eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
107 دنبال‌کننده
498 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به عشق، قلب حرم اعتراف کرد وقتی علی به خانه خود اعتکاف کرد وقتی خدا جمال خودش را مطاف کرد کعبه سه روز دور سر او طواف کرد حاجی شده است کعبه و سنت شکسته است با جامه‌ی سیاه خود احرام بسته است
در رثای مبتلا شدن به تــَ..کـَ..ثّــُ..ر
┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄
ما با فرق داریم. صبر کنید، جدّی؛ فرق داریم. ما دنیا را در توافق، تلائم و هم‌افزایی می‌بینیم. در یک کلام، همه‌چیز ماست. هر چیزی، از جایی که هست شروع می‌شود و در انتها به ختم می‌شود؛ های متکثّر، تبدیل به می‌شوند و در نهایت، همه او خواهند شد. وحدت، وحدت، وحدت. برای آن‌ها امّا، همه‌چیز در تضادّ و تنافر و همنوع‌خواری است که رشد می‌کند. چیزهای مختلف با یکدیگر برخورد می‌کنند، همدیگر را می‌بلعند، از بین می‌روند و چیزهای مختلف –این بار جدید– به وجود می‌آیند. کثرت، کثرت، کثرت. ، همه‌چیز غرب است. غرب نماد کثرت روی زمین است. سرعت ریتم زندگی، توازن در جامعه را به هم زده. تا حالا از یک اتوبوس در حال حرکت پیاده شده‌اید؟ اوّلین قدمتان که به زمین می‌رسد، انگار چیزی شما را از پشت هُل می‌دهد –یا از جلو می‌کشد– و مجبورید آنقدر پا به پای این نیروی نامرئی بدوین که در نهایت، با صورت پخش زمین شوید –زمین خوردن حتمی‌ست، شک نکنید. من خودم چند بار این را مرتکب شده‌ام؛ بعد از هر بار امّا، دوباره آن کار را تکرار کرده‌ام. حالْ می‌دهد. به این مدل از زندگی، کرده‌ام. سخت است که جدا شوم ازَش. بگذریم؛ حالِ زدن ندارم؛ شما هم حال شنیدن ندارید؛ گوش‌های‌تان پُر است. دارد می‌رود، به . بگذارید باهاش بروم تا جا نمانده‌ام... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بخشی از قطعه "The Meeting" 🎹 از *کنسرت When Paths Meet، فستیوال هلند، آمستردام
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کراش العالمین در جمع طرفداران تینیجر 😂😂😂
برداشتی آزاد، از «آزادی» در بیانات آیت الله خامنه‌ای ┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄ 🌐 همه ما اجمالاً درکی از مفهوم "آزادی" داریم و کم و بیش این مفهوم را میشناسیم و همینطور، به لطف تریبون های مختلف غرب [و شرق]، مطالب زیادی حول آن شنیده ایم؛ اما آیا این مفهوم که حدود دویست سال است که در مجامع علمی-فکری غربی [و شرقی] مطرح می‌شود، مختص به همین چندصد سال و همین نظامات فکری‌ست؟ ویا نه، اسلام هم سخنانی درباره آزادی دارد و سخن گفتن حول محور این مفهوم شریف، از ابداعات نظامات فکری معاصر نیست؟ 💠 همه ما می‌بینم که تمام نظاماتی که برای خود برو و بیایی دارند، دم از آزادی می‌زنند؛ حال چه لیبرالیسم که آزادی فردی را محور قرار می‌دهد [و چه مارکسیسم که آزادی فردی را هضمِ در آزادی اجتماعی می‌داند]. همه نیز به نحوی خاص آزادی را معنا می‌کنند ولی به هر حال بالاتفاق، طرفدار آنند. 💠 اما آیا اسلام نیز تفسیری از آزادی دارد؟ صد البته که اصل آزادی، همان چیزی‌ست که اسلام و پیامبران الهی به آن اهتمام ویژه داشته اند و بشر هنوز هم که هنوز است به آن معنی راقی و کامل آزادی که مطروح اسلام و در کل شریعت الهی است، دست نیافته و بلکه حتی بویی از آن هم استشمام نکرده است. 💠 قرآن، در رابطه با آزادی می‌فرماید: «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنزِلَ مَعَهُ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ﴿اعراف/١٥٧﴾ ➕ همان‌ها ﻛﻪ ﺍﺯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ (ﺧﺪﺍ)، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ «ﺍﻣﻲ» ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﻛﻪ ﺻﻔﺎﺗﺶ ﺭﺍ، ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻠﻲ ﻛﻪ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ، می‌ﻳﺎﺑﻨﺪ؛ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺩﺳﺘﻮﺭ می‌ﺩﻫﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﺑﺎﺯ می‌دﺍﺭﺩ؛ ﺍﺷﻴﺎء ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻠﺎﻝ می‌ﺷﻤﺮﺩ، ﻭ ﻧﺎﭘﺎﻛﻴﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﻳﻢ می‌ﻛﻨﺪ؛ "ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﻨﮕﻴﻦ، ﻭ ﺯﻧﺠﻴﺮﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻮﺩ، (ﺍﺯ ﺩﻭﺵ ﻭ ﮔﺮﺩﻧﺸﺎﻥ) ﺑﺮ می‌ﺩﺍﺭﺩ"، ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻭ ﻳﺎﺭﻳﺶ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻧﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﺍﻧﻨﺪ. 📖 این کتاب الهی، یکی از ویژگی های خاص پیامبر را "آزاد کننده" انسان‌ها و بر گیرنده زنجیرها دانسته و به آن مباهات می‌کند. زنجیرهایی که بر سر و گردن انسان سنگینی می‌کند و او را از آزادی محروم می‌دارد؛ چه زنجیرِ ظالمِ خارجی و چه زنجیر هوا و هوس داخلی… اگر کسی از زیر یوغ این زنجیرها به درآید می‌تواند اوج گرفته و حتی ملتی را با خود همراه کرده، آزاد کند. 💠 از طرفی حضرت امیر، درباره آزادی هر فردی از انسان می‌فرمایند: «لا تکن عبد غیرک و قد جعلک الله حرّا»؛ همچنین در جایی دیگر می فرماید: ««انّ ادم لم‌یلد عبدا و لا امة و انّ النّاس کلّهم احرار»... پس گزارۀ "هر انسانی از بدو پیداش و تولد خود، آزاد است" ، اوّل بار در انقلاب کبیر فرانسه مورد توجه قرار نگرفته است… ♻️ در نتیجه اسلام به هیچ وجه مانع آزادی های فردی و اجتماعی نیست و حتی یکی از اهتمامات ویژه او، هبه کردن «زیست در آزادی» به انسان است. ⏪ پس تا به اینجا مشخص شد که صحبت از مفهومی به نام آزادی، از ابداعات فلسفه های امروز نیست بلکه معنی راغی تر و پر مغز ترِ آن (که توضیح آن خواهد آمد)، از دیرباز مورد بحث اسلام و در کل شریعت الهی بوده است. اما آزادی که اسلام مطرح می‌کند به چه معنی است و چه رابطه‌ای با آزادی‌های طرح شده توسط دیگر نظامات فکری دارد؟ … ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ۱۳۹۸/۰۹/۰۱۳ ❇️ ادامه دارد...
سخت بی رحم است قانون در قمار عاشقی هرچه آسان تر ببازی نرخ تاوان سخت تر است
امروز، زادروز ولفگانگ آمادئوس موتزارت [یا موتسارت] آهنگساز و موسیقیدان کلاسیک اتریشی است. وی متولد ۲۷ ژانویه ۱۷۵۶ (۷ بهمن‌ماه) در اتریش بود که در تاریخ ۵ دسامبر ۱۷۹۱ در وین درگذشت. او از سه سالگی شروع به آهنگسازی کرد و زمانی که پنج‌ساله شد، به‌عنوان یک کودک نابغه در تمام اروپا مشهور بود. پدرش که ویلونیست و آهنگساز معروف دربار اسقف بود، کارش را رها کرد و مشغول آموزش وی شد و او را در ۱۲ سالگی به یک نوازنده حرفه‌ای در پیانو، ویلون و ارگ تبدیل کرد. او در بین سال‌های ۱۷۸۲ و ۱۷۸۵ تعداد قابل توجهی کنسرت اجرا کرد و خودش شخصاً تک‌نوازی آنها را برعهده داشت؛ قطعات‌ اجرا شده در این کنسرت‌ها از بی‌نظیرترین و زیباترین آثار وی به حساب می‌آید. او پس از سال ۱۷۸۵ تعداد کنسرت‌های کمتری را اجرا کرد که گفته می‌شود، دلیل این موضوع صدمه دیدن دستش بوده است. این موسیقیدان پر آوازه سرانجام در ۳۵ سالگی درگذشت و در آرامگاهی گمنام مخصوص تهیدستان به‌خاک سپرده شد. اما مکان دقیق آرامگاه موتزارت پس از گذشت چندین سال، در آرامگاه سن‌مارکس گم شد. بعدها در مکانی که حدس زده می‌شد او به‌خاک سپرده شده است، سنگی قرار دادند. عناصری همچون شادی، شوخ طبعی و شیطنت کودکانه از مولفه‌های اصلی کارهای او به شمار می‌آید.