شرکتهای دارویی با بیشترین بهرهوری در دنیا کدامند؟
براساس گزارش فیرس فانا به نقل از فارما، این ۱۰ شرکت برتر عبارتند از:
۱- بیونتک، ۳۰۸۲ کارمند، ۲۲/۴۵ میلیارد دلار درآمد، ۷/۲۸ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۲- مودرنا، ۲۷۰۰ کارمند، ۱۸/۴۷ میلیارد دلار درآمد، ۶/۸۴ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۳- گیلیاد ساینسز، ۱۴ هزار کارمند، ۲۷/۳۱ میلیارد دلار درآمد، ۱/۹۵ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۴- رجنرون، ۱۰۳۶۸ کارمند، ۱۶/۰۷ میلیارد دلار درآمد، ۱/۵۵ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۵- بریستول میرز اسکوییب، ۳۲۲۰۰ کارمند، ۴۶/۳۹ میلیارد دلار درآمد، ۱/۴۴ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۶- بایوژن، ۹۶۱۰ کارمند، ۱۰/۹۸ میلیارد دلار درآمد، ۱/۱۴ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۷- ابوی، ۵۰۰۰۰ کارمند، ۵۶/۲ میلیارد دلار درآمد، ۱/۱۲ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۸- امژن، ۲۴۲۰۰ کارمند، ۲۵/۹۸ میلیارد دلار درآمد، ۱/۰۷ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۹- فایزر، ۷۹ هزار کارمند، ۸۱/۲۹ میلیارد دلار درآمد، ۱/۰۳ میلیون دلار به ازای هر کارمند
۱۰- ایلای لیلی، ۳۵ هزار کارمند، ۲۸/۳۲ میلیارد دلار درآمد، ۸۱۰ هزاردلار به ازای هر کارمند
Join us:
🆔 @MolBioMed
جوگیری هم حدی داره!
این از ادعاهای رنگارنگ واکسن سازان داخلی و دولت های کم سواد ما در حمایت از بیش از ده شرکت برای ساخت واکسن کرونا، این هم از هند و بقیه کشورها که میلیونها دز واکسن کرونا تولید کردند و الان ناچارند دور بریزند! همه را جو گرفت...
خوب است مسئولان محترم ستادهای زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک راه متعادل و حدوسط را در نظر بگیرند. نه به آن زمانی که از هیچ تحقیق کلیدی و محصول محور حمایت نمیکردند و نه به زمان کرونا که همه بودجه پژوهشی و بخشی از بودجه سلامت و غیرپژوهشی را هم قربانی ساخت واکسنهای کرونا کردند. بنده جز طرفداران سرسخت تولید داخلی از جمله تولید واکسنها و محصولات تشخیصی-درمانی و داروهای داخلی هستم، اما آیا واقعاً حمایت از دو سه شرکت واکسنساز کافی نبود؟ حتماً باید از ده دوازده شرکت واکسنساز حمایت های سنگین مالی میشد؟
الان خود دولت هم دیگر واکسنهای اینها را نمیخرد! مردم هم دیگر یا کرونا نمیگیرند یا اگر هم بگیرند، یکی دو روزه معمولاً خوب میشوند و در نتیجه علاقهای به تزریق دوباره واکسن کرونا ندارند. خلاصه سیاستگذاری سلامت، مهم است. | مرادی
Join us:
🆔 @MolBioMed
🔹 ۱۰ داروی مهم که در سال ۲۰۲۲، انحصار خود را از دست میدهند
▫️رولیمید (Revlimid)، شرکت بریستول میرز اسکوییب، ملتیپل مایلوما، مارس ۲۰۲۲
▫️لوسنتیس (Lucentis)، شرکت رُش، دژنراسیون ماکولای مرطوب مرتبط با سن، ژوئن ۲۰۲۲
▫️ویمپت (Vimpat)، شرکت UCB، تشنج پارشیال آنست، مارس ۲۰۲۲
▫️آلیمتا (Alimta)، شرکت ایلای لیلی، مزوتلیومای بدخیم پلور و سرطان ریه سلول غیر کوچک غیر سنگفرشی، فوریه ۲۰۲۲
▫️رستاسیس (Restasis)، شرکت ابوی، التهاب چشمی مرتبط با کراتوکونژونکتیویت سیکا، فوریه ۲۰۲۲
▫️ولکید (Velcade)، شرکت تاکدا، ملتیپل مایلوما و لنفوم سلول گوشته، مارس ۲۰۲۲
▫️واسوستریکت (Vasostrict)، شرکت اندو اینترنشنال، دیابت بیمزه، ژانویه ۲۰۲۲
▫️ابراکسان (Abraxane)، شرکت BMS، سرطان پستان، سرطان ریه سلول غیر کوچک، سرطان پانکراس، مارس ۲۰۲۲
▫️پراداکسا (Pradaxa)، شرکت بوهرینگر اینگلهایم، فیبریلاسیون دهلیزی، ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریه، ژوئن ۲۰۲۲
▫️کومبیگن (Combigan)، شرکت ابوی، گلوکوم، ژانویه ۲۰۲۲
منبع: شتابدهنده هنام
Join us:
🆔 @MolBioMed
🔺۹ مولکول جدید، وارد فهرست رسمی دارویی ایران (IDL) شدند
Join us:
🆔 @MolBioMed
🔺آلزایمر، بیماریای که تاکنون (تقریباً) همه داروها را شکست داده است!
✍ یک داروی دیگر (از شرکت رُش)، در #فاز_سه کارآزمایی بالینی برای درمان بیماری آلزایمر شکست خورد تا شکستناپذیری بیماری آلزایمر ادامه پیدا کند.
لینک خبر از فیرس بایوتک:
https://www.fiercebiotech.com/biotech/roches-anti-amyloid-antibody-gantenerumab-fails-phase-3-alzheimers-trials
Join us:
🆔 @MolBioMed
با سلام و درود
احتراماً به اطلاع شما عزیزان میرساند که کانال «زیستپزشکی مولکولی: از تشخیص تا درمان»، در برنامه ایرانیِ ایتا راهاندازی شده است. لطفاً ما را در ایتا دنبال بفرمایید:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2374762744Ce89276c979
بعد از ورود به کانال، روی join ضربه بزنید تا عضو شوید 👍
Join us:
🆔 @MolBioMed
❇️ سازمان غذا و دارو برای واردات ۴۲ قلم ماده موثره دارویی فراخوان صادر کرد.
فهرست مواد موثره دارویی در عکس پیوست ☝️
Join us:
🆔 @MolBioMed
❇️ سازمان غذا و دارو برای واردات ۱۷ قلم #دارو، فراخوان صادر کرد.
فهرست داروها، در عکس پیوست ☝️
Join us:
🆔 @MolBioMed
❇️ پیشرفت داروی پارکینسون به فاز سه!
شرکت دارویی بایوژن با مشارکت دِنالی تراپیوتیکس، فاز سه کارآزمایی بالینی یک داروی ضد پارکینسون موسوم به BIIB122 را آغاز کردند. این دارو، یک کوچک مولکول است که پروتئین LRRK2 را که به کرات در بیماری پارکینسون جهش مییابد، مهار میکند. حدود دو دهه است که دانشمندان به دنبال یافتن یک داروی موثر برای مهار این پروتئین هستند!
Join us:
🆔 @MolBioMed