eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
8.8هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
امان از سطحی نگری ...
مصباحیه ...
امان از سطحی نگری ...
🔴 برخی برای توجیهِ سخنان آقای که گفته ائمه جمعه نباید داشته باشند و ممنوع است به این سخنان امام(ره) استناد می‌کنند که امام گفته این مسائل را به خطبه‌ها نکشانید؟ 🔹سوال این است که شما عزیزان از کجا می‌دانید منظور امام(ره) از این اشکالاتی که نیاز نیست به خطبه‌ها کشیده شوند چیست؟ آیا منظور امام سکوت در برابر ظلم‌هایی است که به مردم و اقشار گوناگون وارد می‌شود؟ آیا امام راحل، ائمه جمعه را به بی‌تفاوتی نسبت به ها و ها دعوت می‌کند؟! کمی تعقل و تفکر در خواندن نظرات بزرگان و استناد به آنان نیاز است! 🔸دقت بفرمائید که نقد ناکارآمدی‌ها و مفاسد و دردهای مردم، نیست! طبیعی است که هر اشکال خُرد و مسئله ناچیزی را درباره دستگاه‌ها یا اشخاص نباید در تریبون نماز جمعه مطرح کرد. هیچ کسی داعیه ندارد که ائمه‌ جمعه هر خطا و اشکال و اختلافِ کوچک و خرده‌ریزی را در تریبون‌ها فریاد بزنند! این انتظار درستی نیست که هر اِشکالی که بین دستگاه‌ها و افراد وجود دارد در خطبه‌ها بیان شود! 🔹واقعاً چرا فکر می‌کنید امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و اصحاب قدرت و ثروت و ورود به مسائل و مصادیقی که بخشی از مردم گرفتار هستند یا یک قشری مثلاً کارگران یک شرکت (مثال هفت تپه یا هپکو) گرفتار هستند یا یک فساد و قاچاق بزرگی در میان است(قاچاق کالا بنادر و گمرک‌ها یا کوه‌خواری و جنگل‌خواری و زمین‌خواری‌ها که در شهرها زیاد است)، یا یک ناکارآمدی و ضعف مدیریتی وجود دارد(مثلاً کمبود یک کالا یا گرانی و..)، خرده‌ریز و بی‌اهمیت است؟! 🔴 واقعاً این‌ها بی‌اهمیت است؟ خرده‌ریز است؟! 🔸️رحیم‌پور ازغدی چه مورد خرده‌ریزی را مطرح کرد که حذف شد؟ امام جمعه لواسان چه مورد بی‌اهمیت و خرده‌ریزی را مطرح کرد که حذف شد؟! و ... 🔹️قبلاً هم عرض کردیم؛ جناب آقای علی‌اکبری؛ شما اگر حاضر نیستید وارد این مصائب و مصادیق شوید بگوئید کی از گفتمان عدالت حرف زدید؟ کی و کجا کلیات و ضرورت عدالت را تئوریزه و مطرح کردید؟ داود مدرسیان
نکته دیگر: این بیانات حضرت امام(ره) در بین جمعی از روحانیون شیعه و سنی است. بخونید حتماً نظرتان تغییر می‌کند. حضرت امام در این سخنرانی به مسائل مهمی اشاره می‌فرماید: 👇👇👇 http://www.imam-khomeini.ir/fa/C207_44318/_%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%aa_%d9%88_%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81_%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%88%d9%86%20#page250
‏"نتیجه یک نظرسنجی اینستاگرامی با جامعه آماری نزدیک به ۲۰ هزار نفر" خطبه های کدامیک از ائمه جمعه تهران توانسته جایگاه واقعی نمازجمعه را احیا کند و باعث افزایش امید مردم و افزایش مطالبه گری از مسئولان شود؟ Sabeti ✅
🔴 این همان است که رهبر انقلاب علنی به آن اشاره می‌کند بدون آنکه تشکیل پرونده‌ای صورت گرفته باشد و دستگاه یا فردی محکوم شده باشد! 🔻خیلی تلویحی رهبری می‌گوید که می‌خواهد اینجا را اشغال کند و ساخت‌وساز کند و ...! 🔹این مورد نشان می‌دهد حتی اگر در جایگاه رهبری باشی و دستور و فرمان بدهی، برخی دستگاه‌ها و مدیران عمل نمی‌کنند لذا رهبری هم مجبور است برای جلوگیری از یک ، بدینگونه وارد شوند و در تریبون علنی از یک زمین‌خواری بگویند تا جلویش گرفته شود! ❇️ بعد از طرح این مسئله در فضای عمومی توسط رهبر انقلاب، شهرداری تهران سریعاً وارد شد و الحمدلله جلوی این زمین‌خواری گرفته شد. ❇️ گاهی زمین‌خواری به بهانه اهداف مقدسی صورت می‌گیرد! ببینید شخص رهبری درباره کوه‌خواری و زمین‌خواری و جنگل‌خواری چه می‌فرماید: 👇 "دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه تا برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.   پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل رنج آور و اسف بار هستند. باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود." ۱۸/۱۲/۱۳۹۳ ✅
اشتری عدالت خواهی مصداقی.ogg
693.8K
🔺اگر عدالتخواهی رو امر به معروف و نهی از منکر بدونیم، اساسا امر به معروف و نهی از منکر غیر مصداقی معنا نداره. 🔺عدالتخواهی بدون مصداق معنا نداره، تمام طول تاریخ هم اینطور نبوده، ابی عبدالله اگه سالها می نشست درباره ظلم به صورت کلی حرف می زد و می گفت ظلم بد است، هیچ وقت واقعه عاشورا رخ نمی داد. اتفاقا دعوا از زمانی شروع میشه که دست روی مصداق یزید گذاشته میشه. 🔺ماجرای سخنان رهبری درباره ورود مصداقی دانشجویان شیرازی چه بود؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌🔰 فیلم لو رفته از جلسه فوق محرمانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه! ⬅️ جلسه ای که در آن تصمیمات مهمی گرفته شد... @teribon_ir
🔹جلسه ای داشتیم با یکی از معاونین آقای ، اتفاقا ایشان از خراسان جنوبی هستند.نقشه حرکت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را تبیین کردند. بنده پرسیدم بحث مبارزه با فساد توسط ائمه جمعه کجای این نقشه است؟ ایشان شروع کردند که این عدالتخوارهای...بیشتر تعجب کردم سخنان رهبری را برای جمع گفتم: " مشروعیت ما به مبارزه با فساد است" (۱) همان موقع متوجه شدم اساسا ستاد ائمه جمعه تا زمان مدیریت فعلی بنای ورود به این مسائل را ندارد.!بحث عدم ورود مصداقی هم نیست که در این کلیپ می بینیم، آقای رحیم پور که مصداق فساد نمیگفت مبانی انقلاب را میگفت:پس چرا از نماز جمعه حذفش کردند؟ 🔹رهبر انقلاب در بحث نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و... رسما از ورود جوانان برای مبارزه با فساد تشکر کردند(۲) این مگر مصداق نیست؟ خب پس چرا رهبری جوانان تشویق و تایید کردند؟ امام امامان جمعه خودش در راه مبارزه با فساد تشویق میکند بعد آقای حاج علی اکبری به اسم گام دوم و اینگونه تفسیری ارائه میکنند که ائمه جمعه در مساله مبارزه با فساد ورود نکنند! معنای حرفشان هم این است اگر در استان یا شهری مثلا مسئول یا مدیر کارخانه ای فساد و رانت خواری کرد چنانکه در خصوصی سازی ها دیدیم و به کارگران ظلم شود امام جمعه شهر بجای ورود جدی صرفا را مخاطب قرار بدهد و بگوید:ظلم بد است عدل خوب است! همینقدر مضحک و خنثی! 🔹نماز جمعه که روزگاری جز نهادهای اصلی انقلاب بود بواسطه همین رویه های محافظه کارانه وعافیت طلبانه اینگونه بی اعتبار شده است. در مدت ۱۷ ماه که نماز_جمعه تعطیل بود عموم مردم که هیچ حتی مومنین هم احساس خلا نمیکردند! نظر سنجی ها هم این را میگوید،خب دلیلش چیست؟جز اینکه آقایان با همین حرفها نماز جمعه را به یک مراسم تشریفاتی وخنثی تبدیل کردند و امام جمعه هم صرفا باید تقویم خوانی کند وکلیات ابولبقا بگوید. 🔹ظاهرا با این رویه چاره ای نیست جز اینکه این کلام را خطاب به بعضی ها بگوییم: "کمیل شخصیت بزرگی بود. امیرالمؤمنین ع او را مسئول منطقه هیت کرد. این نامه در نهج البلاغه است. معاویه آمد آن منطقه را غارت کرد و کمیل مسئول آن منطقه بود و حضرت نامه گلایه آمیزی به او نوشت این عبارت در نهج البلاغه نیست اما خلاصه اش این است تو فقط بدرد دعای کمیل می خوری.این ها آمدند بردند زدند تو چه کار می کردی.بعضی ها فقط بدرد دعای کمیل می خوردند، واقعا صلاحیت برای مملکت داری ندارند." ۱: ۵/۶/۱۳۸۲ بیانات در دیدار با اعضای هیأت دولت‌ ۲: ۱/۳/۱۳۹۸ بیانات در دیدار با دانشجویان ۳: ۲۶/۸/۱۳ درس تفسیر ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاج آقای علی اکبری! در زمان شما چند مسئول در نمازجمعه شلاق خورده‌اند؟! 🔹 امیرالمومنین وقتی شنید مسئول مالی بازار اهواز اختلاس کرده، به فرماندار اهواز دستور داد او را عزل و در زندان حبس کن؛ در نمازجمعه و جلوی چشم مردم ۳۵ ضربه شلاق به وی بزن و آبرویش را ببر؛ چون این شخص آبروی نظام دینی را برده. آقای منتظری (دادستان کل کشور) اخیرا دستوری برای بررسی یک اهانت احتمالی به یکی از بزرگان حوزه، صادر کردند ... از ایشان درخواست داریم دستوری هم برای زیر مجموعه خود برای جاری کردن سیره علوی (کلیپ را مشاهده کنید) که زیر پا مانده، صادر کنند. پیامبر اکرم (ص): اِنَّما اَهْلَكَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ اَنـَّهُمْ كانوا اِذا سَرَقَ فيهِمُ الشَّريفُ تَرَكوهُ وَاِذا سَرَقَ فيهِمُ الضَّعيفُ اَقاموا عَلَيْهِ الْحَدَّ؛ نابودى مردمان پيش‏تر از شما فقط از آنجا بود كه اگر سرشناسى دزدى می‌کرد، رهايش می‌ساختند و چون ناتوانى دزدى می‌کرد، مجازاتش می‌کردند. / نهج الفصاحه، ح۹۴۳ (یادآوری)
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب حمید رسایی آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کرده‌اید 🔸قسمت اول 🔰 در ماه‌های گذشته تغییر امام جمعه لواسان که از جمله ائمه‌‌‌جمعه صریح اللهجه در مسائل مختلف روز از جمله موضوع مبارزه با فساد و رانتخواری و حمایت از حرکت‌های عدالتخواهانه بود، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس آن را با چالش مواجه کرد تا جایی که اخیرا فیلمی از آقای علی‌اکبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ایشان برای فرار از این انتقادات به بیانات رهبری معظم انقلاب استناد می‌کند که «طبق نظر امامین انقلاب، طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی) به صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای علی‌اکبری در سخنانش، این نوع فسادستیزی را دروغ بزرگ رسانه‌ای دانست و قاطبه ائمه جمعه کشور را از جمله کسانی برشمرد که نسبت به فساد سکوت نکرده‌اند و در مواقع لازم به میدان آمده با مواضعشان جلوی فساد را گرفته‌اند. ظاهرا اشاره رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این بیانات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: «گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‌کنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من