eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
8.8هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 انسان احساس می‌کند که بعضی از اهل‌بیت علیهم‌السلام مانند امام هادی علیه السلام حتی در میان شیعیان از حیث شناخت شیعه و یاد شیعه و ایجاد ارتباط با اهل‌بیت علیهم‌السلام در طول سال مظلوم قرار گرفته‌اند. 🔸 این کم‌کاریِ ما را می‌رساند؛ امیدواریم که ما بتوانیم مظلومیت آقا امام هادی و کم توجهی به این بزرگوار را با تذکر و توجه به ایشان جبران کنیم و بتوانیم با توجه بیشتر و توسل بیشتر بخشی از حقی که آن بزرگوار بر گردن شیعه دارد را ادا کنیم. إن‌شاءالله. 🔹 آقا امام هادی علیه‌السلام مظلوم هستند. شایسته است که به زندگی حضرت توجه بیشتری بکنیم و گاهی برای خود حضرت زیارت جامعه را یاد کنیم. حسنه‌ای از حسنات امام هادی علیه‌السلام آقا عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در ری هستند. حسنه‌ای از حسنات امام هادی علیه‌السلام آقا امامزاده سید محمد علیه‌السلام در سامرا هستند. 🔸 حسنه‌ای از حسنات حضرت، زیارت جامعه است که منبع علوم معرفتی اهل‌بیت علیهم‌السلام است. کلمه به کلمه‌ی آن معرفت است. توجه به حضرات با این متن جا دارد. کد :12238‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻 دیدم بعضی از آقایان یک اشاره لطیفی دارند به اینکه توسلات به اهل‌بیت عصمت و طهارت و توجه به هرکدام بیشتر از یک زاویه‌ای خاص و برای یک نیت خاص بوده است؛ 🔸 در شیعه و بزرگان شیعه این رسم بوده است، که اگر از آن زاویه خاصِ هر امام، به آن امام متوسل شوند زودتر نتیجه می‌گیرند و می‌گرفتند. 🔹 توسل به آقا امام هادی علیه‌السلام، هم برای جلب توفیقاتی است که از دست می‌رود؛ مانند اداء نوافل سفارش شده است در کلمات بزرگان آمده که : «و من أراد التوفیق لأداء النوافل و برّ الإخوان فالیُتَوسَّل بعلیٍ‌بن‌محمدٍ الهادی علیه‌السلام.» هر کس دنبال توفیق پیدا کردن برای ادای نوافل می باشد و توفیق خدمت به برادران دینی را می خواهد به امام هادی علیه السلام توسل نماید. کد 11222‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
📌استاد صمیمیت ، پژوهشگر نقاد حوزوی دانشگاهی ، کانالی در تلگرام در نقد برخی مطالب نادرست اقای علی اکبر رائفی پور تاسیس کرده و از چرایی این کار هم سخن گفته که در لینک زیر میتوانید مطالعه کنید : t.me/naghde_tavahhomat/7
مصباحیه ...
📌استاد صمیمیت ، پژوهشگر نقاد حوزوی دانشگاهی ، کانالی در تلگرام در نقد برخی مطالب نادرست اقای علی اک
🖍همین ابتدا اجازه بدهید به چند سوال احتمالی پاسخ بدهم که به محض دیدن این کانال به ذهن مخاطب میرسد و مریدان و پامنبری های رائفی پور از همه منتقدان ریز و درشتش می پرسند و پرسیده اند: 🖌سوال 1: ایشان وزن علمی ندارد و بزرگ کردنش درست نیست و نقدهای شما باعث می شود معروف و بزرگ شود. 💡جواب: در اینکه رائفی پور وزن علمی ندارد حق با شماست ولی قرار نیست فقط کسانی نقد شوند که وزن علمی داشته یا شخصیت معروف علمی باشد بلکه همینکه[نسبتاً و با تسامح] جریان فکری ایجاد کرده است و عده زیادی به افکار و مطالبش گرایش پیدا کرده اند برای روشنگری و بیان انحرافات و اشتباهات کافی است. وظیفه عالم، روشنگری و بیان حقایق و افشای اباطیل و بدعتها و انحرافات است. 🖌سوال 2: چرا نقاط قوت و مطالب خوب و علمی ایشان را نمی بینید و فقط در پی نقد و ایراد هستید؟ 