eitaa logo
مسلم مدیا
868 دنبال‌کننده
289 عکس
483 ویدیو
2 فایل
مطالعات جهان اسلام با تأکید بر شناخت اهل سنت ایران مدیریت: مجتبی محیطی/ پژوهشگر و تحلیلگر حوزه فرق و مذاهب/ کارشناس ارشد مدیریت رسانه ارتباط با ادمین: @taha119
مشاهده در ایتا
دانلود
41.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند «ژنرال» کاری از شبکه 3 پیرامون تجزیه بلوچستان جمعه شب سیزدهم آبان، شبکه سوم سیما مستندی را بر روی آنتن برد با نام «ژنرال»؛ روایتی از یک شخص شهرت طلب که دوست داشت اسمی در کند. این شخص که با عنوان امیر منصور آریا شناخته می شد، مدتی در افغانستان به قدرت رسیده بود و از طریق سازمان های جاسوسی آمریکایی اجیر شده بود تا ملت بلوچستان را تشکیل دهد. وی در زمانی که می خواست وارد ایران شود در تور وزارت اطلاعات قرار گرفت و دستگیر شد؛ همزمانی این مستند با آشوب ها در بلوچستان جالب توجه است و هشداری است برای کسانی که به اسم مولوی و مذهب، تحرکاتی در این سرزمین انجام می دهند. خوب است که آقایان مولوی یک بار بنشینند و این مستند را خوب نگاه کنند و از کارهای خود درس بگیرند. برای دریافت با کیفیت این مستند می توانید از تلوبیون آن را تماشا کنید. https://telewebion.com/episode/0x29c6034 @sunninews
شهادت ۴ نفر از کارکنان انتظامی در بمپور 🔹فرمانده انتظامی بمپور سیستان و بلوچستان: در ایستگاه انتظامی و حفاظت جاده‌ای محور ایرانشهر - بمپور حادثه‌ای رخ داد که منجر به شهادت ۴ نفر از کارکنان انتظامی شد. @sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه یکی از علمای اهل سنت کرد است که واقعا پای نظام و جمهوری اسلامی ایستادگی کرده است. شخصیتی که بر اساس انصاف و حق سخن گفته است. گاهی هم از مسئولین و نظام انتقاد کرده است ولی منصفانه نقد کرده است. وی در نماز جمعه پاوه در روز13 آبان، تصریح کرد که در اغتشاشاتی که امروز در کشور رخ داده نقش آمریکا به وضوح مشاهده می شود. آمریکا در همه کشورهای منطقه خیانت کرده است. نفت و گاز آنها را ربوده است و در ایران نیز بیکار ننشسته است. این سخنان به مذاق کانال سنی نیوز خوش نیامده است و ماموستا قادری را ملای حکومتی و درباری نامیده است. البته این نوع نگاه از سوی جبهه دشمن و استکبار طبیعی است. آنان با شعار آزادی به میدان آمده اند؛ اما هر صدایی که بر خلاف دیدگاه آنها از سوی کسی شنیده شود را بر نمی تابند. در پایان لازم است که ذکر شود که از اینگونه علمای اهل سنت دین دار و مذهبی و پرهیزگار کم نداریم. فقط باید خوب نگاه کنیم تا آنها را ببینیم. سیاستی که در دهه های گذشته به آن توجهی نشد و علمای زیادی که دلسوز نظام و انقلاب بودند خیلی مورد توجه قرار نگرفتند؛ در عوض افرادی مورد اقبال حکومت گرفتند که امروز دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند... @sunninews
این تصویر یک دنیا حرف دارد و حکایت از تناقض آشکار سخنان و عملکرد عبدالحمید می دهد. مدتی است که آقای عبدالحمید با موج سواری و استفاده ابزاری از زنان و دختران در حال خودنمایی است. وی خود را مدافع حقوق زن و آزادی زنان معرفی می کند؛ اما این تصویر که امروز دوشنبه 16 آبان توسط کانال عبدالحمید منتشر شده است، حکایت از خیلی مسائل می دهد. امروز جمعی از زنان دانشگاهی و طلبه در حوزه علمیه عایشه با وی دیدار داشتند؛ اما همانطور که در این تصویر مشاهده می شود، تیم مدرسه مکی و شخص عبدالحمید حتی حاضر نیستند تصویر زنان را نشان دهند و همانگونه که مشخص است، یک عکس از پشت سر زنان گرفته شده است و حتی صورت زنان دیده نمی شود. حال چنین شخصی که حاضر نیست تصویر صورت زنان در همین دیدار را منتشر کند، چگونه از حقوق و عدالت مساوی زنان سخن می گوید! ای کاش مقداری کمی برای مخاطب ارزش قائل بود و مخاطب خود را احمق تصور نمی کرد... در جامعه بلوچستان زنان بیشترین ظلم را تحمل می کنند. در هیچ کجای کشور اینگونه به زنان ظلم نمی شود. @sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از قتل یک روزنامه نگار تا مدیریت آشوب آل سعود جنگ همه جانبه رسانه ای شدیدی علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده است که این کلیپ زوایایی از آن را نشان می دهد کار دشمن دشمنی است و این چیز عجیبی نیست ولی عیب کار آنجاست که شبکه های صدا و سیما چرا نمی توانند با آن مقابله کنند. این شبکه ها هم که پول زیادی از بیت المال دریافت می کنند. پس اشکال کار در کجاست... آیا وقت آن نرسیده که یک تحول جدی در رسانه های ما صورت گیرد... # آل_سعود @sunninews
