نگرانی رهبری از آینده ی هولناک پیری
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همهی کسانی که دلسوزانه و عاقبتاندیشانه به فعالیت در حوزهی جمعیت روی آوردهاند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چارهجوئی برای نجات کشور از آیندهی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروریترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه دربارهی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگساز، تأکید بیشتر مییابد. این یک سیاست حیاتی برای آیندهی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانهی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همهی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آیندهی کشور را از آن بهرهمند ساخت.
به دستاندرکاران این حسنهی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگسازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
منبع : كانال رهبري
روز هفدهم(شوال)
سال پنجم، غزوۀ خندق پيش آمد و آن را غزوۀ احزاب نيز مىگويند؛ از اين جهت كه قريش از همۀ قبائل استمداد كردند و جهودان بنى النضير را كه پيغمبر از مدينه بيرون شدن فرموده بود به جهت كين و كيدى كه با رسول خدا صلى الله عليه و آله داشتند به كفار مكه پيوستند و با ايشان معاهده كردند كه در حرب رسول خدا يكدل و يك جهت باشند و مهيّاى جنگ پيغمبر شدند.
و از اين سوى، خبر به پيغمبر رسيد، در باب ايشان مشورت كرد. سلمان عرض كرد كه دور مدينه را خندق بكنند. پس حفرِ خندق كردند. مشركين كه وارد شدند، در آن طرف خندق منزل كردند
...عمروبن عبدود، مبارز طلبيد....
امير المؤمنين عليه السلام، اذن قتال گرفت و آهنگ ميدان كرد و زمين جنگ با عمرو تنگ كرد و در جواب اشعار او فرمود:
لا تَعجَلن فَقَد أتاك مُجيب صوتِك غير عاجز
در اين وقت رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «بَرَزَ الإيمانُ كُلُّه إلى الشركِ كُلِّه».
پس امير المؤمنين عليه السلام عمرو را دعوت فرمود به يكى از سه امر: يا اسلام آورد يا دست از جنگ با پيغمبر بدارد و يا از اسب پياده شود.
عمرو امر سوم را اختيار كرد، اما در نهان از جنگ با امير المؤمنين عليه السلام ترسناك بود.
لاجرم گفت: يا على به سلامت باز شو، هنوز تو را هنگام ميدان و نبرد با مردان نرسيده.
هنوزت دهان شير بويد همى، و ديگر آنكه من با پدرت دوست بودم و دوست نمىدارم كه تو را بكشم و نمىدانم پسر عمّت به چه ايمنى تو را به جنگ من فرستاد و حال آنكه من قدرت دارم تو را به نيزهام بربايم و در ميان آسمان و زمين معلّق بدارم كه نه مرده باشى و نه زنده.
على عليه السلام فرمود: اين سخن را بگذار. همانا من دوست مىدارم كه تو را در راه خدا بكشم. پس عمرو پياده شد و اسب خود را پى كرد و با شمشير آخته بر سر امير المؤمنين تاخت و با يكديگر سخت بكوشيدند كه زمين از گرد تاريك شد و لشكريان از دو جانب ايشان را نمىديدند.
آخر الأمر، عمرو فرصتى كرد و شمشير خود را بر امير المؤمنين عليه السلام فرود آورد.
امير المؤمنين سپر در سر كشيد. شمشير عمرو سپر را دو نيمه كرد و سر آن جناب را جراحتى رسانيد.
امير المؤمنين عليه السلام چون شير زخم خورده بر عمرو شتافت و به يك ضربت كار او را بساخت و تكبير بگفت. مسلمانان دانستند كه امير المؤمنين عليه السلام غلبه جسته. شاد شدند و رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه مبارزت على روز خندق افضلِ اعمالِ امّتِ من است تا روز قيامت.
و عكرمه و هَيبَره و نوفل و ضِرار كه همراه عمرو بودند فرار كردند. اين مقام را گنجايشِ بيش از اين نيست.
