eitaa logo
انّ الحسین‌مصباح‌الهدی 🚩🏴
2.2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
12.6هزار ویدیو
103 فایل
مکتوب علی یمین عرش الله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة⚘️ لینک کانال @MesbaholHuda
مشاهده در ایتا
دانلود
💠کذب است بیگی گفت نمایندگان٧۵خودرو گرفتند برای استیضاح.بازرسی ریاست جمهوری قرارداد بین مجلس (نه شخص نماینده)و خودرو ساز را تابستان١۴٠٠ میداند که دولت قبل مستقر بود.پس٧۵خودرو برای استیضاح ١۴٠٢کذب است.اما اصل موضوع رانت است باید رسیدگی شود و اسامی اعلام شود.البته دهها سازمان دیگر نیز همچنین 🗣عبدالله گنجی
مداحی_آنلاین_شخصیت_عبدالعظیم_استاد_رفیعی.mp3
8.07M
♨️شخصیت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🎤حجت الاسلام رفیعی 🏴
🔴سوئد حکم بازداشت هتاک به قرآن را صادر کرد ♦️دفتر دادستانی مالمو در سوئد حکم بازداشت «راسموس پالودان» سیاستمدار دانمارکی-سوئدی را که چندی‌پیش اقدام به هتک حرمت قرآن کرده بود، را صادر کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ رهبرمعظم انقلاب: حضرت هادی علیه السلام فرمودند اگر عبدالعظيم را در ری زيارت بكنی مثل اين است كه ابی‌عبدالله‌الحسين عليه‌السلام را در زيارت كرده باشی 🏴 سالروز وفات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️چهار دستورالعمل آیت‌الله بهاءالدینی برای باز شدن گره‌های زندگی 🎤حجت الاسلام عالی
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صف‌آرایی خودجوش مردمی درمقابل کشف حجاب ‌های سازماندهی‌شده 🔺درهنگام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا با زبان خوش، اگر طرف مقابل اقدام به فحاشی و فیلمبرداری کرد واکنش ما چگونه باشد؟
انّ الحسین‌مصباح‌الهدی 🚩🏴
بسم الله الرحمن الرحيم بصیرت هدیه آسمانی و یکی از مهمترین پیام های قرآن برای انسان هاست. قرآن کریم صحیفه نورانی خداست که تمام عصرها انسان ها را به محکم ترین و استوارترین راه ها هدایت می کند، و از آنجا که همه فضایل در قرآن ریشه دارند بصیرت نمونه ای از آن هاست که در پرتو این نور وحیانی چشم دل بینا می گردد. انسان دارای دو جنبه می باشد یکی جنبه ظاهری یا ملکی که خداوند برای دیدن ظواهر بصر را به صورت بالفعل به انسان داده است ودیگری چهره باطنی وملکوتی است که برای دیدن بواطن وشهود و ملکوت نوری را به نام بصیرت در وجود او نهاده هست. و تا آن نوراز قوه به فعلیت در نیایید شهود و ملکوت میسر نخواهد شد. بصیرت شاخص معرفتی ودرون دینی است که هر کس تعقل وتقوی بیشتری داشته باشد بصیرتش نیز بالاتر خواهد بود. با توجه به این که مهمترین طراحی دشمن ضربه زدن به جمهوری اسلامی و دور نگه داشتن جوانان از اسلام و انقلاب، جنگ نرم است بصیرت از عوامل مهم خنثی سازی توطئه های دشمنان می باشد بصیرت قطب نمای شناخت دشمن و فتنه های پیچیده و نوین دشمنان است. جامعه در سایه بصیرت وروشن دلی رو به تکامل و سعادت رفته تا شرایطی فراهم شود در مسیر حق قرار گیرد و زمینه ساز حکومت حق قرار گیرد و زمینه ساز حکومت عدل الهی باشند. نیروی باطنی و درونی که قادر بر تشخیص حق و باطل و خیر و شر می باشد. انسان با الهام خدایی تقوی را از فجور و کار نیک را ار کار زشت تمیز می دهد و اگر بخواهد رستگار شود باید باطن خود را تزکیه کند وآن را با پرورشی صالح بپروراند. وَ وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا(7) قسم به جان آدمی و آن کس که آن را آفریده و منظم ساخته. فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا؛(8)سپس فجور و تقوا خیر وشرش را به او الهام کرده است.(سوره شمس آیه7و8). بنابراین رستگاری در سایه تهذیب است و اینکه خداوند تمام مقدمات آن را برای انسان فراهم کرده است و درک خوبی و بدی را به او الهام نموده تا با اختیار خود، راه تزکیه نفس را بپیماید. فطرت انسانی خاستگاه بصیرت می باشد. استفاده از تفکر و تعقل در زندگی باعث بدست آوردن و تقویت بصیرت می شود. کسانی که از رویدادهای بیشتر از قوۀ تعقل استفاده می کنند باعث می شود که در رویاروی با حوادث قدرت تصمیم گیری و انتخاب صحیحی داشته باشند. اینکه به محض شنیدن هر خبر یا مطلبی فوراً آن را نمی پذیرد بلکه پیرامون آن می اندیشد و آن را از صافی عقل و اندیشه اش می گذراند و بصیرت و بینایی می یابد. همانگونه که آینده نگری و به کار گیری خرد و فرجام امور باعث بصیرت و بینایی می شود.
وقتی غمگین هستید دنیا شما را به سُخره میگیرد وقتی خوشحالید، دنیا به شما لبخند میزند اما وقتی دیگران را خوشحال میکنید، دنیا به شما تعظیم میکند...
علائم ظهور | یمانی(۳) ✍️ موضوع دیگری که در مورد یمانی اهمیت دارد، این است که آیا می توان از طریق روایات، چهره ی مثبتی از یمانی معرفی کرد؟ آیا یمانی آنچنان است که سخنوران و بلکه بسیاری از کتاب ها معرفی می کنند؟! در این باره مشهور ترین و بارز ترین روایت از امام باقر علیه السلام است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و حضرت در این روایت می فرماید: خروج السفیانى و الیمانى و الخراسانى فى سنة واحدة و فى شهر واحد فى يوم واحد نظام کنظام الخرز يتبع بعضه بعضا فیكون البأس من کل وجه، ويل لمن ناواهم و لیس‌ فى الرايات راية أهدى من راية الیمانى هى راية هدى لانّه يدعو إلى صاحبكم، فإذا خرج الیمانى حرم بیع السلاح على الناس و کلّ مسلم و إذا خرج الیمانى فانهض إلیه، فإنّ رايته راية الهدى، و يحلّ لمسلم أن يلتوى علیه فمن فعل ذلك فهو من أهل النار، لانّه يدعو إلى الحق و إلى طريق مستقیم  خروج سفیانی و يمانی و خراسانی در يك سال و يك ماه و يك روز واقع خواهد شد. با نظام و ترتیبی همچون نظام يك رشته که به بند کشیده شده است. هر يك از پی ديگری می آید و جنگ قدرت و هیبت از هر سوی فراگیر میشود. وای بر کسی که با آنان دشمنی و ستیز کند. در میان پرچمها راهنماتر از پرچم يمانی نباشد که آن پرچم هدايت است زيرا دعوت به صاحب شما میکند و هنگامی که يمانی خروج کند خريد و فروش سلاح برای مردم و هر مسلمانی ممنوع است چون يمانی خروج کرد، به سوی او بشتاب که همانا پرچم او پرچم هدايت است، هیچ مسلمانی را روا نباشد که با آن پرچم مقابله کند.
در برسی این روایت می توان به موارد ذیل اشاره کرد: ۱. این روایت در باب چهاردهم کتاب غیبت نعمانی آمده و لذا به لحاظ منبع مشکلی ندارد، اما دو راوی از دو فرقه ی انحرافی دارد که پذیرفتن این روایت را سخت می کند‌؛ یک راوی آن ابن عقده از فرقه ی زیدیه است و دیگری علی بن حمزه بطائنی از فرقه ی واقفیه است. ۲. در این روایت اشاره شده است که علائم[علائم حتمی] پشت سر هم مانند دانه های تسبیح اتفاق می افتند و روایات دیگر نیز موید همین بیان است که علائم حتمی ظهور، در فاصله ی اندکی از قیام حضرت و پشت سر هم محقق می شوند. ۳. نویسنده ای نسبت به فقره ای از این روایت می نگارد: «همان گونه که ملاحظه می شود در این قسمت آمده در بین پرچم ها (سه پرچم سفیانی،خراسانی و یمانی) هدایت یافته ترین پرچم یمانی است؛ یعنی طبق روایت، آن دو پرچم دیگر حتی پرچم سفیانی هم دارای هدایت بیان شده است مضونی بسیار شاذ است». این اشکال ممکن است به روایت دیگر نیز وارد باشد که به آن پاسخ گفته اند، مانند آنکه علامه ی مجلسی در توضیح روایتی می گوید: «آنچه مرحوم سید مرتضی در کتاب «غرر» فرموده که کلمه "خیر" در این حدیث، معنای تفضیلی و خوب تر بودن را ندارد، بلکه منظور این است که نیت مؤمن خود عمل خوبی است و از اعمال خوب او و در ردیف کارهای نیک اوست»(بحار ج ۶۷ ص ۱۹۹). همینطور آیت الله جوادی آملی می گوید: «کلمه افعل گاهی تفصیلی است و زمانی تعیینی: اگر ماده مشترک میان موارد آن در نواسان باشد، تفصیلی است و اگر به یک مورد اختصاص داشته باشد تعیینی است... مانند این آیه ی مبارکه از قران: «افمن یهدی إلی الحق، أحق، أن يتبع أمن لا یهدی إلا ان یهدی» که کلمه ی "احق" در این آیه تعیینی است؛ زیرا هادی بالذات خداست. مفاد کلمه "أحسن" در این آیه(و من أحسن من الله حکما‌) نیز تعیینی است؛ زیرا فقط حکم خدا حسن است و حکم دیگران در برابر خدا هیچ حُسنی ندارد» (تفسیر تسنیم ج ۲۲‌) ۴. در این روایت، پرچم یمانی بعنوان پرچم هدایت معرفی شده است و بسیاری از آن به قداست عجیب یمانی رسیده اند؛ در حالی که نسبت به برخی دیگر نیز چنین تعبیر های وجود دارد، مانند روایتی که مرحوم نیلی نجفی آورده که طبق این روایت فرد نجرانی و مسیحی صلیب می شکند(مسلمان می شود) و با پرچم هدایت پیش می رود: «و یخرج رجل من أهل نجران یستحیب للإمام، فیکون أول النصاری إجابة، فیهدم بیعته و یدق صلیبه، و یخرج بالموالی و ضعفاء الناس فیسیرون إلی النخیلة بأعلام هدی، فیکون مجتمع الناس جمیعا فی الأرض کلها بالفاروق». ۵. و بلکه رساتر بیان شده که مقابله با او جایز نیست و برخی اینگونه ترجمه کرده اند: تبعیت از او واجب است. مشابه همین سخن نسبت به افراد دیگر نیز وارد شده؛ همچنان که رسول الله در مورد حارث بن حراث می فرماید: «وجب علی کل مؤمن نصره أو قال :إجابت» یاری [یا اجابت او] بر هر مومنی واجب است(منتخب الأثر ج 3 ص 94) ۶. دلیل اینکه پرچم یمانی، پرچم هدایت است و نباید با او مقابله کرد این است که: «لإنه یدعوا إلی صاحبکم» دعوت به امام زمان می کند. و حضرت برای بیان این مقصود بجای مفعول له از "لام علت" استفاده کرده اند تا تاکیدی باشد بر اینکه خود یمانی موضوعیت ندارد. و البته ائمه ی هدی و خاصا امام زمان نیز به خود دعوت نمی کنند؛ چنان که آیت الله جوادی آملی می گوید: «هیچ پیامبری مردم را به خویشتن دعوت نکرد و اگر پیامبری مردم را به تبعیت از خویش فراخوانده : «فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّه» (آل عمران آیه ی 31) - «فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوا أَمْرِي» (طه آیه ی 90)از آن جهت بوده است که خود را پیامبران الهی و مأمور ابلاغ پیام و دعوت او می دانستند و پیروی از پیغمبر خدا از آن جهت که پیام رسان الهی است، به تبعیت از خدای سبحان برمی گردد»(ادب فنای مقربان / ج 2 ص 88). اللهم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج 🌱