eitaa logo
پنجره🇮🇷
111 دنبال‌کننده
633 عکس
297 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 من هم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را انجام دادم، توصیه میکنم مردم هم حرف پزشکان و متخصصین را گوش کنند 🔻 رهبر انقلاب در ابتدای دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: من مقیدم به شیوه‌نامه‌هایی که پزشکان اعلام میکنند. بنده تقید دارم، یعنی وظیفه میدانم برای خودم که آنها را عمل کنم و عمل میکنم. اصرار روی ماسک دارم و این نوبت سوم تزریق این واکسن را هم من انجام دادم. 🔺 توصیه میکنم به مردم عزیزمان که به هر حرف متخصصین و صاحب‌نظران این رشته توجه کنند و گوش کنند. آنچه که آنها صلاح میدانند و لازم میدانند انجام بدهند. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
آغاز روز جدید وَافْتَحِ  اللهُمَّ لَنا مَصاریعَ الصَّباحِ بِمَفاتیحِ الرَّحْمَةِ وَالْفَلاحِ، وَالْبِسْنِی اللهُمَ مِنْ افْضَلِ خِلَعِ الْهِدایَةِ وَالصَّلاحِ، خدایا درهای صبح را با کلیدهای رحمت و رستگاریت بر ما بگشای، و خدایا از بهترین جامه‌های هدایت و رستگاری بر من بپوشان، مفاتیح الجنان، دعای صباح منسوب به حضرت امیر عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 تهاجم امروز جبهه دشمن یک تهاجم ترکیبی است 🔻فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: جبهه‌ی دشمن امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی، تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی در آن هست، جنبه‌ی سیاسی در آن هست، جنبه‌ی امنیتی در آن هست، جنبه‌ی رسانه‌ای در آن هست، جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست. از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبی دسته‌جمعی را شروع کردند، ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد. از همه جهت بایستی تلاش کنیم. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چرا ۸۱۴ سکه مهر می‌کند؟ 🔹رئیس دستگاه قضا در پاسخ‌به تقاضای عفو یک بدهکار مهریه گفت: امکان عفو در شرایطی که پرونده شاکی خصوصی دارد، نیست. آدمی که یک شغل معمولی دارد و توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟ بالاخره باید محاسبه‌ای کنید که توانش را دارم یا نه؟ @Farsna
دو نکته در تفسیر بخش ابتدائی سوره تکویر در کتاب شریف المیزان : یکم :علامه طباطبائی در سوره تکویر « اذ الوحوش حشرت » معتقد است که چون سیاق آیات وصف روز قیامت است این آیه دال بر حشر حیوانات در روز قیامت همانند انسانها است ، کما این که در سوره انعام آیه 38 وارد شده است که « الی ربهم یحشرون» و سپس قول دیگری حکایت می کند که قبول ندارد و آن این که مراد خروج حیوانات از بیشه ها و لانه های خود است و این از نشانه های قیامت است نه وقوع در قیامت ظاهرا قول دوم صحیح است زیرا آیات در مقام بیان نشانه های قیامت است از احاطه تاریکی بر خورشید ،کدر شدن ستاره ها و ... دوم :همین مشکل در « اذ النفوس زوجت » وجود دارد و معتقد است مردان مومن با زنان بهشتی و حور عین و مردان جهنمی با زنان جهنمی ازدواج می کنند، لکن ازدواج در بعد از دخول بهشت و جهنم است و این آیات در اشراط الساعة و نشانه های قیامت است و جواب اذا بعد از این آیات است که « هر کس می داند چه آورده است «علمت نفس ما احضرت » بنا براین ممکن است مراد این باشد که هر نفس با جسم خود یا هر شخص با نامه عملش همراه می شود https://eitaa.com/MohammadGelayeri
تبیین در فرمان خامنه ی در 19 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
در دعای « یا من ارجوه لکل خیر » در ماه عبارت مر حوم قمی در مفاتیح مبهم است و ابتدا به ذهن می آید که مخصوص نماز صبح و مغرب است چون نوشت:«در هر روز از رجب در صبح و شام پس از نماز های روز وشب » ، ولی در مفاتیح نوین استاد مکارم شیرازی آمده است « در هر شب و روز از ماه رجب پس از هر نماز بگو» با رجوع به متن عربی متوجه می شویم گر چه لفظ صبح و شام وجود دارد ولی مراد اختصاص دعا به صبح و مغرب نیست ، چون در آن آمده است :«بگو در هر زوز از رجب صبح و شب و در پی نمازهای روز و شب خود» قل في كلّ يوم من رجب صباحاً و مساء و في أعقاب صلواتك في يومك و ليلتك الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة) ؛ ج‏3 ؛ ص211 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز  روز جدید یا مَنْ قَرُبَ مِنْ خَطَراتِ الظُّنُونِ، وَبَعُدَ عَنْ لَحَظاتِ الْعُیُونِ، وَ عَلِمَ بِما کانَ قَبْلَ انْ یَکُونَ، ای که  به آنچه بر دل می گذرد نزدیکی و از نگاه چشم  دوری و دانا ئی به آنچه در آینده وجود می یابد دعای صباح https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز روز جدید خدای من! اگر تو اول با توفیق به کار خوب مرا مورد رحمت خود قرار ندهی پس چه کسی مرا رهرو راه راست قرا ر می دهد ؟ إِلَهِی إِنْ لَمْ تَبْتَدِئْنِی الرَّحْمَةُ مِنْکَ بِحُسْنِ التَّوْفِیقِ فَمَنِ السَّالِکُ بِی إِلَیْکَ فِی وَاضِحِ الطَّرِیقِ مفاتیح الجنان دعای صباح منسوب به حضرت امیر عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
امام علیه السلام : اعتماد به خداوند تعالی سرمایه ی است که با آن هر چیز ارزشمندی را می توان به دست آورد و نردبانی است که با آن به هر مقام بلندی می توان رسید . قال علیه السلام : الثقة بالله تعالی ثمن لکل غال ، و سّلم الی کل عال ، ( قمی ، الانوار البهیه ص 264) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز صبحی دیگر (خدایا) کیست که منزلت تو را بداند و از ( مخالفت با تو ) نترسد ؟ و کیست که بداند تو کیستی و(از جلال و عظمت) تو نهراسد؟ مَنْ ذَا يَعْرِفُ قَدْرَكَ فَلَا يَخَافُكَ وَ مَنْ ذَا يَعْلَمُ‏ مَا أَنْتَ فَلَا يَهَابُكَ ( مفاتح الجنان، دعای صباح منسوب به حضرت امیر علیه السلام ) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
امام علیه السلام : دانش ( دین ) آموختن سرمایه ی است که با آن هر چیز ارزشمندی را می توان به دست آورد و نردبانی است که با آن به هر مقام بلندی می توان رسید . ومن كلمات مولانا الجواد عليه السلام: التفقه ثمن لكلّ غال وسلّم إلى كلّ عال (بحار الانوار ج 1 ص 218) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۱۹ سالگیِ خبرگزاری فارس 🔹خبرگزاری فارس در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۱ و در شرایط غربت انقلاب در فضای رسانه‌ای کشور متولد شد و خیلی زود توانست با شعار «فارس فرزند ایران است» جایگاه خود را به عنوان پرمخاطب‌ترین خبرگزاری کشور و یکی از رسانه‌های اثرگذار جریان مقاومت تثبیت کند. 🔹فارس تلاش می‌کند گامی در جهت روشن کردن حقایق داشته باشد و معتقد است که سرانجام «حقیقت روشن می‌شود». بنابراین هویت بصری خود را مبتنی بر این شعار و بر مبنای عناصر کلیدی اعتماد، انقلاب و امید و مبتنی بر ماموریت‌های جدید باز طراحی کرده است. 🔹صاحب امتیاز خبرگزاری فارس، موسسه فرهنگی و رسانه‌ای فارس است و هزینه‌های این خبرگزاری از طریق درآمدهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغاتی و نیز با حمایت نهادهای انقلابی تامین می‌شود. 🔹در سال جاری مطابق با آمار گوگل، خبرگزاری فارس ۲۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد داشته است که این تعداد مجموعا صدها میلیون بار اخبار خبرگزاری فارس را مشاهده کرده‌اند. 🔹این میزان مخاطب در حالی است که از ۲ سال قبل دامنه اصلی خبرگزاری فارس تحت تحریم رژیم آمریکا قرار گرفت و در اقدامی بی‌سابقه مسدود شد. 🔹با این حال در حال حاضر حدود ۱۱ درصد مخاطبان خبرگزاری فارس از خارج کشور هستند و از طریق دامنه IR به سایت خبرگزاری دسترسی دارند. @Farsna
آشنائی با خبر گزاری فارس⏫⏫
تیتر جالب روزنامه اصلاح طلب برای تنش در اکراین⏫⏫، شمارش معکوس از یکی برای حمله توسط دیگری، اکراین این وسط فقط کتک خور است غربگرایان دوست دارند ما اکراین باشیم تا سوریه نشیم
آغاز روزی نو (خدای من) روندگان پیش غیر تو چون مهمان ناخوانده خوار شدند، درخواست کنندگان ضرر کردند مگر در خواست کنندگان از تو، ضایع و بی نوا شدند مهمانان غیر تو، هر کس از غیر فضل تو طلب آب و روزی کرد دچار خشکسالی شد خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَی غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ مفاتیح الجنان،  دعای هر روز ماه منسوب به حضرت صادق عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از قدحی از دین
ضمن تبریک شب ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) روزی سلطان محمّد خدابنده نوه چنگیزخان بر همسر خود خشم گرفت و او را سه طلاقه کرد؛ ولی به دلیل علاقۀ بسیاری که به وی داشت، خیلی زود از کردارِ خودپشیمان شد و به همین خاطر عالمان سنی را دعوت نمود و از آنان مشورت خواست آنهاگفتند:هیچ راهی وجود ندارد، مگر اینکه نخست فرد محلّل(فردی غیر از سلطان)با او ازدواج کند، سپس مجدداً سلطان میتواند با او ازدواج کند سلطان گفت:پذیرشِ این امر،بسیار سخت است. آیا راه دیگری وجود ندارد؟ شما علما در بسیاری از مسائل اختلافِ نظر دارید فقط در این مسئله همه اتفاق نظر دارید؟! گفتند:بله در این هنگام یکی از مشاوران اجازۀ سخن خواست و اظهار داشت: جناب سلطان! در شهر عالمی زندگی میکند که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است او را نیز احضار نموده و نظر او را جویا شوید عالمان سنی بر آشفتند و گفتند:آن عالم، رافضی مذهب بوده و رافضیان افرادی کم عقل و بی خِرَد میباشند واصلا درشأنِ سلطان نیست چنین فردی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت:به هر حال دیدن او خالی از فایده نیست و دستور داد علامه حلی را درمحضر او احضار نمایند. فرستاد تا علامه حلی حاضر شود. وقتی علامه وارد مجلس سلطان شد علمای مذاهب چهارگانه ی اهل سنت نیزدر آن جلسه حاضر بودند. علامه بدون هیچ ترس و واهمه ای نعلینِ خود را به دست گرفت و خطاب به همۀ حاضران سلام کرد و آنگاه به سمت سلطان رفت و در کنار او نشست. عالمان سنی رو به سلطان کرده و گفتند ما نگفتیم شیعیان، افرادی سبک سر و بی عقل میباشند؟ سلطان گفت: او عالِم است. دربارۀ رفتار او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا به سلطان سجده نکردی و آداب تشریفاتِ حضور را به جا نیاوردی؟ علامه گفت: رسولِ خدا از هر سلطانی برتر و بالاتر بود و کسی بر او سجده نکرد، بلکه فقط به آن حضرت سلام میکردند و خدای تعالی نیز فرموده است چون داخل خانه ای شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند مبارک و پاک است. از سوی دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پرسیدند:چرا جسارت کردی و کنار سلطان نشستی؟ علامه پاسخ داد: چون جای دیگری برای نشستن نبود و از طرفی سلطان و غیرسلطان با یکدیگر مساوی اند و این جسارت به محضر سلطان نیست. پرسیدند:چرا کفش های خود را به داخل مجلس آوردی؟ آیا هیچ آدم عاقلی در محضرِ سلطان و چنین مجلسی این گونه رفتار میکند؟ علامه گفت: ترسیدم حَنَفی ها کفش هایم را بدزدند همانگونه که ابوحنیفه، نعلینِ رسول اکرم را دزدید علمای حنفیِ حاضر در آن مجلس برآشفتند و فریاد زدند چرا دروغ میگویی؟ این تهمت است.ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر کجا؟ ابوحنیفه صد سال پس از پیامبر تازه به دنیا آمد. علامه گفت:ببخشید اشتباه از من بود. احتمالا شافعی نعلینِ پیامبر را سرقت کرده است. این بار صدای شافعی ها درآمد که شافعی در روز مرگِ ابوحنیفه و دویست سال پس از شهادت پیامبر دیده به جهان گشوده است علامه گفت: چه میدانم! شاید کار مالِک بوده است.علمای مالکی هم مثل حنفی ها و شافعی ها و به همان شیوه اعتراض کردند علامه گفت:پس فقط احمد بن حنبل میماند.قطعا سارق احمد بن حَنبل است.حنبلی ها هم برآشفتند و به اعتراض و انکار پرداختند. در این لحظه علامه رو به سلطان کرد و گفت : جناب سلطان! ملاحظه کردید که اینها اقرار کردند هیچ یک از رؤسای این مذاهبِ چهارگانۀ اهل سنت در زمان حیات رسول خدا حاضر نبوده اند و حتی صحابۀ آن حضرت را هم ندیده اند... سلطان گفت: آیا این حرف صحیح است؟ عالمان سنی گفتند: بله هیچ یک از این چهار نفری (که رئیس مذاهب اهل سنت میباشند)، رسول خدا و صحابۀ آن حضرت را درک نکرده اند. 👈 آنگاه علامه گفت: ولی ما شیعیان، پیرو آن آقایی هستیم که به منزلۀ نَفس و جانِ رسول خدا بود و از کودکی در دامان پیامبر پرورش یافت و بارها و بارها از سوی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسول خدا معرفی شد. سلطان که متوجه حقانیت مذهب شیعه شده بود پرسید: نظر شیعه دربارۀ این طلاق چیست؟ علامه پرسید آیا جنابعالی طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفرِ عادل، جاری نموده اید؟ گفت:نه علامه گفت: در این صورت طلاق باطل میباشد چون فاقد شرایط صحت است. آنگاه سلطان به دست علامه شیعه شد و به حاکمان شهرهای تحت فرمانش نامه نوشت که از این پس با نام ائمۀ دوازدهگانه ی شیعه خطبه بخوانند و به نام ائمە ی اطهار، سکه ضرب کنند و نام آنان را بر در و دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حک نمایند(اعیان الشیعه، سید محسن امین، ج۵،ص ۳۹۹،روضات الجنات، محمدباقرخوانساری، ج۲ص ۲۸۳) به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇 لینک ما در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/KKS9joWyajP64oihZqD8XM لینک ما در ایتا: http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
(خدای من) در رحمت تو برای کسی که بخواهد باز است ، و خیر تو برای جویندگان آن پرداخت شده است ، نعمت تو برای در خواست کنندگان بدون مانع است ، عطای تو برای آرزو مندان آن تضمین شده است بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَ خَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ وَ فَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَ نَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ مفاتیح ، دعای هر روز رجب منسوب به امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
ولادت امیرالمومنین در آلوسی صاحب تفسیر در « سرح الخريدة الغيبيّة في شرح القصيدة العينيّة لعبد الباقي أفندي العمري » می نویسد: این که امیر کرم الله وجهه در خانه کعبه متولد شد مشهور در دنیا و کتب فریقین است ، و چه سزاوار است که امام پیشوایان در قبله مومنان متولد شود ، منزه است خدایی که هر چیز را در جای خود قرار می دهد و او بهترین حکم کنندگان است . گفته شد که چون حضرت علی در کعبه متولد شد خواست برای کعبه این خدمت را جبران کند آن را از بتها پاک کرد چون کعبه پیش خدا شکایت می کرد تا کی این بتها اطرافم پرستیده شوند؟ سپس صاحب الغدیر آورد :« و إلى هذا المعنى أشار العلّامة السيّد رضا الهندي‏ بقوله: لمّا دعاكَ اللَّهُ قدماً لأن‏ *تولد في البيت فلبّيته‏ * شكرتَه بين قريشٍ بأن‏*طهّرتَ من أصنامِهمْ بيته‏» از قدیم که خدا ترا برا ی تولد در کعبه فرا خواند لبیک گفتی و در بین قریش به سپاس آن تولد خانه اش را از بتها پاکسازی کردی علامه امینی درادامه از 14 عالم سنی و 50 عالم شیعی مساله ولادت حصرت امیر علیه السلام در کعبه را بیان می کند الغدیر ج 6 ص 36 علیه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
طرب الكونُ من البشْرِ و قد عمّ السرورر و غدا القمريُّ يشدو في ابتسامٍ للزهور و تهانت ساجعاتٍ في ذرى الأيكِ الطيورْ لِمَ ذا البشرُ؟ و ما هذا التهاني؟ لست ادری .... كان هذا الروض قبل اليوم رهناً للذبولْ‏ ساحباتٍ فوقها الأرواح قدماً للذيولْ‏ تعصف النكباءُ فيها دون أنفاس البليلْ‏ كيف عاد اليوم يزهو في شذاه؟ لستُ أدري‏ ... و إذا نبّهني عاطفةُ الحبِّ الدفينْ و تظنّنتُ و ظنُّ الألمعي عينُ اليقينْ‏ أنّه ميلادُ مولانا أميرِ المؤمنينْ فدعِ الجاهلَ و القولَ بأنِّي‏ لستُ أدري‏ .... لم يكن في كعبةِ الرحمنِ مولودٌ سواهْ إذ تعالى في البرايا عن مثيلٍ في عُلاه‏ و تولّى ذكرَهُ في محكمِ الذكرِ الإلهْ أ يقول الغِرُّ فيه بعد هذا؟ لستُ أدري‏... الغدیر ج 6 ص 54-57 ، شعر از السيّد علي النقي اللكهنوي الهندي‏ https://eitaa.com/MohammadGelayeri‌