eitaa logo
مصباحیه ...
135 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
9.3هزار ویدیو
528 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
14.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یک تجربه| ماجرای شفای دختر ٣ ساله با توسل به حضرت رقیه (س) fna.ir/dby6hw @Farsna
▪️حکایت یک زیارت▪️ علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین طباطبائی رضوان الله علیه 🔹عيال ما زن بسيار مؤمن و بزرگوارى بود. ما در معيّت ايشان براى تحصيل بنجف اشرف مشرّف شديم، و ايّام عاشورا براى زيارت بكربلا مى ‏آمديم، 🔹و پس از پايان اين مدّت چون به تبريز مراجعت كرديم؛ روز عاشورائى ايشان در منزل نشسته و مشغول خواندن زيارت عاشورا بود، مى‏ گويد: 🔹دلم ناگهان شكست؛ و با خود گفتم ده سال در كنار مرقد مطهّر حضرت‏ أباعبد الله الحسين در روز عاشوراء بوديم، و امروز از اين فيض محروم شده‏ ايم. 🔹يكمرتبه ديدم كه در حرم مطهّر در زاويه حرم بين بالا سر و روبرو ايستاده ‏ام، و رو بقبر مطهّر مشغول خواندن زيارت هستم. و حرم مطهّر و خصوصيّات آن بطور سابق بود؛ 🔹ولى چون روز عاشورا بود، و مردم غالباً براى تماشاى دسته و سينه زنان مى ‏روند، فقط در پائين پاى مبارک، مقابل قبر سائر شهداء چند نفرى ايستاده؛ و بعضى از خُدّام براى آنها مشغول زيارت خواندن هستند. 🔹و چون بخود آمدم ديدم در خانه خود نشسته، و در همان محلّ مشغول خواندن بقيّه زيارت هستم. 📚 «مهر تابان» ص ۴۱ 🆔 @nooremojarrad_com
اسامی یاران.pdf
869.2K
#نذر_فرهنگی #اصحاب_کربلا #هدیه_سلوکی 💬 ادمین: باسلام و تقدیم احترام 🔻یکی از توصیه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری برای استفاده بهتر از زیارت #اربعین این است که اسامی شهدای کربلا را همراه داشته باشیم و سعی کنیم در طول این زیارت ایشان را یاد کنیم؛ از این رو لیست اسامی شهدای عظیم الشأن کربلا توسط بنیاد هاد آماده گردید تا در اختیار همه علاقه‌مندان قرار گیرد. 🔸 به همه دوستان بخصوص صاحبان مواکب حسینی توصیه می‌شود نسبت به تکثیر اسامی این عزیزان و هدیه نمودن آن به زوار همت نمایند. 🖨 این فایل در دو صفحه آماده شده است که می‌توانید در یک برگه پشت و رو چاپ کنید. التماس دعا 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌
🔸پنج نکتۀ مهم دربارۀ آداب زیارت 🔹زائر اربعین در طول این سفر نورانی دائماً نمی‌تواند اشک بریزد و در اوج لذت‌بردن از شور حسینی باشد، امّا دائماً می‌تواند مؤدبانه رفتار کند. آنچه در این سفر، مدام باید مشغولش باشیم «آداب» است. دربارۀ آداب اربعین، به این نکات توجه کنید: 1️⃣ به نیت خودتان اهمیت دهید و آن‌را با توجه و دقت، زمزمه کنید می‌توانید در نیّت خودتان برخی از شهدا، گذشتگان و علما را در نظر بگیرید و آنها را در ثواب زیارت خودتان شریک کنید. حتی می‌توانید برای حضرت زهرا(س) و همه ائمۀ هدی(ع) و مادران گرامی ایشان نیّت کنید و این نیت را اعلام کنید. وقتی دیگران را در زیارت خودتان شریک می‌کنید یا به نیابت از آنها به زیارت می‌روید، ثوابتان کم نخواهد شد، بلکه بیشتر هم خواهد شد! 2️⃣ از زیارت امیرالمومنین(ع) غفلت نکنید! وقتی قصد زیارت امام‌حسین(ع) داریم، باید بدانیم که ثواب زیارت حرم امیرالمؤمنین(ع) بالاتر است و حتّی در روایات، برای پیاده‌روی در بازگشت از حرم علی(ع) ثواب بسیاری ذکر شده است. لذا زیارت امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان یک امرِ باعظمت‌تر، درنظر بگیریم. 3️⃣ این سفر، سفر استغفار است! در طول سفر، ضعف‌های خودمان را یکی‌یکی در نظر بگیریم. هرچه بیشتر به مغفرت الهی، توجّه داشته باشیم، از مغفرتی که در آنجا جاری است بیشتر بهره می‌بریم. استغفار، بسیار گره‌گشاست، بسیاری از بلاها را در زندگی انسان از بین می‌برد و به‌شدت انسان را به خدا مقرّب می‌کند. 4️⃣ دقت در عبادات و مراقبت بر قرائت قرآن در طول سفر، عبادات خودتان را زیباتر انجام دهید، نمازتان را سر وقت و به جماعت بخوانید و آداب نماز را با دقت و توجه بیشتری اجرا کنید. اگر می‌توانید در طول سفر، یک دور قرآن را ختم کنید یا اینکه، اعضاء یک کاروان باهم یک‌بار قرآن را ختم کنند. هرجا فراغت پیدا کردید، یا برای رفعِ خستگی، توقف کردید، قرآن را باز کنید و شروع کنید به قرائت‌کردن. اگر همین‌مقدار هم نتوانستید، حداقل روزی یک سورۀ یاسین قرائت کنید و هدیه کنید به حضرت زهرا(س) و سپس به همۀ امامان معصوم. 5️⃣ توسل به حضرت زینب(س) در طول سفر به حضرت زینب(س) خیلی توجّه داشته باشید و دائماً به ایشان توسل پیدا کنید. توسّل به حضرت زینب(س)، آخرِ توسّل‌هاست! مخصوصاً در مواقعی که خیلی خسته می‌شوید یا وقتی در این مسیر، بانوانی را می‌بینید که قدم به قدم، بچه‌ها را دنبال خودشان می‌کشند، تصوّر کنید که آیا می‌توانید تحمّل کنید یک نفر از اینها را تازیانه بزنند... ♨️ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان 🆔 @rasanewsagency
📷 تصاویر منسوب به راهپیمایی برخی مراجع و علما در مسیر کربلای معلی 🔸 مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری 🔸 مرجع عالیقدر مرحوم آقا سید محمود شاهرودی 🔸 مرجع عالیقدر مرحوم آقا سید محسن حکیم 🔸 مرجع عالیقدر آقا شیخ جواد تبریزی 🔸 شهید آقا سید مصطفی خمینی 🔸 مرحوم آقا سید احمد خمینی ⏫رضوان الله تعالی علیهم #حب_الحسین_یجمعنا @howzehenghelabi
💠 پایبندی عالمان شیعه به اربعین 🔆 مراسم پیاده روی در عصر مرجعیت شیخ مرتضی انصاری با شکوه تمام رواج داشته است. در حالی که پس از وی، این عمل متعلق به طبقه فقرا و نیازمندان معرفی شد ولی محدث نوری آن را احیا کرد. 🔰 این مراسم در دوره‌های مختلف تاریخی استمرار داشت و حتی در دوره دیکتاتوری صدام حسین نیز به صورت مخفیانه برگزار می‌شد. بااین حال، علمای قدیم و علمای عصر حاضر بر شرکت در زیارت اربعین اصرار داشته اند. 🔆 در میان مراجع تقلید، حضور آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی، زبانزد همگان بود. معروف است که وی در این مراسم، نخست با پای پیاده از نجف خارج می شد و به سوی کربلا حرکت می کرد و سپس سایر آقایان، استادان و طلاب هم به دنبال وی به راه می افتادند و وقتی مراسم زیارت تمام می شد، بیشتر زائران از کربلا سوار وسیله نقلیه می شدند و به نجف باز می گشتند؛ اما آیت الله شاهرودی در بازگشت هم پیاده به نجف بازمی گشت. به نقلی ایشان 40 بار با پای پیاده تا کربلا رفتند[1] 🔵 یکی دیگر از شخصیت های برجسته حوزه علمیه نجف که به طور مرتب، در این مراسم شرکت می کرد، علامه امینی مؤلف کتاب ارزشمند «الغدیر» بود که در این سفرها، همواره تعدادی از مؤمنین او را همراهی می کردند. علامه امینی وقتی به نزدیکی کربلا می رسید، حالش منقلب می‌شد و قطرات اشک از چشمانش جاری می شد. [2] 💠 امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان که در شهریور ۱۳۵۷ توسط صهیونیست ها ربوده و ناپدید شد، یکی از شیفتگان مراسم پیاده روی از نجف به کربلا بود. مرحوم آیت الله سید محمدعلی موحد ابطحی، یکی از عالمان بزرگ اصفهان که