💡جواب: اتفاقاً ما اصلاً منکر حرفهای خوب و درست و مستند و علمی ایشان نیستیم و ایشان را فردی انقلابی و مومن و ولایی میدانیم ولی نقاط ضعف و اشتباهات ایشان اولاً به حدی نیست که بشود از آنها چشم پوشی کرد. ثانیاً نفوذ شخصیت ایشان در میان هوادارانش به قدری شده است که هیچ نقد و اشکالی را بر نمی تابند و در برخی ها به حد پرستش رسیده است. لذا باید روی نقاط ضعف و ایرادها تاکید کرد. ثالثاً مشکل ما فقط اشتباهات ایشان نیست بلکه رویه غلطی است که پایه گذاری می شود و آن «اظهارنظر غیرمتخصص در امور تخصصی» است و این مساله اصلا قابل اغماض نیست. 🖌سوال 3: ایشان خودی است و باید تقویت شود نه اینکه با ایراد و اشکال، تضعیفش کرد 💡جواب: در خودی بودن ایشان شک و تردیدی نیست ولی ملتفت باشیم ایشان نه جزء علماست نه جزء شخصیتهای علمی طراز اول و نه جزء رهبران فکری انقلاب یا اسلام که ایراد و اشکال به او، موجب تضعیف یا تزلزل جبهه اسلام و انقلاب شود. ما ایشان را بیش از یک سخنران عادی نمیدانیم لذا ایراد علمی و نقد فنی را منافی با تقویت نقاط مثبتش نمیدانیم و اتفاقا این نقدها همه در جهت تقویت ایشان است البته اگر خودشان و موسسه شان قدر بدانند. بر عکس شما بر این باوریم که تقویت ایشان، مفاسد بیشتری دارد و تاییدی است بر رویه غلط و سبک بحث نادرست و تایید همه دروغها و مطالب سست رائفی پور. 🖌سوال 4: خیلی از بزرگان ایشان را تایید کردند. 💡جواب: ما چنین کسی از بزرگان نمیشناسیم ضمن اینکه اکثر این تاییدیه ها که برخی هم مدعی اند، چیزی جز چند جمله درباره تحصیلات و استعداد افراد نیست که هیچ دلالتی بر علمیت و دانش عمیق و تخصص افراد در مباحث دینی ندارد. بهرحال اگر چنین تاییده مکتوب یا شفاهی هست منتشر کنید. 🖌سوال 5: شما که فقط نقد بلدید خودتان چه محصولی دادید؟ 💡جواب: اولاً نقد خودش یک کار دشوار و فنی و علمی و دقیق است که از هر کسی بر نمی آید. شاهدش همین رائفی پور که نقدهای آبکی و سستش گاهی موجب تمسخر دین و اسلام و تشیع و انقلاب شده است. ثانیاً مگر قرار است هر کس بیشتر حرف زد یا تالیف کرد، راه و مسیرش درست باشد؟ یکساعت سخنرانی عمیق و علمی و دقیق بهتر از صد سخنرانی احساسی و تخیلی است و ده صفحه مطلب فنی و دقیق و عمیق، بهتر از صد جلد کتاب زرد و بی سند و فاقد استدلال و منبع است. 🖌سوال 6: این نقدها بخاطر حسادت است و نه با انگیزه علمی. 💡جواب: اینها چیزی جز تهمت و افتراء نیست و خود همین واکنش ها نشان از تعصب کور برخی هواداران رائفی پور دارد. 🖌سوال 7: میتوانستید نقدهایتان را خصوصی به او منتقل کنید نه اینکه علنی منتشر کنید. 💡جواب: اولاً مگر رائفی پور که صدها نقد به این و آن گرفته است چنین کرده بعد در سخنرانی هایش علنی کرده؟ قطعا نه. ثانیاً ما همین کار را هم کردیم و بارها و بارها با موسسه اش مکاتبه کردیم و نقدهایمان را ارسال کردیم و منتظر جواب بودیم ولی یا اصلا پاسخ ندادند یا جوابهای سست و آبکی برای ما فرستادند که در آینده منتشر خواهیم کرد. ما حتی تقاضای مناظره هم کردیم که حاضر به گفتگوی علمی و رودررو هم نشدند. 🖌سوال 8: مطالب ایشان حاصل پژوهش تیم ایشان است و مجموعه ای از افراد برای این مطالب تحقیق میکنند. 💡جواب: اگر این مطالب سست و آبکی و بعضاً مضحک و گاها دروغ، محصول پژوهش تیم موسسه مصاف است که مصیبت دو برابر است و باید پیرهن سیاه به تن کرد و البته عرض ما تایید می شود که اساساً موسسه ایشان و شخص رائفی پور با روش تحقیق، اصلا آشنایی ندارد و منبع غالب معلومات و اطلاعاتش درباره مباحث دینی، سایتها و فضا مجازی است.[شواهدش را منتشر خواهیم کرد]
