eitaa logo
پنجره🇮🇷
111 دنبال‌کننده
633 عکس
297 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️
📚 خمس حیوانات خانگی 💠 سؤال: به حیواناتی که در خانه نگهداری می شود در چه صورتی خمس تعلق می گیرد؟ ✅ جواب: به طور کلی اگر حیوانات خانگی برای استفاده از محصولات آنها (مانند: تخم، شیر، پشم) در مصارف شخصی نگهداری می شوند، خمس ندارند (البته در صورتی که خود محصولات تا سر سال خمسی مصرف نشوند، خمس دارند)؛ اما اگر حیوانات برای ذبح و استفاده از گوشت یا رشد و فروش، نگهداری می شوند باید سر سال، خمس آنها پرداخت گردد. 🆔 @leader_ahkam
هدایت شده از خبر بابل
💢 بعد از کاهش اسپرم مردان غربی، حالا افت ۲۰ درصدی سطح تستوسترون در میان مردان جوان 🔻 تحقیقات نشان می‌دهد که در چند دهه اخیر، سطح تستوسترون مردان جوان دچار کاهش شدید بوده است. 🔻 بر اساس تحقیقات متعدد انجام شده در آمریکا، میانگین سطح تستوسترون در میان مردان جوان از سال ۱۹۸۹ شاهد کاهش ۲۰ درصدی بوده است. هم اکنون حدود ۲۰% از مردان جوان از کمبود تستوسترون رنج می‌برند. 🔻 از عواملی که برای این کاهش سطح تستوسترون عنوان می شود، می توان به افزایش چاقی، مصرف الکل و ماریجوانا، عدم تحرک، عدم خواب کافی و میزان هورمون استروژن در مواد غذایی اشاره کرد. 🔻 کاهش سطح تستوسترون برای مردان اثرات منفی متعددی دارد، از جمله افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، کاهش حجم ماهیچه ها، ضعیف شدن استخوان‌ها، و تحلیل توانایی جنسی اشاره کرد. 🔻 تستوسترون هورمونی است که مسئول میل جنسی در مردان است و کاهش تستوسترون می‌تواند میل جنسی و عملکرد آنها را تحت‌تأثیر قرار دهد. ▫️healthline.com/health/side-effects-of-low-testosterone#other-causes دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰. کانال‌اطلاع رسانی @khabarbabol
🔶️ بازبینی در خوانش دعای «یا من ارجوه» 🔹️دعای «یا من ارجوه»، از ادعیه‌ی معروفه‌ی ماه رجب است که پس از نمازهای روز و شب خوانده می‌شود. صاحب این صفحه کلید پس از مرور روایات این دعا، نوع خواندن آن را این گونه یافته است: یا من ارجوه ...[تا این عبارت:] و زدنی من فضلک یا کریم (اقبال الاعمال، ج۲، ص۶۴۴). 🔸️توضیح: حضرت در پاسخ به سائل که می‌پرسد چه دعایی در این ماه بخواند، به او فرمود این دعا را بنویس: یا من ارجوه ... و زدنی من فضلک یا کریم. پس از آموزش دعا، امام خود شروع به خواندن دعا کرد در حالی که با دست چپ محاسن مبارک را گرفته و انگشت سبابه‌ی دست راست را حرکت می‌داد. وقتی به پایان آن دعا رسید، این دعا را نیز خواند: يا ذا الجلال و الإكرام يا ذا النعماء و الجود يا ذا المن و الطول حرم شيبتي على النار. در نتیجه آن چه حضرت در مقام پاسخ به سائل و تعلیم دعا فرمود، تا عبارت «و زدنی من فضلک یا کریم» بود و نه بیشتر. کیفیت ویژه‌ای را نیز در آن بیان نکردند (اخذ لحیه و حرکت سبابه). آری؛ در این لحظه برای وجود مبارک امام، حالتی معنوی حاصل شد و حضرت برای خودش و نه تعلیم شروع به خواندن دعا کرد و از ابتدای دعا دستی بر محاسن و سبابه‌ی دست دیگر به حالت مناجات به حرکت درآورد (یلوذ) و عبارتی نیز غیر از آن چه تعلیم داده بود ضمیمه فرمود. از شواهد مهم در تایید این فقه الحدیث: ۱. در عبارت پایانی، واژه‌ی «شیبة» نشان دهنده‌ی سپیدی موی خواننده (امام) است؛ در حالی که اصل دعا برای همه و تعلیم به پیر و جوان و نوجوان است. در نتیجه عبارت پایانی، نمی‌تواند بخشی از دعایی همگانی باشد. اگر گفته شود شاید به دلیل پیر بودن سائل (محمد بن ذکوان) است که حضرت از واژه‌ی شیبه استفاده کرده، شخصی بودن اصل دعا از اساس رقم می خورد و باز هم کمکی به مدافع خوانش معروف دعا برای همگان نمی‌کند. ۲. اینکه امام دست بر محاسن گرفت، در مورد بانوان چگونه است؟ در مورد نوجوانان چگونه است؟ این پرسش‌های بی‌پاسخ نیز شاهدی بر شخصی بودن بخش انتهایی و برخاسته از حالت شخصی امام است. ۳. این دعای مبارک، در طول سال نیز توصیه شده و در آن نیز از بخش پایانی و کیفیت دست‌ها خبری نیست (الکافی، ج۲، ص۵۸). 🔸️پ.ن: اینکه حالت ویژه‌ی دو دست در هنگام خواندن عبارت پایانی (که بیان شد جزء دعا نیست) از سوی امام پدید آمد، تنها در زاد المعاد مجلسی است. مجلسی منبع جدیدی برای دعا ارائه نداده تا ما از این اختلاف، پی به اختلاف نسخه ببریم. گویا این مورد، خطای مجلسی بوده که در نقل به معنای ایشان از اقبال سر زده است (زاد المعاد، ص۱۶). حتی با عنایت به متن زاد المعاد نیز، این بخش انتهایی، جزء دعا نیست و حضرت تعلیم نداد و امر به کتابت ننمود و برآمده از حالت شخصی حضرت است. ▪️@tavanerejal
باسلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز ضمن تشکر از مطلب مذکور، سوالی در مورد متن این دعا وجود داره و اون وجه عدم تکرار لفظ جمیع در عبارت شرالآخرة است از مرحوم حاج آقای فاضل نقل شده که ایشون شرالآخرة را به نصب و عطف بر جمیع شرالدنیا میخواندند و قائل بودند شر آخرت به خلاف شرع دنیا که کثرت دارد واحد است لطفا اگر نکته ای در این مورد هست استفاده کنیم. تشکر و سپاس حاج آقانیکزاد : سلام علیکم و رحمه الله به نظر حقیر این فرمایش مرحوم آیت الله فاضل مورد تأمل است اولاً به دلیل این که در همه نسخه ها شر الآخره مکسور است ثانیا در آخرت نیز شرور مطرح است انواع عذاب ها و حرمانها در آیات و روایات آمده است از جمله عذاب های جسمانی و روحانی. کافیست به برخی ادعیه از جمله دعای بعد از دعای افتتاح که انواع عذاب های اخروی را مطرح می‌کند توجه گردد آن سخن های چو مار و کژ دمت مار و کژ دم گردد و گیرد دمت لذا در دنیا ما شرور و عوامل متعدد شرور را داریم ولی آخرت بما هو هو یا بما هی هی شری نداره الا شری که ما با خودمون می‌بریم لذا احتیاجی به ذکر جمیع نیست لذا اگر ما عطف شر الآخره را بر ماقبلش تفسیری و متصل بدانیم مشکلی بوجود نمیاد و سوالی هم باقی نمی ماند روی همین فرض باز از جانب اعمال ما شرور گوناگونی در آخرت دامنگیر ما می شود اولاً در برخی از نسخه ها جمیع تکرار شده است ثانیا با عطف شر آلاخره به شرالدنیا جمیع بر سر آن نیز می آید
پنجره🇮🇷
باسلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز ضمن تشکر از مطلب مذکور، سوالی در مورد متن این دعا وجود داره و اون
برخی بر فرض صحت نسخه فتح _ که در برخی نسخه بدلها آمده _ توجیه مناسبی دارند که خلاصه اش این است: شاید مراد این است که شر آخرت یک نوع است و آن دور ی از خدا و همراهی با نفس اماره و شیطان و خلاصه "خسروا انفسهم " ولی شر دنیا بخشی همانند شر آخرت است و برخی دیگر پیامد اخروی ندارد مانند فقر و بیماری و... که در ظاهر شر است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 من هم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را انجام دادم، توصیه میکنم مردم هم حرف پزشکان و متخصصین را گوش کنند 🔻 رهبر انقلاب در ابتدای دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: من مقیدم به شیوه‌نامه‌هایی که پزشکان اعلام میکنند. بنده تقید دارم، یعنی وظیفه میدانم برای خودم که آنها را عمل کنم و عمل میکنم. اصرار روی ماسک دارم و این نوبت سوم تزریق این واکسن را هم من انجام دادم. 🔺 توصیه میکنم به مردم عزیزمان که به هر حرف متخصصین و صاحب‌نظران این رشته توجه کنند و گوش کنند. آنچه که آنها صلاح میدانند و لازم میدانند انجام بدهند. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
آغاز روز جدید وَافْتَحِ  اللهُمَّ لَنا مَصاریعَ الصَّباحِ بِمَفاتیحِ الرَّحْمَةِ وَالْفَلاحِ، وَالْبِسْنِی اللهُمَ مِنْ افْضَلِ خِلَعِ الْهِدایَةِ وَالصَّلاحِ، خدایا درهای صبح را با کلیدهای رحمت و رستگاریت بر ما بگشای، و خدایا از بهترین جامه‌های هدایت و رستگاری بر من بپوشان، مفاتیح الجنان، دعای صباح منسوب به حضرت امیر عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 تهاجم امروز جبهه دشمن یک تهاجم ترکیبی است 🔻فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: جبهه‌ی دشمن امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی، تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی در آن هست، جنبه‌ی سیاسی در آن هست، جنبه‌ی امنیتی در آن هست، جنبه‌ی رسانه‌ای در آن هست، جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست. از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبی دسته‌جمعی را شروع کردند، ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد. از همه جهت بایستی تلاش کنیم. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چرا ۸۱۴ سکه مهر می‌کند؟ 🔹رئیس دستگاه قضا در پاسخ‌به تقاضای عفو یک بدهکار مهریه گفت: امکان عفو در شرایطی که پرونده شاکی خصوصی دارد، نیست. آدمی که یک شغل معمولی دارد و توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟ بالاخره باید محاسبه‌ای کنید که توانش را دارم یا نه؟ @Farsna
دو نکته در تفسیر بخش ابتدائی سوره تکویر در کتاب شریف المیزان : یکم :علامه طباطبائی در سوره تکویر « اذ الوحوش حشرت » معتقد است که چون سیاق آیات وصف روز قیامت است این آیه دال بر حشر حیوانات در روز قیامت همانند انسانها است ، کما این که در سوره انعام آیه 38 وارد شده است که « الی ربهم یحشرون» و سپس قول دیگری حکایت می کند که قبول ندارد و آن این که مراد خروج حیوانات از بیشه ها و لانه های خود است و این از نشانه های قیامت است نه وقوع در قیامت ظاهرا قول دوم صحیح است زیرا آیات در مقام بیان نشانه های قیامت است از احاطه تاریکی بر خورشید ،کدر شدن ستاره ها و ... دوم :همین مشکل در « اذ النفوس زوجت » وجود دارد و معتقد است مردان مومن با زنان بهشتی و حور عین و مردان جهنمی با زنان جهنمی ازدواج می کنند، لکن ازدواج در بعد از دخول بهشت و جهنم است و این آیات در اشراط الساعة و نشانه های قیامت است و جواب اذا بعد از این آیات است که « هر کس می داند چه آورده است «علمت نفس ما احضرت » بنا براین ممکن است مراد این باشد که هر نفس با جسم خود یا هر شخص با نامه عملش همراه می شود https://eitaa.com/MohammadGelayeri
تبیین در فرمان خامنه ی در 19 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
در دعای « یا من ارجوه لکل خیر » در ماه عبارت مر حوم قمی در مفاتیح مبهم است و ابتدا به ذهن می آید که مخصوص نماز صبح و مغرب است چون نوشت:«در هر روز از رجب در صبح و شام پس از نماز های روز وشب » ، ولی در مفاتیح نوین استاد مکارم شیرازی آمده است « در هر شب و روز از ماه رجب پس از هر نماز بگو» با رجوع به متن عربی متوجه می شویم گر چه لفظ صبح و شام وجود دارد ولی مراد اختصاص دعا به صبح و مغرب نیست ، چون در آن آمده است :«بگو در هر زوز از رجب صبح و شب و در پی نمازهای روز و شب خود» قل في كلّ يوم من رجب صباحاً و مساء و في أعقاب صلواتك في يومك و ليلتك الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة) ؛ ج‏3 ؛ ص211 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز  روز جدید یا مَنْ قَرُبَ مِنْ خَطَراتِ الظُّنُونِ، وَبَعُدَ عَنْ لَحَظاتِ الْعُیُونِ، وَ عَلِمَ بِما کانَ قَبْلَ انْ یَکُونَ، ای که  به آنچه بر دل می گذرد نزدیکی و از نگاه چشم  دوری و دانا ئی به آنچه در آینده وجود می یابد دعای صباح https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز روز جدید خدای من! اگر تو اول با توفیق به کار خوب مرا مورد رحمت خود قرار ندهی پس چه کسی مرا رهرو راه راست قرا ر می دهد ؟ إِلَهِی إِنْ لَمْ تَبْتَدِئْنِی الرَّحْمَةُ مِنْکَ بِحُسْنِ التَّوْفِیقِ فَمَنِ السَّالِکُ بِی إِلَیْکَ فِی وَاضِحِ الطَّرِیقِ مفاتیح الجنان دعای صباح منسوب به حضرت امیر عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
امام علیه السلام : اعتماد به خداوند تعالی سرمایه ی است که با آن هر چیز ارزشمندی را می توان به دست آورد و نردبانی است که با آن به هر مقام بلندی می توان رسید . قال علیه السلام : الثقة بالله تعالی ثمن لکل غال ، و سّلم الی کل عال ، ( قمی ، الانوار البهیه ص 264) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز صبحی دیگر (خدایا) کیست که منزلت تو را بداند و از ( مخالفت با تو ) نترسد ؟ و کیست که بداند تو کیستی و(از جلال و عظمت) تو نهراسد؟ مَنْ ذَا يَعْرِفُ قَدْرَكَ فَلَا يَخَافُكَ وَ مَنْ ذَا يَعْلَمُ‏ مَا أَنْتَ فَلَا يَهَابُكَ ( مفاتح الجنان، دعای صباح منسوب به حضرت امیر علیه السلام ) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
امام علیه السلام : دانش ( دین ) آموختن سرمایه ی است که با آن هر چیز ارزشمندی را می توان به دست آورد و نردبانی است که با آن به هر مقام بلندی می توان رسید . ومن كلمات مولانا الجواد عليه السلام: التفقه ثمن لكلّ غال وسلّم إلى كلّ عال (بحار الانوار ج 1 ص 218) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۱۹ سالگیِ خبرگزاری فارس 🔹خبرگزاری فارس در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۱ و در شرایط غربت انقلاب در فضای رسانه‌ای کشور متولد شد و خیلی زود توانست با شعار «فارس فرزند ایران است» جایگاه خود را به عنوان پرمخاطب‌ترین خبرگزاری کشور و یکی از رسانه‌های اثرگذار جریان مقاومت تثبیت کند. 🔹فارس تلاش می‌کند گامی در جهت روشن کردن حقایق داشته باشد و معتقد است که سرانجام «حقیقت روشن می‌شود». بنابراین هویت بصری خود را مبتنی بر این شعار و بر مبنای عناصر کلیدی اعتماد، انقلاب و امید و مبتنی بر ماموریت‌های جدید باز طراحی کرده است. 🔹صاحب امتیاز خبرگزاری فارس، موسسه فرهنگی و رسانه‌ای فارس است و هزینه‌های این خبرگزاری از طریق درآمدهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغاتی و نیز با حمایت نهادهای انقلابی تامین می‌شود. 🔹در سال جاری مطابق با آمار گوگل، خبرگزاری فارس ۲۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد داشته است که این تعداد مجموعا صدها میلیون بار اخبار خبرگزاری فارس را مشاهده کرده‌اند. 🔹این میزان مخاطب در حالی است که از ۲ سال قبل دامنه اصلی خبرگزاری فارس تحت تحریم رژیم آمریکا قرار گرفت و در اقدامی بی‌سابقه مسدود شد. 🔹با این حال در حال حاضر حدود ۱۱ درصد مخاطبان خبرگزاری فارس از خارج کشور هستند و از طریق دامنه IR به سایت خبرگزاری دسترسی دارند. @Farsna
آشنائی با خبر گزاری فارس⏫⏫