در نجف با امام موسی صدر هم بحث بود، می گوید: 🎙 «وقتی که امام موسی صدر همراه ما با پای پیاده از نجف به کربلا می رفت، در این سفر، حضوری عاشقانه داشت و در وقت دعا و زیارت عاشورا، از همه باحال تر بود و هنگام گریه، چشمانش از شدت گریه سرخ می شد و وقتی نوبت ذکر مصیبت و خواندن اشعار و نوحه سرایی به او می رسید، با حال جان کاهی در مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) اشعار فارسی و عربی فصیحی می خواند و هنگام کار و حمل اثاثیه سفر، وی بیش از همه کار می کرد».[3] 🔻 آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی نیز از عالمان و استادان نجف بود که همواره در مراسم پیاده روی حضوری پیوسته و جدی داشت. او مقید بود که در تمام ایام زیارت‌های مخصوص امام حسین(علیه السلام) (اول و نیمه رجب، نیمه شعبان، عرفه و به خصوص اربعین) پیاده از نجف به کربلا برود و در میان راه، گاهی کف پایش تاول می زد و زخمی می‌شد؛ ولی باز هم با شور و شوق تمام، به راه خود ادامه می داد و اصرار دوستان را برای سوار شدن به وسیله نقلیه، حتی در قسمتی از راه نمی‌پذیرفت. 🔰 چون به نزدیک می‌رسید و نگاهش به گنبد و گل دسته های حرم امام حسین(علیه السلام) و پرچم سرخ رنگ آن می افتاد، بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر می شد و مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) را زمزمه می‌کرد و به سر و سینه می زد و عزاداری و نوحه سرایی می کرد.[4] منابع: [1]. خاطرات آیت الله ملکوتی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص175. [2]. علامه امینی، جرعه نوش غدیر، ص40. [3]. عبدالرحیم اباذری، امام موسی صدر امید محرمان، ص178ـ176. [4]. محمدحسن رحیمیان، حدیث رویش، ص 149. 🆔 @darseenghelab
اي ساربان! اي ساربان! محمل نگهدار آمد به منزل كاروان، منزل نگهدار محمل مران، محمل مران، شهر دل اينجاست اين كاروان خسته دل را منزل اينجاست اينجا بهار بي خزانِ من خزان شد از برگﹾ برگ لاله هايم خون روان شد اينجا همه دار و ندارم را گرفتند باغ و گل و عشق و بهارم را گرفتند اينجا به خاك افتاده بود و هست عباس هم مشك خالي، هم علم، هم دست عباس اينجا ز هم پيشاني اكبر جدا شد بابا تماشا كرد و فرزندش فدا شد اينجا ز آل الله منع آب كردند با تير طفل شير را سيراب كردند اينجا صداي العطش بيداد مي‌كرد بر تشنه كامان آب هم فرياد مي‌كرد اينجا همه از آل پيغمبر* بريدند ريحانه ي خير البشر را سر بريدند اينجا ستم بر عترت و بر آل گرديد قرآن به زير دست و پا پامال گرديد اينجا به خون غلطيد يك گردون ستاره اينجا كشيد از گوش، دشمنﹾ گوشواره اينجا زدند آل علي را ظالمانه شد ياس‌ها نيلوفري از تازيانه اينجا چو از خانه به دوشان خانه مي‌سوخت دامان طفلان چون پر پروانه مي‌سوخت اينجا به گردون رفت دود آه زينب حَلقِ بريده شد زيارتگاه زينب اينجا عدو بر زخم پيغمبر* نمك زد هر برگ گل را مُهري از غصب فدك زد اينجا زگريه ناقه‌ها در گِل نشستند دُردانه‌هاي وحي در محمل نشستند اي كربلا! گل‌هاي سرخ ياس من كو؟ اي وادي خون! اكبر و عباس من كو؟ با غنچه ي نشكفته ي پرپر چه كردي؟ با حنجر خشك علي اصغر چه كردي؟ خون جگر از ديده‌ام بر چهره جاريست پيراهن آوردم به همره، يوسفم نيست تصوير درد و داغ در آيينه دارم چون آفتابﹾ آتش درون سينه دارم خاموش و در دل گفتگو با يار دارم در سينه داغ هيجده دلدار دارم بعد از حسين از عمر خود آزرده بودم اي كاش من با آن سه ساله مرده بودم اشكم به رخ آهم به دل سوزم به سينه بي تو چگونه من روم سوي مدينه اي كاش چون تو پيكرم صدچاك مي‌شد اي كاش جسمم در كنارت خاك مي‌شد گيرم كه زنده راه يثرب را بپويم زهرا اگر پرسد حسينم كو چه گويم؟ بگذار تا سوز دلم مخفي بماند اين صفحه با سوز خود ميثم بخواند *صلی الله علیه و اله و سلم
✅ خدا مى‌خواهد تا آدمى حركت كند و از بت‌ها و هوس‌ها بگذرد... 🔶استاد : راستى كه، انسان چقدر محدود و ضعيف و در ضمن،بى‌توجّه و پرمدّعاست. كار خود را فراموش مى‌كند و كارگاه جهان را فراموش مى‌كند و به‌جاى حركت و اقدام و برخورد، از خدا مى‌خواهد كه به‌جاى او كار كند و بت‌هاى او و هوس‌هاى او را نشكند. زيبايى او و قدرت او را افزون كند تا او نمايش بدهد و خودش را به رخ بكشد و در چشم‌ها بنشاند. اما خدا مى‌خواهد تا آدمى حركت كند و از بت‌ها و هوس‌ها بگذرد و خواهى نخواهى با طاعت يا كراهت ١ گام بردارد. اگر با رغبت آمد، رنج نمى‌برد و در هنگام فشارها آرام است. وگرنه با زور و بلاء و ضربه‌ها مى‌آيد و در بن‌بست‌ها و پوچى‌ها مى‌سوزد؛ و براى اين عذاب‌ها و رنج‌ها هم پاداش نمى‌برد؛ كه اين عذاب‌ها، از محدوديت‌هاى او برخاسته؛ محدوديت هدف و عمل و وجود و محيط‍‌ . پس به‌جاى فرمان و گلايه،بايد محدوده‌ها را بشكند تا محروم و مغبون نشود. 📚 ص۱۱۰ 🌿 @einsad
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 مقايسه کنيد علامه #حسن_زاده_آملی (درجواب« درزمينه فلسفه، شبهات واتهاماتي طرح مي شود. به نظرحضرت عالي براي فصل الخطاب چه مي توان گفت؟»): این کشمکشها، راجع به افکار،اشخاص وادیان، هیچگاه به کلی خاتمه نمی پذیرد. اما ریشه بسیاری ازاختلافات واتهامات، جهل است . استاد ندیده و یک چیزهائی پیش خودش می پندارد و به همان ها اکتفا می کند و نتیجه می گیرد. کرده ای تاویل حرف بکر را\خویش را تاویل کن نی ذکر را نوع فرمایش مخالفین، برای آنست که پخته نیستند واستاد ندیده اند. فلاسفه الهی و متاله را مقایسه کنید با مخالفان آنان، تا درجه اختلاف علمی، مقامی، اخلاقی و سیر و سلوکی و آثاری آنها، مشخص شود. 📗 کتاب ارزشمند «گفتگو» ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
♦️نگویید جا مانده‌ایم! 🔹آیت‌الله جوادی آملی: نگویید جا مانده‌ایم؛ کسی که قلب و روحش رفته جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب زیارت اربعین، به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. شاکر باشید و نگویید جامانده‌ایم.
✅ متن کامل زیارت اربعین اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَرات ِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَ قآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
معنای حرکت حضرت زینب(س) در اربعین چه بود؟ رهبرانقلاب: 🔹حرکت زینب کبری نشان داد، نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند. 🔹حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبری (سلام الله علیها) نگذاشت. 🔹دو حرکت عمّه‌ى ما - زینب کبری (علیهاالسّلام) - انجام داد: یک حرکت، حرکت اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرى‌ها و آن بیانات که مایه‌ى افشاى حقایق شد؛ یک حرکت دیگر، آمدن به زیارت کربلا در اربعین بود؛ حالا اربعین اوّل یا دوّم یا هرچه. 🔹این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند؛ البتّه موفّق هم نخواهند شد. 🔸تا ملّتها زنده‌اند، تا زبانهاى حقگو در کار است، تا دلهاى مؤمن داراى انگیزه هستند، نخواهند توانست این را به فراموشى بسپرند؛ همچنانکه نتوانسته‌اند.۹۳/۱۰/۱۷ @Farsna