eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
109 دنبال‌کننده
498 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سورة البقرة: … وَأَن تَصُومُوا خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۱۸۴) شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ…(۱۸۵)
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
27.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 / تبیین دو جبهه ولایت الهی و ولایت شیطانی حضرت حق همیشه می‌خواهد انسان به میثاق خود پیوسته متذکر باشد و با یادآوری میثاق الهی بتواند مسیر زندگی خودش را هدایت کند و به خالق هستی بخش تمسک کند. 📎 متن کامل @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
من نی به شعر چون همگان طنز پرورم نی یار من نشسته چنین خوب در برم گاهی به شعر یا که غزل طعنه میزنم و آن طعنه را ز بی نمکی خنده میزنم هرچند دست من به غزل یار پرور است لیکن نگاه من به چنین کار کمتر است چون طنز پرورم رخ من نیز خنده روست این اشک ها طبعیت این فصل گرده روست بگذر ز من و از این نگه پر ز پرسشت من طنز پرورم اگر این است پرسشت این گونه نیست گر تو چنین فکر میکنی در من غمی که نیست تو چنین فکر میکنی من طنز پرورم همه دم شاد و خنده رو این گریه ها ز شادی من نه از فراق او باشد قبول خنده به ما بی محل شده اشک است آنچه تازگیم هم محل شده ور نه عیار ما که چنین بی بها نبود زنجیر عشق غم زده‌ی ما رها نبود من پر ز غم غمم متولد ز همّ و همّ چون عاشقم شمردمش اینگونه محترم بگذر ز من و از آن نگه پر تعجبت می‌برّد این گلوی من از این توقعت غم های قلب من که یکی و دوتا نبود درخواستت برای بیانش روا نبود ای دلخوشی و ای همه شب بی قراریم دلتنگ روزگار وصال و جوانیم بیزار از خودم شده با خویشتن خوشم من عاشق خودم شده یا خویش میکشم دیوانه‌ام به پای که آخر نشسته‌ای؟ بر این جنون واضح من چشم بسته‌ای؟! جز خویش با خودم احدی همگنم نشد صابر بیا که جز تو کسی مؤمنم نشد
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
🥲
ای شیخ صبردار که مردان روزگار از خون دل به شوکت جاهی رسیده‌اند
یاد ار کند دلم ز تو با هر بهانه‌ای لبخند میزنم چو بخوانم ترانه‌ای دردیست یاد تو به دلم مهربان من کابوس من به راحت و خواب شبانه‌ای لبخند میزنم که بگویم مهم نبود تنها دروغ قصه‌ی این عاشقانه‌ای من با تو نه، بدون تو هم زنده نیستم من مرده‌ی توام به هر آن بی کرانه‌ای صد بار اگر بمیرم و خوش زندگی کنم معشوق من تویی به دل هر زمانه‌ای ای وای از این ترانه‌‌ی بی حد و مرز عشق رقص است چاره چون تو بخوانی ترانه‌ای آخر تو کی از این سر من دست می کشی از قلب من برون شو تو با هر بهانه‌ای لعنت به من، چرا تو ز یادم نمی‌روی؟ هرجا که بنگرم ز تو یابم نشانه‌ای تنگست قلب من، نه برای تو مهربان دلتنگ آن دمم که تو بودی جوانه‌ای آن وقت ها که عاشق تو بودن مرا ننموده بود دل به سخن یا نشانه‌ای صابر نبود مرد رهی اینچنین شگفت اما تو ماهرانه بتی دلبرانه‌ای
حیف آن زمان که صرف فراموشیت نشد لعنت به آن دلی که تو در آن خوش آمدی لعنت به آنچه مهر تو را در دلم گذاشت حیف عاشقی که مرد و تو هرگز نیامدی
آنجا که جز دعا دگرم راه چاره نیست یعنی که آب از سر نفرین گذشته است
⚠️ راجع به اتفاقات اخیر و حمله اسرائیل به کنسولگری ایران تحلیل‌های متفاوتی بیان شده و در قالب‌های گوناگونی ارائه شده. ▫️برخی از مطالب، بر انتقام تاکیید داشته‌اند و بعضی این اتفاق را نه عمل، بلْ عکس‌العمل اسرائیلی‌ها دانسته بودند؛ من امّا با هیچکدام نتوانستم ارتباط بگیرم. از خودم هم نمی‌توانم چیزی بگویم، چراکه اصلا به جوانب این اتفاق و اطلاعات میدانی تسلط ندارم. ▫️لکن متن زیر، سقراط‌وار سؤالاتی را مطرح می‌کند که پاسخ به هریک، می‌تواند بخشی از ماجرا را روشن کند و تحلیلی نزدیک به واقعیت ارائه کند. 🚫 پاسخ به هر سؤالات، ممکن است بسته به دیدگاه هرکس، متفاوت باشد؛ به پرسش‌ها پاسخ دهید تا برای خود، تحلیلی داشته باشید. پ.ن: آیا ممکن است به این سؤالات پاسخ‌های مختلفی داده شود؟! 🤷🏻‍♂ و امّا متن 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
هدایت شده از بر پا
حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. من فقط چند پرسش دارم: سوال اول اینکه این همه فرمانده بلند پایه ایرانی در خاک سوریه چه میکردند؟ مشغول چه کاری بودند؟ کار آنها چه ربطی به اسراییل داشته؟ ایران مشغول جنگ با اسراییل و ضربه زدن به او هست یا نیست؟ اگر نیست پس این اخبار چیست اگر هست مشغول چه کاری است خبر داریم؟ سوال دوم اینکه چند روز پیش اسماعیل هنیه به تهران آمد، زیاد النخاله نیز بین تجمع صدهزار نفری تهرانی ها رفت. این آقایان که امروز باید مشغول جنگ با اسراییل باشند در تهران چه میکردند؟ آمدند عکس یادگاری بگیرند یا تصمیماتی درباره جنگ بگیرند، این تصمیمات به ایران چه ربطی داشت؟ چرا هر دو نفر ایران را در خط مقدم و جلودار مقاومت توصیف کردند؟ سوال سوم اسامه حمدان از رهبران بلندپایه حماس رسما اعلام کرد، ایران کمک راهبردی به ما میکند و چند و چون کمک های ایران را فعلا نمیتوانیم توضیح دهیم. سوال این است که ایران چه کمکی میکند؟ کمک راهبردی یعنی چی؟ فرقش با ضربه نظامی چیست؟ میدانیم؟ سوال چهارم اینکه چند روز پیش رویترز رسما اعلام کرد در دیداری که بین قاآنی و سیدحسن نصرالله انجام شد، سیدحسن از او خواسته وارد جنگ مستقیم نظامی نشود، سیدحسن گفته این جنگ ما است. او در سخنرانی های مختلف خود ایران را محور اصلی مقاومت میداند، چرا از سردار قاآنی خواسته ایران وارد نبرد مستقیم نظامی نشود؟ چه دلیلی دارد؟ چرا مقاومت از عدم حضور مستقیم ایران سود میبرد؟ سوال پنجم مدتی است اخبار مربوط به اختلاف جدی آمریکا و اسراییل درباره جنگ را میشنویم آمریکا برای اولین بار قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین درباره آتش بس را وتو نکرد، حماس از این قطعنامه استقبال کرد، اسراییل مخالفت علنی کرد. اختلافات داخلی اسراییل به وضعیت غیر قابل کنترل رسیده، حلقه محاصره اسراییل تنگتر شده، رهبر ایران به زیاد النخاله اطمینان داد که شما نابودی اسراییل را خواهید دید. این در حالی است که مسوولین اسراییل دائما ایران را مسوول مستقیم همه بلایایی میدانند که بر سرشان میآید خوب سوال این است که واقعا این اتفاقات کلان که نشان دهنده سرعت گرفتن نابودی اسراییل است، به ایران چه ارتباطی دارد؟ خلاصه آنکه شواهد نشان میدهد به اذعان دوست و دشمن، صحنه به لحاظ راهبردی در چنگ ایران است. ایران حضور مستقیم در جنگ تا کنون نداشته اما همواره متهم اصلی بوده، آیا میتوان گفت ضربات ایران راهبردی و در جهت محو اسراییل بوده؟ و ضربات اسراییل به ایران نظامی و در ابعاد عملیاتی بوده است؟ یک نکته هم به برخی «تحلیلگران مجازی»، اینکه ایران انتقام میگیرد یا نمیگیرد ، ضربه باید بزند یا نزند، کی بزند، کجا را بزند، چه کند یا نکند ، نیاز به توصیف صحنه مبارزه دارد؟ چطور در حالیکه بخش گسترده ای از جنگ را اساسا نمیدانید درباره جزییات انتقام نظامی اظهار نظر میکنید و از آن زشت تر آنکه با مطالبات و اظهارنظرها بر مبنای مجهولات مختلف چطور بی اعتمادی به فرماندهان ایران را در صحنه رسانه ترویج میکنید، چرا اصرار دارید نقشه دشمن را تکمیل کنید؟ @ali_mahdiyan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
▪️حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. ❌واما چند پرسش؟.... ✍️علی مهدیان 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
البقره: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿۱۸۳﴾ أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُوا خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۱۸۴﴾ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿۱۸۵﴾
01. قرآن.mp3
10.53M
03:34 05:58 07:30 10:00 ﷽ آل عمران: إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِّأُولِي الْأَلْبَابِ ﴿۱۹۰﴾ الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَٰذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ﴿۱۹۱﴾ رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ ﴿۹۲﴾ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ ﴿۱۹۳﴾ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَىٰ رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ ﴿۱۹۴﴾ فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّنْ عِندِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ ﴿۱۹۵﴾
نمانم در پی این زندگی بی هدف آنی که من ققنوس این خاکسترم محصول ویرانی شکستم من خودم را تا بسازم من خودی دیگر که میدانم که من هستم در این من همچو زندانی تو ای جان و تو ای جانان تو ای مانند خون در رگ الهی، عالمی، پروردگاری، خوب میدانی که من سوی تو هر لحظه که شد نزدیکتر گشتم ولیکن سخت میگیرد به من احوال نفسانی بیا صابر دمی با ما سخن از کامکاران کن که صحبت بر گدایانی چو ما گشتست ارزانی
https://virasty.com/smojtabaamin خدایا من که کل عمرم به گناه و بطالت گذشت ولی راهپیمایی روز قدس فردا رو قسمتم کن حتی شده درحد سیاهی‌لشکر شاید با همین عمل اسم ما هم درکنار امام زمانی ها قرار گرفت 〰️〰️〰️〰️ ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
۰۰• بــسمـ‌اللّٰہ‌الرحمـٰـن‌الرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ • روزه، دریٖچـه‌ای به عالـم معنـٰا • () ۷. روزه دریچه ورود افاضاتی است که با تفکّر به دست نمی‌آیند؛ باید گرسنگی کشید تا از آن طریق روح انسان تا حدودی از مادّه جدا شده و ظرفیت درک معانی والا در انسان ایجاد شود. ۸. روزه فرصت زدودن القائات منفی است؛ انسان همچنان که می‌بیند این تلقین منفی -که ممکن است از گرسنگی و تشنگی بدحال شود- از بین می‌رود و بدون آب غذا نیز می‌تواند به فعّالیّت بپردازد و مشکلی هم برایش ایجاد نشود، می‌فهمد که برخی دیگر از القائات منفی که به خود می‌کرده هم ممکن است همینقدر بی اساس بوده باشند. ۹. سلطنت وهم بر انسان، موجب می‌شود که در محاسبات خود دچار خطا شده و غیر واقعیات را واقع بپندارد؛ روزه فرصت تاخت و تاز وهم را از انسان می‌گیرد و راه تفکّر و تعقّل را برای انسان باز می‌کند. از قدیم گفته‌اند که گرسنگی و قناعت، حکمت به بار می‌آورد که روزه، یکی از مصادیق بارز آن است. ۱۰. انسان اوّلاً و بالذات متعلّق به عالم غیب است و بالعرضِ بدن خود محکوم به مادّه شده است؛ از مهمترین دست آوردهای روزه این است که نفس انسان را با منقطع کردن از توجّه به تامین خورد و خوراک برای بدن، برای دقایقی متوجّه عالم غیب می‌کند. اصلاً با روزه گرفتن روح انسان رقیق تر می‌شود و لذّت ارتباط با عالم غیب را می‌چشد. در این هنگام است که زاویه دید انسان به عالم از بُنیان تغییر می‌کند. ۱۱. البته باید توجّه داشت که روزه را باید افطار کرد، نه خراب؛ خراب کردن روزه به این معناست که انسان هرچه که امساک کرده، هنگام اذان جبران بکند و شکم خود را کاملاً سیر کند. چنین چیزی روزه را بی فایده می‌کند. نفس انسان قرار است همانند اسبی چموش بعد از سی روز رام شود و اگر بعد از افطار به همان حالت سابقِ قبل از روزه گرفتن باز گردد، هدف روزه محقق نخواهد شد. ۱۲. توجّه به این نکته نیز ضروری است که انسان هیشه از سر گرسنگی و نیاز جسمی میل به غذا پیدا نمی‌کند؛ وقت سیری، میل به غذا، از روی شهوت است نه از روی نیاز و غریزه و لذاست که انسان باید تشخیص بدهد که از روی نیاز غذا می‌خورد ویا از روی شهوت. والسلام، و الحمدلله علی التمام... م.بُـــرهان ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ نسخه pdf «کتاب روزه دریچه‌ای به عالم معنا» را از اینجا دریافت کنید.