🔸کرسی ترویجی فلسفه سیاسی آیتالله مصباح(ره)
🔰 دبیرخانه همایش ملی علامه مصباح یزدی(ره) با همکاری دانشکده علوم قرآنی زابل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار میکند:
🎙با حضور:
#فرزاد_دهقان
#مجتبی_محمدی
#محمد_جواد_نوروزی
#عباس_یوسفی_تازه_کندی
🗓 چهارشنبه 12 آبانماه ⏰ 18
📡 ارتباط از طریق:
🌐meet.quran.ac.ir/zabol
#کرسی
#همایش_علامه_مصباح
#مستند جدید «حُسن حَسن»
زندگینامه مرحوم علامه #حسن_زاده_آملی
📆یکشنبه ۹ آبان تا چهارشنبه ۱۲ آبان
🕰ساعت ۲۰
🌐از شبکه قرآن و معارف سیما
از طریق نرم افزار تلوبیون هم قابل مشاهده است.
( آنلاین یا آرشیوی)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آیا رهبری مخالف عدالتخواهی مصداقی است؟
🚨تقطیع بیانات رهبر انقلاب برای توجیه یک موضع غلط!
🔹پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبههای نماز جمعه، برخی رسانهها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
🔹این بیانات رهبر انقلاب مربوط به پاسخ ایشان به شکایت دانشجویی است که گفته بود در صورت مبارزه ما با فساد، دادستان علیه ما اقدام میکند و با ما از طریق قانونی برخورد میشود.
🔹رهبری در توضیح خواسته خود از دانشجویان درباره عدالتخواهی، میفرمایند که شما مصداقسازی نکنید که اولا شاید ادعای شما نادرست باشد و ثانیا «قانوندانانِ قانونشکن» نتوانند شما را گیر بیاندازند. در حقیقت توصیه رهبری برای عدم ورود مصداقی در برخی موارد فساد، به دلیل حفظ امنیت افشاگران فساد بوده است نه آن که از اساس مخالفتی با ذکر موردی فساد وجود داشته باشد.
🔹البته خط قرمز مبارزه مصداقی با فساد و افشاگری آن باید توجه به مسائل شرعی و اخلاقی باشد اما این به هیچ وجه معنای ممنوعیت ذکر مصداق را ندارد!
🔹بیان چنین سخنانی و انتشار ناقص بیانات رهبری، آن هم در شرایطی که دستگاههای تقنینی و قضائی کشور در حال تمهید پشتیبانیهای قانونی از افشاگران فساد هستند، نشانگر عمق فاصله این نگرش با واقعیتهای جاری است.
🔹ادعای ممنوعیت مبارزه مصداقی با فساد از سوی رسانههایی که سابقه انتشار صورت بانکی یک دستفروش و اسناد دارایی اهالی ده ونک را در کارنامه دارند نیز در نوع خود جالب توجه است.
✅ @Rajanews
✅نفی مطلق ورود به مصادیق ضد عدالت، نفی مطلق پروژه عدالت خواهی است
🔴سخنان جناب حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگداری ائمه جمعه در نفی مطلق ورود مصداقی به موارد فساد، بی عدالتی و ظلم در جامعه، پیامدی جز کنار گذاشتن عدالت خواهی و به ویژه در نهاد نماز جمعه ندارد.
🔴نهاد نماز جمعه یک نهاد نظارت گر اجتماعی است که در قلمرو حوزه عمومی کار میکند و باید تلاش کند هنجارها و ایده ال های دینی که در راس آن عدالت است در صحنه اجتماعی زنده بماند، خواهان داشته باشد و به هنجار حاکم در روابط اجتماعی تبدیل شود.
🔴از جناب آقای علی اکبری باید پرسید که نهاد نماز جمعه بدون ورود به مصادیق و موارد عام و خاص بی عدالتی، چگونه می تواند مشعل عدالت خواهی را زنده نگه دارد؟ چگونه می تواند برای اهل فساد بازدارنده و نگران ساز و برای محرومین و مستضعفین امیدآفرین و حمایت بخش باشد؟ این استراتژی نفی مطلق ورود به مصادیق از نهاد نماز جمعه به نفی بخش مهمی از کارکرد اجتماعی نماز جمعه و نفی عدالتدخواهی در آن تبدیل می شود. مردم می بینند مسائل واقعی و پیش چشم آنها از دستور کار نماز جمعه خارج است و خطبه های نماز جمعه جز مشتی کلی گویی و به قول معروف تقویم خوانی ثمری ندارد.
🔴نفی مطلق ورود به مصادیق قابل دفاع نیست اما متقن گویی و در نظر گرفتن جوانب کار برای ورود به مصادیق البته لازم است. اگر کسی نخواست و یا نتوانست در عدالت خواهی با اگاهی و اتقان وارد شود، نباید موجب شود مطلقا جامعه و گروههای اجتماعی از ورود به این حوزه بازداشته شوند. البته همه مصادیق ضد عدالت، سخت و پیچیده نیست که متقن سخن گفتن درباره آنها دشوار باشد.
🔴با برخی بررسی های آشکار می توان خلاف عدالت ها را درک کرد و فهمید و درباره آنها قضاوت های سنجیده و عادلانه کرد. مثلا هنگامی که علاوه بر نص قانون، خود عضوی از شورای شهر تهران، انتخاب شهردار کنونی تهران را مطابق قاعده نمیداند و می گوید با دولت و مجلس برای رفع مشکل مذاکره کرده ایم، نمی توان مصداقی ورود کرد؟ یا در انتصاب فامیلی در شهرداری تهران که شفاف علیه قانون و عرف عدالتخواهی است، نمی توان ورود مصداقی کرد؟ آیا در استخدام دختر نماینده مجلس به شکل محرمانه در وزارت نفت که خلاف عدالت است نیز نمی توان ورود مصداقی کرد؟ یا تشریفات شاهنشاهی مآبانه برای ورود رییس بانک ملی یا شعرخوانی متملقانه و چاپلوسانه برای وزیر صمت در ایران خودرو خیلی شفاف و روشن خلاف اخلاق در حاکمیت دینی نیست که نتوان مصداقی ورود کرد؟ یا نماز جمعه باید در برابر از دست رفتن سرمایه مردم در بورس و تحمیل فشارهای روحی و روانی بر شهروندان سکوت کند؟ آیا با اندک بررسی نمی توان به فساد در هفت تپه ها، هپکوها و... پی برد و زنگ بیدار باش اجتماعی را در برابر انها در نماز جمعه نواخت؟
جناب حاج علی اکبری، گزاره نفی مطلق ورود به مصادیق ضد عدالت، ایجاد انسداد در عدالت خواهی، آسان تر کردن فساد برای فاسدان و ناامیدسازی محرومان را در پی دارد.
پرویز امینی
parvizamini_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام جمعهی جوان، مسئلهای را حل نمیکند...
🔹 مشکل نمازجمعه، #محافظه_کاری است؛ به جای امامجمعه ۷۰-۸۰ ساله، امامجمعه ۳۰-۴۰ ساله بگذاریم چیزی را حل نمیکند!
🔹اینکه سخنرانیِ پیش از خطبه یک مجتهد همچون آقای #رحیم_پور و مطالبهگری و درد دل مردم در #نماز_جمعه تحمل نمیشود، اسمش جذب همه گروهها و جریانها نیست!
#محمد_صادق_شهبازی
@teribon_ir
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
🌸🌸🌸🌸🌸
◀️این روزها مطالبی که در برخی گروهها انتشار می یابد نشان از این دارد که برخی دوستان مطلق سوء ظن را جایز نمی دانند و در مورد آن سخن ها می گویند
اما باید بدانیم که :
♦️ظن و گمان اختیاری (چه سوء باشد و چه حسن)، به ظن و گمانهائی گفته می شود که افراد آنها را پیش خود نگه داشته و اعمالی را بر آن مترتب می کنند. بر اساس آموزه های قرآن، سیره معصومین و نظرات فقهای عظام ظن و گمان اختیاری را می توان در سه حوزه زیر مورد بررسی قرار داد:
1️⃣ظن و گمان در مسائل شخصی، خانوادگی، اخلاقی و عقیدتی افراد زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند....... در این خصوص سوء ظن به عنوان حکم اولیه حرام است .
2️⃣ ظن و گمان در مسائل شخصی، خانوادگی، اخلاقی و عقیدتی افراد زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا می کند. در این حوزه سوء ظن به عنوان حکم ثانویه جایز یا واجب می شود.
3️⃣ ظن و گمان در مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری. که سوء ظن به عنوان حکم اولیه جایز یا واجب است .
✴️(لازم به ذکر است که اسلام در هر یک از حوزه های سه گانه فوق میان " حسن ظن " و " سوء ظن " تفاوت قائل است که باید مورد توجه قرار داد).
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊نطق مهم حضرت آیت الله وفسی درباره بی تفاوتی مسئولین نسبت به امور دینی مردم
❓کجایند سرداران سنگر امر به معروف و نهی از منکر ؟!
❌فاصله وحشتناک برخی از ائمه جمعه، نسبت به حضرت امام -ره-
☄#نشر_حداکثری
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ اگر امام جمعه فسادی که در منطقه او هست را ببیند و کاری نکند اصلا منعزل است، عدالت ندارد!
باید از طریق خودش حتما پیگیری شود!
این حرفها چیزی را تغییر نداده...
چون طریق معمول که ایشان میگوید، بی ثمری خود را بارها نشان داده است. و نهادهای نظارتی غالبا برای امام جمعه جایگاه حقوقی قائل نیستند تا او را تحویل بگیرند...
و چاره ای جز فریاد زدن علنی بر جریانات فاسد نیست...
و عجیب تر کلامی از اقای حمید رسایی :
اما آقای علیاکبری به این هم اشاره کردهاند که اگر در منطقهای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام جمعهای مواجهایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت میکند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست!
🔴⚪🔵 در این نمایش عدالتخواهی،
لااقل یکبار بازیگر عدالت باشید!
🔘بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در اعتراض به اظهارات حجت السلام حاج علیاکبری و عملکرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
«در خطبه نماز جمعه مقدرات مملکت باید بیان شود، جنایات [امثال محمدرضا خان] باید در این خطبههای جمعه گفته شود و انتقاد شود، راههایی که ممکن است با آن راهها، آن جانیها را از بین بُرد؛ باید در نماز جمعه گفته شود.»
امام خمینی (ره)
🔺قرابت زمانی نوزدهمین سالگرد پیام رهبر انقلاب به جنبش دانشجویی و دعوت ایشان به عدالت که منشأ ورود دانشجویان به مقولهی عدالتخواهی بود؛ با انتشار صحبتهای آقای حاج علیاکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نفی ایشان از ورود ائمه جمعه به عرصه عدالتخواهی، همچنین مصداقی و نمایشی خواندنِ معدود فعالیتهای عدالتخواهانهی اندک ائمه جمعهی عدالتخواه، حاکی از عزم جدی ایشان در واروننمایی آرمانهای ابتدایی انقلاب و دوگانهسازیهای بیمبنا و اشتباه بود.
🔺آقای حاج علیاکبری طرح مبارزه با فساد و عدالتخواهی به صورت مصداقی را ممنوع اعلام کرده و آن را مخالف نظر امامین انقلاب دانستند، حال آنکه مروری کوتاه بر تاریخ مبارزات پیش از انقلاب و پس از آن و همچنین بیانات امامین انقلاب غلط بودن این برداشت را آشکار میکند، اما چه کنیم که مسئول امر بر همین مرور کوتاه ناتوان بودهاست.
🔺دعوت آقای حاج علیاکبری به سکوت مصلحت آمیز در مقابل فساد و نگاه خنثی ایشان به نهاد نماز جمعه، کارکرد اصلی نماز جمعه را از بین برده و آن را هرچه بیشتر به سمت بخشنامهای شدن و تقویمخوانی پیش میبرد.
🔺بدون شک این رویهای که آقای حاج علیاکبری در پیش گرفته است بیش از هر چیز به خود نماز جمعه آسیب میزند چرا که این رویه، موجب جدایی حداکثری مردم از این فریضه و کاهش مشارکت در نماز جمعه میشود؛ علت آن هم این است که با این دست فرمان مردم تریبون نماز جمعه را به جای آنکه محلی برای بیان دردها و صدای خودشان ببینند، به عنوان محل و تریبونی برای بیان دغدغههای یک شاخه از یک جناحی سیاسی خاص میبینند.
🔺در این بین اگر شخصی مسؤول سیاستگذاری ائمه جمعه باشد اما نقش ائمه جمعه را متناسب با مبانی انقلاب تنظیم نکند، نماز جمعه را به بستری جهت عقیمسازی انقلاب و آرمانهایش تبدیل کرده است.
🔺جای خالی تریبونهای پرشور و اصیل دهه پنجاه با حضور شهید بهشتی، مطهری و آیت الله خامنهای با محافظهکاری و عافیت طلبی پرنخواهد شد. کم رونقی این عمل عبادی-سیاسی، نشانگر عدم تطابق مسائل سیاسی ائمه جمعه با مردم است.
🔺جناب آقای حاج علیاکبری اگر معتقدید تریبون و خطبههای نماز جمعه نباید برای مبارزه با ظلم و فساد استفاده نشود و عدالتخواه خواندن مبارزین مصداقی با فساد، چهرهسازی و نمایش برای عدالت است؛ بهتر است در این نمایش عدالتخواهی، لااقل یکبار بازیگر عدالت باشید! بلکه به صورت نمایشی «لیقوم الناس بالقسط» را محقق کنید.
🔘 امید است که امر به معروف و نهی از منکرهایی که در روزهای اخیر نسبت به آقای حاج علیاکبری شد، کارگر افتد و ایشان تغییری در رویهشان بدهند، هرچند پس از برکناری امام جمعه عدالتخواه لواسان، اخباری مبنی بر برکناری سایر ائمه جمعه عدالتخواه نیز به گوش میرسد.
🔴 نهایتا باید خدمت آقای حاج علی اکبری عرض کنیم که خوب است، برای ملتزم شدن هرچه بیشتر به ولایت فقیه و مذهب تشیع، مرور بیشتری بر بیانات اهل بیت و امام و رهبری داشته باشید؛ که اگر بر این موضوعات مسلط بودید، چنین بیراه سخن نمیگفتید.
🔴برای شروع به شما پیشنهاد میکنیم خطبه شقشقیه امام علی را مجددا مطالعه کنید تا ببینید امام علی وظیفه عالمان را در برابر شکمبارگی ثروتمندان و گرسنگی ضعفا، چه میدانست.
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
@edalatkhahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای #علی_اکبری، خداوند از شما پیمان گرفته است
💬 امیرالمومنین گفته خداوند از عالمان دین، پیمان گرفته که «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم، سكوت نكنند!»
ما اخذالله آقای #علی_اکبری! خداوند از شما پیمان گرفته است.
#وحید_جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁🗨 گفتند این یک دقیقه از سخنان حاج آقا حاج علی اکبری جا مانده بخاطر تقوا و انصاف پخش کنید.
✔️بنده در #سه_سطح عدالت خواهی از نماز جمعه تراز توقع دارم:
۱. گفتمان سازی که هرگز نه یعنی سخنرانی صرف درباره عدالت. اینجا توضیح داده ام:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2496
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2505
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2506
۲. مساله محوری که یکی دو مثالش در جهان آرا طرح شد. اینجا را هم ببینید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2408
۳. ورود موردی و منطقه ای
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2516
بنده سطح سوم را هم نام بردن از این و آن و مصداق سازی برای فاسد، نخواندم. اگر این سطح هم مورد انکار شورای ائمه جمعه باشد، دو سطح دیگر هنوز جوابی نگرفته است!
❓لازمه سخن آقای حاج علی اکبری در این یک دقیقه این نیست که: یا فساد و تبعیض در شهرها درحال میل به صفر است یا ائمه جمعه در حال از دست دادن شرایط و منعزل شدن؟!!
محسن قنبریان
☑️ m_ghanbarian
⭕️ حاجعلیاکبری و توقعات اضافی
▪️آنهایی که از رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آقای حاج علی اکبری توقع اندیشه و اقدامات انقلابی دارند به این نکته توجه ندارند که: فاقد شیء نمیتواند معطی شیء باشد!
🔹 اگر روزی بزرگواری شبیه امام جمعه اهواز به جای حاج علی اکبری نشست آن وقت میتوان به بروز و ظهور رفتارهای انقلابی در نمازهای جمعه امیدوار شد.
@pas_kouchehaie_enghelab
مصباحیه ...
امان از سطحی نگری ...
