صادقی و دست‌اندکاران برنامه: شما بی‌جا کردید که به این صورت در قاب تلویزیون ظاهر شدید. لباس تو خونه‌ای‌هاتون رو جلو مهمانان‌تان بپوشید، نه در دانشگاه تلویزیون! 🔺فلسفهء حجاب، دلبری کردن و تو چشم بودن نیست! این‌ها از بدیهیات حجاب است که مع‌الاسف در دانشگاه صدا و سیما رعایت نمی‌شود! 🔻آنچه در سیمای ملی دیده می‌شود آن است که قدم به قدم در راه پوشش کمتر گام برمی‌دارد. ♨️ای وای بر ما! ⭕️پ.ن: اون روسری قرمز کج و کولهء ایشان، واقعاً فاجعه هست! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
🔰سران و کارشناسان جهان، روز چهارشنبه، هفدهم ژانویه، در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) گرد هم آمدند تا دربارهء «بیماری X» و تهدیداتی که یک پاندمی دیگر می‌تواند ایجاد کند، گفتگو کنند. 🌀در این نشست، سخنرانانی از سازمان بهداشت جهانی، شرکت داروسازی آسترازنکا و شرکت فیلیپس حضور داشتند و در مورد تلاش‌هایی که باید انجام شود تا سیستم‌های مراقبت بهداشتی برای چالش‌های متعدد پیش رو آماده شوند، بحث کردند. ♨️طبق محاسبات #مجمع_جهانی_اقتصاد، آماده‌سازی سیستم بهداشت دنیا برای یک پاندمی دیگر، نزدیک به «یک تریلیون دلار» هزینه دارد. 🌀بیماری X، یک بیماری ناشناخته و فرضی است که می‌تواند یک پاندمی جدی ایجاد کند. همه‌گیری‌ای که طبق پیش‌بینی WHO، به میزان 20 برابر کرونا کشنده است. این سازمان در نوامبر 2022، گروهی متشکل از 300 دانشمند را برای مطالعه و تحقیق دربارهء این بیماری تشکیل داد. ♨️این ویروس فرضی، هنوز شکل نگرفته، اما دانشمندان و شرکت‌کنندگان در WEF می‌گویند که در مورد عامل بیماری‌زای بالقوه گفتگو خواهند کرد تا در صورت بروز بیماری بتوانند به درستی آماده شوند. 🌀اولین بار و در سال 2018، WHO با درک اهمیت بیماری‌های عفونی نوظهور (EIDs)، بیماری X را به عنوان یک هدف تحقیق و توسعه، نشان‌گذاری و برجسته کرد. . . . ❌همه چیز برای پاندمی بعدی، در حال مهیا شدن است... منابع: اینجا، اینجا و اینجا 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
♨️از خواندن اخبار نشست WEF برای پاندمی آینده، وحشت کردم! 🔺طبق برنامه‌ریزی اینان، قرار است شاهد کشتار مردم به میزان 20 برابر کرونا باشیم. 🔻شیاطین انسی، جزییات پاندمی بعدی را توضیح می‌دهند، چرا که خود، خالق آن هستند. 📌ابله کسی است که پاندمی بعدی را صرفاً یک بیماری قلمداد کند و بازهم به نسخه‌هایی که از سازمان بهداشت جهانی می‌آید بسنده کند و مردم را به کشتن دهد! ❓راستی، وزارت بهداشت ما به رغم وجود این همه نشانهء آشکار برای پاندمی بعدی، چه برنامه‌ای برایش دارد؟ ❓باز هم منتظر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی می‌ماند؟ ❓باز هم خلق‌‌الله را زیر بمباران رسانه، وحشت‌زده خواهد کرد و باز هم مردم را تشنهء واکسنی خواهد کرد که خود، مخل سلامتی است؟ ❓بازهم دوگانهء واکسن وطنی و غیروطنی را به راه خواهد انداخت تا مردم را فریب دهد؟ 🔺قبلاً گفته‌ام که ساخت واکسن، برای بیماری X در بریتانیا شروع شده. ساده‌لوح کسی است که باور کند برای بیماری‌ای که معلوم نیست چیست، واکسن امن و مطمئن می‌سازند و از آن استفاده کند. 🔻در خصوص واکسن پاندمی آینده، ذکر یک نکته ضروری است: در پاندمی کرونا، اولین واکسن به فاصلهء 326 روز از انتشار توالی ژنتیکی ویروس کرونا، در دسترس قرار گرفت. حالا اعلام شده که در پاندمی آینده، این زمان به 100 روز پس از ظهور و بروز ویروس، کاهش خواهد یافت. 🔺خدمت عشاق واکسن وطنی و آنهایی که در دوگانهء کاذب واکسن داخلی-خارجی گرفتار می‌شوند باید بگویم که احتمالاً ایران نیز هم‌زمان خواهد توانست ظرف 100 روز، واکسنش را تولید کند. 🔻اگر مایلید بدانید چگونه، لطفاً اینجا را بخوانید. 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏻ویدیوی فوق، مراسم وردخوانی کوتاهی است که دیروز و در انتهای میزگرد اقلیمی WEF برگزار شد. 🎞در این صحنه، خانم «پوتانی» رییس قبیلهء Yawanawá از آمازون برزیل، مراسم مخصوص رو اجرا فرمودند. البته ابتدا در توضیح این مراسم گفتند که حامل صدای طبیعت و جنگل هستند و از حضار خواستند که ذهن و روح و فکرشون رو با خود ایشان (پوتانی) متمرکز و همراستا کنند. 🔮ورد خواندن این بانوی رییس قبیله رو ببینید، بعدش هم کل وردها رو تو سر حضار میزگرد اقلیمی WEF فوت می‌کنند، تا قشنگ گوشت بشه، بچسبه به تن‌شون و حظ و بهرهء معنوی ازش ببرند. 🔮قضاوت در خصوص این وردخوانی‌ها با خود شما عزیزان؛ هر چند که من فکر می‌کنم پوتانی داشت از خدای آمون، برای نمایندهء بانک جهانی و IMF که در این میزگرد حضور داشتند، طلب یاری می‌کرد. 🧿آمون نگهدارشان باد! . . . . . ☑️پ.ن: یادمان باشد، دشمن اصلی بشریت ابلیس است؛ ☑️برای غلبه بر ابلیس، ابتدا باید پیروانش را ناکار کرد. پیروان او هم اکنون در داووس (نشست WEF، مجمع جهانی اقتصاد) گرد هم آمده‌اند تا آخرین تیرهای مکر شیطان را بر پیکر نحیف بشریت، پرتاب کنند. ☑️اگر می‌خواهیم سر نحس ابلیس به دست مبارک حضرت صاحب‌الامر عج الله، از بدنش جدا شود و دوران استیلای او برای همیشه پایان یابد، باید در گام نخست و برای یاری مولای‌مان، کافر به تمامی باورهای طواغیت باشیم! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏻اینجا داووس است، خارج از ساختمان برگزاری اجلاس WEF. 🔸برخی خبرنگاران سمج، تدروس آدهانوم را دوره کرده‌اند. 🔹به لبخندهای یخ این مترسک دقت کنید! 🔸تنها واکنش وی در قبال سوالاتی که از او و جنایاتش پرسیده می‌شود، سکوت است! 🔻ازش می‌پرسند: ❓چه زمانی موعد انتشار بیماری X است؟ 🎞کلیپ را ببینید... 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
پروژهء ICERP/ بخش ششم 🔙پیشتر، نحوهء هزینه‌کرد وام‌هام 50 و 90 میلیون دلاری بانک جهانی به و. بهداشت توضیح داده شد. اما! ♨️گویا این وام‌ها به کام و. بهداشت مزه کرده و آقایان روی دور وام افتاده‌اند، طوری‌که تقاضای وام سوم به مبلغ 200میلیون دلار را هم به بانک جهانی داده‌اند! 🔸اسفند 1401، حمید اسدی، معاون مرکز هماهنگی اقتصادی و. بهداشت اعلام کرد: «تقویت شبکه آزمایشگاهی و توسعه درمان در راستای مبارزه با کرونا، از اهداف دریافت وام دوم از بانک جهانی بود... ما پیگیر وام سوم هستیم که موافقت ضمنی آن هم از سوی بانک جهانی صورت گرفته و امیدواریم در ادامه مذاکرات، به نتیجه برسد». 🔹او با اشاره به اینکه وام سوم را برای تکمیل شبکه آزمایشگاهی نیاز داریم، افزود: «پیشنهاد ما به بانک جهانی، ۲۰۰ میلیون دلار است». 🔸مطابق اطلاعات موجود در وبسایت بانک جهانی، به نظر می‌رسد که هنوز با این وام، موافقت نشده و امیدوارم که هرگز نشود. 🔹باید جلوی این وام گرفتن‌های مکرر را گرفت! چرا ما مردم، این‌قدر ساکت و بی‌تفاوتیم؟ 🔸لابد بعد از وام سوم، دنبال چهارمی و پنجمی و... خواهند بود. 🔹بانک جهانی، در تشریح وضعیت ایران در قبال دو وام قبلی، از اصطلاح New Normal برای کشور ما استفاده کرده است. این اصطلاح، عبارتی خاص، با بار معنایی خاص است که در دوران کرونا اختراع شد، چیزی شبیه به Build Back Better و از این دست. 🔸به طور کلی ما با دریافت این وام‌ها، داریم به یک کشور نرمال -از دید صهیونیست‌های بانک جهانی- تبدیل می‌شویم! ادامه دارد، ان‌شاء‌الله! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
پروژهء ICERP/ بخش 7 ▪️با دریافت وام‌ها، عین‌اللهی شروع به توزیع ادوات خریداری شده کرد، که اعتراضاتی را هم در پی داشت. مجلس، 10 بار تصمیم به استیضاح عین‌اللهی گرفت، استیضاح‌هایی که هرگز عملی نشد و پس گرفته شد. برخی گمانه‌زنی‌ها، پس گرفتن استیضاح را با توزیع ادوات خریداری شده در شهرهای مختلف، مرتبط می‌دانستند. واردات این همه تجهیزات پزشکی و توزیع‌شان، اعتراضاتی را از سوی خود پزشکان در پی داشت. قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در واکنش به این واردات گفت: «70% MRIهایی که در کشور انجام می‌شود، غیرعلمی و غیرضروری است». عبدالرسول صداقت، عضو شورای عالی نظام پزشکی هم با انتقاد نسبت به سیاست اشتباه بهداشت در واردات دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی بدون انجام کار مطالعاتی گفت: «توسعه باید