🖌سوال 9: همه- حتی بزرگان- اشتباهاتی دارند اگر قرار باشد کانال بزنیم باید برای هر عالمی یک کانال بزنیم و اشتباهاتش را بگوییم 💡جواب: قیاس کاملا غلطی است زیرا علمیت و دانش و تخصص علما، ثابت شده است و آثارشان بر این مطلب گواه است. لذا اشتباهات علمی آنها، خطاهای یک عالم و متخصص است که قطعا قابل اغماض است چون اساس و روش بحث را بلدند و اشتباهاتی هم داشتند. ولی علمیت رائفی پور را چه کسی تایید کرده که خطاهایش را به خطاهای بزرگان، قیاس کنیم؟ 🖌سوال 10: وقتی دشمن مخالف ایشان است و او را می کوبد یعنی کار و مسیرش درست است. 💡جواب: این ملازمه منتفی است. دشمن از اساس با اسلام و جمهوری اسلامی و دولت و ملت مخالف است. آیا می شود گفت پس رفتار و گفتار همه ایرانیان و مسئولان درست است؟ قطعا چنین نتیجه مضحکی را هیچ عاقلی نمی گوید. 🖍نکته آخر: ما در برخی موارد، اصلا داخل در بحث مصداقی نمی شویم و صرفا ایرادهای روشی رائفی پور را نقد خواهیم کرد. درباره کارها و خدمات حوزه های نظامی و فناوری و انیمیشن و نرم افزار و... هم اصلا ورود نداریم و ضمن اینکه هیچ قضاوتی درباره ارزش آنها نخواهیم داشت منکر درستی فی الجمله آنها هم نیستیم. کار ما صرفا اولاً بیان عدم صلاحیت ورود ایشان به مباحث دینی و اسلامی و ثانیاً بی سند و منبع بودن خیلی از ادعاها و دروغ بودن برخی سخنان ایشان است. ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹پاسخ محکم استاد علوی تهرانی به توهین های اخیر و ادامه دار رائفی‌پور ، به محضر امیرالمومنین علیه السلام 👤استاد علوی : علی اکبر رائفی پور پس از توهین هایش به ساحت قدسی امیرالمومنین علیه السلام ، با یک لشکر سایبری ای که دارد ، به همه (نقد کنندگان سخنان باطلش) فحاشی می کند و همه کوتاه میان. زور احدی به این ادم نمی رسد ؛ دو تا کار می کند فردا : اول می گوید سخنانم تقطیع شده دوم ، لشکر مجازی اش حمله می کنند به طرف مقابل سخنانی که این شخص می گوید ، وهابیت نتوانسته بزند... ۳
👆👆👆👆 فیلم کامل تر بیانات استاد علوی تهرانی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سلام الله علیه چگونه به شهادت رسید؟ ◾️ استاد حسین انصاریان:  دیروز که داشتم روایات مربوط به حضرت هادی در ارتباط با شهادتشان را نگاه می کردم از دیروز تا حالا دو بار با سوز دل گریه کردم، در روایت دارد سمی که به ایشان معتمد عباسی داد خوراندند به محض اینکه از گلوی مبارکشان پایین رفت افتادند، یعنی همان وقت از پا درآورد، جمله بعد دارد که آخه گاهی زهر به معده اثر می کند می کشد آدم را، جمله بعدی دارد که از سر تا نوک پای حضرت کل مسموم شد یعنی استخوان، پوست، خون، اما به امام عسکری از قول شما عرض می کنم این سمی که ایشان را درجا انداخت، این سمی که همه بدن را گرفت شما امروز وقتی خواستید بدن را غسل بدهید یک تاول کوچک در این بدن بود؟ نه، یک زخم بود؟ نه، پس این حرفی که پیغمبر اولین بار ایشان زده یک حرف کاملا صحیحی است، لا یوم كیومک یا اباعبدالله... 🌹🌹🌹😭
صلوات حضرت هادی الأُمم امام علی النقی علیه‌السلام اجرتان در عزای شهادت حضرتش دوصدچندان اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِیِّ الْأَوْصِیَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِیَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّینِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِینَ اللهُمَّ کَمَا جَعَلْتَهُ نُورا یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِیلِ مِنْ ثَوَابِکَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِیمِ مِنْ عِقَابِکَ وَ حَذَّرَ بَأْسَکَ وَ ذَکَّرَ بِآیَاتِکَ وَ أَحَلَّ حَلالَکَ وَ حَرَّمَ حَرَامَکَ وَ بَیَّنَ شَرَائِعَکَ وَ فَرَائِضَکَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِکَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِکَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِیَتِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ وَ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ 🌹🌹🌹
