هدایت شده از خاطرات هاشمی رفسنجانی😑
♦️ خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۸ دی ۱۳۷۷
گزارش جریان اعلام عید فطر توسط رهبری،
آیت الله فاضل و آیت الله صافی
جزئیات در 👇👇
entekhab.ir/002lB8
🏞 #پوستر | تجسم عینی اندیشه
سید حسن نصرالله :
🔸️حزب الله با جهاد و جانفشانی تجسم عینی اندیشه سیاسی علامه آیت الله مصباح یزدی قدسسره در سطوح منطقه است.
#آیه_مقاومت
✅ ادامه ی شرح خطبه فدکیه
حضرت #فاطمه سلام الله علیها
با بیانات عرشی، جذّاب و بی نظیر آیت الله مصباح
( اعلی الله مقامه).
( برگزار شده در دفتر رهبری در قم در سال ۹۰-۱۳۸۹ و
چاپ شده در قالب کتاب دو جلدی رساترین دادخواهی )
هر روز ، ساعت ۶/۱۵ صبح ( به مدت ۴۰ دقیقه).
شبکه ۴ سیما.
آنلاین و آفلاین( آرشیوی) از نرم افزار تلوبیون.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
✅ عالم ربّانی، حکیم الهی، نابغه ی جهانی،
دانشمند کم نظیر، کوه ایمان، نادره ی دوران،
فخر زمین و زمان، افتخار طبرستان، اعتبار ایران، مرد میدان، الهی گوی کوی جانان، شکوه اسلام و شیعه، جامع معقول و منقول،
فقیه، مفسّر، متکلّم، حکیم، فیلسوف، عارف، منجّم، ریاضی دان، طبیب، شاعر و ادیب فارسی و عربی، نویسنده چیره دست و زیبانویس، خوشنویس ماهر، صاحب آثار روشنگر و نورانی و کتب و رسالات مبارک و ملکوتی،
آخرین ذخایر ملایان کتابی و عالمان مکتبی،
غوّاص قهّار علوم ظاهری و باطنی و غریبه،
جامع تدریس و تحقیق و تصحیح و تالیف،
جمال السالکین، بقیه السلف الصالحین،
جامع علم و عمل و سلوک نظری و عملی، مفسّر ظاهر و باطن قرآن، شارح کبیر ابن عربی و ملاصدرا، انسان شناس قَدَر (معرفت نفس)، مسلّط بر علوم غریبه و تسخیر شیاطین و اجنّه،
فقیر الی الله، شیفته آل الله، ناصح خلق الله،
وارسته از دنیا و ماسوا، آراسته به شهود خدا،
کاشف عالم معنا، عرش نشین خلوت گزین، سورنشین کوی آه، سحرنشین شکسته دل، غزل خوان کعبه دل، بیدار دل همیشه بیتاب،
صائم دایم رجب و شعبان و رمضان،
اقیانوس آرام و عمیق توحید و توحّد، جلیس غار حرای ایرا، سالک ساکن ملکوت، سائر مجذوب محبوب، واجد مقام عندیّت، مبتهج به لذات روحانی، صاحب مکاشفات سبحانی، منوّر به اربعینیات کلیمی، مستقیم بر ریاضات عرفانی، زاده ی عشق الهی، مست می ازلی، سوخته ی وصال الهی، شوریده ی شراب طهور قرآنی، گوهر شیدای عرشی،
عبد معتوق لاهوتی، عارف عاشق فانی،
علامه ی ذوالفنون، مصباح الهدایه،
فلک الافلاک، نجم الدین، ابوالفضائل، راحل رستگار، آیت الله حسن #حسن_زاده آملی
🌹🌹🌹
مصباحیه ...
✅ عالم ربّانی، حکیم الهی، نابغه ی جهانی، دانشمند کم نظیر، کوه ایمان، نادره ی دوران، فخر زمین و زمان
۵شنبه ها و جمعه ها
با علامه حسن زاده ...
👇👇👇
مصباحیه ...
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🔴 بخش دوم 🔵 هر لحظه در حال ساختن خودیم ✅ حضرت استاد میفرمود: ما شب و روز در حال ساختنِ
🔴 بخش سوم
✅ گاهی استاد دستور میداد قرآن را بغل بگیرید و ببوسید؛ یعنی به آن اظهار تعلق کنید. ایشان میفرمود: جایی که قرآن هست، هیچگاه پای خود را دراز نکنید و جای قرآن جای مناسبی باشد. ایشان جریان آیتالله شیخ محمدتقی آملی را نقل میکرد که خدمت مرحوم قاضی رفت. سؤال ایشان این بود که وقتی پایم زیر کرسی است و قرآن میخوانم، آیا این بیادبی است؟ مرحوم قاضی گفت: این بیادبی است.
🔵 انس با قرآن
✅باید با قرآن انس گرفت. گاهی ایشان میفرمود: سطح اول، شما لغات قرآن را درست کنید. معمولاً طلاب در قدم اول، چون عربی میخوانند و کار میکنند، معانی قرآن را میفهمند. ولی بهتر این است طلاب کاری کنند که قرآن به جانشان بنشیند.
🔵 گوش جان سپردن به قرآن
✅ در دستورات استاد آمده است که گوش جان به قرآن بسپارید؛ این غیر از خواندن است. گوش جان سپردن به قرآن یعنی من بفهمم قرآن چه میگوید. باید دل داد که قرآن چه میگوید و باید خودش را سراسر گوش کند و نسبت به قرآن خضوع کند. بگذارید قرآن به جانتان بخورد. قرآن خیلی خوش به ما یاد میدهد.
🔵 همۀ عالَم دست خدا است
✅ یک دور قرآن را با این نگاه بخوانید که همۀ عالَم دست خدا است و هیچ وقت شر بر خیر غلبه نمیکند، ولو در ظاهر شر پیروزی داشته باشد.
🔵 نتیجه عدم انس با قرآن
✅ چند بحث از نظام احسن را در جایی میگفتم و بعد چند مثال از حضرت موسی و ابراهیم زدم. یکی از طلابی که درسهای غیرطلبگی خوانده بود و بعد طلبه شده بود، گفت: شما با چند مثال میخواهید مسئله را حل کنید؟ از لحن بیانش، خیلی به من سخت گذشت. من ناراحت شدم و به او گفتم: شما کمی قرآن بیشتر بخوانید. اگر قرآن بخوانید، مطالبی که میگویم در آن هست.
✅ طلبهای دیدم که بعضی از این مسایل را قبول و باور نداشت؛ اینکه اگر کسی گناه کند، سیل میآید و بلا نازل میشود. من در دلم گفتم او خوب قرآن نخوانده است؛ اگر خوب میخواند، این عقیده را نداشت. «وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ»؛ و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمىگذرد. (شوری، آیۀ۳۰). «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ»؛ و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند، قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان مىگشوديم، ولى تكذيب كردند؛ پس به [كيفر] دستاوردشان [گريبان] آنان را گرفتيم. (اعراف، آیۀ۹۶). اگر این آیات را خوانده بود، اینگونه سخن نمیگفت.
🔵 قرآن خواندن عُمقی
✅ باید قرآن خواند، چون ذهنمان را درگیر میکند. آن باور ذهنی معمولاً در رفتار ظاهر میشود و علت عمل میگردد. کسانی که مثلاً به امور افسانهای باور دارند، چگونهاند؟ به همه آنها باور دارند و بر اساس آن عمل میکنند. ما طلاب که قرآن میخوانیم، وقتی استمرار داشته باشد، چون معنایش را میفهمیم، باید به گونهای باشد که به جانمان برسد و به قلب برسانیم.
🔵 مکاشفه قرآنی
✅ اول ذهن ما را درگیر میکند و ذهن نورانی میشود و بعد از مدتی جانمان را درگیر میکند. یعنی حقیقت جانتان با قرآن انس میگیرد. اگر ذهن درگیر شود، نورانی میشویم؛ چون قرآن همهاش حقیقت است. در این مرحله، عرفا هم میگویند: شما میتوانید با مکاشفاتتان آیات را بفهمید. یعنی همین که آیه را میبینید، برایتان مکاشفه روی میدهد. حضرت استاد میفرمود: من داشتم آیۀ «وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ»(واقعه، آیۀ۹۴) را میخواندم، در همان لحظه دیدم جهنمیان جلوی چشم من هستند و چگونه در عذاباند.
🔵 بخوان و بالا برو
✅ با قرآن ذوق پیدا میکنید. ابتدا ذهن درگیر میشود. بعد جان درگیر میشود. بعد سرّ، ذوق پیدا میکند. اینکه میگویند: «اِقرَأ وَ ارقَ»؛ قرآن را بخوان و بالا برو، هر آیهای درجهای از بهشت است؛ بخوان و بالا برو. واقعاً همینطور است.
🔵 قرآن؛ سراسر حکمت
✅ قرآن سراسر حکمت است. همۀ حقیقت بهشت حکمت است. «أَنَا مَدِينَةُ الْحِكْمَةِ وَ هِيَ الْجَنَّةُ وَ أَنْتَ يَا عَلِيُّ بَابُهَا». قرآن ما را دمبهدم بالا میبرد. قرآن اینگونه است. قرآن حتی در بدن و کارهای ما اثر میگذارد. در روایات آمده است که خانهای که در آن قرآن خوانده میشود، آسمانیان که به زمین نگاه میکنند، از آن خانه نور ساطع میشود و آسمانیان نور میبینند. حتی همین قرآن خواندن ظاهری اینگونه است. قرآن خواندن در بدن و ذهن و جان و سرّ ما اثر دارد.
🔵 اثر قرآن خواندن
✅ در روایات آمده است که در خانهای که قرآن خوانده میشود، شیاطین رفت و آمد نمیکنند. قرآن خواندن مراتب دارد، ولی ظاهر قرآن به باطنش وصل است. ظاهرش چون به آن باطن وصل است، طهارت پیدا میکند. لذا میگوییم بدون طهارت به قرآن دست نزنید.
#امشب
بحمدالله که با دلدارم امشب
ز بخت خویش برخوردارم امشب
به تحفه آمده از کوی جانان
برات وعده دیدارم امشب
بود در آستان کعبه عشق
همه بیدار و من بیدارم امشب
نشینم در حضور یار و بینم
فروغ مطلع انوارم امشب
نشینم در حضور یار و گویم
هر آن حرفی که در دل دارم امشب
بخوانم سوره قدر و دخان را
بگویم ذکر و استغفارم امشب
شب جمعه است و ده جمعی نگارا
ز فرق و کثرت پندارم امشب
چهل بگذشت و یکسالم فزون است
ز دیده اشک و حسرت بارم امشب
ز حال خویشتن اندر شگفتم
چرا دلشاد و دل افگارم امشب
ز بی تابی خود در این سحرگه
چه گویم در چه کار و بارم امشب
تو خود آگاهی ای دانای احوال
که من اندر چه گیر و دارم امشب
گهی خاموش و گهی در خروشم
گهی مست و گهی هشیارم امشب
خداوندا بحق آیت نور
جلائی ده به جان تارم امشب
خداوندا به مستان جمالت
نما در عشق خود ستوارم امشب
خداوندا بحق هشت و چارت
بحل فرما به هشت و چارم امشب
شب حال است و نی گاه مقال است
ببندم دفتر اشعارم امشب
اگر از آملی پرسی که چونی
هزار زار در گلزارم امشب
منبع: #ديوان_شعر
علامه حسن زاده آملي
❖ انتشار نخستین بار ؛
ماجرای طی الارض علامه حسن زاده آملی
• روزی حقیر از حضرت استاد حسن زاده آملی پرسیدم: آیا شما دارای طی الارض هستید و دستتان در مساله طی الارض باز است؟ ایشان این جمله را فرمود: «ریاضتش را کشیدهام».
• پسر ایشان؛ علی آقا، روزی به من گفت: در خدمت آقاجان که هستید سعی کنید از اسرار مگوی ایشان بهره بگیرید، از تخصصهای ویژهای که در اختیار ایشان است و در جای دیگر پیدا نمیشود بهره بگیرید.
• پرسیدم: مثلا؟
اشاره کردند که زمانی ما با آقاجانم در ایرا به سر میبردیم و والده در آمل بود، و دلمان برای مادرمان تنگ شده و مدت زیادی بود ایشان را ندیده بودیم. خدمت پدر گفتم: دلمان برای مادر تنگ شده، فکری بکنید، برویم به آمل سری بزنیم. ایشان گفتند: دلتان برای مادرتان تنگ شده؟ میخواهید برویم پیش مادر؟ گفتم: بله. ایشان فرمودند چشمانتان را ببندید! ما هم چشمانمان را بستیم و گفتند: باز کنید. باز کردیم دیدیم آمل در خدمت مادر هستیم!
✍ جناب استاد حسن رمضانی،
حدیث سهر، ص ۳۱۳
🌸🌸🌸🌸🌸
مصباحیه ...
❖ انتشار نخستین بار ؛ ماجرای طی الارض علامه حسن زاده آملی • روزی حقیر از حضرت استاد حسن زاده آملی
بسم الله
🔸 *«گنج پنهان در وجود انسان»* | «سه نکته انسانشناسانه از نقل یک کرامت»
🔸▫️١
❖ کانال «عارفانه»، در مطلبی که بعنوان «انتشار برای نخستین بار» است چنین نوشته:
🔻 *«ماجرای طی الارض علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه)»*
🔰 استاد حسن رمضانی: روزی حقیر از حضرت استاد حسن زاده آملی پرسیدم: آیا شما دارای طی الارض هستید و دستتان در مساله طی الارض باز است؟ ایشان این جمله را فرمود: «ریاضتش را کشیدهام».
• پسر ایشان؛ علی آقا، روزی به من گفت: در خدمت آقاجان که هستید سعی کنید از اسرار مگوی ایشان بهره بگیرید، از تخصصهای ویژهای که در اختیار ایشان است و در جای دیگر پیدا نمیشود بهره بگیرید.
• پرسیدم: مثلا؟
- اشاره کردند که زمانی ما با آقاجانم در ایرا به سر میبردیم و مادرمان در آمل بود، و دلمان برای مادرمان تنگ شده و مدت زیادی بود ایشان را ندیده بودیم. خدمت پدر گفتم: دلمان برای مادر تنگ شده، فکری بکنید، برویم به آمل سری بزنیم. ایشان گفتند: دلتان برای مادرتان تنگ شده؟ میخواهید برویم پیش مادر؟ گفتم: بله. ایشان فرمودند چشمانتان را ببندید! ما هم چشمانمان را بستیم و گفتند: باز کنید. باز کردیم دیدیم آمل در خدمت مادر هستیم!
🔸
✍ جناب استاد حسن رمضانی،
کتاب حدیث سهر، ص۳۱۳
🔸
❖ پیج توحیدیِ عارفانه
🌐 t.me/Arefane/5707
🌐 eitaa.com/arefane/2662
🌐 instagram.com/Arefane1001
🔸
✅ *«سه نکته انسانشناسانه» از نقل این کرامت* :
🔻نکته اول:
⚡حقیقت ارض مسخّر تحت «حقیقت انسان» است.
⚡البته این کرامت فراتر از «طی الارض» است (که در طی الأرض همراه با کمی حرکت جسم بنحو خاص حاضر در مکانی میشوند). بلکه این کرامت از نوع «احضار مکان» و «تصرف در محیط» است، که بدون هیچ حرکت خاص جسمی، آن مکان را احضار نزد جسم و نفس خویش و اطرافیانشان میکنند.
⚡یعنی کار علامه حسنزاده «تصرف در نسبت انفسی مکان و محیط با جسم و نفس افراد آن جمع» بوده، نه آنکه در آفاق تغییری دهند، و ایرای بیرونی یا آمل بیرونی تغییری کند که بقیه مردم (غیر آن جمع) هم ببینند، و نه اینکه آن افراد را حرکت دهند و در حال طی شدن مسیر، زمین را قبض و بسط کنند.
🔸
🔻نکته دوم:
⚡نقل این مطالب برای «تعریف یک شخص» نیست. بلکه برای اصلاح «تعریف ما از انسان» است. برای «خودشناسی» است. اینکه بیابیم که ما فقط دست و پا نیستیم!
👌تلنگرهایی به ماست که بیابیم چه گنجی پنهان در خزینه وجود انسانی ماست.
⚡مثل همان مقصودی که خود علامه حسنزاده در تالیف کتاب «انسان در عرف عرفان» داشته اند.
⚡و بالاتر مثل همان مقصودی که خداوند سبحان در نقل این کرامات و معجزات در قرآن داشته است. مثل کرامت وزیر سلیمان، جناب آصف بن برخیا، که تخت بلقیس را با «خسف ارض» (فروبردن و قبض زمین و سپس بسط آن) و در «اسرع از سرعت نور در نظرها» از یمن به اورشلیم «احضار» کرد.
⚡قال الله تعالی:
«قالَ الَّذي عِندَهُ عِلمٌ مِنَ الكِتابِ أَنا آتيكَ بِهِ قَبلَ أَن يَرتَدَّ إِلَيكَ طَرفُكَ فَلَمّا رَآهُ مُستَقِرًّا عِندَهُ قالَ هٰذا مِن فَضلِ رَبّي لِيَبلُوَني أَأَشكُرُ أَم أَكفُرُ وَمَن شَكَرَ فَإِنَّما يَشكُرُ لِنَفسِهِ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ رَبّي غَنِيٌّ كَريمٌ»
(سوره نمل، آیه ۴۰)
⚡قال امیرالمؤمنین علی (علیه السلام):
«إِنَّ اِسْمَ اَللَّهِ اَلْأَعْظَمَ عَلَى اِثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ حَرْفاً، وَ كَانَ عِنْدَ آصَفَ بْنِ بَرْخِيَا حَرْفٌ وَاحِدٌ فَتَكَلَّمَ بِهِ فَخَسَفَ اَللهُ (عز و جل) اَلْأَرْضَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ عَرْشِ بِلْقِيسَ حَتَّى تَنَاوَلَ اَلسَّرِيرَ ثُمَّ عَادَتِ اَلْأَرْضُ كَمَا كَانَتْ أَسْرَعَ مِنْ طَرْفِ اَلنَّظَرِ (أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ الْعَیْن)، وَ عِنْدَنَا نَحْنُ وَ اَللهِ اِثْنَانِ وَ سَبْعُونَ حَرْفاً وَ حَرْفٌ وَاحِدٌ عِنْدَ اَللهِ (عز و جل) اِسْتَأْثَرَ بِهِ فِي عِلْمِ اَلْغَيْبِ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ»
(بحارالانوار، ج٢٧ ص٣٧)
🌐 noo.rs/Q3nag
⚡ ترجمه حدیث: «امام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: اسم اعظم خداوند هفتاد و دو حرف (نزد اولیاء) است، در نزد آصف بن برخيا (وزیر سلیمان) يك حرف از آن بود که به همان يك حرف تکلم نمود و خداوند فاصله بين او و تخت بلقيس را فرو برد (و زمین را قبض نمود) بطورى كه آصف تخت را با دستش گرفت، سپس خداوند (زمين را مجددا بسط نمود و) به يك چشم بهم زدن زمین بصورت اولش برگشت. در نزد ما اهل بیت (ع) بخداوند سوگند تمام هفتاد و دو حرف است، و يك حرف ديگر (اسم مستأثر فوق آن ٧٢ حرف) هست كه خداوند بخود اختصاص داده و مختص علم غيب اوست، و لا حول و لا قوة الاّ باللّٰه العلى العظيم».
👇👇👇
مصباحیه ...
