eitaa logo
انّ الحسین‌مصباح‌الهدی 🚩🏴
2.3هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
12.4هزار ویدیو
102 فایل
مکتوب علی یمین عرش الله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة⚘️ لینک کانال @MesbaholHuda
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صلح امام حسن-ع.pdf
1.44M
📚 نسخه PDF 📖 کتاب: "صلح امام حسن علیه السلام پرشکوه‌ترین نَرمش قهرمانانه تاریخ" 🖌 نوشته : شیخ راضی آل یاسین ترجمه: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
۱_ / [تاثیر گناهان]در انسان چیست؟ یکی از تأثیرات این است که وقتی انسان مبتلا است به گناه، در یک نقطه‌ی حسّاس و بزنگاه کم می‌آورد. آیه‌ی قرآن میفرماید که: اِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنکُم یَومَ التَقَی الجَمعانِ اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا؛(۱) در جنگ اُحد، آن‌کسانی که نتوانستند طاقت بیاورند و دلشان در هوای غنیمت آن‌چنان تپید که فراموش کردند چه مسئولیّت حسّاسی در اختیار آنها و برعهده‌ی آنها است و جنگ پیروز را به جنگ مغلوب تبدیل کردند، اِستَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا؛ اینها قبلاً خطاهایی انجام دادند، آن خطاها اینجا خودش را نشان داد. این یک مرحله است؛ یعنی گناه ما موجب میشود که در یک نقطه‌ی حسّاس، در یک نقطه‌ی بزنگاه، نتوانیم تاب بیاوریم، نتوانیم مقاومت کنیم. خب، ما مسئول کشور هستیم؛ از این بنده‌ی حقیر گرفته تا مسئولین دولتی، مسئولین قضائی، مسئولین قوّه‌ی مقنّنه و همین‌طور سلسله‌مراتب مسئولیّتها، همه مسئولیم؛ اگر چنانچه کاری بکنیم که نتیجه آن باشد که «اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطان» و پایمان بلغزد و نتوانیم طاقت بیاوریم در آنجایی که باید تاب آورد و طاقت آورد، خطر بزرگی ما را تهدید میکند. این یک مرحله است. مرحله‌ی بالاتر از این و بدتر از این، آن است که ما گاهی خطائی میکنیم، آن خطا موجب میشود که ما دچار نفاق بشویم؛ یعنی دلمان با زبانمان اختلاف پیدا کند. آیه‌ی شریفه [میگوید]: فَاَعقَبَهُم نِفاقًا فی قُلوبِهِم اِلی‌ یَومِ یَلقَونَه‌ُ بِمآ اَخلَفُوا اللهَ ما وَعَدوه؛(۲) [اگر] انسان با عهد خدایی در یک‌جا وفادار نمانَد و تعهّدی را که پیش خدا کرده عمل نکند، این موجب میشود که «فَاَعقَبَهُم نِفاقًا فی قُلوبِهِم»؛ البتّه این یک سازوکار کاملاً منطقی هم دارد که حالا وقت نیست من شرح بدهم که چطور میشود یک گناه در یک انسان به نفاق منتهی میشود. از این بالاتر، گاهی اوقات گناه ما و خطای ما و کج‌روی ما موجب میشود که -پناه بر خدا- به تکذیب ماانزل‌الله مبتلا بشویم؛ ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ اَسآءُوا السّوأَی‌ٰ اَن کَذَّبوا بِآیاتِ الله.(۳) راه علاج هم مراقبت است؛ باید مراقبت کنیم؛ باید نظارت کنیم بر خودمان، بر مجموعه‌مان، انگیزه‌مان را افزایش بدهیم، کارمان را متراکم‌تر کنیم، پُرکاری، پرهیز از لغزشگاه‌ها، خلاصه در یک جمله تقوا؛ تقوا. تقوا -که در ماه رمضان [به‌عنوان‌] فلسفه و غایت روزه شناخته شده- به همین معنا است. تقوا یعنی مراقبت از خویش؛ دائم باید مراقب خودمان باشیم. البتّه خطاب این حرفها در درجه‌ی اوّل به خود بنده است؛ همه‌مان مسئولیم؛ پس قدر ماه رمضان را بدانیم.۱۳۹۵/۰۳/۲۵ 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
۲_ / گناه باید در جامعه روزبه‌روز کم شود. گناه موجب میشود که ما نتوانیم در مقابل دشمن بزرگ خودمان - که شیطان انس و جن، دشمن ماست - مقاومت کنیم؛ «انّ الّذین تولّوا منکم یوم التقی الجمعان انّما استزلّهم الشّیطان ببعض ما کسبوا»،(۱) یا در آیه‌ی دیگر: «ثمّ کان عاقبة الّذین اساؤا السّوای ان کذّبوا بأیات اللَّه».(۲) عمل بد، به عدم استقامت در میدان منتهی میشود. عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود؛ «ان کذّبوا بأیات اللَّه». ما تعجب میکنیم گاهی اوقات وقتی می‌بینیم عقاید افراد دگرگونی پیدا میکند. حالا به عامه‌ی مردم و به متن جامعه خیلی کاری ندارم؛ انسان گاهی روی نخبگان نگاه میکند، وقتی یک خرده تفحص میکند، می‌بیند که این مربوط میشود به همین آیه‌ی شریفه‌ی «انّما استزلّهم الشّیطان ببعض ما کسبوا». یک پوسیدگی در دندان به وجود می‌آید، به آن نمیرسیم، یک وقت می‌بینیم زیر یک چیز سختی دندان شکست؛ میفهمیم ظاهر خوبی داشته، اما پوک بوده. انسان یک شکستگی‌های اینجوری را مشاهده میکند. خب، اینها همه‌اش مربوط به فرهنگ است.۱۳۹۰/۰۳/۲۳ 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
سیدی أخرج حب الدنیا من قلبی اثر هنرمند: حسین براتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطیب مسجدالنبی(ص) مدینه اقدامات وحشیانه اسرائیل در مسجدالاقصی را محکوم کرد.!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا لعنت کند ناهمرهان سست عنصر را فقط ارشاد مال مردم بدبخت پایین نیست فقط ارشاد را محدود در پوشش نباید دید فقط منکر که موی لخت یا پوشیدن جین نیست واکنش رهبری: مضمون یک سخنرانی یک ساعته ما را در چند بیت شعر گفتید، احسنت برشی دیگر از شعر خوانی «حسین خزائی» از کرمانشاه در دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مادر جان دیگر تمام شد آن دوران که تو اشک بریزی ومردم شهر خفته باشند 🔹این اجتماع با عظمت را که دیدم یادم افتاد روزی مادرمان زهرا سیلی خورد و غیرت کسی درد نکرد 🔹این بانوان را که دیدم یادم افتاد روزی مردم شهر انقدر با زهرای اطهر غریبه شده بودند که گریه هایش را تاب نیاوردند و مادرمان راه به قبرستان ها و کنار جاده برد و آنجا بر نامردی ها گریه میکرد .وباز غیرت کسی درد نمی‌کرد. 🔹مادر جان ،بانوی ما دیگر تمام شد آن روزها که شما غریبانه برای ترک ولایت ها اشک بریزی و کسی کنارت نباشد. 🔹زمان ها گذر کرده است و این بانوان فقط برای حرمت چادر تو آمده اند ،انگار آن گریه هایت از دل تاریخ به گوش این دخترانت رسیده است که باید مراقب چادرت وراهت باشند. 🔹بانوی من تورا قسم میدهم به آن لحظه ای که درد جانت را گرفت و مهدی ات را صدا زدی ،مارا دعا کن که لایق ظهور مهدی ات باشیم . 🌤🌤 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جایزه ۴۰ میلیاردی سعودی‌ها به قاری ايرانی 🔹گشایش در مناسبات ایران و عربستان به دایره فرهنگی نیز وارد شد و یونس شاهمرادی قاری ایرانی موفق شد بالاتر از رقیب عربستانی، رتبه نخست دومین دوره رقابت‌های استعدادیابی قرآنی «عطرالکلام» عربستان را از آن خود سازد. 🔹شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۴۰ میلیاردتومانی) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رئیس کمیته سرگرمی عربستان و چهره پیشران اصلاحات فرهنگیِ بن‌سلمان دریافت کرد.
قصه حضرت محمد - قصه‌های قرآن.mp3
23.73M
🎙قصه‌ حضرت محمد(ص) به نقل از تفسیرهای سورآبادی و منهج‌الصادقین با صدای بهروز رضوی
🖼 هیچ گِرهی باز نشود مگر به اذن خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان 🔹رئیس سنجش و پایش آموزش‌و‌پرورش: دسته‎بندی اعتراضات معلمان متفاوت است، به‌طوری که بعضی نسبت به رتبه خود و بعضی هم نسبت به نحوه رسیدگی اعتراض دارند. 🔹بازنگری و رسیدگی به اعتراضات از امروز آغاز می‌شود و مدت زمان آن بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.
نقش انسان در تقدیرات شب قدر 2.mp3
6.7M
۲ شب قـ✨ـدر شب انتخـاب راهــــه! مَحالـه یه راه درستو انتخاب کنی مگر اینکـه؛ برای انتخابت از خدا کمک بگیری. # شبـ🌔ـهای قدر برای انتخابِ درستت،دعا کن
اوصاف امام عصر علیه السلام(۷) (۲) و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام مهدی ناطق لکم / منکم السلام علیک یا خلیفة الله ✍ خداوند سبحان می فرماید: «إنی جاعل فی الأرض خلیفه» و شیخ صدوق می گوید: «کلمه ی خلیفه در این آیه (إنی جاعل فی الارض خلیفه) اشاره دارد به اینکه در هر زمان خلیفه ی خدای تعالی یکی بیش نیست و گفته ی کسانی که پنداشته اند در هر عصری ممکن است ائمه ی متعددی وجود داشته باشد، باطل است و خدای تعالی بر یکی اکتفا کرده و اگر حکمت الهی اقتضای خلفای متعدد داشت او اکتفا به یک خلیفه نمی کرد»(📚کمال الدین ج ۱ ص ۱۹). 🔻خداوند سبحان در آیه ی فوق از مقام توحیدی خود در جعل خلیفه سخن فرمود و اگر کسی بگوید: دیگری نیز در جعل خلیفه شریک است و در آن حقی دارد، باید کسی را معرفی کند که در خلق انسان نیز از خاک با خداوند شریک باشد: «إِنی خالق بشرا من طِين»، زیرا خداوند نفس خویش را به "خالق‌" و "جاعل" توصیف فرموده است. و از این رو در مقام نبوت و در مقام امامت در هر زمانی تنها یک خلیفه وجود دارد، با این تفاوت که برخی گفته اند: امام خلیفة الله و پیامبر خلیفة الرب است و به همین علت ائمه هدی علیهم السلام در دعای خویش خدا را با "اللهم" و انبیاء با "ربنا" می خوانند: «ربَنا اتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَهً وَ فِی‌الاخِرَهِ حَسَنَهً» - «رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا» - «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا». 🔻آیه ای که خاصا به وجود تنها یک امام در هر زمان اشاره دارد، این آیه ی مبارکه از قرآن است: «وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» و امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود‌: «امام بعد امام» و در تعابیری بسیاری آمده است: «واحدا بعد واحد». علامه ی مجلسی می گوید: شاید مراد از آن(و لقد وصلنا لهم القول لعلهم یتذکرون) این آیه از قران باشد «إنی جاعل فی الأرض خلیفه» (📚بحار ج ۲۳ ب ۱). - سوال اول: ما شاهد بیش از یک خلیفه و بیش از یک امام در دوره هایی از تاریخ بوده ایم و بنابراین چگونه این سخن شما می تواند درست باشد‌؟ ما در پاسخ به روایت امام صادق علیه السلام ارجا می دهیم که امکان ندارد در یک زمان دو امام باشد مگر آنکه امام قبلی ناطق و امام بعدی صامت باشد: «قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع)تُرِكَ الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ قَالَ لَا قُلْنَا تَكُونُ الْأَرْضُ وَ فِيهَا إِمَامَانِ قَالَ لَا إِلَّا إِمَامَانِ أَحَدُهُمَا صَامِتٌ لَا يَتَكَلَّمُ وَ يَتَكَلَّمُ الَّذِي قَبْلَهُ وَ الْإِمَامُ يَعْرِفُ الْإِمَامَ الَّذِي بَعْدَهُ‏»
- سوال دوم‌: سائلی دیگر می گوید: گفته ی شما با رجعت سازگاری ندارد، زیرا در عصر امام زمان، ائمه ی هدی علیهم السلام به این دنیا باز می گردند. و علامه ی مجلسی در پاسخ گفته است: گروهی از نادانان خیال کرده اند این اخبار(دو امام نمی تواند در یک زمان باشد مگر اینکه یکی ناطق با‌شد) منافی با اخبار رجعت پیامبر و ائمه صلوات الله علیهم است و به همین جهت بی محابا این اخبار مستفیضه و بلکه متواتره که از ائمه نقل شده است را رد کرده اند. ادعای آنها از چند جهت باطل است: اول این که: در بیشتر اخبار رجعت، تصریح نشده که آنها در یک زمان با هم اجتماع دارند، پس منافاتی نخواهد بود. بلکه ظاهر بعضی از اخبار چنین است که رجعت ائمه پس از حضرت قائم است یا در انتهای دوره ایشان است. و روایتی که می‌گوید"چهل روز بعد از قائم قیامت خواهد شد" خبری واحد است که یارای معارضه با اخبار فراوان را ندارد. علاوه بر این، یکی از دانشمندان شیعه در کتاب رجعت خود می نویسد: "قائم" نیز پس از فوتش رجعت خواهد کرد" پس ممکن است روایت "چهل روز بعد از قائم قیامت خواهد شد" مربوط به بعد از رجعت ایشان باشد. و مؤید این مطلب روایات فراوانی است که دلالت دارند بر این که: هر مؤمنی یک مرگی دارد و یک کشته شدن و شهادتی، اگر در این زندگی بمیرد در رجعت کشته می شود و اگر در این زندگی به شهادت برسد در رجعت می‌میرد . و نیز اخباری که دلالت دارند بر این که: زمین از حجت خالی نمیشود. پس به هیچ وجه منافاتی وجود ندارد. دوم این که: ظاهر این روایات عدم اجتماع دو امام در این دوره از زندگی است، و بلکه بعضی از آنها در این معنی صراحت دارد. اگر هم ظهور در این معنی را نپذیریم، ناچاریم به جهت جمع بین روایات، حمل بر همین معنی کنیم؛ زیرا ظاهراً زمان رجعت دار تکلیف نیست، بلکه فاصله‌ایست بین دنیا و آخرت که نسبت به دسته ای دار تکلیف و نسبت به دسته ای دیگر دار جزاست. و همانطور که اجتماع ائمه در قیامت جای اشکال ندارد، اجتماعشان در این زمان نیز بعید نیست. و ما نیز می گوییم: مقصود علامه ی مجلسی در مورد اول از کتاب رجعت، کتاب مختصر البصائر است. صاحب مختصر البصائر بر این باور است که امام زمان علیه السلام بعد از اینکه از دنیا می رود به دنیا باز خواهد گشت و بعنوان آخرین خلیفه از دنیا می رود. و مورد ثانی به استدلال عقلی گروهی بازگشت دارد که گفته اند: «دنیا ظرف حدوث و آخرت ظرف ظهور است» بدین معنا که اجتماع ائمه هدی علیهم السلام در قیامت، مستلزم اجتماع آنها در این دنیا است. سوم این که: روایات رجعت، بیشتر و قوی تر از این دسته روایات است و نمی توان آنها را رد کرد و به این اخبار تمسک جست. بعضی از ایرادگیران برای مردم عوام و جاهلان شبهه میکنند که: اگر ائمه با هم باشند، با اینکه حضرت قائم امام عصر است، کدام یک تقدم در نماز و حکومت و قضاوت خواهند داشت؟ جواب این است که لزومی ندارد ما این مطلب را بدانیم، و از طرف دیگر به ما اجازه داده نشده که اخبار مستفیض را با مختصر استبعادهای واهی رد کنیم. ما به طور خلاصه میدانیم که ائمه در این موارد و غیر این طبق دستور خدا عمل می‌کنند. این ایرادگیر نمیداند که فرقی بین مرده و زنده ائمه نیست و بین ایشان هیچ اختلافی وجود ندارد. آنها برای همیشه امام و نماینده های پیامبر | چه در حیات و چه بعد از وفاتش هستند. و گذشته از این با فرض اجتماعشان در یک زمان، لزومی ندارد که همگی در یک مکان اجتماع داشته باشند، و نیز محتمل است که مدت کمی با هم اجتماع داشته باشند، و این احتمال نیز هست که رجوع ائمه پس از اتمام حکومت قائم و جهاد و دستورات خصوصی ایشان باشد. به علاوه، همین زمان طولانی که از دوره ایشان گذشته، برای جواب به این توهم شما کافی است(بحار ج ۲۳). - سوال سوم: ممکن است در ذهن خواننده، این اشکال رخنه کند که چگونه ناطق بودن امامی که غایب است ممکن است؟ بخصوص آنکه در روایت آمده است: «ابْنُهُ حُجَّةُ بْنُ الْحَسَنِ الْمَهْدِيُّ النَّاطِقُ الْقَائِمُ بِأَمْرِ اللَّهِ». محدث نوری پاسخ را به خوف از اعداء ارجا داده است، یعنی امام ناطق است اما ظهور آن به سبب اعداء و کوتاهی مردم ناممکن است. محمد بن طلحه شافعی گفته است: «حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را «بطین» گفته اند، یعنی مبطن و مخفی کننده علوم و اسراری که رسول خدا به او آموخته بود، به جهت نداشتن محل قابل و خوف و نبودن مجال...»‌(نجم الثاقب ج ۱ ص ۱۶۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# کسانی که غیر خدا را ولیّ خود انتخاب کردند، خداوند حساب همه اعمال آنها را نگه می‌دارد؛ و تو مأمور نیستی که آنان را مجبور به قبول حقّ کنی(۶) وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ اللَّهُ حَفِيظٌ عَلَيْهِمْ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ(۶) سوره شوری 🌱هدیه به امام زمان‌جانمان‌عج 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
▫️▫️▫️▫️✨ ▫️ چرا انسان باید آن‌قدر غفلت داشته باشد که توبه‌اش را برای شب هجده یا نوزده ماه مبارک رمضان بگذارد! آن زمان، وقت کار و استفاده‌های دیگری است. انسان باید از قبل خودش را آماده کند. لذا خدای تعالی برنامه‌ای چیده است. ماه رجب و ماه شعبان را مقدّمه‌ای قرار داده که انسان از نظر روحی مهیّا و زنده شود تا در محفل مهمانی خدای تعالی که وارد می‌شود، ظرفیت و اشتهایی در او ایجاد شود که بتواند از همه‌ی مواهب و برکات الهی بهره ببرد. لحظه به لحظه‌اش، نه فقط شب‌های احیا. 🔸استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
# رنج دنیا برای همه🥀 🌱هیچ مومنی در این دنیا، به آسایش و راحتی مطلق دست نمی یابد. چه بسیار افرادی که شبانه روز خود را به مال اندوزی سپری می کنند و هدف اصلی آنان، دستیابی به آسایش و راحتی در دنیاست. اینان سخت در اشتباه اند؛ زیرا برای مومن، دستیابی به آسایش مطلق در دنیا محال است و رسیدن به هر خوشی و لذتی، همیشه با دشواری ها و سختی هایی همراه است. 🌺امام صادق علیه السلام به اصحاب خود فرمودند: هیچگاه آرزوی محال نکنید! اصحاب با تعجب پرسیدند: چه کسی است که آرزوی کاری محال داشته باشد؟! حضرت فرمودند: آیا شما آرزوی راحتی در دنیا ندارید؟ اصحاب پاسخ دادند: چرا. امام فرمودند: در دنیا، راحتی برای مومن محال است. بحارالانوار/ج78/ص195. برگرفته از کتاب زهد، ص54. 🌤🌤 ~ @mahdiaran ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
❣السلام علیک یا صاحب العصر والزمان گاهی رو به قبله بایست! دست روی سینه‌ات بگذار، سلامی به امام زمانت بده، این سلام معجزه می‌کند، گره گشایت می‌شود، امتحان کن !🌱 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤
‌ ☘ آیت الله فاطمی نیا (ره 🌷 تا فرصت تمام نشده از باقیمانده این ماه مبارک استفاده کنید . ⭐قرآن بخوانید ، را که همه حفظ هستند مدام بخوانید که هر آیه یک ختم قرآن است 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤
❖ فرق آرامش و آسایش چیست؟ آسایش یک امر بیرونی و آرامش یک پدیده  درونیه مردم ممکنه خیلی تو آسایش باشن اما معدود افرادی هستن که در آرامش زندگی می کنن آسایش یعنی راحتی در زندگی که با امکانات وثروت خوب و زیاد به دست میاد هرچی دلشون بخواد میخرن هر کجا خواستن میرن و...... آرامش رو کسانی دارن که از درون کاملا سالم و سلامتند شاید بی چیز باشن اما دلشون خوشه به اونچه دارن راضین آسایش همراه با آرامش را برای تک تک شما خوبان آرزومندم # در بین دعاهایتان برای آمرزش روح پدر ومادر این بنده ی عاصی نیز دعا بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴روایت تجربه گر مرگ از شب اول قبر و اثرات حق الناسی که از برادرش به گردن داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایت تجربه گر از طرح سبدکالا و دستگیری از مردم تنها چیزی که به دردم خورد دست مردم گرفتن بود صدسال ره مسجد و میخانه بگیری عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری
🔴 کفرگویی هنگام مرگ!!! ❖حضرت امام رحمة الله خاطره ای را از مرحوم آیت الله گلپایگانی نقل می‌کردند و به خدا پناه می‌بردند. قضیه این بوده که آیت الله گلپایگانی فرموده بودند: من در جوانی رفیقی داشتم که اهل قزوین بود. مدت‌ ها با هم در اوائل طلبگی هم بحث و هم درس بودیم. او پس از مدتی به شهرش برگشت، ولی باز با هم مرتبط بودیم و گهگاهی نامه می‌نوشتیم. پس از مدتی شنیدم این دوست ما در بستر بیماری سختی افتاده است. من به دیدنش رفتم. وقتی کنار بسترش نشستم، دیدم دارد کفر می‌گوید. معاذالله می‌گوید: ظلمی که خدا به من کرد، احدی به من نکرد. من فرزندانم کوچک و خردسال اند، احتیاج به سرپرست دارند، ولی خدا دارد من را از این دنیا می‌برد. بله شیاطین تمام سعی خود را این لحظات آخر می‌کنند تا ایمان را بگیرند. لذا توصیه شده به محتضر تلقین بگویید. برای او سوره‌هایی از قرآن بخوانید. دعای فرج و دعای عدیله را بخوانید تا این‌ ها کمکی برای او باشند و بتواند ایمانش را محافظت نماید. ✍ استاد عالی 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر