eitaa logo
مشفقون
4.3هزار دنبال‌کننده
700 عکس
592 ویدیو
14 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
بوق های رسانه ای خائن... 🔸 پس از استقرار معاويه در شام، بنى اميه به صورت هاى مختلف مردم را فريب دادند تا به جنگ با على(ع) كشاندند و جريانات ديگرى كه همه كمابيش از آن اطلاع داريد. 🔸 به عنوان مثال در ماجراى قتل عثمان، بعضى از آنها بيشترين نقش را در كشته شدن عثمان داشتند. در كتب معتبر تاريخ نقل شده است كه عايشه از كسانى بود كه مردم را به كشتن عثمان تحريك مى كرد و مى گفت «‌اقتلوا نعثلا‌». عايشه، عثمان را «‌نعثل‌» مى ناميد! 🔸 همچنين معاويه از افرادى بود كه علاقه فراوانى به كشته شدن عثمان داشت تا خودش به نان و نوايى برسد چون مى دانست تا زمانى كه عثمان زنده است نوبت به خلافت او نمى رسد. معاويه مى توانست از قتل جلوگيرى كند ولى هيچ عكس العملى نشان نداد. 🔸 اما همين افرادى كه بيشترين نقش را در قتل عثمان داشتند، زمانى كه عثمان كشته شد، فرياد وا عثمانا! سردادند و پيراهن عثمان را عَلَم كردند تا به اين بهانه با على(ع) بجنگند. 🔸 با وجود اين كه امام على(ع) هيچ نقشى در كشته شدن عثمان نداشت و حتى زمانى كه عثمان در محاصره بود و آب را به روى او بسته بودند، اميرالمؤمنين(ع)توسط امام حسن (ع)براى او آب فرستاد. با اين حال، اين شياطين به على(ع)گفتند كه «‌تو قاتل عثمان هستى.» 😔 🔸 تبليغات، غير از اين نيست. به اندازه اى بر عليه اميرالمؤمنين(ع) تبليغات منفى كردند كه مردم شام كه ساده لوح تر از ديگران بودند، باور نمى كردند كه اصلا على(ع) مؤمن و نمازخوان باشد.😢 🔸‌حتى زمانى كه گفته شد على(ع) در مسجد كوفه در حال نماز كشته شده است، آنها گفتند: مگر على نماز مى خواند؟! (1) پ.ن: در همین یک سالی که گذشت، دیدیم که برخی با رسانه هایشان خواستند مرگ مهسا امینی را پیراهن عثمان کنند... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _______________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ بنی امیه در کمین خلافت/ ص21. 💎 @Moshfeghoun 💐
درس بزرگ امام‌ حسین(ع) به ما 🔸 کسی که این سد را شکست و این هشیاری را به مردم داد که هر کس بر مسند حکومت نشست حق حکومت ندارد، امام حسین (ع) بود. 🔸 حاکم باید معصوم باشد و یا به اذن معصوم و طبق احکام خدا رفتار کند. در غیر این صورت حاکم با سایر مردم تفاوتی ندارد. 🔸 کسی بدون چون و چرا اطاعتش واجب است که معصوم باشد و خدا عصمت او را تضمین کرده باشد. افراد دیگری که از طرف معصوم با اذن خاص یا با اذن عام تعیین می شوند، در صورتی اطاعتشان واجب است که طبق احکام شرع عمل کنند و گرنه اطاعت هر اولوالامری واجب نیست... 🔸 اگر امام حسین (ع) چنین کاری را انجام نداده بود، هرگز انقلاب اسلامی ایران تحقق پیدا نمی کرد. انقلاب ما از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) الگو گرفته است. 🔸 اما پس از پیروزی انقلاب، مجددا ریشه های همان سادگی هایی که در توده مردم زمان گذشته بود، در جامعه ما هم شروع به جوانه زدن کرد.😔 👈 روزی معاویه برای این که امام حسین (ع) را وادار به بیعت با یزید کند نزد آن حضرت آمد و با آن بزرگوار به بحث پرداخت. حضرت فرمود: تو می گویی من با کسی که شرابخوار است بیعت کنم؟ معاویه گفت: چرا از مؤمن غیبت می کنی؟ یزید درباره شما چنین سخنانی نمی گوید و از شما غیبت نمی کند! معاویه با چنین کلام و منطقی مردم را فریب می داد. 🔸 امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از یک گناه، بدعت و انکار ضروری دین توسط مسئولی انتقاد شود، می گویند چرا غیبت می کنی؟! این کار موجب تضعیف حکومت اسلامی می شود! ✅ مگر هر شخصی در هر پستی قرار گیرد، آن فرد معادل نظام اسلامی است!؟ 🔸 اگر باب انتقاد از حکام باز نباشد، اساس اسلام از بین خواهد رفت، داستان معاویه تکرار خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتی حاکم بود، امروز استبداد جمهوری خواهد شد! ✅ حضرت سید الشهدا (ع) کسی بود که بنای چنین سنتی را در جامعه اسلامی گذاشت که باید با حاکمی که مخالف دین عمل می کند، برخورد شود. در مرحله اول با موعظه و نصیحت، در مرحله بعد هم از راه های دیگر، تا جایی که اگر حفظ ارزش های اسلامی متوقف بر نثار خون بود، مؤمن باید آمادگی چنین فداکاری را داشته باشد. (1) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _________________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ ص38 و 39. 💎 @Moshfeghoun 💐 ویراستی
یک پیام عاشورا و یک درس از تاریخ 🔸 یکی از عواملی که موجب ایجاد حادثه کربلا شد سست شدن پایه های اعتقادی و مبانی فکری مسلمانان در آن زمان بود. 🔹 اینک ما باید از تاریخ عبرت بگیریم. اگر ما شعار حمایت از ولایت فقیه می دهیم، در صورتی می توانیم به ولی فقیه پایدار باشیم که اولا، اعتقاد ما بر اساس دلیل منطقی و محکم در ذهن ما رسوخ کند. 🔸 باید دلایل وجوب اطاعت از ولی فقیه را به خوبی یاد بگیریم. در غیر این صورت به شبهه مبتلا می شویم و اگر شبهه آمد، ایمان متزلزل می شود و شک جای آن را می گیرد. با وجود شک نمی توان مردانه قدم در راه گذاشت... 🔸 اما اگر چنین تفکری در جامعه ی ما رواج داده شد که این حرف ها، شعارهای احساسی است و جنبه تبلیغاتی دارد؛ آن همان سخن ابوسفیان است که گفت "لا جنة و لا نار".... ✅ به عنوان یک پیام از عاشورا و یک درس از تاریخ بکوشیم مبانی فکری و اعتقادی خود را با تشکیل جلسات مذهبیِ سالم و آموزنده تقویت کنیم و از طرف دیگر بکوشیم ارزش های انقلاب و اسلام را زنده نگاه داریم. (1) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ______________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ما در کدام صف هستیم: سپاه حسین(ع) یا سپاه کوفه؟/ ص72. 💎 @Moshfeghoun 💐
روشنفکرنمایان دینی بخوانند.../ جذب حداکثری یا تغییر دین؟ 🔸 افراد دیگری نیز احکام اسلام را تحریف و ضروریات دین را انکار می کنند و بعد در توجیه کار خود می گویند اگر ما احکام اسلام را آن چنان که هست بیان کنیم جوان های دنیا از اسلام بیزار می شوند! ما حکم اسلام را تغییر می دهیم تا مردم از دین بر نگردند. ✅ باید از ایشان پرسید: از کدام دین؟ هنگامی که شما احکام دین را تغییر دادید، مردم از چه دینی بر نمی گردند؟ آیا از دینی که شما ساختید یا از دینی که خدا نازل کرده است!؟ 🔸 اگر منظور شما اسلام عزیز است، اسلام همان است که خدا نازل کرده است نه آنچه شما می سازید. دینی که شما احکام آن را تغییر دادید تا مردم آن را بپسندند، دین خدا نیست. آن دین، دسته ی ساخت شماست. 🔸 با این وجود شما چگونه بر سر اسلام منت می گذارید که قصد دارید به اسلام خدمت کنید؟ آیا این، خدمت به اسلام است یا خدمت به کفر!؟ (1) پ.ن: اگر ما به دنبال جذب حداکثری هستیم، باید همیشه مراقب باشیم و از خود بپرسیم که جذب حداکثری به چه چیزی؟ کوتاه آمدن از اصول و‌ احکام و‌ ضرورت های دین به بهانه جذب، جذب حداکثری نیست، تحریف دین و باقی گذاشتن اسم دین است نه رسم آن! یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ____________________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ پیام مهم امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا/ ص103. 💎 @Moshfeghoun 💐
14020506000557_Test.pdf
886.4K
متن لایحه جدید عفاف و حجاب با عنوان «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را خواندم. دست مریزاد...👏 🔸 نمی توانم بگویم که لایحه، بی نقص است اما موارد ابهام و اشکالات متعددی که در لایحه قبلی برای بنده وجود داشت، به سه چهار مورد کاهش پیدا کرده است. 🔸 به نظر حقیر، این لایحه (در پنج فصل و هفتاد ماده) مقبول است و باید از آن دفاع کرد. گرچه آن سه چهار مورد ابهام هم باید به دوستان مجلس گفت. (۱) ✅ توقع از جبهه متدین و انقلابی کشور این است که اگر در برابر آن لایحه قبلی، انتقادی جانانه و در مواردی همراه با تندی کردند، در برابر این لایحه هم جهت تصویب و اجرای کامل آن حمایتی جانانه بکنند، مخصوصا که لشکر رسانه ای دشمنِ خارج نشین و دنباله داخلی آن، به شدت در حال هجمه به این لایحه است. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _________________ (۱) به نظر حقیر، مواد ۳۶، ۴۶(تبصره۵)، ۴۹ و ۶۴ دارای ابهام یا اشکال هستند. 💎 @Moshfeghoun 💐
مثل کسی که بگوید من امام حسینی ام ولی نماز نمی خوانم...🤦‍♂ 🔸 آقای خیابانی و‌ پویانفر درست گفتند که آیین عزاداری امام حسین(ع) برای ج.ا.ا و این چهل سال نیست... 🔸 حرفشان درست بود اما کامل نبود... 🔸 چون انقلاب اسلامی و ج.ا.ا ثمره و نتیجه عزاداری برای امام(ع) هست... 🔸 اگر کسی مدعی باشد که امام حسینی هست ولی در عین حال ضد انقلاب باشد، یا امام حسین(ع) را نشناخته است یا دروغ می گوید که امام حسینی است... پ.ن: واضح است که منظورم اصل راه و مبنای ج.ا.ا هست نه تمام اتفاقات ریز و درشت ج.ا.ا که به عملکرد اشخاص باز می گردد... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
این مستند را حتما ببینید... مخصوصا به جوان ها و‌ نوجوان ها نشان بدهید... 🔸 یک قرن با حسین(ع) روایتی از ممنوعیت‌های عزاداری در دوران پهلوی اول... در تلوبیون ببینید 👈 اینجا 🔸 حیف که این مستند، تا زمان محمدرضا را به تصویر کشانده... 🔸 در زمان پهلوی دوم گرچه مردم در ظاهر برای عزاداری آزادی داشتند اما حکومت طاغوتی محمدرضا به روش دیگری با عزاداری مقابله کرد... 🔸 دستورشان به هیئات سه قانون داشت: ۱. علیه شخص اول مملکت سخن نگویند. ۲. علیه اسرائیل مطلبى گفته نشود. ۳. مرتب به مردم نگویند که اسلام در خطر است. و این یعنی نام حسین(ع) آری، اما راه حسین(ع) نه... ✅ قدر ج.ا.ا را بدانیم و به اسم امام حسین(ع) به جمهوری اسلامی لگد نزنیم! یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
این مستند را حتما ببینید... مخصوصا به جوان ها و‌ نوجوان ها نشان بدهید... 🔸 یک قرن با حسین(ع) روای
سلام و عرض ادب در مورد برنامه مهلا از این حقیر سؤال شده بود. در پاسخ نوشته بودم که به نظرم این برنامه یک بعد سیاسی و یک بعد فرهنگی دارد. بعد فرهنگی اش همان است که در پستی خطاب به آقای مطیعی نوشتم(اینجا). در مورد بعد سیاسی اش وعده معرفی یک فیلم مستند دادم. این (اینجا) همان مستند است. لطف کنید هم ببینید و هم به دیگران معرفی کنید. ممنونم یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
متن لایحه جدید عفاف و حجاب با عنوان «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را خوان
نه به آن افراط! نه به این تفریط! 🔸 این سکوتِ عجیب و‌ درد آورِ جبهه انقلابی و متدین کشور(اعم از فرد و‌ گروه و‌ رسانه) در حمایت از لایحه جدید حجاب و‌ عفاف، حقیقتا برای بنده قابل درک نیست... 🔸 بر فرض که این لایحه، دو‌ سه اشکال هم داشته باشد (که دارد و‌ با تذکر قابل رفع است ان شاء الله)، چرا از کلیت آن دفاع نمی کنند!؟ 🔸 آیا بعضی ها فقط موقع انتقاد کردن و بد و بیراه گفتن در میدان هستند؟ 🔸 نه به آن افراط بعضی ها در انتقاد (و‌ بعضا هجمه) به لایحه قبلی و‌ نویسندگانش و‌ نه به این تفریطشان در دفاع از لایحه جدید که متأسفانه بی رحمانه و‌ غیر منصفانه مورد هجمه واقع شده... 🔸 برادر و خواهر گرامی! بسم الله، وقت بگذارید، لایحه را مطالعه کنید(فقط ۱۷ صفحه است!) و‌ اگر آن را مناسب می بینید (که قطعا مناسب خواهید دید) از آن دفاع کنید... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
نوشته بودم که در چهار مورد نسبت به لایحه جدید حجاب و عفاف، ابهام یا اشکال دارم 👈 اینجا 1⃣ مورد اول که مربوط به ماده ۳۶ بود، بحمدالله رفع شد چرا که در آن تصریح به حجاب شرعی شده است و بنده دقت نکرده بودم. 2⃣ مورد دوم مربوط به تبصره پنج از ماده ۴۶ هست که بازدارندگی آن برای بنده ابهام دارد. مخصوصا که دیدیم متأسفانه بعضی از افراد مسؤول در مراکز آموزشی با پدیده بی حجابی همراه بوده و یا نسبت به آن بی تفاوت بودند. 3⃣ مورد سوم مربوط به ماده ۴۹ هست. در تعریف بد پوششی نسبت به بانوان این اشکال وارد است که این تعریف، پوشیدن لباس آستین کوتاه(تا آرنج) برای بانوان را بد پوششی تلقی نکرده و فقط عدم پوشش بالاتر از ساعد دست ها را بد پوششی نامیده است. 4⃣ مورد چهارم مربوط به ماده ۶۴ هست. منحصر کردن(دقت کنید منحصر کردن) امر به معروف و‌ نهی از منکر به حالت رفق و مهربانی، مطابق مبانی شرعی و نظرات فقهای بزرگوار در این مسأله نیست. بله، قطعا رفق و مهربانی در غالب موارد کافی و راهگشا است اما گاهی در برخی موارد، حسب تشخیص مکلف، ممکن است مراتبی از ناراحتی و تحکم و درشتی در چهره یا کلام نیاز باشد. قبلا در مورد وظیفه ما در نهی از منکر و‌ درجات آن نوشته ام 👈 اینجا یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک‌ کلام با مسؤول/ یک‌ کلام با مؤمن انقلابی... 🔸 آقای دولت! آقای قوه قضائیه! آقای مجلس! قدر این جوان های مؤمن، پر انگیزه و انقلابی را بدانید... آقای مسؤول! اگر نبود و نباشد سینه سپر کردن، فحش خوردن و‌ خون‌ دادن همین بچه‌ حزب اللهی های انقلابی در کف میدان، شما نمی توانستی و‌ نمی توانی زیر کولر گازی، روی صندلی مدیریتیِ آن چنانی ات، خودکار بچرخانی و امضا کنی و‌ قُمپز در کنی... 🔸 اگر فکر می کنی با این ندانم کاری ها و غلط کاری ها و‌ دلسرد‌ کردن این‌ جوان ها، صندلی ریاستت پابرجا می ماند سخت در اشتباهی... 🔺 آقا و‌ خانم مؤمن پرانگیزه انقلابی! 👈 اگر با دیدن ندانم‌ کاری های بعضی مسؤولین 👈 اگر از سازشکاری برخی مسؤولین به اسم رأفت اسلامی 👈 اگر از مقتدر نبودن بعضی مسؤولین 👈 اگر از واقعه تلخ و‌ دردناک کتک‌ خوردن ناموس شیعه در کشور شیعه و ... قرار است جا بزنی و مأیوس بشی، یا مؤمن نیستی یا انقلابی نیستی... 🔺 در تاریخ شیعه، این اولین باری نبوده که ناموس ما را کتک‌ زده اند... 😔 این اولین باری نیست که حزب الله مظلوم بوده ولی هیچ موقع جا نزدند و میدان را خالی نکردند... ✅ اصلا هدف دشمن و‌ دنباله ی داخلی اش، جا زدن و‌ مأیوس شدن شما است... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
چون گذارد خشت اول بر زمین معمار کج... 🔸 خود عمر بن سعد به كشتن حضرت سيدالشهدا(ع) علاقه اى نداشت. وى مدت ها در اين فكر بود كه در رى (تهران فعلى) حكومت كند. در اين زمينه گفتگوهايى شده بود. وقتى اين شرايط پيش آمد با او شرط كردند و گفتند: اگر مى خواهى به حكومت رى برسى، بايد بروى و با امام حسين(ع) بجنگى. 🔸 پس از آنكه اين شرط را قبول كرد، باز هم مطمئن نبود كه كار به جنگ بكشد. مى گفت ما سى هزار نفر جمعيت داريم (البته تعداد سپاه او را تا صد و بيست هزار نفر هم گفته اند) وقتى امام حسين(ع) با صد نفر، صد و پنجاه يا دويست نفر بيايد، در مقابل اين لشگر تسليم مى شود، بعد او را مى گيريم و مى بريم نزد يزيد و ديگر به ما مربوط نيست. 🔸 در دهه اول محرم ملاقات هايى با حضرت سيدالشهدا(ع) داشت و سعى مى كرد همين كار را بكند. يك نامه هم براى عبيدالله بن زياد نوشت و گفت الحمدلله كارها دارد به خير مى گذرد، امام حسين(ع) را به كوفه مى آوريم و دستش را در دست امير مى گذاريم، بسيارى از افرادى هم كه با عمر بن سعد بودند، به همين نيت آمده بودند نه به قصد كشتن حضرت سيدالشهدا(ع). 🔸 مى گفتند: وقتى اين جمعيت بيايد، امام حسين(ع) با جمعيتِ محدودش، چاره اى جز تسليم ندارد و او را مجبور به بيعت مى كنيم. ✅ ولى وقتى انسان در مسير غلطى افتاد و حاضر شد كه معصيت كند، به راه خلاف برود و با دشمنان خدا بسازد، كم كم به جايى كشيده مى شود كه خودش هم فكر نمى كرد. اول يك قدم برمى دارد و مى گويد اين چيزى نيست، قابل اغماض است، سپس يک قدم ديگر برمى دارد و كم كم زاويه باز شده و به آنجايى مى رسد كه نبايد برسد. (1) پ.ن: شما هم با خواندن این متن، یاد برجام و مذاکره با آمریکا می افتید؟ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ____________________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ مسلمانان ظاهری/ ص109. 💎 @Moshfeghoun 💐