قمی وقائع الایام صص۱۲۸ _ ۱۳۳
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
زمانی که حضرت علی علیه السلام عمرو بن عبدود از شجاع ترین مردان عرب را بر زمین انداخت در قتل او کمی مکث کرد زمانی که علتش را پرسیدند فرمود
قَدْ كَانَ شَتَمَ أُمِّي وَ تَفَلَ فِي وَجْهِي فَخَشِيتُ أَنْ أَضْرِبَهُ لِحَظِّ نَفْسِي فَتَرَكْتُهُ حَتَّى سَكَنَ مَا بِي ثُمَّ قَتَلْتُهُ فِي اللَّهِ
به مادرم اهانت کرد به صورتم آب دهن ریخت ترسیدم برای نفس خویش اورا بکشم پس مدتی مکث کردم ارام شدم اورا در راه خدا کشتم
مستدرک الوسایل ج۱۸ص۸
ابن ابی الحدید می نویسد خواهر عمرو برایش مرثیه می خواند
لَو كـانَ قـاتـل عَـمرٍو غير قاتلهِ
لَكـنـتُ أَبـكـي عـليـهِ آخـر الأبـدِ
لَكــنّ قــاتِــلهُ مَـن لا نَظیرَله
مَن كانَ يُدعى قَديماً بيضة البلدِ
(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۱ص۲۰)
اگر قاتل عمر غیرازین کسی بود که اورا کشت
برای همیشه براو گریه می کردم
اما قاتل او کسی است که مانند ندارد
واز گذشته دور به مرد نورانی این دیار (به شرافت و بزرگی) شناخته می شود
#امیرالمومنین
https://eitaa.com/jorenab
پنجره🇮🇷
زمانی که حضرت علی علیه السلام عمرو بن عبدود از شجاع ترین مردان عرب را بر زمین انداخت در قتل او ک
3721) از علی آموز اخلاص عمل / شیر حق را دان مُطَهّر از َدغَل
3722) در غَزا ، بر پهلوانی دست یافت / زود ، شمشیری برآورد و شتافت
3723) او خدو انداخت بر روی علی / افتخارِ هر نبی و هر ولی
3724) آن خدو زد بر رُخی که رویِ ماه / سَجده آرد پیشِ او ، در سجده گاه
3725) در زمان ، انداخت شمشیر آن علی / کرد او اندر غَزائش کاهلی
3726) گشت حیران آن مبارز زین عمل / وز نمودن عفو و رحمت بی محل
3727) گفت : بر من تیغِ تیز افراشتی / از چه افکندی ؟ مرا بگذاشتی ؟
3728) آن چه دیدی بهتر از پیکارِ من / تا شدستی سست در اِشکارِ من ؟
3729) آن چه دیدی که چنین خشمت نشست / تا چنان برقی نمود و باز جَست ؟
3730) آن چه دیدی که مرا ز آن عکسِ دید / در دل و جان شعله ای آمد پدید ؟
3731) آن چه دیدی برتر از کون و مکان / که بِه از جان بود و بخشیدیم جان ؟
3732) در شجاعت ، شیر رَبّانیستی / در مُروّت ، خود که داند کیستی
3745) ای علی که جمله عقل و دیده ای / شَمّه ای واگو از آنچه دیده ای
3746) تیغِ حلمت ، جانِ ما را چاک کرد / آبِ علمت ، خاکِ ما را پاک کرد
3750) باز گو ، ای بازِ عرشِ خوش نگار / تا چه دیدی این زمان از کردگار ؟
3751) چشمِ تو ، ادراکِ غیب آموخته / چشم های حاضران ، بردوخته
3757) راز بگشا ای علیِ مرتصی / ای پسِ سُوءُالقَضا ، حُسنُ القَضا
3758) یا تو واگو آنچه عقلت یافته است / یا بگویم آنجه بر من تافته است
3759) از تو بر من تافت ، پنهان چون کنی ؟ / بی زبان چون ماه ، پرتو می زنی
3760) لیک اگر در گفت آید قُرصِ ماه / شبروان را زودتر آرد به راه
(مولوی ، مثنوی )
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از قدحی از دین
🌱در روایات آمده، زمانی امام زمان(عج)میآید که همهجا را فساد گرفته باشد، پس برای اینکه امام زودتر بیاید باید فساد کنیم❓
🔰 پاسخ:
✍️..باید بین علامت ظهور و شرایط آن تفاوت قائل شد. علامت ظهور، یعنی چیزی که نشانۀ ظهور است و اتفاق افتادن آن نشان میدهد ظهور نزدیک شده است؛ اما علت ظهور نیست و باعث نمیشود که ظهور اتفاق بیفتد و فقط هردو در یک زمان اتفاق میافتند، اما شرط ظهور، یعنی آنچه زمینهساز ظهور است و اگر آن شرط باشد ظهور میشود و اگر نباشد ظهور اتفاق نمیافتد.
🔰حال که این تفاوت معلوم شد، باید دانست روایتی که هنگام ظهور را فراگیر شدن جهان از ستم و فساد برمیشمرد، علامت ظهور را بیان میکند، نه شرط آن را؛ پر شدن زمین از فساد، از شرایط ظهور نیست که ظهور وابسته به آن باشد، بلکه فساد علامت ظهور است؛ یعنی در زمان ظهور وضع دنیا چنین خواهد بود و در چنین وضعی امام ظهور خواهد کرد.
❇️افزون بر این، مگر هماکنون زمین پر از ظلم و فساد نیست؟ مگر در تمام کشورهای عربی که مدعی اسلام هستند، مشروبفروشیها و مراکز فساد، رسماً فعالیت نمیکنند؟
مگر امریکا به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، کشورها را به آتش نمیکشد❓
👈 مگر کشوری هست که از ظلم و فساد ننالد؟ بنابراین در پر بودن دنیا از فساد شکی نیست و اگر این امر علت ظهور بود، حتماً تا حال ظهور پدید آمده بود.
🔹 اما شرط ظهور، وجود یاران واقعی و آمادگی اکثریت مردم برای قبول عدالت و حقیقت است، یعنی عدالت را هرچند به ضررشان باشد بپذیرند و آن را فقط برای سود خود نخواهند.اگر مخواهیم امام زودتر ظهور کند، باید برای پرورش انسانهای صالح و باتقوا کمک کنیم و جامعه را آمادۀ پذیرش حکم خدا کنیم. این کار با ترک گناه، فساد و ظلم امکان دارد، نه با ترویج فساد و ظلم
و بیعدالتی.
✅ پس نهتنها افراد نیکوکار مانع ظهور نیستند، بلکه زمینهساز ظهور نیز به شمار میآیند و اگر تعداد آنها زیاد شود، امید به ظهور بیشتر خواهد شد
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
به ما بپیوندید👇👇👇👇
لینک ما در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KKS9joWyajP64oihZqD8XM
لینک ما در ایتا:
http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
باسلام و ارزوی قبولی طاعات
علامت ظهور است یعنی محقق میشود یا نه
به دیگر سخن ظهور میخواهد محقق شود فساد هست یا خیر
اگر هست پس همان شرط است نه چیز دیگر
اگر نیست پس علامت بودن فساد چه نقشی دارد
ظاهرا بین دوچیز تفکیک نشده است
یک اینکه از منظر دینی چه زمانی ظهور تحقق پیدا میکند وقتی فساد فراگیرشود یعنی کل جامعه بشری را در بر بگیرد
آیا باید فساد انجام داد تا ظهور زودتر تحقق پیدا کند
فساد عالم گیر یعنی همه جامعه بشری را در بگیرد حتی به تعبیر علامه استغفار از جامعه دینی رخت بر می بندد
درینصورت چون عدل الهی جهانی است پس فساد هم جهانی خواهد بود
اساسا انسانها به دنبال شر وفساد خود نمی روند بلکه انرا خیر می پندارند حتی انکه دزدی میکند کارش را توجیه میکند
پس با فساد ظرف ظهور تحقق پیدا میکند
و ظرف الزامی در تحقق ظهور نداردو
هدایت شده از جرعه ناب
#درمان_اندوه
وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّکَ یَضِیقُ صَدْرُکَ بِمَا یَقُولُونَ
فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَکُن مِّنَ السَّاجِدِینَ
وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّی یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ
(حجر:۹۷_۹۹)
ما می دانیم سینه ات از آنچه آنها می گویند تنگ می شود (و تو را سخت ناراحت می کنند).
(برای دفع این ناراحتی)
۱-تسبیح خداوند
پروردگارت را تسبیح گو و ستایش نما
۲-سجده
ازسجده کنندگان باش.
۳-عبادت همیشگی خداوند متعال
و پروردگارت را عبادت کن تا یقین تو را فرارسد (و از جهان چشم فروبندی)
https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
💎 آيا داشتن ده پيراهن اسراف است؟
◻️ الإمامُ الكاظمُ عليه السلام ـ و قد سُئلَ عَن عَشَرَةِ أقْمِصَةٍ هَل ذلكَ مِنَ السَّرَفِ ـ : لا ، و لكن ذلكَ أبقى لِثِيابِهِ ، و لكنَّ السَّرَفَ أن تَلبَسَ ثَوبَ صَونِكَ في المكانِ القَذِرِ
❇️ امام كاظم عليهالسلام وقتى از ايشان سؤال شد: آيا داشتن ده پيراهن اسراف است؟
فرمود: خير؛ بلكه داشتن پيراهن زياد باعث میشود كه پيراهنهايش بيشتر عمر كند.
اسراف آن است كه لباس بيرونت را در جاى كثيف بپوشى.
📚 بحارالأنوار: ۷۹/۳۱۷/۱
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
اسراف شمردن پوشیدن لباس مهمانی سر کار در روایات امام صادق عليهالسلام نیز آمده است
در یک روایت از امام صادق عليه السلام فرمود: کمترین اسراف این است که آب باقیمانده ظرف را بریزی و پوشیدن لباس بیرون در وقت کار و انداختن هسته میوه
و نيز فرمود :اس اف این است که لباس بیرونت را لباس کار قرار بدهی
عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: أَدْنَى الْإِسْرَافِ هِرَاقَةُ فَضْلِ الْإِنَاءِ وَ ابْتِذَالُ ثَوْبِ الصَّوْنِ وَ إِلْقَاءُ النَّوَى.
وَ عَنْهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّمَا السَّرَفُ أَنْ تَجْعَلَ ثَوْبَ صَوْنِكَ ثَوْبَ بِذْلَتِكَ.
طبرسی ، مکارم الأخلاق ص ۱۰۳
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند نخواهد گذشت...
مسیر یاب
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و درجه و مرتبه مرا نزد مردم بلند مکن، مگر آنکه به همان اندازه نزد خودم پَست گردانی؛ و عزّت آشکاری برایم ایجاد مکن، مگر آنکه به همان اندازه، خواری باطنی برایم ایجاد کنی.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ لَا تَرْفَعْنِي فِي النَّاسِ دَرَجَةً إِلَّا حَطَطْتَنِي عِنْدَ نَفْسِي مِثْلَهَا ، وَ لَا تُحْدِثْ لِي عِزّاً ظَاهِراً إِلَّا أَحْدَثْتَ لِي ذِلَّةً بَاطِنَةً عِنْدَ نَفْسِي بِقَدَرِهَا .
صحیفه سجادیه ، دعا ی مکارم اخلاق
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
خدایا مرا به کسالت از عبادت خود مبتلی نکن
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و فراخترین روزی را، هنگامیکه پیر شدم، برایم قرار ده؛ و نیرومندترین نیرویت را، زمانی که خسته و درمانده شدم، نصیبم کن؛ و مرا به سستی و کسالت از عبادت خود مبتلا نکن؛ و نه به نابینایی از شناخت راهت و نه به دچار شدن انحراف از دوستیات و نه به همراهی کردن با کسی که از تو جدا شده و نه به جدا شدن از کسی که با تو همراه گشته.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اجْعَلْ أَوْسَعَ رِزْقِكَ عَلَيَّ إِذَا كَبِرْتُ ، وَ أَقْوَى قُوَّتِكَ فِيَّ إِذَا نَصِبْتُ ، وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي بِالْكَسَلِ عَنْ عِبَادَتِكَ ، وَ لَا الْعَمَى عَنْ سَبِيلِكَ ، وَ لَا بِالتَّعَرُّضِ لِخِلَافِ مَحَبَّتِكَ ، وَ لَا مُجَامَعَةِ مَنْ تَفَرَّقَ عَنْكَ ، وَ لَا مُفَارَقَةِ مَنِ اجْتَمَعَ إِلَيْكَ .
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه مسائل اصلی جلوی چشم ماست جایز نیست/ دنبال حل مشکلات اساسی باشید
🔻 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس: در مسائل کشور، مسائل اصلی وجود دارد مسائل فرعی وجود دارد. تا وقتی مسائل اصلی پیش پای ما است، نوبت به مسائل فرعی نمیرسد. سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه ما مسائل اصلی جلوی چشم داریم ،جایز نیست، دنبال حل مشکلات اساسی باشید. مسائل و موضوعات را اصلی و فرعی کنید. ۱۴۰۱/۳/۴
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_مجلس
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویدئو؛
◀️ متن و حاشیه کنگره #شهدای_روحانی در ۳ دقیقه
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ
سلام بر تو ای خليفه ی خدا و یاریگر حق او
مفاتیح الجنان، زیارت آل یس
#سلام_فرمانده
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
#امام_صادق (عليه السلام) در شوال ۱۴۸ در ۶۵ سالگی با انگور مسموم توسط منصور (عباسی) وفات کرد ، برخی از متتبعین روز وفاتش را ۲۵ این ماه تعیین کردند و گفته شده ۱۵ رجب
قمی ، الأنوار البهیة في تواریخ الحجج الإلهیة، صفحه 148
قمی در وقائع الایام در وقائع ۲۵ شوال از امام صادق عليه السلام سخنی به میان نیاورد ولی در وقائع ۱۵ رجب آورد :
در اين روز(۱۵ رجب )، سنۀ ١٤٨، به قول بعضى، شهادت حضرت صادق عليه السلام واقع شده٥ و اكثر علماء عمر شريف آن جناب را شصت و پنج گفتهاند، چنانچه از ابو بصير نيز روايت شده و بعضى شصت و هشت و در كشف الغُمّه هفتاد و يك نيز روايت شده.
شيخ صدوق و ديگران گفتهاند كه به امر منصور آن حضرت را به زهر شهيد كردند. و گويند كه انگور زهر آلودى به آن حضرت خورانيدند و به اتفاق، آن امام رفيع، در قبرستان بقيع در جنب والد بزرگوار مدفون گرديد.
وقائع الایام ص ۴۵۸ در وقائع ۱۵ رجب
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
ابراهيم بن علي بن مهزيار
در طلب امام زمان عجل الله فرجه ٢٠ سال حج رفت و موفق به ديدار او شد
ابن طاووس او را از سفيران امام زمان عجل الله فرجه دانسته و مدحی بزرگ از او کرد
قمی الکنی و الالقاب _مکتبة الصدر_ج۱ ص ۴۳۳
#سلام_فرمانده
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
تسلیت🏴🏴
در روایت است روزی یکی از اصحاب #امام_صادق (عليه السلام) در ایام بیماری که با آن بیماری وفات کرد به عیادتش رفت در حالی که چون گل پژمرده شده بود و جز سرش باقی نمانده بود ، او گریست ، امام فرمود چرا می گریی ؟ عرض کرد چطور نگریم در حالی که تو را در این حال می بینم
امام فرمود :گریه نکن ، مومن در معرض هر خیری است ، اگر اعضای او قطع شود خیر او است ، و اگر مالک بین مشرق و مغرب شود خیر او است
نقل عن مشكاة الانوار انه دخل بعض اصحاب ابي عبد اللّه(عليه السلام)في مرضه الذي توفي فيه اليه و قد ذبل فلم يبق الا رأسه،فبكى فقال:لأي شيء تبكي،فقال كيف لا أبكي و انا أراك على هذه الحال؟ قال:لا تفعل فان المؤمن تعرض(عليه ظ)كل خير ان تقطع أعضاؤه كان خيرا له،و ان ملك ما بين المشرق و المغرب كان خيرا له.
الأنوار البهیة في تواریخ الحجج الإلهیة، صفحه 148.
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
در وصف #بقیع
۱خدا را در بقیع فلکهایی است ، چه بسیار در آن ستارگان غروب کرده از آل پیامبر هستند ،
۲در بر گرفت از آنها مقداری که سر زمینهای دیگر در بر نگرفت ، و به دست آورد مقداری که سر زمینهای دیگر به دست نیاوردند.
۳مبارک باد سر زمینی که شب و روز گروه های فرشتگان در آن طواف می کنند
۴در تو کوه های مرتفع شکیبا و ساکن هستند و در تو دریا های پر آبی هستند که از بخشش کم آب شدند
۵فضائل آنها چون ستارگان بیشمار است ولی گویا مصیبتهایشان بودند که که در روزگار شمارنده ی نتوانست برشمرد
۶آنها برای مردم یا نعيم همیشگی بودند(در صورت پیروی مردم از آنها) و یا عذابی دائمی در قیامت(در صورت رها کردن دامن آنها)
و للّه در السيد صالح القزويني في قوله من قصيدة بائية:
و للّه افلاك البقيع فكم بها كواكب من آل النبي غوارب
حوت منهم ما ليس تحويه بقعة و نالت بهم ما لم تنله الكواكب
فبوركت ارضا كل يوم و ليلة تطوف من الاملاك فيك كتائب
و فيك الجبال الشم حلما هو امد و فيك البحور الفعم جودا نواضب
مناقبهم مثل النجوم كأنها مصائبهم لم يحصها الدهر حاسب
و هم للورى امّا نعيم مؤبد و اما عذاب في القيامة واصب
قمی الانوار البهیه ص ۱۵۱
#امام_صادق عليه السلام
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
سرخط جالب روزنامه «وطن امروز » نسبت به تنبیه یونان برای دزدی نفت ایران ، قبلا تنبیه انگلیس پرونده دزدی را قدرتمندانه حل کرده بود https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هشدار ، پیامد طرفداری
علی علیه السلام: اى مردم، همۀ افراد جامعه در خشنودى و خشم شريك مىباشند، چنانكه شتر ماده ثمود را يك نفر دست و پا بريد، امّا عذاب آن تمام قوم ثمود را گرفت، زيرا همگى آن را پسنديدند
أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا يَجْمَعُ اَلنَّاسَ اَلرِّضَا وَ اَلسُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اَللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا
نهج البلاغه خطبه 201
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
اشتباه در ملاک رضا و خشم خدا تعالی
مال و فرزند را دليل خشنودى يا خشم خدا ندانيد، كه نشانه ناآگاهى به موارد آزمايش، و امتحان در بىنيازى و قدرت است
زيرا خداوند سبحان فرمود:
"آيا گمان مىكنند مال و فرزندانى كه به آنها عطا كرديم، به سرعت نيكىها را براى آنان فراهم مىكنيم؟ نه آنان آگاهى ندارند"
پس همانا خداوند سبحان بندگان متكبّر را با دوستان خود كه در چشم آنها ناتوانند مىآزمايد
فَلاَ تَعْتَبِرُوا اَلرِّضَى وَ اَلسُّخْطَ بِالْمَالِ وَ اَلْوَلَدِ جَهْلاً بِمَوَاقِعِ اَلْفِتْنَةِ وَ اَلاِخْتِبَارِ فِي مَوْضِعِ اَلْغِنَى وَ اَلاِقْتِدَارِ فَقَدْ قَالَ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى
أَ يَحْسَبُونَ أَنَّمٰا نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مٰالٍ وَ بَنِينَ نُسٰارِعُ لَهُمْ فِي اَلْخَيْرٰاتِ بَلْ لاٰ يَشْعُرُونَ
فَإِنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يَخْتَبِرُ عِبَادَهُ اَلْمُسْتَكْبِرِينَ فِي أَنْفُسِهِمْ بِأَوْلِيَائِهِ اَلْمُسْتَضْعَفِينَ فِي أَعْيُنِهِمْ
نهج البلاغه خطبه 192 - خطبه «قاصعه»
https://eitaa.com/MohammadGelayeri