مواردی را مشاهده می‌کنم که روی یک مصداق خاصی تکیه می‌کنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‌بینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‌کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم بهانه‌ای به دست آن زرنگ قانوندان قانون‌شکن می‌دهید که علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید و اسم نیاورید، وارد مصداق نشوید. شما زرنگی کنید و پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید آن کسی که مجری است، آن کسی که می‌خواهد کار را انجام دهد، همه اینها حساب کارشان را می‌کنند.» ظاهر موضوع از درستی سخن آقای علی‌کبری می‌کند اما به عقیده نویسنده این سطور واقعیت در مقام عمل، چیز دیگری است. دقت در بیانات رهبر انقلاب حکایت از این دارد که ایشان صراحتا از پرداختن به اصل موارد رانتخواری و فساد با هدف جلوگیری از آن در تریبون‌های عمومی تاکید و نسبت به تعیین و ذکر مصادیق و افراد درگیر در آن از پشت تریبون عمومی پرهیز داده‌اند و دلیل آن را هم احتمال خطا و سواستفاده قانوندان‌های قانون‌شکن عنوان می‌کنند. بدیهی است که این سخن، بیشتر در حمایت از کسانی است که برای مبارزه با فساد و رانتخواری آستین بالا می‌زنند و وارد میدان می‌شوند. بیانات رهبر انقلاب صراحتا در نفی روزمرگی، راحت‌طلبی، عافیت‌طلبی، کلی‌گویی از تریبون‌های عمومی است. این سخن هرگز به این معنا نیست که در موضوع فساد، فرد مفسد و رانتخوار را باید رها کرد. بنابراین، امام جمعه باید برخورد با افراد فاسد را از طریق قانونی و با توجه به جایگاهی که در اختیار دارد، پیگیری کند. اکنون سئوال از آقای علی اکبری این است که مشخص کنند کدام امام جمعه از پشت تریبون نماز جمعه وارد مصادیق فساد و افراد مفسد و رانتخوار شده است؟ حتی امام جمعه لواسان نیز در تریبون نماز جمعه وارد مصادیق نشدند. سئوال این است که کدام امام جمعه پرچمدار مبارزه با فساد و رانتخواری حوزه استحفاظی خود شده است؟ علاوه بر این‌، سئوال افکار عمومی این است که حذف آقای رحیم‌پور ازغدی و میثم مطیعی که قبل از خطبه‌های نمازجمعه با بیانات و اشعار خود، شور و حال دیگری به نماز جمعه تهران می‌دادند چیست؟ این چهره ها در کدام مورد مصداقی ورود کرده بودند که از ادامه حضور آنها جلوگیری شده است؟ شایسته است ایشان گزارشی از بیانات خود و ائمه جمعه‌ای که در خطبه‌های جمعه به موضوعات فساد و رانتخواری و عدالتخواهی پرداخته‌اند، ارائه دهند. در کدام خطبه و به چه موضوعاتی از فساد و رانتخواری پرداخته‌اند؟
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کرده‌اید 🔸قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: جناب علی اکبری! امام خامنه‌ای بارها و با ادبیات متفاوت فرموده اند که در موضوع "عدالت" عقب هستیم. فرموده اند که هر مصوبه‌ای باید پیوست عدالت داشته باشد. فرموده‌اند فلسفه وجودی نظام، عدالتخواهی است. شما به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیوست عدالت‌ و مبارزه با فسادتان برای نماز جمعه را منتشر کنید تا امکان نقد آن دقیقا فراهم شود. چرا در هر فصل یا هر سال؛ بر اساس شاخص‌هایی که قاعدتا باید بر اساس بیانات رهبری جامعه تعیین کرده باشید، کارنامه تریبون نمازهای جمعه در پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی به شبهات روز، برافراشتن پرچم مبارزه با فساد و رانتخواران، دفاع از حقوق کارگران و کسانی که به آنها اجحاف شده را منتشر نمی‌کنید و ائمه جمعه را با همان شاخص‌ها درجه‌بندی نمی‌کنید؟ آقای علی اکبری! چرا به جای پاسخگویی مغالطه می‌کنید؟ آیا به تبعات این سخنان و مغالطه‌ای که با استفاده نا‌صحیح از بیانات رهبر انقلاب می‌کنید، واقفید؟ سخنانی که به عنوان مسئول یک نهاد سیاستگزار به جای حمایت و پشتیبانی از جبهه مبارزه با فساد، متاسفانه تقویت جریان محافظه‌کار، منفعل و راحت‌طلب دینی است! واقعا جهت‌گیری شما در راستای این بیانات مقام معظم انقلاب رهبری است: «نماز جمعه یک منبر معمولی نیست که برویم از محفوظاتمان استفاده کنیم. مطلب باید نقد، حاضر، متین، قوی، مفید و مورد سؤال و احتیاج باشد. ای بسا مطلب علمیِ خیلی قوی‌ای هم هست، اما مورد نیازِ مردم نیست. مثلاً کسی برود شبهه‌ی آکل و مأکول را در نماز جمعه مطرح کند، یا یک مسأله‌ی فقهی یا حقوقی را که مورد نیاز مردم نیست. این فایده‌ای ندارد. هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد و استفهام‌های مردم را بداند. میدان بدهید مردم سؤال کنند و به ستاد نمازجمعه نامه بنویسند و نظراتشان را بگویند. من نمی‌دانم ستادهای نماز جمعه این کار را می‌کنند یا نه؟» اما آقای علی‌اکبری به این هم اشاره کرده‌اند که اگر در منطقه‌ای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام‌ جمعه‌ای مواجه‌ایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت می‌کند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست! در این باره خواهم نوشت...
⭕ عدالتخواهی مصداقی باید ها و نبایدها 🔸قبل از ورود به بحث اصلی، بیایید کمی ریشه ای تر بحث کنیم. ریشه ای که به زعم من، تفاوت این دو نگاه را واضح تر می کند. سال‌ها پیش در زمان تولد علم اصول( که البته پیش تر توسط اهل سنت پایه گذاری شده بود) توسط علمای تشیع، با هدف یادگیری قواعدی برای فهم درست از کلام امام، عده ای به اسم اخباری گری مقابل آن ایستادند، ادعای آن ها این بود که کلام امام، نیاز به توجیه و تفسیر و فرمول ندارد، که البته صدها روایت متضاد با یکدیگر، ابهام در معنای الفاظ و توجیه و تفسیر مختلف و...بطلان ادعای آنها را واضح ساخت. 🔸حالا به نظر من نیز، برای فهم درست از کلام رواه و جانشینان امام نیز باید از همان الگوی اجتهادی پیروی کرد. نباید با ژست اخباری گری، یک بخش از فرمایش ولی فقیه را کورکورانه و سطحی فریاد زد. باید با همان دقت اجتهادی در فقه، عرف را در نظر گرفت، اقتضائات و شرایط را در نظر گرفت، همه ی بیانات را دید، معنا و منظور الفاظ را به دقت بررسی کرده و با عقل عقلا هم تطبیق داد. 🔸 اولا رهبری در بسیاری از موارد از ورود مصداقی دانشجویان تشکر کرده است، مثل داستان هفت تپه، و گاهی خودشان نیز ورود مصداقی داشته اند مثل داستان کوهخواری مشهد. ثانیا عقلا واضح است که تکرار خوب خوب است و بد بد است و گرانی باید مهار شود و فقر ریشه کن گردد و هکذا هیچ تغییر و تحولی را در جامعه به وجود نخواهد آورد ثالثا رهبری، امام، اهل بیت و همه انبیا دائما به خون مفسدین و سرمایه داران زمان خود، تشنه بودند و یک مبارزه بی امان داشتند، در خانه نمی نشستند، از چالش و درگیری فراری نبودند و کلی گویی نمی کردند. 🔸اما معنای مصداق چیست؟ و منظور رهبری از آن نهی (عدالت خواهی مصداقی نکنید) چه بوده است؟ بر فرض اینکه آن کلام اقتضاء همان شرایط و اشخاص هم نبوده باشد و یک امر دیدگاهی باشد، پس ناچار به جمع هستیم، زیرا نمی توان دیگر محکمات را هم کنار گذاشت و طبیعتاً به تناقض خواهیم رسید. 🔸جمع آن به نظر من این است، ورود مصداقی به معنای گفتن هر مطلب بی اساسی پشت تریبون که فردی و شخصی است، و هنوز قطع به آن حاصل نشده است، مثل زید به بکر ظلم کرد، فلانی ارث فلانی را خورد. به دلیل تشنج آفرینی و ایجاد التهاب منفی در جامعه و احتمال بردن آبروی افراد و شکایت بیخود از عدالت‌خواهان ممنوع است( خلاصه داشتن مفسده) اما نقد عملکرد، سوال از مسئولین، و تخطئه فعل نادرست آنان مثل برجام، حقوق نجومی، زمین خواری، خلف وعده و بی قانونی (نداشتن مفسده) نه تنها اشکال نداشته که ثواب هم دارد و باعث پیش روی جامعه و احقاق حقوق مظلومین خواهد شد.
❌ سی سال پیش آقا به حزب الله و نخبگان و دلسوزان فرمان دادند که برای تحقق فکر کنید و با شجاعت اقدام کنید و به این میدان وارد بشوید- اما تقریبا همه خواب بودیم و بی تفاوت از کنار فرامین آقا رد شدیم و برخی اصولگرایان نیز با سوء استفاده از کند فهمی بخشی از جریان انقلاب تاکنون مانع تحقق کامل دولت اسلامی مد نظر آقا شده اند... امیدوارم امروز بیدار شده باشیم... 🌕 امام خامنه ای: من از همه ی آقایان ، بخصوص کسانی که صاحب فکر نو و ابتکاری و جرأت اقدام در گشودن راه های ناگشوده هستند ، خواهش می کنم که سعیمان بر این باشد که به طور دائم و روز به روز ، این مجموعه ی سراسری کشور را تکامل ببخشیم. اگر ما قانع باشیم که همان‌طوری که ده سال پیش نمازهای ما برگزار میشد، حالا هم برگزار بشود، غبن است؛ «من استوی یوماه فهو مغبون»(1). قاعده‌ی هر کار مستمر، بخصوص وقتی وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارد، این است که به طور دایم در حال تحول و پیشرفت باشد. این مجموعه (دستگاه امامت جمعه) با این مسئولیت ، باید در حال پیشرفت و تحول باشد؛ راهش را پیدا کنید. چگونه تحول ایجاد خواهد شد؟ ابزارش چیست؟ ما باید چه کار کنیم؟ شما باید چه کار بکنید؟ باید این ها را فکر کنید. ۲۵ شهریور ۱۳۷۰ در دیدار ائمه‌ی‌ جمعه‌ی‌ سراسر کشور https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2488
‼️بیان مصداقی فساد در نماز جمعه ممنوع ! استاد کامران غضفری 🔹حجت الاسلام حاج علی اکبری : « آنچه که برخی افراد و جناح ها و گروه ها تلقی دارند که مثلاً امام جمعه عدالتخواه یعنی آن امام جمعه ای که بیاید مصادیقی از احیاناً فسادی که در منطقه او دارد رخ می دهد را بیاورد در خطبه های نماز جمعه مطرح کند و این می شود عدالتخواه ؛ این یک دروغ رسانه ای بزرگ بود که گفته شد تا بعضی چهره سازی های مصنوعی در بین شبکه امامت اتفاق بیفتد . انتساب فساد به یک شخص یا یک گروه ، مستلزم ره گیری های جدی فنی در دستگاه قضایی و در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است . ائمه جمعه ناظران امین رهبری در منطقه خودشان هستند . هر جایی این اشکالات را ببینند ، به آن دستگاه ، به آن مسئول محترم مربوطه یادآوری می کنند . درست نشد ، این را از طریق مسئولین بالاتر دنبال می کنند . اگر امام جمعه چشمش را روی فساد ببندد ، این دیگر امام جمعه نیست از نظر ما ، این فاقد صلاحیت است . این منعزل است ، دیگر عزل نمی خواهد . ائمه جمعه در رابطه با حقوق عامه مردم هرگز کوتاه نمی آیند و تا هر جایی که نفوذ کلمه داشته باشند دنبال این مسائل هستند و فساد در منطقه خود را دنبال می کنند و خواسته عامه مردم را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند.» 🔺جناب آقای حاج علی اکبری ! پس از آنکه امام جمعه محترم لواسان در طی چند سال گذشته با شبکه فساد سازمان یافته زمین خواری و کاخ سازی در منطقه لواسان ـ که هم برخی مسئولین دولتی و هم برخی مسئولین قضایی در آن دست داشتند ـ درافتاد و با پیگیری های متعدد از طریق مراجع قانونی مربوطه به جایی نرسید ، ناچاراً مسئله را در نماز جمعه مطرح کرد و از مردم برای حل این معضل گسترده کمک خواست و با مطرح شدن این مسئله در رسانه های جمعی ، بالاخره برخی دستگاه های نظارتی تحت فشار افکار عمومی مردم ، مجبور به ورود به این مسئله شده و آن را پیگری کردند که منجر به دستگیری و محاکمه برخی افراد با نفوذ شد . 🔹متأسفانه شما به جای آنکه از این امام جمعه مردمی و عدالتخواه و انقلابی تقدیر و تشکر کنید ، اقدام به برکناری ایشان کردید ! مگر خود شما نگفتید که اگر امام جمعه اشکالاتی در منطقه خود دید ، آن را به مسئولین مربوطه بگوید ؟ خب ایشان هم همین کار را کرد ولی نتیجه ای حاصل نشد . به مسئولین بالاتر هم گفتند و باز هم نتیجه ای حاصل نشد . خب آیا مطرح کردن فساد گسترده ای که پای برخی مسئولین دولتی و غیر دولتی هم در آن مطرح بود ، از تریبون نماز جمعه ـ بدون ذکر اسامی افراد ـ اشکالی داشت؟ 🔺از طرف شورایی که شما رئیس آن هستید ، دلایلی برای کنار گذاشتن این امام جمعه مردمی و انقلابی ذکر شد که ایشان آن دلایل را رد و تکذیب کردند . آیا مردم حق دارند بگویند شما برای کنار گذاشتن افرادی که از آنها خوش تان نمی آید ، متوسل به مطالب خلاف واقع هم می شوید ؟ 🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! شما در سخنانتان به مواضع امامین انقلاب استناد کرده بودید . آیا امام خمینی (ره) نگفتند « روحانیت متعهد ، به خون سرمایه داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت .» ؟ بد نیست اگر جنابعالی تا کنون نشانه ای از تشنه بودن تان به خون سرمایه داران زالوصفت را از خود بروز داده اید ، برای مردم بیان کنید تا آنها هم بهتر با مواضع جنابعالی آشنا شوند . 🔺جناب آقای حاج علی اکبری ! جنابعالی گفتید : اگر امام جمعه چشمش را روی فساد ببندد ، این دیگر امام جمعه نیست از نظر ما ، این فاقد صلاحیت است . این منعزل است ، دیگر عزل نمی خواهد . جنابعالی در طی مدتی که در سمت امامت جمعه موقت تهران خطبه خوانده اید ، چند بار به مفاسد گسترده اقتصادی و فرهنگی حسن روحانی و اعوان و انصارش در نماز جمعه اشاره کرده اید ؟ اگر اعتقادی هم به مطرح کردن آنها در نماز جمعه نداشته اید ، چند بار از طریق مراجع قضایی و غیر آن ، این مسائل را پیگیری کرده اید ؟ بد نیست حداقل به چند نمونه از آنها اشاره کنید تا خدای ناکرده مصداق عالم بدون عمل محسوب نشوید . 🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! چرا آقایان حسن رحیم پور ازغدی و میثم مطیعی که مقام معظم رهبری از آنان تعریف و تمجید کردند ، را از تریبون نماز جمعه کنار گذاشتید ؟ آیا گناه آنان جز آن بود که علیه مفسدین و رانت خواران و مسئولین فاقد صلاحیت ـ بدون ذکر اسم کسی ـ موضع گیری کرده بودند ؟ بعد هم ادعا می کنید که تابع نظرات مقام معظم رهبری هستید ؟! بهتر نیست در مواضع خود تجدید نظری کنید ؟ KamranGhazanfari
📝 این بی اخلاق ها، نگران خطرناک بودن مصداق اند؟ 🔸‏پا بدهد هم برای ‎ هشتگ می‌زنند، هم قبض برق فلان سلبریتی و حساب بانکی پیرمردی که جلوی مترو با گریه گفت پنیر ندارد را در خبرگزاری رسمی افشا می‌کنند، هم برای ‎ غوغا می‌کنند و... 🔹باور نکنید که واقعا ‎ را قبول ندارند. دعوا سرچیز دیگری است! 🔸‏پیرمرد جلوی مترو گریه کرد که توان خرید پنیر ندارد. خیلی زود وایرال شد‌. به ۲۴ ساعت نرسیده در ‎ حساب‌های بانکی‌اش را منتشر کردند که یک پیرمرد بی کس و کار را بی‌آبرو کنند. 🔹ولی پای افتضاحات مسئولان که می‌رسد همین‌ها خطرناک بودن ‎عدالتخواهی مصداقی را تیتر یک می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجت‌الاسلام رهدار: چه اشکالی دارد مردم در مسیر تحقق عدالت به جوش بیایند؟ ♦️حجت‌الاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه: مگر یک امام جمعه می‌تواند پشت پرده، با باندهای بزرگ فساد مواجه شود؟ ♦️بیان برخی مسائل در نماز جمعه و هم افزایی مردمی برای حل آن، خودش ایجاد قدرت می‌کند. چه اشکالی دارد مردم در مسیر تحقق عدالت به جوش بیایند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجت‌الاسلام رهدار: امام جمعه‌ای که موفق بوده را عزل می‌کنند! ♦️حجت‌الاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه : می‌بینیم امام جمعه‌ای که از ریل‌گذاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خارج شده موفق بوده، بعدش هم می‌بینیم او را عزل کرده‌اند! ♦️ریل‌گذاری شورا باید تکاملی باشد و به مردم امید و نشاط بدهد ولی ظاهرا اینگونه نیست.
🌺🌱🌺 به بهانه نشر اخبار فساد اشخاص در نماز جمعه ✍️ احمد جهان بزرگی 💢💢💢قسمت اول ♦️در صورتی که این خط قرمزها رعایت شود ، طرح مصداقی فساد در نماز جمعه ها نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه در برخی مواقع لازم و واجب هم هست. ❇️نشر اخبار سوء اشخاص یا غیبت است ، یا تهمت و یا بهتان و افتراء ، یا اشاعه اسرار 1️⃣در لسان متخصصین اخلاق اسلامی" غیبت، منتقل کردن عیوب پنهانی مردم است، پشت سرشان به دیگران آن عیوبی که میخواهند پنهان بماند ". البته از آن جا که اگر عیبی در کسی نباشد و در غیابش به او نسبت دهند و به دیگران منتقل کنند اثرات سوء آن بد ترو گناهش بالاتر از غیبت است معمولا آن را به غیبت منتسب و یا به آن ملحق نموده اند. همچنین اگر در کسی عیب آشکاری باشد و آن را پشت سرش به حالت تمسخر مطرح کنند به غیبت ملحق نموده اند. امام صادق ع در تعریف غیبت می فرمایند: " غیبت آنست که در باره برادرت چیزی بگوئی که خدا آن را پوشانده است و اما چیزی که در او آشکار است مانند تند خوئی و شتاب زدگی گفتن آن غیبت نیست ". " غیبت آنست که در باره مسائل دینی برادرت چیزی بگوئی که او انجام نداده باشد، ودر مورد او چیزی را پخش کنی که خدا آن را پوشانده و حدش بر او اقامه نشده است ". براین اساس کسی که فسق خود را علنی می کند، دیگر عیب پنهان اومحسوب نمی شود که طرح آن پشت سراو غیبت باشد. پیامبر اعظم نیز می فرمایند: " چهار طایفه غیبتشان غیبت نیست، یکی کسی که فسقش را علنی کند..... ". 2️⃣برخی محققین بر این عقیده اند که سه كلمه «بهتان» «تهمت» و «افترا»، به اشتباه نزد بعضی در يك معنا به كار مي روند؛ در حالي كه اين سه، هم از نظر لغوي و هم از لحاظ اصطلاحي با هم تفاوت دارند. یعنی بهتان، دروغ بستن؛ افترا دروغ بافتن؛ و تهمت، اظهار بدگماني است . البته اگر ما هم با دقت فلسفی به تحقیق بپردازیم به همین نتیجه می رسیم؛ اما واقعیت این است که آنقدر این سه واژه به جای یکدیگر به کار برده شده اند که حتی لغت شناسان ومفسرین هم آنها را مترادف دانسته اند وآنها را به جای یکدیگر به کار برده اند. ✅اما آنچه من به آن دست یافته ام اینکه، به اجماع صاحبان لغت، " تهمت " با " ظن وگمان " و " وهم " ارتباط وثیقی دارد وبر اساس روایاتی که از معصومین رسیده است، دراصطلاح عبارت است از" اظهار سوء ظن براساس قرائن وشواهدی که برای افرادحاصل می شود ". علی عليه السلام در وصيت به امام حسن عليه السلام می فرمايند: "بپرهيزيد از مواضع تهمت و مجلسی كه سوء ظن به آن مجـلس می رود همانا نزديك شدن به محل بد، به زيان شخص تمام می شود ". و در جای دیگر می فرمایند: " كسی كه خود را در موضع تهمت قرار دهد كسی را كه به او سوءظن برده ملامت نكند ". 3️⃣" راز " يا " سر " در اصطلاح به هر چيزي گفته مي‌شود كه اشخاص، گروهها، سازمانها و دولتها مي‌خواهند پنهان بماند. بنابراين سعي مي‌كنند زمينه و سازوكارهاي پنهان كردن آن را فراهم كنند. در حديثي منسوب به پيامبر آمده است كه مي‌فرمايند: " هرگاه فردي مطلبي را گفت و به اطراف خود نگريست آن مطلب راز محسوب مي‌شود " و از امام علي(ع) نقل شده است كه مي‌فرمايند: " هر چيزي كه انتشار آن خوب نباشد امانت است (حفظ و نگهداري آن لازم است) اگر چه كتمان آن حتماً خواسته نشده باشد‍ " . 📚در صورتی که به منابع و مآخذ نیاز بود در پی وی پیام دهید .🌸🌸🌸♦️
