eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📙عنوان کتاب: فقه تربیت؛ ضرورت تربیت وحیانی 📝 نویسنده: محمدتقی هادی‌زاده سال نشر: ۱۴۰۲ تعداد صفحات: 108 قطع: رقعی نوبت چاپ: اول ناشر: اخلاق و تربیت قیمت: 88000 تومان 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 🔖درباره کتاب بسیاری از پژوهشگران و فعالان عرصۀ تربیت، دست‌کم یک تعریف اجمالی از «تربیت» در ذهن خود دارند؛ اما تلاش برای آشنایی دقیق و تفصیلی با «چیستی» و «چگونگیِ» آن، و مجاهدۀ علمی و عملی در راه تربیت، در گرو درک عمیق «چرایی» و پذیرش ضرورت آن است. کتاب ضرورت تربیت وحیانی، حاصل کوششی است به همین منظور، با رویکرد فقه تربیتی. در این کتاب، ضرورت تربیت از چهار منظر مختلف و در چهار گفتار مستقل بررسی شده است: • ضرورت تربیت بر پایۀ ضرورت حفظ، استمرار و پویایی انقلاب اسلامی؛ • ضرورت تربیت بر پایۀ ضرورت زمینه‌سازی برای ظهور؛ • ضرورت تربیت بر پایۀ ضرورت جهاد؛ • ضرورت تربیت بر پایۀ هدف‌های بلند. 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 راه های ارتباطی جهت سفارش کتاب: 📞 0994 118 77 27 ☎️ 025-32939259 ارتباط با ادمین:‌ @Admin_Eaep 💬 کانال انتشارات اخلاق و تربیت: eitaa.com/EAEP_IR
📙عنوان کتاب: فقه تربیت؛ مفهوم تربیت وحیانی 📝 نویسنده: محمدتقی هادی‌زاده سال نشر: ۱۴۰۲ تعداد صفحات: 92 قطع: رقعی نوبت چاپ: اول ناشر: اخلاق و تربیت قیمت: 82000 تومان 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 🔖درباره کتاب بسیاری از پژوهشگران و فعالان عرصهٔ تربیت، دست‌کم تعریف اجمالی از «تربیت» در ذهن خود دارند؛ اما کمتر کسی است که از تأمل برای دستیابی به یک نگرش دقیق و تفصیلی دربارهٔ مفهوم تربیت بی‌نیاز باشد. کتاب مفهوم تربیت وحیانی، حاصل کوششی است به همین منظور. در این کتاب، مفهوم تربیت در سه محور زیر و در قالب سه گفتار بررسی و تبیین شده است: • کارکردهای مفهوم تربیت و مشکلات دستیابی به آن؛ • تبیین مفهوم تربیت وحیانی از سه منظر؛ نیازهای انسان، تجربه‌های تاریخی، استعدادها و ساخت انسان؛ • مفهوم تربیت وحیانی از منظر واژه‌های وحیانی مرتبط با انسان و مرتبط با رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم. 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸 راه های ارتباطی جهت سفارش کتاب: 📞 0994 118 77 27 ☎️ 025-32939259 ارتباط با ادمین:‌ @Admin_Eaep 💬 کانال انتشارات اخلاق و تربیت: eitaa.com/EAEP_IR
عباسی ولدی پدیده این روزهای هیئات مذهبی 🔻 گاهی عادت داریم انسان‌هایی که نزدیک مان هستند را قدر ندانیم، کار آن‌ها را ترجمه و تحلیل نکنیم و خیلی ساده از کنار آن عبور کنیم. 🔻 قریب به یک دهه است با نگارش ده‌ها جلد کتاب در زمینه‌های تربیتی به‌تنهایی اندازه یک مؤسسه عریض و طویل کار کرد. متن تولید کرد، منبع و مرجع فکری تولید کرد، به‌سمت ایجاد حرکت کرد هرچند شاید هنوز با آن فاصله دارد. 🔻 فکر کنم آثارش امروز به بیش از 50 جلد رسیده است. آثاری که هم تنوع در محتوا دارد، هم جذابیت در طراحی و گرافیک و هم ایجادکننده نوعی تغییر نگرش در مخاطب است که همه جای مطالعه و دارد. 🔻 اما آنچه امروز اهمیت دارد کاری است که این روزها در قالب شروع کرده است. حرکت او امروز واقعاً ویژه است، جای مطالعه و و تقدیر دارد. به چند ویژگی کار او اشاره می‌کنم: 1️⃣ قبل از منبر استاد برای نوجوانان منبر می‌رود. کاملاً جدی به‌نحوی که بچه‌ها احساس می‌کنند در یک برنامه مهم و اختصاصی خودشان شرکت کرده‌اند. 2️⃣ فعلاً نسبت به محتوای نظر نمی‌دهم شاید نقدی داشته باشم. اما به‌لحاظ قالب، منبر است. این مدل از ارائه منبر به‌شدت برای بچه‌ها جذاب است. 3️⃣ زبان، و بیان به‌شدت صمیمی، دوستانه و دوست‌داشتنی است. این احساس جذابیت دوچندانی برای منبر ایجاد می‌کند. 4️⃣ فضای جلسه با قالب‌های مرسوم متفاوت است. بچه‌ها از اینکه بین منبر صحبت کنند، سؤال بپرسند، شوخی کنند، منعی ندارند و آزادانه در هیئت می‌نشینند. سخنران آغوشش به‌روی اقتضائات این سن باز است. 5️⃣ منبر او، است. سخنران سوال می‌کند، برای روز بعد به بچه‌ها تکلیف می‌دهد تا بنویسند، فکر کنند و بعد جواب خود را به بدهند و درباره آن صحبت کنند. 6️⃣ اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کار بعد از منبر است که می‌آید و ساعتی بین بچه‌ها می‌نشیند و با آن‌ها می‌کند. از سر و کولش بالا می‌روند و با او ساده و راحت گفتگو می‌کنند. این بخش شاید اثرگذارترین قسمت این پکیج است. 6️⃣ اما آنچه کار را ویژه کرده است او در تعامل با بچه‌ها است. افراد زیادی دیدم که کار کودک و نوجوان می‌کنند ولی بسیاری از رفتارها و خنده‌ها و بازی‌ها است. اما عباسی ولدی با همه وجود بچه‌ها را دوست دارد، صادقانه و پدرانه و این را بچه‌ها با وجودشان درک می‌کنند. ♻️ مهم هستند، باید احساس کنند که آن‌ها را مهم می‌دانیم و جدی می‌گیریم. این احساس را به آن‌ها منتقل کنیم و با همین جدیت برای شان وقت بگذاریم. اما با امثال این @taalighat 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞گزارش کوتاه | هیات ثارالله قم ⬅️هیات نوجوانان: سخنرانی حجت الاسلام عباسی ولدی قرائت قرآن و مداحی نوجوانان ⬅️هیات ثارالله: سخنرانی آیت الله میرباقری مداحی: حاج عباس حیدرزاده حـــاج ابــوذر بیوکافــی • ساعت : ۱۶:۳۰ • مدرسه علمیه امام کاظم(ع) 📮جهت مشارکت در ثواب خادمی ، کلیپ را برای قمی ها ارسال کنید 🔰 هیئت ثارالله قم 🆔 @sarallahqom
هدایت شده از بر پا
نقش کودکان در رشد جبهه حق عموما انسانها وقتی با یک کودک مواجه میشوند، پرستیژ و سبک رفتار خودشان را کنار میگذارند و تلاش میکنند با زبان بچه با او حرف بزنند. با محبت نگاهش کنند. حواسشان نیست که عملا تحت تسخیر کودک درآمده اند. اهل معنا یک قاعده مهم را مورد توجه قرار میدهند و آن اینکه کسی یا چیزی که به لحاظ زمان و مرتبه نزدیکتر به پروردگار است، قدرت دارد دیگران را جذب خود کند و تحت تاثیر خود قرار دهد. «علت اينكه أرواح اطفال ، قواى فعاله‌اند اين است كه تأثير از طرف باطن است و طفل قريب العهد به باطن است....، علتش اين است كه صغير به سبب تصرف در كبير فاعل است ، نمىبينى كه طفل به سبب خاصيتى كه در اوست در كبير كارى میكند كه او را از رياستش پايين مىآورد كه كبير با او بازى میكند و به زبان او با او حرف میزند و خود را به پايهء عقل او پايين مىآورد . پس اين كبير در تحت تسخير طفل است و توجه ندارد كه مسخر اوست . سپس ، طفل كبير را مشغول به تربيت و حمايت و تفقد مصالح و انس گرفتن به خودش مىكند تا اينكه سينهء او تنگى ننمايد . همهء اين كارها از فعل صغير به كبير است و اين فعل ، يعنى تصرف صغير در كبير از جهت قوت مقام و مرتبهء صغير است كه حديث العهد به رب خود است....رسول الله ( ص ) خود را در هنگام نزول باران در باران نگاه مىداشت و سرش را برهنه مىكرد كه باران به او اصابت كند و میفرمود كه باران حديث العهد به رب خود است ....پس باران از جهت قرب به رب خود افضل بشر را تسخير كرد . پس باران مثل رسولى... كه وحى به پيغمبر نازل مینمود بود. پس باران به لسان حال و ذات خود رسول را به سوى خود خواند.»(ممد الهمم، حسن زاده آملی،ج۱،ص،۵۳۴_۵۳۶) کودک مظهر لطافت و ظرافت و رحمانیت و محبت است. مهمترین عامل رشد ما از خودگذشتگی است، کودک از خودگذشتگی را ساده میکند و به ما یاد میدهد. او ما را تربیت میکند در واقع. تربیت کودکان بیشتر از دانش نیاز به منش ما دارد او باعث پیوند بیشتر همسران میشود آنها میفهمند چقدر به هم محتاجند. زن مباشرت بیشتری در تربیت دارد و با مادر شدن ناگهان به سرعت شکفته میشود. مرد تازه معنای رزاقیت و مسوولیت را میفهمد. کودک خانواده را دوباره میسازد. هر چه روح ها خبیثتر میشوند از کودک دورتر میشوند. بزرگان ما با کودکان خیلی محشور بودند. ببینیم رفتار پیامبر اکرم و اهل بیت و اهل علم را. «پيامبر صلي الله عليه و آله :اُحِبُّ الصِّبْيانَ لِخَمْسٍ : اَلاَْوَّلُ : اَنـَّهُمْ هُمُ الْبَكّاؤونَ ، وَالثّانى : يَتَمَرَّغونَبِالتُّرابِ وَ الثّالِثُ : يَخْتَصِمونَ مِنْ غَيْرِ حِقْدٍ وَ الرّابِـعُ : لا يَدَّخِرونَ لِغَدٍ شَيئا وَ الْخامِسُ :يُعَمِّرونَ ثُمَّ يُخَرِّبونَ ؛ كودكان را به خاطر پنج چيز دوست مى دارم : اول آن كه بسيار مى گِريند ، دوم آن كه باخاك بازى مى كنند، سوم آن كه دعوا كردن آنان همراه با كينه نيست؛ چهارم آن كه چيزى براى فردا ذخيره نمى كنند، پنجم آن كه مى سازند و سپس، خراب مى كنند(دل بستگى ندارند) .» کودکها به فطرت انسانی نزدیکترند، الهی ترند. کودکان بودنشان در تربیت جامعه موثر است. کودک های بیشتر باعث میشوند باب رحمت و رزاقیت خدا باز شود و دقیقا بر خلاف آنچه فکر میکنیم رشد دارایی ما منوط به آمدن کودکان است. جامعه ای که کودکان بیشتری دارد بانشاط تر و پر عاطفه تر و معنوی تر است. کودکان نماد حقانیت جبهه حقند. تاثیری که کودکان یمن و سوریه و فلسطین و لبنان در پیروزی جبهه حق دارند دست کم نگیرید. آنها نماد مظلومیت حقند. حتی بزرگان معنویت معتقدند روح کودکان مظلوم مدد کننده جبهه حقند. این را ابن عربی در بحث ذبح کودکان زمان موسی ع بیان میکند. «چنانكه در پيش گفته‌ايم شيخ در فص موسوى چند حكمت در اسرار كلمهء موسويه ذكر مىكند . يكى حكمت قتل أبناء بود كه گفته شد و خلاصه اش اين بود كه آن أرواح به موسى پيوستند و موسى كه متولد شد مجموع أرواح أبناء مقتول بود كه آن قواى فعاله بر اثر قرب به رب خودشان موسى را در قتل فرعون و فرعونيان مدد نمودند»(ممدالهمم، حسن زاده آملی، ج۱، ص۵۳۶) ریختن خون حضرت علی اصغر ع به آسمان را از این منظر ببینید و نقش تاریخی او در رشد جبهه حق. در درون جامعه نیز نقش کودکان مظلوم و‌محروم و یتیم و کودکان کار را در تشدید جریان انفاق در جامعه باید متوجه بود. امروز صهیونیستها فیلم هایی میسازند که در ان کشتن بچه ها را تئوریزه کنند فیلم حضرت موسی ع که به تازگی ساخته شده ببینید، فیلمهایی که برای آماده کردن ذهن مخاطب برای قانون شکنی و کشتن بچه ها است ببینید. طرح کودکان زامبی شده و امثالهم را ببینید. روش داعش را شنیده اید که ماشینها خوردنیها و اسباب بازی پخش میکردند تا بچه ها دورشان جمع شوند و بعد منفجر شوند شنیده اید؟ سخنان حاج قاسم و خاطراتش را شنیده اید؟ کودکان هم در نابودی جبهه کفر و هم رشد و پیشرفت جبهه حق فعالند. سرمقاله همشهری @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥۳۰ تیر سالروز شهادت فاتح آسمان‌ عراق در دوران دفاع مقدس، شهید عباس دوران یادش گرامی باد با ذکر صلوات وفاتحه 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
مصرف الکل شایع‌ترین اعتیاد در دانش‌آموزان معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر: 🔹در حوزه دانش‌آموزی ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان دچار شیوع مواد مخدر بودند که اعتیاد در بین دانش‌آموزان هنرستانی بیش‌تر بود و ۰.۱۵ درصد دانش‌آموزان هنرستان شیشه، ۰.۳۶ درصد حشیش، ۰.۹۶ درصد ماریجوانا و ۵.۴ درصد مصرف الکل داشتند. 🔹مدل اعتیاد در دهه اخیر تغییر و سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و به ۱۰ سال رسیده است. tn.ai/2929302 @TasnimNews
Education.pdf
31.19M
📗نسخه الكترونيك كتاب آموزش پرورش آینده تازه منتشر شده و از طرف ناشر در فضاي مجازي منتشر شده است. انشالله مورد استفاده قرار بگيرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️همخوانی شنیدنی مداحی "یکی بود و یکّی نبود" دختران بهشتی شب سوم محرم 1402 با مداحی حاج میثم مطیعی السلام علیک یا بنت الحسین 😭 🌷🇮🇷🌷
آداب حضور کودکان در هیأت.pdf
124K
آداب حضور کودکان در هیأت 🖋فاطمه حاجی‌طاهری‌ها طراحی اولیه و اصلیِ هیأت‌های مذهبی برای بزرگسالان بوده و هست. حضور کودکان در هیأت‌های مذهبی، اگرچه لازم و ضروری است؛ لکن آدابی دارد. اگر حضور کودکان در هیأت بدونِ تمهید مقدمات و لوازم صورت پذیرد، بجای انتقال معارف و محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برجای گذاشتنِ خاطرات خوب و شیرین، برای کودکان تجربه‌ای تلخ و تاریک برجای خواهد گذاشت. متنِ پیشِ رو مجموعه نکاتی است که در ده سال گذشته بر اثر مطالعات تربیتی، و تجربه و مشاهده در هیأت‌های متنوع و متعدد آموخته‌ام. سرفصلهای متن عبارت است از: 🔸حضور با آمادگی قبلی 🔹راههای افزایش ظرفیت کودکان برای ماندگاری بیشتر در هیأت 🔸تغذیه و خوراکی 🔹شاخصه های انتخاب هیأت و مکان مناسب 🔸مهد هیأت 🔹انتقال نسلی فلسفه عزا و بکاء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرانجام وحشی ترین قوم روی زمین چه شد؟ 💠مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام (مشکات اصفهان) 🆔@meshkatesf_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | زمینه‌ساز جنایت کربلا! 🍃🌹🍃 ✅ اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت. @sh_marefat
😔 ازدحامی میانِ گرد و غبار از حرامی و سنگ و شمشیر است نوک سرنیزه‌های بی احساس با تنی زخم خورده درگیر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیئت کجاست؟ جای چیست؟ هیئت شما کجاست؟ قربان آن دل ❤️ بشنوید 👌 آقا 💕 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاعیه آزمون تخصصی ورود به رشته‌های مؤسسه آموزش عالی حوزوی مشکات 📣 قابل توجه متقاضیان رشته تربیت اخلاقی سطح 4 آزمون کتبی تخصصی این رشته، همزمان با آزمون سایر رشته‌های تخصصی، در تاریخ 21 مرداد برگزار خواهد شد. ❇️منابع این آزمون به شرح ذیل اعلام می‌گردد: ۱- کتاب درآمدی بر فقه الاخلاق - امیر غنوی ۲- کلیات رشته تربیت اخلاقی ۳- سه مقاله زیر: الف - تربیت اخلاقی و تربیت دینی تفاوتها و تشابه ها - خسرو باقری ب- چیستی و امکان تربیت اخلاقی - قراملکی ج- مطالعه تطبیقی تربیت اخلاقی کشورهای ایران، چین و آمریکا در عصر معاصر در آموزش عالی نویسندگان: حسن ملکی ذکیا عباسی عباس عباسپور سعید بهشتی منبع: پژوهش های اخلاقی سال هفتم بهار 1396 شماره 3 (پیاپی 27) 👈 فایل منابع فوق در ادامه ارسال می‌گردد. شایان ذکر است مصاحبه‌های تخصصی نیز از تاریخ 28 مرداد الی 3 شهریور برگزار خواهد شد که زمان دقیق مربوط به هر متقاضی به ایشان اعلام خواهد شد. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات سای‍ـــت موسسه بله ایتا
1562053911-9521-177.pdf
530.8K
مطالعه تطبیقی تربیت اخلاقی کشورهای ایران، چین و آمریکا در عصر معاصر در آموزش عالی (مقاله علمی وزارت علوم) درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم) درجه علمی در دسته‌بندی سابق وزارت علوم: علمی-پژوهشی نویسندگان: حسن ملکی ذکیا عباسی عباس عباسپور سعید بهشتی منبع: پژوهش های اخلاقی سال هفتم بهار 1396 شماره 3 (پیاپی 27)
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
بسم الله الرحمن الرحیم امام حسین 💕 علیه‌السلام: 🔺لَاتَتَکلَّمَنَّ فِیمَا لَایعْنِیک فَإِنِّی أَخَافُ عَلَیک الْوِزْر، 🔺ولَا تَتَکلَّمَنَّ فِیمَا یعْنِیک حَتَّی تَرَی لِلْکلَامِ مَوْضِعاً فَرُبَّ مُتَکلِّمٍ قَدْ تَکلَّمَ بِالْحَقِّ فَعیبَ. 🔻درباره چیزی که به تو مربوط نیست سخن نگو زیرا می ترسم به گناه دچار شوی. 🔻درباره چیزی که به تو مربوط است هم صحبت مکن مگر بدانی آنجا جای صحبت کردن است چه بسا گویندگانی که به حق سخن گفتند ولی سرزنش شدند. 📗بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۲۷، ح ۱۰. 🌷🏴🌷