🔴 برخی برای توجیهِ سخنان آقای #علی_اکبری که گفته ائمه جمعه نباید #عدالتخواهی_مصداقی داشته باشند و ممنوع است به این سخنان امام(ره) استناد میکنند که امام گفته این مسائل را به خطبهها نکشانید؟
🔹سوال این است که شما عزیزان از کجا میدانید منظور امام(ره) از این اشکالاتی که نیاز نیست به خطبهها کشیده شوند چیست؟ آیا منظور امام سکوت در برابر ظلمهایی است که به مردم و اقشار گوناگون وارد میشود؟ آیا امام راحل، ائمه جمعه را به بیتفاوتی نسبت به #هپکو ها و #هفت_تپه ها دعوت میکند؟! کمی تعقل و تفکر در خواندن نظرات بزرگان و استناد به آنان نیاز است!
🔸دقت بفرمائید که نقد ناکارآمدیها و مفاسد و دردهای مردم، #خردهریز نیست! طبیعی است که هر اشکال خُرد و مسئله ناچیزی را درباره دستگاهها یا اشخاص نباید در تریبون نماز جمعه مطرح کرد. هیچ کسی داعیه ندارد که ائمه جمعه هر خطا و اشکال و اختلافِ کوچک و خردهریزی را در تریبونها فریاد بزنند! این انتظار درستی نیست که هر اِشکالی که بین دستگاهها و افراد وجود دارد در خطبهها بیان شود!
🔹واقعاً چرا فکر میکنید امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و اصحاب قدرت و ثروت و ورود به مسائل و مصادیقی که بخشی از مردم گرفتار هستند یا یک قشری مثلاً کارگران یک شرکت (مثال هفت تپه یا هپکو) گرفتار هستند یا یک فساد و قاچاق بزرگی در میان است(قاچاق کالا بنادر و گمرکها یا کوهخواری و جنگلخواری و زمینخواریها که در شهرها زیاد است)، یا یک ناکارآمدی و ضعف مدیریتی وجود دارد(مثلاً کمبود یک کالا یا گرانی و..)، خردهریز و بیاهمیت است؟!
🔴 واقعاً اینها بیاهمیت است؟ خردهریز است؟!
🔸️رحیمپور ازغدی چه مورد خردهریزی را مطرح کرد که حذف شد؟ امام جمعه لواسان چه مورد بیاهمیت و خردهریزی را مطرح کرد که حذف شد؟! و ...
🔹️قبلاً هم عرض کردیم؛ جناب آقای علیاکبری؛ شما اگر حاضر نیستید وارد این مصائب و مصادیق شوید بگوئید کی از گفتمان عدالت حرف زدید؟ کی و کجا کلیات و ضرورت عدالت را تئوریزه و مطرح کردید؟
داود مدرسیان
نکته دیگر:
این بیانات حضرت امام(ره) در بین جمعی از روحانیون شیعه و سنی است.
بخونید حتماً نظرتان تغییر میکند. حضرت امام در این سخنرانی به مسائل مهمی اشاره میفرماید:
👇👇👇
http://www.imam-khomeini.ir/fa/C207_44318/_%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%aa_%d9%88_%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81_%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%88%d9%86%20#page250
🔴 این همان #عدالتخواهی_مصداقی است که رهبر انقلاب علنی به آن اشاره میکند بدون آنکه تشکیل پروندهای صورت گرفته باشد و دستگاه یا فردی محکوم شده باشد!
🔻خیلی تلویحی رهبری میگوید که #وزارت_اطلاعات میخواهد اینجا را اشغال کند و ساختوساز کند و ...!
🔹این مورد نشان میدهد حتی اگر در جایگاه رهبری باشی و دستور و فرمان بدهی، برخی دستگاهها و مدیران عمل نمیکنند لذا رهبری هم مجبور است برای جلوگیری از یک #زمین_خواری، بدینگونه وارد شوند و در تریبون علنی از یک زمینخواری بگویند تا جلویش گرفته شود!
❇️ بعد از طرح این مسئله در فضای عمومی توسط رهبر انقلاب، شهرداری تهران سریعاً وارد شد و الحمدلله جلوی این زمینخواری گرفته شد.
❇️ گاهی زمینخواری به بهانه اهداف مقدسی صورت میگیرد! ببینید شخص رهبری درباره کوهخواری و زمینخواری و جنگلخواری چه میفرماید: 👇
"دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه تا برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.
پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل رنج آور و اسف بار هستند. باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود." ۱۸/۱۲/۱۳۹۳
✅ #داود_مدرسی_یان
اشتری عدالت خواهی مصداقی.ogg
693.8K
🔺اگر عدالتخواهی رو امر به معروف و نهی از منکر بدونیم، اساسا امر به معروف و نهی از منکر غیر مصداقی معنا نداره.
