eitaa logo
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
199 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
7.5هزار ویدیو
66 فایل
لینک کانال @MesbaholHuda2 ارتباط با ادمین @yabnazahra313
مشاهده در ایتا
دانلود
ali fani - ziarat ashura [320].mp3
28.44M
🦋زیارت عاشورا با صوت زیبا و دلنشین استاد علی فانی🌺 برای اینکه در دنیا و آخرت سعادتمند شویم و در عالم قبر و قیامت امام حسین (ع) شفیع و دستگیر ما باشند سعی کنیم حداقل روزی یک مرتبه حتما زیارت عاشورا بخوانیم 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منزلگهِ عُشاقِ دل آگاھ حسین است بیراهه نرو! ساده ترین راھ حسین است از مردمِ گمراهِ جهان راه مَجوییـــــد نزدیکترین راه به الله، حُسیـــــن است. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ع وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ع وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن ع. اللّهُمَ ارزُقنـٰا فِی الْدُنْیٰا زیٰارَۃ الْحُسَیْن ع وَ فِی الْاٰخِرَۃ شَفٰاعَة الْحُسَیْن ع 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
☀️ به نام خدای عزیز و حکیم دیروزتان خوب یا بد گذشت؛ امروز روز دیگرى است، قدرى شادى با خود به خانه ببرید؛ راه خانه ی شما را که یاد گرفت، فردا با پاى خودش مى آید. 🌸 سلام ان شاءالله روزتون سرشار از مهربانی السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ ▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ☘️ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ آنچه در آسمانها و زمین است برای خدا تسبیح می‌گویند؛ و او عزیز و حکیم است. -------------------- سوره حدید ، آیه ‍۱ اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سخنان شهدا ❣را باید هر روز گوش بدیم چند ساله بودند جوانایی که در برابر دنیا ایستادند، فرماندهانشون چند ساله بودند ؟؟ ۲۷ ۲۸ ساله ... الان جوون ۳۵ ساله ۴۰ ساله را هم نمی‌بینند...! 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
پروژه تولید گناه‌ جمعی! 🔸شاید یکی از لایه‌هایی که در مسأله رسوایی‌های اخلاقی و بی‌حجابی‌های اخیر، کمتر مورد توجه قرار گرفته، پیشرانی این دو گناه به ظاهر فردی در ایجاد فضای «گناه جمعی» باشد. 🔸در این یادداشت کوتاه می‌خواهم یکی از پشت‌پرده‌های بروز و ظهور چنین پدیده‌هایی را مورد تأمل قرار دهم و به این دو مسأله از زاویه نقش آنان در ایجاد جامعه‌ای سازگار با گناه، نگاهی ویژه داشته باشیم. 🔸شاید یکی از ابعاد حرام‌ سیاسی اعلام کردن گناه بی‌حجابی نیز همین مسأله باشد. گناه‌جمعی خروجی «جامعه سازگار با گناه» است. جامعه سازگار با گناه، یا «بی اعتنا به منکر»، مستعد انفعال و پذیرش گناه می‌شود. 🔸در جامعه پذیرای گناه و منفعل، زمینه مظلوم واقع شدن و تبعیت از ظالم ایجاد می‌شود. وابستگی، سلطه‌پذیری، یأس و کسالت از یک‌طرف، خالی کردن جبهه‌حق و میل به سکوت و بی‌عملی در دفاع و طرفداری از آن، طرف دیگر این پروژه خطرناک است. 🔸خطر از دست رفتن استقلال نیز چنین جامعه‌ای را تهدید می‌کند. بنابراین در کنار اثرات مخربِ آنی و مقطعی انتشار فلان رسوایی اخلاقی یا بی‌حجابی‌ها و بدن‌نمایی‌های خیابانی، نباید از تأثیرات جمعی، ذهنیت‌ساز و رسوب‌کننده این گناهان در روان‌جمعی غفلت کرد.‌ 🔸در این خصوص نمونه‌های تاریخی نیز قابل اشاره است.‌ شاید شهر کوفه یکی از روشن‌ترین‌ مثال‌های جامعه سازگار با گناه باشد که مرتکب بزرگ‌ترین گناه جمعی تاریخ، یعنی خالی کردن پشت ولی و امام‌ زمانه خود شد، گناهی که عذاب وجدانش هنوز هم دست‌ از سر مردم این قطعه جغرافیایی برنداشته است. 🔸نمونه دیگر، کنارکشیدن مردم صدرمشروطه در دفاع و حمایت از شیخ فضل‌الله بود،‌ موردی که به بیان و تحلیل رهبری، مصداق نوعی گناه جمعی بود. طبیعی است بعد از انقلاب اسلامی، در یک کشور با مردمی چنین آگاه، اهل حق و با تجربه، پروژه تولید گناه جمعی، باید بسی پیچیده‌تر و چندلایه‌تر طراحی شود.‌ 🔸به زعم نگارنده، دو بعد از ابعاد این پروژه پیچیده، «عمومی‌کردن پنهان‌ترین گناهان» و «عادی‌سازی عمومی‌ترین گناهان»، است. در این پروژه، جدا از نقش مستقیم دشمن و دست پیدای او، طیفی از نخبگان و متفکرین معارض قرار دارند که در حال صورت‌بندی مفهومی و نظری چنین تغییرات اجتماعی هستند. 🔸تقریباً در همه این نظریه‌های سازگاری با گناه، فصل مشترک، تئوریزه‌کردن عنصر بی‌ارادگی و ناتوانی انسان در برابر تغییرات اجتماعی و لزوم همراهی با آن است. برخی مانند همچون مهدی بازرگان در کتاب سازگاری ایرانی، چنین عنصری را ذاتی شخصیت ایرانی می‌داند(!)، که به دلیل تجربه «زیست‌زراعی»، منفعل و سازگار و توسری‌خور است. 🔸البته او این وصف را در خصوص جامعه قبل از انقلاب اسلامی روا می‌دارد و منظورش عادت ظلم‌پذیری در برابر حاکم ظالم است. اما همین ایده که متناسب با فضای جامعه پیشاانقلابی است مستمسک جامعه‌شناسی دیگر همچون سعید معید‌فر در نظریه «سازگاری عرفی» برای توجیه فرهنگ بی‌قانونی یا قانون‌ستیزی می‌شود. 🔸او می‌خواهد فرهنگ قانون‌گریزی برخی از مردم را توجیه کند، بنابراین می‌گوید مردم قانون را به زبان خودشان ترجمه می‌کنند. انفعال در برابر تغییر منفی در این نظریه مشهود است. 🔸 مورد زننده‌تر دیگر فردین علیخواه جامعه‌شناس جوان‌تر این جبهه است که در یادداشتی با بهره‌گیری از نظریات فلان جامعه‌شناس غربی بی‌حجابی را به تفاوت و تکثر در پوشش(متفاوت‌پوشی)، تقلیل می‌دهد و برای پذیرش آن پیشنهاد می‌کند بی‌اعتنایی مدنی، لازمه زندگی شهرنشینی است! 🔸از این دست موارد هر چند اندک اما باز هم وجود دارد. غرض آن بود که بدانیم، پشت ظاهر چنین گناهانی، ابعادی نادیدنی‌تر موجود است که زمینه تولید گناه جمعی را فراهم می‌سازد. گناه جمعی موجب توقف، کندی‌ حرکت، کسالت، سلطه‌پذیری و در نهایت خلوت‌شدن جبهه حق می‌شود‌. نسخه بدیل و راهگشا، سازگاری جامعه با سنت‌های الهی است نه بی‌اعتنایی به گناهان. ✍ جعفرعلیان‌نژادی
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
پروژه تولید گناه‌ جمعی! 🔸شاید یکی از لایه‌هایی که در مسأله رسوایی‌های اخلاقی و بی‌حجابی‌های اخیر، ک
یادداشت «پروژه تولید گناه جمعی» 🔸ارتکاب حرام سیاسی، زمینه ایجاد «جامعه سازگار با گناه» را فراهم می‌کند. جامعه سازگار با گناه، فضای تولید «گناه جمعی» را آماده می‌کند. در حال حاضر پروژه تولید گناه جمعی با دو عملیات مخرب دنبال می‌شود: اول. «عمومی‌کردن پنهان‌ترین گناهان» (اشاعه فحشای پنهان) دوم. «عادی‌سازی عمومی‌ترین گناهان» (بی‌اعتنایی مدنی به بی‌حجابی). گناه جمعی، جامعه را مستعد شکست کرده و سرآمدی امت اسلامی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه (با نوای استاد فرهمند) سلام بر مهدی فاطمه (س) 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
سلام بر شهیدی که می گفت: بسیجی از مسجد به جبهه آوردن هنر نیست، از کوچه و خیابان به جبهه آوردن هنر است. سردار ...🌷🕊️ 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
امیرالمؤمنین (عليه السلام) : 🔸️لذَّةُ الكِرامِ في الإطعامِ، و لَذَّةُ اللِّئامِ في الطَّعامِ. 🔹️لذّت كريمان در اطعام دیگران است و لذّت فرومایگان در خوردن است. 📖 غرر الحكم، ح ۷۶۳۸ 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
متهم پرونده ضرب و جرح بانوی آمر به معروف در شیراز در زندان نظامی است مرکز رسانه قوه‌قضاییه: 🔹در پی شکل‌گیری شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آزادی ضارب بانوی آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز، روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد متهم پرونده از زندان عمومی به زندان نظامی منتقل شده است و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد. 🔹رسیدگی به اتهامات این فرد به زودی در دادگاه کیفری ۲ شیراز برگزار و نتیجه در چهارچوب قانون و مقررات به افکار عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🔹در این پرونده ابتدا سه نفر شامل یک مرد و دو زن بازداشت شدند که دو نفر خانم متهم پرونده که همگی قرابت خانوادگی با یکدیگر دارند با قرار تأمین مناسب قضایی به صورت موقت آزاد شدند و متهم مرد همچنان در بازداشت است. 🔹همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید خبر منتشر شده در خصوص مسئولیت برادر این متهم در دادگستری یکی از استان‌ها کذب بوده و صحیح نیست. 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راستی بچه ها چند روز پیش روز خبرنگار بود.. یادمون رفت به بابک اسحاقی تبریک بگیم.. 😁 وایسا کجا... بودی حالا.. 😂
🔻 ایران خسارتی به انگلیس پرداخت نکرده است 🔹یک منبع مطلع، ادعاهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌ که دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به‌خاطر شعارهایی که در پی اغتشاشات پائیز سال گذشته و در اعتراض به دخالت‌های آشکار لندن در امور داخلی ایران، بر روی دیوار سفارت این کشور در تهران نوشته شده بود، خسارت پرداخته کرده را «کذب کامل» دانست. 🌤🌤 🏴 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🥀❅ೋ═┅─