🔰 به جرج جرداق گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب الغدیر را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری میکنی، کار تو دفاع از مظلوم است. ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما میگوییم حق با علی است آنها می گویند نه. حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشتهام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
جرداق می گوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بیانصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم. وقتی کتابها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلومتر نمیشناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم.
هدایت شده از تا انتهای افق
🎉✨غرق نعمت، اوج لذت
فقط وقتی زندگی در خارج از ایران را تجربه کرده باشید، آنچه می نویسم را از اعماق وجود درک خواهید کرد.
کلا دیدن سبک زندگی مردمی که اعتقاد دارند تجربه خاصی است که البته برای ما بسیار عادی است ولی خلاء آن را در کشورهایی مثل اروپا خیلی حس می کنید. فقط باید مدتی زندگی کنید تا این خلاء درک شود و حتی به مرحله آزاردهنده برسد.
مردمی که مناسبتی ندارند که برایش هزینه کنند. گردهمایی خاص مردمی داشته باشند. همدیگر را به شربت و شیرینی و شام و ناهار دعوت کنند. صلواتی! یعنی به رایگان! با عشق ببخشند حتی قرض کنند که به عشق یک باور و اعتقاد خرجش کنند و اینطور شود که همه برای یک سوم شخص مشترکی بر مبنای یک اعتقادی جشن برپا کنند.
اما در کشورهایی مثل غرب... کل دین و دینداری محدود و محصور شده به کلیسا در یک روز خاص. که آن هم چیزی از آن نمانده جز کمی آوا و شعر و سرود... چه در فرانسه چه هلند به کلیساهای زیادی رفتم تا از نزدیک شاهد برنامه ها و دعا و مناجاتشان باشم. غالبا یک مراسم مشخص و کوتاه و غالبا با حضور سن و سال دارها....
و البته خیلی از این کلیساها هم غالبا تعطیل شده و از همه جانسوزتر اینکه برخی تغییر کاربری داده. برخی کتابفروشی و کافه و برخی حتی به محل خوردن مشروبات الکلی تبدیل شده... چیزی که باید از جمله موارد دیگر غرب به عنوان راه رفته مایه عبرت شود...
اما حالا وقتی می آیی ایران... به هر مناسبت مذهبی جشن و سرور برپا می شود. مردم وسط میدان می آیند. از کوچک و جوان و بزرگسال با عشق خاصی هزینه می کنند... گردهمایی های خاص، شادی ها و کف زدن ها و سرودهای خاص و پر معنا. همه این شادی هم خالص است. چون در غرب حتی برای شادی نیاز به مشروبات الکلی هست... غالب افراد آن اندازه از شادی که دارند هم واقعی نیست و بیشتر خنده هایی است که مصنوعی بودن آن فریاد می زند... این را خودشان می گویند...
گفته می شود تا نعمت از دست نرود قدرش دانسته نمی شود. مثل نعمت سلامتی یا امنیت... خدا نکند که این نعمت از مردم ایران گرفته شود. ما که زندگی در غرب را تجربه کردیم به نوعی آن را چشیدیم و جای خالی اش را در زندگی و تاثیرش را بر روح و روانمان تجربه کردیم...
خداوند به برکت و لطف و تلاش و فداکاری و ایثار مومنین حقیقی، رفع بلا کند از سر جمیع مردم ایران. حتی آنان که قدر این نعمات را نمی دانند و زبانشان از کفر نعمت ساکت نمی شود...
به معنی واقعی کلمه غرق نعمات الهی هستید مردم ایران و نمی دانید! از هر نعمتی سراغی بگیرید با اصالت ترینش پیش شماست. و به معنی واقعی کلمه اوج لذت را تجربه می کنید. لذت شادی، لذت دورهم بودن، لذت خندیدنهای ساده اما از صمیم قلب، لذت جشن های حلال، شادی های حلال، لذت اطعام و عیدی دادن و گرفتن... چیزی که در بسیاری از بخش های دنیا معنایی ندارد...
چه زیبا در کتاب آسمانی اش گفت شما مولا دارید. آنها ندارند... و چه مولایی... نعم المولا و نعم النصیر...
شما مولا دارید... از خود خداوند که میخوانیم انت المولی و انا العبد... و چه مولای متقیان، علی عالی اعلی تنها امیرمومنان علی که سلام و دورد خداوند بر ایشان و بر نسل او که حضرت رسول در خطبه غدیرش فرمود: من پیامبر خدایم و نسل من از علی ادامه یافت... خود خداوند به من ابلاغ کرد که با اعلام ولایت علی بر شما، دین کامل می شود، وقتی با رسالت من دین تمام شد...
چه می توان گفت جز: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ... که همه این تعادلها و سلامتی های روحی و روانی، همه این گردهمایی ها، همه این لذت های بی گناه، همه این شادی های طبیعی و از صمیم قلب، به برکت وجود این خاندان طیب و طاهر است که نور وجودشان به زندگی ما معنا بخشیده، وقتی در جهان بحران معنای زندگی بیداد می کند و تمام روانشناسان و جامعه شناسان راه حلی برای آن نمی یابند...
✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی از فرانسه، هلند و ایران
@ninfrance
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
مناظره شب دهم پایان 👇👇👇 #کتاب_صوتی #شب_های_پیشاور #مناظره_شیعه_سنی #غدیر #عید_غدیر @Manodaneshjo
#اثر_دانشجویی
خلاصه شب اول و دوم کتاب صوتی شبهای پیشاور
تهیه شده توسط دانشجوی عزیز سرکار خانم سمانه زارع
دانشجوی دانشگاه الزهرا س
@Manodaneshjooham
🛑 توسل مشاهیر اهل تسنّن به امام موسی بن جعفر عليهماالسلام
🔻 حجتالاسلام رسول چگینی
💥 اسناد و مدارک معتبر، نشانگر آن است که در پویه تاریخ، پارهای از ناموران اهل تسنّن بر این باور بودند که امام موسي بن جعفر عليهما السلام داراي مقام "باب الحوائجی" بوده و هر کس دست توسّل به دامان آن امام همام زند، حاجتش مستجاب میگردد. برخي از عالمان اهل تسنن نيز در کشاکش مشکلات به حضرت متوسل ميشدند و حاجت ميگرفتند که در اينجا به چند نمونه اشاره ميکنيم:
1️⃣ شافعی (م 204ق)
ابن سمعون (م 387ق) به نقل از شافعي مينويسد:
▫️كان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب .
▪️جناب شافعي پیوسته مي گفت : قبر موسي كاظم [علیه صلوات المصلین] نوشداروي مجرب است.
📚ابن سمعون ، أبو الحسن محمد بن أحمد بن إسماعيل بن عنبس البغدادي ، أمالي ابن سمعون ، ج 1 ، ص125 .
2️⃣ الدميري (م 808ق)
او نيز همانند ابن سمعون نقل مي كند كه امام شافعي قبر آن حضرت را نوشدارويي مجرب مي دانست.
▫️كان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب .
▪️شافعي هميشه مي گفت : قبر موسي كاظم نوشداروي مجرب است.
📚الدميري، كمال الدين محمد بن موسى بن عيسى، الوفاة: 808 هـ ، حياة الحيوان الكبرى ج1، ص 189، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان - 1424 هـ - 2003م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : أحمد حسن بسج.
3️⃣ ابن صباغ مالکي (م 855ق)
وی در کتاب الفصول المهمة مي نويسد:
▫️وهو المعروف عند أهل العراق بباب الحوائج إلى اللَّه ، وذلك لنجح قضاء حوائج المسلمين ونيل مطالبهم وبلوغ مآربهم وحصول مقاصدهم.
▪️و او [موسي بن جعفر عليهاالسلام] نزد اهالي عراق به باب حوائج الي الله معروف بود چرا که در بر آورده شدن حاجات مسلمانان و رسيدن به مطلوب آنان و بر آورده شدن نيازمندي آنان و رسيدن به مقاصد آنان نتيجه حاصل مي شد.
📚ابن صباغ المالكي المكي، علي بن محمد بن أحمد (متوفاى855 هـ)، الفصول المهمة في معرفة الأئمة، ج 2 ص 932 ، تحقيق: سامي الغريري، ناشر : دار الحديث للطباعة والنشر ـ قم ، الطبعة : الأولى، 1422هـ .
4️⃣ ابن حجر هيثمي (م 973ق)
ابن حجر هيثمي نيز در کتاب الصواعق المحرقه خود که رد بر مذهب و مکتب شيعه مي باشد، پيرامون شخصيت موسي بن جعفر سلام الله عليهما مي نويسد:
▫️وكان معروفا عند أهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله.
▪️موسي کاظم علم و معرفت و فضل و کمال را از پدرش به ارث برد و در اثر عفو و گذشت و بردباري که از خود نشان مي داد، ملقب به «کاظم» شد؛ نزد عراقي ها به «باب الحوائج نزد خدا» معروف بود و در زمان خودش عابدترين، عالم ترين و بخشنده ترين فرد بود.
📚الهيثمي، ابوالعباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر (متوفاى973هـ)، الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ج 2 ص 590 ، تحقيق عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط، ناشر: مؤسسة الرسالة - لبنان، الطبعة: الأولى، 1417هـ - 1997م.
5️⃣ توسل ابا علي خلال
ابا علي خلال، از علماي بزرگ اهل سنت از جمله کساني است که به قبر موسي بن جعفر عليهماالسلام توسل جسته است چنانچه خطيب بغدادي و ابن جوزي با سند صحيح مي نويسند:
▫️اخبرنا احمد بن جعفر بن حمدان القطيعي قال :سمعت الحسن بن ابراهيم الخلاّل يقول : ما اهمّني امر، فقصدت قبر موسي بن جعفر (عليه السلام) . فتوسلت به إلا سهل الله لي ما احب .
▪️احمد بن جعفر بن حمدان القطيعي خبر داد که شنيدم حسن بن ابراهيم خلال مي گفت : هيچ مشکلي پيش نيامد مگر اين که به موسي بن جعفر (عليه السلام) توسل کردم وخداوند هماني را که دوست داشتم به من داد .
📚البغدادي، ابوبكر أحمد بن علي بن ثابت الخطيب (متوفاى463هـ)، تاريخ بغداد، ج 1 ص 120 ، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت.
6️⃣ عبدالباقي العمري الفاروقي (م 1279ق)
عبدالباقي العمري الفاروقي صاحب کتاب «الترياق الفاروقي في منشأت الفاروقي» که از نوادگان خليفه دوم نيز مي باشد، در قضيه توسل و گره گشايي با توسل به موسي بن جعفر عليهماالسلام مي نويسد:
▫️لذو استجر متوسلا ان ضاق امرک او تعسر
بأبي الرضا جدالجواد محمد موسي بن جعفر.
▪️اگر کارت تنگ يا مشکل شد، به پدر امام رضا و جد محمد جواد، موسي بن جعفر عليهالسلام توسل کن.
📚الترياق الفاروقي في منشأت الفاروقي، ص 98-99.
7️⃣ قرماني (م 1019ق)
احمد بن يوسف قرماني نيز مي نويسد:
▫️هوالمعروف عند أهل العراق بباب الحوائج، لأنه ما خاب المتوسل به في قضاء حجاة قط.
▪️او نزد مردم عراق به باب الحوائج مشهور بود چرا که هر کسي در بر آورده شدن حاجاتش به او متوسل مي شد به دست مي آورد.
📚القرماني، أحمد بن يوسف، أخبار الدول و آثار الأول في التاريخ، ج 1 ص 337 ، (المتوفى: 1019هـ)، المحقق، الدکتور فهمي سعد، الدکتور أحمد حطيط، عالم الکتاب.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
#انگیزشی
#تلنگرانه
اونقدر پول داشت که میتونست
دوتا بیمارستان و باهم بخره
بردنش سردخونه گفتن جا نداریم
تا صبح رو زمین موند.
_نتیجه اخلاقی؟ زندگی کن .
@Manodaneshjooham