(متن سخنرانى آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره) در حرم حضرت رقیه علیها السلام در سال ۱۳۸۱ شمسی:)
مزار کنونى حضرت رقیه بنت الحسین (ع) در شام، از اول مشهور بوده، گویا حضرت امام حسین (ع) نشانى را از خود در شام به یادگار سپرده است تا فردا کسانى پیدا نشوند و به انکار اسارت خاندان طهارت (ع) و حوادث آن بپردازند، این دختر خردسال گواه بزرگى است بر اینکه در ضمن اسیران حتى دختران خردسال نیز بوده اند، ما ملتزم به این هستیم که بر دفن حضرت رقیه (ع) در این مکان شهرت وجود دارد، حضرت رقیه (ع) در این مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زیارتش شتافتیم و باید احترام او را پاس داشت.
دفن این طفل خردسال در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت و ستم روا داشته بر ایشان می باشد، آن ستمى که تمام پیامبران از آدم تا خاتم بر آن گریستند تا آنجا که خدا عزاى امام حسین (ع) را بر آدم خواند، ازاین رو احترام این مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهید و به سخنان باطلى که می گویند: رقیه (ع) طفلى خردسال بیش نبود، گوش فرا ندهید، مگر علی اصغر (ع) کودک خردسال نیست که در روز قیامت شاهدى خواهد بود و موجب آمرزش گنه کاران شیعه خواهد شد ان شاءالله تعالى.
بنابراین بر همه واجب است احترام این مکان (محل دفن حضرت رقیه -ع-) را داشته باشند و به سخنان فاسد و بیهوده ای که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتناء نکنند. ما با زیارت دختر امام حسین (ع) جناب رقیه خاتون -ع-) به خداوند متعال تقرّب می جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود و خاندان وى نیز همه مظلوم بودند.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر قشنگ بود این نماهنگ اربعین
پر از نکات تربیتی
احسنت به امیرکرمانشاهی
🔶 سیاست از نگاه امام مجتبی (ع)🔶
امام حسن مجتبی علیه السلام:
هِيَ أَنْ تَرْعى حُقُوقَ اللهِ، حُقُوقَ الأحْياءِ، وَحُقُوقَ الأمواتِ فَأمّا حُقُوقُ اللهِ فَأداءُ ما طُلِبَ وَاجْتِنابُ عَمّا نُهِىَ.وَأمّا حُقُوقُ الأحْياءِ: فَهِىَ أَنْ تَقُومَ بِواجِبِكَ نَحْوَ إخْوانِكَ، وَلا تَتَأخَّرَ عَنْ خِدْمَةِ أُمَّتِكَ وَأَنْ تُخَلِّصَ لِوَلِىِّ الأمْرِ ما أَخْلَصَ لاُِمَّتِهِ وأنْ تَرْفَعَ عَقِيرَتَكَ فِى وَجْهِهِ إذا ما حادَ عَنِ الطَريقِ السوي.وأمّا حُقُوقُ الأمواتِ: فَهِىَ أنْ تُذْكَرَ خَيْراتِهِمْ وَتَتَغاضى عَنْ مَساوِئِهِمْ فَإنَّ لَهُمْ رباً يُحاسِبُهُمْ
✅ سياست، رعايت حقوق خدا، مردم و اموات اين مردم است.
اما حق خداوند: انجام دادن فرائض (واجبات) و دورى كردن (محرّمات) از آنچه ما را نهى كرده است.
اما حقوق مردم: اين كه وظيفه خود را نسبت به مردم انجام دهى و هرگز از خدمت به جامعه خود باز نمانى، همان طورى كه زمامدار با تو با صداقت رفتار میكند تو هم بايد با حقيقت و اخلاص رفتار نمايى و چون اقوام و بستگانت از راه راست منحرف شدند، آنها را به راه راست رهنمون باشى.
اما حقوق اموات: آن است كه از خوبيهاى آنان سخن گوييد و از زشتيهايشان چشمپوشى كنيد، زيرا براى آنان خداوندى است كه حساب آنها را رسيدگى خواهد كرد.