⭕️ وقت گفتگوی جدی درباره مولوی عبدالحمید فرا رسیده؟! ✔️ یادداشت شماره یک ✍️ در هفته‌های پرالتهاب اخیر جنوب شرق، رسانه‌ها و فعالان سیاسی و مجازی در خطبه‌های مولوی عبدالحمید نه تنها کاهش تنش ندیده‌اند، بلکه بالعکس، سیر سخنان او جنجالی‌تر و حتی در پاره‌ای موارد تحریک آمیزتر شد و همزمان در سیستان و بلوچستان جهت اقدامات ضدامنیتی در خیابان‌ها خطرناک‌تر نیز شده است. اینک پس از چند هفته سکوت و مدارای رسانه‌ها و فعالان مجازی، به نظر می‌رسد که در روزهای اخیر مسیر متفاوت شده و بسیاری از آنها چاره‌ای جز سخن گفتن درباره مولوی عبدالحمید و مواضع او نیافتند. جالب است که در همین فاصله کوتاه آغاز پاسخ دادن رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های مجازی به مولوی عبدالحمید، ده‌ها تناقض و خلاف گویی از اظهارات او معلوم شده و خیلی زود، سست و غلط بودن بنیان برخی مواضعش در افکار عمومی به نمایش گذاشته شده است. 🔸اما از سخن گفتن مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در این روزها باید استقبال کرد، او در حال واگویه سخنانی است که سالهاست پشت صحنه برایش گفته‌اند، شنیده و الان به او اینگونه القا شده یا خودش احساس می‌کند که زمان مناسب برای علنی کردن این سخنان فرا رسیده است. به همین دلیل باید همچنان به مولوی عبدالحمید فرصت داد تا هرچه در پس پرده دارد بگوید و ابهامی درباره او و همفکرانش دیگر باقی نماند. او البته کار خیلی از دلسوزان داخل کشور را آسان کرد، همین که خوش گمان‌ترین خواص جامعه و تصمیم سازان نیز دیگر نمی‌توانند اظهاراتش را راحت توجیه و موجه‌سازی کنند و فراتر از خواص در کوچه و بازار، قضاوت مردم عادی نیز درباره او در حال نهایی شدن است، یک اتفاق مهم است. جالب است که برخی ساده اندیشان در همین روزها به قضاوت اشتباه خود درباره خوش بینی افراطی درباره مولوی عبدالحمید اعتراف کرده و تلاش کردند مواضع خود را تصحیح و حتی جبران کنند. این اتفاق مهمی است و مولوی عبدالحمید در حال از دست دادن بسیاری از کسانی است که پیش از این در کشور از او دفاع می‌کردند و الان احساس فریب خوردگی دارند و انگیزه جبران اشتباهات در آنها زنده شده است. 🔸زمان که بگذرد و احساسات کاهش یابد و جامعه فرصت عاقلانه‌تر اندیشیدن به حوادث را پیدا کند، مشاوران مولوی عبدالحمید متوجه خواهند شد که چه بلایی سر او در افکار عمومی کشور آورده‌اند. آنها در حال برداشتن نقاب‌هایی از عبدالحمید در افکار عمومی هستند که تا سالها اثرش نه در محافل تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بلکه اثر بیشترش در صدها محفل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردمی و غیر حاکمیتی باقی خواهد ماند. اشتباه بزرگ مشاوران مولوی عبدالحمید این است که در محاسبات خود این را در نظر نگرفته بودند که قرار نیست همیشه سخنرانی‌ها یک طرفه باشد و سخن گفتن درباره حقایق از سمت مقابل نیز آغاز می‌شود و این بازی دو طرفه خواهد شد. مشاوران عبدالحمید گفتگوی نقادانه درباره او را با بی‌تدبیری به سوژه رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و فعالین سیاسی و اجتماعی تبدیل کردند. 🔸مولوی عبدالحمید خود نیز به اشتباه مشغول کنایه و نیش زدن به خطوطی شد که به صورت طبیعی پاسخ خودجوش نیز در رسانه و فضای مجازی دریافت خواهد کرد و البته این پاسخ‌ها قاعدتاً معلوم نیست با چه شگفتی‌های همراه باشد و به یکباره چه اخبار و تصاویر و پشت‌پرده‌هایی در افکار عمومی به اشتراک گذاشته شود. فرصت جبران مواضع در افکار عمومی برای مولوی عبدالحمید به سرعت رو به پایان است، چون حرف‌های که در روزهای آینده ممکن است گفته شود، آثار و تبعاتش سالیان طولانی برای او در میان افکار عمومی باقی خواهد گذاشت. 🔸🔸در روزهای آینده درباره حوادث زاهدان و پشت‌پرده‌هایش، اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید بیشتر خواهم نوشت؛ ان‌شاءلله ادامه دارد... *مهدی جهان تیغی @sunninews
⭕️ برای تحقق عدالت واقعی درباره مقصران حادثه زاهدان/ سهم مولوی عبدالحمید در آغاز ناامنی‌ها چقدر است؟! ✔️یادداشت شماره دو ✍️در روزهای گذشته برخی از روی ناآگاهی، برخی تعمدا، برخی از سر غرض و برخی نیز برای فرار از مسئولیت التهابات ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان را از پله دوم شروع به روایت می‌کنند. 1️⃣ بسیاری از محققین و یا فعالین رسانه و سیاسی که مواضع علنی مولوی عبدالحمید در این بیش از سه دهه از فعالیت او به عنوان امام جماعت مسجد مکی زاهدان مورد بررسی قرار داده اند، از اولین نتایجی که بیان می‌کنند این است که خطبه‌های او بخشی از تولید و زمینه‌ساز ناامنی در سیستان و بلوچستان است. وقتی بیش از سی سال به مقتداکنندگان خود به صورت مستمر بگویید که دارد به شما ظلم می‌شود، حق شما داده نمی‌شود، حاکمیت تبعیض قائل می‌شود و... طبیعی است که سی سال اینگونه شنیدن، نهایتا واکنش‌های از جنس خشونت نیز تولید خواهد کرد. در این چند هفته هم که گزاره تکراری مولوی عبدالحمید این است که در تمام این 43 سال انقلاب سراسر ظلم و تبعیض بوده است! برای اینکه عمق مساله را درک کنید به تمام محققین و پژوهشگران پیشنهاد می دهم که تمام خطبه‌های نماز جمعه مولوی عبدالحمید را در بیست سال اخیر بررسی کنند و بگویند در طی بیست سال متوالی چند خطبه ایشان بدون اعتراض و تخریب بوده است؟ دقیقا چندتا؟ رقم گفته شده حتما حیرت‌انگیز خواهد بود. البته رقم مذکور تلخ هست ولی در باطنش این پیام را دارد که چکونه یک نظام چند دهه مدام تخریب شده ولی جلوی سخنران گرفته نشده است. این میزان از آزادی بیان و تحمل یک مخالف‌خوان سیاسی در تاریخ معاصر در کدام کشور اسلامی بلکه بالاتر در کدام کشور غربی اتفاق افتاده است؟! 2️⃣ حال برگردیم به پله اول حادثه زاهدان؛ مولوی عبدالحمید طی توییتی اعلام کرد حادثه وفات مهسا امینی توسط مامورین اتفاق افتاده است! وی همچنین در 29 شهریور ماه در حالیکه هنوز تحقیقات رسمی به سرانجام نرسیده، طی اطلاعیه‌ای دیگر بر عدم سابقه بیماری مهسا امینی تاکید و پیشاپیش برخورد با مقصران را نیز مطالبه کرد. جالب است که در آن اطلاعیه ریشه اعتراضات و اغتشاشات را اعدام قاچاقچیان و ادعای کذب کشته شدن متهمان در زندان ها و تشدید فشار بر اقلیت‌ها عنوان و به صورت معنادار از عواقب ظلم کردن هم سخن گفته شده است. مولوی عبدالحمید چند روز بعد در خطبه های اول مهر نیز از پلیسی اداره کردن کشور انتقاد و در بالاترین سطح ممکن سیاه نمایی کردن عملکرد یک حاکمیت، اظهار داشت: «44 سال است که این افسوس در دل ماست که کسی را ندیده ایم که از جانب حاکمیت نظر مرد را بپرسد!» عجیب است که مولوی عبدالحمید به حاکمیتی چنین اتهام و دروغ بزرگی را نسبت می دهد که بیش از چهل بار تاکنون در قالب انتخابات‌های مختلف نظر مردم را پرسیده است و رکوردار در جهان در این زمینه است. او در همین خطبه‌ها و با همان دست فرمان عجولانه و خلاف واقع درباره مرگ مهسا امینی، موضوع تجاوز به دختر بلوچ در چابهار را که هنوز در مراحل تحقیق قضایی بود و به خود او و بسیاری از دیگر علمای اهل سنت در منطقه از شروع این روند اطلاع داده شده بود، مطرح می کند. پس از این خطبه ها التهابات در سیستان و بلوچستان با محوریت خبر تجاوز به یک دختر بلوچ وارد مراحل جدیدی می‌شود. سوال اساسی این است که وقتی مولوی عبدالحمید از فضای التهاب آمیز افکار عمومی درباره احتمال تجاوز به یک دختر بلوچ را خبر داشتند و همزمان از روند رسیدگی به پرونده قضایی نیز مطلع بودند، چرا بازهم این موضوع را در نماز جمعه مطرح و خبر و حواشی آن را دوباره داغ کردند. سوال دوم نیز این است که چرا ایشان از جملات تردیدآفرین درباره پیگیری روند قضایی استفاده کردند؟! اما علاوه بر نماز جمعه، مولوی عبدالحمید یکبار دیگر در قالب یک اطلاعیه جدید، بازهم از واژه های تردیدآفرین استفاده و حتی رای قضایی دلخواه را از دیدگاه خود به نوعی بیان می‌کنند. 3️⃣ پس از داغ شدن دوباره خبر تجاوز به دختر بلوچ و اوج گرفتن احساسات جامعه، نوبت به خطبه‌های حساس جمعه 8 مهرماه می‌رسد. مولوی عبدالحمید در این خطبه های حساس که احتمال ملتهب شدن شهر زاهدان پس از نماز جمعه برای همگان واضح بود، اغتشاشاگران سطح کشور را مردم نامیده و به جای گفتن این واقعیت که ریشه اغتشاشات به دست عوامل خارجی و بر اساس اخبار دروغ درباره علت وفات مهسا امینی صورت گرفته، تماما همه علت اعتراضات را به عملکرد حاکمیت ربط داد! او پس از ایراد سخنان سیاسی تحریک آمیز درباره وضعیت کشور و اغتشاشات، یکبار دیگر موضوع خبر تجاوز به دختر بلوچ را مطرح و بازهم از ادبیات تردیدآفرین درباره رسیدگی به پرونده قضایی این ماجرا استفاده می‌کند و بعد از نماز جمعه نیز شد آنچه نباید می شد... @sunninews
4️⃣ با این مقدمه طولانی معلوم می‌شود که چرا هر طیفی و بنا به انگیزه های مختلف تاکنون حادثه زاهدان را از پله دوم (خبر درگیری ماموران انتظامی با معترضین و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان) بیان کرده و از پله اول روایت ماجرا بیان نمی شود. حال سهم مولوی عبدالحمید از شروع ناامنی‌ها در زاهدان چقدر است؟ کدام دستگاه سیاسی و امنیتی و مسئول مربوطه باید این مساله را مشخص و شفاف کند؟ اساسا تا زمان مشخص شدن سهم دقیق هر فرد و جریان در بوجودآوردن ناامنی‌ها، عدالت واقعی محقق خواهد شد؟! اگر در حال حاضر به احتمال خطای غیر عمدی تعداد اندکی مامور انتظامی در حوادث زاهدان رسیدگی می‌شود، چرا نباید به احتمال خطای بزرگتر برخی افراد دیگر که شواهد از آگاهانه بودن آن حکایت می‌کند، رسیدگی شود؟! ادامه دارد... *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5 @sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت شاهد عینی از حادثه حمله با اتوبوس به کلانتری ۱۶ زاهدان 🔹در جریان حمله به کلانتری جنب مصلی اهل سنت زاهدان، فرد یا افرادی با یک دستگاه اتوبوس به کلانتری حمله‌ور شده و به گفته شاهدان عینی اتوبوس را به دیوار کلانتری می‌کوبند که موجب ریزش دیوار می‌شود. راننده اتوبوس روایتی جزئی از روز حادثه بیان می‌کند. 🔹بررسی بخشی از فیلم‌های دوربین‌های مداربسته کلانتری تا قبل از تخریب آنها توسط مهاجمان و فیلم‌های موجود در موبایل تعدادی از افراد حاضر در صحنه و همچنین اظهارات راننده اتوبوسی که وسیله نقلیه او پس از ربودن باعث تخریب دیوار کلانتری شد، نشان می‌دهد واقعیت ماجرا با اظهارات مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان متفاوت است. 🔹راننده اتوبوس در شرح روایت حادثه می گوید در مسجد مشغول نماز خواندن بودم که متوجه شروع درگیری‌ها شدم. به سمت اتوبوس آمدم و قصد فرار از محل را داشتم اما مهاجمان اجازه انتقال اتوبوس را ندادند و شیشه‌هایش را شکستند. وقتی دیدم امکان انتقال اتوبوس وجود ندارد، اتوبوس را رها کردم و از محل گریختم. @sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار «مرگ بر آل سعود» در قطیف عربستان 🔹خشم مردم «قطیف» عربستان از جنایت‌های آل‌سعود این جمعیت عظیم مردم قطیف است که شعار مرگ بر آل سعود سر می دهد. وقتی آل سعود در ایران ناامنی درست می کند باید منتظر باشد... دوران بزن در رو تمام شده است... @sunninews
مسلم مدیا
❇️حجت الاسلام محامی امام جمعه زاهدان خطاب به مولوی عبدالحمید: این روزها شعارهای مختلفی داده می‌شود آن هم شعارهایی مبنی بر آزادی و نکته جالب اینجاست که در ملأعام فریاد می‌زنند آزادی نیست! اما اگر آزادی نبود، شما کجا بودید و این حرف‌ها؟ @sunninews
❇️روایت اول مولوی عبدالحمید از حادثه زاهدان، برگ برنده او 🔹امروز برای دریافت اخبار نماز جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید و حجت الاسلام محامی، سری به فضای مجازی زدم. اخبار مربوط به مولوی عبدالحمید را کانال تلگرامی ایشان و کانال سنی آنلاین پوشش می دهند و اخبار مربوط به سخنان حجت الاسلام محامی را کانال ایتایی ایشان پوشش می دهد. صرف نظر از مطالبی که گفتند و اینکه در نماز جمعه دیروز [20/ آبان/1401] چه گذشت! نظرم به موضوعی جلب شد که گفتم با شما هم درمیان بگذارم، شاید برایتان جالب باشد. 🔹وقتی به کانال تلگرامی مولوی عبدالحمید مراجعه کردم، تعداد فالوری که کانال وی را پیگیری می کردند، بیش از33 هزار نفر بود و وقتی به کانال ایتایی حجت الاسلام محامی مراجعه کردم، تعداد فالورش فقط 320 نفر بود. 🔹این مسئله حاکی از یک واقعیت است و نشان می دهد که مسئولین و علمای شیعه در فضای مجازی یا حضور ندارند و یا حضورشان بسیار ضعیف است و یکی از مسائل مشکل ساز در حوادث اخیر زاهدان و خاش، عدم حضور رسانه ای آقای محامی بود. چون مسئولی که دستش از فضای مجازی خالی است و نمی تواند به راحتی سخنش را با مردم درمیان بگذارد ، طرف مقابل به راحتی از این موضوع استفاده کرده و روایت خود را به عنوان روایت اول حادثه به مردم می قبولاند. 🔹این اختلاف فالور بین دو امام جمعه که از قضا هر دو امام جمعه زاهدان هم هستند؛ چیزی در حدود یک هزارم است و این نسبت خیلی زیاد است. 🔹علمای شیعه از حضور در فضای مجازی غافل شده اند. قضیه فقط به این دو امام جمعه ختم نمی شود و حضور علمای شیعه در شبکه های اجتماعی و پیام رسان بسیار ضعیف است. 🔹به توییتر مراجعه کردم تا آماری از نسبت حضور علمای شیعه و وهابی بگیرم. صفحه شیخ عائض القرنی، 20 میلیون فالور، صفحه سلمان العوده 12 میلیون فالور، صفحه نبیل علی العوضی 11 میلیون فالور و.... اما در این میان بزرگان شیعه که اساسا یا با این فضا بیگانه هستند و اصلا صفحه ای ندارند و آن علما و خطبایی هم که در این فضا حضور دارند، حضورشان بسیار ضعیف است. مثلا صفحه حجت الاسلام پناهیان در توییتر با 240 هزار فالور، حجت الاسلام حامد کاشانی با 100 هزار فالور و استاد رحیم پور ازغندی با 100 هزار فالور و... 🔹حال در این جنگ نابرابر به نظر شما برد با چه کسی است و چه کسی پیروز خواهد شد! من اگر به جای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بودم، برای همه ائمه جمعه سراسر کشور یک دوره آموزش رسانه می گذاشتم و آنها را موظف می کردم که باید بتوانند با مردم از طریق فضای مجازی ارتباط گیرند؛ زیرا امروز دشمن از طریق رسانه مهمترین حملات خود را انجام می دهد و علمای شیعه باید فکری بکنند. http://eitaa.com/sunninews
❇️بی توجهی نمایندگان اهل سنت به سخنان مولوی عبدالحمید 🔹چند روز قبل و در تاریخ 15 آبان، آقای معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس سخن به اعتراض گشود و گفت: چرا برخورد در این استان با دیگر نقاط کشور متفاوت است! در نقاط دیگر کشور از گلوله های مشقی و پلاستیکی استفاده می شود ولی در بلوچستان از گلوله جنگی! در پاسخ به او آقای عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: آقای سعیدی آیا وقتی که در منطقه یا محلی، گذشته از اینکه در چه منطقه جغرافیایی در ایران عزیز قرار گرفته، نیروی مسلح و نیروی انتظامی ما حمله مسلحانه صورت می‌گیرد، شما می‌خواهید که برای آن‌ها شیرینی پخش کنیم؟ 🔹این سخنان به مذاق برخی خوش نیامد و به انتقاد از مصری پرداختند. فارغ از درستی یا نادرستی سخنان این دو نماینده مجلس؛ چند روزی است که شایع شده آقای سعیدی استعفا کرده است؛ ولی وی امروز این خبر را تکذیب کرد. در روزهای گذشته برخی از مولوی های سنی از نمایندگان اهل سنت خواستند که همگی با هم استعفا دهند! تا از این طریق حاکمیت را در محدودیت قرار دهند؛ اما هیچ کدام از نمایندگان اهل سنت به این توصیه توجهی نکردند. 🔹آنچه نمایندگان اهلسنت به خوبی درک کرده و می دانند، اینکه دیگر مولوی عبدالحمید و مدرسه مکی، اجر و قرب قبلی را در نزد حاکمیت ندارند. اگر نمایندگان اهل سنت تا دیروز هم از مدرسه مکی و شخص عبدالحمید حمایت می کردند، علتش کسب آرای اهل سنت در انتخابات بود؛ اما دیگر از این تاریخ به بعد، عبدالحمید جایگاهی ندارد تا به دنبال حمایت از او باشند! عبدالحمید با سخنان و کارهایش برای همیشه به تاریخ پیوست. با اینکه جمهوری اسلامی با وی بسیار مدارا کرد، ولی او از قطار انقلاب پیاده شد... این آن چیزی است که نمایندگان اهل سنت به خوبی درک کرده و فهمیده اند و دیگر حاضر نیستند خود را قربانی خواسته های عبدالحمید کنند... http://eitaa.com/sunninews
مسلم مدیا
❇️اعتراف دیرهنگام جلالی زاده به عدم همراهی اهل سنت با عبدالحمید 🔹جلال جلالی زاده ناخواسته به مطلب دقیقی اعتراف کرده است. حقیقت آن است که در جریان های اخیر در خصوص حوادث زاهدان، اهل سنت ترکمن و اهل سنت جنوب هیچگونه همراهی با مولوی عبدالحمید نکردند. نه تنها اهل سنت ترکمن و جنوب، بلکه اکثریت اهل سنت سیستان و بلوچستان و شرق کشور نیز با وی همراهی نکردند. در همین روزهایی که در زاهدان و خاش ناآرامی بود، اکثر شهرهای بلوچستان آرام بود و مردم، هیچ گونه واکنشی به این قضایا نشان ندادند. 🔹چیزی که هست، عده ای قلیل که تریبون و رسانه در اختیارشان است، با صدای بلند فریاد می زنند و اینگونه وانمود می کنند که مولوی عبدالحمید، رهبری اهلسنت را برعهده دارد. این در حالی است که حداکثر نفوذ عبدالحمید بر بخشی از زاهدان و شهرهای بلوچستان است. 🔹آنچه جالب توجه است و در توییت جلال جلالی زاده نیز مشهود است، اینکه این عده اپوزیسیون که بر سر سفره انقلاب نشسته و از این نظام به آلاف و درهم ها رسیده اند و دم از روشنفکری و آزادی و دموکراسی می زنند؛ اما در عمل هیچ گونه پایبندی به سخنان خودشان ندارند. جناب جلالی زاده اگر معتقد به آزادی و دموکراسی هستید، پس به قول خودتان برای دیدگاه علمای ترکمن و علمای جنوب نیز حرمت قائل شوید و به آن احترام بگذارید. چرا تصور می کنید، همه باید آنگونه که شما تمایل دارید فکر کنند!!! http://eitaa.com/sunninews
40.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️در بلوچستان از این آدم ها کم نداریم. آدم هایی که در دوران جنگ، جانشان را در روی دست گرفته و به جبهه های حق علیه باطل رفتند و بعد از چهار دهه هنوز بر روی آرمان های خود ایستاده اند و عشقشان وطن و نظام اسلامی است. 🔹چنین افرادی که معمولا از قشر ضعیف جامعه هم هستند، بدون هیچ چشم داشتی حاضر هستند جانشان را برای این نظام بدهند. اگر دقت کنید خودش هم به این مطلب اشاره کرده و می گوید در این سالها که چیزی به ما ندادید و ما برای پول و مقام چنین نمی گوییم بلکه این اعتقاد قلبی ما است. 🔹ای کاش مسئولین به جای حمایت از یک طیف خاص در زاهدان، چنین افرادی را شناسایی می کردند و به آنها بها و ارزش می دادند. هر چند در طول تاریخ چنین افرادی گمنام زندگی کرده و می کنند... چون هدفشان معنویت و خداست و چشم داشتی ندارند... اما دشمنان بلوچستان که معمولا در آن طرف این مرزها هستند، طاقت شنیدن این حرفها را ندارند. چنانکه سنی نیوز که مدیران آن در سوی دیگر مرزها هستند، از این مولوی ها با عنوان «ناقص العقل» یاد می کنند! ◀️کانال اخبار اهلسنت ایران http://eitaa.com/sunninews
سفر حاج علی اکبری به بلوچستان و خشم عبدالحمید 👇👇👇
❇️سفر حاج علی اکبری به بلوچستان و خشم عبدالحمید 🔹یک بار این متن را با دقت بخوانید. ببینید که چگونه با عبارات بازی می کند و حق و باطل را با هم خلط می کند! حقیقت این است که برخی از آقایان مولوی فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند و نه مردم مظلوم بلوچ. از نظر این آقایان مولوی اگر منافعشان تأمین شود، احقاق حقوق صورت گرفته است، ولی اگر احقاق مردم انجام شود ولی به زیاده خواهی آنان پاسخی داده نشود، می شود ارعاب مظلوم!! 🔹در سفر هیئت عالی رتبه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام حاج علی اکبری موضع گیری های خوبی داشت. وی به دنبال احقاق حقوق ملت بلوچ بود. از همین رو در هر سخنرانی خود تأکید کرده است که برخی از جان باختگان بی گناه کشته شده اند و از نظر مقام معظم رهبری حکم شهید را دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگاران موظف است برای آنها پرونده تشکیل دهد. برخی نیز اغتشاش کرده اند و جزو لیدرهای اغتشاش بودند که باید مجازات شوند. یک عده ای هم احساساتی شده وبا اغتشاشگران همراه شدند که با رأفت جمهوری اسلامی از زندان آزاده شده و یا آزاد می شوند. در همین چند روز بیش از 100 نفر آزاد شدند. از سوی دیگر نیز گفتند که با افراد و نیروهای انتظامی که قصور و تقصیری داشته اند برخورد می شود. چنانکه تا کنون رئیس پلیس استان و شهرستان زاهدان تغییر کرده اند. 🔹تا اینجای کار که سخنی نیست؛ اما چه شده که مولوی عبدالحمید را مجبور کرده چنین موضعی بگیرد؟ به نظر می رسد آن قسمت از سخنان آقای حاج علی اکبری به مذاق مولوی عبدالحمید خوش نیامده است که آقای حاج علی اکبری تأکید کرد که اگر کسی با سخنانش به تحریک مردم پرداخته باشد و باعث شعله ور شدن احساسات مردم شده باشد، نیز باید مجازات شود. اینجای سخن آقای حاج علی اکبری است که به مذاق عبدالحمید خوش نیامده است چون خود او از کسانی است که با سخنانش در هفته های اخیر باعث شعله ور شدن آتش احساسات مردم شده است. جمهوری اسلامی باید عادلانه برخورد کند. اگر بی گناهی توسط نیروی انتظامی کشته شده است باید دیه او پرداخت شود و از بازماندگان دلجویی شود. اگر سرهنگ نیروی انتظامی خطایی مرتکب شده است باید مجازات شود. از سوی دیگر باید با مولوی هایی که با سخنانشان مردم را تحریک کردند، نیز برخورد شود و آنها نیز مجازات شوند. نمی شود فقط یک طرف مجازات شوند و طرف دیگر قصر در روند. 🔹به طور قطع مولوی عبدالغفار نقشبندی و مولوی عبدالحمید از کسانی هستند که در این جریان مقصر هستند و باید بر اساس قانون مجازات شوند. 🔲کانال اخبار اهلسنت ایران http://eitaa.com/sunninews
این سخن مولوی نقشبندی نیز ناظر به همان سخن مولوی است. این آقایان تصور می کردند که اگر داد و قال بیشتری بکنند و فریاد بزنند، نظام جمهوری اسلامی به آنها باج خواهد داد؛ اما گویا این دفعه نظام نمی خواهد به این آقایان باج دهد. به همین جهت است که برآشفته شده اند. قطعا عبدالغفار نقشبندی از مهمترین کسانی است که در نقش داشته است و باید مجازات شود. http://eitaa.com/sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️خشم تجزیه طلبان از مواضع سرداران و علمای بلوچ 🔹بعد از سفر هیئت عالی رتبه از سوی مقام معظم به استان سیستان و و دیدار با بزرگان، علما، نخبگان، روسای طوایف، ریش سفیدان و مردم حادثه دیده، بار دیگر مردم بلوچ اردات خود را به ایران اسلامی نشان دادند. در این دیدارها آقای حاج علی اکبری با طیف زیادی از مردم همسخن شدند. علمای بزرگی همچون ، ، اسماعیل زهی و.... در این دیدارها مطالب خود را با نماینده رهبری درمیان گذاشتند. مطالب خود را گفتند و از سویی تأکید داشتند که ما ایرانی هستیم و هیچ گاه به فکر تجزیه طلبی نبوده و نیستیم. 🔹این سخنان به مذاق جریان های تجزیه طلب خارج از کشور خوش نیامد. این آقا که می بینید بلبل زبانی می کند، از این دیدارها خیلی ناراحت شده است. چون هر چه در این مدت رشته بودند، پنبه شد. علما و سرداران طوایف، همگی در مخالفت از تجزیه طلبی سخن گفتند. 🔹این آقا که با پوشیدن یک کلاه، خودش را بلوچ جا زده است. خارج از کشور است و حقوقش را ام سیکس و سیاه می گیرد و از آن سر دنیا برای جوانان نسخه می پیچد. او اصلا به نماز اعتقادی ندارد و نماز نمی خواند ولی از جوانان مومن و مذهبی می خواهد که در نماز جمعه چنین شعار بدهند... 🔹در این سالها و دار و دسته اش خیلی زحمت کشیدند که بتوانند کاری کرده باشند؛ اما در این مدت فقط موفق شده اند گاهی روی یک دیوار در بیابان های خارج از شهر، یک شعار تجزیه طلبانه بنویسند. این نهایت کاری بوده که توانسته اند انجام دهند و بعد از این نیز موفق نخواهند شد. http://eitaa.com/sunninews
❇️آقای کارشناس، در سخنان خود مراعات کن! 🔹نمی دانم چرا برخی از ادبیات نادرست استفاده می کنند. این نوع ادبیات این آقا شبیه ادبیات صدا و سیما در روز بعد از جمعه 8 مهرماه در زاهدان بود که وقتی مولوی عبدالحمید برای آرام کردن فضای متشنج زاهدان مصاحبه کرد و گفت که مردم آرامش خود را حفظ کنند و دست به خرابکاری نزنند، شبکه هامون تیتر زد که اعلام انزجار مولوی عبدالحمید از اغتشاشگران! 🔹همین تیتر باعث شد که مولوی این مصاحبه را تکذیب کند و بگوید که من چنین سخنانی نگفتم. آن تیتر شبکه هامون باعث التهاب بیشتر در فضای بلوچستان شد. 🔹امروز نیز این آقای کارشناس در کانال خود اینگونه نوشت: «مولوی ، علما و سران طوایف سراوان، خود را از جریان‌های فتنه‌گر در استان سیستان و بلوچستان جدا کرده و در راستای حل موارد حاشیه‌ای با هیئت اعزامی همراه و همگام شدند.» 🔹همین سخن باعث شد که شورای علمای سراوان این سخنان را تکذیب کنند و از این کارشناس تعبیر به «افراد به ظاهر دوست اما در واقع دشمنان بلوچ و اهل‌‌سنت» یاد کرده و بگویند فتنه گر کسانی هستند که ما را تجزیه طلب می نامند... 🔹باید حقیقت را گفت. هر چند که تلخ باشد. حقیقت آن است که در استان برخی خطا کردند. این خطا هم از ناحیه آن سرهنگ نیروی انتظامی بود و هم از سوی کسانی که در تیراندازی درست عمل نکردند و هم از سویی آن مولوی هایی که باعث تحریک مردم شدند. هر کسی که خطا کرده باید محاکمه شود؛ اما اینکه یک عده ای را فتنه گر یا تجزیه طلب بدانیم درست نیست؛ هرچند برخی فتنه گران و تجزیه طلبان نیز از این حوادث سوء استفاده کردند. http://eitaa.com/sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️صداهای من را به یاد داستانی آورد... 🔹نیمه شب بود. امیرالمومنین علی علیه السلام به همراه کمیل از مسجد کوفه خارج شدند. در میان راه صدای آوای محزون قرآن به گوش می رسید. کمیل جذب این صدا شد. حضرت فرمود صدای این مرد تو را متعجب نسازد او اهل آتش است. پس از جنگ نهروان امام علی به اتفاق کمیل در میان کشته شدگان قدم می زدند. حضرت شمشیر خود را به روی جنازه ای گذاشت و فرمود: آیا این مرد را به یاد داری؟ او همان کسی است که در نیمه شب قرآن می خواهند و اکنون در مقابل ولی و سرپرست جامعه شمشیر کشید و اکنون وارد جهنم شده است. 🔹اگر چه صدای مولوی عبدالحمید دلخراش و ناخوش است؛ اما آهنگ حزین آن شاید برخی را به اشتباه بیندازد؛ اما کسی که در مقابل ولی و رهبر جامعه ایستاد عاقبت خوبی ندارد... کانال اخبار اهلسنت ایران http://eitaa.com/sunninews
مسلم مدیا
❇️عبدالغفار نقشبندی، حکایت برادر حاتم طایی! 🔹یکی از اشخاصی که در اغتشاشات اخیر نقش پررنگی داشته همین عبدالغفار نقشبندی است. وی قبل از اینکه تحقیقات در قوه قضائیه تکمیل شود، بین مردم آمد و بدون هیچگونه دلیل محکمه پسندی مدعی شد که آن سرهنگ نیروی انتظامی به دختر چابهاری تعرض کرده است. 🔹تنها دلیل وی این بود که من با آن دختر صحبت کردم و او بغض کرده و این مطلب را تأیید کرده است. همین و بس. انگار در این کشور قانون وجود ندارد و هر کسی برای خودش می خواهد قانون را اجرا کند. بر فرض که چنین چیزی صورت گرفته باشد. قوه قضائیه مسئولیت دارد و باید به آن رسیدگی کند. ثانیا آبروی مردم محترم است و نباید قبل از قطعیت در دادگاه به این گونه اخبار دامن زد. 🔹اما حکایت عبدالغفار، حکایت ضرب المثل "برادر حاتم طایی" است. حاتم طایی برادری داشت که می خواست بعد از بردارش جایگاه برادر را داشته باشد. ابتدا سعی کرد مثل برادر دست بخشنده ای داشته باشد تا معروف شود؛ اما موفق نشد؛ ولی چون عاشق شهرت بود، برای اینکه شهرتی به دست آورد، دست به کاری زد که نامش در تاریخ بماند. آنگونه که نقل است وی در چاه زمزم بول کرد تا با این کار زشت، نامش در تاریخ بماند. حالا این حکایت است. او طالب و عاشق شهرت است و می خواهد هر طور که شده نامی از او بر سر زبانها باشد. حالا اگر با درس و بحث و علم نشد، حداقل با اغتشاش و اعتراض و ایجاد جنگ مذهبی بین سنی و شیعه و جنگ طایفه ای بین بلوچ و زابلی، نامش را بر سر زبانها بیندازد... 🔹او که به تازگی وارد تویتر شده است، دست به قلم شده تا شاید بتواند از این طریق شهرتی برای خود دست و پا کند. او در آخرین توییتش نوشته «داعش بهانه است و معترض نشانه است». اما حقیقت آن است که افرادی همچون عبدالغفار نقشبندی، داعش وار به جان این ملت افتاده اند و دست بردار نیستند و به بهانه اعتراض می خواهند داعش را بر این ملت مسلط کنند؛ اما کور خوانده اند. http://eitaa.com/sunninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ملازاده برادر زن عبدالحمید و باند مکی/1 🔹به درخواست یکی از مخاطبین خوب کانال این ویدئو را کار کردم. در این کلیپ مولوی ملازاده برادر زن عبدالحمید به انتقاد از مدرسه مکی پرداخته و می گوید: مولوی عبدالحمید در این سالها جمعی شعبان بی مخ۸ را در اطراف خود جمع کرده است و... به همین مناسب لازم دیدم مقداری در رابطه با مدرسه مکی که تحت مدیریت مولوی عبدالحمید است سخن بگویم. مدرسه یا همان در زمان بسیار کوچک بود و حدود 70 طلبه بیشتر نداشت. بعد از اینکه مولوی مدیریت مدرسه را برعهده گرفت، توانست توسعه زیادی در این مدرسه ایجاد کند. از نظر ساختمان، این مدرسه در چند طبقه بزرگ و مفصل ایجاد شده است. کتابخانه بزرگ، سالن جلسات، مسجد و حجره های زیادی برای طلاب. برخی تعداد طلاب این مدرسه را بالغ بر 2200 دو هزار و دویست طلبه می دانند. 🔹این مدرسه در دوران جمهوری اسلامی به این بلوغ رسیده است و این نشان دهنده آزادی مذهبی در بین اهل سنت است. اهلسنت با حمایت جمهوری اسلامی توانسته اند مدارسی به این بزرگی ایجاد کنند؛ هر چند اکنون برخی از این آقایان مولوی، نمک خورده و نمک دان می شکنند و از نبود آزادی در ایران می گویند! اما وجود مسجد مکی و مقایسه این مدرسه با دوران شاه، نشان از آزادی مذهبی در کشور است؛ زیرا اگر آزادی وجود نداشت، این مدرسه هم وجود نداشت. http://eitaa.com/sunninews
❇️ملازاده برادر زن عبدالحمید و باند مکی/2 🔹اما متأسفانه برخی دانسته و برخی ندانسته و برخی مزدور مواجب بگیر، سخن از عدم آزادی می گویند. به هر حال جمهوری اسلامی به اینگونه سخنان عادت دارد؛ زیرا به هر کس خوبی می کند بعد اینگونه پاسخ می گیرد... 🔹در رابطه با مدرسه مکی سخن بسیار زیاد است که انشاء الله در آینده پست هایی را به این مسئله اختصاص می دهم؛ اما بالاجمال به این مطلب اشاره کنم که آنچه مولوی ملازاده در شبکه توحید می گوید درست است. گاهی برخی از حقایق را دشمنان فاش می سازند که این یکی از آن سخن هاست. همانطور که می گوید، امروز مدرسه مکی از کارکرد علمی و مذهبی خود فراتر رفته و به یک بنگاه سیاسی تبدیل شده است و زد و بند های فراوانی دارد که بماند برای روزش... http://eitaa.com/sunninews
- ناشناس.mp3
36.29M
❇️برنامه آمریکا برای مرزهای شرقی کشور 🔹چند روزی است که این فایل صوتی که منتسب به یک افسر امنیتی است دست به دست می شود. دوستانی که وقت دارند این فایل صوتی را گوش بدهند ارزش دارد. نکات مفیدی در آن هست. 🔹از مسائلی که این افسر اطلاعاتی به خوبی بیان می کند، نقشه ای است که دشمنان از سالها قبل، برنامه ریزی کرده بودند. آنها برای شرق کشور برنامه ریزی کرده بودند. ورود به از ماه ها قبل، یکی از این مسائل بود. آمریکا با توافق کرده بود تا داعش در شرق ایران به قدرت برسد و بتواند مرزهای کشور را نا امن کند. تشکیل در همین هفته های اخیر در آن سوی مرزهای ایران، نیز یکی دیگر از این برنامه ها بود. خلاصه اینکه همه گونه طراحی انجام شده بود تا ایران از مرزهای غرب و شرق در ناامنی به سر ببرد... 🔹حالا این را بگذارید کنار توییت که با کمال حماقت نوشت: «داعش بهانه است، معترض نشانه است». http://eitaa.com/sunninews
❇️مولوی کوهی و رها کردن اعتصاب غذا 🔹چند روز قبل، یک فایل صوتی از از زندان، در فضای مجازی منتشر شد. وی در این فایل صوتی گفته بود که چون یک سوم محکومیت من تمام شده و من را آزاد نکردند پس اعتصاب غذا می کنم تا بالاخره یا بمیرم و یا من را آزاد کنند. 🔹استناد مولوی کوهی به این قانون است که اگر کسی یک سوم محکومیتش را بگذارند، مسئولین مجاز هستند در صورت صلاحدید بقیه مدت زندان را ببخشند. [البته خوب دقت کنید مسئولین مجاز هستند! در صورت صلاحدید مدت باقی مانده را ببخشند]. 🔹حالا کوهی و دوستانش می گویند، چون در قانون، چنین چیزی هست، پس باید کوهی آزاد شود. حالا هر چی به او می گویند که این قانون، اختیاری است و در صورتی که مسئولین قضایی، صلاح ندانند، می توانند چنین اجازه ای ندهند؛ اما این سخن به گوش کوهی نمی رود که نمی رود. 🔹از همین رو کوهی، در آن فایل صوتی اعلام کرد که از روز 25 آبان اعتصاب می کند تا یا از گرسنگی بمیرد و یا او را از زندان آزاد کنند. حالا بعد از 5 روز، مسئولین اعلام کردند که وی می تواند 6 روز به مرخصی برود. 🔹کوهی که نمی توانست گرسنگی را تحمل کند (البته اگر راست بگوید و مخفیانه غذا نخورد) تا گفتند که می توانی به مرخصی بروی، حرف قبلیش را فراموش کرد و از موضع قبلی که آزادی از زندان بود، پایین آمد. حالا این است که با چه ذوق و شوقی اعلام کرده است که اعتصاب غذای کوهی نتیجه داد!!! 🔹مولوی کوهی، معروف به «شیر بلوچستان» است. او که شیرشان بود، اینگونه وا داد، وای از شغال و روباه و گرگ هایی که از آن سوی مرز در حال واق واق کردن هستند. http://eitaa.com/sunninews
❇️جوابیه عالم سنی به عبدالحمید در موضوع رفراندوم 🔸چند روزی هست که آقای طرح رفراندوم را مطرح کرده، آن هم رفراندوم با حضور مجامع بین المللی! الان من نمی خواهم به این سخن او پاسخ بدم. چون پاسخ هایی به این سخن داده شده است؛ اما در کانال یکی از علمای اهل سنت مطلبی دیدم که ایشون به عنوان یک سنی و بر اساس مبانی اهل سنت به درخواست عبدالحمید مبنی بر رفراندوم، پاسخ داده است. پاسخی که این عالم سنی داده بود جالب است. به همین جهت بدون کم و کاست این جوابیه رو تقدیم اعضای کانال می کنم تا مشاهده کنید که طبق مبانی اهل سنت چنین سخنی (رفراندوم) حرفی گزاف و خلاف مبنای اهل سنت است. ✅جوابیه عالم سنی به عبدالحمید: 🔹هر ملایی که خواهان رفراندم -رأی اکثریت برای تعیین قانون حاکم بر مردم- باشد و میزانش رأی ملت باشد و به رأی اکثریت و سکولاریت دعوت کند، پس بداند که از دایرهٔ اسلام خارج شده و مرتد شده است و به دین سکولاریت وارد شده است. 🔹چون اولا در ایران اهل سنت در اقلیت است و چنین ملایی نیز اصلا نماینده اهل سنت نیست بلکه سکولاریست یا ناسیونالیست و یا وهابی است، و کفر سکولاری‌خواهی‌اش را به اهل سنت نسبت ندهد چراکه اهل سنت تا از حاکم مسلمان، کفر بواحی نبینند بخاطر ظلمش بر او خروج نمی‌کنند و برای اصلاح ابرو، چشمی را کور نمی‌کنند. 🔹دوما اکثریت با غیرمسلمانان است و پر واضح است که آنها خواهان حکومت غیر اسلامی هستند و عملاً حجاب و قرآن و مسجد را آتش ‌زدند و برایشان شیعه و سنی نیز فرقی نمی‌کند چراکه مرتد هستند و نمی‌خواهند تحت حکم اسلام باشند. 🔹سوما حتی بالفرض اگر اکثریت با مسلمانان باشد پس طبق آمار و ارقام اکثریت با منتسبان به شیعه است نه منتسبان به اهل سنت و لذا فقط دور خودت چرخیده‌ای و تحصیل حاصل کرده‌ای، و بخاطر رفراندمت چیزی جز ارتداد به دست نیاورده‌ای. 🔹در نتیجه هر ملایی که خواهان رفراندم و سکولاریت با تعریفی که گذشت باشد پس در واقع خواهان سر کار آمدن حکومتی کفری از نوع سکولاری یا ناسیونالیستی یا فمنیستی که طبق رأی اکثریت است شده است، در نتیجه از دین اسلام مرتد شده است و چنین ملایی ارتباطی با اسلام ندارد و فریب او یا کثرت امثال او را نخورید. و این حکم مطلق فعل است نه حکم فاعل معین. 🔹و سوالی از او دارم اینکه اگر در آن رفراندمی که به آن دعوت می‌کند بالفرض فمنیست‌ها یا هرکسی که دشمنی با مسلمانان را در اولویت خودش قرار داده است، رأی آوردند، آیا تابع رأی آنها می‌شود؟ اگر پاسخش آری است، پس بر ارتدادش شهادت داده‌ است، و اگر پاسخش خیر است، پس این چه رفراندمی است که به آن دعوت می‌دهد اما به نتیجهٔ آن پایبند نیست؟ و سپس چگونه از حکومتی که به اسلام‌ انتساب دارد انتظار دارد که سلطانش را به رفراندم بگذارد تا سلطان بی‌دینان سر کار آیند؟ چرا چیزی که برای خودش نمی‌پسندد را برای دیگران می‌پسندد؟ 🔹درضمن این دین با جهاد فی سبیل الله حاکم می‌شود نه با رفراندم شرکی. و فقط کسی که برای اعلای کلمة الله بجنگد و کشته شود در راه خدا جنگیده است و شهید شده است. بقیه در بهترین حالت فقط باغیانی هستند که خونشان هدر شده است. و آن کسی که حجاب را می‌سوازند و کشته می‌شود اسمش کافر دوزخی است نه شهید. 🔹شهید کسی است که در روز قیامت شهادت می‌دهد و می‌گوید ای الله من برای نصرت و تحکیم شریعت تو جنگیدم. و مرتدی که برای برداشتن حجاب که حکم صریح قرآن است می‌جنگد، آن ملای دین‌فروش بر چه اساسی او را شهید می‌نامد؟ 🔹ای مسلمان آگاه باش که جنگ اصلی بین کفر و اسلام است پس صف خود را از کسانی که برای اعلای دین الله نمی‌جنگند جدا کن. ✅کانال اخبار اهلسنت ایران http://eitaa.com/sunninews