⭕ نظر رهبری در مورد مطالبه‌گری مصداقی چیست؟ بخش اول 🔸قبل از پاسخ به سوال این تذکر را باید داد که با بیانات رهبری باید اجتهادی برخورد کرد یعنی اولا در هر موضوعی مجموع بیانات، عملکردها و نیز تاییدات ایشان(در اصطلاح فقه تقریر ایشان) را در نظر گرفت و برای هر یک شرایط زمانی و مکانی و مخاطب را بررسی کرد. 🔸همچنین در مواردی که بیان بدون قید و اصطلاحا مطلق بیان میشود اگر بخواهیم این بیان را بصورت یک قاعده کلی برداشت کنیم باید اثبات کنیم که ایشان در مقام بیان آن قاعده کلی بوده است. 🔸با این مقدمه به سراغ موضوع عدالتخواهی و مطالبه‌گری مصداقی در بیانات ایشان رفتیم. از روشن‌ترین و کامل‌ترین متنها در این موضوع پیام به جنبش دانشجویی در 81/8/6 بود که در واقع مانیفستی برای عدالت‌خواهیست، متن پیام بدین شرح است: "بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌ جوانان‌ و دانشجویان‌ عزیز در این‌ گردهمائی‌ دانشجویی‌ مجموعه‌های‌ متعددی‌ از دانشجویان‌ شرکت‌ کرده‌اند. این‌ نقطه‌ی‌ روشن‌ دیگری‌ است‌ که‌ جذابیت‌ طبیعی‌ گردهمایی‌های‌ دانشجویی‌ را مضاعف‌ می‌سازد. 🔸دانشجوی‌ متعهد و آگاه‌ از پیش‌ از انقلاب‌ تاکنون‌ همواره‌ در جستجوی‌ مهمترین‌ مسائل‌ جاری‌ کشور بوده‌ است‌. او با انگیزه‌ی‌ آگاهی‌ و نشاطی‌ که‌ لازمه‌ی‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌ در پی‌ آن‌ است‌ که‌ آرمانهای‌ والا و تعهدآور خود را در پیگیری‌ این‌ گونه‌ مسائل‌ جستجو کند و در راه‌ تحقق‌ آن‌ گام‌ نهد. این‌ نیز خصوصیت‌ طبیعی‌ دیگری‌ برای‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌. 🔸امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. دانشجوی‌ جوان‌ اگرچه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ هم‌ نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکافهای‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد. این‌ احساس‌ و انگیزه‌ در دانشجو پر ارج‌ و مبارک‌ است‌ و می‌تواند پایه‌ی‌ قضاوتها و برنامه‌های‌ عملی‌ او برای‌ حال‌ و آینده‌ باشد. اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد. 🔸مسابقه‌ی‌ رفاه‌ میان‌ مسؤولان‌، بی‌اعتنایی‌ به‌ گسترش‌ شکاف‌ طبقاتی‌ در ذهن‌ و عمل‌ برنامه‌ریزان‌، ثروت‌های‌ سربرآورده‌ در دستانی‌ که‌ تا چندی‌ پیش‌ تهی‌ بودند، هزینه‌ کردن‌ اموال‌ عمومی‌ در اقدامهای‌ بدون‌ اولویت‌، و به‌ طریق‌ اولی‌ در کارهای‌ صرفا تشریفاتی‌، میدان‌ دادن‌ به‌ عناصری‌ که‌ زرنگی‌ و پررویی‌ آنان‌ همه‌ی‌ گلوگاههای‌ اقتصادی‌ را به‌ روی‌ آنان‌ می‌گشاید، و خلاصه‌ پدیده‌ی‌ بسیار خطرناک‌ انبوه‌ شدن‌ ثروت‌ در دست‌ کسانی‌ که‌ آمادگی‌ دارند آنرا هزینه‌ی‌ کسب‌ قدرت‌ سیاسی‌ کنند و البته‌ با تکیه‌ بر آن‌ قدرت‌ سیاسی‌ اضعاف‌ آنچه‌ را هزینه‌ کرده‌اند گرد می‌آورند. اینها و امثال‌ آن‌ نقطه‌های‌ استفهام‌ برانگیزی‌ست‌ که‌ هر جوان‌ معتقد به‌ عدل‌ اسلامی‌ ذهن‌ و دل‌ خود را به‌ آن‌ متوجه‌ می‌یابد و از کسانی‌ که‌ مظنون‌ به‌ چنین‌ تخلفاتی‌ شناخته‌ می‌شوند پاسخ‌ می‌طلبد و همچنین‌ در کنار آن‌ از دولت‌ و مجلس‌ و دستگاه‌ قضایی‌ عملکرد قاطعانه‌ برای‌ ریشه‌کن‌ کردن‌ این‌ فسادها را مطالبه‌ می‌کند. امروز این‌ مهمترین‌ و مطرح‌ترین‌ مسئله‌ی‌ کشور ماست‌ و نسل‌ جوان‌ دانشجوی‌ متعهد و مؤمن‌ نمی‌تواند نسبت‌ به‌ آن‌ بی‌تفاوت‌ بماند. توفیقات‌ همگان‌ را از خداوند متعال‌ خواستارم‌. والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌" 🔸اول اینکه" اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد. این بیان به روشنی نشان میدهد که کلی‌گویی و دم زدن از عدالت بدون ورود به مسائل میدانی و واقعی کشور، عدالت‌خواهی واقعی نیست. برای روشن‌تر شدن هم نمونه‌هایی از این مسائل واقعی و میدانی را چون مسابقه رفاه میان مسئولین بیان میکنند و در اینجا پاسخ مطالبه‌گری مصداقی را بیان میدارد که باید در این مسائل از هر مظنونی سوال پرسید یعنی اینکه میگویند تا چیزی اثبات نشده نمی‌توانید اسم بیاورید را رد می‌نمایند. 🔸این بیان بعدها هم مورد تایید قرار گرفت چه در ورودهای مصداقی خودشان (به عنوان امام) مثل اعتراض به مجموعه تفریحی یک بانک یا کوه‌خواری‌های جنوب مشهد و تعرض به حوزه سد لتیان و حقوق‌های نجومی و چه در حمایت از کنش‌گری‌های دانشجویی مثل هفت تپه و ماشین‌سازی و... لذا این بیانات و تاییدات و اعمال خودشان نشان از جایز بودن بلکه لازم بودن ورودهای مصداقی و پرسش از مظنونین است. @teribon_ir
⭕ نظر رهبری در مورد مطالبه گری مصداقی چیست؟ بخش دوم 🔸حال اگر بیانی باشد که این مشی را در ظاهر نقض کند مانند صحبت ایشان در جمع دانشجویان شیراز در 87/2/14 باید با دقت بیشتری بررسی گردد! اما بیان شیراز! در این سخنرانی ایشان میفرمایند: "مصداق‌سازی نکنید... چرا که هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند." که این قسمت از بیانات جدا و بریده از فضا و قرائن حالیه و مقالیه و بدون در نظر گرفتن مقام بیان و مخاطب سالهاست که سند مخالفت رهبری با مطالبه گری و عدالت‌خواهی مصداقی شده است و این از نظر ما اشتباه است. چرا که مقام بیان دلجویی از دانشجویان معترضی بوده که در مسیر عدالت خواهی با انها برخورد شده! 🔸رهبری ضمن تایید ایشان و دلجویی از آنها در خلالش راهکاری هم بیان میکنند "در بیانات نماینده‌ی انجمنهای اسلامی دانشگاه شیراز هم حرفهای خیلی خوبی گفته شد که اینها حرفهای دل ماست." ... "وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم‌*که در طریقت ما کافری است رنجیدن. نرنجید؛ دنبال کار بروید. همین مطلب را عیناً خطاب به آن برادر عزیزی که به عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی اسلامی، بسیار متین و شیوا مطالبی را بیان کردند، عرض میکنم. این حرفها، حرفهای دل ماست؛ منتها فرق ما و شما این است که ما بر اثر تجربه‌ی روزگار فهمیده‌ایم که یک مقداری باید انسان تحمل و صبر کند". 🔸یعنی فضای جلسه بیان اعتراض و گلایه از برخوردها از طرف دانشجویان و دلجویی از طرف رهبریست که در ضمن آن یک راهکار را بعنوان زرنگی به این جوان دلگیر ارائه می‌دهد. " اینجا هم من این بیان را یک پرداختی بکنم: ببینید، شما میگوئید که ما شعار عدالت میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به عدالت صدمه زده، نمیگیرند. قوه‌ی قضائیه چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. " 🔸یعنی اساسا این نه بعنوان یک اصل بلکه بعنوان یک رندی و زرنگی مطرح شده است. دوما منصوص العله است یعنی حتی اگر مقام بیان را نپذیریم اینکه گفته نکنید علتیش را هم بیان کرده و تا زمانی که علت پابرجاست این حکم "نکنید" هم باقیست و اگر علت یعنی امکان اشتباه و نیز دادن فضا به قانون دان قانون گریز برای گیر انداختن مطالبه‌گر (حالا یا در اثر بی‌تجربگی یا بی‌دقتی و...) هست، نباید مطالبه‌گری به سمت مصداق توسط این مخاطب صورت بگیرد. 🔸اما اگر مخاطب بتوان اشتباه در تشخیص مصداق را با کار دقیق و علمی به پشتوانه سالها پیشبرد جریان عدالتخواهی به حداقل رساند(مثل قضیه حکم داماد آقای شهردار) و همچنین ضربه خوردن از جریان فاسد قانون‌دان قانون گریز را با تسلط به قانون و حربه‌های این جریان، خنثی کند علت این حکم نیز از میان می‌رود و دیگر منعی باقی نمی‌ماند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 یک دقیقه از سخنرانی از یک امام جمعه تراز انقلاب! ♻️ یک امام جمعه‌ی مطالبه‌گر و عدالتخواه که با بیان تند و انتقادی، از مردم طرفداری می‌کند و بر مسئولین می‌تازد! ⬅️ نه به خاطر این کلیپ، نه به خاطر مقاومت حضرت آقا مقابل توصیه امام بر نخست وزیری موسوی، نه به خاطر انتقادات و دلسوزی‌ها و نامه‌هایی که آقا نسبت امام داشتتند بلکه به واسطه قرائن متعدد دیگر به اطمینان رسیده‌ام که اگر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر نشده بودند و اگر مطهری و بهشتی امروز زنده بودند، در نظر کثیری از انقلابیون و طبق قرائت مشهور امروزی از ولایت‌مداری، در بهترین حالت به عنوان سه عالم بی‌بصیرت و غیرذوب‌شده در ولایت معرفی می‌شدند! 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔴 مقصودی: ‏ علی اکبری در برنامه ثریا حاضر می‌شود