بر مبنای اصول علمی باشد و این‌طور نباشد که هر نماینده مجلس به هر دلیلی که بر وزارت بهداشت و ارز تجهیزات پزشکی تسلط دارد، بتواند برای شهرش هر تجهیزاتی که می‌خواهد وارد کند.» به گفته صداقت، واردات این دستگاه‌ها اولاً ارز خیلی زیادی را خارج می‌کند. دوماً این دستگاه‌ها بعد از یک سال که دوره گارانتی‌شان تمام شد، به تدریج نیاز به قطعات و نگهداری می‌یابند که خیلی گران است. سوماً وجود این دستگاه‌ها باعث می‌شود یک‌سری خدمات غیرضرور و القایی درخواست شود. نامه‌نگاری و. بهداشت با وزارت صمت برای خرید ادوات هم بسیار خنده دار است: وزیر تأکید بر واردات دارد، اما در عین حال در نامه‌اش حمایت از تولید ایرانی را می‌گنجاند! که چی؟ ❓در پس این وام‌ها و واردات این قبیل تجهیزات و ادوات، چه هدفی نهفته است؟ 🆔@CoronaDeception
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ انتشار بخش اوّل مستند زندگی «طاهره قرةالعین» با نام «خاک شکوفه آتش» ساخته بازیگر فراری «شبنم طلوعی» 🔻تشکیلات بهائیت همواره از هر ابزاری برای تحریک و تقویت اغتشاشات در ایران استفاده کرده و انتشار این مستند که محصول کار چند روز هم نیست، در پی حمایت موذیانه این تشکیلات از بحران اجتماعی کشف حجاب در ایران است. 🔻فرقه سراسر بدعت بهائی که کینه دیرینه از شیعه و مردم ایران دارد، با همدستی آمریکا و اسرائیل و دیگر معاندین نظام، در التهابات اخیر کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش‌‌آفرینی کرد، که بازداشت تعدادی از بهائیان توسط دستگاه‌های امنیتی این مساله را به وضوح ثابت کرد. 🔻« زرّین‌تاج برغانی قزوینی» ملقب و مشهور به «قُرَّةُالعَین» از مریدان شیخی مسلک علی‌محمد باب و از رهبران جنبش بابیه بوده‌است. و متهم ردیف اول قتل فجیع عمویش شهید «شیخ محمدتقی برغانی قزوینی» معروف به «شهید ثالث» و از سردمداران «واقعه بدشت» بود. 💀@bahaiyat💀
ح) توبه نامه کتبی پس از آشکار شدن ناتوانی سید علی محمد در اثبات ادعای خود، وی را تنبیه کردند و او برای دومین بار به طور رسمی از ادعاهای خویش دوری جست و اظهار پشیمانی کرد. او این بار به صورت کتبی و خطاب به ولی عهد، توبه نامه رسمی نوشت. میرزا ابوالفضائل گلپایگانی، بزرگ ترین مبلّغ بهایی در کتاب کشف الغطاء عین توبه نامه باب را آورده است: «فداک روحی، الحمد لله کما هو أهله و مستحقه» که ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر کافه عباد خود شامل گردانیده. «فحمداً له ثم. حمداً» که مثل آن حضرت را ینبوع رأفت و رحمت خود فرموده که به ظهور عطوفتش عفو از بندگان و ستر بر مجرمان و ترحم به داعیان فرموده. «أشهدالله و من عنده» که این بنده ضعیف را قصدی نیست که خلاف رضای خداوند عالم و اهل ولایت او باشد. اگرچه بنفسه، وجودم ذنب صرف است، ولی چون قلبم موقن به توحید خداوند جل ذکره و به نبوت رسول او و ولایت اهل ولایت اوست و لسانم مقر بر «کل ما نزل من عند الله است»، امید رحمت او را دارم و مطلقاً خلاف رضای حق را نخواسته ام و اگر کلماتی که خلاف رضای او بود از قلم جاری شده، غرضم عصیان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را. و این بنده را مطلق علمی نیست که منوط به ادعای باشد و «استغفرالله ربی و اتوب الیه من أن ینسب علی أمری» (و استغفار و توبه می کنم از امری که به من نسبت داده شده است). و بعضی مناجات و کلمات که از لسان جاری شده، دلیل بر هیچ امری نیست و مدعی نیابت خاصه حضرت حجه الله علیه السلام را محض ادعا مبطل است و این بنده را چنین ادعایی نبوده و نه ادعای دیگر. مستدعی از الطاف حضرت شاهنشاهی و آن حضرت چنان است که این دعاگو را به الطاف و عنایات سلطانی و رأفت و رحمت خود، سرفراز فرمایند و السلام. (۱) 📗۱)- میرزا ابوالفضل و سیدمهدی گلپایگانی، کشف الغطاء، صص ۲۰۴ و ۲۰۵. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۳_۳۴ 💀@bahaiyat💀
معرفی فرقه های ضاله بعنوان ادیان ابراهیمی از سوی پایگاه اطلاع‌ رسانی داخلی 🔹پایگاه اطلاع‌ رسانی تابناک با انتشار مطلبی بعنوان «دین‌های ابراهیمی یا ادیان سامی»، بابیت و بهائیت را همراه اسلام، مسیحیت و یهود، از جمله ادیان ابراهیمی معرفی کرده است. 🔸انتشار چنین مطلبی از پایگاه اطلاع رسانی که خویش را مقید به انتشار مطالب بر مبنای اصول و ارزش های اسلام و قوانین جمهوری اسلامی معرفی می کند جای بسی تعجب است. ♦️بابیت و بهائیت بر اساس تعاریف پژوهشگران حوزه دین و معنویت در ردیف فرقه‌ها یا جنبش‌های نوپدید دینی قرار گرفته و ریشه، تاریخ شکل‌گیری، افکار و عملکرد مؤسسین، آموزه‌های آن و... به‌ خوبی نشان می‌دهد که به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان آن را یک دین نامید. 💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️هذیان های یک روشنفکرنما ⚠️بررسی پریشانگویی های صدیقه وسمقی، سمپات بهائیت 👈امروزه برخی از افراد که دارای سوابق دانشگاهی یا پژوهشی هستند می کوشند تا به عنوان روشنفکر شناخته شوند و برای شان اصلا اهمیتی ندارد آنچه می گویند، به عبارت دقیق تر، می بافند، تا چه حد به حقیقت نزدیک است. ▫️بهتر است نام این طیف را روشنفکرنمایان بگذاریم که از سر عقده های حقارت به چنین طریقی کشیده شده اند تا جایی که برای مطرح شدن هر امر کذبی را بر زبان جاری می کنند. اگرچه سایر افرادی که امروزه به عنوان روشنفکر شناخته می شوند هم چندان منطبق با اصول دینی و اخلاقی سخن نمی گویند، با این حال اغلب در مسیر فعالیت خویش مبادی اخلاق حرفه هستند و برای حفظ آبرو بدیهیات را انکار نمی کنند. 🔸این دسته از روشنفکران می کوشند تا قرائتی از دین و اخلاق ارائه دهند که به زعم خودشان با داده های علوم تجربی و عقلانیت منطبق است و اگرچه این شیوه استنتاج برای فهم احکام دینی کارآمد نیست با این حال متدولوژی آن ها ولو غلط، امری مشخص است. ➕در این یادداشت نمی خواهیم به نقد متدولوژی روشنفکران در تحلیل گزاره های الهیاتی بپردازیم بلکه موضوع قابل توجه، ظهور روشنفکر نمایانی است که با تظاهر به اندیشه ورزی، عاری از خرد به اظهار نظرهایی می پردازند که هیچ دلیل و بینه ای برای آن ندارند. 🔘هدف این طیف، جدای از عوام فریبی و مطرح شدن در رسانه ها این است که مشتی دین ستیز و زندیق به تمجید از آنان بپردازند و تمجیدشان کنند. الله متعال در قرآن کریم می فرماید: وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمى‌شوند، مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى. بگو: «در حقيقت، تنها هدايت خداست كه هدايت [واقعى‌] است.» و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد، باز از هوسهاى آنان پيروى كنى، در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت.(سوره بقره، آیه ۱۲۰) ❗️ صدیقه وسمقی ازجمله روشنفکرنمایان است که ابتدا برای مطرح شدن دست به دامن مهره های بهائی شد و برای جلب رضایت آنان قرائتی از احکام اسلامی ارائه کرد که برای هیچ مسلمان عاقل و آگاه به قرآن کریم قابل پذیرش نبود. خانم وسمقی در کمال جهل و نادانی از معارف قرآن کریم، خویش را زبان گویای اسلام معرفی می نماید و سعی دارد با انکار دستورات خداوند، شرایط را برای ترویج فرقه ضاله بهائیت محیا نماید. ▪️وی که تا پیش از این، با نفاق، خود را اهل مراعات احکام اسلامی نشان می داد، امروزه طاهرة قره العین را الگوی خود دانسته و حجاب از سر برداشته است. (طاهره همان زنی است که با داشتن همسر و فرزند، همراه مردان بابی که علیه اسلام قیام کرده بودند راهی بدشت شد و در آنجا با زینت و آرایش فراوان در میان نامحرمان حاضر گردید) 🔸ظاهرا خانم وسمقی نیز مانند بابیان سلف به این نتیجه رسیده است که دوره احکامی چون حجاب و رعایت حدود اخلاقی اسلام به سر آمده و در عصر حاضر بهتر است با ابتذال مدارا کنیم. ایشان گویی در خصوص سنت الهی در قرآن چیزی نمی دانند چنانچه الله متعال می فرماید: سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا، سنّت الهى از پيش همين بوده، و در سنّت الهى هرگز تغييرى نخواهى يافت.(سوره فتح، ایه ۲۳) ▫️خانم وسمقی در کمال جسارت مدعی شده که از اساس، دستور به حجاب در اسلام وجود ندارد و گویی تا کنون ندیده است که الله متعال در قرآن می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا. ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.(سوره احزاب، آیه ۵۹)
🔰🔰همچنین در سوره نور، آیه ۳۱ می فرماید: وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید! 👈در آیات فوق با صراحت دستور به رعایت حجاب آمده و گویی خانم وسمقی چنان شیفته هم صحبتی با بهائیان شده که فراموش کرده مسلمانان به کتابی تحت عنوان قرآن اعتقاد دارند!!! حقیقت آن است که از گذشته تا به حال، روشنفکران ایرانی با فرقه ضاله بهائیت بر سر مهر نبوده اند و از آنجا که به ابعاد ضدانسانی آن اگاه بودند، برای حفظ آبرو هم که شده به نقد آن می پرداختند. از ملکوم خان گرفته تا کسروی، رائین و عبدالکریم سروش جملگی بر این امر اتفاق نظر داشته اند که بهائیت فاقد جنبه های یک آئین است.(اگرچه بماند که فرزند آقای سروش که تحت نام پدر خود را مطرح کرده و اخیرا نیز به سطح یک مشاور روانشناسی تنزل پیدا کرده، از مواضع خانم وسمقی استقبال نموده است) ⭕️تشکیلات فرقه ضاله بهائیت برای جبران این خلاء یعنی نداشتن سمپات و حامی از میان طیف روشنفکر به این شیوه روی آورد که افرادی با تحصیلات دانشگاهی را شناسایی نماید و آن ها را درحالی که در سطوح دسته چندم روشنفکری نیز نیستند به عنوان یک متفکر معرفی کند تا با این هویت سازی کاذب، وانمود نماید از میان اهل تفکر هم افرادی هستند که آن ها را تائید کنند. 💀@bahaiyat💀
ط) اعدام نوشتن توبه نامه، پایان ماجرا نبود. باب تا روزی که زنده بود، بر مقام های دروغین خود می افزود و از سوی دیگر، طرفدارانش نیز با حمایت بیگانگان - که در جای خود درباره آنها بحث خواهد شد - آشوب هایی در گوشه و کنار مملکت به راه انداختند که تحمل آن برای دولتمردان ممکن نبود. شوق ریاست و روان بیمار سید علی محمد باب، او را تا آنجا کشاند که. دیگر راهی برای بازگشت از آن منجلاب برایش باقی نماند و با وجود فتوای علما به احتمال خبط دماغ (نداشتن تعادل روانی) و نارضایتی از اعدام وی، میرزا تقی خان امیرکبیر ناچار دستور اعدام را صادر کرد و سرانجام به دستور صدر اعظم مقتدر و میهن دوست ایران، برای جلوگیری از ادامه آشوب هایی که پیروان و دوستداران باب به پا کردند، سید علی محمد باب در روز بیست و هشتم شعبان ۱۲۶۶ ه- .ق مطابق اول تموز در میدان صاحب الزمان تبریز به دار آویخته و تیرباران شد. (۱) بنا بر نوشته عبدالحسین آواره در کتاب کواکب الدریه، سلیمان خان افشار جنازه باب را از خندق دزدید و نخست آن را به کارخانه حریربافی حاج احمد میلانی بابی برد. سپس از آنجا به تهران و حدود شصت سال بعد به حیفا در اسرائیل انتقال یافت و در محل مخصوصی به نام «مقام اعلی» دفن شد. عبدالحسین نوایی در بررسی این نوشته و ادعای بابیان می نویسد: وقتی که انسان با مراجعه به کتب ایشان جزئیات امر را مطالعه کند، فکر می کند که از جسدی مشبک و پاره پاره بعد از این چند سال چه می ماند و از آن گذشته، جسد مومیایی نشده چطور نمی پوسد و بوی نمی گیرد، در صورتی که جسد انسانی پس از یک روز متعفن می شود، به حدی که از تحمل آدمی خارج می گردد. هرگز بدین مطالب، عقل سلیم تسلیم نمی شود و آنچه نقل شد، صرفاً برای نشان دادن کلیه عقاید مختلف است، والّا طبیعی ترین مطلب همان است که در طی سه روز افتادن در خندق، جانوران چیزی از آن باقی نگذاشته اند. (۲) استخوان های سید علی محمد باب که بهاییان آن را «رمس اطهر» یا «عرش حضرت اعلی» می-نامند، پس از شصت سال نگه داری پنهانی در محل های گوناگون، سرانجام در سال ۱۹۰۹ میلادی در زمان ریاست عبدالبهاء بر این فرقه، در این محل به خاک سپرده شد و امروز مهم ترین مکان زیارتی بهاییان است و برای دستگاه رهبری بهاییت، اهمیتی فوق العاده دارد. 📗۱)- ابوالقاسم افنان، چهار رساله تاریخی درباره قره العین، ص ۴۳. 📗۲)- فتنه باب، اعتضادالسلطنه، به سعی و توضیحات؛ عبدالحسین نوایی، تهران، انتشارات بابک، ۱۳۵۱، ص ۱۴۶؛ سید محمدباقر نجفی، بهاییان، به نقل از: فتنه باب، ص ۱۴۶. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۴_۳۶ 💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه بعد خبر فوت دانشمند جليل دوست و «معلم من»، (سيد كاظم) رسيد. پيش از رسيدن اين خبر، خوابم را به برخى از مردم خبر دادم پس درود فرستد خدا بر او به جودش). و در توقيعى كه «فاضل مازندرانى در كتاب «اسرار الاثار» نقل كرده است، على محمد شيرازى تصريح مى‌كند: «و اما رأيت من آيات معلمى...» (١) (و اما آنچه از آثار و كتابهاى معلمم «سيد كاظم» ديدم...) تا آنجا كه به نقل از كتاب: «ظهور الحق» على محمد شيرازى پيش از دعوى با بيت، و پس از شنيدن خبر مرگ سيد كاظم، به يكى از دوستانش نوشته است: «از قضيۀ عروج سيد جليل اعلى اللّٰه مقامه كه اشاره فرموده بوديد، جميع اركان وجود قميص حزن پوشانيده. اف على عيش الدهر بعده. آه ثم آه من صعوده إلى الملأ الأعلى، لم ير الدهر في أنفس الشيعة نفس مثله قط...». (٢) البته ديگر مآخذ غيربابى، مانند كتب شيخيه، به اين مسئله كه على محمد شيرازى، تا زمان حيات سيد كاظم، جزء شاگردان سيد و از اصحاب شيخيه بوده است، شك و ترديدى روا نداشته‌اند و آنچه كه مورد نقد و ايرادات «حاج محمد كريم خان كرمانى» در كتاب: «ازهاق الباطل» و رسالۀ: «در رد باب مرتاب».. مى‌باشد، مربوط به جانشينى سيد پس از فوت اوست و مرحوم «ميرزا محمد تنكابنى» ضمن شرح خاطرات خود، تصريح مى‌كند كه: «در همان زمان كه مؤلف كتاب در عتبات مشرف بودم و چند وقتى به درس حاجى سيد كاظم تلمذ مى‌نمودم. مير على محمد هم به درس او مى‌آمد و قلم و دواتى همراه داشت و هر چه سيد كاظم مى‌گفت از رطب و يا بس او در همان مجلس درس مى‌نوشت....» (٣) در هر صورت على محمد شيرازى، تا قبل از فوت سيد كاظم، در كربلا بوده و تا «سيوطى» (۴) و «حاشيۀ ملا عبداللّٰه» (۵) نيز بيشتر درس نخوانده كه بنا به تصريح «ميرزا ابوالفضل گلپايگانى»، و نقل «شوقى افندى» در كتاب: «مطالع الانوار» (۶) در آغاز ربيع الاول سال ١٢۵٧ از كربلاء و نجف به شيراز برگشته است. 📗١) . ج١، ص٣۵، ذيل كلمه آيه. 📗٢) . ص٢۶٣ 📗٣) . قصص العلماء، ص۵٩ 📗۴) . بهجة المرضية فى شرح الألفية 📗۵) . حاشيه تهذيب المنطق، ملا سعد الدين تفتازانى، كه ملا عبداللّٰه يزدى بر آن حاشيه‌اى نگاشته، و به كتاب، حاشيه ملا عبداللّٰه مشهور است. 📗۶) . ص۵٩، مطالع الانوار، ترجمه عربى از كتاب srekaerB nolaD به قلم: شوقى افندى است كه توسط‌عبدالجليل سعد و به دستور محافل بهائيان مصر و سودان در سال ١٩۴١ م ترجمه و چاپ و نشر شده است. تحت عنوان تلخيص تاريخ نبيل زرندى، توسط عبدالحميد اشراق خاورى، به زبان پارسى برگردانيده شده است. اين نكته قابل تأمل است كه نام رساله سيد كاظم رشتى در جواب ملامحمد رشيد، و در شرح بعضى از عبارات كتاب: كلمات مكنونه، ملا محسن فيض، مطالع الانوار است. مراجعه شود به كتاب: فهرست، ج١، ص٣٧٧، بهائيان مسلماً اين نام را از سيد كاظم اخذ و اقتباس كرده‌اند. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۳_۱۶۴ 💀@bahaiyat💀
🔹معضل بهائیت در قوانین مدنی و جزایی بهائیت از جریان‌های مدعی عصر حاضر است که ادعاهای بسیاری در حوزه ديانت دارد؛ از جمله به روز و اقتضاي زمان بودن!! ولی در مقام عمل فقیر است. به عبارت دیگر، بهائیت فقیری است که با ادعاهای بسیار و جنجال و هیاهو به دنبال پنهان کردن فقر ذاتی خود است. برای روشن شدن حقیقت، مطلب را در قالب چند مثال مطرح می‌کنیم تا موضوع به سادگی روشن شود. هنگامی‌که سخن از اصول و تعالیم دین می‌شود، بهائیت از تعالیم دوازده‌گانه خود سخن می‌‌گوید؛ ولی مشکل اینجاست که این تعالیم، چند شعار کلی است که قابل تأویل و تفسیر است و وارد جزئیات نمی‌شود؛ مثلاً شعار «تساوی حقوق زن و مرد»، گنگ و کلی است که بهائیت با تبلیغات بسیار، آن را به خود نسبت داده و از ابداعات خود می‌شمارد؛ ولی حق‌پژوهان می‌دانند که موارد بسیاری در بهائیت وجود دارد که زن نه تنها مساوي و برابر با مرد نیست، بلکه به کلی از حقوق خود محروم است و بهائیان یا سکوت کرده‌اند یا به توجیه پرداخته‌اند؛ جای خالی زن در تشکیلات بیت العدل و جانشيني سران بهائيت از جمله عبدالبها و ... یکی از این موارد است. جالب‌تر آن که در موارد بسیاری زنان بهائی نیز با یکدیگر برابر نیستند، چه رسد زن با مرد؛ تفاوت مهریه زن شهری با زن روستایی را می‌توان از جمله این نابرابری‌ها شمرد. هنگامی‌که وارد بحث احکام می‌شویم، کلیات بیان می‌شود؛ ولی خبری از جزئیات (فروعات) نیست؛ برای نمونه در بحث ازدواج، کلیات را بیان می‌کنند؛ ولی جزئیات (همچون ازدواج با محارم، نفقه زن و فرزندان پس از طلاق و مجازات سرقت، توهین و ...) را مسکوت می‌گذراند؛ مثلاً مي‌گويد: «اگر كسي خانه شما را به عمد آتش زد، خودش را بسوزانيد!»(۱) ميزان سوزاندن چقدر است؟ بنابراین بهائیت تنها یک جریان شعارپرداز و مدعی است که حرف‌های به ظاهر جدید و زیبا می‌زند؛ ولی در حقیقت شعارهای ناپخته‌‌ای را ارائه می‌دهد که در بسیاری از موارد بازگو کردن ادعاهای پیشینیان است، آن هم در حد کلیات، زیرا در حقیقت در عرصه حقوق جزایی و مدنی حرفی برای گفتن و قانونی برای ارائه ندارد. جالب است كه در برابر این همه فقر، دست پيش مي‌گيرد و مطالبه‌گری مي‌كند؛ به این معنا که پیوسته بر دیگران ایراد می‌گیرند و سعی بر خرده‌گیری، اشکال‌تراشی و شبهه‌پراکنی نسبت به آموزه‌ها و احکام دیگران دارند؛ ولی هیچ آموزه یا حکم جایگزینی ارائه نمی‌کنند که امکان اجرا داشته باشد. این گونه خرده‌گیری و اشکال‌تراشی را باید چنین پاسخ داد که با حلوا، حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود، شما چه پیشنهادی کابردی و قابل اجرایی دارید؟ آن هم به صورت کامل و با جزئیات وگرنه با کلی‌گویی که نمی‌توان نیازهای جامعه را پاسخ گفت!! البته بايد توجه داشت كه شايد اين كلي‌گويي بي‌دليل هم نبوده است، زيرا اگر براي توهين و تهمت حكمي دهند و وارد جزئيات شوند، وقتي خودشان به ديگران توهين مي‌كنند يا نسبت ناروا مي‌دهند، خودشان نيز مستحق آن حكم خواهند شد، از اين‌رو براي خود دردسر نمي‌خرند؛ از سويي به تجربه براي سران بهائيت ثابت شده است كه هر جا زياده‌گويي كرده‌اند، چالش‌ها و معضلاتي را درست كرده و تناقضات بسياري گفته‌اند؛ همچنين اگر در احكام جنسي وارد جزئيات شوند و همه بايد و نبايدها را بگويند، از ميزان گرايش به بهائيت كاسته مي‌شود و ... به اميد روزي كه حق‌جويان و باطل‌ستيزان با ترك تقليد كوركورانه و برداشتن عينك تعصب جاهلانه، با چشم خود ببينند و حقيقت را از باطل بازشناسند… 📗۱. اقدس، ص ۱۸. 👤دکتر محمدعلی 💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه با توجه به اينكه وى در سال ١٢٣۵ه‍ ق متولد شده است، هنگام بازگشت از كربلا، على محمد شيرازى حدود ٢١ ساله بوده و از اين رو يكى از اصحاب جوان و متعصب شيخيه، بشمار مى‌رفته است. و با توجه به اينكه حملۀ «نجيب پاشا» به كربلا در سال ١٢۵٨ه‍ .ق. و مرگ سيد كاظم در سال ١٢۵٩ ه‍ ق، بوده است، معلوم مى‌شود كه: ١ - على محمد شيرازى در شرائطى از اوضاع كربلا بسر مى‌برده و در درس سيد شركت مى‌كرده است كه كربلا محيطى پرآشوب و سيد و مريدانش در نهايت اختلاف با علماء و اوج كشاكش با مردم شيعۀ عراق و ايران بوده‌اند. ٢ - سن على محمد شيرازى در آن هنگام بيش از ٢١ سال نبوده (متولد ١٢٣۵ ه‍ .ق.) و اين مقدار سن مقتضى حالتى عصبى، و در عين حال حساس و متعصب در برابر رد حملات شديد حوزه‌هاى دينى، به رويۀ سيد و مريدانش بوده است. با توجه به اين مقدمات و دسترسى به شناخت كلى از علايق خاص على محمد شيرازى به شيخيه، لازم است كه به دو نكتۀ اساسى توجه نمائيم: اولاً: اگر چه بيشتر گروندگان اوليه على محمد شيرازى از تلامذۀ سيدكاظم بودند و خود او هم د ركتاب: «بيان فارسى» ٢ به آن تصريح مى‌كند، با اين همه بيشتر معارضه كنندگان و مخالفان جدى او نيز، از تلامذه شيخ احمد و سيدكاظم به شمار مى‌روند. به استثناى حاج محمد كريم خان و شيخيۀ كرمان مرحوم «ميرزا شفيع، ملا محمد حمزۀ شريعتمدار كبير مازندرانى، و ملاحسين گوهر، ملا مرتضى علم الهدى، و ملا محمد تقى مامقانى و...» كه هر يك از اجلّۀ تلامذۀ سيدكاظم بودند، با بابيۀ على محمد شيرازى با شدت نيرو، و به قدرت لسان و قلم، مخالفت و مبارزه كردند و اين مى‌رساند كه اگر چه رويۀ شيخ و سيد نويد بخش ظهور چنين پديده هائى بود، ولى به هيچ وجه من الوجوه نمى‌توان شيخ احمد يا سيد كاظم را، به زعم بهائيان مؤيد افكار على محمد شيرازى در ادعاى بابيت و قائميت و بعدها نسخ شريعت مقدسۀ اسلام و ظهور دعوى جديد دانست. شيخ احمد احسائى، و سيد كاظم رشتى در جميع تأليفات و وصايا و آثارشان، به خاتميت و انقطاع سلسلۀ نبوت و رسالت به حضرت رسول محمد بن عبداللّٰه صلى الله عليه و آله و عدم نسخ شريعت محمدى و تعاليم قرآن الى يوم القيامه، و قائميت حضرت ابوالقاسم حجة بن الحسن عسكرى، يازدهمين فرزند على بن ابى‌طالب عليهما السلام و انتظار ظهور آن حضرت پس از آنكه زمين را جور و ستم فرا گرفته و عدل گسترى و دادگرى را روى زمين مى‌گستراند و او نمى‌ميرد تا آنگاه كه بت پرستى را از جهان براندازد و بهرحال تمام آنچه را كه شيعۀ اماميه از طريق حديث در اصل امامت و غيبت و ظهور امام منظور داشته، معتقد و مسلم مؤمن و كتباً اعتراف كرده‌اند و از اين لحاظ هيچ نكتۀ مبهمى وجود ندارد كه شيخيه به استثناى دعاوى على محمد شيرازى، معترف به اين اصول مسلم بوده و منكر آن را منكر ضرورى دين خوانده و او از نظر شيخيه مرتد و مستوجب كيفر است. 📗١) . ص۵٩، مطالع الانوار، ترجمه عربى از كتاب srekaerB nolaD به قلم: شوقى افندى است كه توسط‌عبدالجليل سعد و به دستور محافل بهائيان مصر و سودان در سال ١٩۴١ م ترجمه و چاپ و نشر شده است. تحت عنوان تلخيص تاريخ نبيل زرندى، توسط عبدالحميد اشراق خاورى، به زبان پارسى برگردانيده شده است. اين نكته قابل تأمل است كه نام رساله سيد كاظم رشتى در جواب ملامحمد رشيد، و در شرح بعضى از عبارات كتاب: كلمات مكنونه، ملا محسن فيض، مطالع الانوار است. مراجعه شود به كتاب: فهرست، ج١، ص٣٧٧، بهائيان مسلماً اين نام را از سيد كاظم اخذ و اقتباس كرده‌اند. 📗٢) . بيان فارسى باب اول از واحد دوم كتاب: ولى ظاهراً چنانچه از صفحه ٧٨ (باب سادس عشر از واحدثانى) بر مى‌آيد: از مريدان صبح ازل بوده است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۴_۱۶۵ 💀@bahaiyat💀
💢سیرت ایرانی‌ها از زبان شوقی افندی 👈اولین ولی‌امر بهائیت جناب شوقی افندی، در توصیف مردم ایران‌زمین؛ تعصب، نادانی، غفلت و ستم ایشان را شهره‌ی آفاق دانسته و گفته است: «این امر مبارک در کشوری تولد یافت که مردمش به داشتن تعصب مفرط و جهل و غفلت و ظلم و ستم مشهور آفاقند و فجایعی متوجّهش شد که در اینجا لازم نیست حتی به اختصار ذکری از آن نمایم». وی در ادامه با خون‌خوار خواندن ایرانیان مدعی شده است: «و نیز لازم نیست به ستایش قدر و منزلت و استقامت نفوس مقدّسی پردازم که در مقابل آن مردم خون‌خوار ایستادگی نمودند». شوقی افندی همچنین، با ظالم و بی‌رحم خواندن مردم ایران گفته است: «و لازم نیست بگویم که آن مظالم وصف‌ناپذیر چه تنفری در دیگران که از صحنه‌ی بی‌رحمی‌ها به دور بودند ایجاد کرد».[۱] اما در نقد و بررسی این ادعای شوقی افندی، لازم می‌دانیم تا سه نکته را متذکر شویم: 1⃣اول: مخاطب بند بند این فحش‌نامه‌ی پیشوای بهائی، نه علمای شیعه و یا حاکمین و مأمورین حکومتی ایران، بلکه تمامی مردم ایران‌زمین هستند! 2⃣دوم: شوقی افندی در متن جسارت‌آمیز خود، کمترین اشاره‌ای به جنگ‌طلبی و شورش اسلافش در کشور نکرد و سخنی از جنایات کم‌نظیر بابیان در حق مردم ایران‌زمین به میان نیاورد.[۲] 3⃣سوم: چگونه می‌توان ادعای نیک اندیشی و ظلم پذیری پیشوایان بهائی را پذیرفت و در عین حال، فحش‌نامه‌های آنان را نادیده گرفت؟! مگر عبدالبهاء در وصف بهائیان نگفته است که: «زخم به جگرگاه خورند دست قاتل ببوسند»؟[۳]؛ پس چرا در عمل، تا جایی که قدرت داشتند مرتکب جنایت شده و هرگاه که در موضع ضعف بودند، دهان کثیف‌شان را بر علیه مخالفین‌شان می‌چرخاندند؟! 📚پی‌نوشت: 📗[۱]. هوشمند فتح اعظم، نظم جهانی بهائی (منتخب توقیعات مبارکه شوقی افندی)، 📗[۲]. جهت مطالعه‌ی بیشتر، بنگرید به مقاله‌ی: فتنه‌های بابيان در ايران 📗[۳]. عباس افندی، مکاتیب، مصر: به همّت فرج‌الله زکی الکردی، ۱۹۲۱م، چاپ اول، ج ۳، ص ۱۲۳_۱۲۴. 💀@bahaiyat💀