Zyarat_jameh_kabireh-tarjomeh.pdf
653.9K
👆متن زیارت جامعه کبیره 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رفتار بسیار کریمانه و تأثیرگذار حضرت امام هادی(علیه السلام) با شخصی که باعث تبعید و جدایی ایشان از خانواده و مرقد مطهر رسول‌الله(صلی الله علیه و آله وسلم) شده بود. 🕊حجت الاسلام فاطمی نیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 عفو کریمانه علیه السلام نسبت به کسی که سبب تبعید امام شده بود! 💬 استاد مرحوم فاطمی‌نیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی کمتر دیده شده از آخرین غبارروبی حرم امام هادی(علیه‌السلام) توسط شهید سلیمانی در سامرا 🌹🌹🌹
⚠️‌ تو فقیر نیستی! ▪️رواياتی داريم که يکی از اصحاب امام هادی علیه‎السلام آمد و درخواست کرد که برای نجات از فقر کمکی به او بکنند. ▫️حضرت فرمودند: تو خيلی ثروت داری، چه طور ادعای فقر می‌کنی؟ ▪️عرض کرد: من مقروض و گرفتارم، چه ثروتی؟ من از خودم ثروتی سراغ ندارم. ▫️فرمودند: حاضری محبت ما را بدهی و همه ثروت عالم را به تو بدهند؟ ▪️قسم خورد هرگز راضی نيستم؛ حاضر نمی‌شوم. ▫️فرمودند: پس تو ثروتی داری که از همه ثروت‌های عالم ارزشش بيشتر است؛ پس چگونه ادعای فقر می‌کنی؟ 🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره) در تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۲ ۹ 🌹🌹🌹
🌹قال مولانا الهادی علیه السلام: اِذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ، و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منه. ♦️امام هادی علیه السلام فرمودند: در زمانی که عدل غالب بر ظلم و جور است، حرام است که کسی به احدی گمان بد ببرد، مگر آن که بدی او را بداند؛ و در زمانی که ظلم و جور بر عدل غلبه دارد، مبادا کسی به احدی گمان خیر ببرد، مگر به کسی که خیر او را بداند. 📚مستدرک الوسائل، ج9 ص 146 ۱۰ 🌸🌸🌸🌸🌸
🏴 امام هادی: ألنّاسُ فِی الدُّنیا بِالأَموالِ وَ فی الآخِرَةِ بِالأَعمالِ مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند. (بحارالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۶۸) ۱۱ 🌸🌸🌸🌸🌸
💢 پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز برپائی این همایش را پس از دوسال مایه خرسندی و برکت دانسته و خاطرنشان کردند: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد. ✅ متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی‌العالمین ارواحنا فداه 🔹 برپائی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاءالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه‌ی مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسانها و گرم کردن محفل زندگی آنها است. 🔹 یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد میسازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد. صفهای نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید میآورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می‌بخشد. نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ی عرصه‌های زندگی نورافشانی میکند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد میسازد. 🔹 نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه‌ی ظرفیت خود از نماز بهره میبرد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزونتری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش میکند. 🔹 پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ئی را که بر دوش آنهاست بشناسند. 🔹 مدارس، دانشگاهها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاههای فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای میگیرند. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱
💠وقتی مادرِ متوکّل (لعنه الله) خلیفه‌ی عباسی، ، برای شفای او به إمام هادی علیه السّلام متوسل می‌شود. قَالَتْ لَهُ کُنْتُ قَدْ نَذَرْتُ فِی عِلَّتِکَ لَمَّا أَیِسْتُ مِنْکَ إِنْ عُوفِیتَ حَمَلْتُ إِلَیْهِ مِنْ مَالِی عَشَرَةَ آلَافِ دِینَارٍ فَحَمَلْتُهَا إِلَیْهِ وَ هَذَا خَاتَمِی عَلَی الْکِیسِ ..... ⚫️کلینی رحمه الله روایت کرده از إبراهيم بن محمّد طاهرى که متوكّل بر اثر دُمل و زخم بزرگ و عميقى كه درآورد بيمار شد و به مرگ نزدیک شد و أحدى جرأت نكرد با ابزار آهنى او را جراحى كند. مادرش نذر كرد اگر او خوب شود ، پول بسيارى برای إمام هادی عليه السّلام از ثروت خودش بفرستد. فتح بن خاقان وزير متوكّل به متوكّل گفت اى كاش مرا نزد أبوالحسن علیّ بن محمد مى‌فرستادى ، زيرا او معالجه تو را مى‌داند. متوكّل كسى را نزد آن حضرت فرستاد و مرض او را شرح داد ، فرستادهٔ او اين دستور را آورد كه پِشكل‌هایی که از گوسفند زیر پایش ریخته را بگيرند و با گلاب مخلوط‍‌ كنند و روى دُمل گذارند. وقتی قاصد ، دستور را آورد و به آنها گزارش داد ، آن را به باد مسخره گرفتند. خاقان گفت بخدا به آنچه كه گفت داناتر است. از اين‌ روی به دستور حضرت عمل كردند. متوكّل را خواب گرفت و دردش آرام شد و دُمل سر باز كرد و آنچه در آن بود بيرون آمد و مژدۀ سلامتى او را به مادرش دادند. او ده هزار اشرفی را در کیسه گذاشت و مْهرِ خودش را بر آن زده و براى إمام عليه السّلام فرستاد. متوكّل نیز از بيمارى خود بهبودى كامل يافت. بطحائى نزد متوكّل سخن‌چينى كرد كه پول و اسلحه براى آن حضرت مى‌فرستند و او قصد شورش دارد. متوکّل به سعيد حاجب دستور داد كه شبانه بخانۀ آن‌ حضرت حمله کن و هرچه پول و اسلحه نزد او يافتى بردار و براى من بفرست. إبراهيم بن محمّد گويد👈 سعيد حاجب گفت من شبانه بخانۀ آن حضرت رفتم و نردبان را به همراهم بردم ، سر بام رفتم و چون در تاريكى به يكى از پلكان‌ها سرازير شدم نمى‌دانستم از كجا وارد خانه شوم ، دیدم إمام فرياد زد اى سعيد ، بجاى خود باش تا برايت شمع بياورند. طولى نكشيد كه شمعى آوردند و من فرود آمدم ،👉 ديدم آن حضرت ، روپوشی پشمينى پوشيده و كلاه پشمينى بر سر نهاده و سجاده روى حصير برابر اوست و ترديد نداشتم كه مشغول نماز بوده. بمن فرمود اين اتاقها در اختيار توست همه را بگَرد. من به همۀ اطاقها رفتم و بازرسى كردم و چيزى را جز يك كيسه اشرفى كه مُهرِ مادر متوكّل را داشت و كيسه ديگرى هم سر به مُهر بود را نیافتم. بمن فرمودند اين جانماز را هم بازرسى كن. من آن را برداشتم و يك شمشير غلاف‌ كرده و ساده زير آن بود ، آنها را برداشته و نزد متوكّل بردم. او چون به مُهر مادرش نگاه كرد او را خواست. مادرش نزد او آمد و يكى از خدمتكاران مخصوص بمن گزارش داد كه مادرش به او گفت در بيمارىِ تو من از بهبودت ناامید شدم و نذر كردم كه اگر سالم شدى ، از پول خودم ده هزار اشرفى براى او بفرستم و آنها را فرستادم و اين هم مُهر من است كه بر كيسه است‌. او كيسۀ ديگر را گشود و در آن چهارصد اشرفى بود ، و او يك كيسۀ اشرفى را بر آنها افزود و بمن فرمان داد كه آن را براى إمام ببرم. من آنها را بردم و آن شمشير را با سه كيسه پرداختم و به آن حضرت گفتم اى آقاى من ، بر من سخت است اين مأموريت دربارۀ شما. در پاسخ فرمودند ستمگران بزودى خواهند دید كه چه سرانجامى خواهند داشت. 📚:کافی ۱ / ۴۹۹ ، حدیث ۴.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 توضیحات و توجیهات واهی رائفی پور پیرامون صحبت هایش در موضوع شوخی های اهل بیت علیهم السلام ... 🌸🌸🌸🌸🌸
مصباحیه ...
🔴 توضیحات و توجیهات واهی رائفی پور پیرامون صحبت هایش در موضوع شوخی های اهل بیت علیهم السلام ... 🌸🌸🌸
📌رائفی پور در این مجلس، باز به سبک همیشگی خود بجای یک عذرخواهی ساده همه منتقدانش را به سوءبرداشت متهم کرده و به توجیه اشتباهش پرداخته است و آسمان و زمین را به هم بافته تا از خودش دفاع کند. حالا ببینیم حرفهای رئیس موسسه مصاف در این ۹ دقیقه چقدر به مطلبی که قبلا گفته بود ارتباط منطقی دارد و آیا میتواند توضیحی برای آن محسوب شود: ۱. می گوید «بارها در جلسات مختلف دینم را به علما عرضه میکنم» این مطلب هیچ ربطی به اشتباهات و خطاهای شما ندارد. صحت دیانت و اعتقادات کسی، ارتباطی با صحت سخنان و تحلیلهای او ندارد. میخواهید بگویید چون کلیت دیانت و عقائد شما در مسیر اسلام است پس هر چه در هزاران سخنرانی‌تان گفتید درست است و مورد تایید مراجع است؟! ۲- می گوید «سید نعمت الله جزایری معروف بوده به سرعت در نوشتن. تا ۶۰ جلد کتاب برایش ذکر کردند» این هم ربطی به اشتباه جنابعالی ندارد. حالا مرحوم جزایری هر کسی بوده و هر تعداد کتاب داشته باشد و به هر صفتی مشهور بوده؛ چه ارتباطی با گفتار شما درباره شوخی‌های اهلبیت دارد؟! ۳- بارها می گوید «رهبری به کتاب او اشاره کرده است» این هم ربطی ندارد. رهبری برای توضیح ضرورت تفکه و شوخی به کتاب زهرالربیع اشاره کرده است. به مطلب شما درباره شوخی‌های غیرقابل پخش اهلبیت چه ربطی دارد؟! ۴- می گوید «نهج البلاغه به دستخط مجلسی در مورد ایشان هست» بنده هر چه این جمله را از اول به آخر و از آخر به اول خواندم نفهمیدم مقصود رائفی‌پور از این جمله چیست و چه معنایی دارد؟! اگر دوستان ایشان چیزی فهمیدند ما را آگاه کنند. ۵. می گوید «جزایری یک فقیه متصلّب سخت‌گیر اخباری است که در نقل روایت از اهلبیت خیلی سختگیری و دقت دارد» آقای رائفی پور! متصلب به معنای سخت‌گیری و دقت در نقل روایت نیست. متصلب به کسی می‌گویند که در عقیده خود خیلی قرص و محکم و استوار است و ربطی به سبک علمی و منهج جمع‌آوری روایات توسط او ندارد. ۶- می گوید « زهرالربیع جمع آوری فکاهیات تاریخی است همچنین از پیشوایان دین» شما در سخنرانی قبل (که شروع نزاع بود) گفتید شوخی‌های اهلبیت خودش کتاب شده است. آیا مرحوم جزایری زهرالربیع را به غرض جمع‌آوری شوخی های اهلبیت تدوین کرده است؟! مضافا که قبلا هم عرض شد شوخی‌های اهلبیت حجم بسیار بسیار اندکی از این کتاب قطور است. ۷. می گوید « جزایری فقیه اخباری است که وقتی چیزی نقل میکند خودش روی آن احادیث فیلترینگ جدی دارد» رائفی پور بلافاصله از قاعده «تسامح در ادله سنن» یاد میکند! بالاخره معلوم نشد جزایری در نقل اخبار و روایات، فیلترینگ دارد یا طبق قاعده تسامح در ادله سنن، تسامح به خرج داده و قید فیلترینگ را زده است؟! ۸. می گوید « کتابی است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده است» این هم ربطی به سخن پیشین شما و شوخی‌های خاص و مثبتِ نود اهلبیت ندارد. رهبری که همه مضامین کتاب را تایید نکردند و صرفا «جایگاه» و «موضوع» کتاب را توضیح دادند. ۹. می گوید « مگر احکام رساله را میشود پشت میکروفن گفت؟ برخی احکام رساله ها مثبت ۹۵ است!» کدامیک از احکام رساله، مثبت ۹۵ است؟ چرا عادت کردید اینقدر یاوه بگویید و چیزی را که نیست بگویید هست؟ چرا عادت کردید نادانی و جهل خود را فراد بزنید؟ ۱۰.  