eitaa logo
پنجره🇮🇷
114 دنبال‌کننده
673 عکس
318 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یوسف طهرانی
📚وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ آیه 124 سوره طه  ✍هر کسی از یاد من روی‌گردان شود زندگی‌ تنگ و سختی خواهد داشت، و روز قیامت او را نابینا محشور می‌کنیم.»  کسانی که از یاد خدا روی می‌گردانند دو مجازات در آیه فوق تعیین شده: ۱: یکی تنگی معیشت در این جهان، ۲: دیگری نابینایی در جهان دیگر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از حوزه علمیه فیضیه مازندران
▪️هشتمین سالگرد ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت الله محمدفاضل استرآبادی 👈و یازدهمین سالگرد ارتحال همسرمکرمه ایشان حاجیه خانم کوهستانی 🔰 محفل قرآنی قاری بین المللی حاج مهدی غلامنژاد 🎙 سخنران :حجت الاسلام حیدریان ✔️ مداح :کربلائی سید عیسی حسینی زمان: 22 شهریور هم زمان با شهادت امام عسکری علیه السلام ⏱ساعت 16 الی 18 مکان: حوزه علمیه فیضیه مازندران https://eitaa.com/joinchat/2783510530C91cb6efb2e
ملاک اکرام در نزد خدا انسان طبیعتش اینطور است که وقتی از اکرام و نعمت خدا بر خوردار شد می گوید خدایم مرا گرامی داشت ، و وقتی که روزیش تنگ شد می گوید خدایم به من اهانت کرد ، در حالی که نعمت و تنگدستی هر دو امتحان او بود نه اکرام و اهانت فَأَمَّا اَلْإِنْسانُ إِذا مَا اِبْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ، وَ أَمّا إِذا مَا اِبْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهانَنِ (فجر ۱۵ و ۱۶) چند نکته ۱) مراد از انسان همه انسانها نیست بلکه طبیعت انسان است و لذا لام برای جنس است و نه استغراق (المیزان) در تفسیر شبر در کنار احتمال جنس احتمال داده است که مراد کفار باشند که در اینصورت لام برای عهد خواهد بود ۲)اعطای نعمت اکرام محسوب شد و فرمود «فاکرمه و نعمه» ولی عدم اعطا اهانت محسوب نشد و لذا فرمود «فقدر علیه رزقه»: ، چون اعطا نعمت است و لی عدم اعطا اهانت نیست بلکه نه اکرام است و نه اهانت (کشاف) ۳) خود قرآن اعطا را اکرام دانست ولی وقتی انسان می گوید «ربی اکرمن» مذمت می شود ، چون اعطا گر چه اکرام است ولی «ربی اکرمن» را از باب استحقاق گفته است که مورد مذمت است ، زیرا استحقاق با تقوی است و خداوند ابتداء اعطا می کند تا آزمایش کند ( کشاف) ممکن است اکرام اول حدوثا. باشد ولی اکرام دوم بقاء ، زمانی نعمت اکرام باقی می ماند که در راه صلاح مصرف شود ولی انسان آن را در راهی مصرف می کند که نقمت است (المیزان) ممکن است گفته شود اکرام در دو مورد متفاوت است اكرام اول به همان معنى انعام است و اكرام دوم به معنى قرب در درگاه خداست.(نمونه) @MohammadGelayeri
کثرت حبس حضزت امام علیه السلام: شيخ مفيد و غيره روايت كرده‏اند كه بنى عبّاس داخل شدند بر صالح بن وصيف، در زمانى كه حبس كرده بود حضرت امام حسن عسكرى عليه السّلام را و با او گفتند كه: تنگ بگير بر او و وسعت مده بر او. صالح گفت: چه كنم من با او؟ همانا سپرده‏ام او را به دست دو نفرى كه بدترين اشخاص مى‏باشند كه من پيدا كرده‏ام ايشان را، يكى به نام علىّ بن يارمش است، و ديگر اقتامش، و اينك آن دو نفر از اهل نماز و روزه گشته‏اند، و رسيده‏اند در عبادت به مقامى عظيم. پس امر كرد آن دو نفر را آوردند، پس ايشان را عتاب كرد و گفت: واى بر شما، چيست شأن شما با اين شخص؟ گفتند: چه بگوييم در حقّ مردى كه روزها را روزه مى‏گيرد و شب‏ها را تا به صبح به عبادت مشغول است؟ تكلّم نمى‏كند با كسى و مشغول نمى‏شود به غير از عبادت. و هر وقت نظر بر ما مى‏افكند بدن ما مى‏لرزد و چنان مى‏شويم كه مالك نفس خود نيستيم و خوددارى نمى‏توانيم بكنيم. آل عبّاس چون اين را شنيدند برگشتند از نزد صالح در كمال ذلّت به‏ بدترين حالى. (مؤلّف گويد): از روايات ظاهر مى‏شود كه آن حضرت بيشتر اوقات محبوس و ممنوع از معاشرت بود، و پيوسته مشغول بود به عبادت، چنانچه از روايت بعد ظاهر مى‏شود. قمی ، منتهى الآمال فى تواريخ النبى و الآل عليهم السلام(فارسى)، ج‏3، صص 1908 و 1909 @MohammadGelayeri
گسترش شبکه شیعیان از دوران امام جواد(علیه‌السلام) تا امام عسکری(علیه‌السلام) ✏️ رهبر انقلاب: دایره‌‌ى نفوذ ائمّه و وسعت دایره‌‌ى شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر (علیهم السّلام) شاید دَه برابر است؛ یعنى این چیز عجیبى است. شاید علّت این هم که اینها را این ‌جور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین بود... منبع: 💻 Farsi.Khamenei.ir
تاکید وحمایت مسکو از تمامیت ارضی ایران در مورد جزایر سه گانه و پایبندی به توافقات پیشین با تهران در مورد زنگزور سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با علی اکبر احمدیان ، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان: روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در زمینه هیچگونه تغییری نکرده است.» روسیه در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی ، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ 🌐صابرین نیوز(اخبار جبهه مقاومة)↙️ 🆘@SABERIN_NEWS
نمونه تواضع از علیه السلام از تواضع این است که : ۱. سلام کردن به هرکس که می گذری ۲. و نشستن پائین مجلس قال: من التواضع السلام على كل من تمر به و الجلوس دون شرف المجلس. قمی ، الانوار البهیه ص۲۶۳ @MohammadGelayeri
نعمت بدون حسود از علیه السلام: فروتنی نعمتی است که کسی بر آن حسادت نمی کند قال:التواضع نعمة لا يحسد عليها. قمی ، الانوار البهیه ص۲۶۳ @MohammadGelayeri
حضرت مهدى موعود (كه غالباً به لقب و ذكر مى‌شود) فرزند امام يازدهم است كه اسمش مطابق اسم پيغمبر اكرم بود در سال ٢٥٦ يا ٢٥٥ هجرى در سامرا متولد شده و تا سال ٢٦٠ هجرى كه پدر بزرگوارش شهيد شد تحت كفالت و تربيت پدر مى‌زيست و از مردم پنهان و پوشيده بود و جز عده‌اى از خواص شيعه كسى به شرف ملاقات وى نائل نمى‌شد. و پس از شهادت امام يازدهم كه امامت در آن حضرت مستقر شد به امر خدا غيبت اختيار كرد و جز با نواب خاص خود به كسى ظاهر نمى‌شد جز در موارد استثنائى. علامه طباطبایی ، شیعه در اسلام ص۱۹۳ حضرت مبارک @MohammadGelayeri
هدایت شده از محمد هادی
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی ننگ است. 🔹هیچ کس در عالم روحانیت نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. 🎙مقام معظم رهبری | 1391/07/19 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از محمد گلایری
نواب خاص امام عصر عج آن حضرت چندى عثمان بن سعيد عمرى را كه از اصحاب جد و پدرش بود و ثقه و امين ايشان قرار داشت نائب خود قرار داد و به توسط‍‌ وى به عرايض و سؤالات شيعه جواب مى‌داد. و پس از عثمان بن سعيد، فرزندش محمد بن عثمان به نيابت امام منصوب شد و پس از وفات محمد بن عثمان عمرى ابو القاسم حسين ابن روح نوبختى نائب خاص بود و پس از وفات حسين بن روح نوبختى على بن محمد سمرى نيابت ناحيه مقدسه امام را داشت. و چند روز به مرگ على بن محمد سمرى (كه در سال سيصد و بيست و نه هجرى اتفاق افتاد) مانده بود كه از ناحيه مقدسه توقيعى صادر شد كه در آن به على بن محمد سمرى ابلاغ شده بود كه تا شش روز بدرود زندگى خواهد گفت و پس از آن در نيابت خاصه بسته و غيبت كبرى واقع خواهد شد و تا روزى كه خدا در ظهور آن حضرت اذن دهد غيبت دوام خواهد يافت، و به مقتضاى اين توقيع امام زمان عليه السلام به دو بخش منقسم مى‌شود. اول كه از سال دويست و شصت هجرى شروع نموده و در سال سيصد و بيست و نه خاتمه مى‌يابد و تقريباً هفتاد سال مدت امتداد آن مى‌باشد. دوم كه از سال سيصد و بيست و نه شروع كرده و تا وقتى‌كه خدا بخواهد ادامه خواهد يافت. پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله در حديث متفق عليه مى‌فرمايند: «اگر نمانده باشد از دنيا مگر يك روز خدا آن روز را دراز مى‌كند تا مهدى از فرزندان من ظهور نموده دنيا را پر از عدل و داد كند چنان‌كه از ظلم و جور پر شده باشد» علامه طباطبایی ، شیعه در اسلام ، ص ۱۹۳ و ۱۹۴ @MohammadGelayeri