eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
8.8هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
💠آیت الله مصباح ؛ اهمیت ویژه مقام مادر در قرآن «وَ وَصَّيْنَا الاِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ اُمُّهُ وَهْناً عَلى وَهْن وَ فِصالُهُ فى عامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لى وَ لِوالِدَيْكَ إِلىَّ الْمَصِیر» (لقمان ۱۴) ترجمه «و ما انسان را دربارۀ پدر و مادرش سفارش كرديم، در حالى كه مادرش او را (در شكم خود در ايّام باردارى) در حال ضعف روى ضعف حمل كرد، و (شير دادن و) از شير جدا كردنش در دو سال بود، (گفتيم) كه مرا و پدر و مادرت را سپاسگزار، كه بازگشت (همه) به سوى من است.» 🔹️آیه‌هاى متعددی در قرآن هست که ضمن تأکید بر بزرگىِ حق والدین و لزوم جبران آن، زحمت‌هاى طاقت‌فرسا و جبران‌ناپذیر مادر را گوشزد مى‌کند. از جمله این آیه که بر حق مادر تأکید بسیار شده است؛ چنان که در روایات نیز حق مادر، بیش از حق پدر تعیین گردیده است. نخست در مورد والدین، هر دو سفارش مى‌کند؛ اما جمله‌هاى بعد، همگى یادآورىِ حق مادر و زحمت‌هایى است که در دوران باردارى، شیردهى و پرورش فرزند مى‌کشد و هدف، بیان حکمت این است که چرا این همه درباره والدین و به ویژه، مادر توصیه به احسان و نیکى مى‌کند. 🔸️سپس جمله أَنِ اشْكُرْلى وَ لِوالِدَيْک آمده، که از تعبیرات عجیب قرآن است و در هیچ جاى قرآن، همانندى براى آن سراغ نداریم. خداوند سفارش مى‌کند که اول، شکر مرا به جاى آورید و سپس بلافاصله، سفارش به شکر و سپاس از والدین مى‌کند. جالب این است که در این جمله، شکر والدین را حتى از شکر خدا جدا نمى‌کند، بلکه امر به شکر خدا و شکر والدین را با یک فعل، ذکر کرده است که این نیز بیش از پیش، اهمیت حق والدین را نشان مى‌دهد. 📖اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۵۹ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی ۳۱
AUD-20220704-WA0201.mp3
2.23M
میزنه قلبم؛ داره میاد دوباره باز بوی محرم... 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرائت دعای زیبای کمیل توسط شهید سپهبد حاج ✨با سردار هم نوا شو... ❤️دل به دل او بده... 🌕با او به اوج آسمان ها برو... 🕊تا راز عروجش را دریابی... التماس‌دعاۍفࢪج‌وشهادٺ🤲🏻 ………‹🌹🍃سردار دلها
✅ خودمان بهره ببریم... آیت الله مصباح ؛ 🔸️دعا خواندن براى فرج امام زمان، فرج ما است: إِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَجِ. منتظر فرج امام زمان علیه السلام بودن، فرج‌ها و گشایش‌هایى را براى انسان‌ها به ارمغان مى‌آورد؛ ایمانشان محفوظ مى‌ماند؛ دلشان آرام مى‌شود؛ وجود مقدّس امام زمان علیه السلام را حس مى‌کنند؛ با حضرت ارتباطى برقرار مى‌کنند، و به تدریج یقین مى‌یابند روزى فرا خواهد رسید که حکومت عدل در جهان برقرار مى‌شود. 🔹️دعا کردن براى فرج حضرت، براى این است که خودمان از او بهره بگیریم؛ امّا هیچ‌گاه به بهانه این که حضرت به دعا و صدقه ما نیازى ندارد، نباید آن گرامى را فراموش کنیم. 📚 آفتاب ولایت، صفحه ۴۵ 🌸 ۱۵
✅ تمام مقام‌های رسول الله آیت الله مصباح ؛ 🔸️ما معتقدیم تمام مقام‌هاى رسول‌الله (صلى الله علیه وآله) براى امام زمان (ارواحنا له الفداء) و دیگر امامان دوازده‌گانه (علیهم السلام) ثابت است و فقط یک استثنا دارد و آن هم مقام نبّوت و رسالت است؛ چرا که اراده حتمى الاهى بر این قرار گرفته بود که سلسله جلیله انبیا (صلوات اللّه علیهم اجمعین) به وجود مقدّس رسول الله (صلى الله علیه وآله) پایان پذیرد. 📚آفتاب ولایت، صفحه۵۳ 🌸 ۱۶
«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی‏‎ ‎‏دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه‏‎ ‎‏استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد‏‎ ‎‏با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با‏‎ ‎‏نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک‏‎ ‎‏می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی،‏‎ ‎‏بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها‏‎ ‎‏آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا‏‎ ‎‏و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام‏ تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را‏‎ ‎‏حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین‏‎ ‎‏بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را‏‎ ‎‏بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید‏‎ ‎‏خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا‏‎ ‎‏به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای‏‎ ‎‏شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که‏‎ ‎‏خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و‏‎ ‎‏اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را‏‎ ‎‏بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون‏‎ ‎‏استثنا به هر چه روحانی و عالِم است حمله می کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی‏‎ ‎‏معرفی می نمایند راهی بس خطرناک را می پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب‏‎ ‎‏محمدی منتهی می شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطرۀ خون‏‎ ‎‏دفاع خواهیم کرد. » بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرفتن قطعنامه 598 در ۲۹ تیر ۱۳۶۷
«بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت‏‎ ‎‏خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است. ‏ یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.‏‎ ‎‏چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد وبا چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی‏‎ ‎‏مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و‏‎ ‎‏قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته‏‎ ‎‏بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال‏‎ ‎‏آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و‏‎ ‎‏اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد. حج کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه ای به دور از رذایل مادی و معنوی‏‎ ‎‏است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ‏‎ ‎‏متکامل در دنیاست. و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که جامعۀ امت‏‎ ‎‏اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـ صلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏و سلم ـ پیوند خورد و یکی گردد و یدِ واحده شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این‏‎ ‎‏زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و‏‎ ‎‏معنوی مسلمانان است. حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره مند می شوند، ولی‏‎ ‎‏اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان امت اسلامی اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از‏‎ ‎‏نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاستهای اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا‏‎ ‎‏گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال‏‎ ‎‏حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است. و به همان اندازه ای که آن کتابِ‏‎ ‎‏زندگی و کمال و جمال در حجابهای خود ساختۀ ما پنهان شده است و این گنجینۀ اسرارِ‏‎ ‎‏آفرینش در دل خروارها خاک کج فکریهای ما دفن و پنهان گردیده است و زبان انس و‏‎ ‎‏هدایت و زندگی و فلسفۀ زندگی ساز او به زبان وحشت و مرگ و قبر تنزل کرده است،‏‎ ‎‏حج نیز به همان سرنوشت گرفتار گشته است، سرنوشتی که میلیونها مسلمان هر سال به‏‎ ‎‏مکه می روند و پا جای پای پیامبر و ابراهیم و اسماعیل و هاجر می گذارند، ولی هیچ کس‏‎ ‎‏نیست که از خود بپرسد ابراهیم و محمد ـ علیهم السلام ـ که بودند و چه کردند ؛ هدفشان‏‎ ‎‏چه بود؛ از ما چه خواسته اند؟ گویی به تنها چیزی که فکر نمی شود به همین است. مسلّم‏‎ ‎‏حجِ بی روح و بی تحرک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت، و حجی که از آن هدم‏‎ ‎‏کفر و شرک بر نیاید، حج نیست. خلاصه، همۀ مسلمانان باید در تجدید حیات حج و‏‎ ‎‏قرآن کریم و بازگرداندن این دو به صحنه های زندگی شان کوشش کنند؛ و محققان متعهد‏‎ ‎‏اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی‏‎ ‎‏علمای درباری را به دریا بریزند.‏»
🔴 درد «مناسک میان تهی» بزرگترین درد جامعه! 🔹یکی از ناراحتی های جدی امام خمینی(ره) در پیام قطعنامه 598 این است که چرا جوامع اسلامی، فلسفه احکام الهی را درک نکرده و از فلسفه مناسکی چون حج ناآگاه هستند؟ امام این درد را بزرگترین درد جوامع اسلامی می دانند: «بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت‏‎ ‎‏خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است.» 🔸امام عزیز در ادامه می فرماید: «یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.‏‎ ‎‏چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند! » 🔹بعد از سه دهه از رحلت امام عزیز، هنوز هم این درد، بزرگترین درد جوامع اسلامی است. این درد درباره اکثر احکام الهی الان هم وجود دارد و نگاه به حج و و و سایر مناسک، یک نگاه خشک و بی روح است. نگاه به توحید در عموم حوزه های علمیه و دانشگاه های ما صرفاً یک تعریف چند خطی است که خدای یکی است و ...! نگاه هنوز همان تعریف کلامی خشک و بی ارتباط به وضعیت جامعه و بایدها و نبایدهاست! 🔸آن توحیدی که امروز در مدارس و مساجد و حوزه ها و دانشگاه های ما مطرح می شود، توحیدی نیست که امام می گفت، آیت الله خامنه ای در طرح کلی اندیشه اسلامی می گفت و شهیدان مطهری و بهشتی بیان می داشتند. امروز توحیدی که معرفی می شود کاری به کار طاغوت های جامعه ندارد؛ کاری به ظالمین و محتکرین و سرمایه سالاران ندارد که با طراحی مکانیزم ها و تدوین قوانین مختلف، خود را در جایگاه ارباب گذاشتند و بقیه را مطیع و بنده خود ساخته اند! توحیدی که طاغوتیان را در جامعه نفی نمی کند؛ قانون ضدعدل را نفی نمی کند؛ نظم اجتماعی خلاف عدل را نفی نمی کند؛ طبقات اجتماعی و اقتصادی را نفی نمی کند! 🔹امروز یکی از دردهای ما، مناسک میان تهی است. انجام مناسک بدون توجه به وضعیت جامعه و تضاد طبقاتی است؛ هیئت بدون توجه به تبعیض و بی عدالتی و جنگ فقر و غنی است! 🔸امروز هم نگاه به عید غدیر صرفاً برگزاری جشنی با سور و سات و اطعام و پخت غذاست بدون توجه به معنای اصلی غدیر؛ بدون توجه به اینکه اگر امیرالمؤمنین حاکم می شد چه می کرد؟! غدیر صرفاً یک مسئله تاریخی نیست. 🔹باید بدانیم غدیر این است اگر امیرالمؤمنین بعد از رحلت پیامبر(ص) هم خلیفه می شد همان برخوردها را با ظالمان و قدرتمداران ظالم می کرد. همان نامه های آتشین را به سران حکومت که بر سفره های اغنیا می نشستند می نوشت! همان خطبه ها را می خواند که فلسفه حکومت، عدالت است. 🔸اگر علی بن ابی طالب(ع) بعد از رحلت پیامبر هم حاکم می شد حتماً به یاران خود می گفت: ارزش این حکومت اگر نتوانم با آن حق ضعفا را از اغنیا بگیرم، از آب بینی بز یا کفش وصله دار کهنه، کمتر است! 🔹امروز ما باید تلاش کنیم که فلسفه مناسک الهی را به درستی برای مردم روشن کنیم و به فرموده امام(ره): «محققان متعهد‏‎ ‎‏اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی‏‎ ‎‏علمای درباری را به دریا بریزند.» 🔸و البته در این راه نباید از اتهامات و تخریب ها ترسید. امام راحل در این باره می فرماید: «مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین‏‎ ‎‏بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را‏‎ ‎‏بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید‏‎ ‎‏خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا‏‎ ‎‏به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای‏‎ ‎‏شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که‏‎ ‎‏خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و‏‎ ‎‏اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را‏‎ ‎‏بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم.» ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛‏ 🔶ناگفته‌های رهبر معظم انقلاب درباره کسانی که باعث شدند امام جام زهر بنوشد.
680111_امام_عزیزمان_آن_وقتی_که_مصلحت_6012629957254054108.mp3
919.6K
🔴 بشنوید| رهبر معظم انقلاب از پذیرش قطعنامه توسط (‌ره) 🔶دلهای مردم مجذوب سخن امام شد...
matn-payam-ghabool-ghatnameh-598_5915560286160421822.pdf
2.66M
🔴 فراموشی پیامی که راه حل دردهای امروز کشور است 📝 متن پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۹ تیر ۱۳۶۷
🗓روزبزرگداشت‌مرحوم‌آیةألله‌کاشانی 🏳درپی قیام ۳۰ تیر ١٣٣١ ملت ایران 🏳به رهبری‌ مرحوم آیت الله کاشانی 🏳دراعتراض‌به‌نخست‌وزیری‌احمدقوام 🏳و حمایت از نخست‌وزیری مصدق 💠امام خمینی ‼️آقای کاشانی از جوانی در نجف بودند و یک روحانی مبارز بودند. مبارزه با استعمار، آن وقت البته انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگی‌شان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را میشناختم ۶۲.۹.۲۶ ‼️شیاطین میخواهند تمام منافع ملتها را چپاول کنند و از سالهای طولانی نقشه‌های عجیب و غریبی داشته‌اند و مع‌الأسف قشرهای زیادی هم از این نقشه‌ها غافل بودند؛ از جمله این مطلب که روحانیون در امور سیاسی نباید دخالت کنند. آنها باید مردم را در این نماز و روزه و امثال اینها هدایت کنند و دخالت در سیاست یک فحشی بود برای اهل علم اگر میگفتند فلان آخوند سیاسی است، وقتی مرحوم آقای کاشانی را که به خرم آباد تبعید کرده بودند و در قلعۀ فلک الافلاک محبوس بود، رئیس ارتش آنجا رو کرد به آقای کاشانی که سیاست، شأن شما نیست، چرا شما در سیاست دخالت میکنید؟ آقای کاشانی هم فرمود: «خیلی خری»، شما نمیدانید که این کلمه در آن وقت مساوی با قتل بود، ایشان گفتند: تو خیلی خری، اگر من دخالت در سیاست نکنم پس کی دخالت بکند؟! ۵۹/۱۰/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️مرحوم آيةالله كاشانى يك مرد مجتهد قوى بود كه در دوران بعد از حادثه‌ى ۲۸ مرداد ايشان چند سفر مشهد آمده بودند، بنده آن وقت طلبه جوانى بودم در مجلس ايشان حاضر ميشدم. ايشان دو سال ماه رمضان در مشهد بود علماى بزرگ مشهد در شبهاى ماه رمضان ميآمدند در محضر ايشان بحثهاى علمى میشد و همه از مرحوم آيةالله كاشانى استفاده‌هاى زيادى میكردند! ۶۳/۴/۲۹ ‼️درمورد قیام ۳۰تیر یک تحریف بزرگ تاریخی صورت گرفته و باید بجای روز قیام ۳۰تیر روز بزرگداشت آیةألله کاشانی نام میگرفت چراکه روز حضور فقاهت در سیاست به رهبری روحانیت است، چراکه وقتی شاه مصدق را از نخست وزیری عزل کرد و قوام را بجایش نصب کرد آقای کاشانی اعلامیه تندی داد که اگرقوام کنار نرود کفن پوش قیام میکنم، با این اعلامیه مردم به میدان آمده و مصدق روی کارآمد! ۶۳/۴/۲۹ کتاب فریاد ملت ص ۱۰۵ ‼️اگر آیةالله کاشانی این حمایت عظیم مردمی را برای مصدق بوجود نمیآورد، او نخست وزیر نمیشد. بعد در سال ۱۳۳۱ که ضدّ حمله دربار علیه مصدّق شروع شد و او از نخست وزیری برکنار گردید، فقط یک عامل توانست مجدّداً قدرت را به مصدّق برگرداند و او آیةالله کاشانی بود. اینها جزو واضحات تاریخ است لیکن عدّه‌ای عمداً اینها را کتمان میکنند و نمیگذارند این حرفها به گوش نسل حاضر برسد؛ که البته مقاصدشان معلوم است. وقتی شاه، قوام السلطنه را به جای مصدّق به نخست وزیری انتخاب کرد، آیةالله کاشانی در مقابل قوام السلطنه اعلامیه داد؛ مردم کفن پوشیدند و در تهران و شهرهای دیگر به خیابانها آمدند؛ لذا قوام السلطنه سه روز بیشتر نتوانست به عنوان نخست‌وزیر بماند. اصلاً مگر میشد در مقابل امواج عظیم مردم که آیةالله کاشانی راه انداخته بود، مقاومت کرد؟ لذا قوام السلطنه کنار رفت و دوباره مصدّق بر سرِ کار آمد! ۸۰/۸/۲۰ ‼️از ۳۰تیر۱۳۳۱ که آیةالله کاشانی توانست ملت ایران را آنطور به صحنه بیاورد، تا ۲۸مرداد۱۳۳۲ که عوامل امریکا توانستند مصدق را سرنگون کنند، یکسال نشد. در این یکسال با توطئه ایادی ضد استقلال این ملت، دکتر مصدق مرتب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا اینکه آیةالله کاشانی چند روز قبل از کودتای ۲۸ به مصدق گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند. دکتر مصدق گفت: من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همینجا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانی مثل آیةالله کاشانی وادار میکرد که به میدان بیاید و جان خود را به خطر اندازد. در ۲۸ مرداد که کاشانی منزوی و خانه‌نشین بود، و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود، عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه نباشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور امریکا بخشی از ارتش را به تصرف درآورند و با يک مشت الواط کودتا کردند و ۲۵سال این ملت زیر چکمه دیکتاتوری محمدرضا لگدمال شد و ملی شدن صنعت نفت هم هیچ شد. بخاطر جدا شدن از روحانیت. اینها عبرت است! ۸۰/۸/۲۰ Jahade_tabeini
📷 شیخ احمد کافی (۱۳۱۵-۱۳۵۷ش) 📌 روحانی واعظ و روضه‌خوان شیعه پیش از انقلاب اسلامی ایران و مؤسس مهدیه تهران. احمد کافی شهرت خود را با سخنرانی‌هایش کسب کرد و در آنها از امام خمینی طرفداری می‌کرد. محتوای برخی از سخنرانی‌های وی در قالب کتاب و لوح فشرده منتشر شده است. 📌 اساتید: سید ابوالقاسم  _ سید اسدالله  _ سید مرتضی 🗞 فعالیت‌های اجتماعی: تأسیس  _ ساخت درمانگاه _ ایجاد صندوق قرض‌الحسنه _ کمک به نیازمندان _ تأسیس حوزه علمیه، ساخت مسجد، مدرسه و حمام در ایلام. 🏛 محل دفن: قبرستان خواجه‌ربیع 📸 تصویر فوق حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد کافی درکنار شهید آیت الله سیداسدالله مدنی در شهر همدان.
نمی‌خواهم از محتویات پاکت‌ها باخبر شوم! برادرِ مرحوم شیخ احمد کافی- منبری معروف- نقل می‌کند: در یکی از دهه‌های محرم، راننده آقای کافی گرفتار کاری شد و نتوانست شیخ را به مجالسش ببرد. از تهران به من زنگ زدند و خواستند که چند روز باقی‌مانده از مُحرّم، او را به جلساتش ببرم. دهه که تمام شد، یک پاکت بزرگ و دربسته به من دادند و گفتند: صله‌ هیأت‌ها را به بانک ببرم و به حسابش واریز کنم! گفتم: خودتان نمی‌خواهید داخل پاکت‌ها را نگاه و پول‌ها را شمارش کنید؟ گفتند: نمی‌خواهم از محتویاتِ پاکت‌ها باخبر شوم و بدانم کدام بانی چقدر به من داده تا در کیفیت منبرم تأثیر بگذارد! ضمنا ۱۳ سال است که یکی از بانیان من به جای اسکناس، کاغذ روزنامه، داخل پاکت می‌گذارد و به من می‌دهد. بارها شیطان وسوسه‌ام کرده که ببینم کدام بانی است که چنین کاری می‌کند، اما خدا آبرویش را حفظ کرده تا او را نشناسم! حالا شما این پاکت را ببر و محتویاتش را به این حساب بریز! فردا که پاکت‌ها را باز کردم تا محتویاتشان را به حساب شیخ احمد بریزم، دیدم دقیقا درون یکی از پاکت‌ها چند برگ روزنامه بود!
🔰مرحوم کافی در توسل به حضرت ولیعصر ممتاز بود. آیت الله مصباح ؛ 🔹️خیال می کنم این ما از عنایات اهل بیت مخصوصاً وجود مقدس ولیعصر از یکطرف است [و] از یکطرف است، که نمی توانیم از برکات آن استفاده کنیم. خدا رحمت کند آقای کافی را ایشان در توسل به ولیعصر بود. ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ 📱 سالگرد رحلت حجت الاسلام احمد کافی
◼️ رحلت "خواجه عبداللَّه انصاری" عارف والامقام و نويسنده ي بزرگ اسلامي( 481ق) ✍خواجه عبداللَّه انصاري هروي بن ابي منصور كه نَسَبَش با شش واسطه به ابوايوب انصاري، صحابي پيامبر(ص) مي رسد، در اواخر قرن چهارم در هرات به دنيا آمد. خواجه از نه سالگي شعر مي گفت و سپس براي خدمت به اسلام، مسافرت نمود. او شعر پارسي و عربي را نيكو مي سرود و در جواني در علوم ديني و حفظ اشعارِ عرب، مشهور بود. همچنين وي در حديث و فقه مهارت داشت و در تصوف داراي مقامي عالي است. ✅ محل اقامتش، بيشتر در هرات بود و در آنجا، تا پايان عمر به تعليم و ارشاد اشتغال داشت. وي داراي حافظه اي قوي و استعدادي بالا بوده است. بيشتر شهرت خواجه عبداللَّه انصاري به جهت رسالات و كُتب مشهوري است كه تفسير قرآن، كنزُالسّالكين، رساله ي دل و جان، اُنسُ المُريد، انوارُ التَّحقيق، شَمس المجالس، منازل السائرين و مناجات فارسي از آن جمله اند. خواجه عبداللَّه انصاري در سال 481 ق در 85 سالگي درگذشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹هر چه بلا نازل می شود از همین علاقه ما به غیر خدا است 🔺علاقهٔ به کالاهای خارجی و مارک‌دار 92/06/14 سالگرد رحلت آیت الله مرتضی تهرانی.
◼️ رحلت "آخوند ملامحمد كاظم خراساني" استاد بزرگ حوزه‏ ي علميه‏ ي نجف(1329 ق) ✍ آخوند ملا محمدكاظم خراساني در سال 1255 ق، در مشهد به دنيا آمد. و در 12 سالگي وارد حوزه‏ ي علميه‏ ي مشهد گرديد. چند ماهي در محضر ملاهادي سبزواري و در تهران در حلقه‏ ي درس ميرزا ابوالحسن جلوه، شركت كرد و سرانجام در نجف اشرف به درس ميرزاي شيرازي و شيخ مرتضي انصاري راه يافت. ✅ وي شاگردان فراواني را تربيت نمود که؛ سيدابوالحسن اصفهاني، سيد ابوالقاسم كاشاني، سيدمحمد تقي خوانساري، سيدحسن مدرس، سيدصدرالدين صدر، آقا ضياء عراقي، شيخ عبدالكريم حائري، ميرزاي ناييني، سيدمحمدحسين بروجردي، سيدمحمد شاهرودي و ده‏ها عالم فاضل از جمله شاگردان وي بودند. هم‏چنين تأليفات متعددي از ايشان به جا مانده است كه مهمترین آنها كفايةُالاصول مي‏ باشد. ✅ از حيث مبارزات سياسي نيز، آخوند خراساني از مدافعان مشروطيت بود كه تلاش زيادي دراين زمينه از خود نشان داد. در حالی که قرار بود كه بسياري از علماي نجف، كربلا و كاظمين، از جمله آخوند خراسانی خود را براي سفر به ايران آماده كنند كه در شب چهارشنبه 21 ذي‏ الحجه‏ ي سال 1329 ق، پس از اقامه‏ ي نماز صبح، در 74 سالگي به سوي معبود شتافت. ✅ برخي بر اين باورند كه وي به وسيله‏ ي جاسوسان روسي و يا انگليسي مسموم شده است. پيكر پاك اين استوانه‏ ي فقاهت پس از تشييعي با شكوه در حرم مطهر علوي به خاك سپرده شد. 🌹🌹🌹
🔰حکایتی از بخشش مرحوم آخوند خراسانی 🔸بعضی را دیده و یا شنیده بودیم که خیلی در انفاق عجیب و غریب بودند. زمانی مستحقی به درِ خانه مرحوم آخوند خراسانی می‌آید و از ایشان درخواست کمک می‌کند، ولی ایشان وجهی نداشته که به وی بدهد؛ لذا قالیچه اطاقِ شخصی خود را جمع می‌کند و به او می‌دهد و می‌گوید: «زود ببر، برو، تا مهدی نبیند!». 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۴۵ 📌 به مناسبت سالروز رحلت آخوند خراسانی(ره) tahavol_howze
🌹شهادت "ميثم تمار" از ياران مُخلص امام علي(علیه‌السّلام) در كوفه(60 ق) ✍ ميثم تمار ابتدا غلام بود و توسط حضرت علي(علیه‌السّلام) خريداري و آزاد شد. امام او را بسيار دوست داشت و احترام زيادي برايش قائل بود و ميثم نيز متقابلاً علاقه‏ ي شديدي به حضرت داشت. ميثم را به خاطر آن كه خرما فروش بود، تمّار گويند. 🌷 امام علي(علیه‌السلام) سال‏ها قبل از شهادت ميثم، او را از چگونگي شهادتش آگاه كرده بود. او قبل از شهادت به همگان گفته بود كه مولايش امام علي(علیه‌السلام) طرز شهادت او را به وي گفته است. ✅ حكام جور قصد داشتند به نحوي غير از آن چه كه امام فرموده بود، ميثم را به شهادت برسانند ولي سرانجام طبق پيش‏ بيني امام(علیه‌السلام) زبان گوياي او را بريدند و اين دوستدار آل علي(علیه‌السلام) به جرم حمايت آشكار از اهل بيت رسول اكرم(ص) و دوستي با آن‏ها، توسط عبيداللَّه ابن زياد، حاكم كوفه به طرزي فجيع به شهادت رسيد.
📆۲۲ ذیحجه سال۶۰ 🗓شهادت میثم تمار 💠امام خمینی ‼️پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجه‌ها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹ 💠رهبرانقلاب ‼️در صدر اسلام، آن کسانی که ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابی ذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بی‌نمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶ ‼️وقتی که به کارنامه معاویه مراجعه میکنیم، غیر از ظلمها، غیر از کشتن حجر بن عدی‌ها و جنایت به میثم تمارها، معاویه یک جنایت دارد که جز چشمهای دقیق، آن جنایت را نمیفهمند. آن جنایت این است که معاویه باید جامعە اسلامی را لااقل ۲۰ سال جلو میُبرد، اما ۲۰۰ سال هم عقب برد. از چه لحاظی عقب برد؟ پولشان کم شد؟ قلمروشان تجزیه شد؟ ای کاش این کارها میشد؛ از لحاظ فکر، از لحاظ بینش، از لحاظ اخلاق، مردم را عقب برد. این جنایتی بود که به هیچ صورت بخشودنی نبود و نیست. ۵۳/۷/۱ Jahade_tabeini
🔰میثم تمار، مرد میدان تکلیف علامه مصباح ؛ 🔸️يكی از مسايلی که امام نسبت به آن تصريح و تأكيد می‌کرد و در موارد متعددی می‌فرمود، اين بود كه ما مرد تکليفيم، ما مسئول نتيجه نيستيم. مشابه چنين رفتاری را از بسياری از بزرگان در تاريخ شنيده‌ايم؛ مثل ميثم تمار. احکام شرعی که براساس ملاک‌هايی تشريع شده، تا جايی كه با اراده، اختيار و تصميم ما سر وكار دارد، مورد تکليف است. بنابراين من بايد کاری را که شرع يا عقل آن را برای من اثبات می‌کند،‌ انجام بدهم و نگران نتيجه آن نباشم. ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
44.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 «عربی-فارسی» لبنانی | نسخه کامل نهایی 📌 با زیرنویس متن عربی و ترجمه فارسی شعر 🔻 أنشودة إمام زماني l سلام يا مهدي | النسخة اللبنانية الرسمية الكاملة 📌 اجتماع عظیم بیروت لبنان 🇱🇧 🇮🇷 در پنجشنبه ١۶ تیر ١۴٠١ 📌 تاریخ انتشار: دوشنبه ٢٧ تیر ١۴٠١ ش (18 July 2022) 🌐 https://youtu.be/4hmodjXNJok 🔸 📌صوت اصلی اولیه 👇 🌐 https://t.me/tazker/835 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehi786/1084 ایتا 🔸 📌 متن شعر: 🌐 t.me/tazker/837 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehi786/1085 ایتا 🔸 @Salehy
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 الوعده وفا! 🔹 نسخه رسمی و کامل لبنانی با نام «امام زمانی» 👈 طبق پیش بینی قبل، با حضور میدانی، نسخه لبنانی، تبدیل به باشکوه ترین نسخه شد. 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh