🔴 جعفر پلنگ و غذای حضرتی
آقای راست نجات، معاون مهمانسرای حرم مطهر امام رضا علیه السلام، ماه گذشته در شب میلاد حضرت امام محمدالجواد علیه السلام این داستان جالب رو نقل کردن:
زمانی که معاون امداد حرم امام رضا علیه السلام بودم، وظیفه داشتیم، غذاهای باقیمانده مهمانسرا را آخر وقت به مناطق ضعیف و حاشیه شهر مشهد برده و بین فقرا توزیع کنیم. شبی با خادم مسجد آخر بلوار توس، تماس گرفته و به او گفتم: امشب قرار است که فلان مقدار غذای مشخص، به منطقه شما آورده و توزیع کنیم و آماده همکاری با ما باش.
نیمه های شب به آن مسجد که رسیدیم ، با جمعیت فراوانی که درب مسجد منتظر بودند مواجه شدیم 🙄 بطوری که امکان توزیع غذا را بخاطر ازدحام شدید و ترس از تلف شدن تعدادی از مردم، نداشتیم! خادم مسجد را صدا کردیم که چرا اینقدر شلوغ است؟! گفت : حواسم نبود و در بلندگو📣 اعلام کردم : امشب قرار است غذای متبرک از حرم امام رضا علیه السلام بیاورند و اینگونه شلوغ شد و کاری از دستم بر نمی آید🙄
تصمیم به برگشت داشتیم که ناگاه در گوشه ای کنار دیوار، دختر بچه ای کوچک با کفش های پلاستیکی، نظرم را به خود جلب کرد و از وضعیت حال و روزش ترحمی به دلم افتاد و همانجا در دلم، از خود امام رضا علیه السلام خواستم: آقا جان🤲خودت راه حلی ارائه بده که بتونیم غذاها را بدون مشکل تقسیم کنیم و این مردم که با امید و احتیاج به اینجا آمدند، دست خالی برنگردند که ناگهان انگار هزار نفر درونم فریاد زدند : از خادم محله بپرسم لات این محله کیه؟!🤔 از خادم مسجد پرسیدم : لات این محله کیه و با تعجب پرسید برای چی؟!!! گفتم کارش دارم. گفت: اسمش جعفر پلنگه
گفتم بگو بیاد و زنگش زد که تا نیم ساعت دیگه میرسم ومنتظرش موندیم.
جعفر با ظاهری خالکوبی شده و پیراهن یقه باز و سوار موتور اومد و سلام کرد که فرمایش: گفتم ما از حرم امام رضا علیه السلام اومدیم و غذای متبرک آوردیم و نمیدونیم چطور تقسیم کنیم که مردم اذیت نشن و از شما میخواهیم در این کار کمکمون کنی😥 جعفر با کمال میل گفت : نوکر خادمهای امام رضا علیه السلام هستم وچشم.
به بقیه خدام گفتم ماشین غذا رو تحویل جعفر بدین و بهش کمک کنید تا غذاهارو تقسیم کنه. جعفر مردم را کنار دیوار به صف کرد و به هر خانواده ای بنا به مصلحت و شناختی که خودش به آنها داشت ، غذاها را تقسیم کرد و گفتم چهارتا غذاهم بهخودش و خانواده ش بدهید. بعد از اتمام کار ، به من گفت: آقای راست نجات شماره تلفنت را به من میدهید؟ همکاران با اشاره گفتند اینکارو نکن و برات دردسر درست میکنه و....
اما با کمال میل به او شماره را دادم و رفتیم.
ابتدای هفته بود که با من تماس گرفت که جعفر پلنگ هستم و کاری با شما دارم و به دفتر کاری م در حرم آمد!
آنجا به من گفت: من هم خادم زوار امام رضا علیه السلام هستم و بنده با تعجب گفتم: بله؟!!!😲گفت : منم روزهای پنج شنبه میام حرم امام رضا علیه السلام و در صحن ها میچرخم و مهرهای اطراف دیوارها را جمع آوری و سرجاهایشان میذارم و برمیگردم و به همین مقدار خودم را خادم حضرت میدانم و اتفاقا همان روز در راه برگشتم به درب مهمانسرا رسیدم و به امام رضا علیه السلام در دلم گفتم : میشه امروز غذای متبرکی از حرمتون برای خواهر بیمارم ببرم؟! وقتی به خادم درب مهمانسرا گفتم با تندی به من گفت: آقا برو کنار بایست و مزاحم نشو!😔
وقتی نا امید شدم و خواستمبه خانه برگردم، پشت سرم، آن خادم به همکارش گفت مواظبش باشید جیب مردم رو نزند!!!😞 هنگامی که این را شنیدم به او گفتم : خدایا توبه، من جیب بر نیستم و دلم شکست و تا بست نواب گریه میکردم و به امام رضا علیه السلام گفتم دیگه سرکشیکم نمیام و خداحافظ😢
که ناگهان گوشی م زنگ خورد که خادمهای حرم امام رضا علیه السلام در مسجد محله منتظرت هستند وبا ترس و لرز که من جیب بری نکردم و چه زود گزارش دادند و احضارم کردند
پیش شما اومدم😕
حالا آمده ام بگویم: امام رضا علیه السلام چقدر مهربونه😭یک غذا میخواستم ولی به من یک ماشین غذا داد و بجای یکی،چهارتا غذا برای خانواده م بردم😇
به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم
شمائل تو بدیدم
نه عقل ماند ونه هوشم
مبعث رسول اکرم مبارک
🦋این متن بسیـار زیــبا
ارزش هزار بار خواندن رو داره 🍂🌺🍃
🦋خداوند نمیپرسد چه ماشینی سوار می شدید
بلکه میپرسد چند پیاده را سوار کردید؟
🦋خداوند نمیپرسد مساحت منزلتان چقدر بوده
بلکه میپرسد .در آن خانه به چند نفر خوش آمد گفتید
🦋خداوند نمیپرسد .در کمد خود چه لباسهایی داشتید
بلکه میپرسد به چند نفر لباس پوشاندید .
🦋خداوند نمیپرسد .بیشترین حقوق دریافتی شما چقدر بوده است،
بلکه میپرسد برای بدست آوردن آن چقدرشخصیت خود را کنترل دادید .
🦋خداوند نمیپرسد .عنوان شغلی شما چه بود ، بلکه می پرسد
چقدر سعی کردید با بیشترین توانتان بهترین کار را انجام دهید .
🦋خداوند نمیپرسد .که در همسایگی چه کسی زندگی می کردید،
بلکه می پرسد چه رفتاری با همسایگانتان داشتید .
🦋خداوند نمیپرسد .چند دوست داشتید، بلکه میپرسد با
دوستانتان چگونه رفتار کردید .
در مورد رنگ پوستتان نمیپرسد ، بلکه
از شخصیت شما سئوال می کند 🍂🌺🍃8
👳 @mollanasreddin 👳
شعری زیبا از زنده یاد " #سهراب_سپهری "
❣️زندگی ذره كاهیست ، كه كوهش كردیم
❣️زندگی نام نکویی ست كه خارش كردیم
❣️زندگی نیست بجز نم نم باران بهار ،
❣️زندگی نیست بجز دیدن یار ،
❣️زندگی نیست بجز عشق ،
❣️بجز حرف محبت به كسی ،
❣️ورنه هر خار و خسی ،
❣️زندگی كرده بسی ،
❣️زندگی تجربه تلخ فراوان دارد ،
❣️دو سه تا كوچه و پس كوچه و اندازه ی یك عمر بیابان دارد .
❣️ما چه کردیم و چه خواهیم کرد
در این فرصت کم ؟! ...
.
👳 @mollanasreddin 👳
4_6023697366421340220.mp3
16.04M
#افشاگری جنجالی حجت الاسلام مهدی طائب (برادرحاج حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه) ورئیس #قرارگاه عماردرباره #احمدی نژاد و #مشایی.
اینجا خــــــــ قرمزـــــط سیاسے معنایے ندارد.
ـــــــــــــــــــــــ
❌️بالمس لینکزیر،#حتما به
کانالتخصصیِ#محرمانه بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1652883456C2039177429
هدایت شده از 💠 اندیشکده جهاد تبیین
FormatFactory Audio Joiner 01+02+03+04+05+06+07+08+09+10+11+12.mp3
8.13M
؛﷽
🔵 #جلسات_هفتگی_اندیشکده در ایتا
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
📚 موضوع :
پیش بینی وقایع احتمالی سال آینده
و وظایف ما
🎤 #استاد_حسین_امیدیان
@Andishkadeh_1414
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
❌ شبهه
آقای خامنه ای گفت: «فلسطین امروز مهمترین مسئله ماست.»
دلار ۴۸ هزار تومان
یورو ۵۱ هزار تومان
پراید ۳۳۰ میلیون تومان
گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان
اما خب مهمترین مسئلهاش فلسطینه
✅ پاسخ
✍️ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹پیام فوق در توییتر به شکل گسترده ای توسط دهها حساب کاربری (فیک و غیر فیکش را نمیدانم) منتشر شده بود.
اما مراجعه به اصل سخنان معظم له نشان میدهد که اولا ایشان نفرمودند «مهمترین مسئله ما ...» بلکه فرمودند: «یکی از مسائل مهم...»
و واضح است که بین این دو فرق است.
ثانیاً چون سخنان فوق در جمع سفرای کشورهای اسلامی مطرح شده، مربوط به "مسائل مهم" بینالملل و جهان اسلام است.
ثالثا دو روز قبل از این سخنرانی و در دیدار با مردم آذربایجان با بیان اینکه «مهمترین کار امروز کشور مسائل اقتصادی است»
تذکرات لازم را به مسئولان ابراز کردند.
مشاهده میکنید که دشمن برای ایجاد بدبینی به رهبر انقلاب، جمله مربوط به فلسطین را تحریف میکند و آن را مهمترین مسئله میخواند، و در مقابل جمله مربوط به وضعیت اقتصادی که آن را مهمترین مینامند، سانسور میکند.
به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
🔰صدای واقعی ملت/ بخش اول
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻حجّیّت واقعیّت اجتماعی، شکنندگی روایت رسانهای
1⃣ باید واقعیّت اجتماعی را در «متن جامعه» و در نسبت با واقعیّتهای اجتماعی دیگر دید و دچار «جزءنگری» و «تقلیلگرایی» نشد. این راهیپمایی را نیز باید در ظرف شرایطی فهمید و خواند که آن را در بر گرفتهاند. از جمله شرایطی که باید به آن اشاره کرد، تصویری است که در طول ماههای گذشته از «انقلاب» ارائه شد. در این تصویر، انقلاب دارای دو خصوصیّت است: نخست اینکه «ظالم» است؛ چراکه «دیکتاتور» است و نظر و خواست مردم را برنمیتابد و ارادۀ مردم را سرکوب میکند، دیگر اینکه در آستانۀ «فروپاشی» است؛ چون بهشدّت «ضعیف» و «نحیف» شده و دیگر نمیتواند وجود خویش را ادامه بدهد. در اینجا، دو تصویر در کنار یکدیگر نشانده شدهاند: «ظلم» و «ضعف». از آنجا که نظام، ظالم است باید از آن فاصله گرفت و آن را مردمی ندانست و در برابر آن ایستاد، و به دلیل اینکه نسبت به گذشته، سست و زبون شده است، بهراحتی میتوان آن را برچید و «انقلاب در برابر انقلاب»، ممکن است. این «تصویرسازیهای تحریفآلود» و «روایتپردازیهای وارونه»، جمعی را برانگیخت که برآشوبند و اغتشاش به راه اندازند و بهغلط، آن را انقلاب را بخوانند. اینک پس از گذشت چندین ماه و روشنشدن لایههای ناپیدای این جریان، میتوان به طور قاطع گفت که تمام محاسبهها و معادلهها، ناروا و نابجا بودند.
2⃣ دربارۀ «جامعه» نیز ادّعا میشد که بهشدّت «معترض» و «مخالف» است و سطح نزاعش از انتقادهای جزئی و گلایههای موردی، بسیار فراتر رفته و دیگر اصل نظام را برنمیتابد؛ چنانکه مردم، از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی عبور کردهاند و جز جمع ناچیزی، همۀ مردم را باید در صف ساختارشکنان گنجانید و کار نظام را تمامشده دانست. اگر در گذشته میشد با ترمیمهای سطحی و موردی، از تنش جلوگیری کرد و آرامش و اطمینان را به جامعه بازگرداند، امّا اینک جامعه به «نقطۀ جوش» رسیده است و «در آستانۀ انفجار» است. دیگر هیچ وعدهای پذیرفته نیست و جامعه نمیخواهد به سخن حاکمیّت گوش بدهد و استدلالهای آن را بشنود، بلکه کار به مرحلهای رسیده که جز عصیان و سرکشی، راهی نمانده است.
3⃣ گذشته از انقلابخواهی، راهحلی نیز که پیش روی این کلانمسأله نهاده میشد «تکثّر» بود؛ یعنی نظام باید از معیارها و خطوط قرمز خویش دست بکشد و تنوّع اجتماعی را بپذیرد و جامعه را که خصوصیّت پیوستاری دارد، همانگونه که هست بپذیرد، نه اینکه در آن تصرّف کند و بکوشد وضع هویّتیِ دیگری را پدید بیاورد. ایجاد دگرگونی اجتماعی در راستای غایات ایدئولوژیک، یک آرمان متوهمانه است که جز برانگیختن و عصبیکردن جامعه، هیچ حاصلی ندارد. نظام باید از گذشته خویش عبور کند و آرمانهای انقلابی را از دستور کار خود خارج گرداند و جامعه را به حال خود واگذارد. اصرار بر تصرّف و دستکاری، مخالفتها را بیشتر و متراکمتر میکند و شوق و عطش عبور از نظام را برمیانگیزد. اگر تاکنون بر «انحصارگرایی» تأکید میشد و بخشهای عمدهای از جامعه، «دیگری» و «غیرخودی» قلمداد میشدند، اینک باید همۀ جریانها و نیروها و رگههای اجتماعی را در قالب تکثّر، به رسمیّت شناخت.
4⃣ در اینجا، «جامعه» و ارادۀ واقعی آن به کانون اختلاف تبدیل شده بود. مسأله این بود که در «باطن جامعۀ ایران» چه میگذرد و مردم چه میخواهند و نسبت به انقلاب، چه موضعی دارند؟ آیا تعلّقات انقلابیِ مردم، همچنان تداوم یافته است یا بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، افول کرده است و امروز جز اندکی در کنار انقلاب نماندهاند؟ در مقابل، کسانی میکوشیدند همچنان به «گذشته» ارجاع بدهند و اکنون را تداوم گذشته بشمارند، و کسانی نیز در قالب «رویکرد قیاسی»، تفسیرهای ذهنی و فلسفی از ماهیّت جامعۀ ایران ارائه مینموند، و کسانی نیز به «خُردهواقعیّتهای اجتماعی» استناد میکردند و از آنها نتایج عام و کلّی میگرفتند. در این میان، چاره این بود که یک «رویداد بزرگ»، شکل بگیرد تا به واسطۀ عظمت وجودیاش، روایتگر ماهیّت جامعۀ ایران به شمار آید. فقط یک «واقعیّت اجتماعیِ کلان» است که میتواند همچون یک رویداد آشکارکننده، لایههای ناپیدا و نهفتۀ جامعۀ ایران را عیان کند و هویّتش را بیان نماید. چنین واقعیّتی، قدرت کاشفیّت دارد و میتواند در برابر هر روایتی، مقاومت بورزد. در این حال، فقط باید اینچنین واقعیّت اجتماعیِ پهندامنهای را «ترجمه» و «معنایابی» کرد. اگر خودِ واقعیّت اجتماعی در گسترۀ وسیع، زبان بگشاید، از «صندوق صوّر» خارج خواهیم شد. این «واقعیّتِ مجتمع»، دیگر صامت نیست، بلکه ناطق است و اسرار و ضمایر را روایت میکند.
👈 ادامه در بخش دوم
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
🔰صدای واقعی ملت/ بخش دوم
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻معناهای راهپیمایی بیستودوّم بهمن
1⃣ «نشاط و اعتمادبهنفس انقلابی مردم». گفته میشد که جامعۀ ایران، دستخوش افسردگی و سرخوردگی شده و حرارت و هیجان انقلابی، از دست رفته است؛ چنانکه جامعه به ترکیبی از «خشم» و «نومیدی» تبدیل شده است و از درون و در نسبت با حاکمیّت، وارد مرحلۀ بیهنجاری شده است. این راهپیمایی نشان داد که انقلاب، یک تب اجتماعی نیست که پس از مدّتی سرد شود، بلکه گرمابخش آن، ایمان قدسی است که ریشههای فطری دارد. ازاینرو، به چشم خویش دیدیم که پس از چهلوچهار سال، همچنان تودههای مردم غرق در «هیجان» و «شور» و «طراوت» هستند و حسشان نسبت به انقلاب، گرفتار سردی و خموشی نشده است.
2⃣ «تنوّع حامیان مردمی انقلاب». برخلاف این تصوّر که حامیان انقلاب، یک «اقلّیّت حزباللهی» در معنای محدود و تنگدامنهاش هستند، مشاهده کردیم که انقلاب در میان لایههای مختلفی از جامعه، هوادار سرسخت و جدّی دارد و همچون یک چتر فراگیر و گسترده، طبقههای گوناگونی را پوشش میدهد. انقلاب، جذابیّتهای ناچیز ندارد که بدنۀ اجتماعیاش اقلّی باشد تا بتوان گفت که ارادۀ «اقلّیّت» به دیگران تحمیل میشود. حامیان انقلاب، از متعهدان به معیارهای اقلّی آغاز میشوند و تا کسانی که تعهد حداکثری دارند را شامل میگردد. این «طیف» و «پیوستار»، همان تکثّر ایمانی و چهارچوبمند است که هم نافی انحصار و تنگنظری است و هم نمایشگر انسجام اجتماعی.
3⃣ «گستردگی بدنۀ اجتماعی آیتالله خامنهای». عدّهای بر این باور بودند که «تفکّر انقلابی» از نظر اجتماعی دچار زوال یا حاشیهنشینی شده است و دیگر نمیتوان توقع داشت که انقلاب بتواند همانند دهۀ شصت، تمام نیروها و لایههای اجتماعی در درون خود تعریف کند و به آنها معنا بدهد. برخلاف کسانی که معتقدند انقلاب، ظرفیّت اجتماعی خود را از دست داده و عناصر دیگری همچون ایران باید جایگزین آن شوند، به عیان دیدیم که حتّی لایههایی از جامعه که ظواهر آنچنان متدینانه نیز ندارند، با صراحت و شوق فراوان، معتقد حقّانیّت و فضیلت «آیتالله خامنهای» هستند و ایشان را از عمق دل، «ولیّ» و «امامِ» جامعه میدانند. باورمندی به «ایران» نیز در چهارچوب «روایت انقلابی» از آن قرار گرفته است و روایتهای «سکولار» و «خنثی» و «غیرانقلابی» از ایران، به حاشیه رفتهاند. به تعبیر آیتالله خامنهای، عناصر هویّت ملّی ما عبارتند از: «عقبۀ تاریخی»، «اسلام» و «انقلاب».
4⃣ «جدّیشدن جبهۀ انقلاب». از تأثیرهای عَرَضی اغتشاش این بود که نیروهای جبهۀ انقلاب را «متنبّه» و «مصمّم» کرد و آنها را به «همگرایی بیشتر» و «واکنشهای قاطعانهتر» واداشت. جبهۀ انقلاب احساس کرد که انقلاب از نظر روایتی در معرض خطر قرار دارد و دشمن در قالب جنگ ترکیبی، بنا دارد بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را دچار تردید نماید. ازاینرو، بهشدّت منسجم و همگرا شد و حملههایش را متمرکز و صریح کرد.
5⃣ «آشکارشدگی پلیدی دیگریِ انقلاب». جریان اغتشاش که خود را «دیگریِ انقلاب» و یک «جایگزین مطلوب» قلمداد میکرد، در عمل و به سرعت نشان داد که چه بسیار، «مخرّب» است و با تمام زیرساختهای فرهنگی و هویّتی جامعۀ ایران، سرِ ستیز دارد. مردم با مشاهدۀ چنین وضعی، بیدرنگ و قاطع، این جریان را در میدان مواجهه، تنها نهادند تا حاکمیّت با برچیدنشان، قوام و دوام نظم اجتماعی را فراهم آورد. این جریان با شتاب، «ریزش» کرد و مردم را به دفاع فوری و تحلیلمند از انقلاب برانگیخت.
6⃣ «بازتولید ارزشها در دهۀ هشتادیها». نظریۀ «گسست نسلی»، نخستین بار دربارۀ نسل سوّم انقلاب مطرح شد و امروز هم دربارۀ دهۀ هشتادیها از آن سخن به میان آمده است. امّا واقعیّتهای عینیِ راهپیمایی نشان دادند که بریدگی و انقطاع نسلی، توهم است و مخالفانی داخلیِ انقلاب، بُرش نسلی ندارند. ما با یک «طبقۀ اجتماعی» مواجه هستیم نه یک «نسل». این طبقۀ اجتماعی، ذهنیّت متجدّدانه دارند و با وجود در اقلیّت بودن، صدای رواییِ بلند دارند و میکوشد خواست جامعه را به نفع خود، مصادره به مطلوب کنند.
7⃣ «غلبۀ مطلق پوشش چادر». اینکه چادریها کمتر در «خیابان» هستند و «ظهور بیرونی» و «نمود عمومیِ» کمتری دارند، سبب شده بود که گمان برود دورۀ چادر به سر آمده است و این نوع پوشش - که مطلوب اصیل انقلاب است – دیگر هواداری ندارد. در این راهپیمایی مشاهده کردیم که انبوه زنان حاضر، پوشش چادر داشتند و «اکثریّت مطلق» را تشکیل میدادند. پس از تجربۀ تلخ ماههای اخیر، مشاهده این حجم فراوان از پوشش چادر، هم دلنواز و امیدبخش بود و هم شگفتیساز و تعجببرانگیز.
👈 ادامه در بخش سوم
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
🔰صدای واقعی ملت/ بخش سوم و پایانی
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻تداوم وفاداری بدنۀ اجتماعیِ انقلاب
1⃣ رهبر انقلاب تصریح کردند که پیام حضور مردم در راهپیمایی بیستودوّم بهمن، «حمایت کامل از انقلاب» بود و و «عموم مردم»، گرایش انقلابی دارند. این در حالی است که در روایتپردازیهای ماههای گذشته، ادّعا میشد که مردم در برابر قرار گرفتهاند و انقلاب، بدنۀ اجتماعی خودش را از دست داده است. این حضور، نقیض آن مدّعا بود. اگر اسطورۀ مردم ایران، شهید سلیمانی است، پس منطق آنها نیز همان منطق اوست که میگفت «جمهوری اسلامی، حرم است». حرم یعنی جانِ جانان که «گسستن» و «بریدن» از آن معنا ندارد. حرمانگاشتن نظام یعنی وجود نوعی «رابطۀ عاطفی» و «اتّصال معنوی» میان نظام و مردم که بسیار عمیق و ریشهدار است. چنین نسبتی میان مردم و حاکمیّت، یک «نسبت خاص» است که در دولتهای تجدّدی، نظیر و شبیه ندارد.
🔹 در اینجا، «تعلّق ایمانی» و «پیوند صمیمانه» وجود دارد که فراتر از «منطق شهروندی» و «مناسبات خشک و بیروح سیاسی» است. ازاینرو، مردم ایران با انقلاب خو گرفتهاند و هیچ گزینۀ دیگر و دوّمی در ذهن مردم نیست. مردم، گلایه دارند امّا «گلایهداشتن» به معنی «گسستن» نیست. مردم، همۀ خواستههایشان را در درون همین ساختار تعریف کردهاند و انتقادها و اعتراضهایشان نیز «درونساختاری» است، نه «ساختارشکنانه». پس هویّت انقلابی در گذشته جا نمانده است و اکنون ما، سرشار از اوست. این وضع اجتماعی بر «استقامتِ هویّتیِ جامعۀ ایران» دلالت دارد.
2⃣ به باور رهبر انقلاب، آمدن مردم به راهپیمایی بیستودوّم بهمن، همراه با «تحلیل» بود و آن تحلیل، عبارت از این بود که مردم در «لجاجت» با دشمن که فضا را بر نیامدن مردم فراهم کرده بود و در انتظار مشاهدۀ این نیامدن بود، آمدند. دشمن بر روی نیامدن مردم، حساب باز کرده بود و نیامدنشان را پیشاپیش، معنا کرده بود. پس آمدن مردم، «معنای تشدیدشده» و «سخن دوچندان» داشت. ازاینرو با تعبیر «لجاجت» از آن یاد شده است.
🔹این معنای حاد و مضاعف میگوید مردم اینچنین محاسبه کردند که نباید عروسکهای خیمهشببازی دشمن باشیم و آنها حقّ ندارند برای ما تعیین تکلیف کنند. دشمن در پی این بود که مردم را از حضور و همراهی، منصرف و سرد کند، امّا در عمل، آنها را تهییج و مصمّم کرد. منطق درونیِ جامعۀ ایران در دورۀ پساانقلاب این است که در هر جا، انگشت اشارۀ دشمن به سمتی بچرخد و او امری را بطلبد، جامعۀ ایران را هرچه بیشتر برای مخالفت و لجاجت، تحریک خواهد کرد.
3⃣ دیگر اینکه رهبر انقلاب، «اتّحاد ملّی» را مایۀ قویشدن دانستند و «منازعه» بر سرِ اختلاف سلیقهها را ناصواب و «مباحثه» را معقول شمردند. اتّحاد به معنی «حذف سلیقههای مختلف» نیست و بر «یکسانسازی» دلالت ندارد، بلکه به این معنی است که باید تفاوتهای برخاسته از تنوّع سلیقهها را در مجرا و مدار «گفتگوی جمعی» و «هماندیشی ملّی» افکند. اگر «منازعۀ ملّی»، شکافساز و مخرّب است، «مباحثۀ ملّی»، روشنگر و پیشبرنده است و چهبسا تفاهمساز نیز باشد. نه راه گفتگو، مسدود است و نه اختلافنظر، جُرم است. مناظره، نیاز «همۀ فصلها» است، نه یک مُسکن موقتیِ تنشسوز. باید مناظره و مباحثه را به «سنّت رایج» و «قاعدۀ برقرار» تبدیل کرد، نه اینکه فقط در هنگامۀ تلاطمها و تکانهها، باب آن را گشود. در عین حال، هنر نیز این است که با وجود تنوّع اجتماعی، انسجام اجتماعی حفظ شود. البتّه این تنوّع، حداقلهایی نیز دارد و بیقاعده و بدون خطّ قرمز نیست. کسانی که بخواهند «شرع» و «قانون» را زیر پا بگذارند و در برابر انقلاب، شمشیر معارضه از نیام برآورند و به دنبالۀ داخلی دشمن تبدیل بشوند را نباید صاحبان یک «سلیقه» تصوّر کرد و آنها را به «رسمیّت» شناخت.
🔹در اینجا سخن از برتابیدن اختلاف سلیقه گفتن، به معنی رها کردن کسانی است که تبر در دست گرفتهاند و به ریشهها ضربه میزنند. اتّحاد، مدار و محور دارد که همان «هویّت اصیلِ تاریخی» ماست و تنوّعگرایی نیز تنها در درون همین چهارچوب، موجّه و معقول است، نه به طور مطلق و بیقاعده. در جامعۀ ایران از لحاظ تاریخی، بر روی مجموعهای از «حداقلها» و «حدنصابها»، توافق جمعی صورت گرفته و مردم، خودشان را بر اساس همین «معیارهای بدیهیشده»، تعریف و معنا میکنند. آنان که این «چهارچوبهای هویّتی» را نمیپذیرند، نیروهای ساختارستیز هستند نه یک سلیقۀ اجتماعی. نه تنگنظری صواب است نه گشادهدستی. نه باید همگان را دیگری دانست و نه باید دیگری را به سلیقه فروکاهید.
👈 پایان
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ بررسی اهم اخبار خوب و امیدوار کننده 24 ساعت گذشته
تعداد: 21 خبر
🟢 *زیر ساخت و خدمات عمومی :*
1. افتتاح 17 پروژه هواشناسی
https://www.irna.ir/news/85036027
2. برخط شدن استعلامهای درگاه ملی مجوزها
https://www.irna.ir/news/85036228
3. گازرسانی به ۵۵۳ واحد صنعتی و تولیدی کرمانشاه
https://www.irna.ir/news/85035206
4. کاشت نهال رایگان در حیاط خانه شهروندان تبریزی
https://www.irna.ir/news/85036474
5. فعال شدن دوباره پروژه مهمانسرای دانشگاه بوشهر پس از ۱۰ سال توقف
https://www.irna.ir/news/85036462
6. خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی قانونی
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/12/02/2856813
7. راهاندازی 11 بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخوردار آذربایجانشرقی
https://www.farsnews.ir/news/14011202000090
8. راهاندازی سامانه کمک ناوبری جدید «ILS» در فرودگاه اهواز
https://www.isna.ir/news/1401120200960
9. اتصال سومین واحد بخار نیروگاه ارومیه به شبکه برق کشور
https://www.irna.ir/news/85036531
🟢 *مسکن و اشتغال :*
1. ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار مددجو در زندانهای خوزستان
https://www.irna.ir/news/85036376
2. ایجاد شغل برای 123 نفر با احیاء هفت واحد تولیدی راکد در شهرستان
https://www.farsnews.ir/news/14011129000456
🟢 *علم و فناوری:*
1. ایران در کنار کشورهای پیشرو در تدوین استانداردهای جهانی نانوفناوری
https://www.irna.ir/news/85036244
2. محرومیتزدایی در هرمزگان با طرحهای دانشبنیان و فناورانه
https://www.irna.ir/news/85035910
3. خودکفایی در تولید لارو میگو پس از ۳۰ سال
https://www.borna.news/-45/1438948-
4. ساخت قطعه ای توسط محقق جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری برای افزایش سرعت کامپیوتر
https://www.borna.news/-8C-27/1439057
🟢 *کشاورزی ، صنعت و تجارت:*
1. آغاز به کارمرکز مبادله ارز و طلای ایران
https://www.irna.ir/news/85036246
2. عرضه تمام ارز پتروشیمیها در مرکز مبادله ارز و طلا
https://www.irna.ir/news/85036262
3. افزایش چهار برابری تجارت از طریق مرز ریمدان با پاکستان
https://www.irna.ir/news/85036306
4. رشد ۶۰ درصدی درآمدهای دولت / قطعی شدن هشت پروژه سرمایهگذاری چین در ایران
https://www.irna.ir/news/85036118
5. افتتاح بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام کشور در سیستان و بلوچستان
https://www.irna.ir/news/85036602
6. صادرات ۶۵ هزار تن گندله آهن برای اولین بار از بندر چابهار
https://www.irna.ir/news/85036371
•┈┈••✾❀🍃💠🍃❀✾••┈┈•
✍️ خاکریز بصیرت🇮🇷🇮🇷🇮🇷
eitaa.com/Omidiaan_hossein
🌷الّلهُـمَّ احفظ قائدنا🌷
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
به نام خداوند بخشنده مهربان
مهمترین اقدامات اقتصادی دولت رییسی در یکسال گذشته
گروه اقتصادی الف، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶ 4010518118 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاهش 18 درصدی تورم در دولت سیزدهم
طبق گزارش بانک مرکزی نیز نرخ تورم در خرداد امسال 41 درصد بوده که 18 واحد درصد کمتر از تورم ابتدای دولت سیزدهم (59درصد) است. این موفقیت در حالی به دست آمده که حذف ارز رانتی 4200 تومانی یک شوک تورمی در خرداد ایجاد کرده بود اما اثرات تورمی آن در خرداد و تیر به تدریج خالی شد و از این پس نرخ تورم نزولیتر خواهد شد.
رشد 39 درصدی ترانزیت خارجی بعد از هفت سال کاهش
در دولت سیزدهم ترانزیت از خاک کشورمان افزایش چشمگیری پیدا کرد که ارتباطی هم با مهار کرونا نداشت چراکه در دولت گذشته به مدت 7 سال شاهد کاهش ترانزیت کالای خارجی از کشور بودیم.
بدین ترتیب بعد از 7 سال کاهش ترانزیت کالای خارجی از کشور، مسیر رشد ترانزیت در سال گذشته از سر گرفته شد و با عبور 12 میلیون و 650 هزارتن کالای خارجی از کشورمان، با رشد 68 درصدی همراه بوده است.
در 2 ماه نخست امسال نیز ترانزیت از کشورمان نسبت به سال قبل 39 درصد رشد کرد.
رشد 68 درصدی ترانزیت در سال گذشته و رشد 39 درصدی ترانزیت در دو ماهه امسال، نوید بخش رسیدن به حد نصاب بالای 15میلیون تن کالای عبوری خارجی از کشور در سال 1401 است که تا کنون در کل تاریخ کشورمان بی سابقه بوده است.
رونق گرفتن ساخت مسکن
قیمت مسکن تابعی از میزان تولید مسکن است. آمارها بیانگر سقوط تولید مسکن در دولت روحانی است.
بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، در سال 1399 تعداد كل وحد هاي مسكوني تكميل شده شهري نسبت به سال 1392 که ساختمانهای شروعشده در دولت دهم به تکمیل رسید، تقریبا نصف شد.
پس از 8 سال مسکننسازی، در دولت سیزدهم ساخت 1.5 میلیون واحد مسکن در حال اجرا است. این واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
پرداخت وام بدون ضامن به 314 هزار نفر
پس از وعده رئیس جمهور در سال گذشته مبنی بر این که از سال 1401 اعطای تسهیلات بانکی براساس اعتبار سنجی انجام شده و فسادهای بانکی و معوقات کاهش خواهد یافت، شاهد افزایش تسهیلات پرداخت شده بدون ضامن هستیم به طوری که تا اوایل مردادماه، تعداد 314050 تسهیلات خرد به مبلغ 289،96 میلیارد ریال با سرانه پرداختی31 میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده است.
بهبود وضعیت اشتغال در دولت رئیسی
پس از انتشار گزارش مرکز آمار از اشتغال فصل بهار، منتقدان دولت سیزدهم از کاهش ۹۸ هزار شغل در حد فاصل بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ ابراز نگرانی کردند. همین افراد اما برای کاهش یک میلیون و ۶۴ هزار شغل در سال اول دولت قبل سکوت کرده بودند.
در سال اول دولت رئیسی یعنی از بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ حدود ۹۸ هزار نفر از جمع شاغلان کشور کاسته شده؛ این در حالی است که در سال اول دولت روحانی یعنی از بهار ۹۲ تا بهار ۹۳ حدود یک میلیون و ۶۴ هزار نفر از جمع شاغلان کشور کم شده بود. این یعنی در سال اول دولت روحانی افت تعداد شاغلان بیش از ۱۰ برابر رقمی بوده که در گزارش اخیر مرکز آمار آمده است.
مطابق گزارش مرکز آمار، همزمان با کاهش بیش از یک میلیون نفری جمعیت شاغل در حد فاصل بهار ۹۲ تا بهار ۹۳ ، حدود یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر از جمعیت فعال (شاغل یا بیکار) کاسته و به جمعیت غیرفعال (نه شاغل و نه بیکار) افزوده شد. این یعنی تقریبا تمامی افرادی که شغل خود را از دست دادند بعلاوه بخشی از جمعیت بیکار، امیدی به یافتن شغل نداشته و به جمعیت غیرفعال اضافه شدند. این در حالی است که حدود ۹۸ هزار نفر که شغل خود را در حد فاصله بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ از دست داده اند، به جمیعت بیکار افزوده و حتی بخشی از جمعیت غیرفعال نیز به آن اضافه شدهاند یعنی امید به پیدا کردن کار در دولت رئیسی بسیار بیشتر از دولت روحانی بوده است.
افزایش تولید برق در دولت سیزدهم
بر اساس آمار وزارت نیرو، دولت گذشته در بین دولتهای پس از انقلاب، کمترین میزان توسعه ظرفیت تولید برق کشور را انجام داده است.
از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1399 ظرفیت اسمی تولید برق کشور فقط 23 درصد افزایش یافت که در بین دولتهای پس از انقلاب، با فاصله بسیار، بدترین عملکرد محسوب میشود. کمکاری دولت گذشته در توسعه ظرفیت تولید برق کشور، سبب شده که پس از دو دهه مجدداً خاموشیها به مردم تحمیل شود.
اما دولت سیزدهم در همین یک سال با افزایش 6 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی و کنترل پرمصرفها، با وجود افزایش قیمت و مصرف برق، خاموشیها متوقف شد.
افزایش تجارت خارجی در دولت سیزدهم
افزایش صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم، ارتباطی با افزایش نرخ ارز ندارد.
اصولا آمار تجارت خارجی کشور با واحد پول دلار محاسبه و اعلام میشود، نه
ریال.
از اول شهریور سال 1400و استقرار دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت امسال تجارت غیر نفتی کشور به 126میلیون و 877هزار تن کالا و به 83میلیارد و 971میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در دولت دوازدهم 8درصد در وزن و 36درصد در ارزش افزایش داشته است.
در سال ۱۴۰۰ هم وزن و هم ارزش صادرات غیرنفتی کشور نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد کرده است. نکته مهمتر مثبت شدن تراز تجاری کشور بعد از دو سال ثبت تراز تجاری منفی در سال جاری است. در سه ماهه اول امسال تراز تجاری کشور مثبت ۶۰۵ میلیون دلار بوده است.
اگر طبق گفته منتقدان، افزایش نرخ کالاها در بازارهای جهانی باعث رشد صادرات ایران شده است، پس طبیعتاً نرخ مواد اولیه وارداتی و نهادههای دامی ایران هم افزایش داشته است. پس مثبت شدن تراز تجاری کشور دلیل دیگری جز افزایش قیمت کالاها داشته است.
کاهش رشد نقدینگی پس از رکورد دولت قبل
رشد نقدینگی در دولت قبل بالاترین رکورد را به ثبت رساند اما در دولت سیزدهم در حال کاهش است.
براساس آمارهای بانک مرکزی در خرداد ماه ۱۴۰۱، بررسی رشد نقدینگی در این ماه حاکی از تداوم روند کاهشی این متغیر همچون ماه های گذشته بوده است. حجم نقدینگی در پایان خردادماه ۱۴۰۱ به رقم ۵۱۰۴۹.۶ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۵.۶ درصد رشد نشان می دهد و در مقایسه با رشد نقدینگی دوره مشابه سال قبل (۶.۶ درصد)، ۱.۰ واحد درصد کاهش داشته است.
همچنین، نقدینگی در دوازدهماهه منتهی به پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ معادل ۳۷.۸ درصد رشد یافته که ۲.۵ واحد درصد از آن به افزایش پوشش آماری (اضافه شدن اطلاعات بانک مهراقتصاد در آمارهای پولی، به واسطه ادغام بانکهای متعلق به نیروهای مسلح در بانک سپه) مربوط بوده و در صورت عدم لحاظ افزایش پوشش آماری یاد شده، رشد نقدینگی در پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ به ۳۵.۳ درصد کاهش می یابد.
از اینرو رشد دوازدهماهه نقدینگی منتهی به پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ (با پایه همگن) نسبت به رشد دوره مشابه سال قبل (۳۹.۴ درصد)، معادل ۴.۱ واحد درصد کاهش نشان میدهد.
موفقیت دولت سیزدهم در فروش نفت
وصول ارز حاصل از فروش نفت و گاز ایران طی یک سال گذشته نسبت به سال ۹۹ بیش از ۳ برابر و نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲ برابر شده است.
امسال نیز در چهار ماه نخست امسال نسبت به چهار ماه نخست پارسال ۷۰ تا ۸۰ درصد وصول ارزی درآمدهای نفتی افزایش داشته است.
حضرت امام خمینی و انجمن حجتیه
سوم اسفندماه ۱۴۰۱ مصادف است با سالروز انتشار پیام منشور روحانیت حضرت امام در تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۶۷
حضرت امام بطور مشخص و مستدام بر روی دو خطر اساسی که انقلاب اسلامی را تهدید میکرد، اشاره داشتند:
۱)خطر وجود لیبرالها که متبلور در عناصر نهضت آزادی و جبهه ملی بود.
۲)خطر وجود تفکر متحجرین که تبلور آن در گروهک منحرف انجمن حجتیه، وجود عینی پیدا کرده بود.
باتوجه به اینکه دیروز سالروز انتشار پیام تاریخی منشور روحانیت بود، لذا بحث مختصری راجع به انجمن حجتیه خواهیم داشت..
پس از اعلام تعطیلی انجمن منحرف حجتیه(علیرغم مغایرت با اساسنامه انجمن) در مرداد سال ۶۲، در سطح جامعه مباحث زیادی خصوصا دربین خواص!!!!جامعه بوجود آمد و فرمایشات امام را که منجر به اعلام تعطیلی انجمن شده بود را نپذیرفتند و حتی در مواردی با حضرت امام به محاجه و بحث پرداختند وپس از آنکه جو جامعه از التهاب و مواضع ضد انجمنی ،کاسته شد(چون تلقی این شده بود که تعطیل شده اند و فعالیتی ندارند)این حضرات خواص!! هراز گاهی در تریبونها و مصاحبه ها، ابتدا بصورت تلویحی و بعدها بالصراحه علیه حضرت امام به جوسازی و قلب حقیقت روی آوردند تا جائیکه عنوان کردند حضرت امام پذیرفتند که اشتباه کردند!!!!وجای تاسف آنکه حرفهای منافقین مبنی بر کانالیزه شدن حضرت امام از حلقوم خواص و مدعیان پیروی و مقلدان آن عزیز راحل ،بیرون میآمد.
انجمن حجتیه اگر چه بظاهر تعطیل کرده بود ولی بصورت زیرزمینی به فعالیتهای خود ادامه داده و کماکان هم این فعالیتها گسترش پیداکرده و ادامه دارد..
از دور اندیشیهای این بزرگمرد تاریخ اسلام همین بس که مدتی قبل از رحلت جانسوزشان،به موضوع انجمن حجتیه پرداختند و تکلیف همه را پیرامون این گروهک منحرف روشن فرمودند تا مبادا بعد از ایشان،افراد مدعی همسویی و پیروی از خط و یار امام بودن ،به غلط و دروغ مطالبی را از جانب حضرتش بیان کنند که باعث سردرگمی ملت مظلوم ایران و محبان و عاشقان روح الله گردد.
از مظلومیت امام همین بس که ما ندیدیم صداوسیمای جمهوری اسلامی به تشریح و تبیین این منشور بپردازد.
توقع این بود که حداقل شبکه افق که داعیه انقلابیگری!!دارد در یکی از برنامه های پربیننده اش همچون جهان آرا،حداقل یک برنامه را اختصاص به موضوع منشور روحانیت و نقش منفی انجمن حجتیه و همسویی انجمن با ساواک و چرایی مخالفت آنان با انقلاب مردمی میپرداخت.
♦️به امید آنکه صداوسیمایی در حدوقواره ودرخور و شان امامین انقلاب و ملت شریف ایران داشته باشیم .
#تحجروواپسگرایی
@ahlghalam
🔻 جرعه ای معرفت/کلام بزرگان
حاجاسماعیل دولابی :
خدا یک تار، یک تور و یک تیر دارد. با تار، تیر و تور خودش، آدمها را جذب میکند. مجذوب خودش میکند.
تار خدا، قرآن است. نغمههای آسمانی است. خیلیها را از طریق قرآن جذب خودش میکند.
🔸خیلیها را با تور خودش جذب میکند. مثل مراسم اعتکاف و مراسم ماه رمضان و شب قدر.
تیر خدا همان بارهای مشکلات است. غالب آدمها را از این طریق مجذوب خودش میکند. اولیای خدا برای این مشکلات لحظهشماری میکردند.
🔸شیخ بهایی میگوید:
شد دلم آسوده چون تیرم زدی
ای سرت گردم چرا دیرم زدی.
اگر کسی به گرفتاریها چنین نگاهی داشته باشد، دیگر جای ناامیدی برایش باقی نمیماند. این گرفتاریها باید زمینه امید ما را فراهم کند.
🔸گرفتاریها باید زمینه نشاط ما را فراهم کند ولی چون ما با شیوه تربیتی خدا آشنا نیستیم، تا مصیبتی میرسد، ناراحت میشویم. این شیوه خداست
💠
ما یک جبهه قدرتمندیم (یادداشت روز)
«بنیه مردمی قوی جمهوری اسلامی و ارتباط و اتکای مردم به یکدیگر، ثروتی ملی، حقیقتی غیرقابل کتمان و بینظیر یا لااقل کمنظیر در دنیا است». این فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با ایشان است. اگر به محیط پیرامونی خود نگاه کنیم تصدیق خواهیم کرد که در طول 44 سال گذشته، نهتنها هیچ دولتی به اندازه ایران تحت فشار قرار نگرفته بلکه مجموعه کشورهای منطقه، روی هم رفته هم به اندازه ایران تحت فشار
قرار نداشتهاند و در همان حال بدون کمترین تردید، در مقام کسب دستاورد هم نهتنها هیچ دولتی در منطقه دستاوردی به اندازه ایران نداشته، بلکه مجموعه کشورهای منطقه هم روی هم رفته
به اندازه ایران دستاورد نداشتهاند. در این خصوص گفتنی است:
1- در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، اجلاس گروه جی 7 در «گوادلوپ» برگزار شد محور بحث در آن جلسه، وضع آینده ایران بود و رؤسای کشورهای شرکتکننده در این اجلاس اذعان داشتند که نمیتوانند مانع پیروزی این انقلاب شوند. اما همه آنان برای آنکه نظام سیاسی برآمده از این انقلاب - که آن را بهطور قطعی و بهدرستی دینی میدانستند - به نتیجه نرسد، همقسم شدند و همانطور که میدانید حتی یک روز را در این راه از دست ندادهاند؛ تاریخ شهادت سپهبد سیدمحمدولی قرنی اولین فرمانده ارشد ارتش، سوم اردیبهشت 1358 و تاریخ شهادت آیتالله مطهری، 12 فروردین 1358 است! در این ماجرا روش بهکارگیری «ترور» است و استفاده از «عامل داخلی» در دستورکار قرار گرفته و بعد همین خط تا امروز که شما این یادداشت را میخوانید ادامه پیدا کرده است؛ شهادت سیدروحالله عجمیان و... در اغتشاشاتی که آمریکا طراحی کرده، کشورهای غربی و بعضی دولتهای منطقهای از آن حمایت کردهاند، عوامل شرور آن را انجام دادهاند و بعضی شخصیتهای یقه سفید از آن پشتیبانی کردهاند. این حکایت در آینده هم همین خواهد بود.
2- باراک اوباما رئیسجمهور اسبق آمریکا که بعضی جریانات داخلی ایران او را سوای بقیه رؤسای جنایتکار جمهور آمریکا دانسته و به او وجههای مسالمتجو دادهاند، اعلام کرد ما بیسابقهترین تحریمها را علیه ایران به کار گرفتهایم و اگر میتوانستیم پیچ و مهره تأسیسات هستهای ایران را هم باز میکردیم. بعد جانشین او دونالد ترامپ اعلام کرد تحریمهای ما فلجکننده بوده و در تاریخ در مورد هیچ کشور دیگری اجرا نشده است و لذا مطمئن بود ایران میشکند و به ناچار به هر تحمیلی تن میدهد. این حجم فشار که به کشور دیگری وارد نشده، ملت ایران چرا و چگونه تحمل کرده است؟
ملت ایران دارای یک هدف اساسی بود و در عالم واقع آن را بزرگ و محقق شدنی میدانست. هدف ملت ایران دستیابی به «عزت و جایگاه تاریخی» خود - یعنی قرار گرفتن مدار اداره جهان بر مبنای ارزشهای اسلامی - بود. ملت ایران معتقد بود میتواند مسیر جهان را تغییر دهد و به سمت اصلاح ببرد و به نیکی میدانست که این هدف عظیم، دشمنان زیادی هم خواهد داشت؛ چرا که نظام بینالمللی «ظلم پایه» فعلی به خودی خود به وجود نیامده است و میراث سیاسی غرب بهحساب میآید. غربیها برای تسلط بر بیتالمقدس آنقدر کشتند که بعضی از محققین از جمله «شکیب ارسلان» نوشتند در کوچههای بیتالمقدس تا زانوی اسبهای مهاجمین مسیحی خون گرفته بود. مگر میتوان در مورد حساسیت غرب روی حفظ نظام سیاسی خود، به چیزی کمتر از این فکر کرد. حال بگذریم که بعضی سادهلوحانه غرب امروز را در نقطه مقابل غرب قرون وسطی معرفی میکنند و حال آنکه تعداد کشتههای غرب در دوره مدرن - در جریان دهها جنگ از جمله جنگهای اول و دوم جهانی - چند برابر تعداد کشتههای آنان در دوره قرون وسطی است. ملت ایران اینها را میدانست و در همان حال بهطور جدی معتقد بود این وضعیت عوض شدنی است و برای آن به صحنه آمد.
3- ملت ایران در این منازعه پیروز شد. علامت این پیروزی چیست؟ علامت این پیروزی بقای نظام دینی و عدم عدول آن از اصول و اهداف اولیه است. این نظام دینی بر پایه مردمسالاری و دین بنا شد و
«ایران مقتدر» بهعنوان نتیجه مجموعه سیاستها مدنظر قرار داده و مقابله مردمی و پایدار با نظام سلطه در دستورکار گذاشت. اگر به شعارهای مردم ایران در تظاهرات عظیم آذرماه 57 نظر بیندازیم و به شعارهای مردم ایران در تظاهرات 22 بهمن 1401 هم بنگریم و نیز اگر به مواضع رهبری انقلاب اسلامی یعنی حضرت امام خمینی، در سال 1357 نگاه کنیم و نظری هم به مواضع رهبر معظم انقلاب در بهمن 1401 بیندازیم، درمییابیم که راه ادامه دارد و فتوری متوجه پایهها و ارکان نظام برآمده از انقلاب نشده است. این واقعیت مهم در ذیل عنوان «مسئولیت دینی» فراهم شده است. این عنصری است که به فعالیت یک مؤمن ضریب میدهد و بهطور کلی مانع پدید آمدن احساس شکست میشود. خدا بر درجات شهید «مهدی باکری» بیفزاید که در حین قرارداشتن در محاصر
ه کامل بعثیها، در مکالمه با شهید «احمد کاظمی» میگوید، احمد تو هم به اینجا بیا ببین چه عطری به مشام میرسد و چه زیباست! این حس کسی است که برای انجام وظیفه به دل خطر زده و پیروزی خود را در تسلیم بودن در برابر خدای متعال میداند و لذا در سختترین شرایط، بهترین روحیه را دارد. مردم ایران تحت فشار قرار گرفتهاند، اما در آنجا که این فشارها را برنامهای برای به تسلیم واداشتنشان تشخیص دهند، میایستند؛ اما ایستادن فرد مکلفی که به پیروزی
بر دشمن هم یقین دارد.
یک ملت از یک «سرزمین» خارج و به یک جبهه در یک «منطقه حساس» تبدیل شده است. از این رو اثری که در صحنه سیاسی میگذارد، فراتر از اثر یک ملت - هرچند قوی و پرشمار - میباشد. حدود چهار ماه پیش یک مقام عالیرتبه غربی در گفتوگوی غیررسمی با یک مقام رسمی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا درباره پهپاد ایران و نقش آن در جنگ اوکراین اینقدر اغراق میکنید، گفته بود «موضوع پهپاد نیست، موضوع قرار گرفتن یک قدرت منطقهای کنار روسیه است و این میتواند سرنوشت جنگ میان اروپا و روسیه را تغییر دهد، همانگونه که در جنگ سوریه حضور شما کنار دمشق سرنوشت جنگ را به نفع اسد و به ضرر جبهه غرب تغییر داد». وجود جبههای منطقهای با محوریت ایران سبب شد، دو عضو شورای امنیت سازمان ملل بسیاری از قطعنامهها و بیانیههایی که خود به آن رأی داده بودند و ناظر به اعمال فشار بر ایران بود، برای عضو کردن ایران در پیمانهایی که در آن محور بودند، کنار گذارند. چرا که عضویت ایران در پیمانهای شانگهای و بریکس را برای خود یک موقعیت و پیروزی برشمرده و هزینههای آن را قابل قبول دانستند.
4- دشمنی غرب با جمهوری اسلامی، دشمنی با ذات جمهوری اسلامی است؛ چرا که این ذات آنقدر قدرتمند است که آنان را دچار ضعف میکند. نکته اینجاست که ملت ایران در این هماوردی اگرچه هزینه میدهد اما اینطور نیست که نتیجه این منازعه به نفعش رقم نخورد. امروز ایران در عرصه جهانی دارای موقعیتهای مهمی است و البته مثل هر کشور دیگر مشکلاتی هم دارد. پیشرفتهای مهمی که جمهوری اسلامی در عرصه علم، فناوری، فضا، پزشکی، صنعت هستهای، صنعت دفاعی و... به دست آورده، آنقدر زیاد است که ایران را در موقعیت چهارم تا پانزدهم دنیا قرار داده است. همین
یک ماه پیش، رئیسجمهور یکی از همسایگان شمالی ایران در مذاکره با یکی از معاونین وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفته بود «شما در «مهار آمریکا» خیلی موفق عمل کردهاید و این موضوعی است که ما میتوانیم در سطح بینالمللی از آن بهعنوان الگو استفاده کنیم و آن را در مراودات بینالمللی به کار بگیریم. این الگو همانطور که شما را به حق خود رساند، میتواند ما را هم به حق خود برساند.»
خنثی شدن توطئهها و پابرجا ماندن این انقلاب و در صحنه ماندن مردم، از یکسو از قوی بودن بنیه این مردم و به تعبیری قدرت اعتقاد آنان و از سوی دیگر از استحکام نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری آن حکایت میکند. این بزرگترین سرمایه ایران برای پیمودن راههای صعبالعبور و رسیدن به مقصد متعالی است.
سعدالله زارعی
دیکتاتور - roshangari.ir.mp3
5.18M
امام خامنه اي دیکتاتوره....⁉️
👌فوق العاده، دوستان #نشرطوفانی 📣
واقعا به گفته گوینده، اگر این پادکست رو منتشر نکنیم و این واقعیتهایی که بسیار کم و یا حتی دفعه اوله داریم میشنویم رو منتشر نکنیم، مدیونیم و باید در محضر خدا پاسخگو باشیم.💥
#جهاد_تبیین
📲 #استوری
•┈┈••••✾•🌿🕊🌿•✾•••┈┈•
📡 @kabotareharam223
کانال کبوتر حرم در ایتا
(( عوامل گرانی دلار و مسبب تاثیر گذار مشکلات اقتصادی موجود را بهتر بشناسید ))
سعید حجاریان خطاب به شبکه رسانهای اصلاح طلبان :
اگر می خواهید روحانی رئیس مجلس و لاریجانی رئیس جمهور بعدی شوند ، جو رسانهای را به سمت دلار ۱۰۰ هزار تومانی سوق دهید .
واقعاً پشت پرده افزایش قیمت ارز چیست ؟
پزشکیان ( نجسیان ) : من و تمام کسانی که برای اولین بار جریان مهسا امینی را در کشور راه انداخیم می توانیم با سخنرانی و مصاحبه ، جریان دلار را تا انتخابات کش دهیم و دولت رئیسی را ساقط کنیم .
سرمایه اجتماعی که در فاز اول هدف قراردادیم برای قشر متوسط بود و امروز نوبت به قشر مستضعف جامعه رسیده که پایگاه اصلی رای رئیسی است .
نهاوندیان وارد صحنه می شود!
نهاوندیان خطاب به روحانی : به همه دوستان گفتم دلارها را جمع کنند و عرضه را متوقف کنند !
سید رضا صالحی امیری :
جریان مهسا امینی پاس گل بود و جریان دلار خود گل است.
تاجیک در گفتگو با ربیعی :
قرار بود در زندان مهدی هاشمی را بکشند و تقصیر نظام بیاندازند ، موضوع لو رفت و مهدی را به مرخصی فرستادند . حالا مهدی در کار انجام پروژه دلار است تا از نظام تشکر کند!
حسن روحانی خطاب به علی یونسی :
رئیسی و دولت او در دفاع از خود و توضیح کارهایشان لکنت زبان دارند . من از طریق دوستان متوجه برخی اقدامات شدم که این دولت بلد نیست آنها را مدون کند و به اطلاع مردم برساند.
علی علیزاده :
اصولگرایان از عقل و فهم و ضریب هوشی پایینی برخوردارند و با رانت بالا آمده اند. اگر یک صدم کارهای دولت رئیسی را خاتمی و روحانی انجام داده بودند صد برابر تبلیغ می کردند اما اصولگرایان بی خاصیت و ناشی هستند
( وقتی دولت رئیسی توسط باندهای احاطه شده مشاوران نفوذی اصلاحات در دولت سیزدهم . توانسته اند نیروهای نخبه و کارآمد ولایی و جهادی را خانه نشین کنند باید زبانشان دراز باشد و دولت رئیسی را بی خاصیت و ناشی معرفی کنند در حالیکه نیروهای دلسوز نظام هنوز خانه نشین هستند و از بی مهری رئیسی دلخورند .
عباس عبدی :
مشکل رئیسی این است که تیم و باند ندارد . ناچار شد تیم مدیران میانی روحانی را نگهدارد تا سیستم متلاشی نشود
و از طرفی شبیه باند آستان قدس و برخی مدیران قوه قضائیه را که هر دو گروه تجربه اجرایی در حد قوه مجریه را نداشتند را به صحنه آورد .
دهباشی :
شرایط دولت در سال ۱۴۰۱ مانند شرایط دولت در سال ۱۳۸۸ است ،
یعنی قرار گرفتن در یک پیچ خطرناک و بعد از آن سراشیبی اما همانطور که سال ۸۸ با موضوع تقلب اجازه ورود به مرحله سراشیبی را ندادند ، در سال ۱۴۰۱ هم دوبار در حال تست شانس خود هستند .
بار اول جواب نداد و حالا با دلار ادامه می دهند که آن هم جواب نخواهد داد .
ابراهیم متقی :
تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران نشان داده مردم هیچگاه شورش نمی کنند . جریان پشت سر شورش مهسا امینی باز هم خطای محاسباتی کرده و با دسیسه دلار نیز راه به جایی نخواهد برد و دولت بر اوضاع مسلط خواهد شد .
دلیل این موج فشار هم اثرات کوتاه مدت و میان مدت قراردادها با چین است که بزودی اثرات مثبت آن بر اقتصاد ایران نمایان خواهد شد .
@jahadetabeen8
#⃣ #جهاد_تبیین
عه را در برابر دشمن دچار تزلزل میکنند. خداوند در سوره احزاب با لحنی قاطع و تهدیدآمیز درباره اینان میفرماید: «لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَهًْ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا. مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا. (ای پیامبر) اگر منافقان و بیماردلان و آنها که با تبلیغات سوء در مدینه دلها را خالی میکنند، دست از کار خود برندارند، تو را بر ضدّ آنها بر میانگیزیم، پس جز مدّت کوتاهی نمیتوانند در جوار تو در مدینه بمانند. آنها لعنت شدگانند. باید هرجا یافت شدند، گرفته و به سختی کشته شوند».
محمد ایمانی
کدام ساز و کار ترکیبی تورم را درمان میکند؟ (یادداشت روز)
1) تدارک سازوکارهای منطقی برای چارهجویی مشکلات، غالبا اینگونه است که مدیران ذی ربط، تدابیر موقتی برای مهار آنها بیندیشند و ضمنا در میانمدت، به حل مبنایی مسئله بپردازند. نابسامانی بازارهایی مثل مسکن و خودرو و ارز و طلا و سکه هم، از این جنس است. تورم معمولا در بستر ناترازی عرضه و تقاضا پدید میآید. گاهی اوقات، تقاضا ثابت است، اما کاهش عرضه موجب تورم میشود. در برخی مواقع، حجم تقاضا از میزان عرضه جلو میزند و تورم را پدید میآورد. گاهی نیز، همزمان با کاهش عرضه، هیجان تقاضا فزونی میگیرد و به تورم میانجامد. تقاضا را میتوان بر مبنای نیازهای «ضروری و مشروع» و «کاذب و نامشروع» دستهبندی کرد. تقاضای مبتنی بر نیازهای واقعی و مشروع باید تامین گردد؛ اما به موازات آن باید مجال تقاضاهای فزونخواهانه و سوداگرانه برچیده شود. رونق تولید و صادرات و واردات مبتنی بر آن، یکی از چارههای اساسی تورم است. در مقابل، آن عارضهای که رمق تولید را میگیرد، دلالی و سفتهبازی است.
2) دلالبازی و کسب ثروتهای بادآورده به قیمت در شیشه کردن خون مردم، ویرانکننده روندهای پر زحمت تولیدی است و باید ضمن اصلاح رویهها، به ویژه با دانه درشتهایی که فعالیت ویرانگرشان سرمشق شیوع دلالی میشود، بشدت مبارزه کرد. یک اقلیت 4-3 درصدی به علاوه اقلیت 15-10 درصدی دنبالهرو، به قیمت نابود کردن ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، تکاثر ثروت میکنند؛ یا مثلا سعی میکنند ارزش دارایی خود را از طریق خرید و بلوکه کردن ملک و مسکن و خودرو و ارز و طلا و سکه حفظ کنند. نتیجه چیست؟ افزایش مصنوعی تقاضا و تورم انتظاری. حاکمیت اینجا میتواند و باید، رفتارهای زیان رساننده به اقتصاد ملی و معیشت عامه مردم را محدود کند. این قاعده پذیرفته حکمرانی در کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی است. چند میلیون واحد مسکونی خالی، میلیونها خودروی مازاد نیاز خریداران عمده
(دپو شده در برخی پارکینگها) و میلیاردها دلار ارز خریده و بلوکه شده توسط دلالان و برخی موسسات بانکی و مالی، نشانه گلآلودگی اقتصاد است که امکان ماهیگیری را برای دشمن فراهم میکند.
3) ما در میانه جنگ اقتصادی و ترکیبی تحمیل شده از سوی دشمن قرار داریم و این واقعیت، ساز و کارهای تورمساز را پیچیدهتر، و مسئولیت مدیران را دو چندان میکند. کشورهای مختلف در مواقع اضطرار و جنگ و بحران، حتی برخی از رفتارهای مجاز در حوزههای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و رسانهای را محدود میکنند،
چه برسد به فعالیتهای ذاتا نامشروع، اخلالگرانه و قاچاق و احتکار. کره جنوبی
چند دهه قبل، هنگامی که پا در مسیر توسعه مصطلح اقتصادی گذاشت، با چیزی به نام جنگ اقتصادی دشمنانش روبهرو نبود. با این وجود، اتلاف منابع ارزی جرمانگاری شد. به ادبیات پروفسور هاجون چَنگ، (استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کمبریج) در کتاب «نیکوکاران نابکار» دقت کنید: «در دهه 1970 ضرورت داشت ارز صادرات، برای
واردات ماشینآلات به کار گرفته شود؛ ارز به راستی، خون و عرق جبین سربازان صنعتی ما بود که در کارخانهها دستاندرکار جنگ صنعتی بودند. کسانی که با خریدهای بیهوده، ارز را هدر میدادند، خائن به شمار می رفتند. هزینه کردن ارز در موارد غیر ضرور ممنوع بود و شدیدا ممانعت میشد. سفرهای خارجی جز با مجوز دولت برای معامله تجاری یا تحصیل ممنوع شد... دولت روی ارز کمیاب، کنترل مطلق اعمال کرد و تخلف از آن میتوانست مجازات مرگ در پی داشته باشد».
4) دشمن، در آشوبافکنی سال 1388، برخی عناصر داخلی را تور کرد و از طریق آنها، بخشی از ظرفیت اجتماعی را علیه خود ملت ایران به کارانداخت. بنابراین، مشارکت 40 میلیونی (85 درصدی) مردم که سرمایهگذاری بزرگ ملی برای ثبات و پیشرفت و آبادانی کشور بود، از سوی بدخواهان غارت شد و در خدمت نقشه بیثباتسازی درآمد. بعدها برخی محافل خارجی بانی آشوب گفتند که در سناریو نویسی، از فنون «جوجیتسو» تقلید کردهاند: استفاده از ظرفیت و توانمندیهای حریف علیه خود وی. فتنه اقتصادی نیز همین گونه است. نقدینگی موجود (اعم از اشخاص حقیقی، بانکها و موسسات مختلف) که باید در مسیر مولدسازی اقتصاد باشد، در صورتی که گرفتار مدیریتشدگی معکوس از سوی بدخواهان شود، صرفا منافع اقلیتی 4-3 درصدی را تامین میکند اما به معیشت 96 درصد مردم آسیب میرساند. باید در برابر مهندسی دشمن برای چپ کردن و منحرف کردن روندهای اقتصادی که متاسفانه با منافع نامشروع برخی محافل سیاسی و اقتصادی منطبق میشود، حساسیت و قاطعیت نشان داد.
5) مروّت و عدالت حکم میکند که سه قوه در اینجا در کنار مردم بایستند و یکی از شرایط و لوازم آن، پر هزینه کردن اقدامات اقتصادی مجرمانه است که سر حلقههای ماجرا، در بازارهای مختلف راه میاندازند و روی التهابات حاصله، موج سواری میکنند.
مجازاتهایی مانند زندان و اعدام، قطعا سزاوار اخلالگران دانه درشت است و نباید در اعمال آن مسامحه و کوتاهی شود. در عین حال مجازات، منحصر به حبس و اعدام نیست، و در بسیاری از موارد، جریمهها و مجازاتهای سنگین اقتصادی میتواند بازدارنده باشد. این مجازاتها باید به نحوی باشد که سوداگری کاذب و و احتکار و قاچاق برای مرتکبان آن نصرفد و اصطلاحا مجرمان را «نقرهداغ» کند. یکی از ساز و کارها در این زمینه
-در کنار بستر سازی برای رونق تولید و افزایش عرضه در حوزههای مختلف- میتواند اولویت «اخذ مالیات بر عایدی سرمایه» باشد. این مسیر -به شرط دقت و جدیت و اهتمام به ساز و کارهای شفافیت ساز- عادلانهترین مسیرهاست و «هیجان حرص» را که ویرانگرترین هیجانهاست، مهار میکند.
6) باید تاکید کرد مراد از مجازاتهای اقتصادی یا اخذ مالیات بر سرمایه و ساز و کارهایی از این دست، آن نیست که مانند تخلفات حوزه ساختوساز، تخلفی غیر قانونی شمرده شود، اما متخلفان مجاز باشند و بتوانند با پرداخت مقادیری جریمه که برایشان «میصرفد»، همان اقدام مجرمانه را مرتکب شوند! میزان جریمه و مالیات و انواع محرومیتهای اقتصادی-اجتماعی، باید به حدی باشد که سودآوری فعالیتهای غیر مجاز را منتفی کند و باتلاق متعفن سفته بازی را بخشکاند. آنچه به عدالت نزدیکتر و حق تودههای مردم است، این است که ارزش پول ملی و قدرت خریدشان صیانت شود و این صیانت، بدون مبارزه قاطع حاکمیتی با رانتجویان و مفسدان و اخلالگرانی که سود خود را در نابود کردن معیشت مردم و کوچک کردن سفرههای آنان میجویند، به سرانجام نخواهد رسید. اسلام میگوید «لا ضرر و لا ضرار». کسب سود به قیمت
ضرر رساندن به دیگران، ممنوع است. حاکمیت به خاطر دفاع از منافع و مصالح عمومی، میتواند بلکه باید، سوداگریهای «ضرار محور» را محدود و سرکوب کند.
7) در کنار تغییر ساز و کارهای فسادخیز اقتصادی، اقدامات قضایی و امنیتی برای سلب امنیت از التهابافکنان بازار، یک ضرورت فوریتدار است. ️اکنون بسیاری از عناصر مخرب بازار در دو حوزه رسانهای و میدانی، احساس امنیت میکنند و حال آن که به معیشت مردم و ثبات کشور -به نیابت از اتاق جنگ اقتصادی دشمن- ضربه میزنند. اگر واقعیت میدان، جنگ اقتصادی است، نباید بر بازیگران این جنگ ناجوانمردانه که سفره و معیشت مردم را ناامن میکنند، رحم کرد. ساماندهی فضای رسانه به مفهوم «قانونمند، شفاف، مسئولیتپذیر و صادقانه کردن آن»، از نان شب واجبتر است و میتواند در ارتقای همه شاخصهای اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، نقش منحصر به فردی ایفا کند. در ادای این مسئولیت نباید از هیاهوی بدخواهان و جیغ انبوه رسانهها و پادوهای دشمن ترسید.
8) روند اخیر التهابات اقتصادی، در بستر اغتشاشاتی که از اواخر شهریور ماه کلید خورد، شکل گرفت. رادیو فردا ارگان سازمان سیا اوایل آبان ماه گذشته، گزارشهایی را با عنوان «جهش ۱۶ درصدی نرخ دلار از آغاز اعتراضات» و «رکود ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازار لوازم خانگی؛ اعتراضات اخیر بر رکود بازار دامن زد» منتشر نموده و از این که برخی کسب و کارها و واحدهای تولیدی دچار رکود شده و قیمت دلار افزایش یافته، ابراز خوشحالی کرد. میتوان گفت التهابات اخیر اقتصادی، انتقام دشمن سرشکسته خارجی و پادوهای سیاسی، اقتصادی و رسانهای آن، از ملتی است که در مقابل فتنه و جنگ پیچیده جا نزدند، بلکه با درخشش بهنگام در سلسله راهپیماییهای ضد فتنه و به ویژه 22 بهمن حماسی، نقشه دشمن را نقش بر آب کردند. این عقبه قوی مردمی، به تعبیر رهبر حکیم انقلاب در دیدار با خبرگان، «حجت را بر مسئولان» تمام کرده و حالا مسئولیت مدیران است که برای صیانت از زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه مردم، به میدان بیایند.
9) تحمیل تورم و فشار اقتصادی به مردم، از جنس فحاشیهای سیاسی چند ماه قبل نیست که اجزای نظام مجاز به تحمل، یا اغماض و عفو باشند. آنجا ضمن استثنا کردن مجرمان جنایتکار و خیانتکار، سعه صدر در قبال متهمان غافل و بیخبر روا بود و اعمال شد. اما اینجا پای حقوق مردم به ویژه طبقات پایین جامعه در میان است و دستگاههای مسئول باید با قاطعیت، از معیشت مردم در مقابل اشرار و تروریستهای اقتصادی- سیاسی دفاع کنند. سنگینی فشار تورم معمولا روی دوش طبقات پایین میافتد. توده نجیب و غیور مردم باید احساس کنند دستگاهها پشتوپناه آنها در برابر زالوصفتان هستند و در این صورت، خود پشتوانه اصلی برای مبارزه با تروریستها و اخلالگران دانه درشت خواهند بود. در این میان، کوتاهی در مبارزه هوشمندانه و قاطع با شبکه تحریفگر، شایعهپراکن و هراسافکن در حوزه رسانه، جمع کردن بساط جنگ ترکیبی و اقتصادی دشمن را به تاخیرانداخته است. خداوند از این شبکه به عنوان منافقین و «مرجفون» یاد میکند. «مرجفون» کسانی هستند كه با شایعه سازی، انتشار اخبار بيپايه و ايجاد ترس و اضطراب، جام
انسان شناسی ۲۱۸.mp3
10.52M
#انسان_شناسی ۲۱۸
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
شما با فلانی و فلانی و فلانی فرق دارید!
مسیری رو هم که شخص شما برای رشد انسانی باید طی کنید، با همهی آدما فرق میکنه!
شما باید قدرت تشخیصِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده) خودتون رو داشته باشید! وگرنه محاله به موفقیت برسید!
@ostad_shojae