می گوید جزایری «حالا فکاهیات را جمع کرده منتظرید دنبال سند باشند؟» شما که گفتید جزایری فقیه سخت‌گیری است که در نقل روایت سخت‌گیری و دقت به خرج میدهد! حالا چطور شد طی دو دقیقه جزایری تبدیل شد به فقیهی که صدها مطلب بی‌سند نقل کرده که معلوم نیست واقعا درست باشد؟! چقدر تناقضگویی برایتان عادت شده است. ۱۱- می گوید « اگر مهارت سواد رسانه‌ای ندارید...» شما سواد رسانه‌ای دارید که بازیگران را به فحشاء و تجاوز متهم کردید و هیچ شاهدی هم ارائه نکردید؟ شما سواد رسانه‌ای دارید که سید جمال واعظ را یهودی کردید و هیچ سندی نشان ندادید؟ از کدام مهارت سواد رسانه‌ای سخن می‌گویید که هیچ اثری در هزاران سخنرانی‌تان نیست؟ ۱۲- می گوید «البته شاید در استخدام کلمات، خوب و مناسب عمل نکردم» همین اقرار شما نشان میدهد سواد رسانه‌ای هم ندارید و خودتان شایسته‌تر هستید که مهارت سواد رسانه بیاموزید تا نه هر سخنی را بگویید و نه هر سخنی را هر طور که بر زبانتان آمد بگویید. ۱۳. می گوید «یک مشت بیکار نشستند و فقط کلیپ تقطیع میکنند» آقای رائفی پور! شما با این مدل سخن گفتن و اتهام زدن به منتقدانتان بیش از پیش خود را بی‌ارج و اعتبارتر میکنید. این مدل اتهام زدن نشان از ضعف شما دارد. بهتر نیست در مسیر خود، تجدید نظر کنید؟ شهرت و دیده‌شدن را از راه‌های معقولتری دنبال کنید بهتر نیست؟ آیا لازم است وقتی صلاحیت علمی ندارید به مباحث دین‌پژوهی و تفسیرقرآن و تاریخ اسلام و نقل حدیث و ... بپردازید؟ آیا صرف احساس تکلیف، بدون صلاحیت علمی و تخصص، اخلاقاً مجوز این است که درباره هر موضوعی اظهارنظر کنیم؟
۱۴. می گوید‌ «مگر معصوم نمی‌گوید اشتباهات یک نفر را خصوصی به او بگویید؟ اول بپرسیم» از چه کسی بپرسیم؟ مگر حضرتعالی اصلاً راهی برای ارتباط مستقیم با خودتان گذاشتید که استعلام کنیم؟ مگر موسسه تحت امرتان اصلاً پیامهای ما را به شما میرساند؟ اگر هم میرساند مگر اصلاً پاسخی برای منتقدان و پرسشگران مهیا کرده است؟ از کدام تذکر خصوصی حرف می‌زنید وقتی خودتان هیچ سازوکاری برای آن طراحی نکردید و صرفاً عده‌ای مجیزگو پشت تلفن نشاندید تا هر نقدی مطرح میکنیم فقط بگویند «کلیپها تقطیع شده است»؟ 🔸ملاحظه کنید که ۹ دقیقه سخن رائفی‌پور هیچ ارتباطی با مطلبی که درباره شوخی‌های اهلبیت گفته بود نداشت و خودش مصداق نشر اشتباهات و پاک کردن شیشه با دستمال کثیف است. چه حکیمانه فرمودند که من كثر كلامه كثر خطاؤه (بحار الأنوار ج ۷۱ ص ۲۹۱) ۴ @naghde_tavahhomat
⁉️آیا فقط شیعیان بهشتی هستند ؟ در پاسخ به سؤال فوق سه دیدگاه وجود دارد: 1️⃣ دیدگاه افراطی (کثرت‌گرایان یا پلورالیسم): این گروه معتقدند: همه مذاهب و شرایع حق بوده و پیروان آن‌ها هم اهل نجات می‌باشند. باید توجه داشته باشیم عقل سلیم چنین دیدگاهی را متناقض نما(پارادوکسیکال) و غیر مقبول می‌داند و نمی‌پذیرد. از باب مثال: چگونه ممکن است؛ هم‌عقیده کسی که می‌گوید خدا جسمانی است و هم‌عقیده کسی که می‌گوید خداوند غیر جسمانی است، جمع شود؟!!! و هر دو اهل نجات ؟ 2️⃣ دیدگاه تفریطی (انحصارگرایان): این طیف معتقد هستند: یک مذهب حق هست و پیروان همین مذهب حقه، اهل نجات می‌باشند و بهشت جای دیگران نیست. اما با توجه به آیات شریفه قرآن کریم و روایات آل الله علیهم صلوات الله این نظر نیز با این کلیت، صحیح نیست. 3️⃣ دیدگاه اعتدال: (شمول گرایان)،: این گروه بر این عقیده هست که: هرچند مذهب حق، یک مذهب بیشتر نمی‌تواند باشد (شیعه)، ولی پیروان دیگر مذاهب می‌توانند اهل نجات باشند با این شرط که، در شناخت مذهب حق کوتاهی نکرده و به تعبیری جاهل مقصر نباشند (لجوج ومعاند نسبت به‌حق) که در این صورت استحقاق عذاب دارند و الا اگر جاهل قاصر بوده، یعنی مذهب حق به آن‌ها نرسیده و یا اتمام‌حجت بر آن‌ها نشده باشد ، اهل نجات هستند . قران کریم در تأیید این نظریه می‌فرماید: «وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ‏ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولا»؛ «و ما تا رسول نفرستيم (و بر خلق اتمام حجّت نكنيم) هرگز كسى را عذاب نخواهيم كرد». (1) پی‌نوشت: 1. اسراء/15
⁉️ آیا «قدم بد» داشتن که در بین مردم رایج است و به بعضی از افراد نسبت می‌دهند؛ صحت دارد؟ ✅ اگر منظور از «قدم بد» داشتن، این است که؛ فلان فرد به خاطر اخلاق بد و یا گنه‌کار بودن، باعث می‌شود رزق و روزی و برکت در زندگی تحت تأثیر قرار بگیرد، صحبت صحیحی است. در قرآن کریم، ریشه‌ی بلا و مصیبت، اعمال ناشایست انسان بیان‌شده است. در سوره‌ی شوری آمده است: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُم»؛ «هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام دادهايد». (1) در روایتی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ»؛ «مؤمن با نیت بر گناه از رزق خود محروم می‌شود». (2) ولی اگر منظور از «بدقدم» بودن مطلب دیگری است، خرافه بوده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دیگران را متهم به این امور کرد. نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات، علت شومی و محرومیت‌ها، اعمال انسان‌ها هست و نه «پاقدم» و «بدقدم» بودن. 1. شوری/30 2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 241
از مهم ترین اعمال ماه رجب 🔸خدا رحمت کند مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری را ایشان خیلی سفارش می کرد به این عمل در طول ، این دستور در روایت هم آمده است که هر کس ده هزار سوره توحید را با نیت صادق در ماه رجب بخواند روز قیامت در حالی وارد محشر میشود که مانند روز اول تولد از تمام گناهانش خارج و پاک شده است و هفتاد ملک او را به بهشت بشارت میدهند. آیت الله کشمیری می گفتند : مرحوم قاضی و بعضی از اساتید به این عمل بسیار سفارش می‌کردند. 🔸ده هزار سوره توحید وقتی تقسیم بر «سی روز» ماه بشود برای هر روز کمی بیش از ۳۰۰ سوره باید خواند که این مقدار خیلی زمان نیاز ندارد،اگر این تعداد سوره توحید در طول ماه خوانده شود بسیار پربرکت است و یک باره انسان را سبک می‌کند. این عمل در پرونده اعمال انسان باید باشد و درکل ماه رجب هم باید خوانده شود نه اینکه طی چند روز تمام آن را به جا آورد. 🖋حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری
از آیت الله مصباح 🔹️پرسش: سلام علیکم و رحمة الله و برکاته امشب، یعنی شب جمعه اول ماه رجب برای ادای نماز مغرب و عشا و اعمال لیلة الرغائب مثل هر سال به مسجد رفتیم، ناگهان امام جماعت گفت که این اعمال بدعت است و از طریق اهل سنت این روایت نقل شده و خود اهل سنت هم راوی را تکذیب می‌کنند، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ 🔸️پاسخ: برادر گرامی سلام علیکم و رحمة الله نماز خاص لیلة الرغائب که سید بن طاووس در کتاب اقبال نقل فرموده است مانند اکثر اعمالی که برای زمان‌ها و مناسبت‌های خاص وارد شده را می‌توان انجام داد. و بهتر این است که برای مراعات جهت احتیاط به قصد رجا به جا آورده شود؛ در این صورت شبهه‌ی بدعت هم رفع می‌شود. خداوند شما را به رضایش موفق بدارد.