eitaa logo
منتظران حضرت مهدی عجل الله 313
694 دنبال‌کننده
7هزار عکس
13.3هزار ویدیو
27 فایل
💚کوچکترین دعا برای بزرگترین آرزو💚 اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج به خاطر راحتی مخاطبین کانال ، تبادل نداریم کپی و استفاده از مطالب کانال به عشق آقا صاحب الزمان حلالت رفیق ارتباط با خادم کانال https://eitaa.com/montazerlmahdi_313
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─ ‌○◁ ۞كلَُّمَا أُلْقِىَ فِیهَا فَوْجٌ سَأَلهَُمْ خَزَنَتهَُا أَ لَمْ یَأْتِكمُ‏ْ نَذِیرٌ.. قَالُواْ بَلىَ‏ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَكَذَّبْنَا وَ قُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِن شىَ‏ْءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فىِ ضَلَالٍ كَبِیرٍ.. وَ قَالُواْ لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فىِ أَصحَْابِ السَّعِیرِ..ملک 8تا 10 ❍ هرگاه که گروهى در جهنم انداخته می شوند، نگهبانانش از آن ها مى ‏پرسند.. مگر بیم‏ دهنده ‏اى برای شما نیامد؟ جواب می دهند.. چرا؛ آمد ولى ما او را انكار كردیم و گفتیم: خدا هیچ چیز نازل نكرده است و شما بیم‏ دهندگان هم در گمراهى بزرگى هستید. ❏ آنگاه مى‏ گویند.. اگر ما به دعوت نجات‏ بخش آنان گوش کرده بودیم یا در حقایق خلقت تعقّل كرده بودیم؛ کارمان به اینجا نمی کشید و الان بین جهنمیان نبودیم. ❖‌◁(1)..مراد از « فَوْجٌ » در اینجا همان کفار و فاسقانی هستند که آن ها را دسته دسته وارد جهنم می کنند. ❖‌◁(2).. منظور از «خزنة» در اینجا ملائك ه‏اى هستند كه مامور بر آتشند و انواع عذاب هاى جهنم را تدبیر مى ‏كنند. @Montazranmahdi_313
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─ ۞ وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكاَنُواْ لِجَهَنَّمَ حَطَبًا ..جن 15..ستمگران که منحرفین از جاده عدالتند هیزمان جهنمند. ❖‌◁(3)..این آیه از آیاتی است که با صراحت تمام اعلام می دارد که جهنم و عذاب آن باطن همین گناهانی است که افراد در دنیا خود را به آن آلوده کردند. ❖‌◁(4)..آیه مورد بحث نظیر آیه 24 سوره بقره ° فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاس‏° تبهکاران و ستمگران را هیزم و عامل برافروختگی جهنم معرفی می کند؛ همین کسانی که در دنیا با ظلم و ستم خود آتش گناه و معصیت را در جامعه شعله ور می کردند؛ در قیامت هم هیزم و وقود جهنم شده و با ورودشان هم خود می سوزند و هم آتش دوزخ را شعله ورتر می کنند ۞ سَأَلَ سَائلُ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ..معارج 1..تقاضا كننده ‏اى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد. ❖‌◁(5)..براساس شأن نزولی که برای این آیه از طریق شیعه و سنی به ما رسیده است این تقاضا كننده « نعمان بن حارث» یا «نضر بن حارث» بود كه به هنگام منصوب شدن على علیه السلام به مقام خلافت و ولایت در غدیر خم و پخش شدن این خبر در شهرها، بسیار خشمگین شد و خدمت رسول خدا صلوات الله آمد و گفت: آیا این جریان را از پیش خود به راه انداختی یا اینکه از ناحیه خداوند مآمور به اجرای آن بودی؟ ❏ پیامبر صلوات الله با صراحت فرمود.. از ناحیه خدا مأمور به انجام آن بودم. او که باین سخن بیشتر ناراحت شده بود گفت: خداوندا! اگر این خلافت و ولایت حق است و از ناحیه توست؛ سنگى از آسمان بر ما فرود آور! در این هنگام سنگى فرود آمد و بر سر او خورد و او را به هلاکت رساند. @Montazranmahdi_313
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─ ۝◁ ۞◁(1)..جلو هوای نفس و خواسته های نامشروع دلتان را بگیری..نازعات 40 ۞◁(2)..بدانید که همراه هر سختی، آسانی و راحتی وجود دارد..انشراح 5 ۞◁(3)..نماز را سبک نشمارید و در بجا آوردن عبادات ریاکار نباشید..ماعون 5, 6 ۞◁(4)..به یتیمان محبت کرده و همدیگر را به دادن سهم غذای فقیران تشویق کنید..فجر 17, 18 ۞◁(5)..هرکس به اندازه ذره ای خوبی و بدی انجام داده باشد نتیجه اش را می بیند..زلزال 7, 8 ۞◁(6)..خدا را واقعی بپرستید، حق طلب باشید، نماز را به پا دارید و صدقه دهیدکه این برنامه درست زندگی است..بینه 5 ۞◁(7)..اینگونه نباشید که وقتی از مردم چیزی می خرید، کامل می کشید و وقتی می خواهید بفروشید کم، وزن می کنید..مطففین 2 , 3 ۞◁(8)..هر کس خسیس باشد و خود را بی نیاز از خدا بداند و وعده های خدا را دروغ بداند زندگی سختی خداهد داشت..لیل 8 تا 10 ۞◁(9)..سرمایه عمرتان را می بازید مگر اینکه ایمان آورده، کارهای خوب کنید و یکدیگر را به طرفداری از حق و صبوری سفارش کنید..عصر 2، 3 @Montazranmahdi_313
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─ ‌○◁ ۞ فَأَمَّا الْانسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبىّ‏ِ أَكْرَمَنِ.. وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبىّ‏ِ أَهَانَنِ.. كلاََّ ..فجر 15 تا 17 ❍رهنگامى كه پروردگار متعال انسان را براى آزمایش، اكرام می كند و نعمت می بخشد، او مغرور ‏شده و مى ‏گوید: خداوند مرا گرامى داشته است‏ و هنگامى كه براى امتحان روزى را بر او تنگ بگیرد مایوس ‏شده و مى‏ گوید: پروردگارم مرا خوار كرده‏ است. هرگز چنین نیست كه شما خیال مى‏ كنید. ❖‌◁(1)..در این آیات، مساله امتحان كه معیار ثواب و عقاب الهى است و مهم ترین مساله زندگى انسان محسوب مى ‏شود را مورد بحث قرار داده است. ❖‌◁(2)..نخست می فرماید: انسان این گونه است که چون مورد اکرام الهی قرار گیرد و بر نعمت های او افروده شود ❖‌◁(3).. فورا این اقبال مادی را به حساب تقرب خود نزد خداوند گذاشته و از امتحان بودن این وضعیت موجود، غفلت می کند و نیز هنگامی که برای امتحان، قدری شرایط مادی اش سخت می شود ❖‌◁(4)..بلافاصله این وضعیت پیش آمده را دلیل بر سقوط ارزش خود، نزد خدا دانسته و باز هم به امتحان بودن آن توجه نمی کند. ❖‌◁(5)..در پایان این بخش با کلمه «کَلَّا» هر دو پندار را نفی می کند تا انسان را متوجه خطای در برداشتش کند و به او بفهماند که هر دو حالت برای امتحان اوست. @Montazranmahdi_313
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─ ۞ فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى‏ وَ اتَّقَى‏..وَ صَدَّقَ بِالحُْسْنَى‏..فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرَى‏.. وَ أَمَّا مَن بخَِلَ وَ اسْتَغْنَى‏..وَ كَذَّبَ بِالحُْسْنَی‏..فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْرَى‏.. لیل 5 تا 10 ❍ اما كسى كه ° ثروتش را در راه خدا° انفاق كرد و پرهیزكارى پیشه ساخت و وعده نیكوتر را °كه وعده خدا نسبت به پاداش انفاق و پرهیزكارى است‏° باور كرد؛ پس به زودى او را براى راه آسانى •كه انجام همه اعمال نیك به توفیق خداست‏• آماده مى‏ كنیم و اما كسى كه • از انفاق ثروت‏• بخل ورزید و خود را بى ‏نیاز نشان داد و وعده نیكوتر را تكذیب كرد؛ پس او را براى راه سخت و دشوارى •كه سلب هرگونه توفیق از اوست‏• آماده مى ‏كنیم. ❖‌◁(6)..در این آیات سختی و آسانی و یا اعطای توفیق و سلب توفیق نسبت به انجام کارهای خیر تحلیل شده است. ❖‌◁(7)..ابتدا در مورد صاحبان توفیق سخن می گوید و بعد، علت بی توفیقی عده دیگر را بیان می کند. آنان که توفیق دارند و کار خیر برایشان آسان است. @Montazranmahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعای روز بیست و نهم ماه رمضان 🔹 اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ، يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ. 🔺 خدایا مرا در این ماه با رحمتت فروگیر، و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی های تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان. @Montazranmahdi_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا