eitaa logo
مصباحیه ...
134 دنبال‌کننده
17.8هزار عکس
9.2هزار ویدیو
523 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 انیمیشن زیبا از ماجرای پيامبر اسلام با مسيحيان نجران برای فرزندان خود پخش کنید @dagdagehay_yek_talabe
«شافعی» امام مذهب شافعیه درباره شان نزول سوره انسان (هل اتی) و داستان اطعام مسکین و یتیم و اسیر، چنین سروده است: الی مَ الی مَ و حتی متی اُعاتَب فی حبّ هذا الفتی فهل زوّجت فاطمة غیره و فی غیره هل أتی «هل أتی» تا کی و تا چه وقت و تا چه زمانی، در راه دوستی این جوانمرد (علی) باید ملامت بشوم؟ آیا جز او کسی به همسری فاطمه (س) برگزیده شد؟ و آیا سوره هل اتی درباره دیگری نازل شد؟
هفته آخر ، هفته اهلبیت علیهم السلام ✅ ۲۴ ذیحجه: پیامبر (به همراه امام علی، حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام) با نصارای نجران، و آیه ( قل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم و نساءنا و نساءکم و انفسنا و انفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین - آل‌عمران ۶۱)سال ۹ یا ۱۰ هجری قمری ✅ ۲۴ ذیحجه: نزول آیه (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا - احزاب ۳۳) در بیان عصمت و طهارت اهلبیت علیهم السلام، سال ۹ هجری قمری ✅ ۲۴ ذیحجه: امام علی علیه السلام در رکوع و نزول آیه ولایت و امامت در حق آن حضرت (انما ولیکم الله و رسوله الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزکوة و هم راکعون - مائده ۵۵)، سال ۱۰ هجری قمری ✅ َ۲۵ ذیحجه: نزول سوره در شأن اهلبیت علیهم السلام به جهت ایثارگری آنان، سال ۹ هجری قمری (به همراه آداب و اعمال ویژه) ✅ ۲۵ ذیحجه: پذیرش خلافت توسط امام علی علیه السلام پس از قتل عثمان 🌹
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️نسخه فرانسوی سرود بین المللی سلام فرمانده نیز منتشر شد
🔴 نظر جالب یک راهب ارتدکس درباره اجرای «سلام فرمانده» در فرانسه ♦️ اجرای «سلام فرمانده» در فرانسه واکنش یک راهب ارتدکس را در پی داشت. وی در توییتی نوشت: «من به عنوان یک راهب ارتدکس که در این موضوع مطالعه دارم، بیشترین همدردی و احترام معنوی را نسبت به اسلام شیعه دارم که در بسیاری از نکات اخلاقی به ما نزدیک است. فرانسه، با اراده دولت خود و بی‌توجهی‌ مردمش، به یک بیابان معنوی تبدیل شده است.»
👓 ۱۰ هزار نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه شرکت کردند 🔹به گزارش قم‌آنلاین، معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: امسال آزمون ورود به حوزه‌های علمیه کشور با حضور ۱۰ هزار نفر برگزار شد. 🔹در نهایت حدود ۴۵۰۰ نفر بعد از قبولی در مصاحبه حضوری، دوره تثبیت، تحقیقات محلی و سنجش سلامت پذیرفته می‌شوند. (حدود نصف آزمون داده ها)
👓 سال ۸۹ حدود ۲۰هزار نفر در آزمون حوزه‌های علمیه شرکت کرده بودند که از این میان ده هزار نفر جذب حوزه‌های علمیه شدند! ❗️ سوال مهم و اساسی اینجاست: مسئولان محترم حوزه (اعم از مرکز مدیریت و شورای عالی) از سرنوشت این ده هزار نفر خبری دارند؟! چند نفر از این عزیزان مشغول ادامه تحصیل در هستند؟! آیا تحصیل با کیفیتی دارند؟! چند نفر از این عزیزان مبلّغ شدند؟! چند نفر امام جماعت شدند؟! و چند نفر هیچ نشدند و از حوزه رفتند یا عملا کار جدی انجام نمی‌دهند؟! چرا این ها اینطور شدند؟! از چند درصد این ریزش‌ها می‌شد جلوگیری کرد؟! آیا این ۴۵۰۰نفر ورودی ۱۴۰۱، ۱۳سال بعد خروجی مشخصی خواهند داشت؟!... HozeTwit
👓 اگر می‌شه پیام من رو کامل بگذارید! 🔹 ما سال ۸۸ وارد حوزه تهران شدیم، چندین بار از مسئولان و... شنیدم که ورودی های ۸۷و۸۸ واقعا ورودی های خوبی بودند! ما سال اول حدود ۳۰نفر بودیم الان هم حدود ۱۴نفرمون هنوز به صورت رسمی طلبه هستیم ولی عملا بین دوستان من فقط دو سه نفر درس خارج می‌ریم و البته این چیز بدی هم نیست چون حقیقتا سایر دوستام حال و استعداد و وقت اجتهاد رو ندارن؛ اما اونی که دردناکه اینه حوزه برای این افراد که هنوز از طلبگی نرفتن و عاشق تبلیغ و کار آخوندی هستند هیچ برنامه ای نداره! اگر هم نروند درس خارج از خودشون می‌پرسند پس چرا تا پایه ده اینهمه رسائل و مکاسب و کفایه و مغنی و جواهر و لمعه خوندیم که همش برای اجتهاد بود! و عملا اکثرشون دچار یک یاس و خلا جدی روحی شده اند! 🔹 راه حلش رو یک بار دیدم در کانالتون از قول رهبر گذاشتید: راه حلش تقسیم طلاب بر اساس اهداف و هدف هست! و بعد پیگیری این که محقق بشه، مثلا هزار تا امام جماعت می‌خواید، درسهای مخصوص امام جماعت چی ها هست، ممکنه بعضیش هم مشترک باشه! 🔹 واقعا کی می‌خواد حوزه به حرفهای رهبر برگرده؟! تا کی طلاب با کلی امید و آرزو از همه جا ببره و بیاد حوزه آخرش فقط و فقط اگر مجتهد شد به ثمر رسیده! و درسها نقش زیادی تو سایر کارویژه های روحانیت ندارند... 💬 طلبه
👓 بنده نیز یک تحلیلی از ریزش های حوزه دارم که خدمتتان عرض می کنم. برای بررسی ریزش یا رویش ها در حوزه علمیه باید یک پژوهش جامع در ۱۰۰سال اخیر انجام بدهید تا به یک نتیجه مطلوب برسید. اما اجمالا می توان چند دلیل ذکر کرد: اولین دلیل بن بست معیشتی است. طلاب پس از تاهل به بن بست معیشتی خورده و حتی از پس خرید کتاب های خود هم بر نمی ایند چه برسد به مخازج تاهلی. اما نکته قابل توجه اینه که باید بررسی شود این مشکل از کجا شروع شد؟ چندی پیش ایت الله علیدوست از اساتید دروس خارج قم گفتند ما سال ۵۸ شهریه سطح یک که لمعه می خواندیم ۱۲۰۰ بوده چندی بعد هم یکی از کانال های حوزوی خاطره ای بیان کرد که اوایل دهه ۷۰ ایت الله مشکینی نزد رهبری می رود و از معیشت طلاب گله می کند اما در همان زمان شهریه طلاب ۸ هزار تومان بوده. با بررسی قیمت زمین در تهران میزان شهریه در سال ۵۸ و دهه ۷۰ طلاب می توانستند با شهریه یک ماه در تهران یک متر زمین بخرند اما الان در تهران قیمت زمین از متری ۳۰میلیون به بالا شروع می شود اما شهریه طلاب میانگین ۳ میلیون هست. بنابراین اگر ریزش ها قبل دهه ۸۰ و اوایل دهه ۸۰ کمتر بوده یکی از علت ها نبود بن بست معیشتی بوده. 🔹 دومین مشکل مسئله هویت طلاب و نقش انها در جامعه است. اگر به عناوین نقش های اجتماعی رجوع کنیم مانند دکتر، مهندس، کارمند، کارگر،آشپز،تعمیرکار و امثال ذلک هر کدام نقش معینی دارند اما طلبگی هنوز هویت مشخصی ندارد. برای همین اوایل طلبگی ریزش ها کم است چون فرد در فضای فکری معنوی حاصل از زندگانی بزرگان دین است اما پس از چند سال که ان فضای فکری از بین می رود فرد دچار بحران هویتی می شود و با اضافه شدن مسائل معیشتی از حوزه انصراف می دهد. 🔹 سومین مشکل نبود اینده در طلبگی است. شما اگر از یک دانشجو بپرسید اینده چه کاره می شوی یک پاسخ اجمالی دارد اما برای اینده طلبگی هیچ پاسخ اجمالی نیست. 🔹 چهارمین مشکل کاربردی نبودن سیستم اموزشی حوزه است. عموما دروس در حوزه کاربردی نیستند و فقط نمره و انتخاب واحد و امثال ذلک مهم هستند و این بر بحران هویتی طلاب می افزاید. @HozeTwit
‍ مرحوم ایت الله سعادت پرور.: یک دستور پربار.... 🈷ازاستماع سخن هایی که تفرقه حواس می آورد، همچنین از مراوده با اشخاص بی موالات در گفتار و رفتار – اگر چه سالک باشد-باید احراز جست. - مراوده با سالکِ مراقب، بسیار خوب است، ولی اگر صاحب عقايد خاصّ باشد، نسبت به امور سلوکی، نباید جز به آنکه استادش دستور می دهد،متوجه باشد؛ زیرا ایجاد تفرقه میکند. - با اهل دنیاو کسانی که جز همّ خوردن و خوابیدن و به سر این و آن زدن همّی ندارند، مراوده مضِّر است مگر به قدر ضرورت. - سالک باید همّ خود را صرف خود کند و به خود بپردازد، عمر خود را به گفتار در عقب این آن – اگرچه غیبت نباشد –نگذارند، از سخنان بی فایده احراز جوید. ز بدبینی نسبت به عبد خدا باید احتراز جست و به فکر اصلاح خود افتاد، و موشکاف در خود شد تا عیوب دیگران، در نظر نیاید. البته مساله ی امر به معروف و نهی از منکر مطلب دیگری است .
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ محبت اصیل و تبعی 🔺️قسمت ۵۱ سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « » 🌸 به یاد حدود ۳۰ سال جلسات اخلاقی چهارشنبه های آیت الله مصباح در دفتر مقام معظّم رهبری ...😢
لا به لاي بيت ها احساسِ مستي مي كنم بوي شعر محتشم؛ دارد محرم مي شود...