eitaa logo
مقدمات اجتهاد
2.9هزار دنبال‌کننده
632 عکس
101 ویدیو
679 فایل
📚 اینجا سعی داریم به شما کمک کنیم تا به مطالبی که در مسیر رسیدن به #اجتهاد نیاز داری، خیلی راحت دسترسی داشته باشی و نیاز نباشه در کانال های متعدد عضو باشی ارتباط و تبادل: @Yafatemahaghithini
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه‌الله) باید رویکرد «مصرف‌کنندگی علم» را به رویکرد «تولید علم» تبدیل کنیم. ۱۳۹۷/۳/۲۰ ✅ «مهارت پژوهش و مقاله‌نویسی» 🔸سرفصل‌های اصلی دوره: 1⃣آشنایی با کلیات پژوهش؛ 2⃣مهارت‌های مسئله‌یابی؛ 3⃣مهارت طرح‌نامه‌نویسی؛ 4⃣آشنایی با ساختار پژوهش؛ 5⃣آشنایی با آیین نگارش مقاله؛ 6⃣مهارت گردآوری اطلاعات؛ 7⃣آشنایی با ساختار مجلات و فصلنامه‌های علمی؛ 8⃣آشنایی با راه‌کنش‌های (ترفندهای) برنامه وُرد برای پژوهش آسان؛ 9⃣آشنایی با راه‌کنش‌های(ترفندهای) کشف اطلاعات از برنامه‌های علوم اسلامی. کارگاه: حجةالإسلام محمد رضا شریفی (عضو اساتید ارزیاب پژوهش‌های مرکز مدیریت حوزه خراسان) 🕰زمان :چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر (نشانی جهت شرکت حضوری در تصویر) 🔹نشانی مجازی: gharar.ir/r/8ae4212f 📒معاونت علمی مدرسه حضرت مهدی (عج الله فرجه الشریف) ــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
❓ سوال شما لطفا برای روش شناسی اصول فقه (روش عقلی، نقلی، عرفی و عقلایی، تلفیقی) منبع معرفی فرمایید . 🔸 استاد رضا میهن دوست پاسخ می‌دهند : • ویژه نامه روش شناسی مجله جستارهای فقهی و اصولی • الگوریتم دانش اصول فقه ، سید محمدباقر قدمی و رضا میهن دوست • روش‌ شناسی کاربردی اجتهاد ، سید محمدرضا واعظی • الگوریتم اجتهاد ، عبدالحمید واسطی • درس خارج و گام‌های اجتهاد ، احمد مبلغی • درآمدی بر مکتب فقهی قم و نجف ، حسین یزدی شناسه کاربری استاد : @Reza_MihanDoost @Mashverat_Elmi
🔶 کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» کرسی نظریه پردازی «کارآمدی یا ناکارآمدی در » در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با حضور اساتید محترم حوزه «حجت الاسلام حامد حسینیان» و «حجت الاسلام » و جمعی از اساتید محترم و طلاب معزز حوزه علمیه تهران برگزار گردید. 🎙📽 صوت و فیلم این جلسه را میتوانید در آدرس ذیل دانلود نمایید. «کارآمدی یا ناکارآمدی فقه در تربیت الهی» 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://hamidvahidi.ir
حجیت ظواهر و شیوه برداشت از روایات _ حضرت آیت الله ربانی بیرجندی .mp3
26.87M
🎙حضرت آیةالله ربانی بیرجندی حفظه الله 🔹 موضوع: «حجیت ظواهر و شیوه برداشت از روایات» 🗓 پنج شنبه مورخ ۶ جمادی الاولی ١٤٤٤/ ۱۰ آذر۱۴۰۱ واحد فرهنگی مراکز تخصصی نور حکمت رضوی و امام رضا علیه السلامhttps://eitaa.com/joinchat/3487825999Ca07bcb2d30 ┄┅══••☘🌷☘••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
💠 تقابل حوزه قم با حوزه بغداد، آری یا خیر؟ 🔹 بعضی از کسانی که با نگاه تاریخی به علم نگاه می‌کنند، بین حوزۀ بغداد و قم، تقابلی ترسیم می‌کنند و می‌گویند: حوزۀ حدیثیِ بغداد پیرو مکتب است و در مقابل، حوزۀ حدیثی قم حوزۀ حدیثیِ است. حتی بعضی اشاره می‌کنند که منشأ اخباری‌گری، حوزۀ حدیثی قم و امثال شیخ است. 🔸 ولی ما در مقاله‌ای توضیح داده‌ایم که این جداسازی و توهم تقابل، با واقعیت‌های تاریخی سازگار نیست. یکی از دلایل ما این است که: فهرست شیخ و رجال نجاشی و رجال ابن غضائری (که بیشترین داده‌های توصیفی در آنهاست و همه هم‌دوره بوده‌اند، اگر چه نجاشی زودتر از دنیا می‌رود و به تعبیری جوانمرگ شده است) و همگی از مکتب بغداد هستند، توصیفاتی از چهره‌های حدیثی قم (مثل شیخ صدوق) کرده‌اند. 📚 برگرفته از درس رجال استاد شیرازی در مدرسه علمیه شهیدین (1398ش) 📌 ارسالی از حجت الاسلام مرتضی تیموری 👈 نکات بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
6. جمع اقوال. قسمت اول.mp3
21.62M
🎙درس جلسه ششم : حل تمارین تجزیه مساله + ، قسمت اول 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
6. توحید مختلفات و تمییز مشترکات.pdf
160.2K
🖋 متن درس جلسه ششم : راوی شناسی (توحید مختلفات و تمییز مشترکات) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
6. جمع اقوال. قسمت اول.pdf
355.9K
🖋 متن درس جلسه ششم : ، قسمت اول 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین علیه الصلاه السلام سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
5. مساله شناسی (قسمت سوم).mp3
23.04M
🎙درس جلسه پنجم : ، قسمت سوم (مراحل محمول شناسی، پیش فرضها، مسائل مشابه و تجزیه مساله) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
7. حل تمارین توحید مختلفات و تمییز مشترکات.mp3
30.57M
🎙درس جلسه هفتم : حل تمارین توحید مختلفات و تمییز مشترکات 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
6. توحید مختلفات و تمییز مشترکات.mp3
24.72M
🎙درس جلسه ششم : راوی شناسی (توحید مختلفات و تمییز مشترکات) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
هدایت شده از مؤسسه حیات طیبه
ALLS_Volume 1_Issue 1_Pages 111-132_221112_095446.pdf
3.94M
🌱 بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🌱 ♦️ مقاله پژوهشی: بازپژوهی تعریف بلاغت با توجه به واژگان غریب قرآن ♦️ 🔷 چکیده: طبق دیدگاه دانشمندان بلاغت، کلام بلیغ مشروط به فصاحت کلمه و کلام است و «غرابت»، یکی از موانع فصاحت کلمه به شمار آمده است. در قرآن کریم واژگانی وجود دارد که در عصر نزول، معنای واضحی برای اهالی حجاز نداشته است که به آن‌ها «غریب القرآن» می‌گویند. مقالۀ حاضر در صدد است تا تعریف بلاغت را با تمرکز بر بازبینی اشتراط فصاحت در بلاغت و با توجه به الفاظ غریب قرآن به روش توصیفی-تحلیلی و با تکیۀ بر منابع کتابخانه‌ای بازپژوهی کند. دانشمندان علم بلاغت، الفاظ غریب را به غریب حسن و غریب وحشی تقسیم کرده و تنها غریب وحشی را مخل فصاحت دانسته‌اند. از نظر ایشان واژگان غریب قرآن، از سنخ غریب حسن است که با فصاحت کلمه منافات ندارد. غرابت زمانمند، مکانمند و ساحتمند، سه حوزۀ غریب حسن است. بر اساس دیدگاه برگزیده، کلامی بلیغ است که در حد امکانات زبان، با همۀ مقتضیات شرایط سخن در یک موقعیت زبانی مطابق باشد. این شرایط عموماً مقتضی فصاحت است؛ اما فصاحت همه جا شرط بلاغت نیست؛ بلکه گاهی شرایط، مقتضی استفاده از واژگان غریب است. در این موارد، استفاده از واژۀ فصیح به بلاغت کلام آسیب می‌رساند. در این دیدگاه، بلاغت کلام تنها یک ملاک دارد و آن، مطابقت با مقتضای شرایط سخن است و فصاحت کلمه و کلام، شرطی در عرض این ملاک نیست. 🔶 کلیدواژه‌ها: فصاحت- بلاغت- مقتضای حال- غریب القرآن- غریب وحشی- غریب حسن ✍ نویسنده: استاد مجتبی قربانی همدانی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t