🔺عدالتخواهی بدون مصداق معنا نداره، تمام طول تاریخ هم اینطور نبوده، ابی عبدالله اگه سالها می نشست درباره ظلم به صورت کلی حرف می زد و می گفت ظلم بد است، هیچ وقت واقعه عاشورا رخ نمی داد. اتفاقا دعوا از زمانی شروع میشه که دست روی مصداق یزید گذاشته میشه.
🔺ماجرای سخنان رهبری درباره ورود مصداقی دانشجویان شیرازی چه بود؟!
#وحید_اشتری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فیلم لو رفته از جلسه فوق محرمانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه!
⬅️ جلسه ای که در آن تصمیمات مهمی گرفته شد...
@teribon_ir
🔹جلسه ای داشتیم با یکی از معاونین آقای #حاج_علی_اکبری، اتفاقا ایشان از خراسان جنوبی هستند.نقشه حرکت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را تبیین کردند. بنده پرسیدم بحث مبارزه با فساد توسط ائمه جمعه کجای این نقشه است؟ ایشان شروع کردند که این عدالتخوارهای...بیشتر تعجب کردم سخنان رهبری را برای جمع گفتم: " مشروعیت ما به مبارزه با فساد است" (۱) همان موقع متوجه شدم اساسا ستاد ائمه جمعه تا زمان مدیریت فعلی بنای ورود به این مسائل را ندارد.!بحث عدم ورود مصداقی هم نیست که در این کلیپ می بینیم، آقای رحیم پور که مصداق فساد نمیگفت مبانی انقلاب را میگفت:پس چرا از نماز جمعه حذفش کردند؟
🔹رهبر انقلاب در بحث نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و... رسما از ورود جوانان برای مبارزه با فساد تشکر کردند(۲) این مگر مصداق نیست؟ خب پس چرا رهبری جوانان تشویق و تایید کردند؟ امام امامان جمعه خودش در راه مبارزه با فساد تشویق میکند بعد آقای حاج علی اکبری به اسم گام دوم و #مبانی_امامین_انقلاب اینگونه تفسیری ارائه میکنند که ائمه جمعه در مساله مبارزه با فساد ورود نکنند! معنای حرفشان هم این است اگر در استان یا شهری مثلا مسئول یا مدیر کارخانه ای فساد و رانت خواری کرد چنانکه در خصوصی سازی ها دیدیم و به کارگران ظلم شود امام جمعه شهر بجای ورود جدی صرفا #مصدر را مخاطب قرار بدهد و بگوید:ظلم بد است عدل خوب است! همینقدر مضحک و خنثی!
🔹نماز جمعه که روزگاری جز نهادهای اصلی انقلاب بود بواسطه همین رویه های محافظه کارانه وعافیت طلبانه اینگونه بی اعتبار شده است. در مدت ۱۷ ماه که نماز_جمعه تعطیل بود عموم مردم که هیچ حتی مومنین هم احساس خلا نمیکردند! نظر سنجی ها هم این را میگوید،خب دلیلش چیست؟جز اینکه آقایان با همین حرفها نماز جمعه را به یک مراسم تشریفاتی وخنثی تبدیل کردند و امام جمعه هم صرفا باید تقویم خوانی کند وکلیات ابولبقا بگوید.
🔹ظاهرا با این رویه چاره ای نیست جز اینکه این کلام #علامه_جوادی را خطاب به بعضی ها بگوییم: "کمیل شخصیت بزرگی بود. امیرالمؤمنین ع او را مسئول منطقه هیت کرد. این نامه در نهج البلاغه است. معاویه آمد آن منطقه را غارت کرد و کمیل مسئول آن منطقه بود و حضرت نامه گلایه آمیزی به او نوشت این عبارت در نهج البلاغه نیست اما خلاصه اش این است تو فقط بدرد دعای کمیل می خوری.این ها آمدند بردند زدند تو چه کار می کردی.بعضی ها فقط بدرد دعای کمیل می خوردند، واقعا صلاحیت برای مملکت داری ندارند."
۱: ۵/۶/۱۳۸۲ بیانات در دیدار با اعضای هیأت دولت
۲: ۱/۳/۱۳۹۸ بیانات در دیدار با دانشجویان
۳: ۲۶/۸/۱۳ درس تفسیر
✍ #محمدامین_رضایی