eitaa logo
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
487 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
822 ویدیو
230 فایل
اینجا کانالی عمومی است محفلی بی تکلف و صمیمی برای رسیدن به روشنای نور که شما هم دعوتید راه ارتباطی @Ostadi1998 لطفا مطالب با لینک منتقل شود @Manodaneshjooham لینک در ایتا @Manodaneshjooha لینک در تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
یه نوع آلزایمر هست که فقط مادرا دارن، اینطوریه که شما بدترین کارو در حقشون میکنید اما یه ساعت دیگه همه چی از یادشون میره...! @Manodaneshjooham
بنظرم بدبخت‌تر از بچه‌ی اول و آخر و وسط خانواده همین تک فرزندان هستند، کل بار خانواده تنهایی رو دوششونه
هدایت شده از آبگون( مثل آب)
بلندترین درخت در ولز در اثر طوفان آسیب دید و قرار شد از ریشه کنده شود، اما مجسمه ساز "سیمون اورورک "اره برقی را برداشت و راه حل بهتری پیدا کرد که نماد آخرین تلاش درخت برای رسیدن به بهشت ​​است 🌳🌿 آیا کسی که روحش آسیب دیده نمی تواندخود را بهشتی کند؟!!! https://eitaa.com/abe_ab
🧲جاذبه و دافعه علی علیه السلام جاذبه و دافعه یک قانونی است که بر سر تاسر نظام آفرینش حکومت می کند... الف) افرادی که نه جاذبه دارند و نه دافعه؛ موجود ی ساقط و بی اثر هستند مانند گوسفندان... ب) مردمی که جاذبه دارند اما دافعه ندارند و موفق می شوند دوستی طبقات مختلف و صاحبان ایده های مختلف را جلب کنند، آنان متظاهر و دروغگویند، آنان با هر کس مطابق میلش بگویند و بنمایانند... ج)مردمی که دافعه دارند اما جاذبه ندارند . اینها نیز افراد ناقصی هستند ، و این دلیل بر اینست که فاقد خصائل مثبت انسانی می‏باشند زیرا اگر از خصائل انسانی بهره‏مند بودند گروهی و لو عده قلیلی طرفدار و علاقه‏مند داشتند ... علی (ع)انسانی دونیرویی است و هر کس بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید دونیرویی باشد... علی مقیاس و میزانی است برای سنجش فطرت ها، آنکه فطرتی سالم و پاک دارد،از وی نمی رنجد ولو شمشیرش بر او فرود آید و آنکه فطرتی آلوده دارد، به او علاقمند نگردد، ولو اینکه احسانش کند... علی پیش از آن که امام عادل برای دیگران باشد، خود شخصاً موجودی متعادل است... گزیده ای از:👆 کتاب "جاذبه و دافعه "استاد مطهری
✅دنیا دار مڪافات است ✍وقتی پرنده اے زنده است مورچه ها را میخورد و وقتی میمیرد مورچه ها اورا میخورند زمانه و شرایط در هر موقعی میتواند تغییر کند در زندگی هیچکس را تحقیر و ازار نکنید شاید امروز قدرتمند باشید اما یادتان باشد زمان از شما قدرتمند تر است 🍂یک درخت میلیون ها چوب کبریت را میسازد اما وقتی زمانش برسد فقط یک چوب کبریت برای سوزاندن میلیون ها درخت کافیست پس خوب باشید و خوبی کنید @Manodaneshjooham
هدایت شده از عباس موزون
عنوان: اپلیکیشن ‏«زندگی پس از زندگی» مخاطبین عزیز می توانند تمامی قسمت های برنامه «زندگی پس از زندگی» را بدون نیاز به دانلود، در این اپلیکیشن مشاهده نمایند. ⬇️ دانلود اپلیکیشن از بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.zendegi.din&ref=share 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🆔 @abbas_mowzoon 🆔 @abbas_mowzoon_links
انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی دانشگاه الزهرا(س) با همکاری سایر انجمن ها برگزار میکند: کارگاه آنلاین آموزش ساخت محصولات مراقبتی پوست سر فصل ها: ●آموزش ساخت تونر مناسب پوست چرب و خشک ●اموزش ساخت کرم مرطوب کننده پوست خشک و چرب ●اموزش ساخت کرم ابرسان ●اموزش ساخت کرم ضد لک مدرس: خانم پریسا نادی زاده تاریخ و ساعت برگزاری: ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ هزینه شرکت در کارگاه: دانشجویان الزهرا(س):۱۸۵ هزار تومان شرکت کنندگان آزاد: ۲۰۰ هزار تومان خدمات کارگاه: ضبط کارگاه ، پشتیبانی مدرس ، به همراه ارائه گواهی شماره جهت ثبت نام در واتساپ: 09017023101 شماره ایتا: 09045839071 ایدی تلگرام: @Atihsni @Zeinaaab79 برای اطلاع از سایر برنامه های انجمن همراه ما باشید. لینک کانال تلگرام: https://t.me/alzukarafarini اینستا گرام انجمن: https://instagram.com/anjomankarafarini_alzahra
هدایت شده از گنج فارسی
فارسی-8.mp3
253.3K
1⃣3⃣ تفاوت دو واژه انتساب و انتصاب انتصاب به معنای گماشتن و نصب کردن انتساب به معنای نسبت داشتن و مرتبط بودن پس نباید به حای همدیگر به مار برده شوند @ganjefarsi
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
#مقاله_ بخوانیم مقاله ای متناسب با موضوع: خاتمیت و راز جاودانگی دین اسلام خاتمیت از دیدگاه استاد م
«خاتمیت و کمال دو امر متلازمند; یعنی، ممکن نیست که دین و آیینی، خود را خاتم ادیان بداند و داعیه کمال نداشته باشد و یا آن که داعیه کمال نهایی داشته باشد و خود را به عنوان دین خاتم معرفی کند برخی بر این باورند که در مورد خاتمیت نمی توان استدلال عقلی آورد; آنچه در توضیح آن بیان شده و می شود جنبه معقول سازی ( است، نه جنبه برهانی و استدلالی ; (Reasoning) به عبارت دیگر بحث خاتمیت، یک بحث درون دینی نقلی است که به گفته علامه حلی (726 - 648 ق) در کتاب واجب الاعتقاد، از ضروریات دین اسلام است . و برخی همانند شهید مطهری بر صحت خاتمیت دلایل عقلی(برون دینی) اقامه نموده اند. دلایل نقلی بر صحت خاتمیت ۱. آیه مبارکه: «ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین » (3) است ۲. و دیگری گفته رسول خداست که فرمود: «لا نبی بعدی » (4) ۳. و سومی اجماع است که ملحق به دلیل نقلی می باشد; زیرا اعتبارش را از سننی که اجماع کاشف آن است می گیرد . ۴. «ارسلت الی الناس کافة، بی ختم النبیون .» یعنی: برای تمام مردم فرستاده شدم و توسط من نبوت پایان داده شد . ۵. امام علی علیه السلام نیز بر این حقیقت تاکید می فرماید و پیامبر اسلام را ختم کننده صحیفه وحی معرفی می کند: «بابی انت و امی، [یا رسول ا . . ]. لقد انقطع بموتک ما لم ینقطع بموت غیرک من النبوة و الانباء و ... .» یعنی: پدر و مادرم فدای تو ای رسول خدا با مرگ تو رشته ای پاره شد که در مرگ دیگران این گونه قطع نشد، با مرگ تو رشته پیامبری و فرود آمدن پیام و اخبار آسمانی گسست . ۶. حدیث منزلت... خاتمیت از دیدگاه استاد مطهری استاد در نوشته ها و آثار مختلفی در باب مساله ختم نبوت سخن گفته است; اولین و مفصلترین اثر ایشان در این زمینه، سخنرانیهایی است که تحت عنوان «خاتمیت » به چاپ رسیده است; دومین اثر ایشان، «ختم نبوت » است که در مجموعه ای به نام «محمد خاتم پیامبران » به چاپ رسیده است; و سومین اثر ایشان جزء سوم از مجموعه «مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی » با نام «وحی و نبوت » می باشد که در بخشی از آن به مساله فلسفه ختم نبوت پرداخته شده است; در دیگر آثار ایشان نیز همچون «اسلام و مقتضیات زمان » ، «آشنایی با قرآن » و «نقدی بر مارکسیسم » اشاراتی به این مساله دیده می شود . شهید مطهری سخن خود در باب تبیین خاتمیت را با بحثی پیرامون علل تجدید نبوتها شروع می کند; با این که نبوت یک جریان پیوسته است و پیام خدا (یعنی دین) یک حقیقت بیشتر نیست، با این همه، ظهور پیاپی پیامبران، تجدید دائمی شرایع، نسخهای مداوم کتب آسمانی، این سؤال را پیش می کشد که چرا پس از اسلام و با اعلام ختم نبوت، ارتباط انسان با جهان غیب یکسره منقطع شد، و نه تنها پیامبر تشریعی (صاحب شریعت) نیامده و نخواهد آمد، حتی پیامبر تبلیغی نیز نیامده و نخواهد آمد؟ دلایل عقلی برون دینی صحت خاتمیت: استاد مطهری در پاسخ به این سؤال و علت یابی خاتمیت، سه علت عمده را بیان می کند: 1 - تحریف 2 - نقص 3 - نیاز به تفسیر و تبلیغ 4_فطری نبودن دین 1 - تحریف یکی از علل تجدید رسالت و ظهور پیامبران جدید، تحریف و تبدیلهایی است که در تعلیمات و کتابهای مقدس پیامبران رخ می داده است و به همین جهت آن کتابها و تعلیمات، صلاحیت خود را برای هدایت مردم از دست می داده اند . «بشر قدیم به علت عدم رشد و عدم بلوغ فکری قادر به حفظ کتاب آسمانی خود نبود; معمولا کتب آسمانی مورد تحریف و تبدیل قرار می گرفت و یا بکلی از بین می رفت ; از این رو لازم می شد که این پیام تجدید شود .» بنابراین یکی از دلایل تجدید پیامبران و شرایع جدید، از بین رفتن محتوای ادیان پیشین و تحریف کتابهای آسمانی است; در حالی که این مساله در مورد خاتمیت صدق نمی کند; چرا که خداوند خود وعده محفوظ ماندن قرآن از تحریف و تغییر را داده است: «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون » علاوه بر این، نزول قرآن زمانی صورت گرفت که بشر دوره کودکی را طی کرده بود و می توانست کتاب آسمانی را از تحریف حفظ کند; از این رو مسلمانان از همان بدو نزول قرآن به حفظ و نگهداری قرآن اهتمام ویژه ای نشان دادند به گونه ای که امکان هر گونه تحریف و تغییری از بین می رفت; به همین خاطر، علت عمده تجدید پیام و ظهور پیامبر جدید منتفی شد و شرط لازم (نه شرط کافی) جاوید ماندن یک دین، موجود می شود . بنابراین، آیه فوق به منتفی شدن مهمترین علت تجدید نبوت و رسالت از تاریخ نزول قرآن به بعد اشاره می کند و در حقیقت، تحقق یکی از ارکان ختم نبوت یعنی بلوغ اجتماعی بشر را اعلام می دارد .