منبع: مجموعه وَرّام، ص۳۰۱
✳️[رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان:]
♦️هیچ شیعهای در داعش، القاعده و طالبان حضور ندارد
آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی گفت: هیچ سازمان شیعی تروریست نیست. در داعش، القاعده و طالبان شیعه وجود ندارد.
همه اینها پیرو اسلام بنی امیه هستند و کاری به اسلام محمدی ندارند.
باید احادیث جعلی که در دوران بنی امیه ساخته شده از کتب احادیث حذف شود تا قداست اسلام باقی بماند و هتاکان فرصتی برای نوشتن کتابهای توهین آمیز پیدا نکنند. همین احادیث باعث شده که در مورد خداوند، پیامبر اکرم و دیگر مقدسات اسلامی توهین صورت گیرد و با استناد به همین احادیث جعلی گاهی کتابی در مورد هتک حرمت پیامبر اکرم و گاهی کتابی به نام «آیات شیطانی» توسط سلمان رشدی نوشته می شود.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام سروران وبزرگواران؛ 🌷کلیپ را ببینید و لطفاً در انتشار آن مشارکت فرمایید.🌷
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️مستند کوتاه| تاریخچۀ پیادهروی اربعین؛ از سال ۶۱ قمری تا امروز
✅پیادهروی اربعین از آیینهای امروز و دیروز نیست؛ قصههای فراوانی دارد از همان اولین اربعین ۶۱ قمری تا امروز که ۱۳۸۴ سال میگذرد. در این مستند کوتاه گذری کردهایم بر همین قصهها.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ توصیف جالب عکاس انگلیسی درباره اربعین، پس از تصویربرداری از حرم امام حسین(ع) در این ایام
🔹 "هر سال ۲۵ میلیون نفر به گونه ای عزاداری میکنند انگار همان روز شهید شده است"
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆چرا نمیشود گفت من حجاب را قبول ندارم. بدن خودم است هر شکل که بخواهم در خیابان لباس میپوشم؟
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
🪶زیارت و روضه اربعین🪶
خدا را شکر که توفیق تشکیل محفل عرفانی قرائت زیارت اربعین و سخنرانی و عزاداری نصیب ساخت و خالصانه مشتاق دیدارتان در این مجلس عرفانی هستیم. از جنابعالی دعوت می شود؛ با حضورتان در حفظ شعائر دینی مشارکت فرمایید.
زمان: چهارشنبه(روز اربعین) ساعت ۷ صبح
مکان: کرج، میانجاده بطرف حصارک، دست راست کوچه ۶۹(دومین کوچه) حسینیه سیدالشهداء(ع)-روحی یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[روزنه ای از تاریکی، محتوای نامههایی که زندانیها برای امام حسین(ع) نوشتند]
✅«خادمالحسین» عنوان یک مستند کوتاه از لباس پاکبانهایی است که از داخل زندان برای مسیر پیادهروی اربعین دوخته شده است و هرکدام حاوی یک نامه از یک زندانی برای امام حسین (ع) است.
✅این فیلم یکی از فیلمهای کوتاه دوره اول جشنواره «تصویر دهم» که برای اولین بار منتشر میشود.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
پسر مهاتما گاندی و پسر نلسون ماندلّا در کربلا اربعین۱۴۴۵
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
(۲۸ و آخر ماه صفر)
سلام علیکم،
(پنجشنبه)۲۸ صفر بمناسبت رحلت پیامبر اعظم-ص- و شهادت سبط اکبر امام مجتبی-ع- و (شنبه) آخرصفر بمناسبت شهادت ثامن الحجج امام رضا-ع- از ساعت ۷ صبح مراسم زیارت، عزاداری و سخنرانی در حسینیه سیدالشهداء-ع- واقع در میانجاده کرج برگزار می گردد. حضور جنابعالی حفظ شعائر دینی و موجب امتنان است./ روحی یزدی
[در باره بشارت پایان صفر؟!!]
بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین.
شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد.
«خرافات» چهرهی دین و آموزههای انسانساز آن را مخدوش کرده، مردمان را از فیض هدایت به برکت آن، محروم میسازد.
یکی از خرافات، مسالهی «بشارت پایان ماه صفر» است که با استناد به حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله گفته میشود بشارت پایان ماه صفر، سبب وجوب بهشت برای شخص بشارت دهنده است.
حقیقت این است بهشت بزرگترین پاداش خداوند به نیکوکاران بوده و به شهادت امیرالمومنین علیه السلام، در بارهی آن، ابداً گول کسی را نمیخورد و جز با طاعت و تقوا نمیتوان به آن دست یافت.
و این، میرساند صرف خبر دادن آغاز و پایان یک ماه بخصوص، نمیتواند بزرگترین پاداش الهی را به دنبال داشته باشد؛ آن هم به نحو وجوب!!!
پس ماجرا چیست؟!
شیخ صدوق(ره) در دو کتاب «عِللُ الشَّرایع» و «مَعانِی الاَخبار» حدیثی را از ابن عباس نقل کرده، به این شرح:
روزی به همراه جماعتی در معیت رسول خدا صلی الله علیه و آله در مسجد قبا نشسته بودیم، حضرت فرمودند: اولین کسی که [تا لحظاتی دیگر] وارد مسجد شود، مردی از اهل بهشت است.
بعضی [از منافقان صحابینما که دنبال فضیلتتراشی برای خود بودند تا در وقت مقتضی از آن بهرهبرداری سیاسی کرده، خود را شایستهی خلافت و جانشینی رسولالله صلی الله علیه و آله معرفی کنند] با شنیدن این سخن، از مسجد بیرون رفتند تا پس از اندکی باز گشته، خود را منظور نظر آنحضرت وانمود کنند.
اما پیامبر صلی الله علیه و آله دنبالهی سخن را اینطور ادامه دادند:
آن فرد، پایان «ماه آذار» (از ماههای رومی) را خبر خواهد داد.
از حسن اتفاق، آن سادهلوحان به همراه عدهای وارد مسجد شدند که «ابوذر غفاری» هم در میان آنان بود.
حضرت پرسیدند: چه کسی میداند الان در چه ماهی از سال رومی هستیم؟!
ابوذر پاسخ داد: ماه آذار تمام شد یا رسول الله.
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خودم میدانستم؛ ولی میخواستم اصحابم تو را بشناسند و بدانند از اهل بهشتی.
ادامهی فرمایشات رسول خدا صلی الله علیه و آله بسیار تامل برانگیز است که از علت بهشتی بودن ابوذر پرده برداشتهاند:
... و چرا چنین نباشد حال آنکه تو را به جرم دفاع از اهلبیت من و محبت ایشان تبعید خواهند کرد، به طوری که در غربت به سر خواهی برد و تنها جان خواهی سپرد! و در این هنگام است که گروهی از مومنین پیکر تو را خواهند یافت و متکفل تجهیز و دفن تو خواهند شد؛ آنان دوستان من در بهشت خواهند بود؛ همان بهشتی که وعدهی خداوند به متقیان است.
ملاحظه می فرمایید:
۱. اصل حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله شناساندن راه اصیل هدایت پس از خود است که فرمود: «بِکَ یُعرَفُ المُومنونَ مِن بَعدی»!!!
۲. همزمانی آن واقعهی تاریخی با پایان ماه صفر، محمل خوبی برای تحریف جریان و به محاق بردن پیام بلند و عمیق آن گشته است.
۳. مسلماً آنانی که این ظلم را در حق ابوذر کردند (یعنی غاصبان خلافت و اَتباعشان، یعنی همان سادهلوحانی که لحظاتی قبل سعی داشتند با بیرون رفتن از مسجد و بازگشتن، خود را منظور نظر حضرت جا بزنند) از دایرهی اهل ایمان و تقوا خارج بوده، مستحق بهشت نیستند.
۴. جناب مالک اشتر نخعی و همراهان ایشان که سعادت تجهیز و کفن و دفن ابوذر را یافتند، دوستان و همنشینان رسول خدا صلی الله علیه و آله در بهشت خواهند بود؛ چرا؟! چون به مقتدا و امام مومنان پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام پیوستند و از خط انحراف و ارتداد پس از پیامبر صلی الله علیه و آله به دور بودند و به قهقرا برنگشتند!!!
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین و الائمة المعصومین علیهم السلام.
[سخنی نو در باب مبدء تاریخ اسلام]
بسم الله الرحمن الرحیم
حوادث بزرگ و سرنوشتساز تاریخ بشر، همواره مورد توجه بوده و در این میان، برخی حوادث، به دلیل اهمیت فراوانی که داشتهاست، به عنوان مبدء تاریخ و شمارش سال و ماه و ایام تعیین گردیدهاند.
از جمله حوادث پُر اهمیتِ از این دست، میتوان به «انهدام سپاه ابرهه» یا «مبعث حضرت رسول اکرم-ص-» اشاره کرد که هرکدام، در یک مقطع زمانی کوتاه، مبدء گاهشماری بودهاست.
مثلاً میگویند:
- ولادت حضرت علی-ع- سال ۳۰ عام الفیل بوده.
- ولادت حضرت زهرا س سال ۵ بعثت بوده.
و ...
تا اینکه بالأخره هجرت تاریخساز پیامبر-ص- توسط شخص ایشان به عنوان مبدء تاریخ اسلام تعیین گردید و امروزه، دو تاریخ هجری قمری و هجری شمسی بر همین اساس استوار است.
و اما جریان هجرت، خود، چهار مرحله دارد:
۱-خروج حضرت رسول-ص- از منزل و شهر مکه:
که این، در شب اول ماه ربیع الاول اتفاق افتاده و امیرالمؤمنین-ع- در رختخواب ایشان خوابید و این ایثار، در آیهی شریفهی ۲۰۷ بقره که در شأن آن ایثار نازل شد، مورد تجلیل خداوند قرار گرفت.
۲-خروج حضرت رسول-ص- از غار ثور:
که این، سه شبانه روز پس از ورود به غار ثور، در چهارم ربیع الاول اتفاق افتاده و پیامبر-ص- در راه عزیمت به غار، «ابوبکر» را دید و به ناچار او را با خود همراه ساخت. نامبرده به دلیل ترس شدید از گرفتار شدن به دست مشرکانی که بر جان حضرت همقسم شده بودند، مورد سرزنش خداوند قرار گرفت و آیهی شریفهی ۴۰ توبه در این باره نازل شد.
۳-ورود پیامبر-ص- به دهکدهی قُباء:
که این، در دوازدهم ربیع الاول اتفاق افتاد و حضرت در این دهکده، چند روزی منتظر امیرالمؤمنین-ع- ماند. اما ابوبکر، این انتظار را تاب نیاورد و با اینکه نه کسی در مدینه منتظر او بود و نه او عجلهای برای رسیدن به مدینه داشت، عملاً از همراهی با پیامبر-ص- انصراف و استعفاء داده، به سوی مدینه رهسپار شد.
۴-ورود حضرت به شهر مدینه که حضرت علی-ع- و حضرت فاطمه-س- ایشان را همراهی میکردند.
ملاحظه میشود آنچه که مبدء تاریخ اسلام قرار گرفته است، مرحلهی اولِ جریان هجرت است؛ یعنی آن مرحلهای که حضرت امیرالمؤمنین-ع- آن جانفشانی بزرگ را برای حفظ جان عزیز پیامبر-ص- و حفظ اسلام انجام داده است و به(لیلةالمبیت) معروف شد و از این بابت، هجرت نبوی-ص-، یک عید بزرگ و یک افتخار ماندگار برای سیدالأوصیاء امیرالمؤمنین علی- ع- و شیعیان و محبان سعادتمند آنحضرت به حساب میآید.
شیخ عباس قمی در مفاتیحالجنان فرموده، روزهی روز اول ربیعالمولود، به شکرانهی سلامتی حضرت نبی-ص- و حضرت وصی-ع- مستحب است.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ | روزگارِ آمریکای ضعیف
◻️ روایتی از ضعیف شدن قدرت استکباری آمریکا از اقتصاد رو به تنزّل تا ناتوانی در تغییر دولتها و کشورها
◻️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: یک روز آمریکا یک مأموری را فرستاد ایران با یک ساک پول، دلار... یک کودتایی مثل کودتای بیستوهشتم مرداد را به وجود میآورد! ... آیا امروز هم آمریکا این کار را میتواند بکند؟ ابداً! نه در مورد ایران، که در مورد هیچ کشور دیگری هم نمیتواند بکند.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
.
لحظه فروپاشی فشار هوشمند
🔹گزارش لحظه به لحظه رسانه های غربی از اجرای توافق، آن هم در حالی که ۶میلیارد دلار پول مسدود شده ایران آزاد می شود، حاکی از تغییرات موازنه قدرت است.
♦️درحالی که برخی سیاستمداران و رسانه های آمریکا، اقدام دولت بایدن را تسلیم شدن و باج دادن می خوانند، برخی دموکراتها می گویند آزادی ۵زندانی می تواند دستاوردی برای او در آستانه انتخابات باشد!
🔹طیف دوم می گویند بایدن درحالیکه با روسیه و چین - وحتی سرکشی زیردستان سابق در خلیج فارس- دست به گریبان است، نمی خواهد درگیر چالشی جدی تر شود؛ بنابراین چشمانش را بر عبور ایران از برجام، گسترش برنامه هسته ای و نیز، افزایش صادرات نفت می بندد.
♦️این گروه می گویند دولت بایدن به بحران دستاورد در سیاست خارجی (از جمله مقابل ایران) رسیده و مجبور است شکست هایش را به عنوان موفقیت حداقلی فاکتور کند!
🔹این همان دولتی است که گفت فشار حداکثری ترامپ شکست خورده و فشار هوشمند (جنگ ترکیبی/ آشوب افکنی) را برای مجبور کردن ایران به برجام پلاس (پذیرفتن تعهدات بالاتر از برجام در موضوع هسته ای و نیز، منطقه ای و نظامی) به اجرا می گذارد.
♦️چی فکر می کردند،چی شد!
✍ محمد ایمانی
[یک غذا خوری بین راهی بر سردر ورودی اش با خط درشت نوشته بود:]
🪴 «شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آنرا از نوه ی شما دریافت خواهیم کرد»
🪴راننده ای با خواندن این تابلو، اتومبیلش را فورا " پارک کرد و وارد رستوران شد و ناهار مفصلی را سفارش داد و نوش جان کرد. بعد از خوردن غذا، سرش را پایین انداخت که بیرون برود. ولی دید پیش خدمت با صورت حسابی بلند و بالا جلویش سبز شده است ...
🪴با تعجب پرسید: «مگر شما ننوشته اید پول غذا را از نوه ی من خواهید گرفت؟»
🪴پیش خدمت با خنده جواب داد:«چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه تان خواهیم گرفت ولی این صورت حساب مربوط به پدر بزرگ مرحوم شماست.»
✅نتيجه اخلاقی :
ممکن است ما کارهایی را انجام دهيم که آيندگان مجبور به پرداخت بهای آن باشند ...
انتخاب ها را جدی بگیریم در قبال آیندگان مسئولیم.
✅ [قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير چیست؟]
قرارداد الجزایر، پیمانی میان ایران و عراق با وساطت الجزایر است که خط مرزی دو کشور در آبهای اروند رود را تعیین میکند که یک بار، در سال ۱۳۵۹ توسط صدام، جلوی چشم رسانهها پاره شد.
🔹در شامگاه ۱۷ ام سپتامبر ۱۹۸۰ برابر با ۲۶ ام شهریور ۱۳۵۹ و درست پنج روز پیش از آنکه جنگ تمام عیار عراق علیه ایران آغاز شود، نمایندگان مجمع ملی عراق برای تشکیل جلسهای فوقالعاده دعوت میشوند.
🔹صدامحسین، رئیس جمهور عراق خود را برای ایراد یک سخنرانی طولانی و تاریخی آماده میکند و چنان با غرور و نخوت سخن میگوید که گویی جمال عبدالناصر رهبر مصر است و ملی شدن کانال سوئز را اعلام میکند.
🔹صدام با برگزاری جلسهی فوقالعاده مجمع ملی عراق از همان ابتدا مشخص میکند که اعلان جنگی در راه است؛ جنگی که وی باوری قاطع داشت بر شکوه و قدرتش در چشم ملتهای عرب و جهان غرب و نامش را در فهرست فاتحان بزرگ تاریخ قرار میدهد.
🔹صدام در این سخنرانی، با متهم کردن ایران به همدستی با امپریالیسم و صهیونیسم به دلایل انعقاد موافقتنامه الجزایر در ۶ مارس ۱۹۷۵ و نقش آن در حفظ استقلال و امنیت عراق اشاره میکند و شرایط نامناسب ارتش در دسترسی به تسلیحات و تجهیزات را خاطر نشان میکند و سپ قرارداد الجزایر که پنج سال پیش از آن، یعنی در سال ۱۹۷۵ در حضور شاه ایران و "هواری بومدین" رئیس جمهور وقت الجزایر امضا کرده بود را در دست میگیرد و در برابر دوربینهای فیلمبرداری و عکاسی پاره میکند.
🔹وی پس از لغو این قرارداد، تاکید میکند که حاکمیت عراق بر "شط العرب" قطعی و انحصاری است و ادامه میدهد که مردم عراق و ارتش آن آماده هستند تا در اجرای این تصمیم تاریخی سرسختانه بجنگند؛ وی رسماً ایران را تهدید میکند که هرکس بخواهد با این تصمیم مشروع عراق مخالفت کند، ملت این کشور آن را با تمام قدرت و امکانات خود سرکوب خواهند کرد.
✅[کیفر بداخلاقی با خانواده]
هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و مردم [از خاک سپاری سعد بن معاذ] بازگشتند. پرسیدند : ای رسول خدا! با سعد کاری کردی که با هیچ کس دیگر نکرده ای؛ جنازه اش را بدون ردا و کفش مشایعت کردی؟ پاسخ دادند : فرشتگان بدون کفش و ردا در تشییع او حاضر شدند و من به آنان تأسی جستم. پرسیدند: یک بار سمت راست تابوت و بار دیگر سمت چپ تابوت آن را گرفتی! پاسخ دادند:دستم در دست جبرئيل بود و هر جا را که او میگرفت، می گرفتم.گفتند: به غسل او فرمان دادی و خودت برجنازه اش نماز گزاردی و خودت به خاکش سپردی؛ آنگاه گفتید به راستی عذاب قبری بر سعد اصابت کرد؟ فرمودند: آری، رفتار او [سعد] با خانواده اش تند بود.
علل الشرائع ص٣١٠
مفاتیح الحیاة ص ٢٣٩
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ [نماهنگ | دو نقطه هدف]
رهبر معظّم انقلاب، در دیدار اخیر فرمودند: امیرالمؤمنین فرمود: (مَن نامَ لَم یُنَم عَنه)؛ اگر شما در سنگر خوابت برد، معنایش این نیست که دشمنت هم در سنگرِ خودش خوابش برده؛ نه.
اگر مراقبت کردیم، دشمن را شناختیم، روشهای دشمن را شناختیم، سعی کردیم در حرفمان، در منطقمان، در عملمان، در هر اقداممان کمک به نقشهی دشمن نکنیم، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند.
دشمن دو نقطهی اساسی را هدف گرفته: یکی وحدت ملّی، یکی امنیّت ملّی.
دشمن این دو نقطه را آماج حملهی خودش قرار داده که باید در مقابلش ایستاد.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
[تحلیل تاریخی کوتاه از دوران امامت امام حسن عسکری علیه السلام]
"از زمان حکومت متوکل عباسی در سال های ۲۳۲–۲۴۷ قمری، سبک سیاستمدارای مأمون (خلیفه در سال های ۱۹۸–۲۱۸ قمری و خلفای پس از وی با شیعیان، یکباره به کنار گذشته شد. در دوران متوکل، به دستور او حرم حسین بن علی(ع)تخریب، و امام دهم شیعیان، امام هادی(ع)، به همراه فرزندش امام حسن عسکری(ع) از مدینه به سامرا، پایتخت متوکل، فراخوانده شدند، تا تحت نظارت خلیفه باشند. متوکل از هیچ وسیلهای در آزار رساندن و بیاحترامی به امام دریغ نداشت. گزارشها حاکی از آن است که فشار شدیدی بر امامان در سامرا می آورد و شیعیان در عراق و حجاز در شرایط دشواری زندگی میکردند. منتصر، پسر و جانشین متوکل این سیاستها را برداشت و در نتیجه امام هادی(ع) آزادی بیشتری پیدا کردند. سیاستهای متوکل در زمان مستعین خلیفه سال های ۲۴۸–۲۵۲ قمری هم ادامه یافت.
در دوران آخرین امامان شیعه، شبکهای از وکلا شکل گرفته بود؛ البته این شبکه بیشتر از آنکه بهمانند سایر شبکههای علویِ آن زمان — نظیر اسماعیلیه، زیدیه، نوادگان حسن بن علی(ع) — بهقصد برپایی قیام تشکیل شده باشد، کار انسجام شیعیان و گردآوری وجوهات شرعی؛ مانند خمس و زکات را انجام میداد.
بهواسطهٔ سیاستهای اداری، مالی و نظامی متوکل ازجمله ولخرجی فراوان، عدم ثبات مقامات اداری و تغییر مکان پایتخت به سامرا و نیز چرخش مذهبی وی به سمت حنابله، خلافت تضعیف شد و با قتل وی در سال ۲۴۷ قمری توسط غلامان ترک، زمینهٔ زوال قدرت عباسیان فراهم شد. با وقوع جنگ داخلی در بغداد و سامرا طی یک دهه پس از مرگ متوکل که به کشتهشدن چهار خلیفه انجامید، امپراتوری عباسی عملاً تکهتکه شد و سلسلههای نسبتاً مستقلی توسط قدرتهای نظامی محلی تحت عنوان «امیر» در جایجای سرزمینهای اسلامی ظهور کردند. این سلسلههای جدید مانند صفاریان، که برخلاف امرای قبلی نظیر طاهریان، در پی خودمختاری و مرکز زدایی بودند.
شرایط سیاسی و مذهبی سالهای آخر امامت #امام_حسن_عسکری(ع) و نخستین دهههای پس از شهادت آن امام — همزمان با خلافت معتمد عباسی خلیفه سال های ۲۵۶–۲۷۹ قمری — بسیار پرچالش بود. این دوران به جهت سیاسی، مصادف بود با عصر ضعف خلافت عباسیان؛ بدین صورت که آنان از اِعمال حاکمیت مؤثر خود، جز در بخش محدودی از سرزمین عراق، ناتوان بودند. در این دوره، افراد مختلف در جایجای قلمرو عباسیان قیام کرده و سرزمین مسلمانان دچار تجزیه سیاسی شده بود. معتمد عباسی، امام حسن عسکری(ع) را — که رقیبی بالقوه برای خلافت بهشمار میرفت — در سامرا تحت نظارت و مراقبت قرار داده و او را حتی از ملاقات با پیروانش نیز بازداشته بود. از سوی دیگر، شیعیان زیدی به رهبری داعی کبیر در سال ۲۵۰ قمری دولتی را در طبرستان تأسیس کردند.
در دورهٔ امام عسکری(ع) گروههای کوچکی از غُلات نیز فعال بودند که ویژگیهای پیامبرانه و حتی خدایی برای امامان قائل بودند. این گروهها عبارت بودند از نُمَیریّه، پیروان محمد بن نصیر نُمَیری در کوفه؛ اسحاقیه، پیروان اسحاق بن محمد نخعی در بصره، بغداد و مدائن؛ و حسکیه، پیروان علی بن حسکه در قم.
http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99