eitaa logo
| معماری هجری |
445 دنبال‌کننده
199 عکس
97 ویدیو
3 فایل
معماری یعنی تحقق ظرف حیات انسان؛ انسانی که غایتش عبد بودن است ارتباط @AG_094
مشاهده در ایتا
دانلود
| معماری هجری |
🔸نام مکان‌ها در هر شهر به‌مثابه شناسنامه آن شهر و یکی از ابزارهای مهم در مهندسی فرهنگی و معماری اجتماعی است. مجموعه این نام‌ها از نام خیابان‌ها گرفته تا اماکن عمومی همگی بیانگر هویت کلان هر شهر هستند؛ بنابراین نام مکان نقش مهمی در هویت‌بخشی به مکان‌ها و افراد ساکن در آن ایفا می‌کند. این نامگذاری در واقع نوعی تبلیغات محیطی برای عابرین است و اثری دیرپا و بلندمدت دارد. در کشور ما یکی از مهم‌ترین عناصر هویت‌بخش که باید با اقدامات متعدد نام و یاد آنان حفظ شود و شهر و روستاها به رنگ آنان درآید شهدای انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز هستند. به تعبیر رهبر انقلاب «چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.» ۲۴ مهر ۱۴۰۰ 🔸یکی از مسائل شهرهای امروز ما نداشتن هویت برخی مناطق و معابر شهری از این حیث است. جایی که برخی از معابر با عدد و یا اسم‌های خنثی نام‌گذاری می‌شوند. 🔸البته نام شهید بر روی معابر محلات، قدم ابتدایی در هویت‌بخشی به آن‌ها است و نیاز به فعالیت‌ها و رویدادهای دیگری است تا مانع این شویم که اهالی آن معبر و محله و کسانی که از آن عبور می‌کنند پس از مدتی صرفاً نامی از آن را بدانند بدون اینکه متوجه باشند این شهید کیست و چرا نامش روی این معبر است. 🏘 معماری هجری @MemariHejri_ir
🔰 فرعون هم در هنگامه‌ی انحطاط و سقوط، به ساخت اهرام ثلاثه پرداخت 😝😂🤣 👇👇 - - - - - 🔻 ساخت بزرگترین ساختمان جهان در عربستان آغاز شد 🔹 ساخت آسمان‌خراش مکعب در شمال غرب ریاض، پایتخت عربستان سعودی، آغاز شد. این ساختمان ۴۰۰ متری از نظر ارتفاع در صدر فهرست بلندترین ساختمان‌های جهان قرار نمی‌گیرد، اما از لحاظ حجم بزرگ‌ترین ساختمان جهان خواهد بود. 🔹 به گزارش راب ریپورت، مکعب یکی از بخش‌های پروژه «مربع جدید» در مساحت ۱۹ کیلومتر مربع است. @Hasanabbasi_students
فضای_عمومی_شهری_کافیشاپ_و_طبقه_متوسط_شه.mp3
45.4M
💢 کافی‌شاپ‌ها یا کافه‌ها یکی از فضاهای مدرن شهری است که محلی برای ابراز وجود و نمایش سبک زندگی طبقه متوسط شهری است. 🔻 در این ویدئو به بررسی ویژگی‌های این فضای عمومی و ویژگی‌های طبقه متوسط شهری ایرانی، و هم‌چنین نسبت آن با سیاست و فرهنگ و در نهایت نسبت آن با علوم انسانی پرداخته‌ام. ◀️ مشاهده ویدئو در آپارات ✅ aparat.com/v/asv3w58 ◀️ مشاهده ویدئو در یوتیوب ✅ youtu.be/Hj8QvfZWBxA اندیشه هجری | امیر گودرزی @Hejri_Thought
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 دین جدید علوم انسانی و کافی‌شاپ ◀️ مشاهده ویدئو کامل در آپارات و یوتیوب youtu.be/Hj8QvfZWBxA aparat.com/v/asv3w58 🏘 معماری هجری @MemariHejri_ir
🔻جنایت صهیونیست‌ها علیه محیط زیست 💢 وزیر اقتصاد لبنان: اسرائیل اراضی زراعی لبنان در جنوب را با آتش زدن و مسموم‌سازی از طریق بمب‌های فسفری نابود کرد. آب در بسیاری از مناطق جنوب لبنان دیگر قابل شرب یا کشاورزی نیست. 🏘 معماری هجری @MemariHejri_ir
🔷️ اسطوره تهی! 🔲 اسپانیا بهترین دانشگاه های مدیریت را دارد!! 🔲 زمانی وضعیت وحشتناک اسپانیا ؛ را درک خواهیم کرد، که بدانیم اسپانیا در دو دهه گذشته بهترین دانشکده های مدیریت در سطح جهان را دارا است، دوره های کوتاه مدت مدیریت در اسپانیا ؛ در سایر کشور ها حکم‌ بالاترین سطح دانش را دارد 🔲 اما این وضعی است ؛ که سیل در مرکز مدیریت اُروپا شکل داده است؟‌ چرا ان حجم از دانش نتواتسته مانع از چنین وضعی شود؟ 🔲 انچه بخشی از جامعه ما از غرب دارد، نوعی ادراک اسطوره ای است، اسطوره ای بدون‌، درک واقعیت های میدانی؛ غربی ها در چهار قرن اخیر پیشرفت های وسیعی کرده اند اما در مقابل ان گسست های عمیقی و بحران های عمیقی را هم خلق کرده اند: درک اسطوره ای از غرب مانع از فهم واقعی ان می شود 🔲 لازم نیست، دیگر بگوییم اگر این سیل با صد ها کشته در ایران چنین اتفاقی را شکل می داد؛ اینترنشنال و من و تو احتمالا با حضور علی کریمی ایران را در سطح یک قبیله دور اُفتاده تقلیل می دادند ، اما این تصاویر نشان می دهد؛ اسطوره ای که این شبکه ها ساخته اند تهی است 🔲 بهترین مسیر برای کمک به اینده ایران،‌ خارج شدن از درک اسطوره ای است که سال های اخیر در ایران تشدید شده است
104.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جهان کافی‌شاپ و سبک زندگی اباحه‌گر در مقابل جهان مسجد و سبک زندگی حدودمدار 💢 در جهان کافی‌شاپ همه چیز برعکس گفتمان انقلاب است. فرهنگ کافی شاپ تجمل گرا و زرق و برق دوست است. در مقابل توجه به تقوا بسی لذت‌جو است. فرهنگ کافی‌شاپ نه در پی آرام کردن تمایلات جنسی بلکه در پی افروختن آن است. فرهنگ کافی‌شاپی هنجارهای جامعه خود در محدود کردن روابط جنسی را به سخره می‌گیرد. ✅ قسمت دوم ویدئو با موضوع کافی‌شاپ ◀️ مشاهده ویدئو در یوتیوب youtu.be/GJDArHs8sG8 🏘 معماری هجری @MemariHejri_ir
💠 معمار معاصر ایرانی، انگیزه‌ها و توسل‌ها معماری ایرانی امروز مملو از چالش‌های ریز و درشت و سنگین است. در واقع معماری اصلا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم بوده و در بناهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد. متاسفانه امروزه معماری به یک پدیدهٔ لاکچری مبدل شده که به قیمت گزاف خرید و فروش میشود و همهٔ افراد جامعه امکان استفاده از آن را ندارند. ✅ توجه شود که منظور از معماری کنار هم چیدن اجباری و بی هدف فضاهایی که مذبوح و معلول پارکینگ‌های فرمایشی شهرداری هستند؛ نیست. ✅ در بسیاری از مواقع که بنا برای طراحی به یک کارشناس معماری سپرده می‌شود، در واقع کارفرما علاوه بر پول، به معمار این فرصت را می‌دهد که انگیزه‌های بعضاً کم ارزش خودش را برطرف کند. 🔸 یکی از تاثیر گذارترین این انگیزه‌‌ها، در سیمای شهرها و در زندگی افراد جامعه تمجید شدن و بردن کاپ قهرمانی در یک یا چند مسابقهٔ معماری‌ست. برای این قهرمانی، کار معمار باید دیده شود تا وی بتواند توسط پروژه خود، حتی برای مدت کوتاهی در انظار ظاهر شده و به یک مبدل گردد. سپس او به عنوان مدیر طرح در قاموس یک کارگردان سینمایی ظاهر شود. لذا سعی می‌کند هر چند سال یکبار یک کار جایزه‌ای داشته باشد، تشویق‌ها را از آن خود کند و پروژه‌هایی را از این طریق جذب نماید. ❎ در جهان و البته ایران، اغلب معماران آرزومندند به این مرحله برسند. اما این در قاموس جهانی برای ایرانیان به ندرت ممکن میشود چرا که معماران معاصر ایرانی نه تنها خود نظریه پرداز نیستند، بلکه به نظریات و فلسفهٔ معماری مدرن و غربی حتی تسلط هم ندارند. و این به جز در برخی معماران شاخص، در بقیه عمومیت دارد. ❎ آن‌ها حتی اگر سیر معماری معماران مشهور و سلبریتی‌ها را مطالعه کنند، اغلب به فلسفهٔ پشت آن‌ها توجهی نداشته و تنها فیزیک ساختمان را میشناسند و نه راز پدیدار شدن آن را. ✔️ به همین دلیل است که وقتی سعی میکنند ساختمان خوب مدرن شبیه به همان ساختمانی که فلان سلبریتی معماری غربی در یک نقطهٔ جهان ساخته است طراحی کنند؛ 👈🏻 درست همانند یک کارگردان ایرانی که میخواهد یک فیلم غربی خوب بسازد اما از فلسفه سینما بی‌خبر است و زیست در این فلسفه را نه تجربه کرده و نه می‌فهمد و نهایتا میتواند یک فیلم بسیار ضعیف سیاسی برای گرفتن جایزهٔ "کن" بسازد، 👈🏻 و درست مانند کسی که زبان آلمانی نمیداند اما میخواهد یک مقاله یا کتاب به زبان آلمانی بنویسد، موفقیت چشم‌گیری نخواهد داشت چرا که هرآنچه میسازد یک کپی بی اصل و نصب است و اگر جایزهٔ داخلی هم بگیرد، به هر حال ساختمان تاثیر گذاری از نظر اجتماعی و فرهنگی نساخته است (که البته دغدغهٔ او هم نبوده است) و به زودی این ساختمان که صرفا در قاموس یک مدلِ عکاسی معماری ظاهر شده نیز همچون همقطاران خود فراموش میشود. ⚠️ کارفرما هم خیلی زود و پیش از یک سال متوجه میشود که معماری بنا، علی رغم هزینه گزافی که کرده، به سختی راحتی‌اش را تامین می‌کند. ♦️ نکته قابل توجه اینجاست که اگر بخواهی این معماران را متوجه فلسفه‌ای که پشت خطوط اندازه و ساختمان آنهاست بکنی، حاضر نیستند بدانند و به ندرت باور می‌کنند که در قعر چاه دانش دست و پا می‌زنند. مثلا اگر مسئلهٔ «پورن اتوپیا» یا همان «هوس‌شهر» را برایشان بگویی، اغلب قریب به اتفاقشان نمی‌پذیرند.‌ بلکه جهان را وامدار معمارانی می‌دانند که این هوس‌شهر را تجسم بخشیده‌اند. آنها حتی اگر بدانند نیز با بی‌تفاوتی خاصی نسبت به سرنوشت انسان‌هایی که فضای زیستشان توسط همین معماران طراحی گردیده است؛ انگیزه‌های کم ارزش خود را پیگیری می‌کنند. ✍🏻 ه.بالاپور 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
⚠️⚠️ معماری نعمتی که به نقمت مبدل شده! معماری ایران از دیرباز مورد توجه همگان بوده و رشک برانگیز است. اما اینکه صنعت توریسم حتما برای تبلیغاتش زنان را اوبژه کند، درست مثل این مرد هندی که دختران دانش‌آموز‌ را دور خودش جمع کرده و در کنار رنگ و لعاب معماری ایران، آنها را به عنوان زنان اوریجینال ایرانی تبلیغ می‌کند، بسیار قابل تأمل است. این دست ویدیوها در فضای مجازی بسیار پیدا میشود. به ویدیوی بعدی و متن آهنگ آن توجه نمایید. حبیبی کام تو ایران/ اینجا همه اورجینالن/ پارتی کنای اصلی همینجان.... وقتی در فضای سایبر علی الخصوص یوتیوب سرچی کنید خواهید دید که این‌ها پر بیراه هم نمی‌گویند! از سراسر جهان، میخواهد هند باشد یا پاکستان، امریکا یا ترکیه، نروژ یا استرالیا... به بهانه دیدن معماری غنی ایرانی و توریسم می‌آیند و دختران بسیار زیادی به آن‌ها سرویس رایگان! می‌دهند. این نرینه‌ها در ولاگهایشان و به اذعان خودشان، بدون ریالی هزینه کردن، در منزل دها و گاه صدها دختر سکونت می‌کنند و البته آن دختران نیز به آنها سرویس کافی می‌دهند.... لذا میبینید که معماری ایران هم برای جذب توریست با ناموس ایران یکجا تبلیغ میشود. این تقصیر به گردن ماست که نادانسته دختران خود را تحذیر نداده‌ایم که ارزشمندتر از آن هستند که عقده خارجه، باعث شود تن مرد اجنبی را آرام کنند! و مسئولین نیز فقط برای جذب ثروت از طریق توریسم این فحشا را نصیب ایران کرده‌اند... ما چه نیازی به صنعت توریسمی داریم که ناموس وطن‌ را بدبخت کند؟ و بلای جانمان شده است. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk