eitaa logo
💠کانون‌ملا‌فتح‌اله-مسجدتمنایی💠
216 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
356 ویدیو
50 فایل
✴کانال‌رسمی‌کانون‌فرهنگی‌هنری‌ملافتح‌اله نذرفرهنگی ۶۰۳۷-۹۹۱۷-۷۶۷۵-۶۷۲۲ چله کش-ملی 09353206415 @admin_kanon_masjed 🔸️ #کانون_فرهنگی_هنری_ملافتح_الله #مسجد_مرحوم_تمنایی 🔰خیابان شهیدشمس آبادی کوچه شهیدرضاییان مسجدمرحوم تمنایی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 💫چه طور با متربی ارتباط افقی داشته باشیم ؟ ◀از جمله راه‌كارهای دیگر ایجاد ارتباط افقی، ساختن ، دوستی و صمیمیت است. 🌷 امام علیه‌السلام گام‌های ارتباط عاطفی خود را در برخی از بخش‌های این نامه، با به كارگیری واژه «یا » برداشته‌اند. 👈این واژه 12 یا 13 بار در این نامه تكرار شده است. 🌹 واژه «یا بنی» در زبان و ادبیات عرب برای «تحبیب» یعنی ابراز و جلب محبت و یا جلب گرایش‌های عاطفی به كار برده می‌شود. 👆امام علیه‌السلام می‌توانستند بگویند: «ای پسرم» یا «ای بزرگ شده من» یا واژه‌ای كه هیچ پیامی عاطفی در برنداشته باشد به كار برند، ولی ایشان ظریف‌ترین ارتباط عاطفی را با فرزند خود، این چنین برقرار می‌كنند. 🌺 ای دل‌بندم، ای عزیزم، ای كسی كه دوستت دارم... 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
(ع) 📖 قرآن بیاموز و با قرآن باش 💢در باب یادگرفتنی ها، حضرت می فرمایند: «بر آن شدم که ابتدا به تو قرآن بیاموزم و تو را از ترجمان و تأویل آن آگاه کنم» ⚡مگر راهکاری روشن تر از این هم داریم؟ 📖آموزش قرآن به کودک و نوجوان مسئله ای است که باید به آن توجه کرد و برایش وقت گذاشت و البته حفظ قرآن تنها یکی از راه های آموزش آن است. 🌀 آشنایی کودکان و نوجوانان با ، ، اما و اگرها و باید و نبایدهاست که در ذهن او یک نقشه راه ترسیم می کند و تربیت کلی او را به عهده می گیرد. ❌بنابراین از این امر مهم به هیچ وجه غافل نشوید. 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
💯برای لذت بردن از زندگی چکار باید بکنیمجواب:یاد مرگ را در زندگیمون زنده بکنیم یاد مرده زنده را احیا میکنه توضیح👇👇 5حقیقت مربوط به مرگ حقیقت اول درباره مرگ ۱_قال الحسین علیه السلام فماالموت الاقنطره وانما تنقلون من دارالی دار 👈مرگ شما پایان زندگی شما نیست بلکه آغاززندگی شماست شما بامرگ نمی میریدبلکه زنده می شویدمرگ فنا نیست بلکه بقاست این حقیقت رامتاسفانه مردمان باورندارند ازدیدگاه اسلام ما6عالم راپشت سرمی گذاریم 1-عالم ذر2-عالم اصلاب(پدران) 3- عالم رحم(مادران) 4- عالم دنیا 5- عالم برزخ 6- عالم قیامت ما آدم ها نیامده ایم که بمیریم آمده ایم که بمانیم وبه ابدیت وجاودانگی ملحق بشویم اصلا مرگی درکارنیست فقط یک نقل وانتقال است امام حسین علیه السلام می فرماید اگر شما بروید وشگفتیهای عالم برزخ راببینیدهرگز دوست نداریدبه عالم دنیا برگردید آنقدر دیدنیها وزیبائیها زیاداست به عنوان مثال چه کسی دوست داردازعالم دنیا به عالم رحم برگردد دنیا محدوداست ومانامحدودولذانمی توانددنیای محدودمارا اشباع  کندمرگ تولددوباره وآغازنوین است . حقیقت دوم درباره مرگ ۲_ قال الحسین علیه السلام -انتم ذائقون الموت شما مرگ رامی چشیدوازبین می بریدنه اینکه مرگ شما رابچشدوازبین ببردشما که یک لیوان آب می چشیدشما چشنده هستیدوآب رامی خوریدوازبین می بریدنه اینکه آب شما راازبین ببرد آنحضرت استنادفرمودبه آیه شریفه کل نفس ذائقه الموت نفرمودکل موت ذائقه النفس لذا به مافرمودندیک بارمرگ رابچشیدکه دیگرمرگ به سراغ شمانیایدوبه ابدیت وجاودانگی منتقل شوید. حقیقت سوم درباره مرگ 3- امام حسین علیه السلام می فرمایدهی امروجودی ولاعدمی بعداستنادفرمودبه آیه شریفه هوالذی خلق الموت والحیاه مرگ جزء آفرینش خداوندمتعال است ازمقوله عدم نیست بلکه وجودی است اگرمرگ عدم بودونیست شدن قابل خلقت نبودکه خداوندآن را بیافریندبرعکس آنچه که درذهن ماست ومرگ راعدم ونیستی می پنداریم . 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
حقیقت چهارم درباره مرگ 4- امام حسین علیه السلام درهمین خطبه معادیه فرمودانتم فیها ولستم منها . تعبیربسیارزیبا ولطیفی است قبول کنیدشما انسانها دردامن طبیعت هستیدولی مال طبیعت نیستیدبلکه شما مال عالم بالاهستیدعالم ملکوت -دریک سیرنزولی ازعالم ملکوت نزول کردیدو افتادید در دامن طبیعت پس ازچندصباحی در دامن طبیعت دریک سیرصعودی دوباره برمی گردیدبه موطن اصلی خودتان ما زبالاییم وبالا می رویم /مازدریاییم ودریا می رویم بله جمادات -نباتات -حیوانات مال عالم طبیعت هستنداماتوی انسان اشرف مخلوقاتی وخلیفه الله ومال ملکوت هستی درواقع مادراین جا غریب هستیم مال عرش هستیم نه مال فرش بی خوددل بسته ایم به دنیا حافظ اشعاری داردکه ادیب نیشابوری می فرماید دوباردرخواندن این اشعاردرعمرم بی هوش شدم وآب به صورتم زدندکه به هوش آمدم حجاب چهره جان می شودغبارتنم /خوشا دمی که ازاین چهره پرده برفکنم چنین قفس نه سزای چومن خوش الحانست /روم به روضه رضوان که مرغ آن چمنم تورازکنگره عرش می زنندصفیر/ندانمت که دراین دام گه چوافتادم من ملک بودم وفردوس برین جایم بود/آدم آورددراین دیرخراب آبادم اگرآدم وحواترک اولی نمی کردندجای من عالم طبیعت نبود. حقیقت پنجم درباره مرگ 5- امام حسین علیه السلام می فرمایدچرا شما ازمرگ می ترسیدوحال آنکه نبایدبترسیدعلت ترس شما سه چیز است یک -لاتعرفون حقیقه الموت اگرحقیقت مرگ رامی دانستید اصلا نمی ترسیدید حقیقت مرگ این است که فماالموت الاقنطره وانما تنقلون من دارالی دار دو- شدت وابستگی انسان به دنیا علت ترس ازمرگ است انسان هرچه وابسته ترباشدترس اوازمرگ بیشتراست مثلا این چسب زخم گاهی به پیشانی یاکف دست زده شده است بازکردن آن راحت است اما اگرهمین چسب زخم برروی پشت دست که موداردزده شده باشدکندن آن بسیاردردناک خواهدبود آدم هایی که به این دنیا گره خورده اندن کندن آنهاازدنیا خیلی سخت است. سه - چون شما می دانیدکه راه بسیاردورودرازی رادرپیش داریدولی زادوتوشه ای نداریدلذاحق داریدکه ازمرگ بترسید. بخشی ازسخنرانی حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمیان ازحضرت ابوذرسوال شدچراما ازمرگ می ترسیم آن بزرگوارفرمود چون عمرتم الدنیا وخربتم الاخره چون دنیایتان راآبادوآخرتتان راخراب کرده اید لذاازمرگ می ترسید.   🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
84 84 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أولئِکَ لَهُمُ الْأمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ؛ [۱] كسانى كه ايمان آورده و ايمان خود را به شرك نيالوده اند، برای آنان آرامش است و ايشان راه يافتگان اند. ✍مقدمه آرامش، گمشده دیروز و امروز انسان است. در متون دینی، به ویژه قرآن و روایات اهل بیت-علیهم السلام- این امر جایگاه مهمی دارد؛ به گونه ای که شاه بیت دین، یعنی ، از ریشه به معنای گرفته شده است. 🔻بشر امروز با خلأ معنویت و آرامش دست وپنجه نرم می کند و برای رسیدن به این گمشده، به هر وسیله ای دست می زند. 🔻رشد عرفان های کاذب و نوظهور، مصرف روزافزون مواد مخدّر و قرص های آرام بخش، تولید و تکثیر کتاب ها و نرم افزارهای روان شناختی، همگی دلیل روشنی بر این و و است. 🔹به راستی مشکل از کجاست؟ 🔹علت نگرانی ها، اضطراب ها و تشویش های روزافزون بشر چیست؟ 🔹 اصولاً آرامش چیست و منشأ آن کجاست؟ 🔹عوامل و موانع دستیابی به آن چیست؟ 🔹 راه رسیدن به آرامش کدام است؟ ❌اینها پرسش هایی است که این نوشتار می کوشد به اختصار به آنها پاسخ گوید. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✍ادامه دارد 📚سید علی هاشمی علی آبادی 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
💢 📝 ۲. مددرسانی شناختی متربّی نوجوانی دورانی است كه در آن بسیاری از قابلیت‌ها و توانایی‌های متربی ناشكفته است؛ 🔄هنوز آنان نوش و نیش دنیا، تلخ و شیرین، و سرد و گرم زندگی را نچشیده‌اند و برای پوییدن راه زندگی آینده و درک از خود و بایدها و نبایدها، نیازمند آگاهی‌های بی‌شماری هستند. ِ 💢معمولاً برای به دست آوردن اطلاعات، دو راه اساسی وجود دارد: . روش و خطا: برخی از دانشمندان علوم طبیعی می‌گویند : بهترین راه تسخیر و مهار طبیعت و منابع طبیعی، بهره‌برداری از روش آزمون و خطا است، رفتن به سمت طبیعت و امتحان كردن گزینه‌های احتمالی و به دست آوردن بهترین راهی كه جواب بهتری می‌دهد. 👦 متربی را در معرض امتحانات الهی قرار دهیم و مورد بررسی قرار دهیم. 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
(ع) 👦 مسئولیت خودت را داشته باش 📨 از همان ابتدای نامه، حضرت به فرزندشان توصیه می کنند که حواس خود را کاملا معطوف به خود کند و فراموش نکند که در قبال خودش مسئولیت بزرگی دارد 👈👤 و آنقدر این مسئولیت، بزرگ و وقت گیر است که زمانی برای توجه به عیب و نقص دیگران پیش نمی آید؛ «فهمیدم که من پیش و بیش از آنکه مسئول مردمان باشم، وظیفه دار هستم و بر این دریافت و دغدغه ام عقل نیز صحه گذاشت و تکلیفم را بی هیچ پرده و پیرایه روشن ساخت»، ❌«در آنچه نمی دانی دخالت نکن»، ❌«سخنی را که وظیفه نداری نگو»، ❌ «و نگو آنچه نمی دانی، هرچند کم باشد آنچه می دانی»؛ ⚡⚡در این نکات، بسیار حرف نهفته است. 👥 این سخن می تواند هم سرلوحه تربیت خود ما و هم تربیت فرزندمان باشد. این نکات، بر اهمیت پرورش عقل و عقلانیت در روابط فردی و اجتماعی صحه می گذارد. ✅ کافی است خودمان به عنوان والد، به این چند فراز عمل کنیم و حواسمان بیشتر از هرچیز پی اصلاح و تربیت خودمان باشد، آن وقت است که فرزند ما همانگونه می شود که . 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹
85 85 🌹گروه قرآنی-تربیتی عین الحیات🌹