بسم الله 🔸 *«گنج پنهان در وجود انسان»* | «سه نکته انسانشناسانه از نقل یک کرامت» 🔸▫️١ ❖ کانال «عارفا
▫️٢
⚡قال الصادق (علیه السلام):
«إِنَّ جَبْرَئِيلَ (ع) أَتَى رَسُولَ اَللهِ (صلی الله علیه و آله) وَ اَلْحُسَيْنُ (علیه السلام) يَلْعَبُ بَيْنَ يَدَيْهِ، فَأَخْبَرَهُ أَنَّ أُمَّتَهُ سَتَقتُلُهُ، قَالَ فَجَزِعَ رَسُولُ اَللهِ (صلی الله علیه و آله)، فَقَالَ [جبرئیل] : أَ لاَ أُرِيكَ اَلتُّرْبَةَ اَلَّتِي يُقْتَلُ فِيهَا، قَالَ فَخَسَفَ مَا بَيْنَ مَجْلِسِ رَسُولِ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِلَى اَلْمَكَانِ اَلَّذِي قُتِلَ فِيهِ اَلْحُسَيْنُ (علیه السلام) حَتَّى اِلْتَقَتَا اَلْقِطْعَتَانِ فَأَخَذَ (رسول الله) مِنْهَا وَ دُحِيَتْ فِي أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ فَخَرَجَ وَ هُوَ يَقُولُ طُوبَى لَك مِنْ تُرْبَةٍ وَ طُوبَى لِمَنْ يُقْتَلُ حَوْلَك»
⚡«قَالَ [الصادق ع] : وَ كَذَلِكَ صَنَعَ صَاحِبُ سُلَيْمَانَ تَكَلَّمَ بِاسْمِ اَللهِ اَلْأَعْظَمِ فَخُسِفَ مَا بَيْنَ سَرِيرِ سُلَيْمَانَ وَ بَيْنَ اَلْعَرْشِ مِنْ سُهُولَةِ اَلْأَرْضِ وَ حُزُونَتِهَا، حَتَّى اِلْتَقَتِ اَلْقِطْعَتَانِ فاَجْتَرَّ اَلْعَرْشَ.
قَالَ سُلَيْمَانُ: يُخَيَّلَ إِلَيَّ أَنَّهُ خَرَجَ مِنْ تَحْتِ سَرِيرِي.
قَالَ (ع) : وَ دُحِيَتْ فِي أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ اَلْعَيْنِ».
(کامل الزیارات ج١ ص۵۹؛ بحارالانوار ج۴۴ ص٢٣۵)
🌐 noo.rs/YtRFe
⚡ترجمه حدیث👇
🌐 noorlib.ir/en/book/view/2379?pageNumber=178&viewType=html
🔸
🔻نکته سوم:
⚡شبیه همین کرامت «تصرف در محیط» بواسطه «خزینه حقیقت انسانِ مرتبط با آن محیط»، در نقل دیگری از #استاد_عابدینی در مطلب ذیل است، که استاد اینطور میفرمودند:
🔸آیت الله بهجت نقل میکردند از امام خمینی و ایشان از سیّد رضی (رحمة الله عليهم) که:
⚡در حرم مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) شخصی داشت زیارت عاشورا میخواند؛ ناگاه کسی که کنارش بود، دید در مقابل ضریح سیّدالشهدا (علیه السلام) هستند که همراهش زیارت عاشورا میخواند! خیلی تعجب کرد که"ما الان نجف بودیم، درحالی که هرچه نگاه میکنم اینجا کربلاست!! ".
⚡در همان حال چندقدمی از همراهش فاصله گرفت و به عقب رفت، دید حرم نجف شد! جلو آمد دید دوباره کنار همراهش حرم کربلا میشود!! این کار را چندبار تکرار کرد و میدید که "عجب! «محیط عالم با حال همراهش عوض میشود!»"
👌*"این تذکّری برای ماست که بدانیم «انسان چقدر عظیم است»؛ این تحوّل عالم بواسطه حقیقت انسانی، یکی از ابعاد اوست."*
🔴 "همه در قیامت *حسـرت* داریم که کشف میشود چه *«گنـج عظیمـی»* داشتیم و بازش نکردیم!! "
⚠️قال الله تعالی: «وَ أَنْذِرْهُمْ *يَوْمَ الْحَسْرَةِ* إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ *وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ* وَ هُمْ لَا يُؤْمِنُون»
(سوره مریم، آیه ۳۹)
🔸
✍ جناب استاد عابدینی، ظهر دوشنبه ۱۵ آذر ۹۵، قم، سخنان ایشان در مهمانی که همراهشان در منزل آقای آسانگو بودیم.
🌐 t.me/ostadabedini/1028
🌐 eitaa.com/salehy/1845
🔸
🙏 *«اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اِجْعَلْنَا مِنَ اَلَّذِينَ عَرَفُوا أَنْفُسَهُمْ»*
⚡«خدايا! بر محمد و آل محمد (که مُعرِّف انسان کامل هستند) درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که حقیقت انسانی خودشان را شناختهاند».
noo.rs/o3QMS
(فرازی از دعای امام سجاد «علیه السلام»؛ بحار الأنوار، ج۹۱ ص١٢٨ حدیث١٩)
🔸
@Salehi786
@Salehy