eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روشن است كه با فراگيرى روش‏هايى كه تا به حال موفق شناخته شده ‏اند، موفقيت يك معلم، تضمين نخواهد شد. صرف داشتن اطلاع از فنون رانندگى، نمى ‏تواند موجب رانندگى شود. در مورد مدّت تعليم به گونه‏اى ثمر بخش و مطلوب، سه جنبه مطرح است: جنبه فطرى و ذاتى‏ كثرت ممارست‏ و ذوق و علاقه‏ و بنابر اين به جز مسأله قدرت فطرى و ذاتى معلمى، بايستى به تخصص، دقت، وجدان كار، ابتكار، علاقه‏ مندى، تلاش، قدرت تحمل، ايمان و نيروى توكّل نيز توجه نمود. پس ابتدا برخى ديگر از خصوصيات‏ يك معلم خوب را برمى ‏شماريم و سپس به پاره ‏اى از روش‏ها، اشاره خواهد رفت. - تواضع علمى و اخلاقى: هر چه ميزان علم و ايمان يك فرد بيشتر باشد، ميزان فروتنى او بيشتر بايد باشد. كبر، صفت شيطان است و اولين‏ معصيتى كه در هستى صورت گرفت ... و معلمى كه مى ‏خواهد انسان‏ها را آموزش دهد خود نبايد تكبر داشته باشد. - شهامت: از اين كه از امرى انتقاد كند نمى ‏ترسد و از اين كه از او انتقاد كنند هم نمى ‏ترسد. - معلم مؤمن، متزلزل، بى ‏حال و كسل‏ نيست. - معلم مؤمن، داراى‏ صبر و حوصله‏ است، از كار و تلاش زود خسته نمى ‏شود. از زير بار انجام وظايف، شانه خالى نمى ‏كند. - معلم مؤمن، اعمال غرض‏ نمى ‏كند، حب و بغض شخصى او را از ميسر حق منحرف نمى ‏سازد. برخورد او با شاگرد از نوع عقده خالى كردن و انتقام گرفتن نيست. صرفاً به بيدار كردن دانش ‏آموز مى نديشد، آن هم با توجه به توانايى و ظرفيت جسمى و روحى وى. - در جنبه علمى و معلومات عمومى مورد نياز دانش ‏آموزان، در چارچوب زمان خود محدود نيست‏، بلكه مى ‏كوشد از گذشته نيز با خبر باشد و از حقايق تاريخى سر در آورد. از سوى ديگر او مى‏كوشد تا از آخرين اطلاعات در زمينه و مسأله مورد نظر با خبر باشد، بدين سان، او هرگز از مطالعه و خواندن، فارغ نيست. - مسائل را سرسرى نمى ‏بيند، به عبارت ديگر از كنارش نمى ‏گذرد، بلكه مى ‏كوشد آن را عميق ببيند. - آزاد فكر و آزاد انديش است‏. از قيود پيش ساخته، پيش داورى ‏ها، اوهام و خرافات بركنار است. - شخصيت زده و شخصيت پرست نيست، در برابر كسى‏ خود باختگى‏ ندارد. عنوان‏هاى پرطمطراق او را از خود بى ‏خود نمى ‏كند، گول عناوين ظاهرى را نمى ‏خورد، زيرا شخصيت‏ها هر قدر بزرگ باشند، احتمال اشتباه درباره ‏شان از بين نمى ‏رود و در آن صورت اشتباه او هم به اندازه او بزرگ خواهد بود. - ملاك تحقيق، حقيقت‏ است نه‏ شخصيت‏. حق‏ را به‏ شخص‏ نبايد سنجيد، بلكه‏ شخص را به حق بايد سنجيد. - به خاطر خودخواهى ‏ها و نظارت شخصى، حق را پايمال نمى ‏كند. ع ص
اما روش‏ ها، بستگى به توانايى ‏هاى خود معلم، سنّ و ظرفيّت جسمى و روحى دانش ‏آموزان، شرايط و مقتضيات زمان و مكان و ... دارد، ولى به طور كلى مى ‏توان مسائلى از اين قبيل را مطرح كرد: - بهترين شيوه آموزش، طرح سؤال‏ در ذهن دانش ‏آموز است. بايد شاگرد را از پل‏ شك‏، عبور داد و به‏ يقين‏ رسانيد. معلم بايستى فرصتى به شاگرد بدهد تا فكر كند و سپس به او كمك كند تا اندك اندك با اشاره ‏هاى معلم به جواب برسد. - كنجكاوى‏ دانش ‏آموز را بايد برانگيخت، نه اين كه سركوب كرد. - قدرت انتقاد از محصل گرفته نشود، آنگونه كه تصور كند دانش ‏آموز مطلوب در نظر معلم كسى است كه هرگز اعتراضى نكند و سخنى بر عليه او نگويد. بايد به شاگرد جرأت و فرصت و امكان‏ داد تا داورى خود را نسبت به مسائل بيان كند، نه اين كه قضاياى اجتماعى را مطابق سليقه معلم تحليل كند. - معلم به محصل، صميمانه تفهيم كند كه غرض، كشف حقيقت‏ است اگر چه بر له يا عليه خود معلم يا شاگرد باشد. اظهار نظر دانش ‏آموز را جدى بگيرد و اهميت بدهد، گرچه غلط باشد تا او احساس كند كه هم قدرت نظر دادن دارد و هم حق آن را. شاگرد نبايد احساس كند كه معلم نسبت به حرف‏ها، حركات و خواسته ‏ها و زندگى او، بى ‏تفاوت است. - معلم از متعلم بخواهد كه از او طلب استدلال‏ كند و برهان بخواهد، امام باقر (ع) به شاگردانش مى ‏فرمود: هرگاه سخنى به شما گفتم از من بپرسيد در كجاى قرآن است و از كجا استخراج شده است. - مطالب معلم، بافته و زاييده‏ تخيل، قياس و تعميم‏ او نباشد. - شخصيت‏ها و قهرمان‏هاى مورد استناد در سخنان را آن چنان كه دوست دارد و خود مى ‏پسندد، معرفى نكند، آنچنان كه هستند، معرفى كند. - مطالب، بر اساس‏ نظم فكرى‏ طرح شوند. نحوه شروع و نتيجه ‏گيرى براى خود معلم مشخص باشد. - در بيان مطالب بر نقل قول و مسموعات تكيه نكند: همه دانشمندان عقيده دارند كه ... مورخان همه نوشته ‏اند كه ... كليه جامعه شناسان مى ‏گويند كه ... اين امر مورد قبول همه روانشاسان است كه ... - در بيان مطالب‏ غلو يا به اصطلاح معمول، چاخان‏ نكند. ع ص
- معلم خوب، تنها زشتى ‏ها را نمى ‏بيند، بلكه‏ خوبى ‏ها و زيبايى ‏ها را هم در نظر دارد. اين كار مگسان است كه تنها روى جراحات، دمل‏ ها و آلودگى ‏ها مى‏نشيند. - افكار و نظرات شخصى‏ را به جاى كسى قالب نمى ‏زند. - در كار نمره دادن، عواطف‏ را دخالت نمى ‏دهد، مهر و كين، خشم و انتقام، او را از مسير منحرف نمى ‏سازد. - ايمان و اعتقاد به مبدأ پاكى ‏ها، حساب‏رسى ‏ها، پاداش ‏ها و كيفرها، اساسى ‏ترين امر در عدالت و عمل معلم است. ع ص
- و بالاخره كاش همه معلم‏هاى ما، به آن درجه از صميميت و ايمان و صداقت مى ‏رسيدند كه شاگرد را حقيقتاً همچون فرزند خود، همراه‏ خود و همگام‏ خود حس مى ‏كردند. درسشان زمزمه محبت بود و فريادشان خطاب به شاگرد اين كه: اى همگام‏ دست‏هايت را با قلم مى ‏فشارم‏ تا تپش ايمان را احساس كنى‏ چشم‏هايت را، با ديدگانم‏ پيوند مى‏زنم‏ تا پلى از اعتماد بسازم‏ به‏ هستى‏ سوگند كه‏ هستيم‏ را در راه‏ هستى دادن‏ نثار خواهم كرد هستيم را در راه هستى دادن‏ نثار خواهم كرد «وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا » صفايى حائرى، على، تربيت كودك، 1جلد، ليلة القدر - قم، چاپ: اول، 1386 ه.ش.
کتاب بررسى/ ع ص /ص : 31 من كسانى را سراغ دارم كه به خاطر پافشارى معلم‏ تعليمات دينى، با آن كه زمينه ‏ى مذهبى داشتند، به بى ‏بند و بارى رو آوردند. آن عملى كه در شناخت و علاقه ‏ى ما ريشه ندارد، جز سنگينى و خستگى و وازدگى و نفرت، ثمرى نخواهد داد.
حضرت در ابتداى حكمت، د مى ‏فرمايند: «النَّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعَالِمٌ رَبَّانِىٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ‏ »؛ مردم سه گروهند: معلم‏، متعلم و آدم‏هاى پرت و خالى‏ كه به دنبال هر صدايى مى‏روند. از دست رفته ‏هايى كه به هر سمتى كشيده مى ‏شوند. «لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ»؛ آگاه نشده ‏اند. «وَلَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ»؛ تكيه گاه محكمى ندارند؛ چون آدمى وقتى كه در خودش و در معرفت و آگاهى و ذهنيتش پناهى نداشت، طبيعتاً در دلش هم پناهگاهى ندارد. آدمى كه در ذهنيتش پناهگاه نگرفت، احساس او، انگيزه ‏هاى او و توانمندى ‏هاى باطنى او هم، ركن وثيق او نخواهند شد. تو با چه علمى مى ‏خواهى احساست را سر پا نگه دارى؟ با چه ترسى با چه حبّى مى ‏خواهى حركت كنى؟ در حالى كه علم به جمال و كمال پيدا نكرده‏اى با چه چيزى مى ‏خواهى پناهگاه خودت را داشته باشى؟ خط انتقال معارف، ع ص/ ص: 28
اگر معلمى قوى و تأثيرگذار باشد، تعلق و وابستگى به او خيلى زود پديد مى ‏آيد، اگر اين معلم‏ هميشه عزيز بماند، تعلق به او و بت پرستى او را احساس نمى ‏كنيم و حقارت‏ها را نمى ‏چشيم؛ چون كسى نيست كه بگويد؛ اما اگر اين معلم‏ به تعارض كشيده شد و كسى او را تحقير كرد يا در رابطه با او گفتگويى را مطرح كرد، اين تعارض باعث آزادى متعلمين مى ‏شود؛ چون در رابطه با او زبان باز كرده ‏اند و بدى‏ها و نقطه ضعف‏هايش را آشكار كرده ‏اند ... در هر حال، متعلم، هم بايد از محدوديت‏ در ديدگاه ‏هايش و هم از تعلق و وابستگى در قلبش و هم از شبهات و شهوات و فتنه ‏ها و هم از بدعت‏ها و وسوسه ‏ها و جاذبه ‏ها آزاد شود. در اين مورد روايات زيادى هست كه اگر كسى اهل تأمل باشد مى ‏تواند حتى با مراجعه به كتاب كافى يا بحار براى همه اين فصول روايات متعددى را به دست بياورد. خط انتقال معارف، ص: 116
🌱حفظ نسل سرگردان‏ يكى از گروه هایی كه بايد حفظ شود، هَمَجٌ رعاع است؛ توده ‏هاى يله و رهايى كه هر نسيمى روى آنها اثر مى ‏گذارد: «يميلون مع كل ريح». بايد اينها را هم از سرگردانى و حيرت و هم از محروميت و محدوديت نجات داد. اينها نمى ‏فهمند، ولى تو نمى ‏توانى رهايشان كنى. اينها را با چه چيزى بايد حفظ كنيم؟ 1️⃣در مرحله اول‏ بايد جوى از محبت و صميميت ايجاد كرد؛ يعنى با اينها نمى ‏شود اول حرف زد. ابتدا بايد با اينها دوست و صميمى شد. بايد با اينها معاشر بود. اينها در برخوردهاى غير مستقيم گيرايى بهترى دارند. 2️⃣مرحله دوم‏ فراهم ساختن اعتماد و امنيت است، طورى كه با تو راحت باشند، درها و پنجره ‏هاى بسته ‏شان را به روى تو بگشايند؛ حتى كليد دلشان را به دست تو بدهند. 3️⃣مرحله سوم‏ دعوت به هجرت است؛ يعنى كسانى را كه رها بودند و تحت تأثير هزار مسأله بودند، با هجرتى كه به آنها مى ‏دهى، از متن بحران‏ها نجاتشان بدهى. مرحله بعدى‏ هم سعى در حوائج اينهاست؛ يعنى بعد از اين كه اينها هجرت كردند و آمدند مدينه، مشكلاتى پيدا مى ‏كنند. دستشان بسته است، ولى نمى ‏شود رهايشان كرد، نمى ‏شود چشم بپوشى و حوائج‏شان را ناديده بگيرى و بگويى خودتان برويد هر كارى مى ‏خواهيد بكنيد! بايد با اينها بود. ✅اگر امكانى ندارى، بايد در صُفّه‏ و در گرفتاري هاشان با اينها بنشينى و سنگ را به دلت ببندى. وقتى ديدند براى خودت سهم بيشترى نگرفتى، راحت‏تر سهم سنگين مسئووليت را به دوش مى ‏كشند؛ ولى وقتى كه ببينند تو خودت در برابر تيرها سرت را پايين مى ‏آورى، آنها نه سر را، كه همه وجودشان را كنار مى ‏كشند، حتى نمى ‏گذارند به ناخنشان آسيبى برسد. ✅✅تو كه آنها را به هجرت كشانده ‏اى، در اين مرحله بايد در حوائج آنها كوشا باشى، نمى ‏شود رهايشان كرد. اينجا ديگر با اصالت برائت نمى ‏شود به جواب اين مسئووليت ‏ها آمد و گفت من تكليف ندارم. من نمى ‏دانم. چشم باز كن تا بدانى! بعد از هجرت بايد ايجاد اخوت بشود، بايد آنها را به هم گره بزنى كه اگر يكى رفت ديگرى به او كمك كند. در اين جو هجرت و غربت آنكه امكانى دارد بهتر بار برمى‏دارد. ✅✅✅وقتى مهاجرين آمدند، رسول آنها را با انصار پيوند دادند و انصار به آنها كمك كردند. آن برادر انصارى به يكى از اين مهاجرين گفت كه من چند همسر دارم، هر كدام كه بهتر است تو در نظر بگير، من به خاطر تو رهايش مى ‏كنم، ثروتى هم دارم، هر اندازه ‏اش را مى ‏خواهى بردار. برادر مهاجرش گفت: «هر دو مبارك خودت باشد. من آدم كوشايى هستم، تنها براى من اعتبارى ايجاد كن؛ چون من را در اينجا نمى ‏شناسند. - استغناى مهاجر و توجه انصار را ببينيد!- اين پيوندها بود كه آنها را به نتيجه رساند. 🌱خط انتقال معارف، ص: 117🌱
✅در 🌱اول حركت 🌱 وقتى مى ‏خواهيد اولين جرقه را بزنيد، بايد به صالح مصلح روى بياوريد، به آنهايى كه اگر بار را ديدند بردارند و تا آخر ببرند و ديگران را هم به اين مرحله برسانند و ياور تهيه كنند. اين در مرحله اول حركت است و در 🌱مراحل بعد🌱 هم نمى ‏شود نيروها را رها كرد، اينطور نيست كه بگوييم آدم‏هاى رها شده و همج رعاع بى ‏خيرند، نه! بايد براى آنها هم بكوشيم. در سوره نصر آمده است: «وَ رَأَيْتَ النّاسَ يَدْخُلُونَ فِى دِينِ اللَّهِ افْواجاً»، اين فوج‏هايى كه فوج فوج وارد دين مى ‏شوند همان هَمَج رعاع هستند كه با باد و با نسيم آمده ‏اند، اما مگر مى ‏شود آنها را رها كرد؟ مگر مى ‏شود براى اينها بعد از آن سرگردانى ‏ها و حيرت‏ها و محدوديت‏ها و محروميت‏ها كارى نكرد و به آنها امكانى نداد؟ اگر بناست كارى براى حفاظت اينها بكنى، بايد جو محبّت و صميميّت‏ را فراهم كنى. بايد اعتماد و امنيت‏شان فراهم شود و در مراحل بعد بايد سعى در حوائج آنها بشود، حتى ايجاد اخوت بشود و پيوندهايى به وجود بيايد. 🌱خط انتقال معارف، ص: 118🌱
😱اين نيست كه ما چيزى را به عنوان اخلاق مطرح كنيم، مسائلى را به‏ عنوان اصول حقه اخلاقى مطرح كنيم، ذكر بگوييم، سرمان را پايين بيندازيم و خيال كنيم اين اخلاق اسلامى و اخلاق دينى است! بعد هم بقيه را نفى و تبعيد كنيم و خيال كنيم كه كار خوب را ما كرديم! مائى كه پسران و دخترانمان از دستمان رفته ‏اند، برادرانمان را ضايع كرده ‏ايم، چه برسد به همسايه ‏ها و همشهرى ‏ها، مايى كه هيچ بارى بر نداشته ‏ايم! ... 🌱خط انتقال معارف، ص: 118🌱
✅اين ناله و فريادى است كه با اكثر رفقا داشته ‏ام و با اكثر آنها اتمام حجت كرده ‏ام. چاره ‏اى نيست كه انسان در اين مرحله وقتى مى ‏خواهد كار كند، اولويت‏ها را در نظر بگيرد. اولويت هم به اين نيست كه فضاى راحت و آسانى زير يك درخت و سبزه‏اى داشته باشى، بعد هم با كسانى كار كنى كه زود بار مى ‏دهند و به نتيجه مى ‏رسند، چه در حوزه چه در دانشگاه و يا هر جاى ديگر ... 🌱خط انتقال معارف، ص: 119🌱
✅اگر بنا شد با كسانى كار كنى كه تمام وقت خود را گذاشته ‏اند و بايد تمام وجودشان را هم بگذارند و استيكال و استظهار و ... هم نداشته باشند، بايد تو هم بار بردارى، او مكلف است كه نخواهد و تو مكلف هستى كه بدهى. تو مكلفى كه بار را بردارى. 🌱تو مكلفى براى كسى كه در صف ايستاده و در خط اول جبهه مى ‏جنگد🌱 امكانات فراهم كنى. او نمى ‏تواند بيايد يك ليوان آب بخورد و برود تير بزند! اين بازى ‏ها كه چه كسى بايد بار را بردارد معنا ندارد، آنكه مى ‏داند مسئوليت دارد، اينها حرف هاى اساسى است كه نمى ‏شود از آنها چشم پوشيد. اين تغيير بايد در نوع تحصيل ما، در مبانى ما، در نوع تبليغ و هدايت ما و در معارف ما بايد تحقق پيدا كند. 🌱خط انتقال معارف، ص: 119🌱
هدایت شده از گامهای تاجرانه زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکار حاج مهدی رسولی 🌺 دلم پرواز میخواد 🌷🏴🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
دعای 15 صحیفه سجادیه ترجمه فدایی.pdf
305K
✨دعای ۱۵ صحیفه سجادیه ترجمه محمدجواد فدایی 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک جایی هم باز بگذارید برای محاسباتی فراتر از مسائل مادّی؛ فراتر از آنچه به عقل انسان میرسد؛ این، رزق لایُحتسب است؛ این همان چیزی است که محاسبه نشده است و به ما میرسد. در دعا میخوانیم: ✨ یا مَن اِذا تَضایَقَتِ الاُمورَ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب اِلَیهِ الاَوهام ؛(۱) 🔺وقتی کارها گره میخورَد، وقتی به حسب ظاهر بن‌بست به وجود می‌آید، گاهی خدای متعال از یک گوشه‌ی این بن‌بست یک راهی باز می‌کند که -لَم تَذهَب اِلَیهِ الاَوهام- هرگز وَهم بشر و اندیشه‌ی انسانی به آن نرسیده بود؛ ‌چنین چیزی وجود دارد . 📆۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ----------------- ✨پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) …مِنْ دُعَائِهِ: همه باهم در این شرایط با دعای رسول‌الله بخوانیم: 🔺يَا مَنْ إِذَا تضايقت الْأُمُورِ فَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ‏ تَذْهَبُ‏ إِلَيْهِ‏ الْأَوْهَامُ‏ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ✨وَ افْتَحْ لأمورنا المتضايقة بَاباً لَمْ يَذْهَبْ إِلَيْهِ وَهْمٌ✨ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 🤲 (۱) 📗 قصص الأنبياء عليهم السلام (للراوندي)، ص: ۳۶۵. 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه، دعا برای مرزداران اسلام 💠 قرائت دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه برای سلامتی و پیروزی قطعی سربازان مقاومت در لبنان و فلسطین 🌙فاطمیه بدون سید حسن نصرالله 😭 🌷🏴🌷
"عضویت رایگان کتابخانه‌ها در هفته کتاب" https://www.iribnews.ir/fa/amp/news/4378780
🌷🌷🌷 👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر و است. ✨مى‏گويند: ۱- يكى از به بزرگ ۱۲ هديه كرد كه بگيرند. ۲- حضرت نمود و را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به ۱۲ درهم تهيّه كرد و آورد. ۳- حضرت هنگامى كه ديد پول‏ها براى خريد يك پيراهن‏ مصرف شده، به على فرمود: آيا مى‏شود اين معامله را اقاله كنى؟ (رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند) من پيراهن ‏تر مى‏خواهم. ۴- على باز مى‏گردد و مسأله را با فروشنده در ميان مى‏گذارد و ۵- او معامله را مى‏كند و على پول‏ها را به نزد پيامبر برمى‏گرداند. پيامبر بزرگ مى‏خواهد ‏هايى بدهد؛ درس‏هايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مى‏شنويم و به گوش مى‏گيريم. ۶- پيامبر در راه به كنيزى برمى‏خورند كه در گوشه‏اى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مى‏كند. درس اول، و بازجويى و اوست، توجه به و و ‏شكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و ۴ درهم پولش را گم كرده و اكنون مى‏ترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد. ۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مى‏آورد و گرفتارى را از و بيرون مى‏كشد و ۸- به راه خود را بازار ادامه مى‏دهد و لباسى به چهار درهم مى‏خرد و در همان‏جا به بَر مى‏كند و به‏ راه مى‏افتد و چه درس‏هايى كه با خود مى‏گذارد! ۹- در برگشت، برهنه‏اى فرياد مى‏زند: آيا كسى مرا مى‏پوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوشش‏ها فرو مى‏ريزند، بپوشاند؟ رسول بزرگ را كه خريدارى كرده بود، در ‏جا بر او مى‏پوشاند و خود باز مى‏گردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مى‏گردد و لباس خود را به او مى‏دهد تا اينكه براى هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درس‏هاى ديگرى است! ۱۰- با ۴ درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مى‏شود. ۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مى‏كند كه هنوز حيرت‏زده ايستاده و مى‏گويد: مى‏ترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مى‏افتد و درِ خانه‌ی مولاى او مى‏ايستد و مى‏گويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ». و چنين بود رسول بزرگ؛ كه تا ۳ مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مى‏كرد و درود مى‏فرستاد و اگر جوابى نمى‏شنيد، باز مى‏گشت. در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مى‏خواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم. حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و كرد. ۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر و شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و ۱۳- پيامبر شكر مى‏كند كه عجب بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد ! ?امالى صدوق، ص ۲۳۸. ۱۴- ✅ در همين و داستان درس‏هايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مى‏توان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و ۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مى‏دهد كه ✨ چگونه مى‏توان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيش‏آمد بيشترين نتيجه را گرفت ۱۶- اما من براى اين درس‏ها ندارم. ۱۷- در حالى كه در وسيله تأمين يك خانواده هست و ۱۸- در جهاز يك دختر هست و ۱۹- بر پوشاك ده نفر هست و ۲۰- در ذخيره يك ماه هست و ۲۱- در ‏ام خوراك يك كاروان هست، ۲۲- باز مى‏گويم: "بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!" ۲۴-🔺اگر روح و و و يا لااقل و ‏دارى و در حوايج و به امور مسلمين در ما زنده مى‏شد، بسيارى از مسائل تأمينى در همين مى‏شد و به كمك فلان كس هم احتياج نمى‏افتاد! ۲۵- درست است كه آنها و مى‏توانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها نيست و گرفتارى آنها است، نمى‏توان همين‏طور و تراشيد. ۲۶- هر كس به‏اندازه ‏ خود بايد بردارد و به ‏كامان برساند، ۲۷- گرچه آنكه و و دارد، زيادترى دارد. ۲۸- هنگامى كه مسلمين درصدر اسلام نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين و و ‏دارى و و يكديگر را داشتند ۲۹- و لااقل و ‏خوار يكديگر بودند و و براى هم! ۳۰- در نتيجه از ، به رسيدند. 📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: ۱۸۷. 🌷🇮🇷🌷
🌱نمونه ای از اموال با برکت را مشاهده کنید: 👇
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
سجاده هدیه ی رهبری است؛ قیمت پایه ۲۰ میلیون تومان ... .
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
انگشتر متبرک سیدحسن نصرالله که ایشان باهاش نماز خوندن. و چفیه اهدایی حضرت آقا دوتاش باهم قیمت پایه 30 میلیون تومان صاحب انگشتر از رفقای عزیز بنده هستند و جزء افرادی که حاج آقا مجتبی خیلی دوسشون دارند. البته من رو هم کمی دوست دارن😀 .
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
موارد قبلی همه فروش رفتند ، قراره امروز واریز کنند. این چندتا هست. دوتا تسبیح هدیه آقاست و یکی هم هدیه ی حاج قاسم است. هر کدوم پایه قیمت ۱۲ میلیون چادرها هدیه ی آقاست پایه قیمت ۱۴ میلیون انگشتر زنانه هدیه ی آقاست پایه قیمت ۲۵ میلیون تومان فرش ۱ متری حرم امام رضا (ع) پایه قیمت ۵۰ میلیون تومان .