بسم الله الرحمن الرحیم
گزيده تفسير آیهی 10 بقره
سنّت الهي بر اين نيست كه در ابتدا دل آدمي را بيمار كند يا بر بيماري او بيفزايد، بلكه با دستور ايمان و تقوا از بيماردلي پيشگيري، يا آن را درمان مي كند، ليكن بيماردلاني كه به سوءاختيار خود از درمانهاي الهي بهره اي نمي برند، خداوند بر بيماريشان مي افزايد.
سرّ اسناد افزايش بيماري به خداوند آن است كه همه امور عالم به تدبير الهي است و ازدياد بيماري دل نيز با واسطه به خدا اسناد داده مي شود وگرنه از جانب خداي سلام جز سلامت افاضه نمي شود.
عذاب دردناكي كه دامنگير منافقان مي شود بر اثر نفاق و كذب اعتقادي آنان است؛ همان كذب اعتقادي كه منشأ سيره سيّئه عملي آنان شده است.
تسنیم ج ۲ ص ۲۶۳
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
نقد سخن رایج
«کاسه زیر نیمهکاسه است»
اصل این سخن، اینطور بوده:
«زیر کاسه، نیمهکاسه است»
چون وقتی این سخن به کار میره که مثلاً توطئهای یا مکری علیه کسی وجود داره اما برای دیگران نامعلومه لذا با این مطلب که زیر کاسه، نیمهکاسه باشه، تناسب داره چون اگه نیمکاسه، زیر کاسه باشه، هم چیزی هست هم معلوم نمیشه اما اگه کاسه، زیر نیمهکاسه باشه، معلوم و آشکاره.
وقتی در کلاس، از باب «الکلام يجر الکلام» این سخن رو نقد کردم، افرادی مقاومت کردند، برای اینکه برا اونا دلیل بیارم، رفتم مطلب رو از کتاب امثال و حکم مرحوم دهخدا یافتم، عکس برداشتم و بردم نشونشون دادم که «زیر کاسه، نیمهکاسه است» درسته.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
این علائم، مال محصولات رژیم اشغالگر و کودککش صهیونیستی است لطفا تحریمشون کنید و نخرید
خدایا از تو ظهور آقا، صاحب الزمان و آرامش و صبر دل بازماندگان شهدا به ویژه بازماندگان شهدای فلسطینی را میخواهیم.
کرامتی: اینو يکی از اعضای محترم کانال فرستادن که بنده متنشو تغییر و تلخیص کردم.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاصل عمر پربرکت شهید والا مقام حسن طهرانی مقدم عزیز
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵 نماهنگ " دلتنگی "
🎤با صدای دکتر محمد اصفهانی
🔹به مناسبت ۲۱ آبان سالروز شهادت
پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم
🔻 جمله شب آخر شهيد طهرانی مقدم چه بود؟
📌"ما بالاخره یک روز اسراييل را نابود مي كنيم"
بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَتُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (11) أَلآ إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لايَشْعُرُونَ (12)
گزيده تفسير آیههای ۱۱ و ۱۲ بقره
منافقان بر اثر فريبكاري نفس، بر اين پندار باطلند كه واقعا مصلحند و از اين رو كذب آنان در اين مورد «خبري» است نه «مُخْبِري» بر خلاف اظهار ايمان آنان كه هم «كذب خبري» است و هم «كذب مخبري».
خداي سبحان از دروغ منافقان پرده برداشته با تأكيد آنان را «مفسد»مي خواند. سرّ جهل منافقان به افساد خويش آن است كه عقل نظري آنان در دست وهم و خيال و عقل عملي آنان در چنگ شهوت و غضب اسير است.
تسنيم، ج 2، صص 270 و 271
کرامتی: کذب خبری و کذب مخبری واضح میشه 👇
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
891.1K
کذب خبری و کذب مخبری
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
«اهل سنت» محترم هم بخونن
لطفا هم این متن (که از قسمت اعلام فرهنگ حسن عمید در مورد کتابسوزی ایران و مصر توسط عمر عکس گرفته شده) و هم نقد آن ( از کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید علامه مطهری) را بخونن.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
«اهل سنت» محترم هم بخونن لطفا هم این متن (که از قسمت اعلام فرهنگ حسن عمید در مورد کتابسوزی ایران
از مجموع آنچه گفتيم معلوم شد كه اين كتابخانه را بت پرستان و مشركان تاسيس كردند و مسيحيان آنرا از بين بردند ، ولي بعد از جنگهاي صليبي ميان مسيحيان و مسلمين كه در حدود دويست سال طول كشيد ( قرن پنجم و ششم هجري ) مسيحيان از يك طرف با تمدن و فرهنگ اسلامي آشنا شدند و اين تمدن به آنها آگاهي داد ، و از طرف ديگر پس از شكست نهائي از مسلمين سخت كينه مسلمين را در دلهاي خود پختند و به جنگ اعصاب عليه مسلمين دست زدند .
آن اندازه عليه اسلام و قرآن و رسول اكرم و مسلمانان شايعه ساختند كه موجب شرمساري متمدنهاي مسيحي قرون جديده است و ميبينيم كه به جبران مافات " عذر تقصير به پيشگاه محمد و قرآن " ( 1 ) مينويسند . شايعه كتابسوزيها وسيله مسلمين جزء همين شايعات است كه احيانا برخي از مسلمين نيز از قرن هفتم به بعد بدون اينكه شايعه ها را بدانند به صورت " شايع است " يا " گفته ميشود " يا " چنين روايت ميشود " در كتابهاي خود منعكس كرده اند ، غافل از آنكه سازنده شايعه مسيحيان صليبي ميباشند و انگيزه شان بدنام كردن مسلمين است . و در قرن اخير ، كه استعمار برانگيختن احساسات ملي مسلمين را عليه اسلام و مسلمين صدر اول در صدر برنامه خود قرار داده امثال پور داود اين افسانه را به صورت يك حادثه تاريخي در آوردند ، و به نقلهائي نظير نقل عبداللطيف پر و بال دادند و به صورت يك نقل تاريخي به خورد دانش آموزان و دانشجويان بي خبر دادند .
( 1 ) كتابي به همين نام " جان ديون پورت " تاليف كرد
خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری ص 290
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
«اهل سنت» محترم هم بخونن لطفا هم این متن (که از قسمت اعلام فرهنگ حسن عمید در مورد کتابسوزی ایران
كتاب مختصر الدول را مردي به نام " دكتر پوكوك " كه پروفسور كالج اكسفورد بوده و از اشخاصي است كه در نشر اكاذيب عليه مسلمين دست داشته است ، طبع و نشر كرده و به زبان لاتين هم ترجمه نموده است . از آنوقت به وسيله اين كتاب و اين شخص شايعه كتابسوزي مسلمين در اسكندريه در اروپا رواج يافت تا آنكه در قرون اخيره وسيله محققين اروپايي امثال گيبون و كريل و گوستاولوبون و ديگران اين شايعه تكذيب شد.
خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری ص 291
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
«اهل سنت» محترم هم بخونن لطفا هم این متن (که از قسمت اعلام فرهنگ حسن عمید در مورد کتابسوزی ایران
و اما عمر هر چند مردي خشن بوده است ، ولي احدي در هوش و دورانديشي او ترديد ندارد ، عمر براي اينكه همه مسئوليتها را شخصا بر عهده نگيرد و به علاوه از فكر و انديشه ديگران استمداد جويد ، معمولا در مسائل مهم خصوصا در سياست خارجي حكومتش شورا تشكيل ميداد و به مشورت ميپرداخت كه در كتب تاريخ مسطور است و به دو نمونهاش به تناسب در نهج البلاغه اشاره شده است . در هيچ تاريخي ديده نشده كه عمر درباره كتابخانه اسكندريه شورائي تشكيل داده باشد و با كسي مشورت كرده باشد . بسيار بعيد است كه چنين تصميمي را بي مشورت اتخاذ كرده باشد . به علاوه اگر عمر چنين انديشهاي ميداشت كه ما با وجود قرآن به هيچ كتاب ديگر احتياج نداريم ، قطعا اين انديشه ديگر را هم داشت كه با وجود مساجد ، احتياج به معبد ديگر نداريم . پس چرا در قراردادهاي خود كليساها و كنيسهها و حتي آتشكدهها را تحمل ميكند و بلكه دولت اسلامي را متعهد حفظ و نگهداري آنها در ازاء شرائط ذمه ميداند .
خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری ص 297
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
«اهل سنت» محترم هم بخونن لطفا هم این متن (که از قسمت اعلام فرهنگ حسن عمید در مورد کتابسوزی ایران
مأخذ شایعه ای که ابن خلدون اشاره کرده با مأخذ شایعه کتابسوزی اسکندر علی الظاهر دو تاست. شایعه کتابسوزی اسکندریه را مسيحيان ساخته اند برای آنکه این جنایت را از گردن خودشان که عامل اصلی هستند بردارند و به گردن مسلمين بيندازند . ولي ماخذ شايعه اي كه ابن خلدون اشاره كرده است ، علي الظاهر " شعوبيه " اند . خود ابن خلدون نيز خالي از تمايل شعوبي و ضد عربي نيست ، شعوبيان ايراني شعارشان اين بود : " هنر نزد ايرانيان است و بس " از ظاهر عبارت ابن خلدون شايد بشود استفاده كرد كه ميخواسته اند مدعي شوند همه علوم يونان از ايران است ، در صورتي كه ميدانيم اسكندر در زمان ارسطو به ايران حمله كرد و تمدن و فرهنگ يونان ، در آن وقت در اوج شكوفائي بود .
خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری ص 301
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402